Print side | Luk vindue

Udvid min horisont Recordere!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Efterlysninger
Forumbeskrivelse: Efterlysninger, lidt af hvert
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=58727
Udskrevet den: 10-Maj-2024 kl. 09:20


Emne: Udvid min horisont Recordere!
Skrevet af: mkirkelund
Emne: Udvid min horisont Recordere!
Skrevet den: 12-April-2009 kl. 21:32
Hej Allesammen!

Jeg tæntke det var på tide at udvide min horisont på musik siden.

Jeg elsker musik, og hører det hele dagen, men vil jo gerne høre noget nyt en gang i mellem.

Jeg har utroligt forskelligt musik. Alt fra Depeche Mode, Michael Jackson, Anne Linnet, L.o.c., Guns'n Roses.

Så er modtagelig for alle forslag.

Mvh. Michael



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-April-2009 kl. 21:40

 

 Så lyt til P3, der har de sgu ingen stil, der er en værre gang rod sammen, så der skulle være en god chance for at finde noget nyt der.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 12-April-2009 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Så lyt til P3, der har de sgu ingen stil, der er en værre gang rod sammen, så der skulle være en god chance for at finde noget nyt der.

      Ellers er der jo altid

RØDE MOR



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-April-2009 kl. 21:46

 

 Ja Troels truer og Rebcca brøler.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 12-April-2009 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 S� lyt til P3, der har de sgu ingen stil, der er en v�rre gang rod sammen, s� der skulle v�re en god chance for at finde noget nyt der.



Du kunne også vælge at svare seriøst på topic.


Skrevet af: Henrik_s
Skrevet den: 12-April-2009 kl. 22:28
Prøv at lyt til Mike Sheridan  http://www.myspace.com/mikeosheridan - http://www.myspace.com/mikeosheridan



-------------
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........


Skrevet af: j_skib
Skrevet den: 12-April-2009 kl. 22:47
Hej Michael.

3sat sender igen d 1 maj 24 timer med live koncerter. Der er lidt for enhver smag, og så får du billeder med. Her er hvad jeg foreløbelig har klippet ud:

     
Am 1.Mai macht 3sat in seinem Programm Platz für „Pop around the clock“: 24 Stunden lang sind internationale Stars nonstop in aufwändig produzierten Konzerten zu sehen und zu hören. Mit dabei sind: Foreigner, Bon Jovi, ZZ-Top, AC/DC, Genesis, Tina Turner, Coldplay, Alanis Morissette, Nelly Furtado, Beyoncé, Eric Clapton, Bob Dylan, Sheryl Crow, Rihanna, Christina Aguilera und viele andere mehr. Besondere Höhepunkte des berühmtesten Musik-Marathons im deutschen Fernsehen sind die 75minütige Fassung des legendären Queen Konzertfilms "Rock Montreal", das Elvis-Konzert "Aloha from Hawaii“ und der atemberaubend inszenierte Mitschnitt von Madonnas Confessions Tour.

Jeg opretter nok senere en tråd med hele programmet, se evt selv på www.3sat.de og vælg program dato d 1 maj. Jeg synes der er lidt rod med tidspunkterne omkring kl 0600, men 3sat har før rettet i tidspunkterne.

Rigtig god fornøjelse.
Venlig hilsen
Jørgen.
   


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 12-April-2009 kl. 23:07

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Så er modtagelig for alle forslag.

Det startede egentlig som CD'er til test, men jeg er kommet til at holde meget af Stockfish Records. Et lille tysk pladeselskab, der producerer de utroligste indspilninger.

Specielt deres "Closer to the music" I+II, der er en slags "greatest hits" indenfor genren.

Genren er John Denver mv.... altså sange med eksempelvis guitar og vokaler. Det lyder kedeligt, men prøv at lyt til nogle af dem. Og når du så får CD'en hjem i anlægget (kan også afspilles som SACD) så løfter det sig flere niveauer over de øvrige indspilninger du har. Der er virkelig kælet for de indspilninger.

http://www.stockfisch-records.de/stckff/sf_sampler_e.html - Closer to the music I

http://www.stockfisch-records.de/stckff/sf_sampler_e.html - Closer to the music II

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Så er modtagelig for alle forslag.

