Print side | Luk vindue

Sony W5500 Dlna

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=58102
Udskrevet den: 06-Juni-2024 kl. 07:39


Emne: Sony W5500 Dlna
Skrevet af: Grung
Emne: Sony W5500 Dlna
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 09:42
Jeg skal have et nyt tv snart, og vil vide om nogen har fundet noget om, eller prøvet Sonys W5500 DLNA ?

Hvad kan det afspille, kan man med software til pc reencode f.eks MKV/divx filer til et format den kan æde, og kan det bruges til noget i ordentlig opløsning?

Jeg har en del gamle divx tegnefilm til ungerne, og både blueray og dvd film liggende på en pc som alligevel altid står tændt, og det ville være fantastisk at kunne afspille en del af det direkte.

Jeg har prøvet at lede efter manualen til W5500 men kunne ikke hente den.

Er der noget info ude på DLNA implementationen på Samsungs nye 2009 serie ? Hvis denne kan mere må jeg evt vente.



Svar:
Skrevet af: Grung
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 15:21
Eller vil jeg i sidste ende få mere ud af at købe en maskine som popcorn eller et andet mærke?




Skrevet af: jimsim
Skrevet den: 30-Marts-2009 kl. 23:59

Kigger lige med...

Har lige modtaget mit W5500 idag, men har ikke lige fået kigget på DLNA-delen endnu.



Skrevet af: Grung
Skrevet den: 31-Marts-2009 kl. 08:16
Så er det med at komme igang, så du kan komme med noget feedback 


Skrevet af: svarrenabe
Skrevet den: 31-Marts-2009 kl. 11:28

Har du en manual på en skive du kan ligge ud Jimsim, eller evt sende på en mail, jeg er meget interesseret i at se manualen til w5500 serien :D

/Jonas



Skrevet af: jimsim
Skrevet den: 31-Marts-2009 kl. 11:48

Der var ikke nogen CD med. Men jeg har en ekstra manual på Ukrainsk du må få  

Jeg ved ikke hvis man registrere sig ved Sony, om man så får mulighed for at hente den online - det vil jeg lige prøve når jeg kommer hjem.



Skrevet af: jimsim
Skrevet den: 31-Marts-2009 kl. 23:18
Nej, manualen var ikke til download under ekstra materiale... desværre.


Skrevet af: Duelund
Skrevet den: 01-April-2009 kl. 17:54

Oprindeligt skrevet af svarrenabe svarrenabe skrev:

Har du en manual på en skive du kan ligge ud Jimsim, eller evt sende på en mail, jeg er meget interesseret i at se manualen til w5500 serien :D

Hvis du kan et af disse sprog:

. Tysk
. Spansk
. Fransk
. Italiensk
. Hollandsk
. Portugisisk

Findes den på nettet.

 



Skrevet af: topoulsen
Skrevet den: 01-April-2009 kl. 22:06

Synes faktisk betjeningsvejledningen i fjernsynet er skidegod. Så Jonas, du har ikke rigtig noget at bruge den til.

Men jeg har også lidt problemer med at finde et egnet stykke software til DLNA på min PC. Gider altså ikke betale 70$ for Mezzmo (som godt nok er rigtig godt). Er der en derude, der har et godt (og billigt) alternativ...

Mvh Thomas



Skrevet af: Duelund
Skrevet den: 01-April-2009 kl. 22:11

Måske kan nogen af disse bruges:

http://www.rbgrn.net/content/21-how-to-choose-dlna-media-server-windows-mac-os-x-or-linux - http://www.rbgrn.net/content/21-how-to-choose-dlna-media-ser ver-windows-mac-os-x-or-linux

 



Skrevet af: topoulsen
Skrevet den: 01-April-2009 kl. 22:35

Kanon link. Der er da lidt forskellige at afprøve. Takker herfra

Mvh Thomas

 



Skrevet af: svarrenabe
Skrevet den: 01-April-2009 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af topoulsen topoulsen skrev:

Synes faktisk betjeningsvejledningen i fjernsynet er skidegod. Så Jonas, du har ikke rigtig noget at bruge den til.

Men jeg har også lidt problemer med at finde et egnet stykke software til DLNA på min PC. Gider altså ikke betale 70$ for Mezzmo (som godt nok er rigtig godt). Er der en derude, der har et godt (og billigt) alternativ...

Mvh Thomas

Det var for at læse manualen inden jeg handlede  Mht mediaserver, så vil jeg da godt vide om PS3 Media Server virker (  http://code.google.com/p/ps3mediaserver/ - http://code.google.com/p/ps3mediaserver/  )

Den er let at installere og virker jo med Sonys PS3

/Jonas



Skrevet af: topoulsen
Skrevet den: 01-April-2009 kl. 22:44

Hej Jonas. Den virker ikke.....har prøvet...

