Print side | Luk vindue

Hvem handler du hos?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=56658
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 19:57

Emne: Hvem handler du hos?
Skrevet af: T-teknik
Emne: Hvem handler du hos?
Skrevet den: 05-Marts-2009 kl. 12:12
Der er efterhånden mange butikker på nettet, som tilbyder DVD og Blu-ray film, derfor er det måske en god idé, at debattere erfaringer med køb hos dem.
Hvem er de bedste og hvorfor?

Svar:
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 05-Marts-2009 kl. 12:58
Handler hos DVDstrax fordi de er billige med både DVD og Blu-Ray, dog er der nogle STORE minuser:

1. De hæver det fulde beløb, selvom de måske kun sender en DVD.
2. Varerne er hurtig i restordre, og så kan det tage en krig før varen kommer hjem igen. Min negative rekord er 2 måneder.

Netop af de 2 grunde, overvejer jeg kraftig andre forhandlere, men eneste reelle alternativ på prisen er mowee.dk, de sælger bare ikke DVD hvilket er et kæmpe minus for mig.

Moviezoo er gode, men især deres Blu-Ray priser er helt ude i hampen.

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet den: 05-Marts-2009 kl. 13:24
Jeg har netop haft Moviezoo i tankerne, fordi de er hurtig ude med oplysninger om kommende udgivelser.
- Men jeg kan se når de så endelig er udkommet, står flere som bestillingsvarer, som ikke er på lager.
Men der er måske nogle, som har haft succes med bestilling alligevel i den forbindelse hos Moviezoo?

Ellers er CDON det sted, jeg køber mest hos - dog kan der være problemer med korrekte oplysninger på siden.

DVDOO har gode tilbud, som der ikke er andre steder
- DVDOO er vist i familie med GUCCA?

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 05-Marts-2009 kl. 13:49
Amazon.co.uk fordi de har nogen gode priser. Husk lige at checke Flemmings tråd om DK tekst fra UK først hvis det er et must. Da der betales DK moms ved køb, er der _ingen_ risiko for told/gebyr

Skrevet den: 15-Marts-2009 kl. 08:52
AxelMusic.dk er også et godt bud
- men kom med flere bud, så vi kan få sat butikkerne op mod hinanden.

Skrevet den: 23-Marts-2009 kl. 17:29
[QUOTE=mufcdk1974]
Handler hos DVDstrax fordi de er billige med både DVD og Blu-Ray, dog er der nogle STORE minuser:1. De hæver det fulde beløb, selvom de måske kun sender en DVD.2. Varerne er hurtig i restordre, og så kan det tage en krig før varen kommer hjem igen. Min negative rekord er 2 måneder.

DVDstrax er fremme i skoene - frisk hjemmeside.
Lidt interessant, at de kan holde et billigt og markant prisniveau i forhold til andre.
- Et forbehold via læsning af deres side er, at e-mail automatisk anvendes i markedsøjemed. - Det gør andre butikker med DVD´er ikke.

Skrevet den: 23-Marts-2009 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

[QUOTE=mufcdk1974]
Handler hos DVDstrax fordi de er billige med både DVD og Blu-Ray, dog er der nogle STORE minuser:1. De hæver det fulde beløb, selvom de måske kun sender en DVD.2. Varerne er hurtig i restordre, og så kan det tage en krig før varen kommer hjem igen. Min negative rekord er 2 måneder.

Lidt interessant, at de kan holde et billigt og markant prisniveau i forhold til andre.
- Et forbehold via læsning af deres side er, at e-mail automatisk anvendes i markedsøjemed. - Det gør andre butikker med DVD´er ikke.

Deres lager ligger i Norge, så de udnytter vel bare den lavere Norske kronekurs.

Ang. emails: brug en gmail, hotmail eller lign.

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet den: 23-Marts-2009 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

[QUOTE=mufcdk1974]

Deres lager ligger i Norge, så de udnytter vel bare den lavere Norske kronekurs.Ang. emails: brug en gmail, hotmail eller lign.

