Print side | Luk vindue

NAS server med HDMI?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=57574
Udskrevet den: 13-Marts-2025 kl. 21:18

Emne: NAS server med HDMI?
Skrevet af: dannybach
Emne: NAS server med HDMI?
Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 21:54

Hej,

Er der ikke lavet NAS servere med HDMI og fjernbetjening til? Således, at man ikke skal tænde ens computer for at se indholdet på NAS serveren? For eksempel hvis man skal høre musik, eller se en film?

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 21:57
Popcorn Hour 

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 22:02

Vil det så sige, at man skal forbinde Popcorn Hour med en NAS server, og så kan man køre det op i fjernsynet?

Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af dannybach dannybach skrev:

Vil det så sige, at man skal forbinde Popcorn Hour med en NAS server, og så kan man køre det op i fjernsynet?

Popcorn Hour kan bruges som NAS hvis du monterer en harddisk.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 22:25

okay. Men da jeg gerne vil have alle de funktioner, der ligger i f.eks. synology, vil jeg gerne kople en NAS på Popcorn Hour. Kan man gøre dette?

Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af dannybach dannybach skrev:

okay. Men da jeg gerne vil have alle de funktioner, der ligger i f.eks. synology, vil jeg gerne kople en NAS på Popcorn Hour. Kan man gøre dette?

Ja.

-------------

Skrevet af: Dammark
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 00:48
Eller du kan vente lidt på Qnap NMP1000

Ved ikke helt hvad forskellen er på denne og Popcorn Hour..

-------------
// Sebastian Dammark
http://www.dammark.net - www.dammark.net

Skrevet af: Stay_Bamboocha
Skrevet den: 06-April-2009 kl. 16:13

nå folk siger at PCH kan køre som NAS, kan den så afvikle Squeezesoft til Squeeze Duet.........hvor meget RAM & Processor-kraft har den?

og ellers ser NMP1000 spændende ud.........jo mere der er samlet jo federe - til dels............

Skrevet den: 06-April-2009 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

nå folk siger at PCH kan køre som NAS, kan den så afvikle Squeezesoft til Squeeze Duet.........hvor meget RAM & Processor-kraft har den?

256 MB RAM og jeg vil tro at den rene CPU hastighed er som en NAS i den billige ende. Udover den fysiske RAM vil der være en swap partition.

Men... det vil kræve en del hacking at installere SqueezeCenter på Popcorn Hour. Til at starte med er der slet ikke noget interface til installation af software. Næste problem er at PCH's Linux OS vist ikke har en Perl fortolker, og SqueezeCenter er skrevet i Perl..

-------------

Print side | Luk vindue