Det startede egentlig som CD'er til test, men jeg er kommet til at holde meget af Stockfish Records. Et lille tysk pladeselskab, der producerer de utroligste indspilninger.

Specielt deres "Closer to the music" I+II, der er en slags "greatest hits" indenfor genren.

Genren er John Denver mv.... altså sange med eksempelvis guitar og vokaler. Det lyder kedeligt, men prøv at lyt til nogle af dem. Og når du så får CD'en hjem i anlægget (kan også afspilles som SACD) så løfter det sig flere niveauer over de øvrige indspilninger du har. Der er virkelig kælet for de indspilninger.

http://www.stockfisch-records.de/stckff/sf_sampler_e.html - Closer to the music I

http://www.stockfisch-records.de/stckff/sf_sampler_e.html - Closer to the music II

  /Lars

Hej Lars.

Super med et konstruktivt forslag som dette (og ikke et som mit eget).

Hvilken afspiller kræves for at afspille de forskellinge formater ?

 



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: jeje
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 04:10
Jeg vil foreslå at prøve at lytte til musik af:

The White Stripes
Gasolin
Santana (Carlos Santana)


Skrevet af: Wester
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 08:23
Jeg synes helt ærligt, det er et underligt påskeproblem, at finde musikemner i vore dage. Jeg troede det var en påskejoke

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 08:41

Umiddelbart troede jeg også det var en joke da musiksmag er SÅ forskellig, men efter at have læst Lars's indlæg gav det pludselig mening.

Jeg er selv vild med akustisk guitar, gerne spansk, og vigtigst af alt musik der ergodt indspillet. Har desværre ikke en SACD-afspiller da jeg troede det var ved at være på retur, men vil da købe sådan en bandit på et tidspunkt.

 



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 09:17

Det sidste års mest spændende rok udgivelse er uden tvivl "Only By The Night" med Kings of Leon  -  kræver et par gennemlytninger,men super !

Lidt mere "easy listening" kunne være den nye "Roll on" med JJ Cale og "We sing,We dance . ." med Jason Mraz



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Det sidste års mest spændende rok udgivelse er uden tvivl "Only By The Night" med Kings of Leon  -  kræver et par gennemlytninger,men super !

Lidt mere "easy listening" kunne være den nye "Roll on" med JJ Cale og "We sing,We dance . ." med Jason Mraz

Hæ, det var da pudsigt, jeg downloadede "Sex on Fire" i går aftes med Kings of Leon. Synes den er helt utrolig - og normalt er jeg slet ikke den type af hård rock....men alligevel 

Men den melodi tilhører jo nok ikke det nyeste fra Kings of Leon, men jeg skal da lige lytte til noget mere fra Kings of Leon.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 11:28

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvilken afspiller kræves for at afspille de forskellinge formater ?

De fleste SACD udgivelser er hybrid diske, dvs. at de kan spilles både som almindelig CD og som SACD.

Det gælder også dem fra Stockfish Records.

Det er rigtigt nok at SACD er på retur. Men der findes en 3-4000 udgivelser, som ofte kan købes billigt på Amazon.co.uk. Og da SACD afspillere også virker med almindelige CD'er, er det et fint alternativ hvis man har muligheden.

SACD lyder en del bedre end CD.

Men ligesom der kan være forskelle på CD afspillere, kan der også være det på SACD. Eksempelvis kan den første PS3 60GB også spille SACD, men det lyder bare ikke nær så godt som en "rigtig" SACD afspiller. Efter sigende fordi der sker en formatkonvertering under afspilningen.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Simba
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 12:11

Hej mkirkelund.

