Ny Software version 3.5.2.dvbc.2.1.10
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=57371
Udskrevet den: 08-April-2025 kl. 11:35
Emne: Ny Software version 3.5.2.dvbc.2.1.10
Skrevet af: zulfo
Emne: Ny Software version 3.5.2.dvbc.2.1.10
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 19:00
Information omkring software opdateringer af Zaptor Motorola-boksen Software opdatering den 18. marts 2009 Opdateringen retter følgende fejl:
- Sort skærm ved kanalskifte
- Sort skærm efter kanalsøgning/opdatering af kanallister
- Spontan genstart af boksen og sort/hvidt blink
- *** i frontdisplay når boksen er i standby - det er ikke muligt af få boksen ud af standby
- Hvidt blink, som fremkommer når tv-guiden eller tekst-tv aktiveres
- Ved opstart registerer boksen ikke Zaptor-kortet selvom det er korrekt isat
- Sekundære (slave) bokse fungerer ikke stabilt hvis de er forbundet via trådløs
- Ved søgning i kanallisten og "mine køb" søges der kun i starten i titlen/navnet
- Billedet fryser pludseligt, men virker igen efter kanalskift
- Tallet 2 i visse undertekster ligner et "Z"
- Ved afspilning efter spolning af film eller StartForfra, kan undertekster eller lydspor skifte til forkert sprog
Derudover er der en række forbedringer i forhold til pixeleringer/udfald i video- og lydafvikling.
Opdateringen den 18. marts har følgende versioner, som kan ses under Menu > Indstillinger > Teknik:
Software: Software version: 3.5.2.dvbc.2.1.10 Build date: 20090317 Build configuration: zaptor-1.0.6 GUI version: 1.60
De kendte fejl, som fortsat kan forekomme efter opdateringen vil til enhver tid fremgå under Driftsinformation.
Husk at tråden er til feedback - ikke til diskution om diverse "kundeserviceuhensigsmæssigheder" (langt ord!) osv.
Softwaren er klar omkring kl. 14.00 onsdag d. 18.3.
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Svar:
Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 17-Marts-2009 kl. 19:06
Skrevet af: Guests
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 11:24
Efter snart 1½ år går der lige pludselig hul på bylden, og masser af fejl bliver rettet, og endda også nogle af de helt gamle. Så jeg undrer mig lidt over hvad det er sket hos stofa. Udskiftning i personalet måske?
|
Skrevet af: airfrede
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 16:00
Efter at have opdateret til denne software version er følgende sket:
Noiseratio er i gennemsnit gået fra 37-38 til 39-40. Ved ik hvorfor, og om det har betydning men det er den eneste ændring der er sket hos mig. Umiddelbart.
Ellers så er der ikke sket det helt store umiddelbart.
Jeg skal dog understrege at 2009 generelt har været en rigtig god periode her i Aalborg, uden zaptor problemer.
Eneste jeg håber på nu, er en hurtigere menukanallinje i bunden. Når kanalerne (i bunden) løbes igennem relativt hurtigt så kan det forekomme at den springer 1-2 kanaler over, fordi den skal "tænke".
|
Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 16:01
ja så fik jeg opdatere og resultat er sort skærm og ingen liv i nu, ok der kun gået 10 minuter , hvor længe mon jeg skal vente. har vente 10 minuter en gang efter at den tilsyndelander var færdig og lavede gen start
den stor bare med grøn tændt lampe som den normalt gør når den er tændt?????????????
------------- Mvh Jan B
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 16:04
jb17j skrev:
ja så fik jeg opdatere og resultat er sort skærm og ingen liv i nu, ok der kun gået 10 minuter , hvor længe mon jeg skal vente. har vente 10 minuter en gang efter at den tilsyndelander var færdig og lavede gen start
den stor bare med grøn tændt lampe som den normalt gør når den er tændt????????????? |
Det vil sige, at du bare har sort skærm, og en enkelt grøn diode i boksen? Prøv evt. lige at tage strømmen fra boksen igen, og check din kabling, hvis du har strømmen pillet fra....
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 16:12
ja
jeg har lige været inde og tjekke om den køre hdmi
og den er genstarte resultat ser ud til og være det samme.
der helle virkede før jeg lave opdate
kan det være fordi den går i gennem min onkyo
------------- Mvh Jan B
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 16:15
jeg glemte lige og skrive at jeg ser alt på skærm ind til det grønne lamper slukker
------------- Mvh Jan B
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 16:39
det er sku mærkerligt kan se zaptor med de grønne lamper men når den går over til logon så smider den signalet til onkyo 806
men lader jeg signale gå igenne til hardisk optager og derfra til onkyo så er det ok men så går signalet først gennem scark stik og der efter hmdi alt går igennem onkyo 806
jeg har ind til nu kørt med scark stik fra zaptor til hardisk optager og hmdi fra zaptor til onkyo har i fjernet den mulighed, ok det må jeg så lige prøver.
har prøver direkt til tv fra zaptor der ser det ok ud
------------- Mvh Jan B
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 16:46
nej det hjalp heller ikke, zaptor nægter og gå igenne onkyo fra det øjeblik zaptor loger on.
------------- Mvh Jan B
|
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 16:51
jb17j - Det lyder som et HDCP issue - HDCP slår først til når boksen kommer forbi 3-4 prik afaik.
Men onkyo 806 står da til at være HDMI 1.3a certified og alting - mystisk.
------------- Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 16:58
det for står jeg så bare ikke for det har da virket før
------------- Mvh Jan B
|
Skrevet af: Sickboy
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 17:05
Jeg oplever nøjagtig det samme som jb17j efter at have fjernet den gamle software og genastartet. Den har hentet ny software. Iøvrigt har jeg en Marantz SR6003 receiver som det kører igennem. Måske lidt et dumt spørgsmål. Hvordan ser jeg hvilken software jeg kører med lige nu? Det ser ud til min har firmware 2.18, hvis det altså er det samme som software. Er det den nye?
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 17:08
Se i starten af den her tråd...
