Print side | Luk vindue

Tapeconnection.dk igen på Firmatjek

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59177
Udskrevet den: 21-September-2024 kl. 05:21


Emne: Tapeconnection.dk igen på Firmatjek
Skrevet af: edtwodth
Emne: Tapeconnection.dk igen på Firmatjek
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 13:58
Hej

Nu ser det igen ud til at Tapeconnection er kommet på Firmatjek:

http://www.forbrug.dk/nyheder/pressemeddelelser/firmatjekapr 09/

De lovede ellers sidste gang, at de ville overholde Forbrugerklagenævnets afgørelser.

Det ser også ud til at de denne gang har valgt helt at overhøre forbrugeres henvendelser....

Som en forbruger, der tidligere har kæmpet mod dem i en sag i forbrugerklagenævnet, kommer det ikke som den store overraskelse.

Havde dog håbet at de havde lært lidt af tidligere sager.

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)


-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth



Svar:
Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 14:10
TC kommenterer selv afgørelsen på hifi4all.dk:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73984&P N=1

Man kan bare undre sig over at afgørelsen faldt i oktober måned og at de ikke har reageret før nu?

Desuden kan man jo ud af afgørelsen læse, at de endnu engang ikke har besvaret henvendelser fra forbrugerklagenævnet.

Det var præcis det jeg have store problemer med sidste gang de havnede på listen, nemlig det faktum at de ikke svarer forbrugerklagenævnet.

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)


-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

TC kommenterer selv afgørelsen på hifi4all.dk:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73984&P N=1Man kan
bare undre sig over at afgørelsen faldt i oktober måned og at de ikke har
reageret før nu?Desuden kan man jo ud af afgørelsen læse, at de endnu
engang ikke har besvaret henvendelser fra forbrugerklagenævnet.Det var
præcis det jeg have store problemer med sidste gang de havnede på listen,
nemlig det faktum at de ikke svarer forbrugerklagenævnet.Edtwodth
(enfrustreretforbruger.dk)

Måske fordi der er noget i sagen som ikke rager os andre? Det er heller ikke
smart at kunden har smidt sin kvittering væk + det er noget uheldigt at det
værksted går konkurs i mellemtiden.


Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 15:36
Ikke rager os andre?

At Tapeconnection som virksomhed konstant ignorerer forbrugerklagenævnets henvendelser (ikke første gang det sker) rager da netop alle forbrugere!

Det med kvitteringen nævner afgørelsen intet om og det er heller ikke dette afgørelsen bliver afgjort på.

Når TC ikke besvarer henvendelser fra forbrugerklagenævnet, accepterer de jo de oplysninger som kunden er kommet med.

Og sjovt nok vælger TC også i denne sag først at efterleve afgørelsen  efter den er kommet til offentlig skue på firmatjek.

Det kunne tyde på, at de kører med en politik, der hedder: Træk sagerne i langdrag så opgiver kunden måske sin sag.

Når man kigger på tidsforløbet er der min. gået 6 måneder fra afgørelsen faldt og til de kommer på firmatjek. derudover har de haft yderligere tid i forbindelse med forbrugerklagenævnets behandling af sagen, til at finde en løsning.

At det skal tage min 6 måneder, ja noget kunne tyde på over et år, at finde en løsning, uanset problemets omfang, er fuldstændig grotesk.

Som sagt: ikke første gang de kører denne fremgangsmåde....

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)



-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 15:39
Det kan naturligvis aldrig blive kundens problem at en forhandlers værksted går konkurs.

Lars


Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Det kan naturligvis aldrig blive kundens problem at en forhandlers værksted går konkurs.

Lars


Fuldstændig enig Lars.

Det var også udfaldet af min egen sag mod dem.

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)


-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Det kan naturligvis aldrig blive kundens problem at en
forhandlers værksted går konkurs.Lars

Det kan jo være svært at finde kundeoplysniger hos et firma som er gået
konkurs, og man kan derfor godt forstå hvis det har taget noget tid at finde
denne kundes TV frem igen.

Men at kunden smider sin kvittering væk gør det jo heller ikke nemmere,
men det skal butikken måske også bøde for?

Om det er fair det har taget 6 måneder kan jeg ikke tage stilling til da vi jo
ikke kender alle detaljer i denne sag.


Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 16:11
Som sagt nævner afgørelsen intet om konkurs mv.

Men uanset hvilke forhold, der spiller ind, så er det ikke kundens problem.

Forhandleren må så søge andre løsninger.

I dette tilfælde har TC endda ikke stillet et midlertidigt fjernsyn til rådighed.

De har altså intet gjordt for at afhjælpe kundens problemer.

Desuden frabedte kunden sig også den 3. rep. da han mente, og også fik ret i, iht. afgørelsen, at de 2 første rep. var nok til at gå ud over rimelig tid.

Men som sagt: Mit problem med TC er, at de vælger fuldstændig at lade være med at svare på forbrugerklagenævnets afgørelser.

edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)


-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 16:16
Det er da stadigvæk forhandlerens problem at fremskaffe disse kundeoplysninger. Det er jo dem der har valgt værkstedet, så naturligvis skal butikken bøde for det. Sådan er loven heldigvis.

Lars


Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Som sagt nævner afgørelsen intet om konkurs mv. Men
uanset hvilke forhold, der spiller ind, så er det ikke kundens problem.

Kan godt være det ikke er kundens problem, men er det forhandleres skyld
at værkstedet går ned? TC kan jo ikke bare trylle.

Kan da godt være der intet står om konkurs og manglede kvittering. Men så
kan der måske være noget uoverensstemmelse mellem TC og
forbrugerklagenævnet


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 16:20
Er stadigvæk TC's problem at loven bliver overholdt, så hvis de ikke kan trylle må de betale..

Lars


Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Som sagt nævner afgørelsen intet om konkurs mv. Men
uanset hvilke forhold, der spiller ind, så er det ikke kundens problem.

Kan godt være det ikke er kundens problem, men er det forhandleres skyld
at værkstedet går ned? TC kan jo ikke bare trylle.

Kan da godt være der intet står om konkurs og manglede kvittering. Men så
kan der måske være noget uoverensstemmelse mellem TC og
forbrugerklagenævnet


Hvis der er uoverenstemmelse mellem TC og forbrugerklagenævnet, er det jo TC's egen skyld, de besvarer jo ikke henvendelserne fra netop forbrugerklagenævnet.

Edtwodth (enfrustereretforbruger.dk)


-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: Chr. R.
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 16:27

Kom dog videre i livet ,end at vedblive med at være en dybt frustreret forbruger, og tilmed have behov at oplyse dette i alle indlæg



Skrevet af: kena
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Kom dog videre i livet ,end at vedblive med at være en dybt frustreret forbruger, og tilmed have behov at oplyse dette i alle indlæg



At TC igen ikke har efterlevet Forbrugerklagenævnets afgørelse finder jeg i allerhøjeste grad relevant for for dette forum. Hvad folk har stående i deres signatur er også underordnet så længe indlægget er relevant.


Skrevet af: Chr. R.
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af kena kena skrev:

Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Kom dog videre i livet ,end at vedblive med at være en dybt frustreret forbruger, og tilmed have behov at oplyse dette i alle indlæg



At TC igen ikke har efterlevet Forbrugerklagenævnets afgørelse finder jeg i allerhøjeste grad relevant for for dette forum. Hvad folk har stående i deres signatur er også underordnet så længe indlægget er relevant.

Lav en søgning på trådstarters indlæg f.eks. bare på denne portal, så forstår du måske bedre mit indlæg



Skrevet af: kena
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Lav en søgning på trådstarters indlæg f.eks. bare på denne portal, så forstår du måske bedre mit indlæg



At trådstarter har skrevet om emnet før diskvalificere ham da ikke. At TC i dag (igen ) er kommet på forbrugerklagenævnets sorte liste er relevant ny information at komme med.

Generelt synes jeg man skal gå efter bolden (indholdet i tråden) i stedet for manden.

Edit: og nu er jeg selv med til at afspore diskussionen


Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Oprindeligt skrevet af kena kena skrev:

Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Kom dog videre i livet ,end at vedblive med at være en dybt frustreret forbruger, og tilmed have behov at oplyse dette i alle indlæg



At TC igen ikke har efterlevet Forbrugerklagenævnets afgørelse finder jeg i allerhøjeste grad relevant for for dette forum. Hvad folk har stående i deres signatur er også underordnet så længe indlægget er relevant.

Lav en søgning på trådstarters indlæg f.eks. bare på denne portal, så forstår du måske bedre mit indlæg



Ja, jeg har skrevet en del indlæg om netop TapeConnection!

Men hvorfor?

