Yousee og deres forskellige bokse
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=58384
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 11:26
Emne: Yousee og deres forskellige bokse
Skrevet af: Free
Emne: Yousee og deres forskellige bokse
Skrevet den: 04-April-2009 kl. 14:58
Hej
Vores antenneforening får nu leveret tv fra Yousee. Dermed har jeg mistet en kanal som jeg havde før og som jeg nu kan få igennem deres favorit pakke. Jeg kan se at Yousee har tre bokse som enten kan købes eller lejes. 1) standard boks 2) HD- boks 3) HD-med harddisk.
1 ) Hvis jeg vælger deres standard boks, men hvordan er kvaliteten når HD og harddisk ikke er vigtigt?
2) kan jeg stadig bruge min recordere med standard boksen?
Med venlig hilsen
Free
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-April-2009 kl. 15:10
En Sagem60 er en udemærket modtager til SD, og vil give dig en bedre kvalitet af modtagelsen. For spørgsmål 2 se denne her på Recordere: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=902&zoneid=19 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=902&zoneid=19
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 04-April-2009 kl. 16:17
Tak for svaret og linket.
Jeg har endnu et sprøgsmål.
Jeg har et panasonic PX80. Vil der være forskel mellem Sagem60 og HD-Boksen når vi taler om SD?
Med venlig hilsen
Free
|
Skrevet den: 04-April-2009 kl. 16:20
Opløsningen er jo stadig 576x720.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 09-April-2009 kl. 15:10
Radiomanden skrev:
Opløsningen er jo stadig 576x720.
|
Men jeg kan se at de nye bokse har hdmi. Kommer tv signalet fra boksen gennem hdmi? Er dette ikke bedre end gennem scart?
Med venlig hilsen
Free
|
Skrevet den: 09-April-2009 kl. 16:07
HDMI er jo en Digital overførsel, Sagem60 har Analog udgang.
|
Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 09-April-2009 kl. 17:33
Free! Til lykke med det nye tv. YouSee har tilbud på standardboksen Sagem 60, men kun til påskedag. Den koster 295 kr. hvis du abonnerer på en filmpakke, fx Favorit. Ellers 500 kr. mere. Normalprisen ligger 1000 kr. højere, dvs. 1295 kr. med filmpakke og 1795 kr. uden. Der er også efter påske rabat på 500 kr. på HD-bokse ved samtidig oprettelse af filmpakke. I øvrigt kan jeg ikke forstå at du ikke overvejer en HD-boks med de ekstra muligheder der ligger deri, bl.a. HDMI-tilslutning med bedre billed- og lydgengivelse end med scart. Med en HD-boks får du også mulighed for at modtage de HD-kanaler der ligger i Mellem- og Fuldpakken og de som du evt. kunne ønske at vælge til Favorit-pakken. HD-bokse giver mulighed for StartForfra af en igangværende udsendelse, du er kommet for sent til. HD-boks med harddisk giver mulighed for optagelse samtidig med at en anden udsendelse ses. Måske kan nedenstående link hjælpe. (Jeg kan desværre ikke finde ud af hvordan jeg undgår disse formateringer. Hvad skal jeg gøre?) < http-equiv="CONTENT-" content="text/; charset=utf-8">< name="GENERATOR" content="OpenOffice.org 3.0 (Win32)">< style ="text/css">
Sagem
60.
http://tinyurl.com/c3xk7o - - - - Brugervejledning
til Sagem 60
Samsung
SMT-H3106. http://tinyurl.com/bjyowb - - - Brugervejledning
til Samsung HD-boks uden harddisk
Samsung
SMT-H3126.
http://www.google.dk/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=8&url=http%3A%2F%2Fwww.afoshs.dk%2Fmisc%2FvejlHD_HDD.pdf&ei=HvuuSfLREYHz-AbMisnbBg&usg=AFQjCNEFvu2U5_dyUfyUyHI3ADcI39fThQ&sig2=Pu7Xox3X4ZTMzDkLTuIXvg - - - - Brugervejledning
til Samsung HD med harddisk
------------- Venlig hilsen, Vilhelm
|
Skrevet den: 09-April-2009 kl. 17:38
Vilhelm skrev:
(Jeg kan desværre ikke finde ud af hvordan jeg undgår disse formateringer. Hvad skal jeg gøre?) < http-equiv="CONTENT-" content="text/; charset=utf-8">< name="GENERATOR" content="OpenOffice.org 3.0 (Win32)">< style ="text/css">
http://www.google.dk/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=8&url=http%3A%2F%2Fwww.afoshs.dk%2Fmisc%2FvejlHD_HDD.pdf&ei=HvuuSfLREYHz-AbMisnbBg&usg=AFQjCNEFvu2U5_dyUfyUyHI3ADcI39fThQ&sig2=Pu7Xox3X4ZTMzDkLTuIXvg - - Det er måske noget i Firefox der gør det, det forekommer ikke i IE.
|
Skrevet den: 09-April-2009 kl. 19:21
Tak til Radiomanden. Du har ret: de tossede formateringer skyldes at jeg bruger Firefox.
|
Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 10-April-2009 kl. 00:42
Free skrev:
Hej
Vores antenneforening får nu leveret tv fra Yousee. Dermed har jeg mistet en kanal som jeg havde før og som jeg nu kan få igennem deres favorit pakke. Jeg kan se at Yousee har tre bokse som enten kan købes eller lejes. 1) standard boks 2) HD- boks 3) HD-med harddisk.