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 17:29
uhm hvor er fejle zaptor eller onkyo, efter som det har virket før opdate så må det være zaptor, så pleas kom med en løsning nu tak
------------- Mvh Jan B
|
Skrevet af: Vanda
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 17:31
Ja, jeg er indtil nu glad for at kunne sige at nu finder jeg ingen fejl.
Har lige opdateret 3 bokse og det ser ud til at de fejl jeg kunne fremprovokere tidligere er forsvundet. ( genstart efter at have set tekst tv og genstart efter at have set guiden. Den blinkende sort/hvide skærm efter at have været i indstillinger/teknik er også forsvundet)
"Servicen er kodet" hver gang jeg ser Charlie er også forsvundet og lige nu er der ingen pix på nogen kanaler. Enten er jeg blevet træt og ser ikke så godt nu, men det ser ud til at billedkvaliteten er meget bedre nu. Kanalskift føles lidt langsommere men ikke så meget at det irreterer.
Hvis det holder er det en vellykket opdatering.
Jeg skal lige sige at jeg intet udstyr har koblet på - Zaptor og direkte til tv med HDMI. Jeg er ikke helt sikker på endnu om ac3 lyd virker ok, hvordan ved man det?
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 17:37
jb17j skrev:
uhm hvor er fejle zaptor eller onkyo, efter som det har virket før opdate så må det være zaptor, så pleas kom med en løsning nu tak |
En workaround er vel HDMI op i fjernsynet og spdif til forstærkeren ;) Men igen det lyder som om at Zaptor og Onkyo ikke kan blive enige.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 17:52
Jeg hælder nu også til det må være Zaptoren. Jeg havde faktisk samme problem for ca. 1 måned siden. Efter at have prøvet at remove softwaren ca. 3 gange kom der igen liv i Zaptoren. Nu har jeg desværre prøvet 6 gange men uden held.
jb17j : hvor i landet befinder du dig? Jeg bor i Kolding. Tænkte bare det kunne være noget med antenneforeningen.
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 17:55
ja jeg kan gå direkt op i fjernsyn og og lyd derfra, men så mister jeg noget af lyden den digatale så vidt jeg har forstået, og igen så virkede det før så det må være noget i opdateringe, eller den nye software der er galt med, så nu er jeg ved og hente den nye igen måske det er det der skal til.
kan man hente den gamle software og sætte den i igen, for den var 99% ca fejl fri ved mig.
------------- Mvh Jan B
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 17:57
Sickboy skrev:
Jeg hælder nu også til det må være Zaptoren. Jeg havde faktisk samme problem for ca. 1 måned siden. Efter at have prøvet at remove softwaren ca. 3 gange kom der igen liv i Zaptoren. Nu har jeg desværre prøvet 6 gange men uden held.
jb17j : hvor i landet befinder du dig? Jeg bor i Kolding. Tænkte bare det kunne være noget med antenneforeningen.
|
Aalborg
------------- Mvh Jan B
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 18:30
Jeg kan bekræfte det også virker hvis jeg kører udenom min receiver, men det er ikke en holdbar løsning. De må sgu have pillet ved HDCP i Zaptoren, for det virkede jo før. Og du jb17j har jo en Onkyo. Jeg har en Marantz, så det skulle være meget underligt hvis de begge er "defekte" eller ikke overholder HDCP standarden. Det kan sgu næsten kun være Zaptoren. Jeg har heller aldrig problemer med min PS3 eller TWIX mediestreamer.
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 18:36
Sickboy skrev:
|
Det er ikke noget i antenneforeningen, det er handshaking (HDCP) eller lignende mellem boksen og forstærker...
------------- Lars B
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 18:38
måske vi der har de gamle bokse skal skifte til nye??
------------- Mvh Jan B
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 18:39
zulfo skrev:
Sickboy skrev:
|
Det er ikke noget i antenneforeningen, det er handshaking (HDCP) eller lignende mellem boksen og forstærker...
|
øhh hvad mener du med det
------------- Mvh Jan B
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 18:44
Nå nu har jeg talt med Zaptor support. De arbejder på en løsning. Der er åbenbart flere som har problemet. Desværre er det ikke muligt at få den gamle software tilbage.
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 19:15
jb17j skrev:
zulfo skrev:
Sickboy skrev:
|
|
øhh hvad mener du med det |
Jeg mener egentlig det jeg skriver :)
Sickboy foreslår at fejlen kunne have med antenneforeningen at gøre, det skriver jeg at det ikke har - det har med kommunikationen mellem Zaptorboksen og forstærkeren/HDMI switchen at gøre, men hvilken del, ved jeg ikke!
------------- Lars B
|
Skrevet af: cjoscar
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 19:18
Ja umiddelbart ser det ok ud
Opdateringen gik smertefrit og det lader til at sort skærm ved kanalskifte er væk og pixelleringer og fastfrysninger har der ikke været noget af endnu.
Dog er zappetiderne stadig langsomme og billedkvaliteten er forringet på især zulu, tv2 film og tv2 film hd.
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 19:24
cjoscar skrev:
Ja umiddelbart ser det ok ud
Opdateringen gik smertefrit og det lader til at sort skærm ved kanalskifte er væk og pixelleringer og fastfrysninger har der ikke været noget af endnu.
Dog er zappetiderne stadig langsomme og billedkvaliteten er forringet på især zulu, tv2 film og tv2 film hd.
|
Hmmm, kan du beskrive "billedkvaliteten er forringet"?
Det er jo digitalt, så hvordan mener du det er forrringet?
------------- Lars B
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 19:29
Det er blevet mere "grynet" det står ikke så klart/skarpt som før.
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 19:29
ja problemet er vil noget alle det nogle panasonic tv og philips tv havde det gav i skyllen til produkcenten, dette kan ikke denne gang da det har virket før opdatering men du forholde du dig måske ikke til.
nå må vi håbe i tager natte med og for det rette til i morgen
jeg kan hvis ikke gøre mere selv pt har skiftet kabler på kryds og tværs og der er ellers ikke billige kabel.