1. Jeg har selv haft en sag mod dem, ville derfor advarer andre og søge gode råd!

2. Tapeconnection har før været på Firmatjek. Der skrev jeg et indlæg. Mener det er relevant for brugere af netop dette site.

3. Ja, jeg har kommenteret andre indlæg om netop TC og forbrugerlovgivning. Er dette ulovligt? Når jeg selv har kendskab til problemer på området, er det vel tilladt at skrive kommentare?

Men du er åbenbart af den holdning, at forhandlere kan opføre sig som de vil?

Men forresten: Du skal da overhovedet ikke bestemme, hvad jeg skriver af indlæg eller kommentere

Forsat go dag

Edtwodth (enfrustereretforbruger.dk)




-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: Chr. R.
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 17:04

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Ja, jeg har skrevet en del indlæg om netop TapeConnection!

Det er jo langfra kun TC du har kastet dig over. Langfra...

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Men du er åbenbart af den holdning, at forhandlere kan opføre sig som de vil?

Det har jeg på ingen måde skrevet eller blot antydet!

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Men forresten: Du skal da overhovedet ikke bestemme, hvad jeg skriver af indlæg eller kommentere  
 

Næe, men måske skulle også denne portal overveje, om man ønsker at lægge plads til din nærmest sygelige jagt på forhandlere. Se dog historikken for dine indlæg, og læs hvad du skriver. Der er sq ikke normalt



Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 17:12
Nu skal det ikke udvikle sig til en debat om personer, sjovt nok udvikler kritik af Tc sig altid til dette???

Men:

Da jeg selv har været igennem en sag i forbrugerklagenævnet, og vundet denne, mener jeg, at jeg har en lille ide om, hvad det er man er oppe imod.

Derfor har jeg som sagt skrevet en del indlæg.

Min oplevelse med Tc gør nok også, indrømmet, at jeg har en lidt lavere tærskel over for forhandlere, der trækker problemer i langdrag og ikke lever op til det lovede.

Så derfor gør jeg aktivt noget, hver gang jeg støder på sådan et problem! I stedet for at sidde med hænderne i lommen. og sjovt nok virker det!

Hvis alle forbrugere bare var passive og ikke foretog sig noget, når det er helt åbenlyst, at en forhandler ikke lever op til loven, ja så ville det se sølle ud.

Det er min sidste kommentar til dig Chr R. på dette område. Vil du tage en debat om selve det, at TC er kommet på Firmatjek igen igen, så deltager jeg gerne, ellers ikke.

Forsat go dag

Edtwodth (enfrustereretforbruger.dk)


-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 17:13


Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 17:14


-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: Viking30
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 18:13
Tak for info, den slags er altid velkommen.


Skrevet af: Ole
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 18:59
Hej Alle.

Hold jer til emnet.

Jeg har slettet et par indlæg - og ladet et par stå..

...Ole
PS: Inden nogen bliver kaldt sladrehank eller noget, så kan jeg fortælle at jeg har taget moderationen op på eget initiativ


-------------
Moderator, recordere.dk


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 19:06
Da der er slettet indlæg jeg ville svare på sletter jeg også mit.



Lars



Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 19:15
(...) slettet af Ole - der var vist mange, der var igang med at skrive da jeg lavede mit indlæg

M.h.t. Tapeconnection så har en sag jo som bekendt altid to sider. Og det er helt sikkert at ingen "herinde" har mulighed for at vurdere hele sagens rette sammenhæng 100%. Derfor skal man også passe på med at drage en masse konklusioner! Hvilket dog ikke afholder nogle fra at gøre det alligevel.

Jeg har selv stået "på den anden side" af disken, gennem en del år. Dette har gjort at jeg har indtaget en endog MEGET kritisk holdning til FS og frem for alt deres til tider dybt latterlige afgørelser. For lige såvel som der er forbrugere, som føler sig trådt over tæerne, lige så meget er der forretningsdrivende, som bliver decideret sjoflet af FS.

M.v.h.



Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 19:34
Henrik B,

TapeConnection har jo ikke gjort noget for at fremme sagen:

De har bl.a. ikke lånt forbrugerne et fjernsyn i perioden. Noget Forbrugerklagenævnet ligger meget vægt på.

Sagen er afgjort på, at kunden har nægtet en 3. rep (som TC alligevel får udført) på grund af rimelig tid. Og her får kunden jo ret.

Vil det så sige, at TC er klogere end Forbrugerklagenævnet og derfor er det i orden at trække en sag i langdrag?

Sådan som jeg læser det starter sagen helt tilbage i 2007?

Hvis Tc har været uenig i afgørelsen kunne de jo tage til retten i stedet for bare at ignorere den og først betale når de kommer på "den sort liste"

De har heller ikke svaret på forbrugerklagenævnets henvendelser. Hvilket er det problem jeg hæfter mig mest ved.

Når de ikke svarer må man jo gå ud fra at de er enige i hvordan sagen er forløbet?

Og at fremgangsmåden er set før hos TC gør jo ikke sagen bedre.

Hvad er din holdning til dette?

Forsat go debat

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)



-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: DarkStar
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 22:09
Er du blevet professionel forbrugervagthund? - sådan helt seriøst. Det må
da kræve en enorm tid at holde alle dine blogs, sider og facebook gruppe
ved lige. Er der tid til det ved siden af arbejde?

-------------
An  a day...


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 22:57

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Henrik B,

TapeConnection har jo ikke gjort noget for at fremme sagen:

De har bl.a. ikke lånt forbrugerne et fjernsyn i perioden. Noget Forbrugerklagenævnet ligger meget vægt på.

Sagen er afgjort på, at kunden har nægtet en 3. rep (som TC alligevel får udført) på grund af rimelig tid. Og her får kunden jo ret.

Vil det så sige, at TC er klogere end Forbrugerklagenævnet og derfor er det i orden at trække en sag i langdrag?

Sådan som jeg læser det starter sagen helt tilbage i 2007?

Hvis Tc har været uenig i afgørelsen kunne de jo tage til retten i stedet for bare at ignorere den og først betale når de kommer på "den sort liste"

De har heller ikke svaret på forbrugerklagenævnets henvendelser. Hvilket er det problem jeg hæfter mig mest ved.

Når de ikke svarer må man jo gå ud fra at de er enige i hvordan sagen er forløbet?

Og at fremgangsmåden er set før hos TC gør jo ikke sagen bedre.

Hvad er din holdning til dette?

Forsat go debat

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)

Du skriver i et af dine første inlæg at TC konstant ignorerer Forbrugerklagenævnet . Hvilket jeg tolker til,at du har viden om mange flere end de nævnte par sager, - og at de aldrig har rettet sig efter en afgørelse ? ?   



Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Er du blevet professionel forbrugervagthund? - sådan helt seriøst. Det må
da kræve en enorm tid at holde alle dine blogs, sider og facebook gruppe
ved lige. Er der tid til det ved siden af arbejde?


Som skrevet tidligere: Jeg deltager gerne i en debat om forbrugerrettigheder og at Tapeconnection igen igen er kommet på Firmatjek.

Personfnidder gider jeg simpelthen ikke.

Forsat go dag

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)


-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Henrik B,

TapeConnection har jo ikke gjort noget for at fremme sagen:

De har bl.a. ikke lånt forbrugerne et fjernsyn i perioden. Noget Forbrugerklagenævnet ligger meget vægt på.

Sagen er afgjort på, at kunden har nægtet en 3. rep (som TC alligevel får udført) på grund af rimelig tid. Og her får kunden jo ret.

Vil det så sige, at TC er klogere end Forbrugerklagenævnet og derfor er det i orden at trække en sag i langdrag?

Sådan som jeg læser det starter sagen helt tilbage i 2007?

Hvis Tc har været uenig i afgørelsen kunne de jo tage til retten i stedet for bare at ignorere den og først betale når de kommer på "den sort liste"

De har heller ikke svaret på forbrugerklagenævnets henvendelser. Hvilket er det problem jeg hæfter mig mest ved.

Når de ikke svarer må man jo gå ud fra at de er enige i hvordan sagen er forløbet?

Og at fremgangsmåden er set før hos TC gør jo ikke sagen bedre.

Hvad er din holdning til dette?

Forsat go debat

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)

Du skriver i et af dine første inlæg at TC konstant ignorerer Forbrugerklagenævnet . Hvilket jeg tolker til,at du har viden om mange flere end de nævnte par sager, - og at de aldrig har rettet sig efter en afgørelse ? ?   



Du behøves bare at søge her i forummet, så kan du se, at der har været tidligere sager. Ellers ville jeg ikke skrive, som jeg gør

Det er bl.a. derfor, jeg har valgt at oprette denne tråd. Jeg finde det dybt uprofessionel at TC vælger at overhøre forbrugerklagenævnets henvendelser.

