Print side | Luk vindue

"Service"

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=58295
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 16:49


Emne: "Service"
Skrevet af: ikeaboy
Emne: "Service"
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:



Jeg er helt enig med dig hessi, jeg mener netop at prisforskellen kan forsvares grunden den ekstra service... Kontra lavere pris og "ingen" service. Så må folk selv bestemme hvad de er til...

Bliver lige nød til at komme med en sidste kommentar, for sikke da noget gy... at lukke ud, som om butikker der kører med en lav pris ikke er i stand til at yde god service. Får du procenter for at lave reklame for csn eller skylder du ham penge eller sådan noget. Man køber jo heller ikke en vare med henblik på den går i stykker. Personlig er det meget sjældent jeg har haft brug for nogen form for service på de produkter jeg har købt, jeg har dog som omtalt en eletronikforsikring hos alka, men den var billig fordi jeg har alle mine andre forsikringer der iforvejen, så det var næsten dumt ikke at købe den, da jeg efterhånden har en del eletronik. Jeg har dog ikke haft brug for den i de to år jeg har haft den, hvilket jo også bare illustrer at det sikkkerhed og service næppe er noget man får brug for.
Mit tv er det eneste der har haft problemer, hdmi portene brændte af. Tv var købt hos en såkaldt "lavpris forhandler" multimediaworld (som jeg iøvrigt ikke tror er autoriseret panasonic forhandler, eftersom tvet ikke blev repareret på et panasonic værksted, men på eletronikcenteret, mener jeg det hed)og jeg fik glimmerne service selvom jeg ikke have givet ekstra pris for det, faktisk var det, det andet billigeste sted i dk if.edbpriser for det tv da jeg købte det. Et telefonopkald og det blev afhentet ved min hoveddør dagen efter, og 14 dage senere blev det leveret tilbage ved hoveddør. Jeg kunne se det var blevet reperaret for omkring 3500,- af et eletronikværksted, hvilket reklamationgarantien dækket fuld ud.
Så Asklepios vil du ikke være sød af stoppe alt det salgsgas, du tilsynladende har ladet dig indhylde af, for det holder sku ikke en meter.



1: Ingen står i anførselstegn, dvs. at man ikke skal tage det bogstavligt. Du sammenligner juridiske krav med service - fair nok. Det gør jeg ikke, service er noget helt andet for mig. Det andet har jeg juraen til...

2: Jeg skylder ikke CSN penge, ej heller har jeg så mange af hans produkter mere. Og jeg tjener heller intet på ham..

3: Nej jeg vil ikke være sød at lade være, for du har tydeligvis ikke fatet pointen i mine indlæg. Du forholder dig stadig kun til strengt juridiske forpligtelser og "beskyttelse"...
Service for mig dækker over meget andet, som jeg af erfaring ved mange andre forhandlere ikke leverer - og da slet ikke "gratis".

Du vælger så også at skrive videre i en tråd hvor der er en modorator som lige har skrevet at der ikke skal skrives videre med mindre man er interserret i  sælges produkt, ikke så smart efter min mening.

Nu ved jeg godt hvad et anførselstegn betyder, men når man bruger det som du gør kan det være svært at forholde sig til.

Du vælger så igen at bruge anførselstegn på ordet "gratis", hvor vi begge ved deet langt fra er gratis, og hvor du ligeså godt kunne have skrevet, at man betaler meget ekstra for et produkt, hvorimod man tilgengæld også kan forvente at få en ekstra service.

Jeg kunne da godt tænke mig at vide lidt mere om hvad det er der gør ektra prisen værd ifht. servicen man modtager.
Hvad er det for en service vi snakker om her, som du skriver "dækker over meget andet" ?

Personligt synes jeg også det er sjovt og spændende at tweake sit eget udstyr, og det er en stor del af denne hobby. Hvis jeg bare ville have noget der bare spillet af sig selv, gik jeg bare bare ned i Fona og købte et eller andet Sonyanlæg, eller købte en kompakt kamera i stedet for et spejlrefleks kamera. Det er da det der er en stor del af essensen, der er da man forstår at indstille sit eget udsyr, og det indbære jo at man sætter sig ind i det og leger med det og derved lærer at betjene det.

Derudover synes jeg når jeg ser csn-manden skrive indlæg i dette forum, handler det udelukkende om han prøver at få solgt nogle vare, hvis man altså forstår at læse mellem linjerne. Han kommer sjældendt med særlig uddybende svar, kun overfladisk basal viden, der ikke rækker ud over hvad gemmesigts bruger herinde ved. Det tror jeg også de fleste "hardcore" brugere er klar over, for det er nu aldrig han folk kalder på, hvis det er noget mere dybtliggende der skal belyses. Så er det Otto der er bud efter, for han ved virkelig hvad han taler om.
For mig at se er csn-manden bare en super sælger, og det er han virkelig dygtig til, så meget vil jeg give ham. Han fylder tanken op med sød suppe og så bliver der ellers bare delt ud til højre og venstre. Han forstår at sige de ting folk gerne vil hører, og han er givetvis også en flink mand, men særlig forstand på hifi/bio det synes jeg absolut ikke det virker til han har noget særligt af, udover til husbehov, i så fald er det ikke noget der kommer til syne herinde.
Så ville jeg heller ligge mine penge hos en mand som Otto som tydeligvis har en viden og interesse der ligger langt ud over det normale.
Mig egen teori ligger også på at mange af jer der hander hos csn savner nogle af snakke og dele jeres hobby/passion IRL, og det er her han virkelig formår at komme på banen med hans sælger talenter. Fordi for mig giver det da absolut ingen mening at betale som meget ekstra pris for sine produkter, fordi han"personligt" leverer det og hvad det nu ellers er han gør. 




Svar:
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 13:04

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:



Derudover synes jeg når jeg ser csn-manden skrive indlæg i dette forum, handler det udelukkende om han prøver at få solgt nogle vare, hvis man altså forstår at læse mellem linjerne. Han kommer sjældendt med særlig uddybende svar, kun overfladisk basal viden, der ikke rækker ud over hvad gemmesigts bruger herinde ved. Det tror jeg også de fleste "hardcore" brugere er klar over, for det er nu aldrig han folk kalder på, hvis det er noget mere dybtliggende der skal belyses. Så er det Otto der er bud efter, for han ved virkelig hvad han taler om.
For mig at se er csn-manden bare en super sælger, og det er han virkelig dygtig til, så meget vil jeg give ham. Han fylder tanken op med sød suppe og så bliver der ellers bare delt ud til højre og venstre. Han forstår at sige de ting folk gerne vil hører, og han er givetvis også en flink mand, men særlig forstand på hifi/bio det synes jeg absolut ikke det virker til han har noget særligt af, udover til husbehov, i så fald er det ikke noget der kommer til syne herinde.
Så ville jeg heller ligge mine penge hos en mand som Otto som tydeligvis har en viden og interesse der ligger langt ud over det normale.
Mig egen teori ligger også på at mange af jer der hander hos csn savner nogle af snakke og dele jeres hobby/passion IRL, og det er her han virkelig formår at komme på banen med hans sælger talenter. Fordi for mig giver det da absolut ingen mening at betale som meget ekstra pris for sine produkter, fordi han"personligt" leverer det og hvad det nu ellers er han gør. 

Jeg er da smigret over rosen, men jeg synes din kritik af Christian er unfair. Det er meget muligt at der findes folk der ved mere, men han har dog en basal viden på plads, som en meget stor del af faghandlen ikke har, og der er absolut også områder hvor Christian ved mere end jeg, som måske bare ikke lige har været så meget i vælten. Derudover synes jeg ikke du helt har forstået hvad det er for en oplevelse af service folk har fået ved at handle med Christian. Det er helt fair at du ikke lige vægter det særligt højt at varerne leveres personligt, men ofte er der meget mere i dét end at han bare sparer fragtmanden væk - det kan godt være meget værd for nogle at der kommer én og sætter produktet til, sætter det rigtigt op, kommer med forslag til opgraderinger osv. - selv om du måske opfatter det som sælgersnak. Du skal passe på med at tage for givet at det service-niveau du har brug for, og vil betale for, er det samme som andre har brug for og vil betale for. Dét der er værdiløst for dig, kan sagtens være meget værd for andre, og omvendt.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:



Jeg er helt enig med dig hessi, jeg mener netop at prisforskellen kan forsvares grunden den ekstra service... Kontra lavere pris og "ingen" service. Så må folk selv bestemme hvad de er til...