Så er det jo derfor, at det er en "dansk" butik.
- Hotmail er ganske udmærket - men jeg mener stadigvæk det er bedre, at vælge noget til, i stedet for automatisk at bruge emails til andet end en nævnt bestilling af DVD´er.    

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 23-Marts-2009 kl. 19:47
Jeg har aldrig fået andet end de nyhedsbreve, som jeg gerne vil have fra strax. og så selvfølgelig overvågning på bestemte titler.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 04-April-2009 kl. 16:20
Axelmusic.dk er jo ved at ophøre
- men er der nye bud?
Også tilføjelser til dem som er nævnt.

Skrevet af: Ziggy Starman
Skrevet den: 12-April-2009 kl. 22:44
Bruger personligt oftest amazon.co.uk.

Play.com fremstår som værende billigere pga. gratis fragt og ingen moms (modsat amazon), men fordi man SKAL betale i Euro på play.com, så ryger de gode priser. Med det engelske punds lave kurs lige pt. er amazon trods alt billigst i 99 % af tilfældende.

Så yeah, jeg anbefaler amazon. :)

Skrevet den: 12-April-2009 kl. 23:15
Hvis man er mindre kritisk overfor om der f.eks. er danske undertekster på alle film, så kan jeg se flere vælger at gå udenom de kendte danske og skandinaviske netbutikker. Selvom nogle dog har nævnt eksempler hvor der er danske undertekster med på nogle af dem, som købes hos andre.
- Det er vel ofte et spørgsmål om, at det ikke kan gå hurtigt nok at få bestemte film.
Nuvel prisen spiller også ind, men hvis kundekredsen forlader de andre, så går trenden måske i en anden retning?

Jeg kunne nævne flere, end dem som jeg har nævnt.
Og blandt de mange medlemmer af dette forum, så må der vel være nogle, som synes det er ok hos danske netbutikker?

Skrevet den: 12-April-2009 kl. 23:43
Fordi film ikke kræver den store service (selvfølgelig vigtig at RMA sager bliver klaret som de skal), så er jeg rimelig kold om forhandleren er dansk eller fra udlandet, bare filmen har danske undertekster.

Dog køber jeg dansk hvis prisen er ganske tæt på de udlandske priser, men jeg køber som regel i bundter og så er der nemt mange penge at spare.

Havde min første RMA sag fra udlandet, (Amazon) en film var ikke leveret med i pakken selvom det var betalt og registreret som sendt. Skrev en email til Amazon om problemet og under 2 timer senere var det sendt en ny.

-------------

Skrevet den: 13-April-2009 kl. 09:37
RMA sag?

For mig handler det også om tillid, så indtil videre handler jeg hos danske og skandinaviske butikker.

Måske tænkes der ikke så meget over hvem der handles hos og hvorfor, bare filmen er billig.
Nogle steder vil man sikkert ikke drømme om at handle hos, kun hvis der er et gevaldigt prisfald, som hos Axelmusic.dk.

Skrevet den: 13-April-2009 kl. 11:21

RMA sag?

http://en.wikipedia.org/wiki/Return_merchandise_authorization - RMA

-------------

Skrevet den: 13-April-2009 kl. 11:28

RMA sag?

Det er forkortelsernes tid og så med engelske benævnelser - tak for linket

Skrevet den: 13-April-2009 kl. 11:42

RMA sag?

Det er forkortelsernes tid og så med engelske benævnelser - tak for linket

Ja det er en uskik på mange punkter, og desværre er danske forhandlere også begyndt at bruge betegnelsen RMA

-------------

Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 15:33
Mowee.dk - CDON.dk - DvdStrax.dk - Moviezoo.dk

Skrevet af: Ronse1978
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 09:50
Har handlet en stor del af mine 80 bluray hos axelmusic.com   har aldrig været problemer med dem, fornuftige priser, dog alt for lang leveringstid. Er begyndt lidt ved dvdstrax.dk grundet dag til dag levering, og har ikke haft problemer med dem heller. Handlede også ved moviezoo.dk i starten, men som skrevet, deres priser er alt for høje.

