Et par spørgsmål til Squeezebox Duet
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=56352
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 07:15
Emne: Et par spørgsmål til Squeezebox Duet
Skrevet af: Davidp
Emne: Et par spørgsmål til Squeezebox Duet
Skrevet den: 27-Februar-2009 kl. 08:38
Halløj derude,
Som nybagt ejer af ovenstående har jeg et par spørgsmål til jer kloge hoveder derude. Håber i kan hjælpe.
1: Når jeg via remoten har slukket min Squeezebox, og slukker mit NAS (Som kører SqueezeCenter) lyser min SB blåt. Hvorfor dette? Jeg har jo bedt den være slukket?
2: Jeg er Ipod ejer, og har det derfor lettest hvis min SB henter oplysninger om musik ind fra mit itunes bibliotek. Jeg har lavet indstillingen i SqueezeCenter, men ikke alle mine sange i itunes bliver tilgængelige på min SB. Hvad kan være årsagen til dette?
Håber i kan hjælpe.
Pft.
|
Svar:
Skrevet af: schroder
Skrevet den: 27-Februar-2009 kl. 09:04
Squeezeboxen slukker aldrig helt, da den forsøger at opretholde forbindelse til SqueezeCenter (noget med start-up performance tror jeg nok). Faktisk er forskellen mellem strømforbruget for tændt og slukket kun 1W (målt med mit Spar-O-Meter)...
|
Skrevet af: finnbrodersen
Skrevet den: 27-Februar-2009 kl. 10:02
angående iTunes, kan problemet ikke være DRM, altså beskyttet materiale, som SqueezeBox ikke understøtter ?
|
Skrevet af: Muele
Skrevet den: 27-Februar-2009 kl. 12:29
Hovedformålet med at slukke en SBR er vist at det afbryder strømmen på den digitale udgang, hvorved f.eks. Sumoh Tinyamp kan slukke automatisk.
Jeg slukker aldrig selv for den, men slukker på Den Store Kontakt for al udstyret på tv/hifimøblet når det ikke bruges.
|
Skrevet af: Tanaburs
Skrevet den: 27-Februar-2009 kl. 12:39
Hej
Det lyder som om du har to musik kilder:
Din NAS og squeezenetwork.
Hvis din reciever er forbundet til din NAS og du slukker NASén så har reciever ikke længere kontakt til musikkilden og derfor lyder dioden blå.
Den er den erfaring jeg har gjort, og dioden lyser som nævnt selvom recieveren er slukket...
|
Skrevet af: kris
Skrevet den: 27-Februar-2009 kl. 15:29
...i øvrigt: lad bare din NAS være tændt altid. så er der ALTID musikadgang med det samme.
/kris
------------- Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
Skrevet af: Damhus
Skrevet den: 27-Februar-2009 kl. 19:07
Jeg har min duet sat op med en Synology nas, nasen er altid tændt. Hos mig er der er ikke nogen lampe der lyser blåt, når jeg slukker dueten.
|
Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 27-Februar-2009 kl. 23:05
Damhus skrev:
Jeg har min duet sat op med en Synology nas, nasen er altid tændt. Hos mig er der er ikke nogen lampe der lyser blåt, når jeg slukker dueten. | Det er der vel heller ikke hos de andre mens nas'en er tændt?
|
Skrevet af: Damhus
Skrevet den: 28-Februar-2009 kl. 07:40
Det funker i hvert fald fint her, med tændt nas.
Til gengæld "spinner" diskene ikke så meget ned, det kørte fint en periode, men nu virker det som om de kører mere.
|
Skrevet den: 28-Februar-2009 kl. 09:43
Jeg har læst lidt på Slimdevices hjemmeside...
Så længe NAS er tændt er der ingen lamper der lyser. Det er fordi SB overhovedet ikke slukker når man vælger "Sluk Squeezebox" på remoten. Den går bare i standby, men bibeholder forbindelsen til NAS.
Hvis man derimod slukker NAS, så vil SB stå og lede efter noget at tilslutte sig. De anbefaler derfor, at man aktivt tilkobler SB til Squeezenetwork inden man slukker NAS. Derefter kan man, så længe ens trådløse internet er tændt, "slukke" for SB uden lamper...men problemet med den blå lampe kommer så igen så snart man slukker sin trådløse router..
"Its not a feature...its a bug".
|
Skrevet den: 28-Februar-2009 kl. 09:45
kris skrev:
...i øvrigt: lad bare din NAS være tændt altid. så er der ALTID musikadgang med det samme.
/kris |
Nu står min NAS i mit soveværelse. De 4 blå lamper og "støjen" fra blæseren, plus strømforbruget, gør at jeg ikke gider have den kørende 24-7.
|
Skrevet af: hpdahl
Skrevet den: 28-Februar-2009 kl. 10:51
Davidp skrev:
Nu står min NAS i mit soveværelse. De 4 blå lamper og "støjen" fra blæseren, plus strømforbruget, gør at jeg ikke gider have den kørende 24-7.
|
Nu har jeg ingen erfaring med NAS. Selv bruger jeg en gammel computer, som står til Hibernate og Wakeonlan. Virker perfekt. Starter musik op på ca 20 sekunder fra Hibernate. Er det ikke muligt på en NAS?
------------- MVH
HPDahl
|
Skrevet af: kris
Skrevet den: 28-Februar-2009 kl. 12:33
20 sekunder på en NAS, hvor serveren skal op at spille fra scratch... det tror jeg ikke kan lade sig gøre! Hvis jeg skulle finde på at slukke mine NAS'er og tænde dem igen, så går der er en del minutter, før Twonky har styr på mine knap 44.000 sange igen (og film og fotos). Så jeg er en energifrådser med NAS'er solidt plantet og always-on i bunden af mit klædeskab - og sådan har det været i årevis
/kris
------------- Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|