Print side | Luk vindue

HDMI-kabel på 15 mtr. Går det?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=58606
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 09:48

Emne: HDMI-kabel på 15 mtr. Går det?
Skrevet af: Tobster
Emne: HDMI-kabel på 15 mtr. Går det?
Skrevet den: 09-April-2009 kl. 11:11
Jeg overvejer at købe et HDMI-kabel på 15 mtr., men går det at transportere signalet over så lang afstand?

Svar:
Skrevet af: KingCreol
Skrevet den: 17-April-2009 kl. 22:09
Ja med et ordenligt kabel er der ingen problemer - har selv et her fra min pc til min stue, på netop 15 meter

Skrevet af: bantam
Skrevet den: 17-April-2009 kl. 23:18

Samme erfaring her.

Skrevet af: pianomartin
Skrevet den: 21-August-2009 kl. 17:27
undskyld jeg blander mig i denne tråd, men jeg overvejer faktisk at trække et kabel fra min pc til tv i stue, men det vil blive ca. 30 meter. Går det også?

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-August-2009 kl. 23:28

Oprindeligt skrevet af pianomartin pianomartin skrev:

undskyld jeg blander mig i denne tråd, men jeg overvejer faktisk at trække et kabel fra min pc til tv i stue, men det vil blive ca. 30 meter. Går det også?

Umiddelbart nej. Der findes mig bekendt ikke passive kabler i 30 meters længde, og hvis der gjorde ville det formentligt være tæskedyrt. Alternativet er at bruge en repeater og to 15-meters kabler, men selv det vil være ret dyrt. Der findes løsninger hvor du har et optisk kabel og to konvertere, ikke billigt men heller ikke dyrere end to 15-meters kabler og repeater. Der findes også konvertere til Cat-6 kabel. Under alle omstændigheder taler vi om en investering på 4-5.000,- og op, uanset hvordan du vender og drejer det.

Det billigste er med andre ord at købe en ekstra PC...

-------------
Mvh Otto

Print side | Luk vindue