Print side | Luk vindue

recordere.dk imod blokpolitik på tv3puls

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=58048
Udskrevet den: 29-Maj-2024 kl. 13:22


Emne: recordere.dk imod blokpolitik på tv3puls
Skrevet af: hummelmose
Emne: recordere.dk imod blokpolitik på tv3puls
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 15:12
Denne tråd er startet om en samlingstråd for brugere, der ikke er tilfreds med kvaliteten af billedet på TV3 puls.

Læs artiklen http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2684&zoneid=5 - her


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk



Svar:
Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Denne tråd er startet om en samlingstråd for brugere, der ikke er tilfreds med kvaliteten af billedet på TV3 puls.


Jeg er i hvert fald ikke tilfreds


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Denne tråd er startet om en samlingstråd for brugere, der ikke er tilfreds med kvaliteten af billedet på TV3 puls.


Jeg er i hvert fald ikke tilfreds


Vi er flere som ikke er tilfredse. Det er da forfærdeligt ringe at se på. Selv på mit 4:3 CRT TV. Og formatet passer ikke dertil- som om det er strukket for meget til siderne. Det er ikke sket på nogen som helst anden kanal. Latterligt.


Skrevet af: Desperate
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 15:35
Jeg kan kun tilslutte mig, kvaliteten er ganske simpelt alt for ringe. Knivskarpe billeder er der ikke tale om.

Jeg har en digital-boks fra YouSee, Samsung SMT-H3106 samt en digital-
modtager i min Mac mini (EyeTV 610), på begge modtagere er kvaliteten
dårlig.

Jeg har ikke problemer med at se samme sportevents på TV 2 Sport eller
klip derfra på TV 2 News.


Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 15:42
Godt initiativ i øvrigt 

Kan I ikke prøve at få ham Søren Hedman i tale? Pressechef på TV3: mailto:soren.hedman@tv3.dk - soren.hedman@tv3.dk

I må også have nogle kontakter i Yousee som skal udtale sig.


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 15:50
/signed

Viaskvat er som altid kvantitet over kvalitet, både når det gælder programmer og billedkvalitet


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 15:56
Jeg synes, det er et godt initiativ og kan fuldt og helt tilslutte mig, at billedkvalitetet på TV3PULS er det værste, jeg endnu har oplevet. Generelt er Viasat kanalerne af ringe kvalitet. Det virker som om, de tænker: Kvantitet er bedre end kvalitet.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 16:00

Her er et udtræk af de aktuelle stream  værdi fra Viasat satellit.

Man kan her se bitraten på de 2 eksempler. DR1 og TV3 PULS

DR1 - 4500Kbit.

TV3 Puls - 3600Kbit



Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 16:07
TV2 Sport har på Yousee 3.500 kbit/s, hvor 3puls har 3.000 kbit/s.



-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: blackknightdk
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 16:11

er også bare rigtig utilfreds med kvaliteten på formel 1 , troede først jeg varpå  analog

 

og lige en ting til:  INGEN REKLAMER i formel 1



Skrevet af: cwitt
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 16:16

Ja, jeg kan også kun tilslutte mig koret af utilfredse TV3/YouSee kunder.

Har selv YouSee HD box, og selvom TV3Puls overgår de fleste i dårlig billedkvalitet, så har jeg tidligere gennem årene også bandet og svovlet over at skulle se Champions Leaque og SAS Liga på andre TV3 kanaler.

Både lyd og billede har på disse kanaler været langt under, hvad man kan forvente nutildags. Deres fodboldproduktioner er rædsomme med en lydside, hvor stemning fra tribunerne er forvandlet til en mudret baggrundssummen, hvor andre kanaler sagtens kan finde ud af, at bringe stadionstemningen hjem i stuerne.

...og jeg tilslutter mig også argumentet med, at YouSee burde være med til at sikre en bedre kvalitet med de slogans, der kører i deres kampagner for tiden (min sofa er i hvert fald ikke blevet skåret i skiver, når TV3 er tunet ind)

 



-------------
Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126


Skrevet af: ellov
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 16:18

Billedekvaliteten på Puls SKAL gøre bedre omgående! Det er ikke rimeligt at der skal betales penge for så ringe et billede.

Denne weekends F1-dækning skal Puls dog have ros for. Det var i top!



Skrevet af: huiron
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 16:27
Jeg så lige 2 minutter af F1 her til morges ved et tilfælde. Var nær faldet død om af forskrækkelse. Den værste billedkvalitet jeg har set endnu med en MEGET stor margin.

Yousee/Viasat bliver simpelthen nødt til at finde noget mere båndbredde. Det jeg så ville man ikke engang have accepteret for 20 år siden. Måske vi skulle minde dem om at vi kommet ind i det 21nde århundre. Måske de bare har overset det?


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 16:29

jeg gentager lige mig selv i denne tråd

jeg kan kun være enig, det er alt for dårligt på en kanal som sender sport.

jeg ville heller se formel 1 på tysk tv end at se det på plus igen, det er lidt syndt for de har et rigtigt godt line up af experter.



Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 16:50
Jeg håbede på HD billed sidste år, hvilket heller ikke kom, men jeg havde
dog ikke regnet med at vi ville gå et skridt tilbage i år!
Skam jer, og se så at få det rettet!
Indtil da: I WANT MY MONEY BACK!

-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">


Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 16:51
Kan kun tilslutte mig...

Har også sendt et par mail til Viaskvat, på et eller andet tidspunkt bliver de vel trætte af alle os brokhoveder


-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: Mr. Pioneer
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 16:54
Det er en skandale at vi skal leve med et så ringe billede, især når man
tænker på at viasat har været med til at lancere tv2 sport HD, hvorfor pokker
bruger de ikke den kanal til noget fornuftigt som f.eks. landskampe og F1


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 17:18

Oprindeligt skrevet af huiron huiron skrev:

Jeg så lige 2 minutter af F1 her til morges ved et tilfælde. Var nær faldet død om af forskrækkelse. Den værste billedkvalitet jeg har set endnu med en MEGET stor margin.

Yousee/Viasat bliver simpelthen nødt til at finde noget mere båndbredde. Det jeg så ville man ikke engang have accepteret for 20 år siden. Måske vi skulle minde dem om at vi kommet ind i det 21nde århundre. Måske de bare har overset det?

En forudsætning for, at YouSee skal finde mere båndbredde, er vel, at Viasat bruger den og det gør de ikke!



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 17:24

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Jeg håbede på HD billed sidste år, hvilket heller ikke kom, men jeg havde
dog ikke regnet med at vi ville gå et skridt tilbage i år!
Skam jer, og se så at få det rettet!
Indtil da: I WANT MY MONEY BACK!

Desværre er det nok svært at få en tilbagebetaling for noget, der ikke er betalt for.
Synes dog, at Viasat skal betale os smudstillæg, for det møg de sender.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Her er et udtræk af de aktuelle stream  værdi fra Viasat satellit.

Man kan her se bitraten på de 2 eksempler. DR1 og TV3 PULS



Super...godt med en objektiv måling. Dvs. de sender med bedre kvalitet via satelit eller hvad?


Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

En forudsætning for, at YouSee skal finde mere båndbredde, er vel, at Viasat bruger den og det gør de ikke!



