Boxer tv virker på Lx5090H fra Pioneer
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=56912
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 17:50
Emne: Boxer tv virker på Lx5090H fra Pioneer
Skrevet af: vito222
Emne: Boxer tv virker på Lx5090H fra Pioneer
Skrevet den: 09-Marts-2009 kl. 12:12
Jeg kan se boxer tv på mit tv fra Pioneer Lx5090H selvom det ikke er boxer godkendt, det er bare fordi at pioneer ikke vil betale 15000 Euro for at få det testet, har jeg fået af vide.
Det skal være en H model=(Lx5090H) for det er forsynet med MPEG-4 tuner. Så man skal bare købe et Boxer TV-modul(Ca-modul) til ca 599 kr som man sætter i fjernsynet. så undgår man flere bokse og fjernbetjeninger.
|
Svar:
Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 09-Marts-2009 kl. 12:32
vito222 skrev:
Jeg kan se boxer tv på mit tv fra Pioneer Lx5090H selvom det ikke er boxer godkendt, det er bare fordi at pioneer ikke vil betale 15000 Euro for at få det testet, har jeg fået af vide.
Det skal være en H model=(Lx5090H) for det er forsynet med MPEG-4 tuner. Så man skal bare købe et Boxer TV-modul(Ca-modul) til ca 599 kr som man sætter i fjernsynet. så undgår man flere bokse og fjernbetjeninger. |
Rart at få bekræftet, hvad vi længe har formodet ville virke.
NB. Der er da ikke noget sige til, at Pioneer ikke ønske at betale Boxer for at få deres tv med på godkendt-listen, hvis de skal have hele 15.000€ for det at teste dem...
|
Skrevet den: 11-Marts-2009 kl. 13:05
Ja, man burde lave en liste med alle som kan bekræfte at deres fjernsyn virker med BoxerTV.
For der er jo ikke særlig mange på den godkendt- liste fra Boxer og det er jo ikke så underligt hvis det holder stik med 15.000€ som jeg har fået af vide.
mvh Jonathan
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 11-Marts-2009 kl. 13:17
Alle TV med DVB-T MPEG4 tuner vil som udgangspunkt virke med Boxer.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 11-Marts-2009 kl. 14:31
fltk skrev:
Flemming |
Hej Flemming,
Ja, men kun som udgangspunkt at det virker. Det er derfor, at det kunne være godt høre fra folk som har købt boxer-tv til ikke godkendte fjernsyn, så man hjælper andre. For det er sku træls med en ekstra boks og fjernbetjening.
mvh Jonathan
|
Skrevet den: 11-Marts-2009 kl. 14:36
vito222 skrev:
fltk skrev:
Flemming
|
Hej Flemming,
Ja, men kun som udgangspunkt at det virker. Det er derfor, at det kunne være godt høre fra folk som har købt boxer-tv til ikke godkendte fjernsyn, så man hjælper andre. For det er sku træls med en ekstra boks og fjernbetjening.
mvh Jonathan
|
Det vælter jo ud på markedet med nye MPEG4 TV og Boxer kan jo selvsagt ikke nå at teste alle i samme hastighed og få dem påført godkendelseslisten. Derfor må man gå ud fra, at hvis man køber et nyt MPEG4 TV, så vil det virke til Boxer uanset at det ikke er på listen.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 11-Marts-2009 kl. 15:10
fltk skrev:
vito222 skrev:
fltk skrev:
Flemming
|
Hej Flemming,
mvh Jonathan
|
Det vælter jo ud på markedet med nye MPEG4 TV og Boxer kan jo selvsagt ikke nå at teste alle i samme hastighed og få dem påført godkendelseslisten. Derfor må man gå ud fra, at hvis man køber et nyt MPEG4 TV, så vil det virke til Boxer uanset at det ikke er på listen.
Flemming |
Det vil være ærgerligt hvis man har købt et Ca-modul+ boxer og det så ikke virker.
Det vil nok også holde nogle tilbage fra at købe et Ca-modul og vælge boks i stedet for og skulle nu leve med ekstra en fjernbetjening og boks. Jeg søgte selv alle mulige steder på nettet enden jeg købte, men uden held. Det havde sku træls hvis det ikke virket, for Pioneer kun ikke hjælp mig.
mvh Jonathan
|
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 11-Marts-2009 kl. 16:16
Lige en gang til for prins knud...
Har du købt modulet og set det virker? eller siger du "blot" at du kan modtage DVB-T på dit Pioneer?
Der er jo noget med at der stadig sendes DVB-T signaler i MPEG2 (DR,DR2, TV2, DR Update), det er udelukket at det bare er dem du har tunet ind på?
|
Skrevet den: 11-Marts-2009 kl. 18:46
Letten skrev:
Lige en gang til for prins knud...
Har du købt modulet og set det virker? eller siger du "blot" at du kan modtage DVB-T på dit Pioneer?
Der er jo noget med at der stadig sendes DVB-T signaler i MPEG2 (DR,DR2, TV2, DR Update), det er udelukket at det bare er dem du har tunet ind på?
|
Ja, jeg har købt et modul og det virker, for jeg kan jo se boxer tv på mit tv fra Pioneer Lx5090H selvom det ikke er boxer godkendt.
mvh Jonathan
|
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 11-Marts-2009 kl. 19:29
Fint, god information.