Læste i et engelsk link, at Microsoft Media Player 11 har indbygget DLNA software, og det har i dette øjeblik fundet følgende, når man går ind og aktiverer fildeling: BRAVIA KDL-40W5500.....herligt...

Til Duelund..tak for linket, men jeg skal lige lidt mere med MS player 11 først



Skrevet af: jimsim
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 00:25

Topoulsen, det lyder super godt. Må lige få tilsluttet tv'et til nettet i morgen. Kan efter dit hint godt se at Medie Player 11 har funktionen, super. Nu må vi se hvordan det fungere.

Hvordan har du tilsluttet dit tv? bruger du kabel? eller findes der noget smart så man kan tilsluttet tv'et trådløst?



Skrevet af: Guests
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 16:57
hvordan fungerer denne funktion ,de film man har på maskinen ,kan de ses i en liste på tv´t eller hvordan kører man dette system 


Skrevet af: topoulsen
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 23:14

Ja, alle filer kan vises på TV ligesom når du bladrer i biblioteker på PC.

Jeg har dog lidt problemer med at få film til at afspille. Mediaplayeren melder fejl, når jeg vil søge i filmbibliotekerne. Håber en af jer derude har et løsningsforslag.



Skrevet af: topoulsen
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 23:15
og til Jimsim: Jeg bruger PDS-kabel. Er ikke klar over, om man evt. kan bruge en USB-dongle.....tror det ikke....


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af topoulsen topoulsen skrev:

Ja, alle filer kan vises på TV ligesom når du bladrer i biblioteker på PC.

Jeg har dog lidt problemer med at få film til at afspille. Mediaplayeren melder fejl, når jeg vil søge i filmbibliotekerne. Håber en af jer derude har et løsningsforslag.

 

Det lyder interesant ,hvilket styresystem kræves der af computeren tv´t skal kigge ned på ?

kræves der specielle programmer på computeren

det er ikke sådan at en film afspilles fysisk på maskinen men man vælger fra tv

hvilke formater under støttes og i hvilke sammenhæng bruges formaterne

 

vedr aplicast ,der skulle iflg sony komme flere programmer man kan downloade ned i tv´t findes der noget pt man kan ligge ned i den .

 

side spørgsmål fåes modellen i 37" her i dk ,kan se den findes i tyskland men import tv er ikke lige sagen

 

 

 



Skrevet af: topoulsen
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 23:47

På nettet er der software til både Linux, Mac og MS så alt kan lade sig gøre, men i XP og Vista er DLNA indbygget i mediaplayer 11 som tidligere nævnt

De programmer Sony omtaler er små ubrugelige sager som lommeregner, verdensur mv. Meget underholdende men ikke meget værd i denne sammenhæng.

Og jo, alt afspilles fra medie-serveren (DLNA-enheden) og streames til TV.

Ifølge brugsvejledningen kan følgende afspilles:

Billeder: JPEG

Musik: MP3 el. lineært PCM

Video: AVCHD, HDV, MPEG2-PS

Jeg har ikke styr på, hvad de ovennævnte video-filtyper dækker over men det er da en googling værd...

Håber det er til nogen hjælp.



Skrevet af: Guests
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 00:24

tak for svaret .

jeg har en del mpeg4 filer fra canon 55 stk hvordan klarer jeg disse hvis man anskaffer sig en w5500

har du prøver rss vieweren ,sony siger den kan gå ud og tage disse service på nettet

ved du om skærmen kan fåes i 37" i dk

 

 

 



Skrevet af: Guests
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 00:41

fandt flg om

AVCHD is a format for the recording and playback of high definition video. Video is compressed in MPEG-4 AVC/H.264 format, and audio is recorded in Dolby Digital.[1] AVCHD and the AVCHD logo are trademarks of Panasonic corporation and Sony corporation.[2]

**********

HDV is a format for recording and playback of high-definition video on a DV cassette tape.[1] The format was developed by JVC and Sony and initially supported by Canon and Sharp

*********

MPEG-2 Program Streams, also referred to as MPEG or MPEG-2 PS or sometimes just PS, are the standard format for storing http://www.afterdawn.com/glossary/terms/mpeg.cfm - MPEG-2 video muxed with other streams. This format is optimized for efficient storage, and is the basis for how http://www.afterdawn.com/glossary/terms/dvd-video.cfm - DVD-Video VOBs are muxed. The format is based on MPEG-1's System Streams.

 

det er hvad jeg har kunne finde frem til , i oversat betydning ved jeg ikke hvad det vil sige

 



Skrevet af: hors
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 13:12

Har nu tilsluttet min 37W5500U (UK model) og denne import model  fungerer perfekt med Dansk DVB-T og boxers jydske mpeg4 kanaler. Jeg tror ikke SONY laver forskellig firmware til europa for der er dansk menu og alle kanalers undertekster fungerer.