Hvis Viasat sender i 3600 Kbit via satelit - hvem er det så der begrænser den til 3000 Kbit på Yousees net?


Skrevet af: Willum
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 17:37
Havde glædet mig til at se landskamp, men hold da op en skuffelse. Billedet kan vel nærmest sammenlignes med en pixelleret udgave af VHS.

"Knivskarpe billeder i digital kvalitet" - Min bare røv. Hvis TV3 Puls er den nye standard så foretrækker jeg analogt signal.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

En forudsætning for, at YouSee skal finde mere båndbredde, er vel, at Viasat bruger den og det gør de ikke!



Hvis Viasat sender i 3600 Kbit via satelit - hvem er det så der begrænser den til 3000 Kbit på Yousees net?

Al det teknik har jeg ikke forstand på, men det skulle da undre mig meget, såfremt det næsten alene skulle gå ud over Viasat kanalerne, at YouSee mangler båndbredde. Hvorfor skulle det samme ikke gælde søsterkanalerne til C+ - Kanal 4, 5 og 6?



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: minusop
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 17:47
Super dækning af årets første grand prix - gode folk i studiet, analyser osv. men billedkvaliteten... f*** det var ringe. Er helt på linje med alle andre her.

Formoder at Yousee er skurken...


-------------
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!



Skrevet af: Per Boye
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 17:53

Synd at en rigtig god dækning af formel 1 skal ødelægges af så dårligt signal.

Per Boye



Skrevet af: 'DLG'
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 18:02
Jeg så F1 imorges og det var godt nok ringe kvalitet, selvom jeg så det på en lille CRT skærm. Og oveni den meget ringe kvalitet var der oss lige reklamepauser i. Gad vide hva der var kommet af klager fra Hr. Danmark vist det oss var sådan under en landskamp i fodbold. Det er bare noget så sløjt gået. Reklamepauserne kan Viaskvat ikk tørre af på nogen som de sikkert vil med kvaliteten. 

-------------
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.


Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Al det teknik har jeg ikke forstand på, men det skulle da undre mig meget, såfremt det næsten alene skulle gå ud over Viasat kanalerne, at YouSee mangler båndbredde. Hvorfor skulle det samme ikke gælde søsterkanalerne til C+ - Kanal 4, 5 og 6?



Noget tyder jo på at det ikke entydigt bare er Viasats skyld og det er måske for bombastisk at udtale: "En forudsætning for, at YouSee skal finde mere båndbredde, er vel, at Viasat bruger den og det gør de ikke!" når det rent faktisk viser sig at Puls tilsyneladende sender med 3600 Kbit på satelit og kun 3000 Kbit på Yousees net.

Og mht. kanal 4, 5 og 6 - hvad er målingerne på dem? Er de meget højere? Min vurdering er at de ligger på niveau med TV3 og 3+. Men du har måske nogle reelle oplysninger på det?

Men uanset hvad og hvem der har skylden: så sender 3 Puls med den ringeste kvalitet jeg nogenside har set og det er simpelthen ikke godt nok.


Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 18:15
Jeg vil skide på om de sender i den ene eller anden kvalitet. Jeg synes det er ved at blive et politisk spørgsmål.

I sin tid købte Viassat rettighederne til Superliga bold og landskampe således at de kunne vise dem på TV3. Stærkt imod eller i bedste fald på grænsen af EU regler vedrørende dette. Nå, de slap afsted med og mange kabeltv kunder mådte bløde ekstra for at få TV3 så de kunne se landskamp.

Viassat var nu ude til alle igennem kabeltv(Deres eneste chance de 5% der bruger parabol kan IKKE trække nogetsom helst økonomisk) og en aggressiv satsning på fodbold.

Men aha lad os prøve igen: Vi fylder TV3 med billige serier og forsøger så at flytte vores fodbold til TV3+. På den måde kan vi sørge for at få flere penge ind(Vi kan altid falde tilbage på TV3  hvis der bliver opstand...Det gjorde der ikke sådan videre)

Men nu skal kabel brugere betale 1500kr om året alene for TV3 og 3+. De penge som forbrugene betaler går til at betale tvrettigheder til fodbold, formel1 mv. Men hvor er de på 3 plus? (der er kun simpsons) på TV3?(Der er kun Dr.Phil) Nej de er på den nye Viasatkanal 3PULS der fokuserer på mænd iform af sport osv...

Viasat....De stinker af lort!

De har mindsandten lavet nummeret igen - det er 3. gang....

Det ender med at man betaler for 15 Viasat kanaler på kabel hvoraf alle (-minus deres nyeste kanal hvor det interesante er) sender 15-20 timers simpsons, og den resterende tid TVshop....

Billedekvaliteten er vores mindste problem, selvom den sandt for dyden lader meget tilbage at ønske...


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!


Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 18:18
Som tidligere skrevet kan jeg fuldt ud støtte dette.

Men lad os gøre mere!

Bliv ved med at skrive mails til viasat.

Skriv læserbreve til samtlige danske aviser.

Kontakt diverse forbrugermagasiner på Tv.

Og så selvfølgelig facebook, det er jo næsten obligatorisk

Tilmeld dig gruppen:

http://www.facebook.com/group.php?gid=77990855942 - Bedre billedekvalitet på Viasat kanalerne nu!

På et eller andet tidspunkt bliver de forhåbentlig trætte af os



-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 18:27

Super godt initiativ, gode pointer og godt skrevet (i artiklen http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2684&zoneid=5 - her ). Jeg udtaler mig på baggrund af fodboldkampen set digitalt via YouSee og hold da op, hvor var det ringe kvalitet  (og her tænker jeg ikke kun på spillet). Droppede helt at se F1 digitalt p.g.a. den elendige kvalitet i kampen dagen før.

Det er da pinligt for YouSee at reklamere med "knivskarpe billeder", når de tillader, at der sendes så elendig kvalitet. Hvis det er Viasat, der ikke har kapacitet/båndbredde til at levere et bedre signal, så er vejen med endnu en kanal jo håbløst ikke mindst, når man ser på sendefladen der næsten udelukkende består af genudsendelser fra de 2 søsterkanaler.

Hvis I fortsat vælger at sende i så lav opløsning så:

PLEASE LAD VÆRE MED AT BYDE IND PÅ SPORTSBEGIVENHEDER AF ALMEN INTERESSE

DR og TV2 kan helt sikkert gøre det bedre og resten af jeres sendeflade, kan jeg godt undvære!



Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Al det teknik har jeg ikke forstand på, men det skulle da undre mig meget, såfremt det næsten alene skulle gå ud over Viasat kanalerne, at YouSee mangler båndbredde. Hvorfor skulle det samme ikke gælde søsterkanalerne til C+ - Kanal 4, 5 og 6?



Noget tyder jo på at det ikke entydigt bare er Viasats skyld og det er måske for bombastisk at udtale: "En forudsætning for, at YouSee skal finde mere båndbredde, er vel, at Viasat bruger den og det gør de ikke!" når det rent faktisk viser sig at Puls tilsyneladende sender med 3600 Kbit på satelit og kun 3000 Kbit på Yousees net.

Og mht. kanal 4, 5 og 6 - hvad er målingerne på dem? Er de meget højere? Min vurdering er at de ligger på niveau med TV3 og 3+. Men du har måske nogle reelle oplysninger på det?

