Print side | Luk vindue

Onkyo 806

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=57050
Udskrevet den: 06-Oktober-2024 kl. 14:37


Emne: Onkyo 806
Skrevet af: friedel
Emne: Onkyo 806
Skrevet den: 11-Marts-2009 kl. 21:13
hej køber snart sådan en bandit her.

vil gerne høre hvor langt der er i dybden fra bagenden til den fod der er yderst.

jeg køber snart en hifi rack og er hylderne kun 40 cm i dybden så vil gerne høre om der er plads alligevel.



Svar:
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 11-Marts-2009 kl. 21:21
Jeg har en 706 stående på sådan en her http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hi-fi_moebelhylde/vm_acoustics_s4_rack_sort.htm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hi-fi_moebelhy lde/vm_acoustics_s4_rack_sort.htm

Der er hylderne også 40cm dybe, og fronten rager vel 1-1.5cm ud over kanten (volumen knappen lidt mere) - Det står sikkert nok, og der er ikke super meget plads til ledninger osv. Men det kan lige akkurat gå.


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 11-Marts-2009 kl. 21:53

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Jeg har en 706 stående på sådan en her http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hi-fi_moebelhylde/vm_acoustics_s4_rack_sort.htm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hi-fi_moebelhy lde/vm_acoustics_s4_rack_sort.htm

Der er hylderne også 40cm dybe, og fronten rager vel 1-1.5cm ud over kanten (volumen knappen lidt mere) - Det står sikkert nok, og der er ikke super meget plads til ledninger osv. Men det kan lige akkurat gå.

En 806'r  er 6 cm dybere end din 706  ....   Så den fylder en del mere.

Har selv en 805 som vist nok har de samme mål som 806' bortset fra vægten....  som er blevet væsentlig mindre i 806.

Men kan da lige tage mål hvor de der ben sidder.  Men du kan godt forberede dig på den kommer til at rage ud over hvis der kun er 40 cm...

og vil skyde på at med hdmi kabler i og målt ud til volume knappen, er der cirka 50-52 cm !  (det er så med hdmi stik, som jo næsten er 5-6 cm).

 



Skrevet af: friedel
Skrevet den: 11-Marts-2009 kl. 22:01
tak for svarende, og ja du må meget gerne tage de mål.

skal også have den du har kasper:D så må jeg håber jeg kan få plads til den:D


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 12-Marts-2009 kl. 08:41

Troede først det var fra 876 de blev dybere, men sådan er det med hukommelsen - Hvis den er 6cm dybere tror jeg, at den bliver meget svær at få til at stå ordentligt.

Jeg havde selv lidt bekymringer om min 706 kunne stå stabilt på den - men fik racket billigt, så jeg tog chancen.



Skrevet af: friedel
Skrevet den: 12-Marts-2009 kl. 08:47
ja jeg har fået tilbudt racket til 500kr så det bliver også det. :D


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 12-Marts-2009 kl. 15:46

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

tak for svarende, og ja du må meget gerne tage de mål.

skal også have den du har kasper:D så må jeg håber jeg kan få plads til den:D

35 cm .. så står den sikkert på alle 4 fødder.   Men du skal jo så have plads til at den kan stikke lidt ud bagtil, og foran 

 



Skrevet af: friedel
Skrevet den: 12-Marts-2009 kl. 19:39
ja, men hvis jeg så stiller den helt foran så er der jo 5cm plads bagud og dvs at der godt kan være kabler:D

tak for alle svarende


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 12-Marts-2009 kl. 20:03

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

ja, men hvis jeg så stiller den helt foran så er der jo 5cm plads bagud og dvs at der godt kan være kabler:D

tak for alle svarende

Nej det får du altså ikke plads til    har lige sat tommestokken på og målt ... der er 5,5 cm fra den bagerste fod til bagenden ... dertil skal du så ligge 5 cm som et hdmi kabel mindst rager ud.  Så du får ikke rigtig plads...

 



Skrevet af: friedel
Skrevet den: 12-Marts-2009 kl. 20:26
øh sagde du ikke at der var fra bagenden til foreste fod 35cm?

og da racket er 40cm i dybde vil det jo sige at jeg kan stille den ud sådan at der vil være 5 cm fra bagenden ind til racket?

edit, øv kan sku godt se det gik lige ind og så på min dvd og der kan mit hdmi kabel fra clicktronic sku ikke være på 5 cm min 6cm.

hva fanden gør jeg så. kan jo selv spare 1000kr og vælge 706 men er det det værd? vil ikke bruge mere en 500kr på et rack


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 12-Marts-2009 kl. 22:50

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

øh sagde du ikke at der var fra bagenden til foreste fod 35cm?

og da racket er 40cm i dybde vil det jo sige at jeg kan stille den ud sådan at der vil være 5 cm fra bagenden ind til racket?

edit, øv kan sku godt se det gik lige ind og så på min dvd og der kan mit hdmi kabel fra clicktronic sku ikke være på 5 cm min 6cm.

hva fanden gør jeg så. kan jo selv spare 1000kr og vælge 706 men er det det værd? vil ikke bruge mere en 500kr på et rack

Der skal være 35 cm minimum for at den står på alle 4 fødder , det var det jeg mente   .

Jeg havde en 605 først og havde den kun en måned , syntes det var træls  man ikke kunne juster bass og treble på sine zone2 højtalere !.  Skal dog ikke lige kunne sige om det er muligt på 706.  Man kunne heller ikke ændrer navne på tingene f.eks istedet for dvd ell game.

Så jeg valgte en 805'r og har bestemt ikke fortrudt dette køb.  

 



Skrevet af: friedel
Skrevet den: 12-Marts-2009 kl. 23:01
okay:D er muligvis tæt på en handel med den her for 500kr

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceId=58819577

den er der nok med plads i, så for den i hvert fal masser af luft:D så tror sku jeg napper den:D

og så bestiller jeg min 806 i næste måned:D


Skrevet af: friedel
Skrevet den: 13-Marts-2009 kl. 15:39
Hej, søger et hurtigt svar, har fået tilbudt af christian fra csn teknik en onkyo 805 til en god pris, 806 er lige steget med 350kr

kan se at der ikke er meget forskel på disse 2 maskiner, men har fået af vide at dem med flest kilo er næsten altid bedst, en 805 vejer 23,1 kilo mens en 806 vejer 17


Skrevet af: A_Nielsen
Skrevet den: 13-Marts-2009 kl. 17:49
Specmæssigt er 805 også bedre end 806, så snup du bare den

-------------



Print side | Luk vindue