------------- Mvh Jan B
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 19:44
jb17j skrev:
ja problemet er vil noget alle det nogle panasonic tv og philips tv havde det gav i skyllen til produkcenten, dette kan ikke denne gang da det har virket før opdatering men du forholde du dig måske ikke til. |
Jeg forholder mig sådan til det, at jeg samler info'en herfra, og bringer det videre - andet kan jeg personligt ikke rigtig gøre :)
------------- Lars B
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 19:47
cjoscar skrev:
Det er blevet mere "grynet" det står ikke så klart/skarpt som før.
|
Hmmm, det forstår jeg ikke (det kan der så skrives bøger om, det jeg ikke forstår)
Jeg kan ikke helt se hvordan det skulle være blevet mere grynet på netop de kanaler - det kan jo ikke være "støj" (selv om man har set udsendelser på tv, der forsøgte at få en af vores konkurrenter produkter til at få analogt støj på digital tv )
------------- Lars B
|
Skrevet af: SorensenS
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 20:17
Hej Zulfo
Jeg har været beta-tester, så jeg har i lang tid kørt med den nyeste software. Sådan er det desværre ikke mere
Nu kører jeg med rigtig gammel software (flere dage gammel). 
Jeg tror, at min boks er "låst" til den seneste debug-udgave af softwaren, som har build date 20090313.
Har prøvet at hive strømmen fra et par gange for at få dagens udgave indlæst - men det dutter ikke. Det bliver ved med at være udgaven fra den 13/3, der er på boksen.
Så Zulfo, kan du ikke hviske dine kollegaer i øret at min boks ikke længere skal køre med debug-software.
Har sendt en mail til testteamet, men den postkasse er vel nedlagt nu, så derfor også beskeden i denne tråd.
Mvh.
Jan H. Sørensen
Kunde nr. 1736271
|
Skrevet af: mortenkaal
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 20:19
SorensenS skrev:
Hej Zulfo
Jeg har været beta-tester, så jeg har i lang tid kørt med den nyeste
software. Sådan er det desværre ikke mere
Nu kører jeg med rigtig gammel software (flere dage
gammel). 
Jeg tror, at min boks er "låst" til den seneste debug-udgave af
softwaren, som har build date 20090313.
Har prøvet at hive strømmen fra et par gange for at få dagens udgave
indlæst - men det dutter ikke. Det bliver ved med at være udgaven fra
den 13/3, der er på boksen.
Så Zulfo, kan du ikke hviske dine kollegaer i øret at min boks ikke
længere skal køre med debug-software.
Har sendt en mail til testteamet, men den postkasse er vel nedlagt nu,
så derfor også beskeden i denne tråd.
Mvh.
<P =MsoPlainText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-
SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri','sans-serif'">Jan H. Sørensen<?
:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office"
/><o:p></o:p></SPAN>
<P =MsoPlainText style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-
SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri','sans-serif'">Kunde nr.
1736271<o:p></o:p></SPAN>
|
og du har bedt boksen om at søge efter opdateringer?
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 20:27
SorensenS skrev:
Hej Zulfo
Jeg har været beta-tester, så jeg har i lang tid kørt med den nyeste software. Sådan er det desværre ikke mere
Jeg tror, at min boks er "låst" til den seneste debug-udgave af softwaren, som har build date 20090313.
Har prøvet at hive strømmen fra et par gange for at få dagens udgave indlæst - men det dutter ikke. Det bliver ved med at være udgaven fra den 13/3, der er på boksen.
Så Zulfo, kan du ikke hviske dine kollegaer i øret at min boks ikke længere skal køre med debug-software.
Har sendt en mail til testteamet, men den postkasse er vel nedlagt nu, så derfor også beskeden i denne tråd.
Mvh.
Jan H. Sørensen
Kunde nr. 1736271
|
Hej Jan
Mailboksen er der nu endnu :)
Prøv evt. at starte boksen op med menu hold inde.
Når du kommer ind i firmware konfigurationsmenuen skal du finde systemmenuen, og så slette softwaren fra boksen.
Gå ind i DVB menuen, og sæt boksen til at hente software - gå tilbage til menuen, og vælg exit, og se om ikke boksen downloader softwaren...
------------- Lars B
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 20:45
zulfo skrev:
SorensenS skrev:
Hej Zulfo
Mvh.
Jan H. Sørensen
Kunde nr. 1736271
|
Hej Jan
Mailboksen er der nu endnu :)
Prøv evt. at starte boksen op med menu hold inde.
Når du kommer ind i firmware konfigurationsmenuen skal du finde systemmenuen, og så slette softwaren fra boksen.
Gå ind i DVB menuen, og sæt boksen til at hente software - gå tilbage til menuen, og vælg exit, og se om ikke boksen downloader softwaren...
|
hej i den stig du henviser til der står der software 2.13 og du har skrevet 2.10 på side 1, men der måske noget jeg har misforstået.
------------- Mvh Jan B
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 20:53
jeg kan selv svare ja jeg misforstod noget nu har jeg funder det rigtige sted software er korrekt det andet var firmware.
------------- Mvh Jan B
|
Skrevet af: Bubba
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 21:14
Jeg har nu fået opdateret softwaren.
Jeg har tidligere har voldsomme problemer med små hak på alle kanaler med faste intervaller.
Alle problemer er tilsyneladende væk nu 
Jeg er indtil videre SÆRDELES tilfreds.
Bubba
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 21:15
Lige lidt status fra "baglandet", efter den nye software har været ude i nogle timer - og vi har fået den første feedback.
1. Der er ikke lavet om på noget der behandler billedkvaliteten i softwaren - det kan også ses hvis man sammenligner et DVB-C tv billed med billedet fra Zaptor boksen - det er samme billedkvalitet.
2. De kunder der har været betatester får fjernet beta softwaren i løbet af i aften og skal ind og søge via DVB menuen - hiv strømmen fra/til og hold menu nede og vælg DVB og hent software.
3. De problemer der er med HDMI igennem receivere er et nyt problem og noget der er ved at blive undersøgt - men tidshorisont er ukendt.