Men uanset hvad og hvem der har skylden: så sender 3 Puls med den ringeste kvalitet jeg nogenside har set og det er simpelthen ikke godt nok.

Jeg aner ikke, hvad målingerne er på Kanal 4, 5 og 6. Jeg bruger bare mine øjne.
Nogle har sent mails til Viasat, jeg har sendt til YouSee. Jeg ønsker at vide, om YouSee ikke har nogle kvalitetskrav, de stiller til deres leverandører herunder Viasat. Endvidere ønsker jeg oplyst, om YouSee "nedtoner" signalet fra Viasat.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Brasch
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Jeg udtaler mig på baggrund af fodboldkampen set digitalt via YouSee og hold da op, hvor var det ringe kvalitet  (og her tænker jeg ikke på spillet).

spillet var da godt nok ikke meget bedre end kvaliteten det blev sendt i.

jeg er dog meget stærkt i tvivl om hvorvidt vi på dette forum kan gøre en forskel. Men det skal jo starte et sted fra. Gad vide om dem der sidder med magten ikke ser sport selv?



Skrevet af: ellov
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 18:56

Brasch..

HDD boksen kom da i "Kontant" på DR1 nogle uger siden, hvor de henviste til recordere.dk. Så råbes der højt nok, kommer det igen. Det er desuden så greelt, at det ikke kan undgåes at give genlyd i pressen...



Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

spillet var da godt nok ikke meget bedre end kvaliteten det blev sendt i.

Rettes nu til (og her tænker jeg ikke kun på spillet)



Skrevet af: Peoke
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 19:09
Jeg er enig! Det har fandme altid været et helvede at se fodbold på TV3 eller en af søsterkanalerne. Håbede det blev anderledes med TV3 Puls, men åbenbart ikke! 

-------------
But did you die?


Skrevet af: cambridge
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 19:17
Er dette ikke et forum for Yousee digitale modtagere?

-------------
Phillips 37" LCD - Denon AVR 2808 - Dali Concept - Kiss DP 600


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 19:22

 

 Jo, og det kører tråden da også på.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Ulle
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 19:28
Jeg håber ikke jeg skal betale noget for denne kanal, for den er jo rent til grin. Så noget af det der Formel1, og det var da det ringeste jeg har set, endnu værre end sidst jeg så håndbold på serbiske RTS - og dét siger alt når der er en kanal som er ringere end RTS. I øvrigt var "Pitstop II" på C64 også pænere.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 19:32

 

 Indtil udgangen af året, er kanalen UB. Til næste år vil den blive flyttet til Fuldpakken, med en (vil jeg da stærkt gå ud fra) deraf følgende prisforhøjelse.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 19:41

Oprindeligt skrevet af cambridge cambridge skrev:

Er dette ikke et forum for Yousee digitale modtagere?

Kan du ikke se 3Puls med en digital modtager fra YouSee? Jeg kan desværre.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 20:36
3puls er det rene lort. Bare på mit 37" på 3 meters afstand ser det forfærdetlig ud. Tør slet ikke tænke på hvordan, det kommer til at se ud på mit 60" som ankommer i morgen 

Viasat og Yousee skulle begge have et spark i måsen, og så få gjort noget ved det i en fart.

Nogen der har nogle gode e-mail adresser til Viasat og Yousee, som når lidt højere op, end bare kundeservice?

Jeg har i hvert fald tænkt mig at klage


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 21:16

Jeg har lige set F1, da jeg optog løbet i morges.

Jeg under mig over, at F1-klippene er af meget ringe kvalitet, mens optagelserne fra F1-studiet med Tom og Jason efter løbet, er af langt bedre kvalitet.

Hvordan kan dette forklares?



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 21:22

 

 Et mere eller mindre statisk billede er ikke så krævende som et med hurtige bevægelser.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 21:25

Viasat skulle forbydes at vise sport.. fodbold ligner altid en gang lort når de sender det..

nej vi skal have landskampe på tv2sport og tv2sport HD.. det er det eneste rigtige..



Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Speednut Speednut skrev:

3puls er det rene lort. Bare på mit 37" på 3 meters afstand ser det forfærdetlig ud. Tør slet ikke tænke på hvordan, det kommer til at se ud på mit 60" som ankommer i morgen 



Jeg så landskampen live på mit 60'' Pioneer G9 For at sige det kort: det kan de simpelt ikke være bekendt. Der må da være nogle i firmaet med bare en smule faglig stolthed.

Kort før kickoff var der et view fra bag det ene mål mod det andet. Overgangen fra tribunen til den mørke (natte)himmel var smækfyldt med cm2 store pixels i for skellige nuancer af mørkt/sort. I bunden af billedet var der af uransagelige årsager også et Onside logo. Det tog mig flere minutter at se hvad der egentlig stod. Først troede jeg der var noget helt galt med tv'et - døde pixel eller lignende men så småt gik det op for mig at det var et logo.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 21:48

skandaløst - intet mindre.

Man kan simpelthen ikke byde sine kunder at sende sådan noget bras.

Det er den slags latterliggørelse af sine betalende kunder der får en til seriøst at overveje piratkort eller piratdownload fremfor fortsat at støtte de officielle leverandører med sine surt tjente penge. 

Yousee som jeg (og mange andre kunder) betaler en anselig sum til, bliver simpelthen nødt til at sikre et minimum af teknisk kvalitet på den vare jeg betaler for og kan indholdsleverandørerne ikke leve op til disse tekniske minimumskrav må de udelukkes fra kabelnettet.

 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 22:01

 

 Det har du helt ret i, men tror du på det, og hvornår vil det så ske. Alle de dårligheder og dertil høje priser, var grunden til, at jeg ikke vil mere og har skiftet til anden udbyder der har kvaliteten i orden, og prisen er da også helt fin.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Mr. Pioneer
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 22:13
Ja men kan du se formel 1 ?


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 22:21

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

TV2 Sport har på Yousee 3.500 kbit/s, hvor 3puls har 3.000 kbit/s.

desværre så smides mpeg signal igennem diverse udstyr og kanaler, så der tabes lidt på kvaliteten undervejs fra satellit.  selvom vi taler digitale signaler, så ønsker yousee nok ikke at sende den rå strøm videre ud igennem deres net, uden at de har valgt at komprimere og kryptere udfra deres egne krav. sender de den rå strøm direkte videre så er det jo provideren som bestemmer vilken bitstrøm der skal bruges, og det kan yousee ikke klare uden kontrol, så pga. loadbalancing kræves der komprimering på ny, af datastrømmen så den altid sender samme bitstrøm ud til brugerne.

ikke dermed sagt at de kunne skrue op for tv3puls og måske lidt ned for history channel?
 



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 22:26

 

 

Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

Ja men kan du se formel 1 ?

 Det kan jeg godt hvis jeg ville. (RTL).



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 22:49

Om det er et flaskehalsproblem hos YouSee eller den ringe kvalitet stammer fra Viasat så kan og bør man vel i sidste ende i.h.f. rette skytset mod YouSee.

YouSee kan vel som udbyder stille minimumskrav til kvaliteten af det signal de videresender ?