Så må folk selv tage stilling til om den måde TC behandler deres kunder på er rigtig eller forkert.

Forsat go debat

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)


-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 23:25

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

 ...Tapeconnection igen igen er kommet på Firmatjek.

Forsat go dag

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)

Igen igen? Det er den slags udtalelser, som i mine øjne gør dine indlæg useriøse. Det er bliver ikke længere subjektivt, og lyser langt væk af, at du vil gøre alt i din magt, på at få de firmaer ned med nakken, som efter DIN opfattelse ikke agerer korrekt.

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Du behøves bare at søge her i forummet, så kan du se, at der har været tidligere sager. Ellers ville jeg ikke skrive, som jeg gør

Du mener ikke at det i fairhedens lys, er korrekt kun at forholde sig til den konkrete sag?? Du mener at  tidligere sager som ér afgjort korrekt - uanset tidsforløb - skal holdes udenfor? De ér jo netop afsluttet! Men du kører måske efter devisen om at f.eks. lovovertrædere er lovovertrædere, uanset at de HAR afsonet deres straf?

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:


Det er bl.a. derfor, jeg har valgt at oprette denne tråd. Jeg finde det dybt uprofessionel at TC vælger at overhøre forbrugerklagenævnets henvendelser.

Vi er enige for så vidt angår tidsaspektet.

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:


Så må folk selv tage stilling til om den måde TC behandler deres kunder på er rigtig eller forkert.

Og det er så lige nøjagtig det du ikke lader dem da du netop "farver" folk med DIN mening! Jeg tror at hvis du virkelig ønskede at være en forbrugervagthund, at du skulle bruge dit krudt helt andre steder. For set i forhold til, hvor mange kunder Tapeconnection har på årsbasis, kontra antallet af reklamationer, kontra FS-sager, så er det så små promiller vi taler om, at jeg hurtigt kan finde rigtig mange firmaer, som har langt flere sager...

M.v.h.



Skrevet af: DarkStar
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:


Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Er du blevet professionel forbrugervagthund? - sådan helt
seriøst. Det må
da kræve en enorm tid at holde alle dine blogs, sider og facebook gruppe
ved lige. Er der tid til det ved siden af arbejde?
Som skrevet
tidligere: Jeg deltager gerne i en debat om forbrugerrettigheder og at
Tapeconnection igen igen er kommet på Firmatjek.Personfnidder gider jeg
simpelthen ikke.Forsat go dagEdtwodth (enfrustreretforbruger.dk)


Er det personfnidder fordi jeg stiller dig et legitimt spørgsmål?.. Det havde
været personfnidder hvis jeg havde kaldt dig en dybt anal, socialt udfordret
skrivebordshøvding med for meget fritid... men det gjorde jeg ikke.

-------------
An  a day...


Skrevet af: erla
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 23:27
Don't feed the troll...


Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 23:42
Jeg gentager:

Jeg har kun lavet denne tråd for at gøre folk opmærksomme på at Tapeconnection er kommet på Firmatjek, og så håbede jeg på at vi kunne få en stille og rolig debat omkring det faktum at en forhandler kan trække en sag i langdrag og overhovedet ikke svarer forbrugerklagenævnet når de henvender sig. Uden konsekevenser.

At folk ikke kan tage en debat uden at gå efter personen, tjaaa....

Som sagt: det lader til at man ikke kan nævne Tapeconnection uden at det bliver til et angreb på personen.

Jeg har skrevet min holdning til sagen og måden den er blevet tacklet på af forhandleren.

Hvis folk mener at forhandleren har gjort alt perfekt eller noget der hen ad, er det deres ret til at have denne mening.

Jeg forholder mig bare til lovgivning og teksten i afgørelsen.

Jeg nægter at deltage i forsøget på at få denne post ødelagt/slettet ved hjælp af personfnidder. Noget kunne tyde på, at det er det, der er formålet?

Forsat go debat

edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)


-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Du mener ikke at det i fairhedens lys, er korrekt kun at forholde sig til den konkrete sag?? Du mener at  tidligere sager som ér afgjort korrekt - uanset tidsforløb - skal holdes udenfor? De ér jo netop afsluttet! Men du kører måske efter devisen om at f.eks. lovovertrædere er lovovertrædere, uanset at de HAR afsonet deres straf?


Når sagerne ligner hinanden utrolig meget, bl.a. ved at Tapeconnection ikke har svaret på forbrugerklagenævnets henvendelser, så mener jeg det er helt korrekt at gøre opmærksom på dette.

Sagerne har desuden også det tilfældes at TC først reagerer NÅR de kommer på Firmatjek.

Sagerne har desuden det tilfælles at TC har trukket sagerne i langdrag.

Forsat go debat

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)


-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Og det er så lige nøjagtig det du ikke lader dem da du netop "farver" folk med DIN mening! Jeg tror at hvis du virkelig ønskede at være en forbrugervagthund, at du skulle bruge dit krudt helt andre steder. For set i forhold til, hvor mange kunder Tapeconnection har på årsbasis, kontra antallet af reklamationer, kontra FS-sager, så er det så små promiller vi taler om, at jeg hurtigt kan finde rigtig mange firmaer, som har langt flere sager...


uanset hvor mange kunder Tc har, skal hver enkel kunde vel behandles rigtigt i forhold til lovgivningen.

Sjovt nok har TC selv brugt formuleringen, at de har altså andre kunder at se til....

Forsat go debat

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)


-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: erla
Skrevet den: 22-April-2009 kl. 23:55

Sagerne har også det tilfælles, at du hiver dem frem og forsøger at gøre enkeltsager til udtryk for et firma's ifølge din optik generelt anløbne moral...

Nu har du sagt hvad du mener - igen, igen - om Tape Connection, kan vi så ikke få fred ?

Hvis folk vil lytte til din anti-kampagne, så har du jo i rigelige mængder eksponeret din hjemmeside til samme formål.

Personligt har jeg det sådan, at jeg fulgte din første sag, og synes du var et fjols... jo mere du skriver, jo mere sympati får jeg for de erhvervsdrivende du har indledt et korstog imod...

Så for mit vedkommende, er det bedste du kan gøre for at fremme din sag, at holde mund... du er aldeles inhabil til at udtale dig i generelle vendinger om TC, og fortsatte ytringer i denne retning er derfor ud over alle grænser utroværdige!

Don't feed the troll... beklager hvis ovenstårende opfattes som i modstrid med denne opfordring...



Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 00:03
Jeg takker også for informationen.

Men om jeg havde fået den eller ej, havde ikke ændret på at jeg ALDRIG handler i TC igen.




Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Sagerne har også det tilfælles, at du hiver dem frem og forsøger at gøre enkeltsager til udtryk for et firma's ifølge din optik generelt anløbne moral...

Nu har du sagt hvad du mener - igen, igen - om Tape Connection, kan vi så ikke få fred ?

Hvis folk vil lytte til din anti-kampagne, så har du jo i rigelige mængder eksponeret din hjemmeside til samme formål.

Personligt har jeg det sådan, at jeg fulgte din første sag, og synes du var et fjols... jo mere du skriver, jo mere sympati får jeg for de erhvervsdrivende du har indledt et korstog imod...

Så for mit vedkommende, er det bedste du kan gøre for at fremme din sag, at holde mund... du er aldeles inhabil til at udtale dig i generelle vendinger om TC, og fortsatte ytringer i denne retning er derfor ud over alle grænser utroværdige!

Don't feed the troll... beklager hvis ovenstårende opfattes som i modstrid med denne opfordring...



Som sagt: Tag nu en seriøs debat uden alt det personfnidder

Forsat go dag

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)


-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 01:17

Nej og ja, erlas pointe er ganske glimrende. udover det åbentlyst personlige i kampagnen imod TC (bare rolig, det er set lang værre), så må erlas sidste bemærkning siges at være utroligt passende, omend den kræver et vist kendskab til internet lingo for at forstå budskabet

 

Jeg synes det er værd at overveje "ulven kommer " historien, Edtwodth/ha9953's budskab drukner simpelthen fordi at det er en evig gentagelse af samme tema, og hver gang står det mere og mere klart at man gør dig nogle antagelser omkring TC som du baserer på enkeltsåtende hændelser, havde det været en statestik eksamen var det lige til et -2.

jeg har sjovt nok den totalt modsatte oplevelser af TC, ligeledes baseret på enkeltstående hændelser. skal jeg så også benytte hver en lejlighed til at berette om hvor fantastisk deres service er?



-------------
Crown - there is no substitute.


Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 01:19
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Nej og ja, erlas pointe er ganske glimrende. udover det åbentlyst personlige i kampagnen imod TC (bare rolig, det er set lang værre), så må erlas sidste bemærkning siges at være utroligt passende, omend den kræver et vist kendskab til internet lingo for at forstå budskabet

 

Jeg synes det er værd at overveje "ulven kommer " historien, Edtwodth/ha9953's budskab drukner simpelthen fordi at det er en evig gentagelse af samme tema, og hver gang står det mere og mere klart at man gør dig nogle antagelser omkring TC som du baserer på enkeltsåtende hændelser, havde det været en statestik eksamen var det lige til et -2.

jeg har sjovt nok den totalt modsatte oplevelser af TC, ligeledes baseret på enkeltstående hændelser. skal jeg så også benytte hver en lejlighed til at berette om hvor fantastisk deres service er?



Som sagt: Tag nu en seriøs debat uden alt det personfnidder

Forsat go dag

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)



-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 03:10

Det er netop rettet imod den retorik der benyttes. Det forplumre budksabet. Og dine indlæg er jo netop rettet imod et enkelt individ, i det her tilfælde en bestemt forretning. hvis jeg var person orienteret ville jeg påpege at den lettere nedlandende og bedrevidende stil netop ikke vil bidrage til at "folket" giver dig medhold, men at man debaterer for debatten, og ikke budskabets skyld.

Du vil heller aldrig (forhånbentligvis) hører en advoakat sidde og lire paragraffer af til tømmermester hansen der gik ud af 7. klasse, han vil derimod buge tiden på at sørge for at budskabet når frem, og bliver forstået, på den mest hensigtsmæssige måde. Det er reelt hovedessencen i at være en værdsat debatør.

Jeg forsøger at appelerer til din fornuftsmæssige side idet jeg antager at du er interresseret i at få dit budskab ud på den mest hensigtsmæssige måde.



-------------
Crown - there is no substitute.


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 06:14
Faktum er at TC IKKE overholder lovgivningen. Så kan TC's "venner" forsøge at fordreje sagen med alle mulige mærkelige og helt uvedkommende personangreb, det ændrer bare ikke på noget.

ha9953 fortsæt dit gode arbejde med at advare mod dårlige forhandlere.

Lars


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 07:27

Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Faktum er at TC IKKE overholder lovgivningen.

Lars

Øøøhh nej, lige nøjagtig forkert!! Det er sådanne udtalelser som farver debatten og som gør debatten useriøs!

Skal det være en seriøs og nuaceret debat, så må man netop tage statistikken med i debatten. Og har en bestemt forhandler tusindvis af handler om året, hvoraf man kan fremdrage et par af dem, som værende med et - for kunden - uheldigt udfald, så kan man kun generalisere på én måde:

"Tapeconnection overholder generelt lovgivningen"

Men derfor kan der jo altid opstå uoverensstemmelser, når der foregår handler mellem mennesker. Og for hver negativ eksempel der kan trækkes frem, kan der findes hundredevis af positive! Altså taler vi om promiller. Går man på FS' hjemmeside, kan man nemt finde firmaer, hvor det står laaaaangt værre til. Disse sider anfægtes ikke af Edtwodth, hvilket blot bekræfter at han netop ikke er "forbruger vagthund", men derimod blot er på personligt vendetta...

M.v.h.



Skrevet af: MDHell
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 

Går man på FS' hjemmeside, kan man nemt finde firmaer, hvor det står laaaaangt værre til. Disse sider anfægtes ikke af Edtwodth, hvilket blot bekræfter at han netop ikke er "forbruger vagthund", men derimod blot er på personligt vendetta...

M.v.h.

det er muligt men dette forum er vel heller ikke lige stedet at poste at:

Find S. Madsen Automobiler A/S, Brønderslev

eller

Tæppe og Gardinexperten, v/Alex Matthiesen, Juelsminde

ikke kan finde ud af at følge FS afgørelser, så var der også blevet ballade over det

 



-------------


Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 |


Skrevet af: fredtoft
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Sagerne har også det tilfælles, at du hiver dem frem og forsøger at gøre enkeltsager til udtryk for et firma's ifølge din optik generelt anløbne moral...

Nu har du sagt hvad du mener - igen, igen - om Tape Connection, kan vi så ikke få fred ?

Hvis folk vil lytte til din anti-kampagne, så har du jo i rigelige mængder eksponeret din hjemmeside til samme formål.

Personligt har jeg det sådan, at jeg fulgte din første sag, og synes du var et fjols... jo mere du skriver, jo mere sympati får jeg for de erhvervsdrivende du har indledt et korstog imod...

Så for mit vedkommende, er det bedste du kan gøre for at fremme din sag, at holde mund... du er aldeles inhabil til at udtale dig i generelle vendinger om TC, og fortsatte ytringer i denne retning er derfor ud over alle grænser utroværdige!

Don't feed the troll... beklager hvis ovenstårende opfattes som i modstrid med denne opfordring...

+1



-------------
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
http://www.av-blog.dk/ - AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede


Skrevet af: bird
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 09:09

Jeg er med erla.

Fremtrækkelse af enkeltsager hos en leverandør der har en betydelig omsætning er helt forkert. Jeg har haft et fuldstændig uproblematisk forhold til TC de mange gange jeg har handlet der. De reklamationer jeg har haft er blevet behandlet med professionalisme og hjælpsomhed.

Nu har vi så din negative oplevelse og min positive oplevelse. I din verden må det så stå uafgjort nu. Personlig hetz mod en virksomhed, hvor der har været en uoverensstemmelse mellem sælger og køber, og hvor sagen er udfaldet til købers fordel, må IKKE danne grundlag for en generel vurdering.

Det er fuldstændig smagløst og tenderende sensationsjournalistik.

Troll imo.

 



Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 09:27

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:



I dette tilfælde har TC endda ikke stillet et midlertidigt fjernsyn til rådighed.

edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)

Nu har jeg læst både afgørelsen, denne tråd, samt tråden på Hifi4all gennem, og jeg ser ingen steder noget skrevet om at kunden ikke er tilbudt dette, og så har valgt at takke nej...

Oplys mig endelig hvis jeg tager fejl!

Ellers, lad os holde os til fakta.



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 10:34

Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Er du blevet professionel forbrugervagthund? - sådan helt seriøst. Det må
da kræve en enorm tid at holde alle dine blogs, sider og facebook gruppe
ved lige. Er der tid til det ved siden af arbejde?

Irelevant sludder for emnet.

Hvis du vil have svar på disse spørgsmål, så PM manden eller bevæg dig over i Bruger til Bruger området. Her handler det om noget ganske andet.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

 ...Tapeconnection igen igen er kommet på Firmatjek.

Forsat go dag

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)

Igen igen? Det er den slags udtalelser, som i mine øjne gør dine indlæg useriøse. Det er bliver ikke længere subjektivt, og lyser langt væk af, at du vil gøre alt i din magt, på at få de firmaer ned med nakken, som efter DIN opfattelse ikke agerer korrekt.

Manden har da 100% ret.. "igen igen.. " to gange. Manden har selv prøvet det een gang. Og nu er der en anden som også har prøvet det.

een plus een (1+1) er lig med to (1+1=2) = igen igen.

Om jeg dog fatter den her form for debat

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Og det er så lige nøjagtig det du ikke lader dem da du netop "farver" folk med DIN mening! Jeg tror at hvis du virkelig ønskede at være en forbrugervagthund, at du skulle bruge dit krudt helt andre steder. For set i forhold til, hvor mange kunder Tapeconnection har på årsbasis, kontra antallet af reklamationer, kontra FS-sager, så er det så små promiller vi taler om, at jeg hurtigt kan finde rigtig mange firmaer, som har langt flere sager...

M.v.h.

Vi kan konstatere, at du er forbrugeren der vægter firmaerne efter, hvor mange gange de kommer på firmatjek. For dig er det ikke vigtigt OM de kommer på listen eller ej, men derimod antallet af gange de gør det.

Det er den væsentlige forskel jeg ser på dig og Henrik. Henrik synes een gang er een gang for meget. Og det kan jeg, som forbruger, kun være enig med ham i. For sådan en forbruger er jeg.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Faktum er at TC IKKE overholder lovgivningen.

Lars

Øøøhh nej, lige nøjagtig forkert!! Det er sådanne udtalelser som farver debatten og som gør debatten useriøs!