Når jeg lige skulle have det skåret ud i pap, så er det fordi er nogen der tror de ser boxer når de tager DR1, DR2 og TV2 på DVB-T.
|
Skrevet den: 11-Marts-2009 kl. 20:20
Letten skrev:
Fint, god information.
Når jeg lige skulle have det skåret ud i pap, så er det fordi er nogen der tror de ser boxer når de tager DR1, DR2 og TV2 på DVB-T.
|
Okay, Det er sku da en stor fejl hvis man tror det. Boxer tv bestående af de mest populære betalings-tv kanaler som er tv2 film, tv charlie, tv zulu, mange flere kanaler. Modtagelse af tv- kanalerne sker med egen antenne.
mvh Jonathan
|
Skrevet af: Rimmer
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 14:45
Hej, jeg har et Pioneer KRP-500A, nogenlunde samme TV som LX5090H, men med seperat tuner og deraf følgende tyndere panel.
MEN - selvom tuneren har CI-slot og MPEG4 som LX5090H, kan jeg dælme ikke få Boxer til at spille. Hvem, hvis nogen, har en "opskrift"? Jeg har smidt CAM-modulet i CI-Slottet, indsat Boxer-kortet og tændt for fjersynet. Softwaren kan "se" CAM-kortet og Boxer-kortet, men kanalsøgningen giver nada. Kun DR1, DR2, Update og TV2 samt "synstolkning"
Jeg har forsøgt i menuen at opdatere softwaren til CAM-kortet, men det gav ligesom heller ikke noget resultat. Hjælp modtages med kyshånd.
|
Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 14:50
Rimmer skrev:
Hej, jeg har et Pioneer KRP-500A, nogenlunde samme TV som LX5090H, men med seperat tuner og deraf følgende tyndere panel.
MEN - selvom tuneren har CI-slot og MPEG4 som LX5090H, kan jeg dælme ikke få Boxer til at spille. Hvem, hvis nogen, har en "opskrift"? Jeg har smidt CAM-modulet i CI-Slottet, indsat Boxer-kortet og tændt for fjersynet. Softwaren kan "se" CAM-kortet og Boxer-kortet, men kanalsøgningen giver nada. Kun DR1, DR2, Update og TV2 samt "synstolkning"
Jeg har forsøgt i menuen at opdatere softwaren til CAM-kortet, men det gav ligesom heller ikke noget resultat. Hjælp modtages med kyshånd.
|
Hvilket CAM modul bruger du??
Jeg har det kørende på et 500A med et "Boxer CA modul" og det kører perfekt.
------------- LG 47SL8500 - DM8000 JVC DLA-30X Panasonic DMP-BDT310 Pioneer DVR-LX61D
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 14:59
fltk skrev:
Alle TV med DVB-T MPEG4 tuner vil som udgangspunkt virke med Boxer. |
Well, kun hvis de som udgangspunkt også understøtter alt det øvrige som HE-AAC lyd, EPG, undertekster (flere spor) osv.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 15:08
ojr5896 skrev:
Rimmer skrev:
|
Jeg har det kørende på et 500A med et "Boxer CA modul" og det kører perfekt. |
Jeg har et sprit nyt Boxer CAM kort / CA modul, kom med posten i sidste uge.
|
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 15:10
ojr5896 skrev:
Rimmer skrev:
|
Jeg har det kørende på et 500A med et "Boxer CA modul" og det kører perfekt. |
Problemet er vist i en nødeskal, at jeg ikke *ved* om mit CAM kort / CA modul virker, og Boxer vil ikke gerne yde service til et ikke-godkendt fjernsyn...
|
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 15:21
Rimmer skrev:
|
Så vidt jeg kan se har dit problem ikke noget at gøre med hverken CA modul eller programkort. TVet skal kunne finde kanalerne, selv uden CA modul isat. Det kan dog naturligvis ikke vise dem uden CA modul og kort.
Flemming
|
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 15:22
fltk skrev:
Rimmer skrev:
Hej, jeg har et Pioneer KRP-500A, nogenlunde samme TV som LX5090H, men med seperat tuner og deraf f�lgende tyndere panel.
MEN - selvom tuneren har CI-slot og MPEG4 som LX5090H, kan jeg d�lme ikke f� Boxer til at spille. Hvem, hvis nogen, har en "opskrift"? Jeg har smidt CAM-modulet i CI-Slottet, indsat Boxer-kortet og t�ndt for fjersynet. Softwaren kan "se" CAM-kortet og Boxer-kortet, men kanals�gningen giver nada. Kun DR1, DR2, Update og TV2 samt "synstolkning"
Jeg har fors�gt i menuen at opdatere softwaren til CAM-kortet, men det gav ligesom heller ikke noget resultat. Hj�lp modtages med kysh�nd.
|
S� vidt jeg kan se har dit problem ikke noget at g�re med hverken CA modul eller programkort. TVet skal kunne finde kanalerne, selv uden CA modul isat. Det kan dog naturligvis ikke vise dem uden CA modul og kort.
Flemming |
OK, så det er jeg kun kan finde 6 kanaler tyder på, at antennen enten sider forkert eller modtager et for svagt signal.
Fantastisk, så er der da lidt at gå videre med.
Mange tak for hjælpen. Jeg vil rode lidt med antennen i aften.
|
|