Har YouSee kapacitetsproblemer, så er det da så kikset, at de giver plads til endnu en kanal fra Viasat. Der findes vel næppe en kanal, der er mere overflødig end TV3Puls, når man ser på det eksisterende kanaludbud! Jeg kan i.h.f. ikke komme på den! Ingen tvivl om at fodboldlandskampe og F1 sagtens kunne have fået plads på 3+.



Skrevet af: Brasch
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 22:55

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Der findes vel næppe en kanal, der er mere overflødig end TV3Puls, når man ser på det eksisterende kanaludbud!

nu udbyder de rimeligt mange kanaler. Alene i fuldpakken kunne jeg nok godt finde en 8-10 kanaler jeg har set mindre en TV3 Puls allerede nu og jeg har kun set Formel 1 og landskamp. Alle sprogpakkerne kunne jeg ikke forestille mig andet end at de optager en enorm mængde plads.



Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Alene i fuldpakken kunne jeg nok godt finde en 8-10 kanaler jeg har set mindre en TV3 Puls allerede nu og jeg har kun set Formel 1 og landskamp.

Det skal netop ikke vurderes på hvad man selv ser men på hvor meget dublet der er over kanalen. TV3Puls er jo blot gamle udsendelser fra TV3 og 3+.

Og med den gentagelsesfrekvens der generelt er på de 2 kanaler så er det ikke lige fordi det er særligt oplagt at oprette endnu en kanal til de programmer



Skrevet af: cambridge
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af cambridge cambridge skrev:

Er dette ikke et forum for Yousee digitale modtagere?

Kan du ikke se 3Puls med en digital modtager fra YouSee? Jeg kan desværre.

Hvorfor spørger du dog om det? Du har det hele tiden med at være bidsk  fornærmende og bedrevidende......Grunden til jeg spurgte, er at dette forum er for Yousee digital modtager og det her emne er jo ikke en fejl eller andet ved boksen, det er en disput mellem udbyder og formidler. Vi får jo kun det der bliver tilbudt og sendt.....Dette emne har intet med boksens funktion at gøre - det er ene og alene Viasat der har ansvaret for kvaliteten af 3 Puls, at så Yousee vælger at vise den har vel intet med digitalboxen og dens mangler at gøre.......At Yousee skal tage ansvar - jo og se at få rettet de fejl der er med boxen......Det ville være mere interessant at oprette et emne om Yousee's evne til at få boksen til at fungere tilfredsstillende og det gælder både billed og LYD!!!!! Men det er åbenbart ikke så vigtigt for nogle -



-------------
Phillips 37" LCD - Denon AVR 2808 - Dali Concept - Kiss DP 600


Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 29-Marts-2009 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af cambridge cambridge skrev:

Dette emne har intet med boksens funktion at gøre - det er ene og alene Viasat der har ansvaret for kvaliteten af 3 Puls, at så Yousee vælger at vise den har vel intet med digitalboxen og dens mangler at gøre.......



Dette emne er jo oprettet af recordere.dk selv så jeg nok lige du skal regne med at denne tråd er i overensstemmelse med formålet med forummet.


Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg aner ikke, hvad målingerne er på Kanal 4, 5 og 6. Jeg bruger bare mine øjne.



Det er også godt at bruge sine øjne men ikke når man bruger det til at konkludere at det er Viasats egen skyld da de ikke bruger den båndbredde de får af Yousee (eller ville få hvis de bad om det).

Bitrater på diverse satelitter og kanaler kan findes her: http://linowsat.de/0050/all/0050.shtml - http://linowsat.de/0050/all/0050.shtml


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af cambridge cambridge skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af cambridge cambridge skrev:

Er dette ikke et forum for Yousee digitale modtagere?

Kan du ikke se 3Puls med en digital modtager fra YouSee? Jeg kan desværre.

Hvorfor spørger du dog om det? Du har det hele tiden med at være bidsk  fornærmende og bedrevidende......Grunden til jeg spurgte, er at dette forum er for Yousee digital modtager og det her emne er jo ikke en fejl eller andet ved boksen, det er en disput mellem udbyder og formidler. Vi får jo kun det der bliver tilbudt og sendt.....Dette emne har intet med boksens funktion at gøre - det er ene og alene Viasat der har ansvaret for kvaliteten af 3 Puls, at så Yousee vælger at vise den har vel intet med digitalboxen og dens mangler at gøre.......At Yousee skal tage ansvar - jo og se at få rettet de fejl der er med boxen......Det ville være mere interessant at oprette et emne om Yousee's evne til at få boksen til at fungere tilfredsstillende og det gælder både billed og LYD!!!!! Men det er åbenbart ikke så vigtigt for nogle -

Bedrevidende, bidsk eller fornærmende hvor i mit indlæg kan du finde det?
De tråde du efterlyser findes jo - du kender dem. Det kan jo være, at man skal henstille til redaktionen på rekorder.dk, at de skal spørge dig om tilladelse til at oprette en tråd. Ja, nu forsøgte jeg i det mindste, at leve op til dine forventninger om f. eks. bidsk m.m.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg aner ikke, hvad målingerne er på Kanal 4, 5 og 6. Jeg bruger bare mine øjne.



Det er også godt at bruge sine øjne men ikke når man bruger det til at konkludere at det er Viasats egen skyld da de ikke bruger den båndbredde de får af Yousee (eller ville få hvis de bad om det).

Bitrater på diverse satelitter og kanaler kan findes her: http://linowsat.de/0050/all/0050.shtml - http://linowsat.de/0050/all/0050.shtml

Jeg bruger øjnene og lidt logisk sans. Det vil da forekomme helt ulogisk, at YouSee tildeler C+ og omtalte søsterkanaler mere båndbredde en Viasat kanalerne. Synes du ikke det?



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg aner ikke, hvad målingerne er på Kanal 4, 5 og 6. Jeg bruger bare mine øjne.



Det er også godt at bruge sine øjne men ikke når man bruger det til at konkludere at det er Viasats egen skyld da de ikke bruger den båndbredde de får af Yousee (eller ville få hvis de bad om det).

Bitrater på diverse satelitter og kanaler kan findes her: http://linowsat.de/0050/all/0050.shtml - http://linowsat.de/0050/all/0050.shtml

Hvis jeg ellers læser bitrate rigtig, skulle det betyde, at DR Update og 3Puls, skal have samme båndbredde. Skal jeg så oversætte det til, at YouSee burde levere 3Puls i samme kvalitet som DR Update? Hvis det er tilfældet, er det jo meget berettiget, at jeg, som omtalt i tidligere indlæg, har skrevet til YouSee.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 00:48

nu er tv2 sport /hd også primært viasat kanaler, og jeg mener heller kvaliteten på tv sport er helt i top.

 

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Viasat skulle forbydes at vise sport.. fodbold ligner altid en gang lort når de sender det..

nej vi skal have landskampe på tv2sport og tv2sport HD.. det er det eneste rigtige..



Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg bruger øjnene og lidt logisk sans. Det vil da forekomme helt ulogisk, at YouSee tildeler C+ og omtalte søsterkanaler mere båndbredde en Viasat kanalerne. Synes du ikke det?



Jo.


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

nu er tv2 sport /hd også primært viasat kanaler, og jeg mener heller kvaliteten på tv sport er helt i top.

 

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Viasat skulle forbydes at vise sport.. fodbold ligner altid en gang lort når de sender det..

nej vi skal have landskampe på tv2sport og tv2sport HD.. det er det eneste rigtige..