Skal det være en seriøs og nuaceret debat, så må man netop tage statistikken med i debatten. Og har en bestemt forhandler tusindvis af handler om året, hvoraf man kan fremdrage et par af dem, som værende med et - for kunden - uheldigt udfald, så kan man kun generalisere på én måde:

"Tapeconnection overholder generelt lovgivningen"

Det kommer vist helt an på, hvilken farve man ønsker at opnå, for dit postulat er da lige så åndsvagt, som det du argumenterer imod.

Skal det gøres RIGTIGT, så skal man skrive:

"Tapeconnection overholder GENTAGENDE GANGE ikke lovgivningen".

Jeg kunne også havde skrevet;

"Tapeconnection overholder I DE FLESTE TILFÆLDE lovgivningen".

Så er den FARVET efter FAKTUM, og ikke efter hvad man personligt lige synes er rigtigt/forkert!

Betydningen er præcis den samme, og indikere, at der har været mere end eet tilfælde, hvor Tape connection ikke overholdte lovgivningen. Det er et faktum vi ikke kan komme uden om, uanset hvor mange gange de så end HAR overholdt lovgivningen.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

 ...Tapeconnection igen igen er kommet på Firmatjek.

Forsat go dag

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)

Igen igen? Det er den slags udtalelser, som i mine øjne gør dine indlæg useriøse. Det er bliver ikke længere subjektivt, og lyser langt væk af, at du vil gøre alt i din magt, på at få de firmaer ned med nakken, som efter DIN opfattelse ikke agerer korrekt.

Manden har da 100% ret.. "igen igen.. " to gange. Manden har selv prøvet det een gang. Og nu er der en anden som også har prøvet det.

een plus een (1+1) er lig med to (1+1=2) = igen igen.

Om jeg dog fatter den her form for debat

Jeg ved godt det er en gang flueknep, men "igen igen", må jo nødvendigvis være 3 gange... 1 gang = første gang, 2 gange = igen, 3 gange = igen igen.

Om de så har været der 3 gange, tør jeg ikke sige, forholdte mig bare til din udregning.

Undskyld



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Don't feed the troll... beklager hvis ovenstårende opfattes som i modstrid med denne opfordring...

Det gør den jo netop i aller højeste grad, og det er derfor at hans indlæg ender hvor de gør.

Manden får ikke en jordisk chance for at netop gøre som du siger, for hvergang han skriver noget, der retteligt netop er relevant for forumet, så kommer der folk og angriber ham som PERSON uden overhovedet at forholde sig til indholdet.

Det er simpelthen ikke fair, og moderatorene burde efterhånden snart slå voldsomt hårdt ned på det.
Personligt havde jeg også regnet med, at lige præcis du var en hel del klogere. Men jeg må nu erkende, at jeg tog fejl

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

 ...Tapeconnection igen igen er kommet på Firmatjek.

Forsat go dag

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)

Igen igen? Det er den slags udtalelser, som i mine øjne gør dine indlæg useriøse. Det er bliver ikke længere subjektivt, og lyser langt væk af, at du vil gøre alt i din magt, på at få de firmaer ned med nakken, som efter DIN opfattelse ikke agerer korrekt.

Manden har da 100% ret.. "igen igen.. " to gange. Manden har selv prøvet det een gang. Og nu er der en anden som også har prøvet det.

een plus een (1+1) er lig med to (1+1=2) = igen igen.

Om jeg dog fatter den her form for debat

Jeg ved godt det er en gang flueknep, men "igen igen", må jo nødvendigvis være 3 gange... 1 gang = første gang, 2 gange = igen, 3 gange = igen igen.

Om de så har været der 3 gange, tør jeg ikke sige, forholdte mig bare til din udregning.

Undskyld

Og det er netop flueknepperi manden OGSÅ bliver anfægtet, fordi han skriver igen igen. Det er ikke fair at angribe en mand for at bruge sådanne formuleringer, når man så selv benytter dem i sin argumentation.

Det var mest af alt derfor jeg bevægede mig ned på det plan.

Forøvrigt har du ret, igen igen må være 3. Så lad os se om ikke der er en 3. sag et sted



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Faktum er at TC IKKE overholder lovgivningen.

Lars

Øøøhh nej, lige nøjagtig forkert!! Det er sådanne udtalelser som farver debatten og som gør debatten useriøs!

Skal det være en seriøs og nuaceret debat, så må man netop tage statistikken med i debatten. Og har en bestemt forhandler tusindvis af handler om året, hvoraf man kan fremdrage et par af dem, som værende med et - for kunden - uheldigt udfald, så kan man kun generalisere på én måde:

"Tapeconnection overholder generelt lovgivningen"

Det kommer vist helt an på, hvilken farve man ønsker at opnå, for dit postulat er da lige så åndsvagt, som det du argumenterer imod.

Skal det gøres RIGTIGT, så skal man skrive:

"Tapeconnection overholder GENTAGENDE GANGE ikke lovgivningen".

Jeg kunne også havde skrevet;

"Tapeconnection overholder I DE FLESTE TILFÆLDE lovgivningen".

Så er den FARVET efter FAKTUM, og ikke efter hvad man personligt lige synes er rigtigt/forkert!

Betydningen er præcis den samme, og indikere, at der har været mere end eet tilfælde, hvor Tape connection ikke overholdte lovgivningen. Det er et faktum vi ikke kan komme uden om, uanset hvor mange gange de så end HAR overholdt lovgivningen.

 

Uanset hvordan man end ønsker at farve det, så har Henrik jo ret i at det som Lars skriver ikke er korrekt. At skrive at Tapeconnection ikke overholder lovgivning, giver jo en opfattelse af at de aldrig overholder lovgivningen. Om man så skriver generelt, i de fleste tilfælde eller gentagende gange ikke, synes jeg ikke er så væsentligt, da de alle (som du selv skriver) fortæller det samme: Nemlig at Tapeconnection har brudt loven i nogle sager.



Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

 ...Tapeconnection igen igen er kommet på Firmatjek.

Forsat go dag

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)

Igen igen? Det er den slags udtalelser, som i mine øjne gør dine indlæg useriøse. Det er bliver ikke længere subjektivt, og lyser langt væk af, at du vil gøre alt i din magt, på at få de firmaer ned med nakken, som efter DIN opfattelse ikke agerer korrekt.

Manden har da 100% ret.. "igen igen.. " to gange. Manden har selv prøvet det een gang. Og nu er der en anden som også har prøvet det.

een plus een (1+1) er lig med to (1+1=2) = igen igen.

Om jeg dog fatter den her form for debat

Jeg ved godt det er en gang flueknep, men "igen igen", må jo nødvendigvis være 3 gange... 1 gang = første gang, 2 gange = igen, 3 gange = igen igen.

Om de så har været der 3 gange, tør jeg ikke sige, forholdte mig bare til din udregning.

Undskyld

Og det er netop flueknepperi manden OGSÅ bliver anfægtet, fordi han skriver igen igen. Det er ikke fair at angribe en mand for at bruge sådanne formuleringer, når man så selv benytter dem i sin argumentation.

 

Jeg er ganske enig, synes ikke det er relevant for debatten om manden har skrevet "igen igen" eller "hovsa, nu var de der sgu for anden gang" eller hvordan han vælger at formulere det.

Når man opholder sig på internettet, lærer man efterhånden at det ikke er hver gang at alle folk er 100% klare på formuleringer og at det som skrives har en rigtigt stor sandsynlighed for at blive misforstået og opfattet anderledes end det var tiltænkt.

At sidde og fluekneppe formuleringer giver ingen mening, når vi selv ved hvor hurtigt det nogen gange går med at få skrevet et indlæg, og man derfor ikke altid for det nærlæst af 3 forskellige upartiske instanser til at rette stave-, formulerings- og grammatikfejl.



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Uanset hvordan man end ønsker at farve det, så har Henrik jo ret i at det som Lars skriver ikke er korrekt. At skrive at Tapeconnection ikke overholder lovgivning, giver jo en opfattelse af at de aldrig overholder lovgivningen. Om man så skriver generelt, i de fleste tilfælde eller gentagende gange ikke, synes jeg ikke er så væsentligt, da de alle (som du selv skriver) fortæller det samme: Nemlig at Tapeconnection har brudt loven i nogle sager.

At skrive nogen ikke overholder lovgivningen, det er fremsat som en konstatering. Og i det her tilfælde bør det kræve en form for dokumentation, netop for at man ikke skal blive forvirret. Det mener jeg også henrik er fremkommet med. Han specificere det yderligere ved at påpege det ikke er første gang, men synes ikke han bevæger sig ud i, at det er en generel opfattelse eller forsøger at gøre det til en generel måde, som Tape Connection opererer på. Henrik påpeger, at det er sket igen.