Prøv at checke dette link. De finder en masse gammel frem som i den grad kan tåle et nyt gennemlyt!

http://www.damnfineday.com/?p=4951&cmpid=DFDnewsApril%2008,%202009 - http://www.damnfineday.com/?p=4951&cmpid=DFDnewsApril%20 08,%202009



-------------
Bedste hilsner fra
Steen
Loewe Individual 55 ISF kalibreret
Loewe SoundProjector SL
Loewe Highline Subwoofer
Digital Signal by Stofa (Zaptorfri)
Antenneforeningen Helsingør
Apple all the way


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvilken afspiller kræves for at afspille de forskellinge formater ?

De fleste SACD udgivelser er hybrid diske, dvs. at de kan spilles både som almindelig CD og som SACD.

Det gælder også dem fra Stockfish Records.

Det er rigtigt nok at SACD er på retur. Men der findes en 3-4000 udgivelser, som ofte kan købes billigt på Amazon.co.uk. Og da SACD afspillere også virker med almindelige CD'er, er det et fint alternativ hvis man har muligheden.

SACD lyder en del bedre end CD.

Men ligesom der kan være forskelle på CD afspillere, kan der også være det på SACD. Eksempelvis kan den første PS3 60GB også spille SACD, men det lyder bare ikke nær så godt som en "rigtig" SACD afspiller. Efter sigende fordi der sker en formatkonvertering under afspilningen.

  /Lars

Ja men jeg tror sgu jeg hopper på en SACD afspiller.  De må vel også være til at få fingrende i brugt ?

 



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 13:45
Hej allesamen.

Mange tak for forslagende, jeg har selv været ved at bestille netop de to CD'er fra Stockfish records, men da de kke tager imod VISA Electron, skal jeg lige have fundet ud af noget andet.

Santana, Kings of Leon, Jason Mraz og Gasolin har jeg hørt rigtigt meget, med de andre tager jeg lige et kig på.

Det var skam ingen joke- jeg synes det er svært at finde noget lækkert musik at lytte til i dag, hvor det hele nærmest handler om at overdøve hinanden, og forskellige kunstere konkurrere på loudness.  Derfor vil jeg også gerne modtage lidt forslag i den ældre genre, og evt. albums af Iron Maiden da jeg synes det lyder rigtig lækkert.

Jeg vil faktisk gerne modtage lidt forslag i den klassiske genre, og heribland piano. Lidt ala David Nevue.

http://www.youtube.com/watch?v=Xb7OzW7DRdU - http://www.youtube.com/watch?v=Xb7OzW7DRdU


Skrevet af: Sidsel80
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 14:18
Iron Maiden's Seventh Son of a Seventh Son er et godt album hvis du spørger mig, men ellers Fear of the Dark og Powerslave. Er ikke så vild med det nyere 

Ellers har jeg personligt meget fornøjelse af Nick Cave & The Bad Seeds, jeg er både til det tidlige post punk, den mellemliggende mere rolige og poetiske periode og den nuværende meget aggressive stil (og Grinderman hvis det bare skal være lidt arrigt.)...
Personlige favoritter er: Let Love In, Henry's Dream, Abattoir Blues/The Lyre of Orpheus og Murderballads.

- Sidsel




Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 14:34
Mange tak! Det tager jeg et kig på!

Flere forslag modtages gerne!


Skrevet af: jeje
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 16:47
John Mayall & The Bluesbreakers
Jimi Hendrix (skiverne udgivet af Experience Hendrix)
Mahavishnu Orchestra (kræver måske tilvænning )


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 16:51
Du skal selvfølgelig lytte til Van Morrison f.eks.The Healing Game,den har god dynamisk lyd,masser af rum med fine detaljer,eller Hymns To The Silence,som er en dobbelt CD,mange af hans gode nummer,eller John Mayer,og selvfølgelig Mark Knopfler.


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: Sidsel80
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Du skal selvfølgelig lytte til Van Morrison f.eks.The Healing Game,den har god dynamisk lyd,masser af rum med fine detaljer,eller Hymns To The Silence,som er en dobbelt CD,mange af hans gode nummer,eller John Mayer,og selvfølgelig Mark Knopfler.