Ved ikke om det er helt i top, men de gange jeg har set tv2sport HD, har kvaliteten efter mit synspunkt været flot, og "flot" er 1000 gange bedre end grimt som tv3 puls var under fodboldkmpen i lørdags.

Jeg ville også være fuldt tilfreds hvis det var DR eller tv2 der viste kampen.. selvom det er i SD..



Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 08:40

Jeg vil også gerne med på holdet i denne tråd der udtrykker utilfredshed med den tekniske kvalitet på tv3 puls m.fl.

At det er muligt at sende SD i god kvalitet er DR et fint eksempel på. Viasat/YouSee kan bare prøve selv at sammenligne, det er som nat og dag.

 



-------------
/ Jørgen


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

En forudsætning for, at YouSee skal finde mere båndbredde, er vel, at Viasat bruger den og det gør de ikke!



Hvis Viasat sender i 3600 Kbit via satelit - hvem er det så der begrænser den til 3000 Kbit på Yousees net?


Som jeg lige har skrevet som kommentart på forsiden, sender vi i Stofa TV3 Puls ud med 3,5Mbit på videostrømmen, målt for 5 minutter siden...

Hvor meget det var søndag morgen, ved jeg ikke lige - men jeg oplevede ikke tilnærmelsesvis så dårlige billeder, som Thomas H's foto antyder, og det via en Samsung DVB-C modtager...


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

En forudsætning for, at YouSee skal finde mere båndbredde, er vel, at Viasat bruger den og det gør de ikke!



Hvis Viasat sender i 3600 Kbit via satelit - hvem er det så der begrænser den til 3000 Kbit på Yousees net?


Som jeg lige har skrevet som kommentart på forsiden, sender vi i Stofa TV3 Puls ud med 3,5Mbit på videostrømmen, målt for 5 minutter siden...

Hvor meget det var søndag morgen, ved jeg ikke lige - men jeg oplevede ikke tilnærmelsesvis så dårlige billeder, som Thomas H's foto antyder, og det via en Samsung DVB-C modtager...

Nu drejer tråden sig jo ikke om Stofa/3Plus, men om YouSee/3Plus.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Jeg har lige set F1, da jeg optog løbet i morges.

Jeg under mig over, at F1-klippene er af meget ringe kvalitet, mens optagelserne fra F1-studiet med Tom og Jason efter løbet, er af langt bedre kvalitet.

Hvordan kan dette forklares?

Lad mig lige starte med at sige at jeg (desværre eller heldigvis? who knows) modtager 3Puls analogt, men jeg er enig i pointen i denne tråd, Yousee bør tage noget ansvar og stille krav til tv-stationernes kvalitet, så de kan tilbyde kunderne en ordentlig kvalitet. Derudover ville det være rart med et svar på om Yousee komprimerer signalerne yderligere, eller om de sender en stream direkte videre.

Udover at statiske billeder er nemmere at komprimere, kan svaret på dit spørgsmål ligge i at den ringe kvalitet på F1 udsendelsen ikke KUN skyldes lav bitrate. Det er en del af forklaringen, men ikke det hele. Det jeg så var et hårdt komprimeret signal, der samtidig havde heftige artifacts der ligner en eller to dårlige skaleringer undervejs i kæden. Det kunne f.eks. ses som voldsom interferens i gitrene ud til banen, og voldsom aliasing (trappe-effekt) på skrå linier. Jeg har set det samme på andre sportsudsendelser, og mit bud er at signalet er optaget i HD, og derefter skaleret utroligt ringe til SD - evt. med en "mellemvej", hvis der f.eks. er optaget i 720P, konverteret til 1080i og derefter nedskaleret, eller (jeg mener nu de kører 50 Hz i Australien?) konverteret til NTSC og derfra til PAL. Det er ikke sikkert at det er bitraten alene der skal have skylden, men bitraten kan gøre et problem der eksisterer i forvejen meget værre. Derfor er det mest interessante at sammenligne med hvordan det så ud på RTL. Den dårlige skalering KAN være TV3's egen skyld, men det kan også være en fejl i det signal de har modtaget - men så burde RTL jo også have problemer.

Fodboldkampen var ikke ramt af dette fænomen i nær samme grad, men var "bare" generelt ringe pga. den lave bitrate. Igen må man sige at kvaliteten der blev leveret fra Malta ikke var særligt god, men for lav bitrate gør igen problemet værre. At produktionsselskabet på Malta skal have en del af skylden, kan man bl.a. forsikre sig om ved at bemærke hvor stor farveforskel der var mellem de forskellige kameraer der blev brugt - noget man også så ved den seneste håndbold-slutrunde. Nogle lande har bare ikke midlerne til at producere sportsudsendelser i en tilstrækkelig kvalitet. Men når input-signalet i forvejen er ringe, bliver for lav bitrate til et endnu større problem. Det er ikke sådan at hvis signalet i forvejen er ringe, så kan man nøjes med mindre bitrate - tværtimod, jo ringere kildemateriale, jo større problem bliver en lav bitrate.

En god indikator for at bitraten er alt for lav, er at kigge på kanal-logoet oppe i hjørnet. Når et stillestående logo ikke kan vises uden kraftig støj, så har vi et stort problem.

Og når vi nu er i gang, så er det et stort problem at DR med 4500 kbit skal være referencen for hvordan god kvalitet ser ud. Det er langt fra god kvalitet, men det kunne være et acceptabelt mål at få TV3's kanaler dérop. DR burde ligge på 6000 kbit. Det sjove er at folk efterhånden er blevet så vænnet til hård komprimering at de har glemt hvordan ukomprimerede billeder ser ud. Hvis man så et PAL signal uden synlige komprimeringsfejl eller mærkbare skalerings-artifacts, på et godt display, så vil MANGE forveksle det med HDTV, fordi man er vant til at SD er direkte ringe. Det behøver det ikke at være.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

En forudsætning for, at YouSee skal finde mere båndbredde, er vel, at Viasat bruger den og det gør de ikke!



Hvis Viasat sender i 3600 Kbit via satelit - hvem er det så der begrænser den til 3000 Kbit på Yousees net?


Som jeg lige har skrevet som kommentart på forsiden, sender vi i Stofa TV3 Puls ud med 3,5Mbit på videostrømmen, målt for 5 minutter siden...

Hvor meget det var søndag morgen, ved jeg ikke lige - men jeg oplevede ikke tilnærmelsesvis så dårlige billeder, som Thomas H's foto antyder, og det via en Samsung DVB-C modtager...

Nu drejer tråden sig jo ikke om Stofa/3Plus, men om YouSee/3Plus.



Det var også kun ment som et indspark til vi vise hvor forskellen kunne ligge...

Ingen grund til at fare sådan på - der linkes fra forsiden hertil, hvor man ønsker en debat om kvaliteten på Tv3 Puls...


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 09:30

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:



Som jeg lige har skrevet som kommentart på forsiden, sender vi i Stofa TV3 Puls ud med 3,5Mbit på videostrømmen, målt for 5 minutter siden...

Er det en direkte videreføring af MPEG-strømmen, eller bliver den gen-komprimeret hos Stofa? Hvad sker der præcist i det analoge signal jeg modtager i Horsens? Jeg har heller ikke helt så ringe et signal som jeg har observeret hos en Yousee bruger (men godt er det ikke), og hos mine forældre der modtager via satellit så det heller ikke helt så skidt ud.

