Print side | Luk vindue

Mac mini Vs Asus Eee Box 204

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=58804
Udskrevet den: 30-Maj-2024 kl. 12:18


Emne: Mac mini Vs Asus Eee Box 204
Skrevet af: xirb
Emne: Mac mini Vs Asus Eee Box 204
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 15:07

Hej!

Jeg skal have et mediecenter, som skal stå i stuen. Det skal bruges til at optage og se tv-progammer, afspille mine rippede DVD-film så jeg slipper for at jonglere med skiver, samt i mindre grad spille mp3'er og kunne gå på nettet. TV'et er Panasonic 42PX70, og (indtil videre) går jeg ikke op i afspilning af Full-HD-materiale (som TV'et vist ikke engang understøtter alligevel).

P.t. har jeg en lille amatør hjemmebygget HTPC med Windows MCE, som jeg er utilfreds med. Problemerne er:
- Den værste: Efter at have brugt i 100-vis af timer på at få det til at gå i standby, kan jeg nu ikke få det til at gå UD af standby/hypernate igen vha. fjernbetjening eller keyboard - kun ved at trykke fysisk tænd/sluk-knappen på maskinen.
- Det larmer!
- Jeg kan ikke få fjernbetjening til at fungere igen efter at have forsøgt med diverse USB-hubs/forlængere

Nu skal jeg derfor have et nyt system. Mine primære krav er derfor, at det skal være LET at komme i gang med. Jeg ER godtnok en seminørd, men jeg orker bare ikke at bakse så meget som 1 time mere for at få mediecenteret i gang med at optage og afspille.

Jeg søger derfor jeres input til, hvad der er det bedste køb - Apple Mac Mini eller Asus Eee Box 204?
Begge setups kræver jo separat tuner og ekstra software. Til Mac'en forventer jeg at det bliver Elgato eller Hauppage tuner og EyeTV - til Eee Box bliver det en Hauppage tuner med jeg aner ikke, hvad det er LETTEST at gå til mht. software..(?)

Ud fra ovenstående må mine krav kunne opsummeres således:
0: Det skal være så enkelt som muligt at gå til / få sat op - og benytte fremadrettet
1: Det skal fungere mht. at kunne gå ind og ud af standby :-)
2: Det skal være så lydsvag som muligt
3: Det skal komme inkl. fjernbetjening, der bare virker (det ser det dog ud til at både Mac Mini og Eee Box 204 gør)

Jeg vil sætte STOR pris på alle kommentarer til et eller flere at ovenstående punkter - eller Mac Mini vs. Eee Box generelt..  
Hvad ville I vælge, hvis I var i mine sko?

På forhånd mange tak!



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/



Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 15:25

Det et 2 meget forskellige ting du vil sammenligne.

Eee er jo en windows pc med en lavenergi cpu.

Mac er jo med OSX og med en normal CPU.

Umiddelbart er Mac-Mini lettest at sætte op, vil tro du kan få det hele konfiguret på under en ½ time.
Hvorfor vil du bruge standby, hvorfor ikke slukke Mac-Mini helt. Vil tro det kan boote op på under 45sekunder.

Fjernbetjening, det ultimative er en iPod Touch.

Lydsvag, vil tro at Eee måske er mest lydsvag men ved det ikke 100%

 



Skrevet af: xirb
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 15:32

lahan, tak for input!
Jes, det er pærer og bananer, der sammenlignes, hvilket man ikke kan gøre direkte, men spørgsmålet er, hvad I ANDRE TROR, er bedst til en isdessert, hvis du forstår hvad jeg mener. :-)

1:0 til Mac'en indtil videre så. Kan man tænde sin Mac fra fjernbetjening, når den er slukket? Ellers dur slukning ikke.



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af xirb xirb skrev:

lahan, tak for input!
Jes, det er pærer og bananer, der sammenlignes, hvilket man ikke kan gøre direkte, men spørgsmålet er, hvad I ANDRE TROR, er bedst til en isdessert, hvis du forstår hvad jeg mener. :-)

1:0 til Mac'en indtil videre så. Kan man tænde sin Mac fra fjernbetjening, når den er slukket? Ellers dur slukning ikke.

Ved faktisk ikke om du kan boote Mac fra en Touch.

Ved timer optagelse kan den selv boote et par min før optagelse. Eyetv kan også lukke maskinen ned efter optagelse. En fukntion der vist ikke findes på windows.



Skrevet af: primeradk
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 19:49

>Lahan, kan man tilskutte 2 skærme til en Mac mini? Kan se den har nogen andre udgange, har brug for 2 x dvi, eller 1 x dvi og 1 x HDMI?

 

\René



-------------
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.



Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 14-April-2009 kl. 21:31
ja du kan godt tilslutte 2 skærme til den nye mac mini. men du skal have BÅDE et minidvi til hdmi (eller minidvi til dvi + dvi til hdmi kabel) og et mini displayport til dvi (monoprize og amazon sælger mini dp til hdmi i usa, men har stadig ikke set det i DK) for at få det til at virke. Det bliver unægtelig noget værre kabelrod omme bagved. Desuden skal du være opmærksom på at hvis du eksempelvis kører fuldskærms video i 1920x1200 på den ene, så blanker den den anden skærm i sort. Jeg har på fornemmelsen at det er på grund af hdcp. (min macbook pro blanker skærmen på den bærbare når jeg forsøger at se HD video på min samsung 245T)
Ud over det, så ville jeg helt klart vælge mini'en fordi det er så let at gå til og dermed også temmelig "omsorgsfrit" MEN skal dog sige at jeg har det setup selv (dog ikke med min elgato hybrid tuner sat til!) OG så har jeg et atom 330 med win7  (rev 7000) hvor jeg havde sat et hauppauge hvr-1300 til, men det var henslængt på skrivebordet, JEg fik så et morex noah kabinet i dag. Desværre bruger hauppauge kortet for meget strøm under boot til at setuppet vil starte med den 90W psu der er til kabinettet. (jeg har på fornemmeren den spiker helt vildt i starten det tv-kort, men jeg har desvære ikke mulighed for at måle det.) MEn før kabinettet  virkede det super godt. :-) og ja ipod touch med www.mobileairmouse.com det er ganske enkelt kanon.




Skrevet af: Badsted
Skrevet den: 15-April-2009 kl. 10:07

Du har i anden tråd bedt om nogle oplysninger inde i denne tråd:

  • Hvor støjsvag er den?
    • Meget støjsvag, ikke lydløs, men kun lige hørbar i en normal stue.
  • Virker fjernbetjening (kaldet remote i nogle landsdele) som den skal?
    • Ja, men den er grim som et ondt år! Jeg har dog kun prøvet den i det medfølgende Asus Cinema, som er en pendan til Cyberlink PowerDVD Cinema (eller noget....)
  • Er den let til at gå ud og ind af standby/hypernate eller hvad den nu går i når man "slukker" via fjernbetjeningen?
    • Yep, det virker fuldstændig upåklageligt....
  • Er den let at få til at køre som mediecenter/PVR - når man ser bort fra fullHD og måske også alm. HD?
    • Det er relativt til dine evner som PC smed ;-) Det medfølgende Asus Cinema kører fremragende og ser godt ud, hvis man ikke skal vise optaget TV. Men jeg fik det aldrig til at vise 720p uden 'hakken'.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted



Skrevet af: opzouten
Skrevet den: 15-April-2009 kl. 10:32

Lige en kommentar mht at afspille HD.

Ved at installere Haali Media Splitter ( http://haali.cs.msu.ru/mkv/ - http://haali.cs.msu.ru/mkv/ ) er det muligt at afspille 720p materiale i Matroska container (.mkv).

Dette er testet på en B202, og kørte uden problemer.



Skrevet af: xirb
Skrevet den: 15-April-2009 kl. 13:52

Hej, Tak for jeres tilbagemeldinger!

Badsted, det lyder jo rigtigt fint med standardfunktionerne i Eee Box'en. Eneste bekymring er det med opsætning, som du siger er relativet til min PC-erfaring. Kan du overtales til at uddybe det - lidt mere om HVOR bøvlet det var at få til at spille? (Altså de ting, der spiller - ikke fullHD..)
Nu prøvede du/Badsten vel "kun" Mediaportal, så hvis andre har erfaring med at opsætte anden mediacenter-software på dyret, hører jeg meget gerne om det..!

opzouten, lyder da meget cool, at man i hvert fald skulle have mulighed for at afspille "alm." HD-materiale (omend der så måske er håb om at 204/206'eren kan trække FullHD, hvis 202'eren kan klare alm. HD..)..
Mon der er nogle, der har forsøgt på 204/206?

Mit regnskab ser p.t. således ud:

GRØN = FØRENDE/POINT
RØD = ULEMPE/MINUSPOINT

                      MAC MINI     EEE BOX
STØJ         OK           OK
REMOTE       COOL         OK (men grim)        
OPSÆTNING    LET          LET
PVR-SOFTW.   EyeTV/LET    Ukendt/besvær kendes ikke 
STANDBY      OK           OK
HD-PLAY      OK           OK med Haali M.S.???
FULL HD      OK          
PROBLEMFYLDT (men uvigtigt)
HASTIGHED    GOD          OK til formålet
TILSLUTNING  M/konverter  
LET, m/HDMI-stik

PRIS         4600,-       
3200,-
=====================================================
IALT         ******       *****



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 15-April-2009 kl. 13:58
bemærk angående Mac-M;ini så ligger der en del guides på nettet som beskriver hvordan du selv opgraderer RAM og HDD.

Et andet plus til din liste er OSX i forhold til Windows.

Husk også generel hastighed, Mac-Mini vil være væsentligt hurtigere end Eee med Atom CPU'en.


Skrevet af: Badsted
Skrevet den: 15-April-2009 kl. 14:01

Prøv at læse min oprindelige tråd om erfaringer med B204'eren. Den burde give dig en god fornemmelse af, hvad jeg var igennem og hvad der ikke virkede:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57508&KW=Badsted - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57508& KW=Badsted

Der hvor boxen kommer til kort er primært ved bitrates over 6-7 mb/s ved WMV-HD. Det lader til, at ved andre formater kører det fint...

Med venlig hilsen
Henrik Badsted



Skrevet af: xirb
Skrevet den: 15-April-2009 kl. 14:11

lahan, rigtigt mht. hastighed! Jeg opdaterer straks regnskabet ovenfor. :-) Eee Box'ens skal dog også ha' et point for at komme med HDMI-stik, så man ikke skal fedte med konvertere og lydkabler..

