Profiber
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=58465
Udskrevet den: 04-December-2024 kl. 20:28
Emne: Profiber
Skrevet af: dvidebaek
Emne: Profiber
Skrevet den: 06-April-2009 kl. 11:41
Har lige set at Profiber har fået opdateret deres kanal-udbud så man nu kan få både Canal Digital og Viasat-kanaler. Må dog sige at ud fra priserne ser Canal Digitals kanaler mest spændende udfra prisen. Viasat's kanal sammensætning kan jeg ikke tyde, og det virker som om, at det er bevidst så de kan klemme flere penge ud af folk! Er det bare mig som ikke forstår hvordan man sammensætter de enkelte pakker hos Viasat??
jeg har allerede internet hos profiber, så jeg regner med at jeg nu bestiller nogle kanaler fra CAnal Digital, og så må vi se om det er ligeså god kvalitet som på parabol. det kan være der er nogle af recordere's medlemmer som allerede har kabel-tv fra profiber som vil være så venlige at fortælle om kanal-kvaliteten?
|
Svar:
Skrevet den: 06-April-2009 kl. 11:59
Her er iøvrigt et link så man kan se hvilke kanaler CAnal Digital og Viasat kan tilbyde profiber kunder: http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=706 - http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=706
|
Skrevet af: Fabricius
Skrevet den: 06-April-2009 kl. 14:16
[QUOTE=dvidebaek]Her er iøvrigt et link så man kan se hvilke kanaler CAnal Digital og Viasat kan tilbyde profiber kunder: http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=706/QUOTE - http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=706[/QUOTE ]
Mystisk, sidst jeg kiggede på denne side, stod priserne for de enkelte pakker der også, men de er åbenbart fjernet
http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=748 - http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=748
M.v.h.
Henrik.
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 06-April-2009 kl. 16:12
El selskabernes Profiber bør vel få samtlige Alarmklokker til at bimle, noget i stil med IT Factory. Og sikke nogen priser Tidspunktet er også endnu bedre, recessionstid.
Skrevet beskidt. Når Telefonselskaberne i oldtiden ikke kunne tvinge Parcelhusene, ejerboliger, til tilslutte sig HybridNettet. Så kan man vel heller ikke tvinge nogen til tilslutte sig FIBER? Eller hvad gælder fra idag og til november. Boxer's start.
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet af: pipper
Skrevet den: 06-April-2009 kl. 16:32
moho skrev:
El selskabernes Profiber bør vel få samtlige Alarmklokker til at bimle, noget i stil med IT Factory. Og sikke nogen priser Tidspunktet er også endnu bedre, recessionstid.
Skrevet beskidt. Når Telefonselskaberne i oldtiden ikke kunne tvinge Parcelhusene, ejerboliger, til tilslutte sig HybridNettet. Så kan man vel heller ikke tvinge nogen til tilslutte sig FIBER? Eller hvad gælder fra idag og til november. Boxer's start. |
Fatter ikke lige hvad du mener.
Men Profiber bestemmer man da selv, om man vil have eller ej.
|
Skrevet den: 07-April-2009 kl. 14:29
pipper
Men Profiber bestemmer man da selv, om man vil have eller ej. quote
Jeg tænker på hvor Antenneforeningerne løftede i flok, det her med Fiber kommer da til koste en bondegård. hvorfor da ikke ligeså godt udlægge 2 separate Coax - kabel anlæg. Men da konkurrence er ligegyldigt, Fibre er blankt vanvid.
Og hvem som temmeligt skarpsindigt skrev: Hvorfor skulle nogen levere programmerne billigere til "Fiber udbyderne"; en sådan konklusion har vel en slags ret til ramme PLET! Nogens forudsigelser gælder altså i min Verden. Og hvorfor skulle samtlige EL selskaber være mere heldige i udlægger Fibre, end de daværende Telefonselskaber i udlægge HybridNet til PARCELHUS FOLKET! En mulighed for ramme rigtigt ved anvende spredehagl.
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet af: ALCFOTO
Skrevet den: 07-April-2009 kl. 14:50
Jeg er meget tilfreds med tv fra profiber,kvaliteten er fuld på højde med parabol.Nu er fiber også snart, det eneste sted man kan få en ordentlig upload hastighed ,for menneskepenge.Det bliver også fedt når de kan levere hd on demand.
------------- Onkyo 805
Dali Concept10/concept2/center/sub
Pioneer PDP LX5090 KALIB.
Pioneer BDP-LX71
LOGITECH HARMONY 1000
http://www.ALEXSoeGAARD.DK - Mine Blu-ray film
|
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 21:45
Svært at finde rundt i deres priser
|
Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 08:35
479,- mdl for 10/10mb internet, basis TV pakke og
flatrate fastnet telefon, kan vel ikke siges at være
voldsomt dyrt.
OK - jeg ved da godt at f. eks TDC triple play er
billigere, men der er også kun 1mb upload, og download
er OP TIL 10mb. (Og der kan være meget laaangt op til de
10mb når der samtidig ses tv). På Fiber har man en
garanteret hastighed, også når der samtidig ses TV.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 09:01
pfugl.
Nej, der kan ikke være langt op til 10 MB, når der samtidig ses tv! TV får sin egen reserverede båndbredde, som ikke influerer på din surfning!
M.v.h.
|
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 16:05
pfugl skrev:
479,- mdl for 10/10mb internet, basis TV pakke og
flatrate fastnet telefon, kan vel ikke siges at være
voldsomt dyrt.
OK - jeg ved da godt at f. eks TDC triple play er
billigere, men der er også kun 1mb upload, og download
er OP TIL 10mb. (Og der kan være meget laaangt op til de
10mb når der samtidig ses tv). På Fiber har man en
garanteret hastighed, også når der samtidig ses TV. |
Det er jo så uden TV3 om jeg jo gerne vil have. Dette koster som minimum 169 mdr. plus afgift på ca 900 om året. Hertil mangler jeg lige kanal 5 og DK4. Skal disse med i pakken kommer det hele til at koste ca. 850 kr/måned uden telefoni. Dette er da vildt dyrt i mine øjne:
|
Skrevet den: 06-Maj-2009 kl. 08:23
Henrik B. skrev:
pfugl.
Nej, der kan ikke være langt op til 10 MB, når der
samtidig ses tv! TV får sin egen reserverede båndbredde,
som ikke influerer på din surfning!
M.v.h. |
Citat fra TDC's egen Home Trio annoncering:
• Ser du TV reduceres hastigheden på din
bredbåndsforbindelse – dog aldrig til under 512/128
kbit/s. Læs mere i Tillægsvilkår for TDC HomeTrio (TDC
TV) pkt. 3.
Hvis du skal bibeholde din surfhastighed, kræver det som
minimum at dit kobber kan klare hastigheder over de
10mb, dvs du skal bo tæt på centralen.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 06-Maj-2009 kl. 09:38
Ja, for så har man taget forbehold for både det ene og det andet.
Jeg har en bekendt ved TDC, og iflg. ham er der reserveret båndbredde til IPTV, netop for at det ikke influerer på bredbåndsforbindelsen
M.v.h.
|
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 12:12
uanset om der er reserveret båndbredde til IPTV så vil du i alle tilfælde miste minimum 15% af den internet hastighed som du har bestilt, da det går til overheat. Dette sker ikke med Profiber eller andre fiberselskaber da de giver 15% ekstra oveni den forbindelse du bestiller. Så ved fibernet får de reelt 10mbit men du skal trække 15% fra din ADSL-forbindelse.
|
Skrevet af: pezker
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 23:14
Vil bare lige tilføje til TDC trio, at selvom vi hjemme hos jeg selv ser tv to steder, og har flere computere på nettet, har jeg flere gange oplevet at kunne hente med den fulde 10 mb forbindelse! Så det er noget vås med at der bliver trukket meget fra de 10 mb. Dog er min forbindelse ofte på omkring 8/1 når den testes på speedtest.net og der ses fjernsyn osv.
|
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 18:11
Det er muligvis sagen lidt uvedkommende, men jeg har for nylig hørt en fugl synge om, at Profiber til sommer har planer om at hæve hastighederne for de samme penge, i erkendelse af, at de ikke længere er helt så konkurrencedygtige.