En opfordring ud i plænum: Hvis Stofa og Yousee sender signalet direkte videre, så nytter det ikke at skælde Yousee ud - så er det bedre at arbejde positivt med dem for at få dem til at stille krav til TV3. Hvis de komprimerer signalet yderligere, så skal de have spanking på kryds og tværs, og så vil jeg opfordre til at man finder nogle brugere der modtager på PC, som har hhv. Yousee, Stofa og satellit, og aftale at man ripper den samme sekvens på et bestemt tidspunkt, og så sammenligner frames fra dét rip, for at se hvor stor forskellen er mellem de forskellige udsendinger.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: movieguy
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 09:41
De kan godt få fingeren ud af røven og levere bedre billed.... gider det simpelthen ikke mere!!!

-------------
Pioneer 5090h
Pioneer rcs-lx60d
Apple TV 160 gb
Xbox360 m.HD-DVD drev
PS3 60GB
Wii
HD-selector m. harddisk


Skrevet af: trebbi
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 10:12

Viasat har nu offentliggjort at de fremover også skal til at sende Europa League (UEFA CUP), så det ser ud til at vi skal trækkes med endnu mere fodbold i elendig kvalitet.

Kvaliteten til både F1 og Malta-DK kampen var under al kritik, skandaløst at man kan få lov til at sende så dårlige signaler !



Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

En forudsætning for, at YouSee skal finde mere båndbredde, er vel, at Viasat bruger den og det gør de ikke!



Hvis Viasat sender i 3600 Kbit via satelit - hvem er det så der begrænser den til 3000 Kbit på Yousees net?


Som jeg lige har skrevet som kommentart på forsiden, sender vi i Stofa TV3 Puls ud med 3,5Mbit på videostrømmen, målt for 5 minutter siden...

Hvor meget det var søndag morgen, ved jeg ikke lige - men jeg oplevede ikke tilnærmelsesvis så dårlige billeder, som Thomas H's foto antyder, og det via en Samsung DVB-C modtager...

Nu drejer tråden sig jo ikke om Stofa/3Plus, men om YouSee/3Plus.

Det er da voldsomt relevant at finde ud af om problemet rent faktisk bliver skabt af Yousee eller om det er Viasat der sender et utroligt ringe signal ud til alle. Jeg er også lidt uforstående overfor at dette emne er lagt under Yousee digitalmodtagere, da det skulle undre meget om det er 100% Yousee's skyld, når man tænker på at de godt kan vise andre kanaler acceptabelt, men at lige præcis nogle af Viasats kanaler (TV3, TV3+ og TV3 Puls) ser elendige ud.



Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

En opfordring ud i plænum: Hvis Stofa og Yousee sender signalet direkte videre, så nytter det ikke at skælde Yousee ud - så er det bedre at arbejde positivt med dem for at få dem til at stille krav til TV3. Hvis de komprimerer signalet yderligere, så skal de have spanking på kryds og tværs, og så vil jeg opfordre til at man finder nogle brugere der modtager på PC, som har hhv. Yousee, Stofa og satellit, og aftale at man ripper den samme sekvens på et bestemt tidspunkt, og så sammenligner frames fra dét rip, for at se hvor stor forskellen er mellem de forskellige udsendinger.

Den er jeg med på. Jeg modtager Viasats kanaler via Yousee på en HTPC. Så hvis der er nogen der modtager dem hos de andre (Stofa og Viasat sattelit) kan vi sagtens lave en aftale om at lave nogle identiske optagelser og så få dem sammenlignet.



Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 11:22

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Det er da voldsomt relevant at finde ud af om problemet rent faktisk bliver skabt af Yousee eller om det er Viasat der sender et utroligt ringe signal ud til alle. Jeg er også lidt uforstående overfor at dette emne er lagt under Yousee digitalmodtagere, da det skulle undre meget om det er 100% Yousee's skyld, når man tænker på at de godt kan vise andre kanaler acceptabelt, men at lige præcis nogle af Viasats kanaler (TV3, TV3+ og TV3 Puls) ser elendige ud.

Det er YouSee som er min leverandør, og som modtager min betaling. Jeg har derfor netop sendt mail vedr. reklamation over manglende signalkvalitet på visse programmer, herunder TV3 Puls og medsendt link til denne tråd.

Bl.a. har jeg bedt om få oplyst om YouSee streamer signaler ubehandlet som YouSee modtager dem fra f.ex Viasat - ELLER YouSee komprimerer signalerne yderligere, inden vi modtager dem. Et simpelt spørgsmål som nemt burde kunne besvares så det kan afklares hvor "skaderne" sker.

Selvfølgelig skal YouSee stille kvalitetskrav til leverandørerne af programmerne. Også dette har jeg spurgt til.

 

 

 



-------------
/ Jørgen


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

nu er tv2 sport /hd også primært viasat kanaler, og jeg mener heller kvaliteten på tv sport er helt i top.



Nu skal der altid være plads til lidt flueknepperi , mens TV2 ejer 51% af TV2 Sport, men Viasat ejer 49%.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

nu er tv2 sport /hd også primært viasat kanaler, og jeg mener heller kvaliteten på tv sport er helt i top.



Nu skal der altid være plads til lidt flueknepperi , mens TV2 ejer 51% af TV2 Sport, men Viasat ejer 49%.

Det har du helt ret, men er det ikke Viasat, der står for produktionen?



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

nu er tv2 sport /hd også primært viasat kanaler, og jeg mener heller kvaliteten på tv sport er helt i top.



Nu skal der altid være plads til lidt flueknepperi , mens TV2 ejer 51% af TV2 Sport, men Viasat ejer 49%.

Det har du helt ret, men er det ikke Viasat, der står for produktionen?



Det tror jeg nu ikke. NFL er produceret af TV2 Sporten (må ikke forveksles med kanalen TV2 Sport) og mener også at ishockey bliver produceret af TV2 Sporten.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: GC08
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

nu er tv2 sport /hd også primært viasat kanaler, og jeg mener heller kvaliteten på tv sport er helt i top.



Nu skal der altid være plads til lidt flueknepperi , mens TV2 ejer 51% af TV2 Sport, men Viasat ejer 49%.

Det har du helt ret, men er det ikke Viasat, der står for produktionen?



Det tror jeg nu ikke. NFL er produceret af TV2 Sporten (må ikke forveksles med kanalen TV2 Sport) og mener også at ishockey bliver produceret af TV2 Sporten.


Superligakampene bliver i hvert fald produceret af Viasat.


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af GC08 GC08 skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

nu er tv2 sport /hd også primært viasat kanaler, og jeg mener heller kvaliteten på tv sport er helt i top.



Nu skal der altid være plads til lidt flueknepperi , mens TV2 ejer 51% af TV2 Sport, men Viasat ejer 49%.

Det har du helt ret, men er det ikke Viasat, der står for produktionen?



Det tror jeg nu ikke. NFL er produceret af TV2 Sporten (må ikke forveksles med kanalen TV2 Sport) og mener også at ishockey bliver produceret af TV2 Sporten.


Superligakampene bliver i hvert fald produceret af Viasat.