Bliver lige nød til at komme med en sidste kommentar, for sikke da noget gy... at lukke ud, som om butikker der kører med en lav pris ikke er i stand til at yde god service. Får du procenter for at lave reklame for csn eller skylder du ham penge eller sådan noget. Man køber jo heller ikke en vare med henblik på den går i stykker. Personlig er det meget sjældent jeg har haft brug for nogen form for service på de produkter jeg har købt, jeg har dog som omtalt en eletronikforsikring hos alka, men den var billig fordi jeg har alle mine andre forsikringer der iforvejen, så det var næsten dumt ikke at købe den, da jeg efterhånden har en del eletronik. Jeg har dog ikke haft brug for den i de to år jeg har haft den, hvilket jo også bare illustrer at det sikkkerhed og service næppe er noget man får brug for.
Mit tv er det eneste der har haft problemer, hdmi portene brændte af. Tv var købt hos en såkaldt "lavpris forhandler" multimediaworld (som jeg iøvrigt ikke tror er autoriseret panasonic forhandler, eftersom tvet ikke blev repareret på et panasonic værksted, men på eletronikcenteret, mener jeg det hed)og jeg fik glimmerne service selvom jeg ikke have givet ekstra pris for det, faktisk var det, det andet billigeste sted i dk if.edbpriser for det tv da jeg købte det. Et telefonopkald og det blev afhentet ved min hoveddør dagen efter, og 14 dage senere blev det leveret tilbage ved hoveddør. Jeg kunne se det var blevet reperaret for omkring 3500,- af et eletronikværksted, hvilket reklamationgarantien dækket fuld ud.
Så Asklepios vil du ikke være sød af stoppe alt det salgsgas, du tilsynladende har ladet dig indhylde af, for det holder sku ikke en meter.



1: Ingen står i anførselstegn, dvs. at man ikke skal tage det bogstavligt. Du sammenligner juridiske krav med service - fair nok. Det gør jeg ikke, service er noget helt andet for mig. Det andet har jeg juraen til...

2: Jeg skylder ikke CSN penge, ej heller har jeg så mange af hans produkter mere. Og jeg tjener heller intet på ham..

3: Nej jeg vil ikke være sød at lade være, for du har tydeligvis ikke fatet pointen i mine indlæg. Du forholder dig stadig kun til strengt juridiske forpligtelser og "beskyttelse"...
Service for mig dækker over meget andet, som jeg af erfaring ved mange andre forhandlere ikke leverer - og da slet ikke "gratis".

Du vælger så også at skrive videre i en tråd hvor der er en modorator som lige har skrevet at der ikke skal skrives videre med mindre man er interserret i  sælges produkt, ikke så smart efter min mening.

Nu ved jeg godt hvad et anførselstegn betyder, men når man bruger det som du gør kan det være svært at forholde sig til.

Du vælger så igen at bruge anførselstegn på ordet "gratis", hvor vi begge ved deet langt fra er gratis, og hvor du ligeså godt kunne have skrevet, at man betaler meget ekstra for et produkt, hvorimod man tilgengæld også kan forvente at få en ekstra service.

Jeg kunne da godt tænke mig at vide lidt mere om hvad det er der gør ektra prisen værd ifht. servicen man modtager.
Hvad er det for en service vi snakker om her, som du skriver "dækker over meget andet" ?

Personligt synes jeg også det er sjovt og spændende at tweake sit eget udstyr, og det er en stor del af denne hobby. Hvis jeg bare ville have noget der bare spillet af sig selv, gik jeg bare bare ned i Fona og købte et eller andet Sonyanlæg, eller købte en kompakt kamera i stedet for et spejlrefleks kamera. Det er da det der er en stor del af essensen, der er da man forstår at indstille sit eget udsyr, og det indbære jo at man sætter sig ind i det og leger med det og derved lærer at betjene det.

Derudover synes jeg når jeg ser csn-manden skrive indlæg i dette forum, handler det udelukkende om han prøver at få solgt nogle vare, hvis man altså forstår at læse mellem linjerne. Han kommer sjældendt med særlig uddybende svar, kun overfladisk basal viden, der ikke rækker ud over hvad gemmesigts bruger herinde ved. Det tror jeg også de fleste "hardcore" brugere er klar over, for det er nu aldrig han folk kalder på, hvis det er noget mere dybtliggende der skal belyses. Så er det Otto der er bud efter, for han ved virkelig hvad han taler om.
For mig at se er csn-manden bare en super sælger, og det er han virkelig dygtig til, så meget vil jeg give ham. Han fylder tanken op med sød suppe og så bliver der ellers bare delt ud til højre og venstre. Han forstår at sige de ting folk gerne vil hører, og han er givetvis også en flink mand, men særlig forstand på hifi/bio det synes jeg absolut ikke det virker til han har noget særligt af, udover til husbehov, i så fald er det ikke noget der kommer til syne herinde.
Så ville jeg heller ligge mine penge hos en mand som Otto som tydeligvis har en viden og interesse der ligger langt ud over det normale.
Mig egen teori ligger også på at mange af jer der hander hos csn savner nogle af snakke og dele jeres hobby/passion IRL, og det er her han virkelig formår at komme på banen med hans sælger talenter. Fordi for mig giver det da absolut ingen mening at betale som meget ekstra pris for sine produkter, fordi han"personligt" leverer det og hvad det nu ellers er han gør. 



Nu gider jeg ikke citerer blok efter blok, så bær over med mig...

Når jeg bliver udsat for den slags injurier, så bliver jeg nødt til at tage til genmægle. Og så er jeg faktisk lidt ligeglad hvad en moderator mener, havde selv overvejet om jeg skulle starte en ny tråd - men skrev igår efter en længere tur til fyn hvor jeg var nede hos vassagohifi (så jeg gad ikke ).

Godt, jeg kan godt se der kan være ide i at købe i udlandet hvis
1. Det er en pæn sjat penge at spare.
2. Jeg kan være sikker på jeg er sikret mine normale juridske rettigheder.
3. Jeg ikke behøver yderligere service og hjælp - hvilket ikke ville være noget problem idet jeg taler flere sprog stort set flydende, forretningerne leverer bare ikke denne service.

Hvis man ikke interesserer sig for noget som helst, går man bare i elgiganten el.lign. og henter lidt udstyr. Så skal det bare sættes op, og indstilles med en aut. målemikrofon - thats it!
Hvis man er über interesseret/nørd, så køber man en farlig masse udstyr, og så sætter man det op g tweaker selv.
Hvis man er en blanding eller bare kvalitetsbevidst, så køber man en farlig masse udstyr - men gider ikke tweake eller kan selv ikke tweake. Og så er man afhængig af at en forhandler vil tweake for en, eller guide over telefonen f.eks.

Alt afhængig af om man er i sidstnævnte gruppe eller midderste gruppe, så kan det være nødvendigt med hjælp. Ellers hvis man er i middergruppen bare rart at få hjælp.
Man kan vel ikke argumenterer imod at sidstnævnte vil have brug for hjælp fra en proffesionel til at sætte udstyret op. Det vil hverken fona eller flatscreencenter gøre, men det vil CSN - UDEN ekstra regning. Dvs. at køber du dit udstyr hos ham, er udstyret dyrere, men du slipper for at betale en anden for at sætte det op. Og så performer det 100 %, og du/man lærer noget selv... Og han giver råd pr. tlf. og personligt hvis man senere vil tweake selv.

Hvis man tilhører midter gruppen, som vel er de fleste af os aktive brugere herinde, så kan man klarer meget selv. Dog syntes mange stadig det er rart de lige kan ringe/skrive eller troppe op hos CSN og få en sludder eller et godt råd.
Konkrete eksempler hvor service har været nødvendig:
1. DVDO lancerede deres scaler med en inferior software, den skulle opdateres for at fungerer 100%. For nogle ville denne lille ting være ligegyldig, for en nørd betyder den ALT (den kunne ikke outputte i de rigtige formater).
2. Onkyo havde få porblemer ang. håndtering af nogle af de nye HD lydformater. Det var ikke noget egenligt problem, men igen ville det generer de fleste af os andre.

Desuden får du en "tlf. hotline" man kan altid ringe til CSN og spørge, eller få hjælp til hans produkter. Han ringer nogle gange selv, og siger han lige har fundet ud af et eller andet, og det kan man evt. prøve. Eller han kigger forbi og hjælper med at tweake. Han kender sine produkter til fingerspidserne, så at han tweaker til et bedre resultat end de fleste andre. Hvilket der vel ikker er noget mystisk i?