M.v.h.
Henrik.
|
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 18:19
Fabricius: Lyder super nice... som du selv skriver er deres priser lige pt. i den høje ende af skalaen, og det vil for Profiber heller ikke være det store problem at hæve de enkelte hastigheder med det dobbelte, da det jo er fibernet vi snakker om. Tror dette er et meget fornuftigt træk fra Profibers side i kampen om kunderne.
Fabricius hvor har du hørt at Profiber vil hæve hastighederne? og ved du hvilke hastigheder de vil komme til at udbyde efter sommer? sidder lige pt med 10mbit fra Profiber, mon jeg bliver opgraderet til 25mbit?:-)
|
Skrevet af: Ole Pihl
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 22:23
Jeg har fiber fra "Energimidt Fiberbredbånd" og har oplevet at få fordoblet hastigheden flere gange til samme pris .
Jeg har nu en 25/25 Mbits forbindelse og bevares det går da hurtigt , men jeg syntes ikke at forskellen fra 10 Mbits til 25 Mbits er så mærkbar at det gør den store forskel .
Jeg så hellere at de satte prisen ned , end at forhøje hastigheden , jeg betaler 339,00 kr i øjeblikket for de 25 mbits , som jeg faktisk ikke har behov for .
Men jeg ville hellere have en 10 Mbits til 199,00 kr ( hvis de ville komme med et sådant tilbud ).
Jeg mener at de fleste ville kunne klare sig med 10 Mbits forbindelse .
|
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 22:29
dvidebaek skrev:
Fabricius: Lyder super nice... som du selv skriver er deres priser lige pt. i den høje ende af skalaen, og det vil for Profiber heller ikke være det store problem at hæve de enkelte hastigheder med det dobbelte, da det jo er fibernet vi snakker om. Tror dette er et meget fornuftigt træk fra Profibers side i kampen om kunderne.
Fabricius hvor har du hørt at Profiber vil hæve hastighederne? og ved du hvilke hastigheder de vil komme til at udbyde efter sommer? sidder lige pt med 10mbit fra Profiber, mon jeg bliver opgraderet til 25mbit?:-)
|
Min nabo fik det at vide ved et arrangement i Profibers demo-bus. Det var det eneste han fik oplyst om den sag. Så jeg aner ikke om det bare var salgsgas fra sælgerens side, og heller ikke om der bliver tale om fordobling af hastigheden.
Men hvis du ringer til Profiber og spørger, vil jeg da gerne høre svaret
M.v.h.
Henrik.
|
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 22:38
Ole Pihl skrev:
Jeg har nu en 25/25 Mbits forbindelse og bevares det går da hurtigt , men jeg syntes ikke at forskellen fra 10 Mbits til 25 Mbits er så mærkbar at det gør den store forskel .
|
Til almindeligt surf er det nok fløjtende ligegyldigt, om man har en 10/10 eller en 25/25, meeeen jeg henter da f.eks. lidt fra nyhedsgrupper i ny og næ, og dér har det så sandelig en betydning .
Men du har ret i, at "Average Joe" ikke har meget at bruge 25/25 til.
M.v.h.
Henrik.
|
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 12:20
Er der nogen der ved om Canal9 kommer i Profibers family mix pakke fra Canal Digital? Har skrevet til Canal Digital men de har ikke svaret tilbage endnu.
|
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 16:21
Så har jeg fået mail fra Profiber ang. om canal9 kommer med i deres Canal Digital family mix pakke.:
"Tak for din mail. Vi har ikke indflydelse på Canal Digitals produkter og priser, og indtil nu har vi ikke hørt om den kommer med – desværre."
Håber da virkelig den kommer med, set i lyset af hvor svært Canal Digital har haft med at få de store operatører på markedet til at tage den ind i deres sortiment grundet den høje pris.
|
Skrevet af: timzor
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 11:07
her i middelfart har de netop sendt de nye priser rundt til de kommende abonnenter og der er faktisk ret gode :
299 for deres basispakke med 10/10 internet og 24 digitalt kanaler.
199 pr måned for internet alene 10/10
jeg har indtil nu kun haft deres 10/10 internet men har netop tilmeldt mig deres iptv og sælgeren sagde at deres priser OG hastigheder stod for revision i ALLE deres pakker således at prisen faldt på pakkerne men hastigheden blev sat VÆSENTLIGT op, dog bør vi vel tage det forbehold at ordene kommer fra en sælger.
men det ser MEGET lovende ud!!!
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 12:59
Hold da op nogle gode priser det er blevet... giver lige nu 398kr for 10/10 alene. Så jeg ser da frem til de nye priser:-) Profiber virker mere og mere som en rigtig seriøs udfordrerer til YouSee og TDC!
|
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 13:18
Ja, det ser sgu godt ud, vi går og venter på at blive
koblet på, fiberen er ført frem til huset.
Vi har bestilt en basis fiberpakke med 10/10 og digitalt
TV til 425 (falder så til 299).
Vi har godt nok Yousee gennem antenneforening og internet
via Cybercity ADSL, men vil lige prøve profibers tilbud.
Nu kan jeg så se at jeg kan slippe med 199/md for en ren
internet 10/10.
Tror sgu' cybercity mister en kunde inden for den
nærmeste tid :-). Er lidt mere usikker omkring TV.
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 14:20
Min mor har tv fra profiber via hdmi til hendes fjernsyn... og tro mig kvaliteten af kanalerne er langt bedre end hos YouSee. Det hele står bare knivskarpt! Den eneste grund til at jeg ikke har valgt tv skyldes jeg er bundet til Yousee via min antenneforening, det sq surt når man ved man kan få noget der er meget bedre, og så til den pris! plus at vi både kan få Canal Digitals kanaler og her fra 1. juni også viasat, så det ser godt ud for Profibers i fremtiden hvis man spørger mig.
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 15:18
hvordan bundet? bor du til leje? jeg får også yousee via
vores antenneforening, men jeg regner da med jeg bare kan
opsige når jeg ikke vil være med mere.
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 15:19
PS. digitalt via Yousee er nu også godt, deres boks er bare
noget af en strømsluger, ved ikke hvordan det er med den
nye fra Profiber.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 15:26
Letten skrev:
hvordan bundet? bor du til leje? jeg får også yousee via vores antenneforening, men jeg regner da med jeg bare kan opsige når jeg ikke vil være med mere. |
Hvis du bor i en boligforening, så har de aftale med udbyderen om levering til alle deres lejligheder, og du kan ikke opsige, du kan få Grundpakken som minimum. Jeg ville gerne opsige helt, men af nævnte grund er det ikke muligt.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 18-Juni-2009 kl. 15:28
Radiomanden skrev:
Letten skrev:
hvordan bundet? bor du
til leje? jeg får også yousee via vores antenneforening,
men jeg regner da med jeg bare kan opsige når jeg ikke
vil være med mere. |
Hvis du bor i en boligforening, så
har de aftale med udbyderen om levering til alle deres
lejligheder, og du kan ikke opsige, du kan få Grundpakken
som minimum. Jeg ville gerne opsige helt, men af nævnte
grund er det ikke muligt. |
Ok, på den måde. Hvor vil du så trække signal fra, er det
også via fiber?