4. Der kommer en ny software opdatering i nat - den eneste forskel er at den fjerner en fejl der kan opstå, hvor der kommer en dialog boks op med "gui.zaptor.dk could not be found"
------------- Lars B
|
Skrevet af: theboy
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 21:22
zulfo skrev:
4. Der kommer en ny software opdatering i nat - den eneste forskel er at den fjerner en fejl der kan opstå, hvor der kommer en dialog boks op med "gui.zaptor.dk could not be found"
|
Smukt. Denne fejl fik jeg nemlig gentagende gange på min trådløse zaptor boks. Så det lyder godt.
|
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 21:38
zulfo skrev:
Lige lidt status fra "baglandet", efter den nye software har været ude i nogle timer - og vi har fået den første feedback.
3. De problemer der er med HDMI igennem receivere er et nyt problem og noget der er ved at blive undersøgt - men tidshorisont er ukendt.
|
Lyder godt I arbejder på at løse problemet. Det er ret irriterende at skulle have ekstra HDMI kabel til TV'et plus et optisk med lyd til receiveren. Det resulterer også i noget mere skiften på diverse fjernbetjeninger. Et eller andet må være ændret i Zaptoren, da det som nævnt aldrig har været et problem før. Ærgerligt man ikke kan gå tilbage til den ældre software.
Iøvrigt er mit Zaptor kunde nr. 464739, til dem fra Zaptorsupport som følger med i debatten.
|
Skrevet af: perklit
Skrevet den: 18-Marts-2009 kl. 22:28
zulfo skrev:
|
Jeg har også problem gennem min Onkyo SR-606. At løse hurtigt, tak! Per.
|
Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 00:20
Den køre fint i gennem min Denon 1909 
Jeg oplever dog stadig intet signal, men det kommer så hurtigt igen. Det gjorder det ikke før.
Jeg oplever desværre også pixel fejl og lyd udfald, men kun på Discovery HD. Det havde jeg også før, men det var på flere kanaler.
Har kun lige zappet lidt rundt
Kolding
------------- Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
|
Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 00:34
tupac85 skrev:
Den køre fint i gennem min Denon 1909 
Jeg oplever dog stadig intet signal, men det kommer så hurtigt igen. Det gjorder det ikke før.
Jeg oplever desværre også pixel fejl og lyd udfald, men kun på Discovery HD. Det havde jeg også før, men det var på flere kanaler.
Har kun lige zappet lidt rundt
Kolding
|
Har lige fundet ud af det var fordi mit antenne kabel som sad forkert. Altså inde i det der stik, men det er rette og nu 
------------- Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
|
Skrevet af: theboy
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 07:19
Så er nattens opdatering lagt ind, men hvilken skam.
Der er nu masive pixileringer på alle kanaler, der har gjort at man ovehovedet ikke kan bruge zaptorboksen på nogen kanaler.
Det gælder begge mine zaptor bokse. Nu var jeg ellers lige blevet så glad for opdaterinen i kl. 14:00. Men den i nat har jo virkelig ødelagt det!
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 07:41
Nej det er ikke opdateringen det er en central fejl - de er ved at løse det.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 08:46
Jeg har en fejl der vist nok hedder 108-4, er det pga den centrale fejl?
|
Skrevet af: Dusty_83
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 08:57
mortenkaal skrev:
Jeg har en fejl der vist nok hedder 108-4, er det pga den centrale fejl? |
Jeg har samme fejlkode! den nye version virkede upåklageligt indtil kl ca 00.45 og siden har jeg fået fejl 108-4 på alle kodede kanaler, så jeg nu kun kan se DR,DR2, TV2, etc.
Flere genstarter har ikke løst problemet.
------------- Panasonic TH-42PZ70EA
Sony STR-DG910
Playstation 3 40 Gb
Focal JMlab´s Sib + Cub 2
Iphone 3G 16GB
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 09:43
Ja så fik jeg talt med kunde support, ham jeg talte med havde ikke kendskab til problemet, men undersøgte det og fik at vide at det var et gamle problem der dukket op igen, han havde ikke nogen tids horison til hvornår der ville komme med løsning på det men det havde hvis ikke største priotet for der var hvis ikke mange meldinger om problemet.
han nævnte også det kunne have noget med chipset det havde jeg selv tænkt på for der kom jo nye zaptor bokse i december som skulle hjælpe dem som havde problem med hdmi på nogle panasonnic skærme, men bytte ganriti kunne han ikke give mig så må ned i stofa butik prøve.
så jer der har problem men Zaptor gennem hdmi til soroundforstærker kom ring til Zaptor support så kunde jo være at det kom op i proitet.
------------- Mvh Jan B
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 12:37
Er det hele begyndt at virke igen efter den centrale fejl?
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 14:59
Ja det virker hos mig ;)
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet af: summer
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 15:48
I går eftermiddags/aften efter update, kørte alt perfekt.
2 gange i dag - i morges og for en time siden, har TV 2 og DR 1 ikke kunnet ses. Billedet har ligesom været "sliced" i mange lodrette, forskudte billeder. Efter genstart af zaptor er alt normalt. Der har også været sort skærm på Charlie.
Det er forhåbentlig midlertidige probs der forsvinder igen.
2166601
Hals
|
Skrevet af: arkivaren
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 16:08
summer skrev:
2 gange i dag - i morges og for en time siden, har TV 2 og DR 1 ikke kunnet ses. Billedet har ligesom været "sliced" i mange lodrette, forskudte billeder. Efter genstart af zaptor er alt normalt. Der har også været sort skærm på Charlie.
2166601
Hals |
Det havde jeg allerede i går aftes på Zulu.
Man har sikkert løst en del problemer; men frygter man har skabt nye.
------------- Kerteminde Antenneforening
Kunde nr. 9319826
|
Skrevet af: Klavsemil
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 17:27
Min boks er nu opdateret - og ingen forbedringer mærkes umiddelbart. Istedet er der nu konstant udfald på stort set alle kanaler - sort skærm i 2 sekunder så vender billedet tilbage.
Udfaldende kommer ca hvert 5. minut - irriterende stofa!!! giv os nu et stabilt produkt. tak
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 18:10
Der var nogle ret grimme centrale problemer på mange kanaler tidligere idag - de burde være løst nu.
