Print side | Luk vindue

Afstand til 42" Plasma

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=5667
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 09:10

Emne: Afstand til 42" Plasma
Skrevet af: granada
Emne: Afstand til 42" Plasma
Skrevet den: 07-Juli-2005 kl. 11:13
Er der nogen som har retningslinier for hvor langt man bør sidde fra en 42" Plasma skærm.

Svar:
Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 07-Juli-2005 kl. 11:57

Oprindeligt skrevet af granada granada skrev:

Er der nogen som har retningslinier for hvor langt man bør sidde fra en 42" Plasma skærm.

En god tommelfinger regel er at sætte en knytnævei strakt arm op foran ansigtet, og når knytnæven lige akkurat fylder skærmen ud, har du en nogenlunde indikation af hvor langt du skal sidde fra.

En 42" vil jeg mene kræver en 5-6 meter som minimum, ellers kan det virke for groft.

-------------
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Skrevet af: fisterolfert
Skrevet den: 08-Juli-2005 kl. 16:15

En af grundende til at man køber en stor skærm må vel være at få et billede der fylder mere af ens synsfelt og derved få en større indlevelse i filmen.

Så nytter det jo ikke meget at gå fra f.eks. 32 tommer til 42 hvis man samtidig rykker 3 meter længere væk.

Jeg har set flere skærme der ser fine ud fra ca. 3 meter, længer væk vil jeg heller ik side når jeg engang få anskaffet mig en 42 tommer.

Skal dog sides at det nok skal være en skærm med 1024x768 opløsning før det er ok, mindre opløsning kan virke grov.

Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 08-Juli-2005 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af fisterolfert fisterolfert skrev:

En af grundende til at man køber en stor skærm må vel være at få et billede der fylder mere af ens synsfelt og derved få en større indlevelse i filmen.

Så nytter det jo ikke meget at gå fra f.eks. 32 tommer til 42 hvis man samtidig rykker 3 meter længere væk.

Jeg har set flere skærme der ser fine ud fra ca. 3 meter, længer væk vil jeg heller ik side når jeg engang få anskaffet mig en 42 tommer.

Skal dog sides at det nok skal være en skærm med 1024x768 opløsning før det er ok, mindre opløsning kan virke grov.

Det styrer man selvfølgelig selv, men jo tættere du sidder på skærmen, dets bedre skærm skal du have.

-------------
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Print side | Luk vindue