|
Skrevet den: 30-Juni-2009 kl. 19:17
Så er der lidt nyt fra profiber igen. en af recorderes bruger skrev at profiber ville sætte deres 10/10mbit forbindelse ned fra 398kr til 199kr pr. måned. skrev så følgende mail til dem for at få be eller afkræftet dette "rygte".
min mail til Profber:
Kære Profiber... har hørt fra en anden kunde som bor i Middelfart, at han har fået et brev med nye priser. Her er præcis hvad han skrev på recordere.dk under IPTV: "her i middelfart har de netop sendt de nye priser rundt til de kommende abonnenter og der er faktisk ret gode : 299 for deres basispakke med 10/10 internet og 24 digitalt kanaler. 199 pr måned for internet alene 10/10"
Da jeg nu selv er kunde hos jer og i øjeblikket betaler 398kr for en 10/10 mbit forbindelse uden de 24 digitale kanaler, vil jeg hører om disse "nye" priser har noget på sig og om jeg kan forvente at få tilsvarende brev med posten, omkring en prisnedsættelse. hvis disse priser holder er det jo en besparelse på 200kr om måneden for mig, så det er jo klart jeg lige vil have det afklaret:-)
iøvrigt skrev en anden bruger på recordere.dk følgende: "Det er muligvis sagen lidt uvedkommende, men jeg har for nylig hørt en fugl synge om, at Profiber til sommer har planer om at hæve hastighederne for de samme penge, i erkendelse af, at de ikke længere er helt så konkurrencedygtige." Igen har dette rygte noget på sig, og kan jeg forvente at få et brev her i løbet af sommeren?
Her er hvad de skrev tilbage:
Tak for din henvendelse til Profiber. Det er korrekt at nye kunder bliver tilbudt disse priser og de kommer selvfølgelig også ud til vores eksisterende kunder. Priserne kan først blive aktiveret når de nye kunder bliver etableret i december, så derfor er tilbuddet allerede landet hos dem. I vil modtage tilbuddet senere på året, jeg har desværre ikke et tidspunkt for dette endnu. Både priser og hastigheder du har beskrevet er korrekt. Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på mailto:info@profiber.dk - info@profiber.dk eller tlf. 79 333 555 hverdage kl. 08.00 - 17.00 Med venlig hilsenProfiber kundecenter Britt Christophersen
Kunderådgiver Profiber Kundecenter
Kokbjerg 306000 Koldnig
Det nu meget rart at få det bekræftet fra Profiber selv. så nu venter os eksistrende Profiber kunder bare på at få vores pris nedsat:-)
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 30-Juni-2009 kl. 19:26
Letten skrev:
Radiomanden skrev:
Letten skrev:
hvordan bundet? bor du til leje? jeg får også yousee via vores antenneforening, men jeg regner da med jeg bare kan opsige når jeg ikke vil være med mere. |
Hvis du bor i en boligforening, så har de aftale med udbyderen om levering til alle deres lejligheder, og du kan ikke opsige, du kan få Grundpakken som minimum. Jeg ville gerne opsige helt, men af nævnte grund er det ikke muligt.
|
Ok, på den måde. Hvor vil du så trække signal fra, er det også via fiber? |
Jeg bruger Sattelit, og DTT.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 05-Juli-2009 kl. 15:42
Endnu engang en lille update! - CANAL 9 HOS PROFIBER!!
Til alle jer som har Profibers analoge kabel-tv pakke (er vel kun analoge fanboys som min mor som har denne istedet for den digitale:-) ) kan jeg bekræfte at Canal 9 er med i denne pakke! om det kun er resten af året eller om den bliver en fast bestandel af pakken (så pakken faktisk indeholder 37 kanaler fremfor de 36 som Profiber reklamerer med) ved jeg ikke endnu, men jeg har skrevet til Profiber får at finde ud af det. Har også spurgt dem om, om den kommer til at indgå i deres fiber-tv grundpakke, som består af 24 digitale kanaler. Skal nok give en update omkring dette, når jeg får svar tilbage fra Profiber.
Vil man vide hvilke kanaler de enkelte pakker indeholder så er der et par links her:
den analoge kabel-tv pakke:
http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=755 - http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=755
den digitale fiber-tv grundpakke plus tilvalgspakker fra både canal digital og Viasat:
http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=706 - http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=706
|
Skrevet den: 06-Juli-2009 kl. 18:33
Så har profiber svaret tilbage om hvilke pakker Canal 9 kommer til at indgå i dere sortiment. Her er deres svar:
Canal 9, som er Canal Digitals nye store underholdningskanal går i luften d. 17. juli. Kanalen vil blive en del af Family Mix, både på den analoge og digitale platform. Den kommer ikke med i grundpakken. Den vil være gratis resten af året ud, men pr. 1. januar, når der kommer prisreguleringer, så vil der ske noget.
Venlig hilsen Tinna BondeSalg & Marketing Østjysk Energi Erhverv A/SKnudsminde 108300 Odder Tlf. direkte: 8780 1124Kundeservice: 8780 1111 E-mail: mailto:tb@oestjysk-energi.dkwww - tb@oestjysk-energi.dkwww : http://www.oestjysk-energi.dk - www.oestjysk-energi.dk
|
Skrevet af: montan
Skrevet den: 18-Juli-2009 kl. 11:48
Jeg har fået oplyst, at de nye priser offentliggøres i august og træder i kraft 1. oktober.
Jeg spurgte også til de priser der er skrevet om her i forummet. Priserne er rigtige, men hatighederne biver højere skriver de. Så måske 24 kanaler og mere end 10/10 for 299,-
|
Skrevet af: nielspg
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 05:32
Jeg vil så starte med at oplyse at Jeg er tilfreds med min internetforbindelse 10/10. Men Jeg er ikke tilfreds med at det er 2 1/2 måned siden Jeg bestilte IP telefon og der er ikke sket noget endnu. Og Jeg er slet ikke tilfreds med at Jeg har byttet både Router og Boks og Jeg har stadig problemer, Tekst-tv er utrolig langsom, hvis det i det hele taget virker. Billedet fryser eller går i sort - jaa - løsning - ligesom i de gamle PC dage, ud med strømstikket og vente på at den booter. Boksen kan heller ikke lide at Jeg chapper for meget så fryser den også.
Nå - er det her noget I andre også oplever eller er Jeg bare uheldig ???
MVH: Niels
|
Skrevet af: taalmod
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 08:04
Jeg oplever en gang imellem at der ikke er noget billede, før jeg skifter kanal, men sidste gang er ved at være noget tid siden. Vi bruger ikke tekst-tv, så der må jeg bliver dig svar skyldig.
Det er en enkelt gang sket at boksen har 'sat' sig og nægtet at starte, og her tog det et reboot, før der kom gang i sagerne igen. Da det kun er sket én gang, har jeg inden idé om hvorfor.
Vi har ingen IP-tlf, kun tv og internet. Hvis det er en konklusion på vores fiber, må det være at det virker tilfredsstillende. Jeg har ikke set andre i tråden, der har de samme problemer, så mon ikke du har været uheldig?
Hvad betyder 'chapper'? Det er sikkert oplagt når man ved det, men det gør jeg ikke, og jeg kunne godt tænke mig at blive klogere
|
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 16:00
Ups chapper, den var go ! det er mig der ikke kan stave, Jeg mente zappe mellem kanalerne......
Jeg undrer mig jo også over at der ikke er andre der besværer sig over disse problemer, især kan Jeg ikke forstå hvis Jeg er den eneste der har problemer med dårligt virkende tekst-tv.
Det andet med at billedet fryser ofte kan Jeg bedre forstå at måske ikke så mange har problemer med, men det er jo meget træls at det fortsætter når Jeg har fået byttet både boks og Router.
