Print side | Luk vindue

Tvix 720p full screen problem - løst

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=58659
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 12:39

Emne: Tvix 720p full screen problem - løst
Skrevet af: Willer
Emne: Tvix 720p full screen problem - løst
Skrevet den: 10-April-2009 kl. 18:53

Hej alle

Jeg har netop fået mit Panasonic TH50PZ700 tilbage fra reparation og skal nu bruge min Tvix M-6500 sammen med det. Jeg har følgende problem. Når jeg vil afspille en HD TV serie som er i 720p .MKV format, så siger TVet at det modtager et 1080p signal og billedet fylder så kun 2/3 af skærmen i det ene hjørne og er samtidig en smulle beskåret hele vejen rundt?!

Men Pana'en var til rep, havde jeg sat en Sony KDL-46W4500 op i stuen og der havde jeg ingen problemer med at få vist 720p signal på hele skærmen.

Det er samme kabling som bruges og der er ikke ændret noget på Tvix boksen. Tvixboksen kører med seneste beta firmware. Prøver at skifte tilbage til seneste rigtige release her i aften for at se om det hjælper.

1080p materiale, avi og DVD afspilles fint i fuldskærm, men alt 720p vises forkert.

Er der nogen der kender problemet og en evt. løsning?

-------------
Kristian

Svar:
Skrevet den: 10-April-2009 kl. 19:38

Et skifte til min nummer to Tvix boks som bruger firmware 1.2.52 har desværre ikke afhjulpet problemet.

Har opdaget at problemet faktisk også er det med 1080p .mkv filer - de vises også kun på 2/3 af skærmen.

Forsøger nu med firmware 1.3.74 og ser om det hjælper noget.

-------------
Kristian

Skrevet den: 10-April-2009 kl. 19:57
Update - Firmware 1.3.74 afhjalp problemet. Så håber de får det fikset i den nyere beta 1.3.95 inden den bliver frigivet officielt, siden problemet åbenbart er dukket op i den igen.

-------------
Kristian

Skrevet af: KingCreol
Skrevet den: 17-April-2009 kl. 22:17
Tak for infoen - mangler meget et godt dansk sted at høre om andre twix brugeres erfaringer med firmware updates

Print side | Luk vindue