Jeg har lige installeret TwonkyMedia Server og der fungerer TV'ets DLNA fint på musik (mp3) og billeder (jpeg), men HD mpeg2 videofiler fra mit CANON HV20 er den ikke vild med, jeg skal dog snarest forsøge igen med SD indhold eller filer konverteret til AVCHD. Jeg tror dog ikke at TV'ets media afspiller har mange kræfter for skift mellem 2mb jpeg billeder tager  2 sekunder (TV er kabelforbundet til 100mbit netværket og DLNA serveren er kraftig nok)



Skrevet af: Grung
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 13:34
Det de fleste nok er interesserede i er om tv'et eller software på pc'en understøtter at kunne realtime transcode f.eks en .MKV fil om til et format sony'en kan æde, og om det kan gøres i et ordentligt hd format med ordentligt lyd, og kører uden problemer og uden man skal pille 600 steder for at se en film.

Hvis den kan de er det fint til mig, hvis ikke må jeg vente og se hvad samsungs kan, eller evt kigger efter en boks ala popcorn.


Skrevet af: hors
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 14:04

Min fornemmelse er at TV'et ikke bliver god til video, den vil ihvertfald ikke kendes ved alle de videotyper som min DLNA server udstiller. Load tiden for et billede er også ofte længere end 2 sekunder, enkelte gange er den op til 7 sek, og det tolker jeg som at den indbyggede DLNA klient ikke er særlig stærk. Men måske kan kommende sw updates løse kompabilitets og performance problemer. Jeg beholder ihvertfald TV'et.



Skrevet af: svarrenabe
Skrevet den: 04-April-2009 kl. 08:44

Har fået mit 46W5500 sat op, og indtil videre er jeg noget skuffet over DLNA funktionaliteten. Der er ingen guide til hvilken server man skal sætte op, og ingen hints til hvordan man bedst få lavet nogle filer der kan streames, når man endeligt har fået det til at virke.

Mediaplayer 11 er indtil videre mit bedste bud, men det er kun lykkedes mig at streame de film der er optaget med vores kamera, alt andet kan ikke ses på fjernsynet... Jeg håber virkeligt Sony har tænkt sig at lave en opdatering med enten understøttelse for flere typer filer, eller acceptere et af de stykker software der kan lave transcoding, altså konvertere filer under afspilning til et format fjernsynet accepterer.

TVet accepterer MPEG4 gennem antennesignalet, men IKKE gennem LAN stikket, det er jeg meget skffet over. Jeg kan kun tro at Sony meget snart kommer med en opdatering til dette interface, ellers er det IKKE en salgsparameter, og Applicast er KUN gejl, ikke noget man vil bruge i praksis, medmindre der bliver lavet nogle lidt mere geniale tjenester end en lommeregner og et ur! (der er lidt andet, men intet interessant)

Ud over min skuffelse over LAN interfacet er jeg dog ret godt tilfreds med TVet, jeg mangler desværre stadig mit dekoder kort fra YouSee, så indtil videre har jeg kun haft glæde af den analoge del af fjernsynet, og så en enkelt digital kanal der går direkte igennem, men det er /Live fra folketinget" og den er ikke til at bedømme noget ud fra

Jeg skal nok vende tilbage lidt senere med nærmere beskrivelse af mine oplevelser med TVet, har kun haft det i kort tid, og kan ikke give en fair bedømmelse endnu!

Hvis nogen finder guldkornene til DLNA, så vil jeg meget gerne vide det

/Jonas



Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 04-April-2009 kl. 11:27
Du burde også kunne se DR1, DR2, TV2 og DR Update digitalt uden CA-modul og kort.

-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: svarrenabe
Skrevet den: 04-April-2009 kl. 11:37

Ja, men jeg har ingen antenne i udover anteneforeningsstikket, og jeg ved ikke om det har indflydelse, der skal ikke ret meget til at tage de digitale signaler, men de er der ikke når jeg er koblet på antenneforeningen... jeg tror YouSee kortet SKAL i først, men jeg ved det ikke, jeg har ikke sat CA modulet i TVet for det gør vel ingen forskel uden YouSee kortet, gør den?

/Jonas



Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 04-April-2009 kl. 11:45
CA-modul og kort har ingen indflydelse på hvilke kanaler der findes ved en søgning. Tv'et skal under alle omstændigheder finde alle de digitale kanaler, som du har mulighed for at modtage.
Uden CA-modul og kort skal du kunne se DR1, DR2, TV2 og DR Update. Med CA-modul og kort skal du ydermere kunne se digitale udgaver af de kanaler, som du har i din analoge pakke, samt et antal bonuskanaler.