Skrevet af: Spitfire
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 10:18
Handler hos: Mowee.dk - Moviezoo.dk - Blockbuster.dk - Qxl.dk

-------------
Panasonic 640E 55 tommer
WD tv live G3

Skrevet af: vasif
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 10:26
Amazon.co.uk

Med kursen in mente, og deres generelle prisniveau, er de oftes billigst med mange af de film, som jeg er interesseret i. Samtidig har de oftes helt vildt gode tilbud, og man er ikke i fare for told.
Køber dog næsten kun film med danske undertekster, selvom mit engelske er rigtig godt, men det er nok bare blevet en gammel indgroet vane, som man er vokset op med:)

Derfor bliver det også til ét par handler med mowee.dk, da de er billige i forhold til danske butikker, og også har god service, men oftes kan det kun betale sig, hvis man køber flere ting samtidig, da fragten alligevel løber op i 29 Kr, hvilket i mine øjne er for meget for én film, og deraf er besparelsen reelt set ikke stor eller måske ikke-eksisterende i forhold til andre steder.

Dvdstrax har rigtig gode priser, men mange af deres film er med norsk cover, og jeg er måske lidt picky på dét område. Det duer bare ikke:)

Ellers bliver det til handler dér, hvor der skulle være et godt tilbud.

Skrevet den: 16-April-2009 kl. 09:17
Hvis jeg havde Blu-ray, så kunne det nok friste mig, at prøve at købe noget hos DVDstrax - men som jeg ser det, står de mest for slagvarer og blockbustere.
Så indtil videre ændrer det ikke noget ved mine tidligere argumenter vedr. DVDstrax
- Endelig ser det ud som om, at de midt i deres popularitet har leveringsproblemer som flere har nævnt i flere indlæg på recordere.dk.
Men det må da give anledning til forandring hos de andre danske netbutikker, at de har en del tilbud som andre ikke har.

Skrevet af: Sidsel80
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 09:41
Vi handler hovedsageligt med Amazon.co.uk - har lige handlet med Zavii og mødte det danske postvæsen :( Dyr dyr lærestreg, men sådan kan det gå.

Amazon.co.uk har som regel gode tilbud med 3 for 2, og med det forholdsvis lave pund, passer det os fint. :) (Og de pakker forsvarligt ind, noget Zavii bestemt ikke var bekendt med.)

Handlede tidligere meget hos Axelmusic (både Club Raccoon og .dk) - men efter at de satte priserne op, og fik deres nye porto regler, har det sjældent kunne friste.

(Ellers så står de lokale film-pushere også til rådighed, og man kan ofte lure et tilbud man ikke kan sige nej til...)

- Sidsel

-------------
Panasonic TX-P50G20, Onkyo TX-SR 706, Sony BDP-S373, BenQ W1000+

B&W: DM683, XTC, PV1*2, DS3 & DM685

Film: http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/LS - Blu-Ray (Col2), DVD (Col1)

Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 08:12
Er der nogle som har handlet hos movieget.com?

Skrevet af: meta
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 09:26
Handler en del med Thehut.com - de har gode priser og som modtager af deres nyhedsbrev, får man jævnligt 10% rabat kode. Ulempen er risikoen for told/moms, men jeg har endnu ikke oplevet det. Har haft en eller to reklamationer over varer som aldrig dukkede op. Der var en lang sagsbehandling, da de forlangte at jeg ventede - vist nok - 20 hverdage efter deres afsendelse. Men jeg fik mine penge retur uden problemer. Så de kan anbefales!

-------------
+ 70 positive handler!

Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 10:49

Er der nogle som har handlet hos movieget.com?

Ikke mig. Priserne ser ret gode ud. Jeg kan bare ikke lide at en film som bolt, som er udkommet. Stadig står under kommende film.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 11:59

Jeg køber en del film.. Min foretrukne online forhandler er TheHut.com til mainstream og til de mere specielle ting er det Amazon. Foretrækker Thehut.com fordi prisen på forsendelse er så lav og alle BD'er sendes enkeltvis.

Derudover køber jeg typisk film i Blockbuster og Elgiganten når priserne er rigtige eller det er film hvor jeg bare vil have dansk tekst/lyd.

