Print side | Luk vindue

Krav på nyt tv???

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=56534
Udskrevet den: 07-Maj-2025 kl. 09:59


Emne: Krav på nyt tv???
Skrevet af: soender
Emne: Krav på nyt tv???
Skrevet den: 02-Marts-2009 kl. 20:20
Jeg har en sag kørende i føtex med mit tv. Det har været til rep 4 gange
nu med defekt hdmi indgang. Fejlen er periodisk så derfor er den ikk nem
at finde. Den er fundet to gange på værkstedet hvor de har udskiftet
hdmi.men de andre gange har de intet fundet. Det er nu i stykker igen.
Føtex vil ikke omg, men har jeg ikk krav på det iflg købe loven?



Svar:
Skrevet af: soender
Skrevet den: 02-Marts-2009 kl. 20:22
Der skulle stå omg og ikk omg


Skrevet af: soender
Skrevet den: 02-Marts-2009 kl. 20:23
Omb*


Skrevet af: Tech2010
Skrevet den: 02-Marts-2009 kl. 22:10
Efter alle disse ting, som produktet har været i gennem, så har du faktisk krav, ifølge købeloven, på at hæve købet. Dvs. du kan vælge at få pengene tilbage eller få ombyttet TV'et til et nyt og tilsvarende skærm med ny garanti selvfølgelig.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 04-Marts-2009 kl. 11:23

Oprindeligt skrevet af soender soender skrev:

Jeg har en sag kørende i føtex med mit tv. Det har været til rep 4 gange
nu med defekt hdmi indgang. Fejlen er periodisk så derfor er den ikk nem
at finde. Den er fundet to gange på værkstedet hvor de har udskiftet
hdmi.men de andre gange har de intet fundet. Det er nu i stykker igen.
Føtex vil ikke omg, men har jeg ikk krav på det iflg købe loven?

Reparation 2 gange og nu for en 3. gang for samme fejl, det er IKKE acceptabelt. Og derfor kan du med rette vælge at hæve købet eller at forhandleren ombytter produktet til et andet/tilsvarende produkt.

Det har som udgangspunkt ingen relation at der er tale om en periodisk fejl. Dette har kun betydning for reparationstiden. Men i og med de har repareret samme fejl 2 gange før, så mener jeg, at de SELV burde indse, nu går den ikke længere, og dermed (hvis de er smarte/serviceminded) tilbyder dig et nyt produkt.
At de ikke gør det og decideret nægter, og heller ikke tilbyder du kan hæve købet, det fortæller dersværre, at man nok skal holde sig fra den forhandler fremover.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12



Print side | Luk vindue