Ang. indlæg og kvalitetn/indholdet af dette, så er vi helt enige om at nogle branchemedlemmer kommenterer på forskellige emner, med forskellige viden og p forskelige måder.
Rektorikken der anvendes i de forskellige indlæg, må jo derfor være meget divergerende. Lige så det segment af brugere de henvender sig til... Dette bærer ikke mindst præg af evnen til at formulere sig skriftligt. Hvis man ikke kan sætte sig udover dette, så mener jeg at man måske bør holde sig væk fra disse medier. Det kan jo være noget helt andet når man snakker face 2 face, eller bare i tlf. hvormed viden lettere kan videre bringes..  

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 14:03

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Mit tv er det eneste der har haft problemer, hdmi portene brændte af. Tv var købt hos en såkaldt "lavpris forhandler" multimediaworld (som jeg iøvrigt ikke tror er autoriseret panasonic forhandler, eftersom tvet ikke blev repareret på et panasonic værksted, men på eletronikcenteret, mener jeg det hed)

Semi OT: Jeg har lige læst i en anden tråd at den forhandler er gået konkurs. Hvis dit tv går i stykker igen, er der en overhængende risiko for at du ikke ville kunne få tv'et repareret på garantien (om din egen forsikring så dækker, det hjælper ikke dem der ikke lige har sådan en forsikring). Hvis tv'et var købt via en officiel forhandler, så kan forhandleren naturligvis stadig gå konkurs, men så vil du hos langt de fleste mærker få reparationen dækket fra importørens side. Det er dén slags skjulte risici som mange ikke lige tænker over, når de vurderer hvor meget det er værd at handle hos de autoriserede forhandlere.

Din egen forsikring har iøvrigt også både selvrisiko og afskrivning, så det er ikke sammenligneligt med en 4 års produkt-garanti.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Mit tv er det eneste der har haft problemer, hdmi portene brændte af. Tv var købt hos en såkaldt "lavpris forhandler" multimediaworld (som jeg iøvrigt ikke tror er autoriseret panasonic forhandler, eftersom tvet ikke blev repareret på et panasonic værksted, men på eletronikcenteret, mener jeg det hed)

Semi OT: Jeg har lige læst i en anden tråd at den forhandler er gået konkurs. Hvis dit tv går i stykker igen, er der en overhængende risiko for at du ikke ville kunne få tv'et repareret på garantien (om din egen forsikring så dækker, det hjælper ikke dem der ikke lige har sådan en forsikring). Hvis tv'et var købt via en officiel forhandler, så kan forhandleren naturligvis stadig gå konkurs, men så vil du hos langt de fleste mærker få reparationen dækket fra importørens side. Det er dén slags skjulte risici som mange ikke lige tænker over, når de vurderer hvor meget det er værd at handle hos de autoriserede forhandlere.

Din egen forsikring har iøvrigt også både selvrisiko og afskrivning, så det er ikke sammenligneligt med en 4 års produkt-garanti.

Ja sådan kan det jo går, det er aldrig noget der er helt sikkert i denne verden ;) , i men egen situation betyder det ikke så meget de er gået konkurs da mit tv er ved at nærme sig de to år. Men ærgeligt for dem der lige har købt.
Jeg mener jeg fik ordnet det sådan med min eletronik forsikring at selvrisikoen er meget lille, ubetydelig lille. Men der er stadig afskrivning, men den er vidst ikke så voldsom. Så du har da helt ret i det ikke er det samme som en 4 års produkt-garanti, men det er tæt på, og prismæssigt tror jeg man skal være MEGET uheldig før en eletronikforsikring kontra en produkt-garanti ikke kan betale sig, også i den betraktning af eletronikforsikringen dækker alle dine el produkter, lige fra vaskemaskine, tv til pc og kaffemaskinen, og ikke kun et enkelt produkt.



Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg er da smigret over rosen, men jeg synes din kritik af Christian er unfair. Det er meget muligt at der findes folk der ved mere, men han har dog en basal viden på plads, som en meget stor del af faghandlen ikke har, og der er absolut også områder hvor Christian ved mere end jeg, som måske bare ikke lige har været så meget i vælten. Derudover synes jeg ikke du helt har forstået hvad det er for en oplevelse af service folk har fået ved at handle med Christian. Det er helt fair at du ikke lige vægter det særligt højt at varerne leveres personligt, men ofte er der meget mere i dét end at han bare sparer fragtmanden væk - det kan godt være meget værd for nogle at der kommer én og sætter produktet til, sætter det rigtigt op, kommer med forslag til opgraderinger osv. - selv om du måske opfatter det som sælgersnak. Du skal passe på med at tage for givet at det service-niveau du har brug for, og vil betale for, er det samme som andre har brug for og vil betale for. Dét der er værdiløst for dig, kan sagtens være meget værd for andre, og omvendt.

Velbekommen, men jeg synes at du virker til at vel nok kunne bryste dig af af være en af dk førerne eksperter inde for branchen.
Mht. CSN står jeg ved mine udtagelser, det skal dog ikke forstås på den måde at han bør sammenlingens med en ekspedident fra Fona eller Elgiganten. Men jeg ville have det ligeså fint med at få råd fra folk på dette forum, ergo var det ikke en service jeg vil betale for når jag kan få det gratis.
Du har da også helt ret i at i hvad jeg synes ikke nødvendigvis det som andre også synes, hvis det var tilfældet ville der jo ikke være et firma som csn. Det undre mig bare hvorfor folk vil betale ekstra for det, istedet for at få noget bedre udstyr.
Det er lidt som de folk (mest unge mænd) der køber en gammel bil, som de så poster 50.000-70.000.- i at "pynte" med divs. ting så den kommer til at ligne noget den ikke er, istedet for bruge deres penge på at købe en langt federe bil, der repræsentere det de i virkelighenden prøver at få den billige bil til at ligne. Jeg fatter det bare ikke



Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 15:26

Mht service hos elektronik Centret - så jo de er autoriseret. De varetager garantireperationer for rigtig mange mærker. Da jeg havde problemer med min Sony HX710 var det dem jeg blev henvist til at Sony. Se på deres hjemmeside :  http://www.elektronik-centret.dk/ - http://www.elektronik-centret.dk/



-------------


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Mit tv er det eneste der har haft problemer, hdmi portene brændte af. Tv var købt hos en såkaldt "lavpris forhandler" multimediaworld (som jeg iøvrigt ikke tror er autoriseret panasonic forhandler, eftersom tvet ikke blev repareret på et panasonic værksted, men på eletronikcenteret, mener jeg det hed)

Semi OT: Jeg har lige læst i en anden tråd at den forhandler er gået konkurs. Hvis dit tv går i stykker igen, er der en overhængende risiko for at du ikke ville kunne få tv'et repareret på garantien (om din egen forsikring så dækker, det hjælper ikke dem der ikke lige har sådan en forsikring). Hvis tv'et var købt via en officiel forhandler, så kan forhandleren naturligvis stadig gå konkurs, men så vil du hos langt de fleste mærker få reparationen dækket fra importørens side. Det er dén slags skjulte risici som mange ikke lige tænker over, når de vurderer hvor meget det er værd at handle hos de autoriserede forhandlere.

Din egen forsikring har iøvrigt også både selvrisiko og afskrivning, så det er ikke sammenligneligt med en 4 års produkt-garanti.

Ja sådan kan det jo går, det er aldrig noget der er helt sikkert i denne verden ;) , i men egen situation betyder det ikke så meget de er gået konkurs da mit tv er ved at nærme sig de to år. Men ærgeligt for dem der lige har købt.
Jeg mener jeg fik ordnet det sådan med min eletronik forsikring at selvrisikoen er meget lille, ubetydelig lille. Men der er stadig afskrivning, men den er vidst ikke så voldsom. Så du har da helt ret i det ikke er det samme som en 4 års produkt-garanti, men det er tæt på, og prismæssigt tror jeg man skal være MEGET uheldig før en eletronikforsikring kontra en produkt-garanti ikke kan betale sig, også i den betraktning af eletronikforsikringen dækker alle dine el produkter, lige fra vaskemaskine, tv til pc og kaffemaskinen, og ikke kun et enkelt produkt.



Her forholder du dig jo slet ikke til problematiken...! Allt har jo ikke en elektronikforsikring - det kan de jo bare få.
Ellers som du skriver "ærgeligt for dem der lige har købt"...  

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:


Her forholder du dig jo slet ikke til problematiken...! Allt har jo ikke en elektronikforsikring - det kan de jo bare få.
Ellers som du skriver "ærgeligt for dem der lige har købt"...  

