Print side | Luk vindue

Overvejelser inden valg af Boxer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=56651
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 22:01

Emne: Overvejelser inden valg af Boxer
Skrevet af: Metfan
Emne: Overvejelser inden valg af Boxer
Skrevet den: 05-Marts-2009 kl. 10:54
Hejsa.
Jeg overvejer kraftigt at investere i et Boxer abonnement, da jeg netop er flyttet, og den nye hybel har ikke kabeltv, som jeg ellers er vant til.

Mine overvejelser går dog på om kvaliteten er god nok der hvor jeg bor. Jeg bor downtown Silkeborg og har tjekket dæknings-kortet inde på boxertv.dk. Der hvor jeg bor står det som grøn. Huset jeg bor i, har en ganske almindelig antenne på taget.

Dog er modtagelsen af DR2 ikke helt god. Skal jeg tage det som en pointer til at jeg så heller ikke ville få god modtagelse på boxer ?

Er der nogen der har nogle erfaringer på det punkt ?

Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 05-Marts-2009 kl. 11:09

Antennen skal naturligvis pege mod den sender som Boxer sender fra. Derudover skal den have tilstrækkelig forstærkning på den/de frekvenser der sendes på. Med en god UHF antenne der er korrekt indstillet er jeg sikker på du vil kunne modtage Boxer uden problemer.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: jumler
Skrevet den: 05-Marts-2009 kl. 11:33

Hej!

At du modtager DR2 dårligt er vist mere et udtryk for en dårlig antenne installation. DR2 sendes fra senderen ved Lysbro skoven, og den skal du kunne tage uden problemer i "down-town" silkeborg.

Vedr. boxer modtagelse er det jo lidt problematisk hvis du bor lavt i Silkeborg f.eks. omkring ansvej/borgergade, ihvertfald indtil Hadsten senderen kommer med. Du vil skulle dreje antennen i forhold til hvor du har den nu, og du vil nok ikke længere kunne modtage TV2 østjylland (ihvertfald ikke via dvb-t). Derudover kan du være næsten helt sikker på der skal være forstærker på antennen (som flemming skriver). Men billiede skal du nu nok kunne få frem, du må blot ikke forvente at det "bare" er at sætte Boxer boksen til din nuværende antenne, på din adresse...

Skrevet af: Metfan
Skrevet den: 05-Marts-2009 kl. 11:55
Tak for jeres svar.
Sagen er at jeg bor til leje, og jeg ved ikke hvorvidt udlejeren er med på antenne-ændringerne.
Nu spørger jeg fordi jeg ikke aner det helt vilde om det her DVB-T, men vil jeg kunne investere i en indendørs/udendørs DVB-T antenne der kan hjælpe ?

Skrevet af: vito222
Skrevet den: 13-Marts-2009 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Metfan Metfan skrev:

Hejsa.
Jeg overvejer kraftigt at investere i et Boxer abonnement, da jeg netop er flyttet, og den nye hybel har ikke kabeltv, som jeg ellers er vant til.

Mine overvejelser går dog på om kvaliteten er god nok der hvor jeg bor. Jeg bor downtown Silkeborg og har tjekket dæknings-kortet inde på boxertv.dk. Der hvor jeg bor står det som grøn. Huset jeg bor i, har en ganske almindelig antenne på taget.

Dog er modtagelsen af DR2 ikke helt god. Skal jeg tage det som en pointer til at jeg så heller ikke ville få god modtagelse på boxer ?

Er der nogen der har nogle erfaringer på det punkt ?

Hej,
Hvis det var mig vil jeg nok købe en indendørs eller udendørs DVB-T antenne, for så har du mulighed for at ændre antenne retning. I dvb-t boksen´s menu kan du se præcis hvor godt du modtager signalerne og indstille antennen efter det.

Ang. Boxer så fik jeg af vide da jeg købte boxer at hvis man bestilte på www.boxertv.dk så var der 14 dages fortrydelsesret, så kan man se om det virker hos en eller om man synes det er noget.

Held og lykke med det

mvh Jonathan

Print side | Luk vindue