- Ej at forglemme Dire Straits Meget meget afslappende og total "far"-musik i min verden. (Romeo and Juliet er en absolut klassiker i min verden.)

- Sidsel


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Sidsel80 Sidsel80 skrev:

Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Du skal selvfølgelig lytte til Van Morrison f.eks.The Healing Game,den har god dynamisk lyd,masser af rum med fine detaljer,eller Hymns To The Silence,som er en dobbelt CD,mange af hans gode nummer,eller John Mayer,og selvfølgelig Mark Knopfler.



- Ej at forglemme Dire Straits Meget meget afslappende og total "far"-musik i min verden. (Romeo and Juliet er en absolut klassiker i min verden.)

- Sidsel

Det bliver vi overhovedet ikke uenig om, for ikke at nævne love of gold.



-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: jeje
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg vil faktisk gerne modtage lidt forslag i den klassiske genre, og heribland piano. Lidt ala David Nevue.


http://en.wikipedia.org/wiki/David_nevue - Ifølge Wikipedia hedder hans genre http://en.wikipedia.org/wiki/New_Age_music - New Age og har rødder i klassisk musik, rock, avant-garde og flere andre genrer.

Jeg har ingen forslag i den genre, men kan i stedet foreslå et lille musikstykke, som bliver spillet på klaver/piano/flygel som hedder "Für Elise". Måske kan det lede dig videre til noget andet.

Du kunne også prøve noget klassisk musik uden piano, som fx Messias komponeret af Händel.


Skrevet af: thomson
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 20:02
En god måde at udvide sin horisont på det musiske område er sådan set, at grave ned i musikhistorien. Det giver dig mere indsigt i musik og gør det lettere at skelne mellem kvalitet og ragelse. Anskaf dig evt. en rock encyklopædi af en art eller begynd ved at gøre sådan her:

Du kan starte med at tjekke denne hjemmeside: http://www.rollingstone.com - www.rollingstone.com
På den side kan du evt. tjekke http://www.rollingstone.com/news/story/5939214/the_immortals_the_first_fifty - listen over de største artister nogensinde.
Derudover ville jeg supplere med http://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page - Wikipedia på engelsk for at læse om de artister, du finder interessante, samt se, hvad de har lavet af materiale.

For at undersøge det ofte "nye" og spændende musik du falder over, anbefaler jeg dig at anskaffe dig noget af det på en eller anden måde. Ellers er der ikke meget ved det hele. Nu giver jeg dig nogle muligheder: Du kan gå på biblioteket og låne CD'er. I stedet for lånerkort bruger man jo bare sit CPR-nr. og en kode til at låne. Det kan du også udnytte på nettet ved blandt andet at downloade gratis musik fra http://netmusik.shop2download.com/cgi-bin/WebObjects/TShop.woa/wa/default - Bibliotekernes netmusik . Til sidst er der selvfølgelig også den illegale måde, nemlig ved at downloade det ulovligt, hvilket kan gøres på mange forskellige måder. Dette er selvfølgelig ikke noget jeg vil anbefale :D

---------

Kunstnere som jeg vil anbefale (og dette er jo ligesom mange andres indlæg blot min musiksmag, så det er ikke sikkert du kan bruge det til noget, men here goes):

Mine absolutte favoritter (de tre første er min all-time top3, resten random):
Bob Dylan
Buddy Holly
Creedence Clearwater Revival
Van Morrison
Chuck Berry
Dire Straits/Mark Knopfler
The Rolling Stones
Sam Cooke
The Beatles
Bruce Springsteen