Der er faktisk også en anden ting der undrer mig: lydstyrken på MotorsTv er meget lavere, end på alle de andre kanaler. Jeg ville gerne vide om der er andre der også oplever dette ???
|
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 20:12
Lidt spøjst med Viasat:
Som parabolkunder betaler man en kortafgift.
Som fiberkunde er det omdøbt til "Serviceafgift". Logisk nok, for nu er der jo ikke længere noget kort .
Beløbet er "sjovt" nok præcist det samme.
http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=805 - http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=805
M.v.h.
Henrik.
|
Skrevet den: 01-August-2009 kl. 06:29
er også faldet over netop denne omformulering af kortafgiften fra parabol. og har langt mærke til at pr. 1 januar får Canal Digital også indeført denne service afgift hver halve år på 210kr hos profiber. En skandale at denne skjulte afgift er lovlig i Danmark! Måske burde man få ombudsmanden til at kigge lidt på denne praksis.
|
Skrevet den: 02-August-2009 kl. 17:10
dvidebaek skrev:
er også faldet over netop denne omformulering af kortafgiften fra parabol. og har langt mærke til at pr. 1 januar får Canal Digital også indeført denne service afgift hver halve år på 210kr hos profiber. En skandale at denne skjulte afgift er lovlig i Danmark! Måske burde man få ombudsmanden til at kigge lidt på denne praksis.
|
Det havde jeg ikke engang lagt mærke til.
Så det er jo lige en prisstigning på 35,- om måneden . Billigere end Viasat, men stadig træls .
Og ja, det er noget svineri med disse kamuflerede priser! Hvorfor ikke bare kalde en spade for en spade, og indrømme at Family Mix fra den 1. januar ikke koster 179.- men 214.- om måneden.
M.v.h.
Henrik.
|
Skrevet den: 03-August-2009 kl. 18:17
så har jeg fået digitalt tv fra profiber via deres Tilgen boks. Når jeg skriver digital tv er det ikke helt rigtigt da jeg ikke har en fladskærm og derfor bliver nødt til at kører det via scart fra boksen og op til mit fjernsyn. Jeg vil en af dagene komme med min anmendelse af boksen som kommer med Profiber abb.
Det jeg kan sige ved første øjekast er at kvaliteten sparker røv i forhold til den kvalitet Yousee leverer via deres kabel-tv. det forholder sig sådan at jeg stadig har YousSee's grundpakke, da jeg bor i en boligforening, og jeg derved er stavnsbundet til at betale til YouSee.
Jeg har siddet den sidste halvetime og sammenlignet DR1 og TV2, og må sige at hos Profiber er kvaliteten minimum 50% bedre end hvad YouSee tilbyder! Hold da kæft hvor er jeg de sidste 3 år blevet snydt for god TV. Har altid syntes at YouSee har tilbudt deres kunder en nogenlunde kvalitet, men efter at have fået digitalt tv fra Profiber må jeg sande at det ikke forholder sig sådan! billedet står bare fuldstændig klart, uden nogen former får "gryn" i billedet som er tilfældet ved YouSee! Jeg skal igen gøre opmærksom på at jeg får billedet fra boksen ind via SCART, da jeg ikke har HDMI-indgang på mit Tv. Billedet fra YouSee kommer ind via det almindelige antennestik.
Forvent i løbet af de næste dage, at få mit generelle indtryk af Profiber-boksen, både i negativ og i positiv retning. Skal dog siges at umiddelbart virker boksen lidt langsom når man skifter kanal. Der går ca. 1-2 sekunder fra når man trykker til man får billed.
Håber at andre med Fiber-tv fra profiber vil give deres besyv med!
|
Skrevet den: 03-August-2009 kl. 18:32
hvis du med stavnsbundet til Yousee/boligforening mener at du ikke kan melde dig ud, så er det ikke korrekt, det burde også fremgå af de papirer du har fået fra Profiber. Der var nogen der på et tidspunkt lagde sag an mod deres boligforening og vandt, så nu kan alle altså slippe, hvis din boligforening ikke vil anerkende det, så henvend dig til Profiber,de har dokumenter ang.dette.
Ang. tekst-tv, som Jeg selv beklagede mig over tidligere, så har Profiber erkendt at de har problemer med dette, og håber på at løse det snarest.
Med hensyn til at mit billede ofte frøs/låste, har Jeg fra Profiber fået det råd, at kablet fra fiberboksen til routeren skal være type CAT6 og mit er CAT5 så Jeg har nu bestilt det rigtige og vender tilbage ang. resultatet.
|
Skrevet af: avh
Skrevet den: 03-August-2009 kl. 19:59
#dvidebaek
Signalet fra profiber går via scart, dvs. ingen mulighed for HDTV... Jeg synes ikke det er særligt godt tilbud fra et fiberselskab, som har masser af båndbredde... Hvad med PVR faciliteter (optage/se flere kanaler samtidig, timeshift?)
Sammenligner du med analog tv fra yousee? Yousee kan også levere HDTV og med passende udstyr via HDMI...
------------- DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
Skrevet den: 03-August-2009 kl. 20:36
Jeg har også fået Profiber installeret.
Jeg vil også gerne melde tilbage med min mening, som bestemt ikke kun er positivt.
|
Skrevet den: 03-August-2009 kl. 22:01
@dvidebaek
Teknisk set er det ikke rimeligt at sammenligne et analogt Yousee signal med et digitalt Profiber. Det er to meget forskellige ting. Men hvis de to ting koster det samme kan man selvfølgelig godt argumentere for at sammenligne. Men du kunne vel bare have fået digitalt signal fra Yousee de sidste tre år eller hur?
@avh
Profibers nye Tilgin boks har skam HDMI, tror bare et er fordi dvidebaek ikke har HDMI i sit TV.
Hvad angår PVR, så arbejder Profiber efter sigende på en central serverbaseret løsning. IMO en meget bedre løsning end at have en harddisk hjemme i stuen.
|
Skrevet den: 03-August-2009 kl. 22:29
Letten skrev:
Hvad angår PVR, så arbejder Profiber efter sigende på en central serverbaseret løsning. IMO en meget bedre løsning end at have en harddisk hjemme i stuen.
|
Lyder spændende. Tror bare desværre at de vil tage sig godt betalt for denne service. De er jo ikke lige frem billige med det de tilbyder lige pt.
|
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 07:49
@Letten
synes godt man kan sammenligne de to (Profiber og YouSee) mod hinanden, da jeg jo som sagt for signalet ind analogt fra boksen via SCART, selvom det har været digitalt hele vejen hen til boksen.
@avh
Der er skam mulighed for HDTV hos Profiber. Boksen har skam HDMI, det er bare mit gamle CRT-tv som ikke har HDMI indgang. Havde selvfølgelig brugt den, hvis det havde været muligt:-)
|
Skrevet af: mictand
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 14:49
dvidebaek skrev:
synes godt man kan sammenligne de to (Profiber og YouSee) mod hinanden, da jeg jo som sagt for signalet ind analogt fra boksen via SCART, selvom det har været digitalt hele vejen hen til boksen. |
Den holder ikke. Du kan ikke sammenligne de to selvom du bruger scart. Du har et meget bedre udgangspunkt hos Profiber da det er en digital kilde.
------------- Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5
|
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 15:21
Men som en slags udgangspunkt har jeg vel en slags ret ( ) til gå ud fra Profiber ikke anvender mere baandbredde end man gør via MUX og i øvrigt digitalt via kablerne.
Altså laveste fællesnævner, ellers burde de vel skrive eller sige man gør noget andet eller bedre ______
Det jeg mener er at man via Fibrene burde anvende 2 til 2,5 gange mere antal MBit end via almindelig Coax kabel?, både for SD såvelsom for HD signalerne.
|
Skrevet den: 04-August-2009 kl. 16:14
moho skrev:
Men som en slags udgangspunkt har jeg vel en slags ret ( ) til gå ud fra Profiber ikke anvender mere baandbredde end man gør via MUX og i øvrigt digitalt via kablerne.