Jeg tror lige du så bliver nød til at fortælle mig hvorfor det ikke er jeg forholder mig til problematikken ?
Det er da netop det der er essensen af denne disukution.
Igen vælger du at bruge anførselstegn på en uhensigtsmæssig måde, så at det ser ud som jeg håner dem der lige har købt der, hvilket jo overhoved ikke var meningen. Det var udtryk for jeg faktisk synes det var synd for dem der lige havde handlet der, hvis de skulle komme iklemme på nogen måde.



Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:


Her forholder du dig jo slet ikke til problematiken...! Allt har jo ikke en elektronikforsikring - det kan de jo bare få.
Ellers som du skriver "ærgeligt for dem der lige har købt"...  

Jeg tror lige du så bliver nød til at fortælle mig hvorfor det ikke er jeg forholder mig til problematikken ?
Det er da netop det der er essensen af denne disukution.
Igen vælger du at bruge anførselstegn på en uhensigtsmæssig måde, så at det ser ud som jeg håner dem der lige har købt der, hvilket jo overhoved ikke var meningen. Det var udtryk for jeg faktisk synes det var synd for dem der lige havde handlet der.



Fordi du/de netop har købt billigt og sparet nogel penge. Desværre går forhandleren konkurs, så derfor er der ingen reperationsgaranti hvis den går i stykker (med mindre man har elektronik forsikring). Og ja det er synd for dem der har købt, men når man vil købe billigt hos uaut. eller mistænkelige forhandlere, så er man jo i risikozonen.
Jeg bruger citationstegnene lige som man skal, jeg citerede dig!!

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 17:46
Problematilkkene er da klar i mine øjne!
Nemlig hvorfor betale mere for en vare ved A, når man kan få den billigere ved B...?
Er det ikke det vi diskuterer? Når så jeg fortæller om A, og deres pris. Så henviser du til B, hvor man kan få varen til en lavere pris! A fortsætter sin forretning, B går konkurs = du har fået en varer billigere, men hvis den går i stykker (som du siger det) "er det jo bare argeligt"...

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg er da smigret over rosen, men jeg synes din kritik af Christian er unfair. Det er meget muligt at der findes folk der ved mere, men han har dog en basal viden på plads, som en meget stor del af faghandlen ikke har, og der er absolut også områder hvor Christian ved mere end jeg, som måske bare ikke lige har været så meget i vælten. Derudover synes jeg ikke du helt har forstået hvad det er for en oplevelse af service folk har fået ved at handle med Christian. Det er helt fair at du ikke lige vægter det særligt højt at varerne leveres personligt, men ofte er der meget mere i dét end at han bare sparer fragtmanden væk - det kan godt være meget værd for nogle at der kommer én og sætter produktet til, sætter det rigtigt op, kommer med forslag til opgraderinger osv. - selv om du måske opfatter det som sælgersnak. Du skal passe på med at tage for givet at det service-niveau du har brug for, og vil betale for, er det samme som andre har brug for og vil betale for. Dét der er værdiløst for dig, kan sagtens være meget værd for andre, og omvendt.

Velbekommen, men jeg synes at du virker til at vel nok kunne bryste dig af af være en af dk førerne eksperter inde for branchen.
Mht. CSN står jeg ved mine udtagelser, det skal dog ikke forstås på den måde at han bør sammenlingens med en ekspedident fra Fona eller Elgiganten. Men jeg ville have det ligeså fint med at få råd fra folk på dette forum, ergo var det ikke en service jeg vil betale for når jag kan få det gratis.
Du har da også helt ret i at i hvad jeg synes ikke nødvendigvis det som andre også synes, hvis det var tilfældet ville der jo ikke være et firma som csn. Det undre mig bare hvorfor folk vil betale ekstra for det, istedet for at få noget bedre udstyr.
Det er lidt som de folk (mest unge mænd) der køber en gammel bil, som de så poster 50.000-70.000.- i at "pynte" med divs. ting så den kommer til at ligne noget den ikke er, istedet for bruge deres penge på at købe en langt federe bil, der repræsentere det de i virkelighenden prøver at få den billige bil til at ligne. Jeg fatter det bare ikke



Denne her sammenligning forstår jeg heller ikke...  Jeg syntes også det er usmart at købe en bil til 10.000 kr. og så style den for 50.000 kr.
Men hvorfor betale 50.000 kr. for en surroundreciever, der kan en masse men som man MÅSKE ikke kan finde uda f at indstille? Hvorfor købe en dyr projektorløsning ved Otto, når du kan købe enkeltdelene billigere i sverige?

Fordi at et billigere system der performer optimalt, altid vil spille bedre end et dyrt der ikke er sat rigtigt op!!
Selvfølgelig afhængig af omstændighederne, men langt hen af vejen holder det!!

Derfor kan det bedre betale sig med korrekt indstillet udstyr, der er lidt billigere...

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 22:32

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:



Fordi du/de netop har købt billigt og sparet nogel penge. Desværre går forhandleren konkurs, så derfor er der ingen reperationsgaranti hvis den går i stykker (med mindre man har elektronik forsikring). Og ja det er synd for dem der har købt, men når man vil købe billigt hos uaut. eller mistænkelige forhandlere, så er man jo i risikozonen.
Jeg bruger citationstegnene lige som man skal, jeg citerede dig!!

Ja det er en risici man løber, nu ved jeg dog ikke helt hvordan landet ligger mht. Multimediaworld hvorvidt autoriseret af de forskellige firmaer, så det er jo kun rent hypotetisk hvorvidt jeg og andre er dækket ind.
Jeg synes heller ikke man kan kategorisere Multimeiaworld som en mistænkelige forhandler, de har haft butik nede på falkoner álle ligeså længe jeg kan huske og det har da ud af til virket til de har haft drevet en ok butik, da der altid er kunder i butikken og de er blandt de få de overlevet den store pc butiksdød på Falkoner álle, da der for alvor kom gang i online netpc butiks marked. for 10 år siden lå der måske 12-15 pc butikker på Falkonere álle, nu er der kun 3-4 tilbage. Af at hvad jeg har kunne læse har der været tale om noget groft undersleb, i form af moms svindel. Om det er derfor de har overlevet i mange år eller om der bare er nogen der har stukket pengene i lommen ved jeg ikke noget om.
Men konkurs kan ske for alle, og det er ikke specialt heldigt for nogle parter.

Ja du citeret mig hvorefter du tilføjer , og det er også måden du citere mig, med det der stod foran citatet. Det er det der får det til at fremstå som om jeg håner den der lige har handlet der...

Men hvis csn fx gik konkurs, ja så ville du da stadig kunne for reperaret dine vare inden for de 2 års reklamation garanti hos producenten, men hvad med alle de penge du betalte ekstra for dit produkt, så du kunne få den ekstra service ? De penge jeg jo så forsvundet ud af vinduet.



Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 22:37

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Problematilkkene er da klar i mine øjne!
Nemlig hvorfor betale mere for en vare ved A, når man kan få den billigere ved B...?
Er det ikke det vi diskuterer? Når så jeg fortæller om A, og deres pris. Så henviser du til B, hvor man kan få varen til en lavere pris! A fortsætter sin forretning, B går konkurs = du har fået en varer billigere, men hvis den går i stykker (som du siger det) "er det jo bare argeligt"...

Ja og din service er også væk hvis csn går konkurs. Så ergo vil jeg stadig holde på løsning B kan være ligeså god mht. værdisikring, prisen jo ligger på omkring det halve af hvad jeg kan købe varen ved A hos.



Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:



Fordi du/de netop har købt billigt og sparet nogel penge. Desværre går forhandleren konkurs, så derfor er der ingen reperationsgaranti hvis den går i stykker (med mindre man har elektronik forsikring). Og ja det er synd for dem der har købt, men når man vil købe billigt hos uaut. eller mistænkelige forhandlere, så er man jo i risikozonen.
Jeg bruger citationstegnene lige som man skal, jeg citerede dig!!

Ja det er en risici man løber, nu ved jeg dog ikke helt hvordan landet ligger mht. Multimediaworld hvorvidt autoriseret af de forskellige firmaer, så det er jo kun rent hypotetisk hvorvidt jeg og andre er dækket ind.
Jeg synes heller ikke man kan kategorisere Multimeiaworld som en mistænkelige forhandler, de har haft butik nede på falkoner álle ligeså længe jeg kan huske og det har da ud af til virket til de har haft drevet en ok butik, da der altid er kunder i butikken og de er blandt de få de overlevet den store pc butiksdød på Falkoner álle, da der for alvor kom gang i online netpc butiks marked. for 10 år siden lå der måske 12-15 pc butikker på Falkonere álle, nu er der kun 3-4 tilbage. Af at hvad jeg har kunne læse har der været tale om noget groft undersleb, i form af moms svindel. Om det er derfor de har overlevet i mange år eller om der bare er nogen der har stukket pengene i lommen ved jeg ikke noget om.
Men konkurs kan ske for alle, og det er ikke specialt heldigt for nogle parter.