Andre nævneværdige:
AC/DC
Aerosmith
Aretha Franklin
B.B. King
The Band
The Beach Boys
Beastie Boys
Bob Marley
Beatnuts (Hip-Hop)
Big L (Hip-Hop)
Bloodhound Gang
Bo Diddley
Buddy Guy
Carl Perkins
The Byrds
Carlos Santana
The Clash
CunninLynguists (Hip-Hop)
Dilated Peoples (Hip-Hop)
Donovan
The Doors
The Drifters
Dropkick Murphys
Eagles
Eddie Cochran
Edo G (Hip-Hop
Electric Light Orchestra (ELO)
Elvis Presley
Elton John
Emmylou Harris (tjek også det album hun lavede med Mark Knopfler i 2006)
EPMD (Hip-Hop)
Eric Clapton (og alt det han har lavet med diverse grupper han var med i)
Fats Domino
Flogging Molly
Gangstarr (Hip-Hop)
Geto Boys (Hip-Hop)
The Guess Who
GZA (Hip-Hop)
Immortal Technique (Hip-Hop)
J Dilla (Hip-Hop)
Jack Johnson
James Brown
Jedi Mind Tricks (Hip-Hop)
Jerry Lee Lewis
The Jimi Hendrix Experience / Jimi Hendrix
John Fogerty (forsangeren/guitaristen i Creedence)
John Lee Hooker
John Lennon (han har lavet rigtig nice solomateriale, meget bedre end Paul efter min mening)
Johnny Cash
The Kinks
L.O.C. (hans første to plader var de bedste imo)
Led Zeppelin
Little Richard
Looptroop (Hip-Hop)
Lou Reed/The Velvet Underground (Lou Reed var forsangeren i The Velvet Underground)
Lynyrd Skynyrd
Malk de Koijn
Marvin Gaye
Masta Ace (Hip-Hop)
Mobb Deep (Hip-Hop)
Moby
Muddy Waters
NaS (Hip-Hop)
Neil Diamond
Neil Young
Nirvana
Biggie Smalls aka. The Notorious B.I.G. (Hip-Hop)
Otis Redding
Paul Simon
The Police
Queen
The Ramones
Ray Charles
Red Hot Chili Peppers (noget af det)
Richie Havens
Ricky Nelson
Ritchie Valens
RJD2
Robert Johnson (blues-legende)
Rod Stewart
Roy Orbison
Run-D.M.C.
RZA (Hip-Hop)
Shibidua (synes sgu deres tekster er for nice :D)
Simon & Garfunkel
The Temptations
The Who
Traveling Wilburys (all-star band med Bob Dylan, George Harrison, Roy Orbison, Tom Petty og Jeff Lynne, de lavede kun 2 album)
U2
Wilson Pickett
Wings
Wu-Tang Clan (Hip-Hop)
2Pac (Hip-Hop)


Skrevet af: Zappy
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 20:11

Jeg må tilslutte mig Dire Straits, men mener nu Telegraph Road er den bedste sammen med Private Investigations alle fra live-albummet Alchemy. Det er i øvrigt min allerførste CD overhovedet. Før den var det vinyl.

Clapton laver noget særdeles iørefaldende "unplugged". Blues i bedste stil.

Klassisk kender jeg ikke så meget til, men "Carmina Burana" er helt fantastisk. Og så lige "In the Hall of the Moutain King" af Grieg.

Forslaget fra Radiomanden med P3 er slet ikke så tosset. DR har spillelister til alle deres kanaler inkl. DAB og net. Find den kanal der passer til din stil og kig så spillelisten igennem. Gå derefter på biblioteket og lån en stak CD'er.



-------------
Samsung 7505 55"


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 21:02
Det er sjovt nok.   Jeg har er hav af cd'er stående i en kasse i garagen, bla. en masse Dire Straits, Elton John, Queen, Mike Oldfield og mange andre klassikere.  Det kunne være jeg skulle finde dem frem.  I har sat de nostalgiske tanker igang

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 22:36
Tusind tak for en masse forslag. Nu har jeg i hvert fald utroligt meget at gå ud fra!

Kan I anbefale nogle internetbutikker at købe CD'erne i?


Skrevet af: DarkStar
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvilken afspiller kræves for at afspille de forskellinge formater ?


De fleste SACD udgivelser er hybrid diske, dvs. at de kan spilles både som almindelig CD og som SACD.


Det gælder også dem fra Stockfish Records.