Derfra er sagen som sådan ikke meget længere for hans vedkommende, men den bliver det, fordi nogen NETOP vælger at misopfatte/misfortolke eller specifikt kræver et 100% korrekt formulering.
Hvad enten det skyldes personlige forhold til forhandleren eller personlige forhold til Henrik, så bliver hele tråden drejet over til at handle om Henrik kontra forhandleren, fremfor formålet/emnet. Det er galt! Og det kan/vil trække enormt i langdrag, fordi man ikke kan blive enige på de punkter. Enigheden er som sådan heller ikke nødvendig, hvis man bare NØJES med at forholde sig til emnet.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Uanset hvordan man end ønsker at farve det, så har Henrik jo ret i at det som Lars skriver ikke er korrekt. At skrive at Tapeconnection ikke overholder lovgivning, giver jo en opfattelse af at de aldrig overholder lovgivningen. Om man så skriver generelt, i de fleste tilfælde eller gentagende gange ikke, synes jeg ikke er så væsentligt, da de alle (som du selv skriver) fortæller det samme: Nemlig at Tapeconnection har brudt loven i nogle sager.

At skrive nogen ikke overholder lovgivningen, det er fremsat som en konstatering. Og i det her tilfælde bør det kræve en form for dokumentation, netop for at man ikke skal blive forvirret. Det mener jeg også henrik er fremkommet med. Han specificere det yderligere ved at påpege det ikke er første gang, men synes ikke han bevæger sig ud i, at det er en generel opfattelse eller forsøger at gøre det til en generel måde, som Tape Connection opererer på. Henrik påpeger, at det er sket igen.

Derfra er sagen som sådan ikke meget længere for hans vedkommende, men den bliver det, fordi nogen NETOP vælger at misopfatte/misfortolke eller specifikt kræver et 100% korrekt formulering.
Hvad enten det skyldes personlige forhold til forhandleren eller personlige forhold til Henrik, så bliver hele tråden drejet over til at handle om Henrik kontra forhandleren, fremfor formålet/emnet. Det er galt! Og det kan/vil trække enormt i langdrag, fordi man ikke kan blive enige på de punkter. Enigheden er som sådan heller ikke nødvendig, hvis man bare NØJES med at forholde sig til emnet.

Jeg tror der opstår forvirring i forhold til det quotede indlæg, fordi der åbenbart er to Henrik'er. Det lyder på dig som om at du skriver Henrik om Trådstarteren, mens den Henrik jeg henviser til (i det omtalte indlæg) er Henrik B. som kommer med et svar til Lars' indlæg.

Mit indlæg, giver sådan set bare Henrik ret i at det er overordentligt misvisende at skrive "TC overholder IKKE loven" - fordi det giver idntryk af at vi har en overvægt af sager hvor TC ikke overholder loven, hvilket statistisk vist ikke er helt korrekt. Det var det eneste mit pågældende indlæg drejede sig om.



Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 12:09
Information:

Jeg kan oplyse interesserede om, at jeg har bedt om at få låst tråden, da den ikke længere handler om det, tråden lagde op til, nemlig forhandleres måde at trække sager i langdrag på og manglende kontakt til forbrugerklagenævnet (det var i hvert fald udgangspunktet).

Nu er det mere min person, som er kommet til debat. Spændende, men det er ikke lige det rette forum for det .

Til orientering kan jeg oplyse, at jeg også næste gang, jeg falder over en forhandler, der efter min mening, og lovgivningen?, ikke behandler sine kunder ordentlig, vil skrive indlæg på mine blogs, og hvis det er relevant for dette forum, skrive et indlæg her.

Som jeg bl.a. har gjort med Tapeconnection, Yousee, Viasat og Fullrate.

Forsat go debat

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)


-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 12:35

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Jeg kan oplyse interesserede om, at jeg har bedt om at få låst tråden, da den ikke længere handler om det, tråden lagde op til, nemlig forhandleres måde at trække sager i langdrag på og manglende kontakt til forbrugerklagenævnet (det var i hvert fald udgangspunktet).

Well, det er et debat forum. Emner udvikler sig.

Og at låse emner på må og få, er med til at dræbe den debat.

At der er afstikkere i debatten, til nært beslægtede emner, er kun naturligt.

Så indtil videre ser jeg ingen grund, til at lukke denne debat.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Jeg kan oplyse interesserede om, at jeg har bedt om at få låst tråden, da den ikke længere handler om det, tråden lagde op til, nemlig forhandleres måde at trække sager i langdrag på og manglende kontakt til forbrugerklagenævnet (det var i hvert fald udgangspunktet).

Well, det er et debat forum. Emner udvikler sig.

Og at låse emner på må og få, er med til at dræbe den debat.

At der er afstikkere i debatten, til nært beslægtede emner, er kun naturligt.

Så indtil videre ser jeg ingen grund, til at lukke denne debat.

  /Lars



Hej Lars

Bare helt i orden.

Det var dog en af moderatorerne, der selv bad mig om at kontakte ham igen (der er allerede slettet nogle indlæg), hvis det igen begyndte at dreje sig om personer i stedet for indhold.

Forsat go debat

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)


-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:



I dette tilfælde har TC endda ikke stillet et midlertidigt fjernsyn til rådighed.

edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)

Nu har jeg læst både afgørelsen, denne tråd, samt tråden på Hifi4all gennem, og jeg ser ingen steder noget skrevet om at kunden ikke er tilbudt dette, og så har valgt at takke nej...

Oplys mig endelig hvis jeg tager fejl!

Ellers, lad os holde os til fakta.



Hej, sorry jeg først svarer på dette nu, havde overset dit indlæg

I afgørelsen står der blandt andet:

Indklagede har ikke svaret i sagen, og sagen afgøres derfor på baggrund af klagerens fremstilling af sagen og de indsendte bilag.

og

Det fremgår, at indklagede to gange forgæves har forsøgt at afhjælpe samme fejl ved tv’et, og at indklagede ikke har stillet et erstatningstv til klagerens rådighed under reparationerne, der hver har varet ca. tre uger. Samtidig har indklagede ikke godtgjort, at manglen ikke kunne have været afhjulpet allerede i første eller andet forsøg. Klageren har derfor ikke været forpligtet til at tåle indklagedes tredje reparation for samme fejl, og klagerens krav om ophævelse er derfor berettiget, jf. herved købelovens § 78, stk. 4, jf. § 79.

Altså fakta. Da Tapeconnection ikke har svaret på henvendelserne fra Forbrugerklagenævnet må det jo betyde at de er enige i sagens fremlægning?

Forsat go debat

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)


-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 14:40

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:



Altså fakta. Da Tapeconnection ikke har svaret på henvendelserne fra Forbrugerklagenævnet må det jo betyde at de er enige i sagens fremlægning?

Sådan tolkes det i hvert fald af Forbrugerklagenævnet, men næppe det samme som at TC er enige.
Det kan også være de har en opfattelse af at det ikke kan betale sig at svare på henvendelser fra Forbrugerklagenævnet, og det er grunden til at de ikke har reageret på henvendelserne. Det står dem frit for, så må nævnet jo bare træffe en afgørelse uden deres side af sagen - men at konkludere, at det betyder, at TC er enige, er for mig at se at drage konklsuioner på et ufuldstændigt grundlag.



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:



Altså fakta. Da Tapeconnection ikke har svaret på henvendelserne fra Forbrugerklagenævnet må det jo betyde at de er enige i sagens fremlægning?

Sådan tolkes det i hvert fald af Forbrugerklagenævnet, men næppe det samme som at TC er enige.
Det kan også være de har en opfattelse af at det ikke kan betale sig at svare på henvendelser fra Forbrugerklagenævnet, og det er grunden til at de ikke har reageret på henvendelserne. Det står dem frit for, så må nævnet jo bare træffe en afgørelse uden deres side af sagen - men at konkludere, at det betyder, at TC er enige, er for mig at se at drage konklsuioner på et ufuldstændigt grundlag.



Det er jo netop hele problemet, at en forhandler bare vælger at ignorere forbrugerklagenævnet.

Der kan jo aldrig komme noget godt ud af at ignore en henvendelse fra det officielle klagenævn. Slet ikke når dette sker i flere tilfælde.

Det kan jo netop kun betale sig at besvare henvendelserne, så man får alle aspekter med i en sag?

Og er det ikke meget normalt, at man i en sag, tager et manglende svar, som en accept af det fremstillede? (ikke en konstatering, men et spørgsmål)

Hvis man ikke mener at nævnet er seriøst, må man jo netop gennem kontakt mv. sørge for at være med til at ændre de apekter, man er uenige i. Ellers kommer der jo aldrig forbedringer, hvilket jeg absolut mener er nødvendige.