Klavsemil - det lyder godt nok som signal problemer - hvad siger din boks hvis du trykker 2 x gange info og grøn mens du ser tv. Har du fået målt dit signal af en montør?
Har du prøvet med et kabel direkte hvor signalet kommer ind i hus/lejlighed?
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 18:17
Hmm, jeg er stadig på betasoftwaren - tør man mon genstarte og få den endelige med alle de problemer der meldes om.
Hvad siger I andre betatestere..?
------------- Beovision Avant 55" Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
|
Skrevet af: detlef
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 18:21
MICHAEL, GO FOR IT!!!!!!
Har selv beta testet og oplever ingen forskel so far fra Beta'en til final....
|
Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 18:23
Ok detlef my man, tror dog lige jeg venter da konen ser tv lige nu...
------------- Beovision Avant 55" Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 20:29
Klavsemil skrev:
Min boks er nu opdateret - og ingen forbedringer mærkes umiddelbart. Istedet er der nu konstant udfald på stort set alle kanaler - sort skærm i 2 sekunder så vender billedet tilbage.
Udfaldende kommer ca hvert 5. minut - irriterende stofa!!! giv os nu et stabilt produkt. tak
|
Det lyder ikke som et problem med boksen, men med signalforsyning, kabler eller andet.
PM mig med dit kundenummer, så skal jeg sætte dig i forbindelse med teknisk service!
------------- Lars B
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 20:52
Har også skiftet beta-softwaren ud med "final".
Absolut ingen problemer! 
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 20:57
Er jeg den eneste som synes at billedkvaliteten er blevet forringet med den nye software? Det er især på HD kanalerne. Der er mere støj i billedet eller fniller, hvis man kan sige det. Selv på Astra HD promo, som jeg ellers normalt oplever som en af de bedste med hensyn til billedkvalitet.
Zulfo du skriver godt at der ikke skulle være ændret noget som berører billedekvaliteten. Måske er der noget med centralen.
Jeg må desværre godt nok indrømme at den nye software har medført en del problemer for mig. De problemer med HDCP som jeg oplever er godt nok træls, som det vist hedder på godt jysk. Jeg havde ellers glædet mig meget til den nye software. Lige nu ville jeg virkelig bare ønske den gamle software tilbage. Men det kan åbenbart ikke lade sig gøre at få.
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 21:03
Sickboy skrev:
Er jeg den eneste som synes at billedkvaliteten er blevet forringet med den nye software? Det er især på HD kanalerne. Der er mere støj i billedet eller fniller, hvis man kan sige det. Selv på Astra HD promo, som jeg ellers normalt oplever som en af de bedste med hensyn til billedkvalitet.
Zulfo du skriver godt at der ikke skulle være ændret noget som berører billedekvaliteten. Måske er der noget med centralen.
Jeg må desværre godt nok indrømme at den nye software har medført en del problemer for mig. De problemer med HDCP som jeg oplever er godt nok træls, som det vist hedder på godt jysk. Jeg havde ellers glædet mig meget til den nye software. Lige nu ville jeg virkelig bare ønske den gamle software tilbage. Men det kan åbenbart ikke lade sig gøre at få.
|
Altså, signalet er jo digitalt, så enten er det der, eller også er det der ikke - der kan ikke være støj, som man ser i et analogt billede...
Kunne det tænkes, at du evt. benytter en anden HDMI indgang, end du normalt gør fra forstærkeren, og du har forskellige indstillinger for de 2 sources på dit tv, så du har nogle filtre eller et eller andet aktiveret på den port boksen nu er tilsluttet?
Du er den eneste der har nævnt problemet, både her, men også på den telefoniske support mig bekendt...
------------- Lars B
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 21:05
arkivaren skrev:
summer skrev:
2166601
Hals |
|
I så fald har de problemer ikke vist sig under beta-testen....
------------- Lars B
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 21:11
zulfo skrev:
Sickboy skrev:
|
Altså, signalet er jo digitalt, så enten er det der, eller også er det der ikke - der kan ikke være støj, som man ser i et analogt billede...
Kunne det tænkes, at du evt. benytter en anden HDMI indgang, end du normalt gør fra forstærkeren, og du har forskellige indstillinger for de 2 sources på dit tv, så du har nogle filtre eller et eller andet aktiveret på den port boksen nu er tilsluttet?
Du er den eneste der har nævnt problemet, både her, men også på den telefoniske support mig bekendt...
|
det med hdmi hdcp altså det at man ikke kan for billede gennem sourround anlæg med hdmi det har vi nævn her og jeg har også ringet til support, så det må være noget du har glemt, læs side 5
------------- Mvh Jan B
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 21:23
For hvad det er værd, så har jeg under hele beta forløbet kørt gennem en Marentz SR4001 reciever, og gør det også med Final. Uden problemer. Dette blot til udviklernes oplysning.
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 21:23
jb17j skrev:
zulfo skrev:
Sickboy skrev:
|
|
det med hdmi hdcp altså det at man ikke kan for billede gennem sourround anlæg med hdmi det har vi nævn her og jeg har også ringet til support, så det må være noget du har glemt, læs side 5 |
Og hvis du læser mit svar igen, kan du nok tyde at jeg svare på problemet med at billedekvaliteten er dårligere, ikke på HDCP problemet!
At jeg så ikke fik fjernet det ,ed HDCP ionden jeg quotede, det beklager jeg!
At der er HDCP problemer ved vi godt, og anerkender - så jeg behøver ikke læse side 5 igen! 
------------- Lars B
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 21:28
Jan B. jeg har virkelig svært ved at læse hvad du skriver...