Det er rigtigt nok at SACD er på retur. Men der findes en 3-4000 udgivelser, som ofte kan købes billigt på Amazon.co.uk. Og da SACD afspillere også virker med almindelige CD'er, er det et fint
alternativ hvis man har muligheden.


SACD lyder en del bedre end CD.


Men ligesom der kan være forskelle på CD afspillere, kan der også være det på SACD. Eksempelvis kan den første PS3 60GB også spille SACD, men det lyder bare ikke nær så godt som en "rigtig"
SACD afspiller. Efter sigende fordi der sker en formatkonvertering under afspilningen.


  /Lars



Der er faktisk også nogle af dem i andre formater.. Jeg har bl.a. http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=SFSXR5039 - 'Sara K: Hell or High Water' på XRCD, som lyder fantastisk.

-------------
An  a day...


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvilken afspiller kræves for at afspille de forskellinge formater ?


De fleste SACD udgivelser er hybrid diske, dvs. at de kan spilles både som almindelig CD og som SACD.


Det gælder også dem fra Stockfish Records.


Det er rigtigt nok at SACD er på retur. Men der findes en 3-4000 udgivelser, som ofte kan købes billigt på Amazon.co.uk. Og da SACD afspillere også virker med almindelige CD'er, er det et fint
alternativ hvis man har muligheden.


SACD lyder en del bedre end CD.


Men ligesom der kan være forskelle på CD afspillere, kan der også være det på SACD. Eksempelvis kan den første PS3 60GB også spille SACD, men det lyder bare ikke nær så godt som en "rigtig"
SACD afspiller. Efter sigende fordi der sker en formatkonvertering under afspilningen.


  /Lars



Der er faktisk også nogle af dem i andre formater.. Jeg har bl.a. http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=SFSXR5039 - 'Sara K: Hell or High Water' på XRCD, som lyder fantastisk.

Ja men hvad kræver det at afspille en XRCD ?



-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 13-April-2009 kl. 23:33

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hej allesamen.

Mange tak for forslagende, jeg har selv været ved at bestille netop de to CD'er fra Stockfish records, men da de kke tager imod VISA Electron, skal jeg lige have fundet ud af noget andet.

Det kan jeg ikke forstå? Man plejer uden problemer at kunne et Visa Electron, som var det et alm. Visa kort, på internationale betalingssites? Har du overhovedet prøvet, eller kunne du bare ikke se "Electron-logoet", og så opgav du?

M.v.h.



Skrevet af: Jessemand
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 00:18

En meget overset newage-kunstner er Kitaro. Tjek hans pladeselskab http://www.domo.com - www.domo.com hvor de kører kampagne på både pris og forsendelse.

Hans musik (også dvd'er) er utroligt afslappende og en nydelse at lytte til. Kan bl.a. nævne at han lavede musikken til tv-dokumentarserien "Silkevejen" og Oliver Stones film Heaven & Earth. Prøv evt. også at se http://www.youtube.com/watch?v=4akNUE_lyfc - http://www.youtube.com/watch?v=4akNUE_lyfc  hvor hans musik bruges i en kreativt sand-færdig opvisning... he he!



Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 09:20
Også lige lidt anderledes musik.

Kan varmt anbefale et færøsk band ved navn http://www.tyr.net - Týr. Det er heavy metal og (gammel nordisk) folkemusik blandet sammen. Meget specielt, men lyder fantastisk. Et band der specielt er fedt at opleve live. Det er noget man lige skal vende sig til dog. Synger både færøsk, norsk og engelsk. Endda meget gammel dansk kommer der også engang i mellem. Spændene band i mine øjne.

Vil da også gerne lige give lidt credits til danske http://www.valravn.net/ - Valravn - også fantastisk musik i den gamle nordiske folkemusik. De fortjener at få en lytter. Det er selvfølgelig med som mange andre bands - fedest at lytte til live. Især disse slags band, da de står med store trommer osv. Det giver jo nærmest gåsehud.