Altså laveste fællesnævner, ellers burde de vel skrive eller sige man gør noget andet eller bedre ______
Det jeg mener er at man via Fibrene burde anvende 2 til 2,5 gange mere antal MBit end via almindelig Coax kabel?, både for SD såvelsom for HD signalerne.
|
En Profiber-sælger fortalte mig, at de udsender signalerne "raw". Hvad det betyder i praksis (= hvor mange mbit) aner jeg ikke.
M.v.h.
Henrik.
|
Skrevet den: 05-August-2009 kl. 13:57
At udsende signalerne "raw" betyder at Profiber ikke ændrer på det som de nu modtager.
Mit problem er at Profiber i dette tilfælde burde forlange en bedre "raw" kvalitet, som samme da kan fordele, selvom dette fylder mere. Til glæde for de få som nu engang HAR Fiber.
|
Skrevet den: 05-August-2009 kl. 20:40
Profiber tilbyder nu viasat's store Danmarkspakke.
Her er prisen for pakken:
VIASAT STOR DANMARKS-PAKKE ABONNEMENT *
6 TV-pakker 1.- 6. md. (normalpris 6 x 359 kr. pr./ md.) 0 kr. __________________________________________________________ 6 TV-pakker 7. - 12. md. (6 x 359 kr. pr./ md.) 2. 154 kr. __________________________________________________________ Serviceafgift (2 x 399 kr. pr./ år) 798 kr. __________________________________________________________
Samlet pris 1. år &nbs p; 2.952 kr. __________________________________________________________
1) Forudsætter abon. i 12 mdr. Serviceafgift betales forud hvert halve år. Herefter Viasats til enhver tid gældende normalpris. Kun til husstande uden Viasat-abon. de seneste 6 mdr. Tilbuddet er gældende i en begrænset periode. Forudsætter Profiber TV-boks.
Her er linket til nyheden: http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=805 - http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=805
|
Skrevet den: 05-August-2009 kl. 22:44
dvidebaek skrev:
Profiber tilbyder nu viasat's store Danmarkspakke.
Her er prisen for pakken:
VIASAT STOR DANMARKS-PAKKE ABONNEMENT *
6 TV-pakker 1.- 6. md. (normalpris 6 x 359 kr. pr./ md.) 0 kr. __________________________________________________________ 6 TV-pakker 7. - 12. md. (6 x 359 kr. pr./ md.) 2. 154 kr. __________________________________________________________ Serviceafgift (2 x 399 kr. pr./ år) 798 kr. __________________________________________________________
Samlet pris 1. år & ;nbs p; 2.952 kr. __________________________________________________________
1) Forudsætter abon. i 12 mdr. Serviceafgift betales forud hvert halve år. Herefter Viasats til enhver tid gældende normalpris. Kun til husstande uden Viasat-abon. de seneste 6 mdr. Tilbuddet er gældende i en begrænset periode. Forudsætter Profiber TV-boks.
Her er linket til nyheden: http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=805 - http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=805
|
Så vidt jeg kan se er det faktisk 10.- dyrere om måneden, end hvis man er parabolkunde.
Normalpris for alle 6 pakker (parabol): 349.-
Normalpris for alle 6 pakker (Fiber) : 359.-
M.v.h.
Henrik.
|
Skrevet den: 06-August-2009 kl. 14:30
Årsagen til jeg skriver om Profiber og Fibre.
Når det lå ganske fast at man aldrig ville indlade sig på 2 forskellige Kabel leverandører til samme lejligheder.
Hvorfor kan EL selskaberne være så syge, at samme forventer indtægter fra den gruppe som i ÅREVIS har undgået kabel-tv og Satellit? Når man ikke kan komme til levere Fibre til Husstande som også er tilsluttede YouSee eller anden Leverandør? Og igen det med programleverandørerne er vænnede til konstant stigende indtægter!
|
Skrevet den: 10-August-2009 kl. 22:46
Lidt tilbagemeldinger om min oplevelse med Profiber. Har nu haft det i 10 dage og er bestemt ikke tilfreds.
For det første syntes jeg ikke at internettet kører bedre en min TDC forbindelse. Når jeg downloader går det ud over tv signalet. Det fryser simpelhen, hvilket jo ikke er godt
Jeg mangler også at man kan bladre i undersiderne på teksttv. Dette kan boksen ikke. Man må pænt sidde og vente Forsinket start af udsendelser. Det kan den heller ikke.
Sidst men ikke mindst. Det er alt for dyrt ift hvad jeg giver i antenneforeningen nu, og er faktist ubrugeligt til tv pga billedefrysninger.
Tv signalet står virkeligt skarpt når man ser tv Husk så bare ikke at bruge pc'en imens
|
Skrevet den: 10-August-2009 kl. 22:54
@pipper: hvilken hastighed kører du med?
Når du siger TV signalet står skarpt, hvad sammenligner du så med? analog fra antenneforening?
|
Skrevet den: 10-August-2009 kl. 23:01
Letten skrev:
@pipper: hvilken hastighed kører du med?
Når du siger TV signalet står skarpt, hvad sammenligner du så med? analog fra antenneforening?
|
10/10.
Jeg samligner det med det digitalespejl fra Stofa.
|
Skrevet den: 10-August-2009 kl. 23:33
Ok, godt at høre at TV signalet er flot, straks værre med resten af det du beskriver.
Vi får tilsluttet Profiber i morgen, har valgt en pakke med 10/10 og grund-TV pakke, bare for at prøve det. Regner kun med at beholder internet delen, vi har Yousee via antenneforening.
|
Skrevet den: 11-August-2009 kl. 10:36
Jeg kan tilslutte mig pipper's erfaringer. Langsom
internet forbindelse til USA. TV signal fryser ofte
kortvarigt - hos mig også selv om vi ikke bruger
internettet samtidigt. (10/10 linie).
På introduktionsmødet bleve vi fortalt at båndbredden til
TV var udover de 10/10 vi betaler for, og derfor ikke
ville påvirke internethastigheden. Dette synes ikke helt
at passe?
TV signalkvaliteten er fuldt på højde med DVB-T
modtagelse (bortset fra frysninger).
Deres support er pt håbløs at komme igennem til(sidst var
jeg nummer 17 i køen og opgav), og emails bliver først
besvaret efter flere (4-5) dage.
/Peter
|
Skrevet af: binderup
Skrevet den: 12-August-2009 kl. 14:04
Efter jeg har droppet deres elendige Linksys router og skiftet over til en DIR-655 har jeg slet ikke ikke haft problemer med dårlig forbindelse.
Jeg har en 25/25, som kan maks belastes samtidig med at der bliver set TV - HD eller almindeligt signal (på DIR-655 routeren).
Jeg er dog nødt til at skabe forbindelse til nettet via Linksys routeren hvis strømmen har været taget på Tilgin TV boksen (Dlink.dk er ved at se på det), men når det er klaret kan jeg sætte kablerne over til min anden router (husk at give begge routere den samme MAC adresse), og da jeg ikke tror på elspareskinner, så håber jeg ikke at det bliver tit at jeg skal flytte kabler .
Problemet med Linksys routeren som Profiber levere er at den simpelthen er for underdimensioneret i forhold til de datamængder der bliver sendt igennem - en router med lidt mere muskelkraft er hvad der skal til.
Før jeg valgte deres TV pakke havde jeg en 10/10 forbindelse hvor jeg havde koblet en Airport extreme til, og der var der aldrig problemer med nettet.
Hverken med Airport Extreme eller DIR-655 har jeg haft problemer med hente fra USA, jeg må indrømme at jeg har ikke rodet meget med Linksys routeren, da jeg gik fra den efter første showstopper (tv'et der hakker). Jeg benytter mig dog også af opendns.com som DNS server, dog er det nok næppe dns serveren der er skyld i net kvalitet - den ligger helt sikkert i WRP400.