4 ) Hvis jeg vælger deres standard boks, men hvordan er kvaliteten når HD og harddisk ikke er vigtigt?
5) kan jeg stadig bruge min recordere med standard boksen?
Med venlig hilsen Free
|
1) Sagem60 boksen kan vise alt undtaget HD kanaler samt Start Forfra
2+3) En HD boks vil blive supporteret i længere tid end de "Gamle" bokse samt alle nye funktioner udvikles til HD bokse.
4) En Sagem60 har et godt SD signal på RGB + S-VHS, Cinema fungere itv. også på denne boks.
5) Din Recorder kan bruges med alle bokse, dog skal en HD boks sættes til 576i i opløsning for at RGB virker på Scart - En brugbar løsning er at Koble Recorder til via S-VHS... derefter kan HDMI opløsning vælges så den matcher TV'et. Ønsker du tidsforskudt start af optagelse er det kun Sagem60 der kan dette, dog aktiveres RGB udgang ikke ved tidsforskydning, kun Composite ud.
------------- * Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 * * Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
|
Skrevet den: 10-April-2009 kl. 01:33
For at supplere Lars:
Ja, det er rigtigt at tænke på at HD-boksene vil blive supporteret i
lang tid fremover. Sagem-boksen sælges nok kun så længe oplag haves, og før eller siden forsvinder upporten. Sagem-boksen mangler ikke blot "StartForfra", men også "Pause".
YouSee forberede noget der hedder TV Arkiv. Det er en en kommende tjeneste til folk med HD-boks. Man får mulighed for
at gense nogle programmer som tidligere har været vist. Fx TV-avisen
fra i forgårs.
HD-boksene har også USB 2.0 til fremtidig brug.
|
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 15:24
Hej ville lige sige tak for info og fortælle at jeg besluttede at købe segam 60 til stuen hvor jeg har et almindeligt 21 tommer TV. Jeg må konstatere at Segam gør det godt. Til mit 42px80 har jeg valgt at bestille den nye harddisk modtager.
|
Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 25-April-2009 kl. 17:52
![](smileys/smiley1.gif)
------------- * Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 * * Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-April-2009 kl. 18:03
larsvj skrev:
![](smileys/smiley1.gif) |
Den forstår jeg ikke helt, men jeg kan da prøve at svare alligevel.
- YouSee har 3 forskellige bokse
Selctor som er et udemærket Sagem produkt, men det er IKKE et digitalt signal, selv om de prøver at overbevise om det modsatte.
- Samsung 3106 er et Samsung produkt med signal i digital HD kvalitet
- Samsung 3126 er meget lig 3106 men med en harddisc.
De to sidste bokse er absolut at foretrække![](smileys/smiley1.gif)
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 25-April-2009 kl. 18:14
Sagem 60 modtager og håndterer det digitale signal sendt via YouSees net - deri ligger det digitale kontra det analoge. En DVD afspiller uden HDMI er jo heller ikke analog.
Den outputter så RGB analogt via SCART, og det signal er ikke langt fra signal outputtet via HDMI fra Samsung boksene.
|
Skrevet den: 25-April-2009 kl. 19:06
lunddal skrev:
Sagem 60 modtager og håndterer det digitale signal sendt via YouSees net - deri ligger det digitale kontra det analoge. En DVD afspiller uden HDMI er jo heller ikke analog.
Den outputter så RGB analogt via SCART, og det signal er ikke langt fra signal outputtet via HDMI fra Samsung boksene. |
Ja, det er skam en glimrende forklaring du giver, men det ændre altså på, at det ikke er et digitalt signal der bliver sendt til et tv.
Og dernæst så mener jeg faktisk at der er ret stor forskel på billedkvaliteten om man benytter en Sagem 60 eller en Samsung HD boks-
Som YouSee tester har jeg faktisk samtlige bokse, og kan checke i det omfang jeg lyster![](smileys/smiley2.gif)
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 11:44
Hother skrev:
Som YouSee tester har jeg faktisk samtlige bokse, og kan checke i det omfang jeg lyster![](smileys/smiley2.gif) |
Jamen tillykke!
Jeg har nu også alle tre, og med det SCART kabel jeg har brugt på Sagem 60 var der ikke nogen speciel "opgradering" af SD signalet på de nye bokse.
|
Skrevet den: 27-April-2009 kl. 11:47
lunddal skrev:
Hother skrev:
Som YouSee tester har jeg faktisk samtlige bokse, og kan checke i det omfang jeg lyster![](smileys/smiley2.gif)
|
Jamen tillykke!
Jeg har nu også alle tre, og med det SCART kabel jeg har brugt på Sagem 60 var der ikke nogen speciel "opgradering" af SD signalet på de nye bokse. |
Jamen selv tillykke
Vi må bare konstatere, at vi er uenige![](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: ulrik6900
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 19:48
Hvis man vælger HD-boks med harddisk støjer harddisken
så hvis man ser TV men ikke optager programmet?
Hvis man optager et program kan man så se et andet
samtidig?
Mvh. Ulrik
|
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 19:54
ulrik6900 skrev:
Hvis man optager et program kan man så se et andet samtidig? |
Som det jo fremgår af boxens specifikationer, så har den 2 Tunere, så den kan bruges til netop det, ganske som en hver anden Twin PVR.
|
|
|