Det gør de, men min pointe var nu mere at produktionen nok er delt mellem TV2 Sporten og Viasat.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: cambridge
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Det er da voldsomt relevant at finde ud af om problemet rent faktisk bliver skabt af Yousee eller om det er Viasat der sender et utroligt ringe signal ud til alle. Jeg er også lidt uforstående overfor at dette emne er lagt under Yousee digitalmodtagere, da det skulle undre meget om det er 100% Yousee's skyld, når man tænker på at de godt kan vise andre kanaler acceptabelt, men at lige præcis nogle af Viasats kanaler (TV3, TV3+ og TV3 Puls) ser elendige ud.

Det er YouSee som er min leverandør, og som modtager min betaling. Jeg har derfor netop sendt mail vedr. reklamation over manglende signalkvalitet på visse programmer, herunder TV3 Puls og medsendt link til denne tråd.

Bl.a. har jeg bedt om få oplyst om YouSee streamer signaler ubehandlet som YouSee modtager dem fra f.ex Viasat - ELLER YouSee komprimerer signalerne yderligere, inden vi modtager dem. Et simpelt spørgsmål som nemt burde kunne besvares så det kan afklares hvor "skaderne" sker.

Selvfølgelig skal YouSee stille kvalitetskrav til leverandørerne af programmerne. Også dette har jeg spurgt til.

Selvfølgelig er det Viasat der har ansvaret for kvaliteten - Yousee må have den ros, at de fleste kanaler viser et godt billede via boxen - det er primært 3 - 3+ og 3 Puls der er af en dårligere kvalitet. På det seneste er fodbold dog vist i en god kvalitet via 3+ i 16:9, men så kom 3 Puls og her er kvaliteten dårligere end den dårligste SD kanal.....Nu ved jeg ikke om det er opstartsproblemer, måske det bliver bedre som tiden går, sådan var det f.eks også med andre nye kanaler. TV2 News sendte i 4:3 i starten men er nu i 16:9.....Det er lidt overilet at starte en krig mod Yousee i den anledning, jeg tror Yousee er klar over problemet.

Med hensyn til om det er det rigtige sted at oprette dette emne, og de svar der er kommet, så står jeg fast på at det ikke har meget at gøre med digitalmodtagerens funktion, for Yousee burde i første omgang sørge for at deres kunder får en box der virker optimalt. Dette burde være mere vigtigt end om en enkelt kanal vises i en dårligere kvalitet. Vi burde allesammen der har en digitalbox sende en reklamation,så vi får en box der virker optimalt. Den store fejl med mono ødelægger hele oplevelsen ved at bruge boxen....



-------------
Phillips 37" LCD - Denon AVR 2808 - Dali Concept - Kiss DP 600


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 12:17

Her svar fra TV3:

Hej Jørn
 
Kvaliteten på min skærm - jeg har også Yousee - var fremragende. Formel 1 var en smule bedre end fodboldkampen.. Så - jeg/vi kan desværre ikke helt opklare dit problem med dit TV og om din indstilling af samme forringer det resultat, du ser?
 
 Vi ved dog, at nogle fladskærme, HD Ready eller HD med en langsom opdatering, dårlige lysforhold, dårlig konvertering o.s.v kan få billeder til at se dårlige ud. Jeg tror dog ikke det er problemet med dit tv?
 
Mht. dine øvrige spørgsmål:
 
Der er stor forskel på det, der sendes - og hvilken kvalitet, det modtages i, fra vores leverandører. En del er i 4:3 og det konverterer vi ikke. Men f.eks er det meste sport og live produktioner i 16:9. Det kan gøre at det ene står flot, det andet gør det ikke, hos folk med mere avancerede tv-skærme.
 
Vi må dog gå efter at gøre hovedparten glade - og det gør vi. Vi har således modtaget pt. tre klager over kvaliteten (af billedet - ikke spillet) fra landskampen forleden. Ikke en klage over Formel 1.  
 
Dine mails er som lovet sendt til de rette - men det betyder dog ikke, at de nødvendigsvis svarer dig. Din kritik er taget ad notam.
 
 

Med venlig hilsen

Søren Hedman

Pressechef

Kommunikationsafdelingen, TV3



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 12:25

Som det fremgår af svar fra TV3, har deres pressechef set både landskanp og F1 i fremragende kvalitet. Gad vide om ikke han skal ha' briller.
Det virker helt naturstridigt, at TV3's pressechef, som den eneste, skulle have set fodbold og F1 i fremragende kvalitet. Håber jeg snart får svar fra YouSee.

NB: Det er godt nok ikke mange klager, de har fået!



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Kimbo
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

 

Vi må dog gå efter at gøre hovedparten glade - og det gør vi. Vi har således modtaget pt. tre klager over kvaliteten (af billedet - ikke spillet) fra landskampen forleden. Ikke en klage over Formel 1.  

CUT

Med venlig hilsen

Søren Hedman

Pressechef

Kommunikationsafdelingen, TV3

Kan du ikke enten give Søren Hedman et link til denne tråd, eller oplyse hans / deres mailadresse, så vi alle kan fortælle hvad vi mener om deres kvalitet?



Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Her svar fra TV3:

Hej Jørn
 
Kvaliteten på min skærm - jeg har også Yousee - var fremragende. Formel 1 var en smule bedre end fodboldkampen.. Så - jeg/vi kan desværre ikke helt opklare dit problem med dit TV og om din indstilling af samme forringer det resultat, du ser?
 
 Vi ved dog, at nogle fladskærme, HD Ready eller HD med en langsom opdatering, dårlige lysforhold, dårlig konvertering o.s.v kan få billeder til at se dårlige ud. Jeg tror dog ikke det er problemet med dit tv?
 
Mht. dine øvrige spørgsmål:
 
Der er stor forskel på det, der sendes - og hvilken kvalitet, det modtages i, fra vores leverandører. En del er i 4:3 og det konverterer vi ikke. Men f.eks er det meste sport og live produktioner i 16:9. Det kan gøre at det ene står flot, det andet gør det ikke, hos folk med mere avancerede tv-skærme.
 
Vi må dog gå efter at gøre hovedparten glade - og det gør vi. Vi har således modtaget pt. tre klager over kvaliteten (af billedet - ikke spillet) fra landskampen forleden. Ikke en klage over Formel 1.  
 
Dine mails er som lovet sendt til de rette - men det betyder dog ikke, at de nødvendigsvis svarer dig. Din kritik er taget ad notam.
 
 

Med venlig hilsen

Søren Hedman

Pressechef

Kommunikationsafdelingen, TV3



Hold kæft en gang lort at lukke ud . Ikke overraskende at de ikke vil tage ansvar, men at give folks TV skylden er squ for meget.

Jeg har 2 plasma, en 42" Pioneer (ISF kalibreret) og en 32" LG og hos begge var der store pixelleringer, og generelt elendig billedkvalitet på både Formel 1 og landskampen.




-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Kimbo Kimbo skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

 

Vi må dog gå efter at gøre hovedparten glade - og det gør vi. Vi har således modtaget pt. tre klager over kvaliteten (af billedet - ikke spillet) fra landskampen forleden. Ikke en klage over Formel 1.  