Badsted, jeg har læst tråden meget grundigt og har derfor også nærmest afskrevet HD-afspilning på Eee box'en. Mit spørgsmål er vel egentlig mere generelt end problemerne med HD-playback - og vel faktisk misvisende beskrevet ovenfor. (Det er lige med selv at være klar over, hvad det er, man gerne vil vide .)
- Spørgsmålet er nok mere, hvor besværligt, det er helt generelt at få en HTPC/mediecenter PC til at køre på Windows-platformen mht. mediecenter-softwaren, codecs m.v..? :-)
(Min nuværende kom preinstalleret, omend jeg ER i seminørd-kategorien..)



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: Badsted
Skrevet den: 15-April-2009 kl. 14:24

Det er svært at sige, hvor svært det er at få et mediecenter til at køre på Windows, for det kommer meget an på, hvikle medier du vil kunne afspille og hvad du derudover ønsker at bruge det til.

Jeg bruger stort set udelukkende egne optagelser og enkelte DVD film på mit mediecenter.

Jeg bruger Mediaportal og 4therecord og kan sætte det op på maks. 1 time (det måtte jeg gøre her forleden, da jeg fik nogle underlige fejl....)

Jeg har kun de tre DVB-T kanaler, der er tilgængelige herhjemme.

Dermed er mit setup ekstremt minimalistisk og enkelt og derfor kører det også bare.... (som regel).

Jo mere du ønsker at din mediecenterløsning skal kunne (flotte covers, downloadede film, youtube osv.) jo mere komplekst bliver det og jo mere tid skal du formentlig bruge på at holde det kørende.

Denne regel tror jeg (uden at ha' noget at ha' det i) gælder for både Mac og Windows....

Held og lykke med dit mediecenter-liv ;-)

Med venlig hilsen
Henrik Badsted



Skrevet af: xirb
Skrevet den: 15-April-2009 kl. 16:01

Badsted, mange tak for inputs herom!

Mit brug minder MEGET om dit - det bliver noget ret enkelt, hvor især optagelse (og afspilning heraf) og egne rippede DVD-film klart bliver den primære anvendelse. Det bliver dog via analogt signal (i hvert fald det første lange stykke tid).

Har tidligere hørt skrækhistorier om, hvor meget bøvl folk har haft med at finde codecs og drivere, først til at få mediecenter-softwaren til at fungere og derefter for at kunne få tv-tuneren til at optage/encode m.v. og (naturligvis) for at kunne afspille diverse filer, herunder evt. købe licens til DVD-afspilningsprogrammer for at få den rigtige mpeg-encoder/decoder.. I skrækhistorierne minder det jo mest af alt om hacking, når man skal have fundet den kombination af codecs/encodere/drivere, der fungerer.. Og DET "frygter" jeg lidt..

 



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: miri
Skrevet den: 15-April-2009 kl. 17:23

Måske Acers Aspire Revo kunne have interesse:

http://www.play.com/PC/PCs/4-/9606825/Acer-Aspire-Revo-Intel-Atom-N230-1-6GHz-2GB-160GB-3D-Game-Controller-Vista-Home-Premium-Desktop-PC/Product.html?cur=258 - http://www.play.com/PC/PCs/4-/9606825/Acer-Aspire-Revo-Intel -Atom-N230-1-6GHz-2GB-160GB-3D-Game-Controller-Vista-Home-Pr emium-Desktop-PC/Product.html?cur=258

 



-------------
miri


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 15-April-2009 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Måske Acers Aspire Revo kunne have interesse:

http://www.play.com/PC/PCs/4-/9606825/Acer-Aspire-Revo-Intel-Atom-N230-1-6GHz-2GB-160GB-3D-Game-Controller-Vista-Home-Premium-Desktop-PC/Product.html?cur=258 - http://www.play.com/PC/PCs/4-/9606825/Acer-Aspire-Revo-Intel -Atom-N230-1-6GHz-2GB-160GB-3D-Game-Controller-Vista-Home-Pr emium-Desktop-PC/Product.html?cur=258

 

Det kan lige tilføjes at det er baseret på http://en.wikipedia.org/wiki/NVIDIA_Ion - Nvidia ION med 9400M grafik. Cool. Spændende at se hvad de danske priser bliver... (Play prisen er uden moms).



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: xirb
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 08:14

JA, den Acer Aspire Revo ser SUPER lækker ud til formålet - med sit 9400M grafikkort (ligesom der også sidder i Mac Mini), 2GB RAM og HDMI-stik..!
Bliver nok et stort hit, når den dukker op.

Det der umiddelbart taler imod er leveringstiden - kan næsten ikke vente helt indtil d. 18/5 med at få fingrene i den - især ikke når den så formentlig bliver forsinket en eller flere måneder, når det kommer til stykkket.  (gør de ikke altid det..??)

Ja, kan forstå at Play.com sender fra Jersey, som så åbenbart regnes udenfor EU - så prisen vil blive tillagt både told og moms (og postDK-gebyr), og sikkert komme op lige under 4000 kr... Mon ikke den så bliver endnu dyrere fra en dansk butik.. I så fald kan man dog næsten lige så godt snuppe sig en Mac Mini og få Core 2 Duo CPU til ca. samme pris...

Uh, nu er valget næsten endnu sværere.. vente.. købe nu.. købe billigt..

 



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: KimA
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 13:16

Jeg har ikke rigtig nogen erfaringer med et windows baseret media center.

Men jeg bruger selv en Mac mini (dog en gammel Core duo model) men virker skam meget godt til det.