Men Zulfo skriver jo ikke noget om HDCP i det indlæg du kommentere - han kommentere jo bare på om hvad årsagen kan være til
sickboy "oplever" dårligere billedkvalitet - jeg kan kun bekræfte herhjemme fra at billedet er nøjagtig det samme på både
min indbyggede DVB-C tuner og Zaptor boksen - hvis jeg skifter imellem dem er de stort set identiske.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 21:31
detlef skrev:
For hvad det er værd, så har jeg under hele beta forløbet kørt gennem en Marentz SR4001 reciever, og gør
det også med Final. Uden problemer. Dette blot til udviklernes oplysning. |
Mystisk - som dem med HDMI problemerne pt. er:
Onkyo SR806
Onkyo SR606
Marantz SR600
- Det er mystisk at Marantz SR4001 og SR600 er forskellige. Deflef måske du bruger en bestemt HDMI indgang eller noget -
måske dig og Sickboy kunne sammenligne lidt - jeg ved ikke hvad forskellene er på de to forstærkere er.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 21:39
zulfo skrev:
jb17j skrev:
zulfo skrev:
Sickboy skrev:
|
|
det med hdmi hdcp altså det at man ikke kan for billede gennem sourround anlæg med hdmi det har vi nævn her og jeg har også ringet til support, så det må være noget du har glemt, læs side 5
|
Og hvis du læser mit svar igen, kan du nok tyde at jeg svare på problemet med at billedekvaliteten er dårligere, ikke på HDCP problemet!
At jeg så ikke fik fjernet det ,ed HDCP ionden jeg quotede, det beklager jeg!
At der er HDCP problemer ved vi godt, og anerkender - så jeg behøver ikke læse side 5 igen! 
|
ok bare i ikke glemmer det
med hensyn til billede kvaliteten har jeg ingen problem når jeg er direkt med hdmi kabel til skærm. har ikke pt registreret fejl . Kun det at jeg ikke kan gå fra zaptor gennem onkyo 806 til skærm med HDMI.
------------- Mvh Jan B
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 21:45
zulfo skrev:
Sickboy skrev:
|
|
Nu kører jeg som tidligere nævnt desværre ikke igennem min receiver længere pga. HDCP problemet. Jeg har HDMI kabel direkte fra Zaptor til mit TV. Og ja alle settings er identiske på mine HDMI indgange
Der kan vel godt være støj i billedet selvom det er digitalt. F.eks. pga komprimering eller ændringer i den måde hvorpå Zaptoren opskalerer billedet. Man kunne vel også have ændret noget i softwaren som vedrører billedbehandlingen, såsom tilføjelse af shapness osv..
Der kan jo eksempelvis også være forskel på billedkvaliten ved at have egen parabol(DVB-S) eller en Zaptor(DVB-C). Jeg kender flere som kører med egen parabol, altså DVB-S med Canal Digital og Viasat pakker. De har en noget højere billedkvalitet på fleste kanaler, sansynligvis pga. højere komprimering hos Stofa. Det er vel ikke nogen hemlighed at Stofa skruer op for komprimeringen, når der er meget "run" på, for at spare på båndbredden. Ret mig endelig, hvis jeg tager helt fejl
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 22:05
Sickboy skrev:
zulfo skrev:
Sickboy skrev:
|
|
Nu kører jeg som tidligere nævnt desværre ikke igennem min receiver længere pga. HDCP problemet. Jeg har HDMI kabel direkte fra Zaptor til mit TV. Og ja alle settings er identiske på mine HDMI indgange
Der kan vel godt være støj i billedet selvom det er digitalt. F.eks. pga komprimering eller ændringer i den måde hvorpå Zaptoren opskalerer billedet. Man kunne vel også have ændret noget i softwaren som vedrører billedbehandlingen, såsom tilføjelse af shapness osv..
Der kan jo eksempelvis også være forskel på billedkvaliten ved at have egen parabol(DVB-S) eller en Zaptor(DVB-C). Jeg kender flere som kører med egen parabol, altså DVB-S med Canal Digital og Viasat pakker. De har en noget højere billedkvalitet på fleste kanaler, sansynligvis pga. højere komprimering hos Stofa. Det er vel ikke nogen hemlighed at Stofa skruer op for komprimeringen, når der er meget "run" på, for at spare på båndbredden. Ret mig endelig, hvis jeg tager helt fejl
|
Øh, hvor pokker har du hørt det? Du tager fejl.... vi skruer ikke sådan løbende på "komprimering" eller andet fikumdik.
Lad os nu lige holde os lidt til, at jeg allerede HAR skrevet at vi ikke har ændret på måden kanalerne sendes ud, og vi har ikke ændret i den måde softwaren behandler output.
Hvis vi havde foretaget ændringer af den art, så ville vi have hørt det igennem beta'en, og vi ville have fået henvendelser fra andre kunder - det har vi ikke, og heller ikke her har andre nævnt at der er ændringer.
Konklussionen er, at det må være noget ved selve tilslutningen af din boks, til dit tv - og det vil jeg holde fast på, indtil jeg får meldinger der indikere at vi har andre med samme problem.
------------- Lars B
|
Skrevet af: meta
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 22:06
Har også problemet med HDMI via Onkyo 606 - nu er det vist tiden at skrotte den Zaptor! Kunne de da for pokker ikke lave bare en enkelt opdatering, som virkede bedre end den forrige..... Hold da op hvor er jeg træt af Zaptor og Stofa 
------------- + 70 positive handler!
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 22:19
Du mener ikke at rettelser af den lange liste af gamle fejl, får boksen til at virke bedre end før?
Det er fint nok at overdrive for at fremme forståelsen, det er bare ikke pokkers gavnligt for sagligheden.
Ja, det er træls at opdateringen har haft indflydelse på HDMI/HDCP, men som du kan læse, så er der altså forstærkere hvor det fungerer fint fortsat - men der kigges altså allerede på problemet...
------------- Lars B
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 22:26
Fair nok Zulfo. Du måtte jo gerne rette mig, hvis jeg tog fejl
Jeg ser lige tiden lidt an og ser om det kunne være et lokalt central problem.
|
Skrevet af: meta
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 22:51
Da jeg fik Zaptor en gang i sommer virkede det faktisk glimrende en periode. Men siden da er der kommet opdateringer, som kun har forringet min oplevelse af Zaptor. Så det var skam ganske sagligt ment!