-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: svarrenabe
Skrevet den: 04-April-2009 kl. 11:49

hmm, der er kun folketinget, og så nogle canal plus og TV1000 som ikke har hverken billede eller lyd, men dem har jeg heller ikke betalt for, så det giver nok god nok mening, DR kanalerne er der altså ikke, kan YouSee/lokal antenneforening have lagt dem ind under den kodede kanal der kræver YouSee kortet?

/Jonas



Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 04-April-2009 kl. 12:03
Du må have noget materiale fra antenneforeningen om hvad det er for et signal, de leverer.
Du har huske at indtaste korrekt frekvens og netværksnummer, da du lavede søgningen efter de digitale kanaler?

Sony har en generel vejledning, der beskriver opsætning til YouSee:

http://www.bravia.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=%2FFiles%2FFiler%2FDVB-C_SD_vejledning_YouSee_070928.pdf - http://www.bravia.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=%2FF iles%2FFiler%2FDVB-C_SD_vejledning_YouSee_070928.pdf

Netværksnummer kan findes på http://yousee.dk/privat/kundeservice/digi/faq.php?id=12459 - http://yousee.dk/privat/kundeservice/digi/faq.php?id=12459

-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information


Skrevet af: svarrenabe
Skrevet den: 04-April-2009 kl. 12:18

Klasse dkscan !, fandt lige netvæksidet fra silkeborg her:

http://yousee.dk/privat/kundeservice/tv/faq.php?id=12459 - http://yousee.dk/privat/kundeservice/tv/faq.php?id=12459

Og det var lige det der skulle til

Nu skal det så lige indstilles, 1000 tak

/Jonas



Skrevet af: noel
Skrevet den: 10-April-2009 kl. 10:26
Hej

Er meget interesseret i at høre om erfaringer med DNLA
og video, mellem W5500 og DNLA på Windows mediaplayer
(eller evt alternative servermuligheder).

mvh

Noel

-------------
Sony KDL-32W5500
Sony RDR-HX710
Sony DCR-SR35
m.fl


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 13:28

hvor finder man nogle video filer til og teste dlna sammen med 32w5500

 

jeg kan se lyd+billed men video der siger den at den ikke kan e noget .

 

 



Skrevet af: Guests
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af jimsim jimsim skrev:

Topoulsen, det lyder super godt. Må lige få tilsluttet tv'et til nettet i morgen. Kan efter dit hint godt se at Medie Player 11 har funktionen, super. Nu må vi se hvordan det fungere.

Hvordan har du tilsluttet dit tv? bruger du kabel? eller findes der noget smart så man kan tilsluttet tv'et trådløst?

jeg har prøvet trådløs 54mbit og lyd+billeder virker fint men video har jeg ikke fundet nogle filer og teste det med ,kører med media player 11

 

jeg bruger en trådløs router der er linket på hoved routeren så den boks der står ved tv´t er linket trådløs til den anden trådløse router (bridge funktion)

 



Skrevet af: akiaki
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 16:02

Hej - efter at have hentet mange gode tips her på sitet er det lykkedes mig at komme lidt videre med noget af det der efterspørges i tråden:

Jeg har fået video til at fungere på W5500 - ikke fantastisk kvalitet - men det kører.

Det er via Twonky Media Manager og så har jeg konverteret avi.filer til MPEG2, som Sony kan genkende med WIN-avi video converter...

jeg har også prøvet WMP 11 - MP3-filerne lyder som en drøm, men MPEG2-filerne kommer ikke frem på TV'et.

Jeg hører gerne, om der er andre der får det til at køre.

Hvis der så er nogen, der kan give hints om at få det hele til at spille trådløst på TV'et - så sig lige til!



-------------
Venlig hilsen Annette


Skrevet af: junsas
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af svarrenabe svarrenabe skrev:

Har f�et mit 46W5500 sat op, og indtil videre er jeg noget skuffet over DLNA funktionaliteten. Der er ingen guide til hvilken server man skal s�tte op, og ingen hints til hvordan man bedst f� lavet nogle filer der kan streames, n�r man endeligt har f�et det til at virke.

Mediaplayer 11 er indtil videre mit bedste bud, men det er kun lykkedes mig at streame de film der er optaget med vores kamera, alt andet kan ikke ses p� fjernsynet... Jeg h�ber virkeligt Sony har t�nkt sig at lave en opdatering med enten underst�ttelse for flere typer filer, eller acceptere et af de stykker software der kan lave transcoding, alts� konvertere filer under afspilning til et format fjernsynet accepterer.