Jeg er overbevist om at Profiber har valgt Linksys WRP400 routeren da det er en af de billigste routere hvor der er understøttelse af VOIP, og Multicast/IGMP - problemet ved det valg er så at det stiller deres eller rigtig gode produkt i et dårligt lys.
|
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 08:51
Det er desværre ikke routeren der er problemet i mit
tilfælde. Jeg har prøvet at koble Tilgin boksen direkte på
fiberboksen, og stadig TV frysningsproblemer.
|
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 09:06
Ja så tyder noget måske på at der er et problem på din linje. I mit tilfælde har jeg kunnet konstatere at en anden router (gigabit med bedre CPU) var hvad der skulle til.
Jeg har dog fået et svar fra Profiber, om at jeg/vi ikke er de eneste der har problemer med TV signal der hakker og specielt i forbindelse med deres router, så det er noget de vil tage op.
|
Skrevet af: janbau
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 17:04
Link til Profiber Hjemmeside med nye oplysninger om priser o.lign . den kommer dog ikke frem af sig selv lige pt . Så nu falder prisen og hastigheden sætes i vejret .
Dette link er til Profibers normale startside som vi kender den .
http://www.profiber.dk/default.aspx - http://www.profiber.dk/default.aspx
Dette link er til den side der kommer frem når du klikker på Oversigt lige efter Søg funktionen .
http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=53 - http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=53
Dette link er jo nok de nye priser eller hvad . Undersøg selv
http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=806 - http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=806
Janbau profiberkunde
|
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 17:29
Jeg har også haft mine Problemmer med boksen den har simpelhen været faldet helt ud af profibers sever flere 2 gange som har betydet sort skærm i ca 3-5 dage af gangen .
Ved overgang til FAMILY MIX pakken tog det over en uge inden det var gennemført.
Først vil jeg sige at Tv via Fiber rent billedmæsigt overgår Viasat Fra Parabol mange gange . Så her vil jeg sige at jeg er meget tilfreds .
Ang Tilgin boksen vil jeg sige at betjeningen af den er besværligt , Menu systemet kunne være langt bedre , synes faktisk kun Quick Zap er det eneste som fungerer men er dog alt for langsom .
Tv Guiden virker ikke altid den er til tider låst fast . Også alt for langsom til at reagere men synes ellers at den tekst som kommer frem er god og forklarer nok om programmet .
Farvorit Kanaler kan jeg ikke rigtig se ide en med da man jo så skal over og oprette en masse Profiler i Menu Profiber . Er det ikke korekt ? i andre som har boksen .
Så den funktion er der mange sat bokse som har haft i mange år så hvorfor de ikke har lavet noget lignende virker dumt .
Eller er det bare mig som ikke forstår at bruge funktionen .
Konen bliver sur hvis jeg har glemt at stille den tilbage i den profil med alle kanalerene da de jo ellers er væk . ?
Af hensyn til at boksen fryser eller går i sort oplever vi desværre også tit så er rebot eneste udvej .
Den der med at billedet hakker havde vi også i starten men det er væk nu og vi kører kun på en 2 Mbit lige nu men den skal da opgrederes da priser skulle falde og hastigheden stige se link
http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=814 - http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=814
|
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 17:55
Jeg har ikke haft problemer med levering eller tilsvarende.
Jeg bestilte en fredag, tirsdagen efter havde jeg udstyret samme dag eller måske allerede mandag havde jeg fået den hastighedsopgradering jeg ville have.
Det absolut eneste problem jeg har er deres router.
Det ser da fint ud med de priser - gad vide om 25 mbit kunderne bliver opgraderet til 30 mbit eller 50. Jeg kunne fint klare mig med de 30. Det er jo alligevel begrænset hvor mange services der leverer den båndbredde.
|
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 19:40
binderup skrev:
Det ser da fint ud med de priser - gad vide om 25 mbit kunderne bliver opgraderet til 30 mbit eller 50. Jeg kunne fint klare mig med de 30. Det er jo alligevel begrænset hvor mange services der leverer den båndbredde.
|
Janbau's nederste link viser at 25 mbit ganske rigtigt bliver opgraderet til 30 mbit og at prisen falder til 398.-
Det er faktisk lige før jeg overvejer at ændre min bestilte 25 mbit til den nye 15 mbit. Har 8 mbit adsl lige nu, og det lever jeg egentlig fint med. Så 15 mbit vil muligvis være rigeligt til mig :-)
M.v.h.
Henrik.
|
Skrevet af: goldeneye
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 21:07
Hvad er der af muligheder for at optage på en HDD recorder hvis man har kun har digitale kanaler fra Profiber?
|
Skrevet den: 13-August-2009 kl. 23:34
Men kan optage analogt igennem scart da det mig bekendt ikke findes en optager med Hdmi indgang .
Men der findes Tilgin Mood 400 modeller med hartdisk . Jeg spurgte kundeservise igår og sagde til dem at der findes modeler med Hartdisk og det er de også bekendt med så jeg er rimelig sikker på der kommer en løsning af muglighed for at kunne optage på længre sigt .
Der er jo også mugligheden med et system lignende Zaptor det skulle der også arbejdes med .
http://www.tilgin.com/upload/Product%20material/mood400_prbl_080905_SK_lr.pdf - http://www.tilgin.com/upload/Product%20material/mood400_prbl _080905_SK_lr.pdf
|
Skrevet af: goldeneye
Skrevet den: 14-August-2009 kl. 15:37
janbau skrev:
Men kan optage analogt igennem scart da det mig bekendt ikke findes en optager med Hdmi indgang . |
Ja ok, men så er man tvunget til at se programmet .... duer ikke
janbau skrev:
Men der findes Tilgin Mood 400 modeller med hartdisk . Jeg spurgte kundeservise igår og sagde til dem at der findes modeler med Hartdisk og det er de også bekendt med så jeg er rimelig sikker på der kommer en løsning af muglighed for at kunne optage på længre sigt .
Der er jo også mugligheden med et system lignende Zaptor det skulle der også arbejdes med .
http://www.tilgin.com/upload/Product%20material/mood400_prbl_080905_SK_lr.pdf - http://www.tilgin.com/upload/Product%20material/mood400_prbl _080905_SK_lr.pdf
|
Jamen så er det jo bare at vente til de tilbyder sådan en fætter
|
Skrevet den: 16-August-2009 kl. 11:43
Det ser vist ud til at de er i gang med at rulle opgraderingerne ud - jeg kunne konstatere her til morgen at jeg nu har 50/50 mbit - gået fra 25/25
|
Skrevet den: 16-August-2009 kl. 14:07
binderup skrev:
Det ser vist ud til at de er i gang med at rulle opgraderingerne ud - jeg kunne konstatere her til morgen at jeg nu har 50/50 mbit - gået fra 25/25 |
Ok. Nå ja, set fra Profibers side, er det måske logisk nok, at eksisterende kunder bliver graderet den vej.
D.v.s. en lille nedsættelse af prisen og en stor forøgelse af hastigheden. Så skal kunderne aktivt bestille en nedgradering (og betale 195.-), hvis de hellere vil have en stor nedsættelse af prisen og en lille forøgelse af hastigheden.
M.v.h.
Henrik.
|
Skrevet af: Parabolen
Skrevet den: 16-August-2009 kl. 14:32
binderup skrev:
Det ser vist ud til at de er i gang med at rulle opgraderingerne ud - jeg kunne konstatere her til morgen at jeg nu har 50/50 mbit - gået fra 25/25 |
Jeg har målt min hastighed til 15mb.