Og at det virker på nogle forstærkere kan jeg da ikke bruge til noget - det skulle lige være for at investere i en af dem...? Men så hellere skrotte Zaptor!
------------- + 70 positive handler!
|
Skrevet den: 19-Marts-2009 kl. 23:22
Skal vi prøve at holde det sagligt igen.
Vi er hvis kommet frem til der kan være et problem med visse surround receiver via HDMI - nogle virker andre virker ikke.
Dem der ikke virker pt:
Onkyo SR806
Onkyo SR606
Marantz SR600
Dem der virker:
Marentz SR4001
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 03:26
Jeg er foreløbig meget tilfreds med opdateringen, da jeg ikke har haft nogle af de kendte fejl med blinkende skærm, sort skærm osv siden opdateringen.
Har heller ikke lagt mærke til en forringelse af billedkvaliteten på nogen måde.
Min primær boks er steget til 40dB, hvorimod min sekundær boks er faldet til 35-36dB men uden udfald eller uncorrected blocks, så det tror jeg ikke man skal hænge sig for meget i.
Desuden har jeg en kammerat som kører sin Zaptor igennem en Sony STR-DG820 og så op i sit TV og han har så vidt jeg har hørt ikke oplevet HDCP problemer, så det er endnu en forstærker til positiv listen.
|
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 07:26
Mike S. skrev:
Dem der ikke virker pt:
Onkyo SR806 Onkyo SR606 Marantz SR600
Dem der virker: Marentz SR4001
|
Har ikke kunne finde noget på sr600, men de to Onkyo er HDMI 1.3a, hvorimod Sr4001 "kun" er HDMI 1.1... aner ikke om humlen kan ligge der, men det er da en umiddelbar forskel....
Lige nu oplever jeg at billedet kører i ryk på enkelte kanaler, fx BBC E, Canal+ First, Comedy og Drama, men ikke Canal+ Hits.....
|
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 10:10
HDMI standarden burde være jo fuldt bagud kompatibelt så jeg kan ikke forstå hvorfor det sker.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 10:38
Installerede også den nye software få timer efter kl. 14, og i tredje forsøg startede boksen
op og fungerede fint. Altså indtil igår morges hvor en række kanaler havde en underlig form
for voldsom pixelering jeg ikke havde set før. Efter sigende en central fejl - fair nok.
I morges var boksen dog død igen, og kunne ikke bringes ud af standby uden at tage strømmen
helt fra. Nu kører den så igen, men jeg kan ikke lade være med at tænke på om alle beta-
testere har fået deres boks genstartet hver nat, og om der derfor er opstået endnu et problem
som ikke har været opdaget i testfasen.
Andre der havde problemer med boksen i morges?
------------- /Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
Skrevet af: summer
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 11:11
zulfo skrev:
arkivaren skrev:
summer skrev:
2166601
Hals
|
|
I så fald har de problemer ikke vist sig under beta-testen....
|
Jeg bliver jo nødt til at nævne problemet. Det har aldrig været der nogensinde før sidste opdatering. Nu må jeg se. Det har ikke været der i dag.
Alt andet har fungeret fint.
2166601
Hals
|
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 11:25
Mike S. skrev:
HDMI standarden burde være jo fuldt bagud kompatibelt så jeg kan ikke forstå hvorfor det sker. |
Præcis! Men nu skulle det jo ikke være første gang at boksen ikke overholdt HDMI standarten, så måske er der et eller andet der generer en 1.3 HDMI indgang, der ikke er tilstede på 1.1
Men det er rent gætværk fra min side, smider bare nogle ideer ud til dem der er klogere på disse ting end jeg.....
|
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 13:17
detlef skrev:
Mike S. skrev:
HDMI standarden burde være jo fuldt bagud kompatibelt så jeg kan ikke forstå hvorfor det sker. |
Præcis! Men nu skulle det jo ikke være første gang at boksen ikke overholdt HDMI standarten, så måske er der et eller andet der generer en 1.3 HDMI indgang, der ikke er tilstede på 1.1
Men det er rent gætværk fra min side, smider bare nogle ideer ud til dem der er klogere på disse ting end jeg..... |
STR-DG820 kører også 1.3a på alle HDMI indgange så det kan næsten ikke være det
|
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 13:40
Nexeren skrev:
STR-DG820 kører også 1.3a på alle HDMI indgange så det kan næsten ikke være det |
Så er det jo ikke der problemet er... syns godt nok det er mystisk... har ingen beta testere kørt med nogle af de pågældende reciverere?
|
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 15:02
detlef skrev:
Nexeren skrev:
STR-DG820 kører også 1.3a på alle HDMI indgange så det kan næsten ikke være det |
Så er det jo ikke der problemet er... syns godt nok det er mystisk... har ingen beta testere kørt med nogle af de pågældende reciverere? |
En kollega har en Denon 3808 - han har ikke problemer.
Han har dog smidt en ny firmware i sin forstærker, som tidligere har rettet et lignende problem, men jeg ved ikke hvor mange af jer der har forstærkere hvor firmwaren kan opgraderes?
------------- Lars B
|
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 16:28
Mike S. skrev:
detlef skrev:
For hvad det er værd, så har jeg under hele beta forløbet kørt gennem en Marentz SR4001 reciever, og gør det også med Final. Uden problemer. Dette blot til udviklernes oplysning. |
Mystisk - som dem med HDMI problemerne pt. er:
Onkyo SR806 Onkyo SR606 Marantz SR600
- Det er mystisk at Marantz SR4001 og SR600 er forskellige. Deflef måske du bruger en bestemt HDMI indgang eller noget - måske dig og Sickboy kunne sammenligne lidt - jeg ved ikke hvad forskellene er på de to forstærkere er. |
Har gennem hele beta-testen kørt billedet gennem min Onkyo 805'er. Både den gang og nu virker det helt uden problemer
|
Skrevet af: NFLineast
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 21:06
Jeg har opdateret, og nu er en del af kanalerne (bl.a. Canal + Sport 2, Canal + Hits, Canal + Action) underligt hakkende i billedet - lidt ligesom et gammelt VHS bånd, der er ved at blive tygget i stykker af en videomaskine. Sådan var det ikke med den gamle software. Noise ratio er gået ned fra ca 41dB til ca 40dB.
|
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 21:27
NFLineast skrev:
Jeg har opdateret, og nu er en del af kanalerne (bl.a. Canal + Sport 2, Canal + Hits, Canal + Action) underligt hakkende i billedet - lidt ligesom et gammelt VHS bånd, der er ved at blive tygget i stykker af en videomaskine. Sådan var det ikke med den gamle software. Noise ratio er gået ned fra ca 41dB til ca 40dB.
|
Det er ikke hos dig - det er fra centralt hold....