TVet accepterer MPEG4 gennem antennesignalet, men IKKE gennem LAN stikket, det er jeg meget skffet over. Jeg kan kun tro at Sony meget snart kommer med en opdatering til dette interface, ellers er det IKKE en salgsparameter, og Applicast er KUN gejl, ikke noget man vil bruge i praksis, medmindre der bliver lavet nogle lidt mere geniale tjenester end en lommeregner og et ur! (der er lidt andet, men intet interessant)

Ud over min skuffelse over LAN interfacet er jeg dog ret godt tilfreds med TVet, jeg mangler desv�rre stadig mit dekoder kort fra YouSee, s� indtil videre har jeg kun haft gl�de af den analoge del af fjernsynet, og s� en enkelt digital kanal der g�r direkte igennem, men det er /Live fra folketinget" og den er ikke til at bed�mme noget ud fra

Jeg skal nok vende tilbage lidt senere med n�rmere beskrivelse af mine oplevelser med TVet, har kun haft det i kort tid, og kan ikke give en fair bed�mmelse endnu!

Hvis nogen finder guldkornene til DLNA, s� vil jeg meget gerne vide det

/Jonas



Sjovt nok har jeg samme prob. med min samsung 7070 ang. dig. kanaler på kabeltv. Tager også kun DR update og kodede kanaler , tv1000, canal +. har kontaktet samsung support og de siger at det er kabel nettet der kører de frekvenser Tv2 , DR1 , Dr2 som er ud over standardfrekvens område.
Fik lige mit DLNR Usb dongle idag fra samsung , har lidt prob. med at få den til at snakke med min pc, nogle derhar nogle erfaringer med det?


-------------

Samsung 55"KS9005































Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9


Skrevet af: mrmox
Skrevet den: 02-Juni-2009 kl. 19:42

Hold jer venligst til emnet "Sony W5500 DLNA"

Jeg har efterhånden høstet en del (kedelig) erfaring med DNLA i almindelighed og specielt hvad angår Sony's "kompatibilitet".

Har prøvet med en del forskellige server-programmer, nemlig

Nero MediaHome4, Samsung PC share manager, J River Media Center 13

og PS3 Media server.

De to sidste kan end ikke få DLNA/uPnP kommunikationen til at køre.

Nero'en giver adgang til JPG og MP3 filer og ganske få videoer.

Samsung'en giver desuden adgang til lidt flere videoer.

Indtil videre er det dog kun MPG videoer, der fungerer.

Og så er det ikke alle MPG'er, der duer. 

Har prøvet med en del lo-res MPG musik-videoer, der sådan set kører ok.

Men når det drejer sig om hi-res MPG (1280x720, 1920x1080), er jeg kun stødt på ganske få demo-virker, der virker over WindowsXP/SamsungShareManager/SonyW5500, om end lyden hakker. Hvis det har interesse , kan jeg evt. oploade disse til f.eks. RapidShare.

hilsen

 



Skrevet af: mrmox
Skrevet den: 02-Juni-2009 kl. 22:01

Her er der em MPG musik-video, der kan køre på Sony W5500 via Samsung PC share manager:

http://rapidshare.com/files/240097120/1024x576_Cher_-_The_shoop_shoop_song_5.1.mpg.html - http://rapidshare.com/files/240097120/1024x576_Cher_-_The_sh oop_shoop_song_5.1.mpg.html

På trods af navnet er den "kun" i DVD kvalitet, altså 720x576.

Og har man surround anlæg tilkoblet den optiske (eller coax) udgangen på TV'et, får man lyden i 5.1.

 



Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 11:51

ps3 media server skulle virker også med video iht

http://www.hifi-forum.de/viewthread-144-3691-2.html - http://www.hifi-forum.de/viewthread-144-3691-2.html



Skrevet af: mrmox
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 16:11

Tak for linket, JKJe

Men desværre virker PS3 Media Server som sagt (v1.10.51) ikke hos mig.

W5500'eren siger nemlig "Server understøttes ikke"

Underligt, eftersom W5500'eren og PS3 begge er SONY produkter.

 



Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 18:30

Prøv evt den nye version

http://otmanix.de/download/pms-setup-windows-1.20.exe - http://otmanix.de/download/pms-setup-windows-1.20.exe

 

Samt udskift afspiller

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=205275&package_id=248631&release_id=683443 - http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=205275 &package_id=248631&release_id=683443

Her er en opsætning for dummies

 

http://otmanix.de/2009/04/18/java-ps3-media-server-fuer-dummies-teil-3-installation-und-grundkonfiguration/ - http://otmanix.de/2009/04/18/java-ps3-media-server-fuer-dumm ies-teil-3-installation-und-grundkonfiguration/

 

 



Skrevet af: daskino
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 13:36
"TVet accepterer MPEG4 gennem antennesignalet, men IKKE gennem LAN stikket, det er jeg meget skuffet over."

Læste i Wired Play "kan ikke hvad nummer, men kan prøve at finde det" at netop Sony ikke understøtter MPEG 4 Streaming over LAN.

hvorfor tja bluray måske? SOny er ikke pjattet med at kører HD mat over andet end fysiske medier.

Så jeg tror desværre ikke du skal regne med en opdatering.