Jeg tager ikke stilling til enkelte forhandlere, det må være op til folk selv at bedømme om de vil handle med det respektive firma. Nu havde jeg også tiltro til Multimediaworld. Men når man kan tilknytte groft underslæb og momssvindel, så er forhandleren jo ikke så pæn -flot hjemmeside elelr ej!!

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:


Ja du citeret mig hvorefter du tilføjer , og det er også måden du citere mig, med det der stod foran citatet. Det er det der får det til at fremstå som om jeg håner den der lige har handlet der...


Det er jeg ked af, det var ikke meningen!!
Det jeg mente var, det er skidt at handle billigt hvis man efterfølgende ved en reklamation bliver snydt - og desværre er det jo ikke så sjældent det sker! Så man skal passe på hvor man handler, det er lidt at gamble med sine penge...

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:


Men hvis csn fx gik konkurs, ja så ville du da stadig kunne for reperaret dine vare inden for de 2 års reklamation garanti hos producenten, men hvad med alle de penge du betalte ekstra for dit produkt, så du kunne få den ekstra service ? De penge jeg jo så forsvundet ud af vinduet.


Ja hvis CSN gik konkurs, så ville det være på samme vilkår som alle andre... Og ja, du har betalt flere penge for varen. Det ville du også hvis du havde handlet i Fona eller Ekspert... Jeg kan ikke helt se hvor du vil hen med det?

Forskellen på ovenstående er bare, at CSN havde leveret en service (forklaret andetssted) som du ikke havde ved Fona eller Ekspert!



-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Problematilkkene er da klar i mine øjne!
Nemlig hvorfor betale mere for en vare ved A, når man kan få den billigere ved B...?
Er det ikke det vi diskuterer? Når så jeg fortæller om A, og deres pris. Så henviser du til B, hvor man kan få varen til en lavere pris! A fortsætter sin forretning, B går konkurs = du har fået en varer billigere, men hvis den går i stykker (som du siger det) "er det jo bare argeligt"...

Ja og din service er også væk hvis csn går konkurs. Så ergo vil jeg stadig holde på løsning B kan være ligeså god mht. værdisikring, prisen jo ligger på omkring det halve af hvad jeg kan købe varen ved A hos.



Enig, der er bare større ricisi ved at handle visse steder. Og størrelsen har ikke altid noget at sige...  Tænker her på forretningen (CSN vs. multimediaworld).
Forskellen er igen bare den service der blev leveren INDEN forretningen gik konkurs!

Men lad os nu droppe de spekulationer ang. konkurs. Det kræver at man kender til firmaet, og har insider info.
Som sagt er Otto jo heller ikke selvstændig længere, han blev jo også opkøbt! Af visse årsager er uvisse...

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:



Denne her sammenligning forstår jeg heller ikke...  Jeg syntes også det er usmart at købe en bil til 10.000 kr. og så style den for 50.000 kr.
Men hvorfor betale 50.000 kr. for en surroundreciever, der kan en masse men som man MÅSKE ikke kan finde uda f at indstille? Hvorfor købe en dyr projektorløsning ved Otto, når du kan købe enkeltdelene billigere i sverige?

Fordi at et billigere system der performer optimalt, altid vil spille bedre end et dyrt der ikke er sat rigtigt op!!
Selvfølgelig afhængig af omstændighederne, men langt hen af vejen holder det!!

Derfor kan det bedre betale sig med korrekt indstillet udstyr, der er lidt billigere...


Tror du virkelig selv på den, at en 10.000 kr forstærker eller projekter der er indstillet helt korrekt, fungere bedre end en 50.000 kr  forstærker eller projekter, som der ikke er indstillet ordenligt. Det lyder som utopi i mine øre.
Og man kan vel også hyre dette orakel på time basis til at komme at optimere ens udstyr hvis man skulle have brug for det, hvilket der jo nok ville være en del penge at spare på. 


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:



Denne her sammenligning forstår jeg heller ikke...  Jeg syntes også det er usmart at købe en bil til 10.000 kr. og så style den for 50.000 kr.
Men hvorfor betale 50.000 kr. for en surroundreciever, der kan en masse men som man MÅSKE ikke kan finde uda f at indstille? Hvorfor købe en dyr projektorløsning ved Otto, når du kan købe enkeltdelene billigere i sverige?

Fordi at et billigere system der performer optimalt, altid vil spille bedre end et dyrt der ikke er sat rigtigt op!!
Selvfølgelig afhængig af omstændighederne, men langt hen af vejen holder det!!

Derfor kan det bedre betale sig med korrekt indstillet udstyr, der er lidt billigere...


Tror du virkelig selv på den, at en 10.000 kr forstærker eller projekter der er indstillet helt korrekt, fungere bedre end en 50.000 kr  forstærker eller projekter, som der ikke er indstillet ordenligt. Det lyder som utopi i mine øre.
Og man kan vel også hyre dette orakel på time basis til at komme at optimere ens udstyr hvis man skulle have brug for det, hvilket der jo nok ville være en del penge at spare på. 


"SELVFØLGELIG AFHÆNGER DET AF OMSTÆNDIGHEDERNE"... Eller sagt på en anden måde, jo en 50.000 kr forstærker spiller nok bedre end en 10.000 kr. forstærker - det var da en klog udredning!! 
Spørgsmålet er om den spiller 40.000 kr bedre?

Det jeg mener er, at man kan komme langt ved at indstille sit udstyr rigtigt og/eller vælge en fornuftig sammensætning af sit udstyr.

Jo da, både Otto og Christian kan man da hyre på timebasis. Du kan jo spørge dem om time prisen og se hvor meget du kan spare...

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 22:55
Jeg synes ikke, at I bør nævne CSN så meget i Jeres diskussion. Han driver en forretning, og han har tilsyneladende nogle kunder, som er glade for at handle hos ham.
Det er deres valg! Og det der det, som han tjener til livets udkomme ved!

Jeg synes, at I begge kommer til at udstille netop hans lille virksomhed, når I bliver ved med at skændes  (nå, OK - diskutere...)

I to er vel bare uenige om, hvorvidt 'service' er optrækkeri/bondefangeri eller pengene værd. Den disput kan godt håndteres uden at nævne CSN, som vel bare er et billede på det konkrete emne.

Hvis det vitterligt er CSN, der er emnet, så vil jeg opfordre en moderator til at slette denne tråd. Så galt er det vel ikke?

Venligst
Søren


Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Problematilkkene er da klar i mine øjne!
Nemlig hvorfor betale mere for en vare ved A, når man kan få den billigere ved B...?
Er det ikke det vi diskuterer? Når så jeg fortæller om A, og deres pris. Så henviser du til B, hvor man kan få varen til en lavere pris! A fortsætter sin forretning, B går konkurs = du har fået en varer billigere, men hvis den går i stykker (som du siger det) "er det jo bare argeligt"...

Ja og din service er også væk hvis csn går konkurs. Så ergo vil jeg stadig holde på løsning B kan være ligeså god mht. værdisikring, prisen jo ligger på omkring det halve af hvad jeg kan købe varen ved A hos.



Enig, der er bare større ricisi ved at handle visse steder. Og størrelsen har ikke altid noget at sige...  Tænker her på forretningen (CSN vs. multimediaworld).
Forskellen er igen bare den service der blev leveren INDEN forretningen gik konkurs!

Men lad os nu droppe de spekulationer ang. konkurs. Det kræver at man kender til firmaet, og har insider info.
Som sagt er Otto jo heller ikke selvstændig længere, han blev jo også opkøbt! Af visse årsager er uvisse...

Nå men jeg synes nu det er fint nok vi kommer hele vejen rundt om hvorfor man heller vil betale langt mere det en sted for en vare, end man kan få den til et andet sted.

Ja jeg ved godt Otto ikke er selvstændig længere, hvorfor, hvordan og hvorledes er jeg ligeglad med. Der kan jo være så mange ting der kan gå galt når man driver forretning. Selvom man er super dygtig til det man laver er det ikke ensbetydende med man er god til at drive en forretning. Det er to vidt forskellige ting.



Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Problematilkkene er da klar i mine øjne!
Nemlig hvorfor betale mere for en vare ved A, når man kan få den billigere ved B...?
Er det ikke det vi diskuterer? Når så jeg fortæller om A, og deres pris. Så henviser du til B, hvor man kan få varen til en lavere pris! A fortsætter sin forretning, B går konkurs = du har fået en varer billigere, men hvis den går i stykker (som du siger det) "er det jo bare argeligt"...

