Print side | Luk vindue

Bedste medie til JVC

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=5596
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 18:52

Emne: Bedste medie til JVC
Skrevet af: Splosh
Emne: Bedste medie til JVC
Skrevet den: 30-Juni-2005 kl. 21:37

Hejsa jeg har lige købt en JVC DR-MH30 DVD/HDD recorder som jeg ser frem til at få meget glæde af.

Nu er jeg så kommet til at tænke på, hvilke medier er de bedste at bruge til de optagelser som jeg vil gemme?

Jeg har læst en hel del herinde, og det virker som om, man ikke kan gå helt galt i byen med Verbatim. Er det en forkert opfattelse?

Er der evt. andre mærker der er gode, og hvis i har mulighed for det, så vil jeg meget gerne have et lille tip eller to om hvad jeg skal være opmærksom på når jeg køber medier.. Jeg ved at det skal være DVD-, men hvad mht hastighed osv?

Dette forum er fantastisk for en nybegynder som mig!!

Svar:
Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 01-Juli-2005 kl. 06:15

Jeg har udelukkende brugt Verbatim i min DR-MH30, uden nævneværdige problemer. I øjeblikket bruger jeg nogle Photo Printable DVD-R, 16x certified, advanced Azo+, 50 pack spindle. Jeg foretrækker ellers medier i jewelcases, men jeg fik 3 stk. af disse spindles - så hvad pyt...  Nu kan jeg jo så selv vælge hvilke jewelcases de skal arkiveres i og det bliver nok dobbelt-CD cases, for at spare plads.

Tillykke med købet! Håber du bliver glad for den!

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet af: Splosh
Skrevet den: 01-Juli-2005 kl. 17:26

Okay tak for hjælpen, jeg satser så på at Verbatim skal kunne klare jobbet!

God weekend!

Skrevet af: carlmartin
Skrevet den: 17-Juli-2005 kl. 12:02

Hej.

Jeg har også købt en JVC recorder, og jeg har læst en hel del om medier her på recordere.dk.

Det er mit indtryk, at der er større chance for et godt brænderesultat med en mærkevare som Verbatim end med en discount-dvd. Det lyder jo rimeligt nok.

Videre har jeg fået det indtryk, at der er større chance for et godt resultat med en lavere hastighed end med en højere. Det lyder også rimeligt.

Men nu så jeg i en helt anden tråd - om fælleskøb af Panasonic - at en bruger skrev: "...det er alledrede nu ved at blive besværligt at skaffe de medier jeg helst vil have (max x4 ved -R)....". Vil det sige, det ikke bare er mærket (fx. Verbatim) og den aktuelle brædehastighed (fx. 8x) der har betydning??? men at også mediets max. brændehastighed har betydning?

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 18-Juli-2005 kl. 00:42

Nye medier med en højere max. hastighed er ikke "kendt" af firmware i ældre brændere og recordere, og derfor vil de ofte ikke brænde optimalt.

Derudover er nye hurtige (16x) medier optimeret til at blive brændt ved høj hastighed (8-16x), og brænder typisk dårligere ved lav hastughed (1-4x).

Derfor vil det normalt være bedst at bruge medier med en specificeret max. hastighed der ikke overstiger brænderens eller recorderens max. hastighed.

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 18-Juli-2005 kl. 19:34
P.t. bruger jeg udelukkende 16x Verbatim i min DR-MH30, der har 4x DVD-drev - og jeg har ikke haft problemer.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet af: karlsen
Skrevet den: 18-Juli-2005 kl. 20:21

Måske et naivt svar, eller måske er skoven blevet væk for bare træer

men man kan vel ikke gå helt galt med JVC-medier til en JVC-maskine eller hvad

Skrevet af: carlmartin
Skrevet den: 18-Juli-2005 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af karlsen karlsen skrev:

Næh, det det kan nok ikke gå helt galt med JVC medier til en JVC recorder, og det er pudsigt nok også det, JVC anbefaler.

Der er bare lige det med prisen. Jeg har ikke kunnet finde dem på dvdpriser.dk; men GodPris har dem til 40 kr. stykket ved 5 styk.

Det er jo en pebret pris, når man kan købe Verbatim til under 3 kroner stykket.

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 18-Juli-2005 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af karlsen karlsen skrev:

Jeg tror ikke din logik holder: JVC producerer ikke selv DVD medier, men køber standard medier hos et antal andre producenter med JVC's navn og logo på.

På videohelp.com kan man se at der findes mindst 4 forskellige producenter af JVC's DVD-R medier og mindst 3 forskellige producenter af JVC's DVD+R medier.

Jeg vil anbefale dig at købe kvalitetsmedier som er mere forudsigelige, som f.eks. Verbatim medier der produceres af Verbatim (Mitsubishi) selv og af underleverandører med Mitsubishi teknologi og kvalitetskontrol.

Skrevet af: Baseman
Skrevet den: 22-Juli-2005 kl. 21:32

Hejsa

Jeg har efterhånden fået lidt erfaringer indenfor skiver der fungerer med MH30:

Jeg har indtil videre kun gode erfaringer med:

• Verbatim (både almindelig og dem der kan printes på med blækprinter)
  • Ritek (der kan printes på)
  • Mirror (billig-mærke, men indtil videre ingen problemer)
  • Princo (nogle gamle skiver jeg ikke havde fået brugt)
  • JVC (skiven der fulgte med MH30)

De eneste dårlige erfaringer, jeg har haft, har været med Prodye Video Gold skiver. De skulle ellers efter sigende være fremragende, men hold da kæft en spand lort - dem køber jeg aldrig flere af!

Selv om jeg hidtil har sværget til Verbatim som nr. 1, må jeg sige, at Ritek nok har taget føringen. De seneste printbare Ritek-skiver er ganske enkelt de bedste jeg endnu har brugt! Virkelig flot printkvalitet - og så er data-laget så farvemættet, så jeg er overbevist om at skiverne vil holde lææænge.

-------------
Baseman in color

Print side | Luk vindue