-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 13:52
Nej Sony accepterer ikke mpeg 4 over lan eller usb

Men du kan transcode(omkode on the fly) det med de prg jeg linker til det er ganske let virker fint med standard ops�tning.

Illoyalt nok vil Sony ikke hj�lpe til at udbrede et pirat-format som divx/mkv/mpeg4 n�r de selv lever af at s�lge film - super barnligt af dem...

http://ps3mediaserver.org/files/pms-setup-windows-1.11.366.exe - http://ps3mediaserver.org/files/pms-setup-windows-1.11.366.e xe



Skrevet af: daskino
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 13:58
H.264(MPEG-4 Part 10) er en anerkendt international ISO og ITU standard. MKV er blot en container, som kan bruges til at overføre H.264 video og lyd, så at kalde det et pirat format er så meget sagt. At Sony ikke understøtter en populær måde at se video på ,MPEG-4 Part 10 over lan, som de endda selv har været med til at udvikle (MPEG-4 Part 10) kan virke lidt barnligt.

http://www.sourcesecurity.com/news/articles/co-3289-ga.2806.html# - http://www.sourcesecurity.com/news/articles/co-3289-ga.2806. html#

Transcoding er noget jeg for alt i verden vil undgå, især når w5500 nu har en så kraftig Media processor, der kan klare store video streams (CE3100) men det er jo en smagssag.

men nok flaming, hvad kan sådan en W5500 ellers?

kan de klare understekster såsom srt, sub, og DTS Dekoding til stereo og HD lyd output fra lan gennem toslink i TV til forstærker ?




-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: mrmox
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 15:22

Troede, at tråden var død ...

Nå, men allerede i juni i år droppede jeg DLNA helt.

Den korte: Købte WD TV, som understøtter "alt" (MKV, AVI, MOV, etc), og som kan opgraderes via USB stick el. l. Dertil en 500 GB USB harddisk = 100 MKV/MPEG4 film i 1280x720 format. Færre i 1920x1080 format.

Den lange: Sonys DLNA lever slet ikke op til sine gyldne løfter. Transcoding on-the-fly kræver mega-CPU power, foruden de 10-30 Mbps netværks-trafik. Og alligevel hakker det i lyd/billede.

Suk !



Skrevet af: svarrenabe
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 11:23

Tja, jeg har brugt en del kræfter på det, og jeg har fundet ud af at PS3 Mediaserver fungerer fremragende, til ALT... Billeder, film, musik

og det banker direkte ind på Sonys TV, i skal bare hente Betaen, for den Release der er tilgængelig understøtter ikke Sonys TV

Hent istedet denne: http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=3217 - http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=3217

Håber at i vil få glæde af det. Jeg har problemer med at streame FullHD film, og jeg mistænker TVet, da netværket ikke burde være den begrænsende faktor, det er somom det hakker hvis jeg streamer en 1080i film :( ellers ryger alt igennem )

/Jonas



Skrevet af: daskino
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 11:53
Hej mrmox og svarrenabe.

ja eller transcoding,

Hvad hvis i tillsutter en mkv film til usb stick på sony tv, kan den afspille den?

og vhis du streamer den over ps3 server kan den så sende filen og afspille dne på tv?




-------------
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,



Skrevet af: jsabrahamsen
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af svarrenabe svarrenabe skrev:


Jeg har problemer med at streame FullHD film, og jeg mistænker TVet, da netværket ikke burde være den begrænsende faktor, det er somom det hakker hvis jeg streamer en 1080i film :( ellers ryger alt igennem )


Der er en PS3mediaserver bruger der lavede nogle forsøg vedr. dette, og det ser ud til at Sony kun understøtter h.264 level 4.0. D.v.s. at der en begrænsning i båndbredden på 20Mbit. Level 4.1 begrænsningen er så vidt jeg husker 50Mbit.

Derfor vil din film hakke i det, hver gang der er et stykke hvor båndbredden overstiger 20Mbit. Løsningen er selvfølgelig at kode sine film i level 4.0.




Skrevet af: mrmox
Skrevet den: 30-Oktober-2009 kl. 09:12

jsabrahamsen: "Derfor vil din film hakke i det, hver gang der er et stykke hvor båndbredden overstiger 20Mbit."

Det har jeg også observeret, når jeg bruger WD TV som kilde. Dvs. at film i FullHD = 1920x1080 kan gå i stå eller hakke. Især i scener, hvor der sker meget (f.eks. 10 tons konfetti, der falder fra en flyver).

daskino: "Hvad hvis i tillsutter en mkv film til usb stick på sony tv, kan den afspille den".

Sonyens USB-indgang understøtter kun MPEG1 video.

daskino: "hvis du streamer den (mkv'en) over ps3 server kan den så sende filen og afspille dne på tv"

Ja, men stort set ALLE video-formater skal transcodes, for at Sony'en kan vise dem.