Gider sjældent danske forhandlere fordi de skal have 25--50 kr. for forsendelse.

-------------
Med venlig hilsen,
Thomas

Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg køber en del film.. Min foretrukne online forhandler er TheHut.com til mainstream og til de mere specielle ting er det Amazon. Foretrækker Thehut.com fordi prisen på forsendelse er så lav og alle BD'er sendes enkeltvis.

Derudover køber jeg typisk film i Blockbuster og Elgiganten når priserne er rigtige eller det er film hvor jeg bare vil have dansk tekst/lyd.

Gider sjældent danske forhandlere fordi de skal have 25--50 kr. for forsendelse.

Blockbuster og Elgiganten - gælder det både på nettet og i butikkerne?

Man kan godt diskutere, hvornår prisen bliver for høj i forsendelse - jeg ser det primært som en fordel at handle hos danske butikker - også med hensyn til danske tekster.

Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 12:50

Man kan godt diskutere, hvornår prisen bliver for høj i forsendelse - jeg ser det primært som en fordel at handle hos danske butikker - også med hensyn til danske tekster.

Det er næsten altid kun butikkerne. Jeg undersøger tit Elgiganten's hjemmeside og bestiller der - fordi man kan afhente i den lokale butik bagefter til hjemmeside prisen.

Med Blockbuster køber jeg næsten kun i butikken fordi de ikke kan ovenstående.

-------------
Med venlig hilsen,
Thomas

Skrevet af: meta
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 13:45
I fht tekster synes jeg flere og flere af UK blu-ray udgivelserne har DK tekst... er det også andres oplevelse?

-------------
+ 70 positive handler!

Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

I fht tekster synes jeg flere og flere af UK blu-ray udgivelserne har DK tekst... er det også andres oplevelse?

Er det ikke svært at gennemskue?
Også på DVD?

Jeg har en enkel DVD med "French Connection" i udenlandsk udgave (købt hos den nedlagte Axelmusic.dk) og hvis jeg vælger danske undertekster, så ses de engelske alligevel i billedet sammen med, når der er et tredje sprog som fransk i handlingen.

Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 14:39

Det er næsten altid kun butikkerne. Jeg undersøger tit Elgiganten's hjemmeside og bestiller der - fordi man kan afhente i den lokale butik bagefter til hjemmeside prisen.

Får man en email når filmen er klar til afhentning?

-------------

Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 14:44

I giganten kan man som regel hente den samme dag. For man kan kun bestille dem til afh. i de butikker som har dem på lager.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Blockbuster og Elgiganten - gælder det både på nettet og i butikkerne? Man kan godt diskutere, hvornår prisen bliver for høj i forsendelse - jeg ser det primært som en fordel at handle hos danske butikker - også med hensyn til danske tekster.

I giganten kan man som regel hente den samme dag. For man kan kun bestille dem til afh. i de butikker som har dem på lager.

Så har man vist brug for en god bil, hvis ikke man bor lige i nærheden.

Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 20:33
Amazon.co.uk

Skrevet af: Gordanmark
Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 01:01

Hej

Skal man lægge dansk moms oveni på amazon.co.uk?

Hvad er deres fragtpriser?

Jeg prøvede at lægge 3 for 2 i indkøbskurven, det så ikke ud til den gav mig en gratis, har i erfaring med det???

Mvh

Gor  

-------------
Pioneer KRP-500AW (ISF Kalibreret)
Pioneer BDP-LX08   

Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 06:44
Oprindeligt skrevet af Gordanmark Gordanmark skrev:

Hej

Skal man lægge dansk moms oveni på amazon.co.uk?

Hvad er deres fragtpriser?

Jeg prøvede at lægge 3 for 2 i indkøbskurven, det så ikke ud til den gav mig en gratis, har i erfaring med det???

Mvh

Gor  

Det er først til allersidst, når du skal betale at de trækker fra.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 08:09
Det fungerer fint hos dem, blot skal man lige være opmærksom på hvilken regionskode DVD'erne er og om de har dansk tale ved f.eks. tegnefilm til børnene.

Print side | Luk vindue