Print side | Luk vindue

WHS (Windows Home Server) og Popcorn Hour

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=56555
Udskrevet den: 20-Februar-2025 kl. 23:37

Emne: WHS (Windows Home Server) og Popcorn Hour
Skrevet af: mumitrolddk
Emne: WHS (Windows Home Server) og Popcorn Hour
Skrevet den: 03-Marts-2009 kl. 11:30

Jeg har en Windows Home Server og en Popcorn Hour. Er totalt newbie. Er der en der kan fortælle mig hvilke opsætninger jeg skal lave på WHS og Popcorn Hour for at jeg kan se filer (i dette tilfælde VIDEO_TS-mapper) fra Popcorn Hour?

Jeg kan sagtens åbne filer - og afspille dem på Popcorn Hour fra mit mediecenter, men ikke fra Home Serveren. Der kommer besked om at "der er intet indhold"´, når jeg vælger at det er en video/film jeg vil afspille.

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-Marts-2009 kl. 14:31
Hvad er din SMB opsætning på Popcorn Hour? Jeg går ud fra at du mounter et share på din WHS med smb:<IP>/share/ med korrekt angivelse af password?

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 03-Marts-2009 kl. 14:49
Jeg gjorde egentlig det at jeg "browsede" mig frem til det fra Popcorn Hour. Og da jeg gjorde det, viste den "intet indhold". Er det en forkert måde at gøre det på?

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-Marts-2009 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af mumitrolddk mumitrolddk skrev:

Jeg gjorde egentlig det at jeg "browsede" mig frem til det fra Popcorn Hour. Og da jeg gjorde det, viste den "intet indhold". Er det en forkert måde at gøre det på?

Hvis du ikke har rettigheder til at se det ønskede share, mener jeg at Popcorn Hour kan sige "intet indhold" som "fejl"besked.

Prøv at lave dine SMB shares på den rigtige måde.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 03-Marts-2009 kl. 15:26

Det gør mig meget mere rolig. Jeg prøver at oprette share via Popcorn Hour og se om det virker.

Jeg var lidt i tvivl om hvordan opsætningen af sharet skulle indtastes i Popcorn Hour, da der var flere muligheder angivet i manualen.

Tak for hjælpen.

Print side | Luk vindue