Print side | Luk vindue

Sonos og DR radio

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=57995
Udskrevet den: 13-Marts-2025 kl. 22:42

Emne: Sonos og DR radio
Skrevet af: montan
Emne: Sonos og DR radio
Skrevet den: 28-Marts-2009 kl. 16:50

Jeg er på nippet til at investere i et Sonos-anlæg, men har set at nogle skriver om dårlig lydkvalitet i forbindelse med DR radio via Sonos.

Er der noget om snakken? Og er der ikke noget at gøre ved det?

Michael

Svar:
Skrevet af: meta
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 17:20
Kvaliteten af de danske radiostationer er blevet væsentlig bedre. Tror det skete i forbindelse med en opdatering af softwaren for noget tid siden. Jeg hører i hvert fald ikke den irriterende metalliske lyd som tidligere

-------------
+ 70 positive handler!

Skrevet af: DanishBacon
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 22:44
For nogle år siden streamede DR kun i 64kbps, men det er siden sat op 128kbps.. Jeg synes det lyder fino på min Squeezebox (men det er muligt at finde internationale 192kbps radiostationer)

-------------
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox

Skrevet af: montan
Skrevet den: 11-April-2009 kl. 18:59

Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Kvaliteten af de danske radiostationer er blevet væsentlig bedre. Tror det skete i forbindelse med en opdatering af softwaren for noget tid siden. Jeg hører i hvert fald ikke den irriterende metalliske lyd som tidligere

Men er lydkvaliteten på et niveau de fleste vil synes er tilfredsstillende?

Jeg forventer ikke hifi kvalitet, men det skal være langt bedre end en transistor.

Michael

Skrevet af: emilemil
Skrevet den: 11-April-2009 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af montan montan skrev:

Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Men er lydkvaliteten på et niveau de fleste vil synes er tilfredsstillende?

Jeg forventer ikke hifi kvalitet, men det skal være langt bedre end en transistor.

Michael

Jeg har haft Sonos siden juni 2008 og jeg er enig med Meta i, at lydkvaliteten på DR-stationerne er blevet hørbart forbedret i perioden. Under alle omstændigheder er lydkvaliteten udmærket/god - langt bedre end en transistorradio - og påvirkes efter min opfattelse først og fremmest af de højttalere du måtte vælge at tilslutte Sonos-anlægget.

Mvh Henrik Emil

Print side | Luk vindue