Ellers er jeg meget til bands med kvindelige vokaler. Nogle af dem jeg syntes gør det ret så godt er disse:

Sirenia (lyt evt. til, The Other Side - super flot musik)
After Forever (super flot musik)
Within Temptation

Og så alt muligt andet blandet:

Otep
Opeth
Lumsk
Killswitch Engage
Ozzy Osborn
Röyksopp
Pet Shop Boys

... ah der jo meget, så stopper her. :)

Men håber da du/andre vil give nogle af dem en chance hvis ikke man kender dem i forvejen. Týr og Valran syntes jeg jo er meget intressante.


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hej allesamen.

Mange tak for forslagende, jeg har selv været ved at bestille netop de to CD'er fra Stockfish records, men da de kke tager imod VISA Electron, skal jeg lige have fundet ud af noget andet.

Det kan jeg ikke forstå? Man plejer uden problemer at kunne et Visa Electron, som var det et alm. Visa kort, på internationale betalingssites? Har du overhovedet prøvet, eller kunne du bare ikke se "Electron-logoet", og så opgav du?

M.v.h.



Det kan jeg desværre ikke, jeg prøvede også at køre betalingen igennem, men den sagde fejl.
Der er jo også mange danske forhandlere og butikker som ikke tager imod visa electron.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Også lige lidt anderledes musik.

Kan varmt anbefale et færøsk band ved navn http://www.tyr.net - Týr. Det er heavy metal og (gammel nordisk) folkemusik blandet sammen. Meget specielt, men lyder fantastisk. Et band der specielt er fedt at opleve live. Det er noget man lige skal vende sig til dog. Synger både færøsk, norsk og engelsk. Endda meget gammel dansk kommer der også engang i mellem. Spændene band i mine øjne.

Vil da også gerne lige give lidt credits til danske http://www.valravn.net/ - Valravn - også fantastisk musik i den gamle nordiske folkemusik. De fortjener at få en lytter. Det er selvfølgelig med som mange andre bands - fedest at lytte til live. Især disse slags band, da de står med store trommer osv. Det giver jo nærmest gåsehud.

Ellers er jeg meget til bands med kvindelige vokaler. Nogle af dem jeg syntes gør det ret så godt er disse:

Sirenia (lyt evt. til, The Other Side - super flot musik)
After Forever (super flot musik)
Within Temptation

Og så alt muligt andet blandet:

Otep
Opeth
Lumsk
Killswitch Engage Ozzy Osborn
Röyksopp
Pet Shop Boys

... ah der jo meget, så stopper her. :)

Men håber da du/andre vil give nogle af dem en chance hvis ikke man kender dem i forvejen. Týr og Valran syntes jeg jo er meget intressante.


Det er sjovt du nævner dem. En af mine kammerater hører en del i den genre, og også dem du nævner, men det er bestemt ikke mig. Heavy Metal bryder jeg mig ikke rigtigt om, desværre.


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 11:04
Ok, så er det måske ikke lige det store nej.

Valran skal dog lige siges, er ikke Heavy Metal :) IMO flot musik.


-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: T-teknik
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 17:19
Der er meget godt musik gennem tiderne - jeg kan f.eks. tilslutte mig en af dem som har været nævnt: Electric Light Orchestra - Jeg går selv og venter på, at der snart må komme et samlet bokssæt med ELO


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 29-Maj-2009 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

En meget overset newage-kunstner er Kitaro. Tjek hans pladeselskab http://www.domo.com - www.domo.com hvor de kører kampagne på både pris og forsendelse.

Hans musik (også dvd'er) er utroligt afslappende og en nydelse at lytte til. Kan bl.a. nævne at han lavede musikken til tv-dokumentarserien "Silkevejen" og Oliver Stones film Heaven & Earth. Prøv evt. også at se http://www.youtube.com/watch?v=4akNUE_lyfc - http://www.youtube.com/watch?v=4akNUE_lyfc  hvor hans musik bruges i en kreativt sand-færdig opvisning... he he!



Fed musik - fik gåsehud

Men så opdagede jeg at man kunne se den i HQ



Print side | Luk vindue