Jeg betaler nu for 1mb forbindelse nu så det må siges at være noget af en stigning ved både up og download.
------------- /Erik
|
Skrevet den: 16-August-2009 kl. 19:02
Ja jeg har målt den til 15/15 20/20 Så nu sker der da noget . Ved at køre den store test på 100 Mb lagde den på 15/15 så det svarer til de 2/2 mbit som jeg betaler for nu .
Men hastigheden nåles dog meget forskelligt . Men det er måske meget normalt ved de hastigheder .
Svinger fra 15 til 18 20 m/bit ved den store test på 100Mb .
|
Skrevet den: 18-Oktober-2009 kl. 15:41
Nu har Profiber alligevel valgt at de vil putte DR HD i deres fiber-tv grundpakkke. først annoncerede de at den kunne ville blive sendt i deres canal digital family mix-pakke, men nu har de tilsynladende ombestemt sig - heldigvis da!
link: http://www.profiber.dk/default.aspx?m=4&i=205&pi=2&pr=1 - http://www.profiber.dk/default.aspx?m=4&i=205&pi=2&a mp;pr=1
|
Skrevet den: 18-Oktober-2009 kl. 16:14
Det er vel heller ikke mere end rimeligt da Dr-Hd er en gratiskanal , jeg kunne ikke selv lige forstå det da jeg så det første gang . Nu har vi family mix-pakken så det havde ikke betydet noget for os .
Men jeg håber da snart de får fået forhandlet nogle af de Hdkanaler som faktisk mangler hvis man går ind og ser på hvilke der findes i family mix-pakken på Canal Digitals Satelitpakke .
Og ved ikke om i har set Canal Digitals Tv spots den sidste månedstid at man kan få Canal + gratis ind til 1 Jan 2010 , Har skrevet til Profiber,s Suport men har ikke fået svar endnu .
|
Skrevet den: 18-Oktober-2009 kl. 16:18
og er det ikke en must carry kanal?
|
Skrevet den: 18-Oktober-2009 kl. 16:28
Binderup: Det tror jeg ikke det er. Du kan se på TDC TV de har kun kanalen i deres HD-pakke, som man skal give ekstra for. Dog synes jeg det er underligt, da vi jo alle betaler til den via licens!
|
Skrevet den: 18-Oktober-2009 kl. 21:09
Den sendes da gratis på DVT !!
|
Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 03:57
"Henover efteråret sker der yderligere en række ændringer i kabel-tv pakken/ Family Mix fra Canal Digital, ligesom der kommer mindre justeringer på priserne."
Hmmm....lyder ildevarslende .
|
Skrevet den: 19-Oktober-2009 kl. 13:01
janbau skrev:
Den sendes da gratis på DVT !!
|
Ja selvfølgelig gør den det.
De som har kæmpet sig ud af Tvungne fuldpakker og gladeligt_ nøjes med en basispakke. Jeg og andre bliver vel nødt til tage DR HD via Masterne, også kaldet DVB - T. Skulle Profiber både sende DR HD betalbar i deres udbud og sende samme gratis i den mindste pakke, nå jeg skal ligesom skrive pænt. I mine øjne er det med Fibrene helt helt galt.
Det skrive om pakker via Fibre og TDC Home Trio, tør jeg ikke skrive om!
|
Skrevet den: 01-November-2009 kl. 22:21
Her er profibers nye tv-grundpakke man får når man bestiller en af deres fiber pakker.
http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=819 - http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=819
ind er kommet Alle DR's nye kanaler inklusiv DR HD, ud er gået RAI UNO og TVE. iøvrigt er canal 9 gratis resten af året i deres grundpakke via deres prøvekanal. iøvrigt så jeg at både kanal 5 og Canal 9 kørte som prøvekanaler i september, hvilket jeg ikke var klar over, men håber folk nød det.
http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=905 - http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=905
|
Skrevet den: 03-November-2009 kl. 16:14
Tv 3 Hd måske på vej til Profiber ????
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1257246003 - http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1257246003
Lyder spændende mon Profiber er med på vognen , men håber så sandelig at prisen bliver lav , Jo jeg savner da Viasat men vil ikke betale små 300 Kr i Månden få at se Tv 3 kanalerne + Viasat sport .
Men kan jeg få Den Nye Tv 3 Hd i en Hdpakke med Tv 2 Sport Hd Eurosport Hd eller lign til feks 100 Kr i Månden er jeg da med på vognen .
Synes Stadig Viasat er for Dyr i forhold til Canaldigital udbud . Så mon ikke snart at Viasat tager sig samen til at Sænke priserne hos Profiber som jo skriver at de har den største udbud af Tv kanaler i landet . Jeg kunne sådan set godt nøjes med Viasats Grunpakke men sådan er jeg god klar over at verden ikke er skruet sammen ,.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1257246003 -
|
Skrevet den: 15-November-2009 kl. 14:48
Kan fortælle folk at profiber i denne måned sender animal planet HD som prøvekanal i profibers tv-grundpakke. iøvrigt sendes canal 9 gratis i grundpakken resten af året.
http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=905 - http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=905
|
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 15:46
Så er Profiber i gavehumør, til dem som ikke har viasat's pakker hos. fra den 1. til 23. marts, kan alle som ikke har viasat kanaler hos profiber se dem gratis!
link: http://www.profiber.dk/media/pdf_filer/ip_dm_viasat_kamp_marts_2010.pdf - http://www.profiber.dk/media/pdf_filer/ip_dm_viasat_kamp_marts_2010.pdf
|
Skrevet af: styker
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 15:53
Mon ikke det bliver en kamp op af bakke for Viasat at få kunder ved Profiber.
Mon ikke de de fleste profiber kunder har skiftet til dem for at slippe for viasats dyre skodkanaler i antenneforeningerne ligesom mig selv.
Jeg synes personligt at kvaliteten af programmer i CD family mix pakken er meget bedre end den store pakke ved antenneforeningen også sparer jeg knap 1000kr/år på TV og internet.
Havde jeg villet have viasats programmer var jeg blevet i antenneforeningen da de er væsentlig billigere den vej.
Så er der selvfølgelig dem der ikke bor hvor der er antenneforening tilbage.
|
Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 19:50
Profiber Update!
Har lige besøgt nogle af mine venner som bor ved Harald Jensens Plads i Århus. de har netop fået at vide, at Profiber begynder og grave kabler ned hos dem i Juni måned i år. Dejligt at hører at Profiber endelig er kommet ind til midtbyen af Århus.
Det kunne være spændende hvis folk herinde, skriver hvis man får henvendelse fra Profiber. Så kan vi lave et overblik over, hvor profiber vil grave deres kabler ned det kommende år. de er ikke så hurtige til at opdaterer deres hjemmeside!
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 16:06
styker skrev:
Mon ikke det bliver en kamp op af bakke for Viasat at få kunder ved Profiber.
Mon ikke de de fleste profiber kunder har skiftet til dem for at slippe for viasats dyre skodkanaler i antenneforeningerne ligesom mig selv.
Jeg synes personligt at kvaliteten af programmer i CD family mix pakken er meget bedre end den store pakke ved antenneforeningen også sparer jeg knap 1000kr/år på TV og internet.
Havde jeg villet have viasats programmer var jeg blevet i antenneforeningen da de er væsentlig billigere den vej.
Så er der selvfølgelig dem der ikke bor hvor der er antenneforening tilbage.
|
Dette her er for mig at kaste Ved (Benzin) på bålet. Noget med ligesom hvis nogen kunne fravælge TV2's betalbare programmer og så Bibeholde (TILvælge) Viasats TV3 Programmerne. Og det er som sagt ikke skrevet i sjov, fordi hver gang jeg tænker over det undrer det mig, at TV2 har kunnet blive ved ______ med flere og dyrere programmer.