Ja og din service er også væk hvis csn går konkurs. Så ergo vil jeg stadig holde på løsning B kan være ligeså god mht. værdisikring, prisen jo ligger på omkring det halve af hvad jeg kan købe varen ved A hos.



Enig, der er bare større ricisi ved at handle visse steder. Og størrelsen har ikke altid noget at sige...  Tænker her på forretningen (CSN vs. multimediaworld).
Forskellen er igen bare den service der blev leveren INDEN forretningen gik konkurs!

Men lad os nu droppe de spekulationer ang. konkurs. Det kræver at man kender til firmaet, og har insider info.
Som sagt er Otto jo heller ikke selvstændig længere, han blev jo også opkøbt! Af visse årsager er uvisse...

Nå men jeg synes nu det er fint nok vi kommer hele vejen rundt om hvorfor man heller vil betale langt mere det en sted for en vare, end man kan få den til et andet sted.

Ja jeg ved godt Otto ikke er selvstændig længere, hvorfor, hvordan og hvorledes er jeg ligeglad med. Der kan jo være så mange ting der kan gå galt når man driver forretning. Selvom man er super dygtig til det man laver er det ikke ensbetydende med man er god til at drive en forretning. Det er to vidt forskellige ting.



Det er alttid godt at komme lidt rundt omkring. Det bliver bare for meget spekulation og for lidt realitet...

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Jeg synes ikke, at I bør nævne CSN så meget i Jeres diskussion. Han driver en forretning, og han har tilsyneladende nogle kunder, som er glade for at handle hos ham.
Det er deres valg! Og det der det, som han tjener til livets udkomme ved!

Jeg synes, at I begge kommer til at udstille netop hans lille virksomhed, når I bliver ved med at skændes  (nå, OK - diskutere...)

I to er vel bare uenige om, hvorvidt 'service' er optrækkeri/bondefangeri eller pengene værd. Den disput kan godt håndteres uden at nævne CSN, som vel bare er et billede på det konkrete emne.

Hvis det vitterligt er CSN, der er emnet, så vil jeg opfordre en moderator til at slette denne tråd. Så galt er det vel ikke?

Venligst
Søren


Jeg tænkte netop på det samme...
Vi diskuterer netop om service er en vare man vil betale mere for, og det kan man selvfølgelig godt gøre uden at nævne navne!!

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Jeg synes ikke, at I bør nævne CSN så meget i Jeres diskussion. Han driver en forretning, og han har tilsyneladende nogle kunder, som er glade for at handle hos ham.
Det er deres valg! Og det der det, som han tjener til livets udkomme ved!

Jeg synes, at I begge kommer til at udstille netop hans lille virksomhed, når I bliver ved med at skændes  (nå, OK - diskutere...)

I to er vel bare uenige om, hvorvidt 'service' er optrækkeri/bondefangeri eller pengene værd. Den disput kan godt håndteres uden at nævne CSN, som vel bare er et billede på det konkrete emne.

Hvis det vitterligt er CSN, der er emnet, så vil jeg opfordre en moderator til at slette denne tråd. Så galt er det vel ikke?

Venligst
Søren


Nej du har fuldstændig ret. Det er bare nemmere at forholde sig til når man har noget mere konkret at forholde sig til, og den udsprang jo også pga . prisniveau kontra service kontra nypris uden samme service.


Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 23:11

Det korte og det lange er vel at det er op til den enkelte hvordan man forvalter sine penge.
Pointen var også bare at jeg ville faktisk godt købe naite22 projektor, jeg vil bare ikke betale næsten nypris for et produkt der næsten er et år gammelt. Så jeg jeg mener en realiskt pris burde ligge måske omkring 8.000-9.000,- , men han vil have en del mere da han mener der er noget service forbundet med han vare der er mange penge værd.



Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 02-April-2009 kl. 23:15
Nej, det var jo ikke nypris. Skal du sammenligne nypris, skal du jo sammenligne den med det naite22 har givet for den... Og ikke hvad den kan købes til i dag (med mindre den pågældene forhandler har sat prisen ned! ).

Men giver dig helt ret, selvfølgelig skal folk selv bestemmt hvordan de vil forvalte deres økonomi. Nogle vil betale lidt mere for varen, og så købe et sted med god service og knowlegde (f.eks. Otto og CSN). Mens andre vil spare pengene og lege med ydstyret selv, eller besidder denne knowlegde...

Og vi er jo gudske lov så heldige at vi har begge muligheder...

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 00:00

Kort og godt leverer Chritstian en rigtig god service, og hvis man forventer at en sælger af et bestemt mærke IKKE er farvet og fremhæver netop dette mærke,så er man nok en tand for naiv.

Hvis man ikke selv ved hvad man søger mht. udstyr, så vil man hos Christian få mulighed for at høre de mærker han forhandler, med mulighed for at låne med hjem, og hvis ikke dette er god service,så ved jeg ikke.

 



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 00:32
Pointen i ikeaboys argumentation er vel så, at den service, som den oprindelige køber har fået, ikke kommer aftageren af det brugte produkt til gode?

Venligst
Søren


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 00:33

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:


Tror du virkelig selv på den, at en 10.000 kr forstærker eller projekter der er indstillet helt korrekt, fungere bedre end en 50.000 kr  forstærker eller projekter, som der ikke er indstillet ordenligt. Det lyder som utopi i mine øre.

Nu tillægger du jo tilsyneladende mig en vis troværdighed, så jeg håber du vil tage det op til vurdering, når jeg siger: Det vil jeg _garantere_ dig for at den gør. Dit problem er at du (ligesom mange andre entusiaster) ikke helt har forstået hvad det vil sige ikke at have en brik forstand på opsætning af AV udstyr. Jeg har set _meget_ dyrt udstyr, være sat op mere forkert end du kan forestille dig - højttalere der spiller i modfase, surround-højttalere sat til "surround rear" i et 5.1 setup, systemer der ikke har gengivet HD lyd selv om de har været i stand til det, systemer der har gengivet pro logic lyd i stedet for 5.1 uden at brugeren har været klar over det, bittesmå højttalere sat som "large", center-højttaler der slet ikke spillede uden at brugeren havde opdaget det (!), DVD-afspillere sat til 4:3 på et 16:9 tv (MEGET udbredt fejl), osv osv osv. Nævn en fejlmulighed, så har jeg set den, og ofte på ganske dyrt udstyr som sagt. Modfase-fejlen har jeg f.eks. observeret i et system der samlet står i vel omkring 350-400.000,- i elektronik alene, plus en ikke uvæsentlig sum penge investeret i lokalet.

Så jo, en forkert opsat 50.000,-s forstærker kan _sagtens_ lyde ringere end en korrekt opsat 10.000,-s forstærker. Så kan det godt være du kan sige "jamen sådan nogle dumme-fejl laver jeg altså ikke", og det er HELT fint - men det gør de kunder der vælger at betale sig fra opsætningen altså temmeligt ofte. Og det er dét der er humlen i det her, dem der mener de ikke har behov for servicen skal da bare springe den over, men de (du) skal lade være med at trække ned over hovedet på folk der vitterligt ikke kan magte opgaven selv, at det er spild af penge at betale for servicen.

Én af de kunder jeg har haft hvor jeg har set FLEST af ovenstående fejl samtidigt, levede af at anmelde blandt andet AV-udstyr! (Ikke en her fra sitet, vil jeg lige understrege). Så at man TROR at man har forstand på det, er ingen garanti for at man ikke kan lave åbenlyse fejl i setuppet.

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:


Og man kan vel også hyre dette orakel på time basis til at komme at optimere ens udstyr hvis man skulle have brug for det, hvilket der jo nok ville være en del penge at spare på. 

Det kan man, men der er stor forskel på det resultat jeg kan opnå hvis jeg er med på sidelinien helt fra starten, og kan rådgive omkring hvilke komponenter der i den givne situation kan kalibreres til det bedst mulige resultat, i forhold til hvad jeg kan opnå hvis jeg trækkes ind til sidst for at redde stumperne i et setup hvor udstyret er valgt forkert til opgaven.

Med andre ord, du undervurderer simpelthen groft hvor stor forskel ekspert-hjælpen kan have for rigtigt mange mennesker. Ikke for _alle_, men for langt de fleste. I stedet for at sige: Hvorfor smide penge ud på service, når du kunne have fået bedre udstyr for de samme penge, så skal du spørge om det er klogt at investere 30.000,- i en masse hardware som du ikke er sikker på at du udnytter ordentligt.