Jeg bruger primært Plex, til afspilling af film osv. Der er også et EyeTV plugin mener jeg, så du har det hele samlet i et program :)

Jeg vil ihvertfald sige en Mac mini, da man også får design med :)


Skrevet af: xirb
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 13:23

Hej KimA,
Tak for input!

Tak for tip om Plex, det ser cool ud, så det vil jeg bestemt se nærmere på!

Hvilken TV-tuner bruger du - hvis du da optager på Mac'en - og hvor tilfreds er du med den?



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: KimA
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 14:27

Jeg bruger ingen TV-tuner, bruger den bare til at se film osv :).

Har dog overvejet at skaffe en, meen jeg venter lidt endnu :)

Det skal dog siges at Plex godt kan drille lidt indtil man lige får lidt styr på det :)


Skrevet af: erstad
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af KimA KimA skrev:

Jeg har ikke rigtig nogen erfaringer med et windows baseret media center. Men jeg bruger selv en Mac mini (dog en gammel Core duo model) men virker skam meget godt til det.Jeg bruger primært Plex, til afspilling af film osv. Der er også et EyeTV plugin mener jeg, så du har det hele samlet i et program :)Jeg vil ihvertfald sige en Mac mini, da man også får design med :)


Hej Kim,

Har tænkt på at bruge min mac mini core solo som harddisk optager til alm. billedrørs-tv.

Hvordan får du lyden med over hvis det både skal til musikanlæg og til tv?

Virker EPG her i DK?

Kan Elgato tvtuneren decode MPEG 4 signal?

Mvh Erstad


Skrevet af: KimA
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af erstad erstad skrev:

Oprindeligt skrevet af KimA KimA skrev:

Jeg har ikke rigtig nogen erfaringer med et windows baseret media center. Men jeg bruger selv en Mac mini (dog en gammel Core duo model) men virker skam meget godt til det.Jeg bruger primært Plex, til afspilling af film osv. Der er også et EyeTV plugin mener jeg, så du har det hele samlet i et program :)Jeg vil ihvertfald sige en Mac mini, da man også får design med :)


Hej Kim,

Har tænkt på at bruge min mac mini core solo som harddisk optager til alm. billedrørs-tv.

Hvordan får du lyden med over hvis det både skal til musikanlæg og til tv?

Virker EPG her i DK?

Kan Elgato tvtuneren decode MPEG 4 signal?

Mvh Erstad


Jeg har ikke rigtig noget viden omkring det da jeg ikke har nogen tvtuner.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 14:52
tjack evt medie center mac tråden herinde. Der er der en masse billeder af eyetv der viser YouSee kanaler.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 18:13
@ erstad
1: med en splitter. Der er kun 1 lydudgang på maskinen. Ellers skal du trække den via anlægget over i tv, men det er måske meget at gøre - ellers brug kun anlægget.
2: ja fra dvb-t gør den.
3. delvist. Elgato har EyeTV Diversity 2008 som har 2 digitale tunere, men desværre ingen til analog. Dog kan den modtage h.264 avc, men jeg er overhovedet ikke sikker på at det er et signal du kan modtage fra nogen antenne, og den har ikke mulgihed for noget kort, så det er måske nok begrænset med brugen af det.


Skrevet af: xirb
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 18:24

claus_jac: Vil det sige, at EPG kun virker sammen med DVB-T - eller er der også mulighed for at få alm. EPG ned til alle de analoge kanaler..?



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: xirb
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 18:29
lahan, kan du overtales til lige at smide et link til den tråd, du henviser til - kan ikke lige finde en titel med Mac og mediecenter, når jeg bladrer igennem arkivet (det er selvfølgelig bare mig, der har stirret mig blind på det). :-) Tak.

-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 21:12
nej EPG er noget der kommer ind via DVB-signalet - kan IKKE fås til analog tv. Med mindre man abonnerer på noget tv-guide eller sådan noget. Køber man eyetv følger der vist et lille abo med til et eller andet website, men desværre på usa'sk! Men igen. det kræver jo så at maskinen er koblet til indernettet. :-)




Skrevet af: xirb
Skrevet den: 16-April-2009 kl. 21:46
Crap, der gik Mac-løsningen lige 10 skridt tilbage i forhold til en Windows MCE-løsning, hvor tv-guiden fungerer upåklageligt også til de analoge kanaler..

-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 17-April-2009 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af xirb xirb skrev:

lahan, kan du overtales til lige at smide et link til den tråd, du henviser til - kan ikke lige finde en titel med Mac og mediecenter, når jeg bladrer igennem arkivet (det er selvfølgelig bare mig, der har stirret mig blind på det). :-) Tak.
i denne tråd står der en del om Mac og http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48503&KW=eyetv&PN=1&TPN=2 - mediecenter







Skrevet af: xirb
Skrevet den: 17-April-2009 kl. 14:38

TAK, ser jo meget cool ud.

Apropos vores snak her, er der i øvrigt lige røget en artikel i PcWord:
http://www.pcworld.dk/art/10789?page=1 - http://www.pcworld.dk/art/10789?page=1

I ønskes alle en god weekend!