Jeg ser bl.a. gerne, at nævnets afgørelser bliver bindende, hvilket den nye erhversminister også først fremsatte et forslag om, men senere trak tilbage efter forlydender efter pres fra erhvervslivet.

Der sidder allerede nu en jurist med i afgørelserne, men hvis nævnets afgørelser, skal være bindende, skal man selvfølgelig også sikre en måde hvorpå alt juraen er i orden (hvis ikke dette allerede er tilfældet nu).

Den måde som systemet fungerer på nu er ikke til nogen af parternes fordel.

Både forbrugeren og forhandleren må vel (for det meste) være interesserede i at sagerne bliver afsluttet hurtigst muligt.

Dette vil der jo også være økonomiske fordele i.


Forsat go debat

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)




-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: Viking30
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:



Altså fakta. Da Tapeconnection ikke har svaret på henvendelserne fra Forbrugerklagenævnet må det jo betyde at de er enige i sagens fremlægning?

Sådan tolkes det i hvert fald af Forbrugerklagenævnet, men næppe det samme som at TC er enige.
Det kan også være de har en opfattelse af at det ikke kan betale sig at svare på henvendelser fra Forbrugerklagenævnet, og det er grunden til at de ikke har reageret på henvendelserne. Det står dem frit for, så må nævnet jo bare træffe en afgørelse uden deres side af sagen - men at konkludere, at det betyder, at TC er enige, er for mig at se at drage konklsuioner på et ufuldstændigt grundlag.

Uanset hvad virker det mærkeligt ikke at svare på henvendelserne fra Forbrugerklagenævnet og i min verden også noget useriøst. Det ligger jo afgørelsen helt åben for de negative fortolkninger, der allerede er her på forum.



Skrevet af: p.las
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 16:38
hvad med den kvittering som kunden har smidt væk?er det uden betydning?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Hvedstrup
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 16:52

Efter at have læse mig igennem et ælte af mundhuggeri er min helt personlige mening at TC har store problemer. Hvis man læser TC's indlæg på hifi4all bliver dette tydeligt.

"Vi kontakter kunden og kunden har IKKE kvittering for at have indleveret skærmen. Det giver nogen problemer."

Nej det gør ej. Eftersom i kan kontakte kunden angående hans skærm, så ved TC også at kunden har været i bisiddelse af omtalte skærm right!? At en kvittering pludselig er afgørende for sagen er rent regelknepperi, og yderst ringe kundeservice.

 "Vi har valgt at stole på kunden og udbetale pengene, men grundet de nævnte omstændigheder har det taget længere tid end sædvanligt."

øhhhhh... Hvorfor skulle TC ikke stole på en kunde de selv har kontaktet, kvittering eller ej? Som nævnt, kan det aldrig være kundens problem at TC værksted er gået fallit.

Selvom flere brugere forsøger at legitimisere det at have udenstående sager med forbrugerstyrelsen, så hopper jeg ikke på den. Der findes mange ærlige firmaer som jeg kan handle med rundt omkring, og jeg sætter pris på oplysninger om hvilke jeg skal styre udenom.







-------------
Mvh

Hvedstrup


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 16:54
Kunne ikke recorder.dk lave en side med black list butiker, her kunne så
bla. Tapeconnection stå, så vi ungår de butiker der ikke har ren mel i
posen.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 16:56

Det findes allerede, hvorfor skulle recordere.dk så bruge yderligere krudt på det?

M.v.h.



Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 18:00

Oprindeligt skrevet af edtwodth edtwodth skrev:



Der kan jo aldrig komme noget godt ud af at ignore en henvendelse fra det officielle klagenævn. Slet ikke når dette sker i flere tilfælde.

Det kan jo netop kun betale sig at besvare henvendelserne, så man får alle aspekter med i en sag?

Og er det ikke meget normalt, at man i en sag, tager et manglende svar, som en accept af det fremstillede? (ikke en konstatering, men et spørgsmål)

Jeg kender intet til TC's motiver for ikke at reagere på Forbrugerklagenævnets henvendelser. Men jeg formoder de har en eller anden grund til det. Jeg kan ikke forestille mig andet, end de har vejet fordelene op mod ulemperne og fundet, at kampen ikke er værd at bruge kræfter på. Som et gammelt ordsprog siger: Man skal vælge sine kampe.

Og der kan være ganske gode grunde til ikke at besvare henvendelserne. Konkret har jeg selv en sag liggende i skatteankenævnet, hvor de har stillet nogle spørgsmål. For mig handler det om ganske få tusinde kroner, og jeg har vurderet, at jeg kan bruge min tid på bedre ting. Jeg kan eksempelvis tjene væsentlig flere penge selv på den tid det vil koste at kaste mig ind i sagen mod skatteankenævnet. Derfor har jeg intet gjort og må efter alt at dømme vinke farvel til et par tusser.
Det betyder ikke jeg er enig i ankenævnets fremstilling, men er udelukkende et udtryk for at jeg kan bruge min tid bedre - uagtet at alle aspekter ikke kommer frem.

På samme måde kan TC være kommet frem til, at det er bedre at bruge tiden på kunderne end skrivebordsfnidder med et ankenævn. (hvilket i parantes bemærket betyder, at andre sager skubbes i baggrunden, fordi den dyrbare tid skal bruges på at skrive til forbrugerklagenævnet).

Og jo - det er ganske normalt, at man i en sag tager et manglende svar som en accept af det fremstillede. Men her var ikke tale om en sag, men en konklusion DU drog om TC's holdning til den konkrete sag.

Oprindeligt skrevet af edtwodth edtwodth skrev:

Da Tapeconnection ikke har svaret på henvendelserne fra Forbrugerklagenævnet må det jo betyde at de er enige i sagens fremlægning?

Og det er her jeg er grundlæggende uenig. TC er ikke nødvendigvis enige i sagens fremstilling - men jeg ved det selvfølgelig ikke.



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 18:07

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Kunne ikke recorder.dk lave en side med black list butiker, her kunne så bla. Tapeconnection stå, så vi ungår de butiker der ikke har ren mel i posen.

Uha, nej.

Sådan en gabestok kræver omhyggelig dokumentation og vedligeholdelse, ellers virker den ikke efter hensigten.

Og dokumentationen ser vi sjældent her, udover når brugerne selv fremlægger deres del.

Så brug den oversigt som findes. http://www.firmatjek.dk - http://www.firmatjek.dk

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 18:15
@Poplic

Sikke noget vrøvl, havde de passet deres kunder til at starte med havde de ikke tabt sagerne, flere gange iøvrigt. Husk i øvrigt på at der er mange, rigtig mange der har haft problemer med TC's manglende kundeservice.

Lars


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 18:22

Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

@Poplic

Sikke noget vrøvl, havde de passet deres kunder til at starte med havde de ikke tabt sagerne, flere gange iøvrigt. Husk i øvrigt på at der er mange, rigtig mange der har haft problemer med TC's manglende kundeservice.

Lars

Tja - muligvis har du ret.

Jeg har kun positive oplevelser med kundeservicen hos TC. Uden jeg dog er "gift" med butikken. Og jeg anerkender, at mange har haft kedelige oplevelser med dem (nogen endog meget kedelige).

Sådan er det desværre rigtig mange steder - at kundeservicen sagtens kunne være bedre. MEN - ingen ved, om det ville have været endnu værre, hvis de skulle bruge tid på at skrive breve til ankenævnet. En ting er sikker. Den tid de skulle bruge på sagen/sagerne, kan de ikke samtidig bruge på kunderne.



-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 18:43
Nu skal de jo bruge tid på sagerne alligevel, når de taber dem. Mon ikke alle ville have foretrukket de havde brugt 10 minutter på at leve op til deres ansvar og leveret en god kundeservice.

Lars


Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:


"Vi kontakter kunden og kunden har IKKE kvittering for at have indleveret
skærmen. Det giver nogen problemer."

Nej det gør ej. Eftersom i kan kontakte kunden angående hans skærm, så
ved TC også at kunden har været i bisiddelse af omtalte skærm right!? At
en kvittering pludselig er afgørende for sagen er rent regelknepperi, og
yderst ringe kundeservice.

Det var vel kunden som først kontaktede TC? Og kunden har ikke noget
bevis for at han har et TV til reparation. Da jeg selv står i en elektronik
forrentning så ved at disse kvitteringer er ret vigtige da
reparationsnummeret henviser til TVet så man kan finde det på
værkstedet. Det er jo ikke skide nemt hvis man intet reperationsnummer
har. Man kan dog lave en søgning på kundens navn og adresse, men nu
ved jeg ikke hvordan TCs system er bygget op. Dog vil jeg mene kunden
selv er lidt skyld i at det har trukket ud.