CUT

Med venlig hilsen

Søren Hedman

Pressechef

Kommunikationsafdelingen, TV3

Kan du ikke enten give Søren Hedman et link til denne tråd, eller oplyse hans / deres mailadresse, så vi alle kan fortælle hvad vi mener om deres kvalitet?

Her e-mailadressen på Søren Hedman: mailto:Soren.Hedman@TV3.DK - Soren.Hedman@TV3.DK



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: cambridge
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 12:36

ja, når man ikke vil eller kan indrømme at der er et problem med 3 Puls, så skyder man bare ansvaret over på diverse fladskærme..........

Sådan et svar kom der også fra Yousee angående stereoproblemer da de opstod i forrige opdatering, her kom Yousee med en påstand at det var recieverne der ikke kunne håndtere den nye standard og man skulle få opdateret sin software til recieverne - senere kom Yousee dog til fornuft og indrømmede det var en software fejl i DERES box og ikke recieverne...... 



-------------
Phillips 37" LCD - Denon AVR 2808 - Dali Concept - Kiss DP 600


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Kimbo Kimbo skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

 

Vi må dog gå efter at gøre hovedparten glade - og det gør vi. Vi har således modtaget pt. tre klager over kvaliteten (af billedet - ikke spillet) fra landskampen forleden. Ikke en klage over Formel 1.  

CUT

Med venlig hilsen

Søren Hedman

Pressechef

Kommunikationsafdelingen, TV3

Kan du ikke enten give Søren Hedman et link til denne tråd, eller oplyse hans / deres mailadresse, så vi alle kan fortælle hvad vi mener om deres kvalitet?

Her e-mailadressen på Søren Hedman: mailto:Soren.Hedman@TV3.DK -



Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 12:50

Sikke en omgang pladder fra pressechefen, som altså har modtaget i fremragende kvalitet. Han har ikke modtaget en eneste klage over F1 - nå ja, det må altså betyde at der ingen grund er til at brokke sig 

Nej jeg har ikke sendt klage til ham endnu, men det er ikke fordi jeg er tilfreds !!

Jeg vil betegne mit udstyr som tip-top i orden. Det samme gælder signalkvaliteten på de aller fleste programmer.

Men jeg er da ked af, at mit ret nye TV (Pioneer 5090H) åbenbart er for avanceret til at modtage TV3 Puls i seværdig kvalitet.



-------------
/ Jørgen


Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Her e-mailadressen på Søren Hedman: https://mail.google.com/mail?view=cm&tf=0&to=Soren.Hedman@TV3.DK -



Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Her svar fra TV3:

Hej Jørn
 
Kvaliteten på min skærm - jeg har også Yousee - var fremragende. Formel 1 var en smule bedre end fodboldkampen.. Så - jeg/vi kan desværre ikke helt opklare dit problem med dit TV og om din indstilling af samme forringer det resultat, du ser?
 


Fuldstændig vanvittigt svar Hvor får han det fra?


Skrevet af: perkjaer
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Her svar fra TV3:

Hej Jørn
 
...
 
 
Vi har således modtaget pt. tre klager over kvaliteten (af billedet - ikke spillet) fra landskampen forleden. Ikke en klage over Formel 1.  
 
...
 

Med venlig hilsen

Søren Hedman

Pressechef

Kommunikationsafdelingen, TV3

Jeg har da også klaget til TV3, så det passer ikke at de ingen klager har fået over Formel1.



Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af JohnH JohnH skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Her svar fra TV3:

Hej Jørn
 
Kvaliteten på min skærm - jeg har også Yousee - var fremragende. Formel 1 var en smule bedre end fodboldkampen.. Så - jeg/vi kan desværre ikke helt opklare dit problem med dit TV og om din indstilling af samme forringer det resultat, du ser?
 



Fuldstændig vanvittigt svar Hvor får han det fra?

Jeg tror, det må være et fatamorgana,



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 13:37

Så er der også skrevet til Søren Hedman, TV3.

Han skal da ikke tro, at manglende reklamationer betyder at der ingen problemer er.



-------------
/ Jørgen


Skrevet af: movieguy
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 13:38
Har han drukket af natpotten?

-------------
Pioneer 5090h
Pioneer rcs-lx60d
Apple TV 160 gb
Xbox360 m.HD-DVD drev
PS3 60GB
Wii
HD-selector m. harddisk


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Her svar fra TV3:

Hej Jørn
 
...
 
 
Vi har således modtaget pt. tre klager over kvaliteten (af billedet - ikke spillet) fra landskampen forleden. Ikke en klage over Formel 1.  
 
...
 

Med venlig hilsen

Søren Hedman

Pressechef

Kommunikationsafdelingen, TV3

Jeg har da også klaget til TV3, så det passer ikke at de ingen klager har fået over Formel1.

Det må være et problem med en pressechef, der hverken kan se eller tælle.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 13:41

Ja - det var vel hvad man kunne forvente fra det firma - bortforklaringer og løgne og så endda fra deres pressechef

Jeg har nu opsagt mit abonnement på Viasat - jeg gider simpelhen ikke finde mig i deres dårlige kvalitet længere.

Så fik Canal Digital en ny kunde  

 



Skrevet af: enand
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 13:42

Nu har jeg spurg om det her:

...Jeg har selv problemet og vil derfor gerne høre, om der er noget særligt ved jeres signaler, der, til forskel fra alle andre stationers signaler, skulle give mit udstyr problemer. Og meget gerne en anvisning på, hvordan jeg tilpasser mit udstyr, så det bliver opgraderet til at kunne modtage TV3 Puls i den fremragende kvalitet, det angiveligt udsendes i.
 
Mvh.


Skrevet af: enand
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Jeg har nu opsagt mit abonnement på Viasat - jeg gider simpelhen ikke finde mig i deres dårlige kvalitet længere.

Så fik Canal Digital en ny kunde  

Fortalte du dem også hvorfor?

Mvh.



Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 13:56
Jeg droppede Viasat og TV3 kanalerne for år tilbage. Ikke kun pga. deres klart ringere billedkvalitet, men også fordi de nærmest konsekvent viste film i beskårede udgaver (pan&scan)...


Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 14:08

Så er der svar fra pressechef Søren Hedman, TV3:

Vi tager kritikken meget alvorligt. Og når/hvis dette debatforum henvender sig til os med spørgsmål, skal vi med glæde svare til redaktionen. Men som det er nu, afføder hvert svar til en bruger, 20 nye spørgsmål fra andre - og det har hverken jeg eller vi desværre kapacitet til at nå.

Til Hummelmose: Søren Hedman ønsker altså at redaktionen på recordere.dk formidler spørgsmål/kommentarer.

Det ved jeg ikke hvad I siger til ?



-------------
/ Jørgen


Skrevet af: enand
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 14:09

Han er sgu hurtig ham Søren. Vi har allerede været lige ved at blive pennevenner. Han sidste skriv til mig er dog et vink med en vognstang om, at han gerne vil tage stilling til sagen under lidt mere håndterlige former - det er da et lyspunkt:

Vi afventer at dette debatforum kommer fra redaktionens side med spørgsmål - så svarer vi.
 
Som det er nu, afføder hvert svar til en bruger, 20 nye spørgsmål fra en eller flere brugere i et eller andet debatforum. Det har vi desværre ikke kapacitet til at medvirke i.
 
Med venlig hilsen

Søren Hedman

 




Print side | Luk vindue