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: Psudo
Skrevet den: 18-April-2009 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af xirb xirb skrev:

lahan, tak for input!
Jes, det er pærer og bananer, der sammenlignes, hvilket man ikke kan gøre direkte, men spørgsmålet er, hvad I ANDRE TROR, er bedst til en isdessert, hvis du forstår hvad jeg mener. :-)

1:0 til Mac'en indtil videre så. Kan man tænde sin Mac fra fjernbetjening, når den er slukket? Ellers dur slukning ikke.

Ved faktisk ikke om du kan boote Mac fra en Touch.

Ved timer optagelse kan den selv boote et par min før optagelse. Eyetv kan også lukke maskinen ned efter optagelse. En fukntion der vist ikke findes på windows.

Du er ikke helt korrekt oplyst hvad angår Windows media center optager funktioner,  men når debatten går på mac vs. PC gælder det jo ofte om at stille konkurrenten i så dårligt lys som muligt.
Der findes et udemærket 3. parts produkt der efter ende optagelse ligger media centeret i dvale, det hedder http://thegreenbutton.com/forums/thread/135558.aspx - MCE standby tool .

Jeg kender ikke Macs mini´s gode takter, der er sikkert mange, ville dog bare lige rette dig i din opfattelse af MCE/VMC/W7MC.

/Psudo



Skrevet af: lahan
Skrevet den: 18-April-2009 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Psudo Psudo skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af xirb xirb skrev:


lahan, tak for input!Jes, det er pærer og bananer, der sammenlignes,
hvilket man ikke kan gøre direkte, men spørgsmålet er, hvad I ANDRE
TROR, er bedst til en isdessert, hvis du forstår hvad jeg mener. :-)1:0 til
Mac'en indtil videre så. Kan man tænde sin Mac fra fjernbetjening, når
den er slukket? Ellers dur slukning ikke.


Ved faktisk ikke om du kan boote Mac fra en Touch.


Ved timer optagelse kan den selv boote et par min før optagelse. Eyetv
kan også lukke maskinen ned efter optagelse. En fukntion der vist ikke
findes på windows.



Du er ikke helt korrekt oplyst hvad angår Windows media center
optager funktioner,  men når debatten går på mac vs. PC gælder det jo
ofte om at stille konkurrenten i så dårligt lys som muligt. Der findes et
udemærket 3. parts produkt der efter ende optagelse ligger media
centeret i dvale, det hedder
http://thegreenbutton.com/forums/thread/135558.aspx - MCE
standby tool .


Jeg kender ikke Macs mini´s gode takter, der er sikkert mange, ville
dog bare lige rette dig i din opfattelse af MCE/VMC/W7MC.


/Psudo

Jeg snakkede ikke om en dvale funktion, men om
at lukke helt ned efter optagelse.


Skrevet af: Psudo
Skrevet den: 18-April-2009 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Psudo Psudo skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af xirb xirb skrev:


lahan, tak for input!Jes, det er pærer og bananer, der sammenlignes,
hvilket man ikke kan gøre direkte, men spørgsmålet er, hvad I ANDRE
TROR, er bedst til en isdessert, hvis du forstår hvad jeg mener. :-)1:0 til
Mac'en indtil videre så. Kan man tænde sin Mac fra fjernbetjening, når
den er slukket? Ellers dur slukning ikke.


Ved faktisk ikke om du kan boote Mac fra en Touch.


Ved timer optagelse kan den selv boote et par min før optagelse. Eyetv
kan også lukke maskinen ned efter optagelse. En fukntion der vist ikke
findes på windows.



Du er ikke helt korrekt oplyst hvad angår Windows media center
optager funktioner,  men når debatten går på mac vs. PC gælder det jo
ofte om at stille konkurrenten i så dårligt lys som muligt. Der findes et
udemærket 3. parts produkt der efter ende optagelse ligger media
centeret i dvale, det hedder
http://thegreenbutton.com/forums/thread/135558.aspx - MCE
standby tool .


Jeg kender ikke Macs mini´s gode takter, der er sikkert mange, ville
dog bare lige rette dig i din opfattelse af MCE/VMC/W7MC.


/Psudo

Jeg snakkede ikke om en dvale funktion, men om
at lukke helt ned efter optagelse.

Ok my bad...
Kan den så boote op ved næste timede optagelse, ellers er det da noget bøvl.



Skrevet af: lahan
Skrevet den: 18-April-2009 kl. 12:19
Ja selvfølgelig kan den selv boote ved en timer optagelse. Mener den booter op 2min optagelsen hvis man benytter eyetv som optage program.


Skrevet af: tengstedt
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 09:55
Hej xirb

Er du nået frem til at købe noget? Blev det en Mac?


-------------
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB


Skrevet af: xirb
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 14:39

Hej tengstedt

Ja beslutningen er taget - og det bliver en Mac!

Den er dog ikke købt endnu - for nu er der jo lidt nyt research der skal laves (suk ) - bl.a. om hvilken tv-tuner, der er den bedste til Mac'en!



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af xirb xirb skrev:

Hej tengstedt

Ja beslutningen er taget - og det bliver en Mac!

Den er dog ikke købt endnu - for nu er der jo lidt nyt research der skal laves (suk ) - bl.a. om hvilken tv-tuner, der er den bedste til Mac'en!

Den samme som til PC. Hvor svært kan det være


Skrevet af: xirb
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 14:54

Nå, er du sikker? :-)

SÅ må det jo være noget Hauppauge-agtigt.. MEN jeg hører nu "rygter" om, at når det hedder Mac, så skal man købe Elgato....