Så endnu engang: WD TV - så kører det !

WD TV kræver ingen on-line eller off-line transcoding, ingen kraftig server-PC, ingen netværks-trafik. Optisk, transparent lyd-udgang, så evt. ekstern forstærker kan tilsluttes (DTS, DD5.1, AC3, PCM, etc.). WD'en kan dog downmixe de fleste til stereo.

WD TV forever (ca. 700 kr) excl. harddisk.



Skrevet af: jensthomsen
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 18:17
Jeg er nybegynder udi DLNA....: Hvad skal jeg gøre for at kunne se de billeder jeg har liggende på min PC (Vista) vha Media Player 11? Jeg har Sony 46WE5B, men DLNA delen er vel den samme som i W5500...


Skrevet af: mrmox
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 18:37
Til jensthomsen:
 
Billeder og musik vises/afspilles nemmest på Sony'en via dens USB indgang.
Så slipper man for bøvl med DLNA server og netværk.
 
Hvis du f.eks. har en 1 GB USB-stick, kan du gemme JPG-billeder og MP3-musik på denne.
Derefter propper du USB-sticken ind i siden af Sony'en og vælger denne som kilde.
Tryk på HOME knappen på TV'ets fjernbetjening og vælg USB-sticken som kilde,
henholdsvis under musik og lyd.
Voila!
 


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 05-December-2009 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af jensthomsen jensthomsen skrev:

Jeg er nybegynder udi DLNA....: Hvad skal jeg gøre for at kunne se de billeder jeg har liggende på min PC (Vista) vha Media Player 11? Jeg har Sony 46WE5B, men DLNA delen er vel den samme som i W5500...
 
Jeg bruger det på mit W4500 og det virker meget stabilt med WMP 11.
 
Start med at lade dit TV være tændt og på nettet.
 
Du starter WMP og skal enable Netværks funktionen. Jeg har en engelsk version, så hos mig er det flg: Tools - Options (nok Funktioner - Indstillinger på dansk)
 
På fanebladet Library vælges Configure Sharing
Sæt X i Sharing my Media
 
Herefter kommer en list en liste frem af enheder man kan give adgang til. Vælg dit TV og klik på allow/tillad.
 
Herefter skal du sørge for at dine billeder ligger i en af de kataloger der bliver scannet af WMP.
 
Herefter ser du bileder på skærmen.
 
 


Skrevet af: jensthomsen
Skrevet den: 06-December-2009 kl. 12:35
Hej mrmox og PerW - takker for input. Jeg har fået DLNA delen til at virke via MP11 - uden problemer - men det er ikke helt optimalt at bladre rundt i mapperne på computeren via fjernbetjeningen:-(


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 06-December-2009 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af jensthomsen jensthomsen skrev:

Hej mrmox og PerW - takker for input. Jeg har fået DLNA delen til at virke via MP11 - uden problemer - men det er ikke helt optimalt at bladre rundt i mapperne på computeren via fjernbetjeningen:-(
Hvad tænker du på?


Skrevet af: hhager
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 21:39
Jeg vil gerne høre jer om:
1.) Med WMP. Har jeg forstået det korrekt, at film så være konverteret til korrekte format på forhånd?
2.)  a. Med PS3 Media Server. Er der ikke en der evt. kan poste deres setup fil et eller andet sted?
      b. Er det PMS.conf filen?
      c. Har nogen kikket på filerne i biblioteket "renderers"?
 


Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 16:00
Nogen der har tjekket om divx mkv virker med den nye firmware eftersom den nye ex500 som ellers er nærmest identísk med w5500 kan tage dem??

ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/TV/1700EA/FW/firmware.upd - ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/TV/1700EA/FW/firmware.upd


Skrevet af: jsabrahamsen
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 18:30
Er der i det hele taget nogen er har installeret denne update? Størrlsen på den DL'ede fil stemmer ikke overens med den størrelse som Sony oplyser på hjemmesiden:

http://support.sony-europe.com/tv/downloads/downloads.aspx?site=odw_da_DK&m=KDL-32V5500&f=FW_Bravia1700EA - http://support.sony-europe.com/tv/downloads/downloads.aspx?site=odw_da_DK&m=KDL-32V5500&f=FW_Bravia1700EA

Oprindeligt skrevet af JKJe JKJe skrev:

Nogen der har tjekket om divx mkv virker med den nye firmware eftersom den nye ex500 som ellers er nærmest identísk med w5500 kan tage dem??

ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/TV/1700EA/FW/firmware.upd - ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/TV/1700EA/FW/firmware.upd


Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 19:33
Har nu selv installeret den ingen store ændringer hvad jeg kan se og nej intet hjælp til divx mkv..


Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af JKJe JKJe skrev:

Har nu selv installeret den ingen store ændringer hvad jeg kan se og nej intet hjælp til divx mkv..
Er det ikke også en smule naivt at tro, at Sony vil tillade mkv og divx streaming når de selv står for udvikling og salg af bluray formatet? Det ville sguda være at skyde sig selv i foden.
 
Når det så er sagt, så ser det da ud til at den nye generation af Bluray afspillere kommende i april - maj, vil understøtte mkv på DLNA delen: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3614&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3614&zoneid=5


Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 11:13
Tjo lidt naivt
Dog har de jo valgt at understøtte det på usb på det nye 40ex500 som skulle være stort set identisk med 40w5500
Derudover kan de nye serie af sony jo faktisk streame mkv og divx over dlna 
"Er DLNA opdateret således man kan streame HD film uden problemer?
Ja, ifølge Sony er det. DLNA i de nye Tv-modeller og de nye Blu-Ray afspillere understøtter nu også HD video over DLNA, herunder også DivX og MKV formatet."

se
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1263547795 - http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1263547795


Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af JKJe JKJe skrev:

Tjo lidt naivt
Dog har de jo valgt at understøtte det på usb på det nye 40ex500 som skulle være stort set identisk med 40w5500
Derudover kan de nye serie af sony jo faktisk streame mkv og divx over dlna 
"Er DLNA opdateret således man kan streame HD film uden problemer?
Ja, ifølge Sony er det. DLNA i de nye Tv-modeller og de nye Blu-Ray afspillere understøtter nu også HD video over DLNA, herunder også DivX og MKV formatet."

se
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1263547795 - http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1263547795
 
Jeg ser også lige at der på forsiden er lagt en nyhed, hvor Sony siger at de stiler efter at vinde markedsandele tilbage. Hvis de mener det seriøst, så er det præcis features som dette der skal til.


Skrevet af: esbye
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 09:57
Jeg har ikke ret meget forstand på sådan noget, derfor har jeg lige et spørgsmål.

Hvis de fremtidige modeller får mulighed for at afspille flere formater, bliver det så også muligt at få et v5500 til at afspille flere formater?


Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 10:46
tja.. det er vel spørgsmålet. De sælger jo flere nye såfremt de ikke tilbyder dem til eksisterende...


Skrevet af: esbye
Skrevet den: 12-Marts-2010 kl. 12:56
Det er også mn tanke. Men håber dæleme at de åbner et vindue fr os som har en af de "ældre" modeller.
Jeg har bare ikke viden nok til at regne det ud. Embarrassed 
Er det et spørgsmål om software eller er det en integreret hardware del der sidder i tv'et?
For hvis det er noget software må det vel være muligt at afhjælpe problemet, om Sony vil vet eller ej.


Skrevet af: JakobSternberg
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 02:16
Brug Ps3MediaServer!
 
Hvis du mangler DLNA løsning til dit sony fjernsyn...
 
KIG HER:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78137&title=nu-success-sony-w5500-og-dlna - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78137&title=nu-success-sony-w5500-og-dlna


Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 20:21
Eller skrevet med mindre bogstaver, Windows Media Player 11. Her kører det fint. 

Kan desuden tilføje at efter nyeste update til mit KDL40WE5, kan mit tv nu lige pludselig spille MKV! :-)


Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 09:11
Mkv transkoded eller direkte. Direkte er det jo super interessant mkv via ps3 transcoding har virket længe. Vi snakker om via dlna ikke USB


Skrevet af: JKJe
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 09:25
Mkv transkoded eller direkte. Direkte er det jo super interessant mkv via ps3 transcoding har virket længe. Vi snakker om via dlna ikke USB


Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 11:59
Må lige hjem og tjekke, smider lige en konkret melding senere, skal lige se om jeg kan teste lidt yderligere. Og det er via DNLA, ikke USB, og ikke transcoded. 

Er der forresten nogen der kan huske en testside, hvor man kan hente en masse forskellige lovlige ting i alle mulige formater? 


Skrevet af: kaja69
Skrevet den: 20-Maj-2010 kl. 16:11
Jeg troede PS3 MS var det bedste bud, men havde flere vob/mpg filer der enten viste sort skærm eller ingen lyd havde på mit Sony KDL-40WE5 (W5500 i grøn version). Det skal siges at jeg udelukkende har .vob filer lavet med DVD Decrypter fra egne (børnenes) DVD film.
 
Så prøvede jeg WMP 12 på Win7. Her kan ALLE filer afspilles med lyd. Det irriterer mig lidt da jeg syntes bedre om PS3 MS bl.a. fordi valg af audio spor og undertekster understøttes, men den giver mig problemer.
 
Andre der har oplevet det samme? Eller fået PS3 MS til at spille 100% (og jeg taler IKKE om transcoding)?


-------------
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)



Print side | Luk vindue