Jeg ved det godt, Catch22, Profiber har ingen fremtid uden Viasat. Og samme Pro-Fibre vil bekæmpe Visat hver tomme af vejen ______ Uden Viasat ingen Profiber og Ingen profiber uden Viasat. Har profiber ikke lært noget af Antenneforeningernes "Samarbejde" med begge udbyderne? Med begge mener jeg Viasat og så "De andre Programudbydere eller CanalDigital".
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 16:16
Hvad det reelt er jeg har imod Profiber og alt andet Fiber?
Det er at der igennem mange år var den stiltiende aftale at man aldrig påtænkte udlægge to forskellige Kabel-Tv leverandører/anlæg til samme husstande.
Og her er det mig uforstående at det skulle glide glat igennem for et Fiber-selskab.
Især når jeg tænker på den gruppe som har bestemt sig for nøjes med en Basis-/Grundpakke eller pakke nummer 1.
Noget med at når nogen fravælger pakker, har jeg da ret til formode de resterende MegaBit som bliver til rådighed kan anvendes af "Andre, hvad dette andre end omfatter", Konkurrencemæssigt.
Konkluderende :
Når jeg ingen ret har til vide hvormange som nøjes med en Basispakke, og dette accepterer jeg uden beklagelser. Men jeg har vel en anden ret til formode, at det som bliver til overs af plads, kan anvendes til hvad det nu kan anvendes til, og her har jeg ingen fantasi.
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 16:22
De som fravælger pakker, kunne andre TV udbydere, byde ind og få plads op til de lejligheder hvortil signalet reelt er lukket (fra den Første udbyder!)? Internet eller noget andet.
Dette er kun sagt i sjovt, eller for virkeligt smide grus i maskinerne.
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 16:37
TV udbyderne har med stor sandsynlighed kun Viasat pga. fodbold. Hvis det ikke var for det så tror jeg næppe at Viasat ville have mange kunder i Danmark. Og nu er den slags jo til forhandling med jævne mellemrum, så hvem ved hvor længe Viasat beholder det trumfkort.
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 17:53
Vi har lige Pt Kun Canal Digitals family Mix til 179 +35 serviseafgift + Profiber Grundpakke 100 kr = 314 kr måned . Og har dog lige pt også canal + Film . Men den siger jeg op her i Sommerhalvåret .
Savner lidt tv- 3 Pakken eller Bonuspaken hos Viasat da jeg tidligere var Parabolkunde i mange år hos dem .
Men skal jeg have det alene vil det koste ca 246 Kr i Måneden ( 179 kr + Servisafgift 67 kr ) Det synes jeg er lige lovlig meget .
Da jeg Faktisk kan få Canal+ Film Og Sport for 229 kr i Månden .
Jeg er egenligt blevet meget tilfreds med at skifte til Profiber . Men savner lidt t man selv kan blande sine programpakker som man kan hos eks Stofa .
Håber det kommer Hos Profiber .
------------- Lg 47L M760 T LG C7 Oled Marantz 6010 Av 9,2 Atmos Cambridge Azur 651 W Effekt Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup Aktiv Sub 4 K Blu-ray
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 20:47
Janbau: Har du med Canal Digital family mix stadig 6eren, eller har du mistet den efter den blev til en betalingskanal her ved årsskiftet? Lidt ærligt hvis man har mistet den, da de nu har købt premier league rettigheder her i danmark:-)
|
Skrevet den: 22-Marts-2010 kl. 21:56
Nej den mistede vi den kommer hvis til sommer igen . Det er klart en kanal som vi savner . Ja det er godt at de sender meget sport . Måske den kommer med i Pakken igen eller som en af de tilvalgskanaler man kan købe for en 10 kr pr måned .
Godt 9 eren sender en del superligakampe og følger en del andre ligarer . Godt at det ikke kun er Viasat der har de retigheder .
------------- Lg 47L M760 T LG C7 Oled Marantz 6010 Av 9,2 Atmos Cambridge Azur 651 W Effekt Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup Aktiv Sub 4 K Blu-ray
|
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 11:48
Hey Gutter... Se hvad jeg faldt over i går, da jeg besøgte nogle af mine venner som bor ved Harald Jensens Plads i Aarhus.
Kan fortælle at ved pladsen, som ligger forenden af Søndre ringgade og Stadion Alle, ligger ca. 10 ruller af denne størrelse som på billedet. Mine venner har fortalt at Profiber begynder at nedgrave fiberen ca. en gang i juni måned. Så alle dem omkring Harald Jensens Plads i Aarhus ser ud til at få fiber i år.
Vil endnu en gang opfordrer folk som har fået henvendelse fra Profiber, om at gøre os her på forumet opmærksom på det, så vi kan lave et overblik over hvem som får mulighed for fiber i år.
|
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 14:18
Det bliver spændende se tilbage i året 2013, tilbage på VM i fodbold og OL i 2012 med mere Jeg ser med spænding frem til de "Nye kanaler" fra TV2!
|
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 15:42
Moho: Hvad snakker du om???
|
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 16:18
For længe længe siden talte man om udbygningen af hybridNettet, slags blåøjet ønske om sammen smeltning af Fibre og Kobber Tv forbindelser.
Hvis jeg dengang arbejdede for Telefon selskaberne, var jeg blevet tosset, af al den modstand som eksisterede, bl.a. hos Parcelhus folket. Dette blev opfattet som en slags tvang, hvor mange takkede NJET.
Det var dengang antenneforeningerne kunne slippe billigere ved udbygge Kabel Tv anlæg, vel at mærke _____ lavere end 470MHz. Mens kravet til Hybridnettet var op til 870MHz.
Med andre og mere aktuelle ord, nu ER løbet kørt, de som gerne vil komme med fibre ____ YES ____ men nu Idag til hvilke, meget opskruede priser. Ja nogen kan vel prutte sig til lidt lavere men stadig i toppen. Og så i vores nuværende økonomiske U-føre. Jeg tænker på hvad Medie analytikere aner af sorte skyer i horisonten.
Dette vil jeg takke forfatteren Ole Grünbaum for, altså denne inspiration af ting, hvor ønsketænkningen kører meget af sporet. Jeg lider af Deja Vue når det kommer til "På nogen måde se positivt når det drejer sig om Fibre og Kabel Tv". Ja, dette er negative vibrationer men hvormange har ikke skrevet negativt om EL selskaber og Kabel Tv?
Antallet af boliger her i Århus, som hos Stofa kun har Basispakken og som Bor i Boligforeninger, her konkret Brabrand Boligforening. Procentvis fordeling af den gruppe som er kommet ud af tvangsmæssig betaling af Fuldpakken, jeg forventer ikke eller kræver vide dette tal, mere at det må kunne mærkes på bundlinjen.
|
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 16:35
Nogen synes måske Fibre er en god ting, dog fangede jeg ordene "Sende igennem en flere kilometer Tyk Glasvæg". Hvilket ikke kan gøres straffrit og formodentligt kun med digitale signaler (dette sidste er min egen udlægning). Mit problem er også om jeg vil spare nogle håndører ved Skifte El leverandør ( ), købe spareskinner, og så ellers lade kronerne rulle frit for have Fiber ind i huset, eller hvad misforstår jeg netop HER?
|
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 16:47
Når det jeg skriver er forkert, da må der ligge eller eksistere en rigtig version derude et sted?
Hvis samme EL selskaber vil se på sig selv om en konkurrent til de etablerede, hvilket inhold har samme selskaber overhovedet tænkt sig fordele? Eller gælder dette spørgsmål ikke konkret nu? Nok citeret forkert, men personen jeg kan sætte navn på er Preben Pedersen.
Om de der TV Metre målinger også har eller får konsekvenser for, hvad man rent faktisk ser af programmer ____ i forhold til Fiber udbydere fra EL selskabernes side.
|
|