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af xirb xirb skrev:

Nå, er du sikker? :-)

SÅ må det jo være noget Hauppauge-agtigt.. MEN jeg hører nu "rygter" om, at når det hedder Mac, så skal man købe Elgato....



Du kan købe http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?start - firedvt .
Samme boks kan købes hos elgato hvor den er malet hvid samt koster en del mere. Den hedder Elgato 610.

Skal det være Hauppauge så kan http://elgato.com/elgato/na/mainmenu/products/software/EyeTV3/product3.en.en.html - disse bruges, ifølge elgato.com:
WinTV-HVR-900
WinTV-HVR-950
WinTV-HVR-950Q
WinTV-Nova-T Stick
WinTV-Nova-TD Stick
HD PVR


Skrevet af: xirb
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 15:11

Tak for tippet! Virker det sammen med Boxer - til når de engang får Tv3 med?

Indtil videre får jeg dog mine kanaler ned analogt - så er "bange" for, at jeg må have fat i en EyeTV Hybrid - http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/tuner/hybrid08/product1.en.html - http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/tuner/hyb rid08/product1.en.html
- Nogen meninger om den? :-)



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: xirb
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 15:14

Hov, så ikke Hauppauge-linket - før nu!

Dem må jge lige kigge nærmere på og se om jeg kan finde en med både anlog og digital modtagelse, så jeg i det mindste kan tage must carry kanalerne i god kvalitet indtil jeg om et par år får skiftet til digital tv. :-)



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 15:14
gå ind på boxer hjemmeside.
Derinde kan du sikkert se hvilke tunere der er supporteret i danmark.

Derefter kan du se om disse tunere står på elgatos side.


Skrevet af: xirb
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 15:18
Til andre nysgerrige kan jeg fortælle, at Boxer desværre ikke officielt understøtter nogen som helst computer-tuner, så vidt jeg kan se.. De lister kun TV med indbygget tunere og settop-bokse til at slutte direkte til tv'et.. Så vidt jeg kan se:
http://www.boxertv.dk/?page=1658 - http://www.boxertv.dk/?page=1658

- men måske er der nogen, der har andre erfaringer, med fx Firedvt.. Research, research, research  -det er skruen uden ende - jeg får vist aldrig købt! :-)

-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: xirb
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 16:00

Ser ud til mit billigste valg bliver Hauppauge WinTV-HVR-900: Det er en hybrid tuner understøttet af EyeTV til under kr. 500,-
- Så det er halv pris af Elegato EyeTv Hybrid.. Men gad vide om der er kvalitetforskel... Elegatos kan i hvert fald også håndtere FM-radio i flg. specs. Svært valg

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=200870&searchArea=products&Soegeord=wintv+900 - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=200870&am p;searchArea=products&Soegeord=wintv+900

 



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af xirb xirb skrev:

Ser ud til mit billigste valg bliver Hauppauge WinTV-HVR-900: Det er en hybrid tuner understøttet af EyeTV til under kr. 500,-
- Så det er halv pris af Elegato EyeTv Hybrid.. Men gad vide om der er kvalitetforskel... Elegatos kan i hvert fald også håndtere FM-radio i flg. specs. Svært valg

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=200870&searchArea=products&Soegeord=wintv+900 - http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=200870&am p;am p;am p;searchArea=products&Soegeord=wintv+900

 

jeg har selv afprøvet det med en miglia analog tuner, det blev piv ringe.


Skrevet af: xirb
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 16:07

Ku' jeg overtale dig til at uddybe? Er det migili-produktet der er ringe, FM-radio, eller hele det analoge setup på en Mac eller?
(Har aldrig lige høre om migili før.)

TAK!



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 16:11
TRor det er tuneren, en Miglia TVmini som er ringe.
Optagelsen blev ikke specielt gode på mit YouSee analog signal.

Fik dog testet EyeTV, som virker rigtigt fedt. Desuden er eyetv supporten rigtig god hvis man selv vil lave lidt automatiske scripts.




Skrevet af: tengstedt
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 22:37

SÅDAN - jeg er også med på vognen, har netop bestilt en Mac mini og afventer at modtage den....

Spændende, spændende



-------------
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB


Skrevet af: jsmidt
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 23:14

Phuuuu.......jeg tror sku' også snart jeg må ejer en mini - skal primært bruges til videoafspilling herunder film fra itunes shop.

Er der nogen der har erfaring hermed? (har U$ konto) - jeg tænker på kan disse film/serier afspilles fra det valgte "user-end" software eller skal de afspilles fra Itunes?

Jeg håber at dem der har en mini med tv-tuner giver deres erfaring til kende  - det er svært at gennemskue hvad der er det rigtige valg til den lille mini.

Glæder mig til at høre om din erfaring når du modtager den (er den købt gennem appleshoppen?)

Oprindeligt skrevet af tengstedt tengstedt skrev:

SÅDAN - jeg er også med på vognen, har netop bestilt en Mac mini og afventer at modtage den....

Spændende, spændende

Hilsen

Jesper



Skrevet af: tengstedt
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 07:31

Oprindeligt skrevet af jsmidt jsmidt skrev:

er den købt gennem appleshoppen?)

YES. Bestilt den mindste og opgraderer så selv med ekstra RAM (hvis det er nødvendigt)



-------------
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB


Skrevet af: jsmidt
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 07:40

 

Oprindeligt skrevet af tengstedt tengstedt skrev:

Oprindeligt skrevet af jsmidt jsmidt skrev:

er den købt gennem appleshoppen?)