------------- Lars B
|
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 22:25
Rart at høre, at der er en central fejl. Hos mig er den for aller første gang helt gal. Der er store problemer med 12 ud af 62 kanaler.
Testet fredag 20/3-2009 kl. 21:45 til 22:10
· Canal+ Action: Billedet hakker konstant
· Canal+ Hit: Billedet hakker konstant
· Canal+ First: Ingen AC3 lyd
· VH1: Billedet pixelerer og hakker konstant. Der er lydudfald og høje skingre fejltoner
· TV5 Monde: Billedet pixelerer og hakker konstant
· ARD: Billedet hakker konstant
· ZDF: Billedet hakker konstant
· NDR: Billedet hakker konstant
· RTL: Billedet hakker konstant og der er ingen lyd
· TV2 Charlie: Billedet hakker konstant
· Canal+ Sport2: Billedet pixelerer og hakker konstant
· TV1000 Drama: Billedet hakker konstant
|
Skrevet af: arkivaren
Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 00:39
Jeg får frysninger, når jeg har stået på en kanal et stykke tid. Hvis jeg så skifter kanal op og ned nogen gange går frysningen som regel væk. En gang måtte jeg dog genstarte Zaptor her til aften.
------------- Kerteminde Antenneforening
Kunde nr. 9319826
|
Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 08:03
Hos mig fungerer alting stadig overraskende godt. Det eneste jeg har oplevet er det med at lyden nogle
gange starter senere end video.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 13:51
Før betaen, under betaen, og nu efter betaen oplever jeg stadig sort skærm ved kanal skift, og en sjælden gang "intet signal" boksen... ikke så ofte som før, men det er en næsten daglig begivenhed.
Nat Geo og travel har nu meldt "sevicen kodet" i månedsvis, og der sker ikke en pind.....
|
Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 17:04
Jeg oplever nu at når boksen har stået i standby et styyke tid, er den ikke til at tænde med fjernbetjeningen igen.
Eneste løsning for at få gang i boksen igen er strøm fra og til og når den så hænger ved genindlæsningen skal jeg trykke på on /off på fjernbetjeningen nogle gange for at få liv i den igen. Når den så er færdig med indlæsningen og der kommer billed på igen, sørme om så ikke at de fleste kanaler laver en " service kodet" .
VH1 er i øvrigt umuligt at se på med pixelleringer og fastfrysninger
|
Skrevet af: Wildstar
Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 22:12
Jeg har lignende problem. Får fejlmeddelelsen gui.zaptor.dk could not bee found. Har henvendt mig til supporten 3 gange, men de kan åbenbart ikke hjælpe med det.
|
Skrevet af: sømanden
Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 22:19
Det er ved at være gennemgående træk med Zaptor, man løser en masse problemer/fejl(alt respektfor det). Men desværre genereres der nye fejl som f.eks fejl på HDMI.
Det er godt det ikke er styringen til en Boing eller Airbus
|
Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 23:33
Wildstar skrev:
Jeg har lignende problem. Får fejlmeddelelsen gui.zaptor.dk could not bee found. Har henvendt mig til supporten 3 gange, men de kan åbenbart ikke hjælpe med det. |
Hmmm, du er 100% sikker på at du har fået hentet den aller nyeste software?
Den software der kom i første omgang havde en fejl som gav den fejlmelding, hvorefter man natten efter fik sendt en rettet software ud...
Hvis jeg var dig, ville jeg via Software configurationsmenuen prøve at slette softwaren, og bede boksen om at hente den igen...
------------- Lars B
|
Skrevet af: Solhanne
Skrevet den: 22-Marts-2009 kl. 04:47
Så er der vist et centralt problem igen. I hvert fald er billedet sliced op på følgende kanaler:
DR1 DR2 TV2 TV3 Puls Eurosport 2 ESPN AMerica ESPN Classic ARD ZDF N3 (NDR) 3Sat TV5 TVE TV2 Charlie Yacht & Sail TV2 Film
Og det billede der bliver skiveskåret er billedet fra den sidste kanal hvor der var fungerende billede. Det er nøjagtig samme fejl som der var den første nat efter opdateringen.
lokation: AN-TV Nørresundby (pakke 2 + Sport)
|
Skrevet den: 22-Marts-2009 kl. 07:13
Solhanne skrev:
Så er der vist et centralt problem igen. |
Jep, også AN-TV aalborg.
|
Skrevet den: 22-Marts-2009 kl. 07:15
zulfo skrev:
- *** i frontdisplay når boksen er i standby - det er ikke muligt af få boksen ud af standby
|
Set her til morgen.
|
Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 22-Marts-2009 kl. 07:58
Solhanne skrev:
Så er der vist et centralt problem igen. I hvert fald er billedet sliced op på følgende kanaler:
DR1 DR2 TV2 TV3 Puls Eurosport 2 ESPN AMerica ESPN Classic ARD ZDF N3 (NDR) 3Sat TV5 TVE TV2 Charlie Yacht & Sail TV2 Film
Og det billede der bliver skiveskåret er billedet fra den sidste kanal hvor der var fungerende billede. Det er nøjagtig samme fejl som der var den første nat efter opdateringen.
lokation: AN-TV Nørresundby (pakke 2 + Sport)
|
Jeg har det samme her til mogen - ud af 49 kanaler, så virker de ca. 10. Resten er sliced / freezed totalt. Genstart af boksen og modem virker ikke.
Helsingør området....
Grrrrrr 
------------- OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
|
|