Mht. hvad der sker når butikker går konkurs, så ligger størstedelen af den service man betaler for, før og under købet. Efter købet skulle der helst ikke være behov for nogen service, hvis man har købt det rigtige produkt og det er sat rigtigt op. Problemet i denne sammenhæng er servicen før købet - det udgør langt størstedelen af de fleste forhandleres tid, langt mere end after-sales service. Men dette betragter mange ikke rigtigt som et produkt af værdi, fordi det langt hen ad vejen er noget man kan tilrane sig uden at betale for det. Men der er kun én til at betale for den tid der bruges på rådgivning og demonstration før køb, og det er dén forbruger der rent faktisk vælger at handle.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 00:44

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:



Nej du har fuldstændig ret. Det er bare nemmere at forholde sig til når man har noget mere konkret at forholde sig til, og den udsprang jo også pga . prisniveau kontra service kontra nypris uden samme service.

Helt konkret, så kritiserer du i meget skarpe vendinger en forhandler som du helt åbenlyst aldrig har handlet med. Det er simpelthen ikke i orden, og jeg kan sige så meget at hvis det var mig du havde omtalt på den måde, så havde du fået et møgfald af dimensioner, selv om jeg normalt er en meget sindig mand. Jeg synes det er fint at kritisere forhandlere man er utilfreds med, men de formuleringer du benytter til at kritisere en forhandler du ikke har haft direkte kontakt med, det er simpelthen ikke i orden, hverken i et forum eller ude i Det Virkelige Liv (TM). Det er jeg som forhandler meget forarget over, at jeg så oveni er ret uenig i dine pointer gør det ikke bedre. Det er helt fair at du ikke mener du har behov for den service der omtales, men det er IKKE fair at du taler så nedsættende om én af de mest service-mindede forhandlere i landet.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 00:45
Kære Otto,

Du har som sædvanlig gode betragtninger, formuleret, så vi alle kan forstå dem, og så vi kan gå klogere videre

I denne sag, vil jeg stadig mene, at det forholder sig, som jeg formulerede det ovenfor.

Venligst
Søren

Edit=Dette er et svar på dit mere generelle indlæg - ikke irettesættelsen lige ovenfor (Her kommer vi nok overens...)


Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 10:54
Jamen men Otto nu er service jo ikke det samme som know-how. Lad os nu ikke blande tingene sammen. Jeg ved da også godt jeg med mine udtagelser skær alle over en kam, og derved tildels også dig, da i er alternativet til divs. "normal" forhandlere og i kører jeres butikker en smule anderledes. Så at du ryger op i det røde felt genere mig nu ikke sønderligt, da jeg da godt kan se hvorfor du gør som du gør. 
Med mine udtagelser bliver du jo også nød til at beskytte dine egne interesser, et eller andet sted.
Og man kan kalde dig mange ting, men sindig er altså ikke en af dem synes jeg, tværtimod og det siger jeg nu ikke bare pga. af denne diskution, men også på baggrund af mange andre indlæg jeg har læst dig skrive. Det sagt kan respektere jeg dig stadig for din indgående viden til emnet.
Derudover vil jeg gerne slå fast at jeg skriver tingene som jeg opfatter dem, og jeg kan jo ikke skrive på andres folks vejne, når jeg hverken ved hvad de står for eller hvad de vil. Men derfor skal det da også være mig fuldt berettet at skrive hvad jeg skriver, det er trosalt stadig et frit land, jeg der er absolut ingen grund til at hisse sig op over det.
Måske du er sur på mig nu fordi du tænker at det er typer som mig der ødelage din forretning, typer der går efter den billige vare, som der ikke har brug for at det udenomssvøb, service og ekspertise som i står for. Jeg ved det ikke, kan kun gætte.
Desuden synes jeg du overdriver fuldstændig når du siger jeg kritisere i skarpe vendinger, jeg formulere blot min opfattelse af tingene sådan som jeg ser det. Og det ser jeg nu heller ingen grund til at fare i flint over, det står jo for egen regning, så kan folk jo bare tænke `sikke et fjols´ eller `tja måske der er noget om snakken`
Jeg har givet Breddam ret og derfor vil jeg som sagt ikke gå nærmere ind på sagen, selv om jeg et eller andet sted synes det er forkastligt vi ikke kan forholde os til den virkelighed vi lever i, og kalde  en spade for en spade osv. Men sådan er virkeligheden her på nettet jo.

Så vil jeg tilføje at da jeg skrev mit eks. om 10.000 vs. 50.000,- havde jeg naturligvis taget udgangspunkt i at det var korrekt monteret med divs ledninger osv. Men du siger så at det er der mange der ikke kan finde ud af, hvilket jeg så må tro på, selv om jeg har meget svært ved at tror på sådan noget. Man skal jo som udgangspunkt ikke gøre folk dummere end som så.
Og ja hvis man ikke magter at tilslutte sit anlæg korrekt eller læse en manual, så er det måske godt med forhandlere som jer.


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 11:01
Den service som forretninger ala Otto, CSN, KT-radio leverer er da for største dels vedkommende know how.  Det var da derfor jeg blandede mig i debatten... Du betaler for den know how forhandleren har til deres produkter, og deres velvillighed til at hjælpe med know how efterfølgende.

Jeg er dog dybt uenig med dig langt hen ad vejen, jeg syntes netop ikke du forholder dig til virkeligheden. Du formår at skære alle forhandlere (som ikke er lavpris) over en kam, og generaliserer brugere (herinde som såvel som brugere af elektronik i hjemmet).
Samtidig er du ikke i stand til at gennemskue alm. rektorik og sprogbrug samt kommunikation til forskellige segmenter.

Men jeg tror aldrig vi bliver enige...

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 11:07
Nej vi bliver aldrig enige. Hvilket jo faktisk om nødvendigt heller ikke er meningen med en disskution.

Og så vil jeg da se om jeg ikke kan få mine skolepenge tilbage nu da jeg har DIT ord på jeg formår at gennemskue alm. rektorik og sprogbrug samt kommunikation til forskellige segmenter


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 11:13

Tjaeh,
Det er jo ikke en nødvendig egenskab...
Dog vil jeg stadig holde på at du tager fejl, det ses i din kommentar ang. hvorledes branchemedlemmer kommunikerer herinde. Og sætter deres rektorik = graden af know how og expertise.

Eksempel.

Jeg kan som læge vælge at snakke yderst fin latin, og bruge alle de ancy udtryk jeg har lært. Fremstår jeg klog - måske. Fatter nogle hvad jeg siger - nok ikke. Bliver min patien tilfreds - nok ikke.

Jeg kan vælge at bruge alm. fordanskede latinske betegnelser. MÅske det er bedre?

Eller jeg kan forklare det i lægmandssprog, så ALLE er med.

Ovenstående skulle gern illustrerer hvorledes forskellige branchemedlemmer videreformidler deres viden, altafhængig af hvilket niveau ( de selv er på) og hvilket segment de kommunikerer til.



-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 11:34

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:



I denne sag, vil jeg stadig mene, at det forholder sig, som jeg formulerede det ovenfor.

Den del er jeg sagtens følge, men det er slet ikke den del af debatten jeg kaster mig ind i, men den - i mine øjne, måske overreagerer jeg - ret hårde kritik af en forhandlers service. Om en brugtkøber kan bruge det til noget, det vil jeg slet ikke blande mig i. Hvis det vitterligt er dét der er pointen, så er der ikke nogen grund til at komme ind på kritik af en specifik forhandlers service eller mangel på samme.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Tjaeh,
Det er jo ikke en nødvendig egenskab...
Dog vil jeg stadig holde på at du tager fejl, det ses i din kommentar ang. hvorledes branchemedlemmer kommunikerer herinde. Og sætter deres rektorik = graden af know how og expertise.

Eksempel.

Jeg kan som læge vælge at snakke yderst fin latin, og bruge alle de ancy udtryk jeg har lært. Fremstår jeg klog - måske. Fatter nogle hvad jeg siger - nok ikke. Bliver min patien tilfreds - nok ikke.

Jeg kan vælge at bruge alm. fordanskede latinske betegnelser. MÅske det er bedre?

Eller jeg kan forklare det i lægmandssprog, så ALLE er med.

Ovenstående skulle gern illustrerer hvorledes forskellige branchemedlemmer videreformidler deres viden, altafhængig af hvilket niveau ( de selv er på) og hvilket segment de kommunikerer til.

Jeg forstår udemærket hvad du mener og det er og et meget fin pointe du har synes jeg, men derfor vil jeg stadig mene det jeg skrev tidligere, det ændre sådan set ikke på noget som helst. For jeg synes ikke det forholder sig som i dit eksempel, desværre. 
Men god formulering, kan dog ikke bruges ikke dette sammenhæng efter MIN mening og opfattelse af tingene.



Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Tjaeh,
Det er jo ikke en nødvendig egenskab...
Dog vil jeg stadig holde på at du tager fejl, det ses i din kommentar ang. hvorledes branchemedlemmer kommunikerer herinde. Og sætter deres rektorik = graden af know how og expertise.

Eksempel.

Jeg kan som læge vælge at snakke yderst fin latin, og bruge alle de ancy udtryk jeg har lært. Fremstår jeg klog - måske. Fatter nogle hvad jeg siger - nok ikke. Bliver min patien tilfreds - nok ikke.

Jeg kan vælge at bruge alm. fordanskede latinske betegnelser. MÅske det er bedre?

Eller jeg kan forklare det i lægmandssprog, så ALLE er med.

Ovenstående skulle gern illustrerer hvorledes forskellige branchemedlemmer videreformidler deres viden, altafhængig af hvilket niveau ( de selv er på) og hvilket segment de kommunikerer til.

Jeg forstår udemærket hvad du mener og det er og et meget fin pointe du har synes jeg, men derfor vil jeg stadig mene det jeg skrev tidligere, det ændre sådan set ikke på noget som helst. For jeg synes ikke det forholder sig som i dit eksempel, desværre. 
Men god formulering, kan dog ikke bruges ikke dette sammenhæng efter MIN mening og opfattelse af tingene.



Ok, så forstår vi det forskelligt...  

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 12:00

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Jamen men Otto nu er service jo ikke det samme som know-how.

Jo det er - eller rettere, know-how er en del af service, og måske endda den dyreste del af servicen at levere.


Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Og man kan kalde dig mange ting, men sindig er altså ikke en af dem synes jeg, tværtimod og det siger jeg nu ikke bare pga. af denne diskution, men også på baggrund af mange andre indlæg jeg har læst dig skrive. Det sagt kan respektere jeg dig stadig for din indgående viden til emnet.
Derudover vil jeg gerne slå fast at jeg skriver tingene som jeg opfatter dem, og jeg kan jo ikke skrive på andres folks vejne, når jeg hverken ved hvad de står for eller hvad de vil. Men derfor skal det da også være mig fuldt berettet at skrive hvad jeg skriver, det er trosalt stadig et frit land, jeg der er absolut ingen grund til at hisse sig op over det

Vi er overhovedet ikke uvenner, jeg synes egentlig bare jeg besvarer kritikken i samme tone som den er skrevet - også lidt for at få dig til at forstå at du også ramte mig, selv om du fremhævede mig på en positiv måde i indlægget. Vi siger bare hver vores mening


Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Måske du er sur på mig nu fordi du tænker at det er typer som mig der ødelage din forretning, typer der går efter den billige vare, som der ikke har brug for at det udenomssvøb, service og ekspertise som i står for. Jeg ved det ikke, kan kun gætte.

Jeg har intet imod folk der ikke har brug for servicen. Det jeg har noget imod er folk der gør brug af servicen men ikke vil betale for den (hvilket ikke inkluderer dig, som jeg forstår det), og så dér hvor jeg mener du faldt ind, folk der overfører sine egne behov til andre. Som sagt, det er helt fint at du ikke har behov for servicen, men det er der andre der har. Du spurgte meget direkte, hvorfor man ikke sparer de penge og køber noget bedre udstyr i stedet for. Svaret på dét er ganske enkelt, at for rigtigt mange mennesker vil dét give en ringere samlet løsning.

Og nej, jeg er ikke sur på dig, bare uenig.


Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Desuden synes jeg du overdriver fuldstændig når du siger jeg kritisere i skarpe vendinger, jeg formulere blot min opfattelse af tingene sådan som jeg ser det. Og det ser jeg nu heller ingen grund til at fare i flint over, det står jo for egen regning, så kan folk jo bare tænke `sikke et fjols´ eller `tja måske der er noget om snakken`

Som du siger, det er et frit land - hvis du må ytre din mening om en forhandler, så må jeg vel også ytre min mening om din kritik.


Jeg har givet Breddam ret og derfor vil jeg som sagt ikke gå nærmere ind på sagen, selv om jeg et eller andet sted synes det er forkastligt vi ikke kan forholde os til den virkelighed vi lever i, og kalde  en spade for en spade osv. Men sådan er virkeligheden her på nettet jo. [/QUOTE]

Problemet er at du kalder en spade for en spade, uden at undersøge om det ER en spade. Det er dén del af din kritik jeg reagerer på, hvis du havde handlet hos en forhandler og derefter leveret dén kritik du kom med fordi du er utilfreds, så havde jeg næppe reageret. Men jeg synes din kritik er unfair, uanset formuleringen, fordi du for det første ikke har oplevet den service du kritiserer, for det andet slet ikke har brug for den. Det svarer til at en mand uden ben brokker sig over kvaliteten af et par sko.


Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Så vil jeg tilføje at da jeg skrev mit eks. om 10.000 vs. 50.000,- havde jeg naturligvis taget udgangspunkt i at det var korrekt monteret med divs ledninger osv. Men du siger så at det er der mange der ikke kan finde ud af, hvilket jeg så må tro på, selv om jeg har meget svært ved at tror på sådan noget. Man skal jo som udgangspunkt ikke gøre folk dummere end som så.
Og ja hvis man ikke magter at tilslutte sit anlæg korrekt eller læse en manual, så er det måske godt med forhandlere som jer.

Præcis. Det er dérfor jeg skrev det i hvad der kan virke som en skarp tone, netop fordi jeg forventede at du ville have svært ved at forstå at der findes folk der betaler 100.000,- for en forforstærker, uden at vide hvad forskellen på PCM og bitstream er - men det GØR der altså. Det betyder ikke at jeg forventer at folk er dumme, men man kan altså godt interessere sig for at få god lyd og godt billede i sin hjemmebio, uden at interessere sig et klap for teknikken bag. I mange tilfælde er det ikke et spørgsmål om at folk ikke magter det, men om at de ganske enkelt hellere vil bruge sin tid på noget andet. Nogle mennesker vil hellere investere 100 timer i en skiferie, end investere 100 timer i at få hjemmebiografen til at virke optimalt. For andre er tid en nærmest ubegrænset ressource. Når du køber en kalibrering, så køber du ikke de to timers arbejde det tager mig at udføre kalibreringen. Du køber de 10-15-20 timer eller mere du selv ville have brugt på at tune og tweake, hvis du skulle have gjort det selv. Det er så de timer du netop finder det interessante ved at købe nyt udstyr, men sådan er det altså ikke alle der har det.

Alt jeg beder dig om, er sådan set bare at være lidt mere åben overfor at der findes mennesker med meget anderledes prioriteter end dig selv. Og det er ikke dig specifikt jeg langer ud efter, men dén holdning du giver udtryk for, som deles af rigtigt mange mennesker. Det er derfor jeg leverer kritikken i åbent forum, for så kan det være jeg kan få nogle andre til at tænke lidt over dette også - blot fordi en producent eller en forhandler tilbyder et produkt man ikke lige selv har brug for, kan produktet sagtens være relevant for andre. Jeg er ved at brække mig hver gang jeg ser folk hagle produktnyheder ned - "hvad skal vi med DVB-S tuner, jeg har kabel-TV, brug dog energien på noget andet". Det er ekstremt snævertsynet.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: ikeaboy
Skrevet den: 03-April-2009 kl. 13:49
Super skrevet Otto , nu synes jeg vi nærmere os hinanden rent forståelsesmæssigt, i vendinger der er mere saglige.
Jeg synes bare du virket ret sur i dit tidligere indlæg, hvilket jeg havde svært ved at forholde mig til. Det ligger jo frit for alle hvor de handler og hvorfor.
Men i dit sidste indlæg er jeg stortset enig i alle dine synspunkter.

Jeg synes man kan konkludere i denne sag, hvor diskussionen starte med en bruger ønsket at sælge et brugt produkt til en forholdsvis høj pris i mine øjne og ifht. hvad man kan købe produktet for et nypris andre steder, at når man handler hos en forhandler der kører med dyrere priser kan man løbe ind i problemer såfrem man ønsker at skille sig af med sit udstyr, pga. den mere pris man har betalt ekstra for sit produkt. Man kommer jo nu ud med et produkt der henvender sig til en meget mindre målgruppe, da produktet både er brugt og det forventes man betaler "ekstra" for noget service. Og det er vel også en vigtig faktor at have for øje når man vælger at handle hos en dyrere forhandler.



Print side | Luk vindue