YES. Bestilt den mindste og opgraderer så selv med ekstra RAM (hvis det er nødvendigt)

Ok - jeg tror jeg hoppe på den samme model. Hvad har du tænkt dig af tuner?

Prøv at tjekke dette ud:

http://www.youtube.com/watch?v=LQhSlPX7anA - http://www.youtube.com/watch?v=LQhSlPX7anA

For fedt.

Hilsen

Jesper



Skrevet af: tengstedt
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 08:51

Ja, for pokker - nu kan jeg slet ikke vente på at den ankommer !!!

Har foreløbigt besluttet mig at vente med tuner. Har pt. en HDD-optager, som lige klarer den frem til 1. november. Antenneforeningen har ikke taget den endelige beslutning om hvorledes de håndterer skiftet, så det må lige afvente dem. Men jeg har haft en del kig på eye-tv hybrid - og har det sådan set stadig.



-------------
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB


Skrevet af: xirb
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 09:21

Cool video, glæder mig også til at få gang i Mac Mini mediecenteret. :-)

Ville være super cool at kunne bestille Pay-per-view video direkte fra US iTunes store. Hvordan har du jsmidt fået sådan en konto - og har du adgang til at bestille fillm..?
(og sikkert et dumt spørgsmål: man kan vel ikke vælge at få vist undertekster på dem, vel? )



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: jsmidt
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 10:35

Oprindeligt skrevet af xirb xirb skrev:

Cool video, glæder mig også til at få gang i Mac Mini mediecenteret. :-)

Ville være super cool at kunne bestille Pay-per-view video direkte fra US iTunes store. Hvordan har du jsmidt fået sådan en konto - og har du adgang til at bestille fillm..?
(og sikkert et dumt spørgsmål: man kan vel ikke vælge at få vist undertekster på dem, vel? )

Det er super nemt at få en U$ konto - vejledninger findes vist også her hos recorder, men ellers kan du google det. I hovedtræk går det ud på:

- opret ny konto i ITunes med adresse i US (familie, forretning el.lign)

- ved betaling - vælg "voucher" el. lign, dvs. ikke kreditkort. (formentlig tiltænkt US familier som køber "skrabekort" til børn mv.

- gå på E-bay og søg efter Itunes gift card. Bemærk - risiko for snyd!

- bestil

- indtast den modtagne kode i Itunes - og du har nu credit + kan købe film/serier mv. fra Itunes U$ :-)

- nej, ingen undertekst

Jeg har købt credit 3 gange fra E-bay uden problemer. Bemærk endvidere, at den pålydende værdi er højere end din pris - jeg har typisk givet ca. 60-65$ for 100$ i ITunes.

Jeg glæder mig også til at få en - men skal lige afgøre hvilket setup med tv-tuner jeg skal have.

Vil gerne have en der understøtter mpeg4 - men har svært ved at se om de forskellige produkter understøtter det - de skriver typisk mpeg2, h264.?

Hilsen

Jesper



Skrevet af: Toebs
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 12:00
Bare lige lidt "bonus info".
Til jer som har købt, eller køber Mac Mini, så få fat i
programmet Sofa Control, det er virkeligt genialt.
Koster omkring 10-15USD

Og glemte lige, alt efter hvilket TV i har kan det være
i oplever overscan eller lign.

Så kan i benytte dette program
DisplayConfigX
Eller prøve at slå overscan fra på den HDMI indgang i
bruger og slå overscan til på macen :)


Skrevet af: xirb
Skrevet den: 11-Maj-2009 kl. 13:27

Hej Toebs,
Tak for tips.

Hej jsmidt:
Lyder cool - tak for tippet! Det skal jeg da prøve..
Er der nogen grund til at det skal være en rigtig adresse - kan man ikke bare oprette en falsk adresse?

Hej alle: :-)
Jeg har nu bestilt en Hauppauge wintv hvr-900 sub tv-tuner, som rygter fortæller skulle være samme hardware som i en Elgato EyeTv Hybrid.. Den er ca. halv pris.

I skal dog lige være opmærksomme, hvis I har samme plan:
NU bliver det nemlig spændende om de sender en hvr-900H eller en "rigtig" hvr-900 - som nogle åbenbart er ude for..!
Førstnævnte virker IKKE sammen med EyeTV 3 (har jeg fået bekræftet af Elgato's support), så det skal man være meget opmærksom på, hvis det er det PVR-software, man vil bruge på Mac'en (og det er det vel nok?).



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 11-Maj-2009 kl. 20:12
Den version jeg har fra elgato er model 650 (vist 1.gen :-)) Men Xirb hvorfor har du bestilt den i hauppauge udgaven? Med mindre du allerede har eyetv så bliver det en dyr fornøjelse for det er godt nok noget "dyrt" software! :-) jeg købte mac-udgaven dengang fordi det var Hauppauge hw i den og den så også kunne bruges til pc, men fik så softwaren til mac med i købet. Det er jeg faktisk rigtig glad for jeg gjorde dengang.
Til dem der ikke har brugt dem endnu, så er kvaliteten på det analoge signal til gengæld overhovedet ikke noget at råbe hurra for!! Bare så i ved det.



