Print side | Luk vindue

Sagem DTR 94250TA HD / MPEG4

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=58587
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 05:10

Emne: Sagem DTR 94250TA HD / MPEG4
Skrevet af: Mix13
Emne: Sagem DTR 94250TA HD / MPEG4
Skrevet den: 08-April-2009 kl. 21:37
Vi kan nu modtage DVB-T i god kvalitet. Har derfor købt et Panasonic 37" - TX-37LZD80F. Det står flot med kanalerne DR1, DR2 og TV2.

Jeg overvejer derfor en Sagem DTR 94250TA HD til at optage med, og til at sætte et Boxer-kort i. Når jeg læser tests af Sagem'en på nettet, lyder den ikke specielt god. Dårlig menu, dårlig fjernbetjening, fejl i software. Mit spørgsmål er: Er der nogen, der kender den, hands-on? Er den så dårlig? Jeg kan nok leve med, at den ikke er så perfekt som men Sony-optager. Men er Sagem'en elendig eller lige frem helt ubrugelig?

Et par bonusspørgsmål:

Duer EPG hos Boxer? Kan man klikke på en udsendelse i Sagem'en for at optage den?

Er MPEG4 ikke kun til senere HD-udsendelser?

DR1, DR2 og TV2 sendes i MPEG-2 (og SD-kvalitet), men gælder det ikke også TV2 News og de andre SD-kanaler, man kan købe til lige nu (april '09)?

På forhånd tak
-Michael

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-April-2009 kl. 22:03

På PVR boxe foregår optagelse via EPG, Boxer bruger KUN MPEG4, det vil ligeledes blive anvendt på MUX2, som jo bl.a vil blive brugt til DRHD.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Print side | Luk vindue