Skrevet af: jsmidt
Skrevet den: 12-Maj-2009 kl. 08:39

Hej Xirb

Oprindeligt skrevet af xirb xirb skrev:

Lyder cool - tak for tippet! Det skal jeg da prøve..
Er der nogen grund til at det skal være en rigtig adresse - kan man ikke bare oprette en falsk adresse?

Næ, det tror jeg ikke. Jeg har selv anvendt en familie adresse - men såfrmet jeg ikke havde det vil jeg nok anvende en business adresse - slået op på nettet. Jeg tror dog ikke der er nogen verifikation heraf.

God fornøjelse.

Jesper



Skrevet af: xirb
Skrevet den: 12-Maj-2009 kl. 10:24

claus_jac:
Ja, det kan bestemt ikke betale sig med Hauppauge hvis man skal ud og købe EyeTV bagefter - men det har jeg heldigvis i forvejen!
Er lidt skuffet over at høre, at analog var så ringe - det er DET jeg skal bruge også de næste par år, går jeg ud fra... Men forhåbentlig er kvaliteten lidt bedre på det nye sticks end din den gamle tuner..

jsmidt:
Cool, så må jeg i gang. Tror jeg prøver lykken herfra: http://itunesgiftcode.com/ - http://itunesgiftcode.com/



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: jsmidt
Skrevet den: 12-Maj-2009 kl. 13:09

Hej Xirb

Oprindeligt skrevet af xirb xirb skrev:

Cool, så må jeg i gang. Tror jeg prøver lykken herfra: http://itunesgiftcode.com/ - http://itunesgiftcode.com/

Super link - man er jo hver gang lidt nervøs når man køber noget på ebay - dit link ser lidt "mere" officielt ud (bemærk, jeg har dog altid fået koden fra ebay - så måske lidt ubegrundet nervøsitet).

Post lige dine erfaringer med køb fra nævnte side - på forhånd tak.

Jesper



Skrevet af: xirb
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 08:07

Kan se, at man ikke skal handle hos http://itunesgiftcode.com/ - http://itunesgiftcode.com/  - der er folk, der har haft dårlige erfaringer - men siden er vist også lukket her til morgen..
- Så tilbage til det alm. e-bay. :-)



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: jsmidt
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 14:54

Forsøgt i går aftes - og siden var lukket. Google lidt på gift code og kan konstatere, at de billige "koder" er "cracket" og at Apple åbenbart har lukket dette hul.

Var herefter på ebay hvor der heller ikke sælges kodes mere (som man kan få via email) - øvvvvv. Jeg vil gerne give prisen + evt. tillæg hvis jeg kunne få dem leveret via email, men det er åbenbart stoppet (for nu)

Trist.

Oprindeligt skrevet af xirb xirb skrev:

Kan se, at man ikke skal handle hos http://itunesgiftcode.com/ - http://itunesgiftcode.com/  - der er folk, der har haft dårlige erfaringer - men siden er vist også lukket her til morgen..
- Så tilbage til det alm. e-bay. :-)



Skrevet af: senned
Skrevet den: 17-Maj-2009 kl. 19:14
fik lige oprettet en amerikans iTunes konto og hentet "quantum of solace"
for 20dollars. Det er da for gennemført. Jeg købte min iTunes gift cards hos
ham her:

http://myworld.ebay.com/urphotos4less/ - urphotos4less

Jeg fik koden 30min. efter jeg havde bestilt. Købte for 50dollars.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 17-Maj-2009 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af senned senned skrev:

fik lige oprettet en amerikans iTunes konto og hentet "quantum of solace" for 20dollars. Det er da for gennemført.


20$ for at downloade filmen?? Det er mere end hvad DVD udgaven koster.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 17-Maj-2009 kl. 21:50
20$ er 110 kr og det er i øvrigt for HD udgaven... jeg mangler stadig at få nogen til at anmelde hd kvaliteten på downloadede film fra itunes... har noget liggende som jeg gerne tager med i min macbook, og spiller et sted hvor der er et ordentligt display og nogen der ved noget om billed...

(kræver en receiver der er hdcp kompatibel, og separat kan tage lyd-input og billed fra hhv phono og hdmi)


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 17-Maj-2009 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

20$ er 110 kr og det er i øvrigt for HD udgaven...


Betyder HD ikke 720p med en bitrate som er marginalt højere end DVD?

@Senned: Hvad er størrelsen på den fil som du downloadede?


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: senned
Skrevet den: 17-Maj-2009 kl. 23:37
den fylder 3.55GB og målene er 1280x530px. Fik også "team america world
police" til 10$.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 00:25
Oprindeligt skrevet af senned senned skrev:

den fylder 3.55GB og målene er 1280x530px. Fik også "team america world
police" til 10$.


Dvs. bitraten er ca det halve af DVD udgaven..


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: xirb
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 08:33

Hej senned,

Tak for tippet - så har jeg også købt fra samme gut, s¨å afventer jeg bare modtagelse. :-)



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/


Skrevet af: xirb
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 09:06

Hej folkens!

Jeg vil bare lige advare alle imod at bestille en Hauppauge wintv hvr-900 USB-tuner.. Der står godtnok HVR-900 udenpå kassen, men indeni viser det sig, at modellen er HVR-900H.. Den undestøtter EyeTV IKKE - og har tilsyneladende ingen planer om at komme til det.. :-(



-------------
Venlig hilsen Sørensen

Maskine: Kiss DP-558 80GB

Lokation: Nord

http://www.eeepc.dk/



Print side | Luk vindue