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 19:17
Næ, problemet er stadigvæk 100% forhandlerens. De må bare sørge for at have styr på deres ting, herunder et af dem valgt værksted.

Lars


Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Næ, problemet er stadigvæk 100% forhandlerens. De
må bare sørge for at have styr på deres ting, herunder et af dem valgt
værksted. Lars

Er det butikken som ikke har styr på deres ting når kunden smider sin
kvittering ud


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 19:23
Det er stadigvæk ikke kundens pligt at opbevare noget sådant. Der er foretaget en reklamation i henhold til en faktura. Hvordan TC vælger at registrere tingene er deres problem, ikke kundens.

Lars


Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Det er stadigvæk ikke kundens pligt at opbevare
noget sådant. Der er foretaget en reklamation i henhold til en faktura.
Hvordan TC vælger at registrere tingene er deres problem, ikke
kundens.Lars

Ej, det der tror jeg bare ikke på. Kunden har fået kvitteringen som bevis for
kunden har et TV til reparation og denne skal gemmes og fremvises når
TVet kommer tilbage.


Skrevet af: Hvedstrup
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:


"Vi kontakter kunden og kunden har IKKE kvittering for at have indleveret
skærmen. Det giver nogen problemer."

Nej det gør ej. Eftersom i kan kontakte kunden angående hans skærm, så
ved TC også at kunden har været i bisiddelse af omtalte skærm right!? At
en kvittering pludselig er afgørende for sagen er rent regelknepperi, og
yderst ringe kundeservice.

Det var vel kunden som først kontaktede TC? Og kunden har ikke noget
bevis for at han har et TV til reparation. Da jeg selv står i en elektronik
forrentning så ved at disse kvitteringer er ret vigtige da
reparationsnummeret henviser til TVet så man kan finde det på
værkstedet. Det er jo ikke skide nemt hvis man intet reperationsnummer
har. Man kan dog lave en søgning på kundens navn og adresse, men nu
ved jeg ikke hvordan TCs system er bygget op. Dog vil jeg mene kunden
selv er lidt skyld i at det har trukket ud.


Jeg gætter mig ikke frem, men forholder mig til det som TC selv har skrevet på et andet forum. Hvis de skriver at de har kontaktet kunden, så må jeg forholde mig til den påstand, og ikke "Det var vel kunden".

Hvordan I end vender og drejer det, så står TC meget skidt, ud fra de oplysninger som de selv er kommet med indtil videre.

Nu er TC ikke DK's største foretagende, og jeg tror og håber på at antallet af reklamations/reparations -sager er så begrænset at de er i stand til at spore de enkelte sager uden at der er en kvittering.

Jeg har selv været så tåbelig at smide en indeleveringskvittering væk fra en større dansk elektronikkæde. Der var intet problem i at spore min vare, samt yde en fornuftig kundeservice.


-------------
Mvh

Hvedstrup


Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:


Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Oprindeligt skrevet af Hvedstrup Hvedstrup skrev:


"Vi kontakter kunden og kunden har IKKE kvittering for at have indleveret
skærmen. Det giver nogen problemer."

Nej det gør ej. Eftersom i kan kontakte kunden angående hans skærm, så
ved TC også at kunden har været i bisiddelse af omtalte skærm right!? At
en kvittering pludselig er afgørende for sagen er rent regelknepperi, og
yderst ringe kundeservice.

Det var vel kunden som først kontaktede TC? Og kunden har ikke noget
bevis for at han har et TV til reparation. Da jeg selv står i en elektronik
forrentning så ved at disse kvitteringer er ret vigtige da
reparationsnummeret henviser til TVet så man kan finde det på
værkstedet. Det er jo ikke skide nemt hvis man intet reperationsnummer
har. Man kan dog lave en søgning på kundens navn og adresse, men nu
ved jeg ikke hvordan TCs system er bygget op. Dog vil jeg mene kunden
selv er lidt skyld i at det har trukket ud.
Jeg gætter mig ikke
frem, men forholder mig til det som TC selv har skrevet på et andet
forum. Hvis de skriver at de har kontaktet kunden, så må jeg forholde
mig til den påstand, og ikke "<span style="font-style: italic;">Det var vel
kunden</span>".Hvordan I end vender og drejer det, så står TC meget
skidt, ud fra de oplysninger som de selv er kommet med indtil videre. Nu
er TC ikke DK's største foretagende, og jeg tror og håber på at antallet af
reklamations/reparations -sager er så begrænset at de er i stand til at
spore de enkelte sager uden at der er en kvittering.Jeg har selv været så
tåbelig at smide en indeleveringskvittering væk fra en større dansk
elektronikkæde. Der var intet problem i at spore min vare, samt yde en
fornuftig kundeservice.

Ja der står at TC har kontaktet kunden, men der står jo ikke hvem der
kontaktede hvem først.

Men da værkstedet nu er gået konkurs er det ikke sikkert det har været
muligt at finde kunden på navn og adresse. På værkstedet bruger de
sikkert kun reperationsnummere som reference. Så derfor kan det jo tage
lidt ekstra tid at finde frem til den. Om det burde tage 4 måneder vil jeg
ikke mene, men nu kender vi jo langt fra alle detaljer i sagen.


Skrevet af: Lars Larsen
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 20:05
Vi kender de væsentlige detaljer og forsøgene på at gradbøje kundens rettigheder køber jeg ikke. Jeg har selv været turen igennem med TC og de kom op med de mærkeligste undskyldninger i den sag.

Lars


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Husk i øvrigt på at der er mange, rigtig mange der har haft problemer med TC's manglende kundeservice


Bare for sjovs skyld gider du så ikke godt dokumentere ovenstående påstand. Bare så jeg kan se hvad du forstår ved "mange, rigtig mange" Så jeg forventer altså at du lister ALLE "der har haft problemer med TC's manglende kundeservice." og hvad problemet bestod i. Derudover forventer jeg at du indhenter TC's kommentar til hvert enkelt tilfælde for husk der er altid to sider af en sag.

Hvis du ikke kan det burde du trække påstanden tilbage for så skal den kun tjene til at svine TC til.


Skrevet af: rohde
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Larsen Lars Larsen skrev:

Husk i øvrigt på at der er mange, rigtig mange der har haft problemer med TC's manglende kundeservice


Bare for sjovs skyld gider du så ikke godt dokumentere ovenstående påstand.


Grav lidt i 37pf9731d tråden her på recordere, så tror jeg du vil finde mange. Personligt var min egen sag et cirkus, og detaljer om den kan også findes her på recordere.dk

kiel har også vundet en sag over TC i 9731-sagaen, og han måtte spilde omkring 8 måneder i forbrugerklagenævnets mølle. Denne sag kan du også finde mere om her på siden.



Skrevet af: DarkStar
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 22:05
Nu er det jo ikke Stampe, men dynekongen der er kommet med
postulatet
omkring mængden af kunder der har haft problemer med TC. Så må han
jo
også kunne underbygge det.

Edit:

ifm.. med sagen om Philips TV'ene, tror jeg at, eftersom stort set alle de
solgte TV åbenbart var fejlbehæftede, at det simpelthen var størrelsen af
problemet der ikke kunne håndteres uden Philips' hjælp, som de - så vidt
jeg husker - ikke ønskede at yde på det tidspunkt. Hvis nogen som helst
forretning skulle ophæve handlen for måske flere hundrede købte Philips
TV i den prisklasse, ville det eneste resultat være at dreje nøglen om og
det kan man vel ikke bebrejde nogen som helst forretningsdrivende at
ville undgå. På den måde ville der heller ikke være blevet løst nogen som
helst af sagerne.

Det er svært at tegne tingene så sort og hvidt som mange ønsker at
gøre..

-------------
An  a day...


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 22:05

Du mener ikke at Philips havde et MEGET stort ansvar i de PF9731 sager der har været??

M.v.h.



Skrevet af: rohde
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Du mener ikke at Philips havde et MEGET stort ansvar i de PF9731 sager der har været??


Det er ikke helt oplagt, hvem du stiller dette spørgsmål, men jeg vil da godt svare.

TC har solgt en fejlbehæftet vare, og det er deres problem som forhandlere. Længere er den ikke.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 22:25

Oprindeligt skrevet af rohde rohde skrev:

Det er ikke helt oplagt, hvem du stiller dette spørgsmål, men jeg vil da godt svare.

TC har solgt en fejlbehæftet vare, og det er deres problem som forhandlere. Længere er den ikke.

Det var dig.

Men jeg er ikke enig! Så længe Philips ikke ville anerkende at det var en fejl, har en forhandler ikke en chance i helv***, for at hjælpe kunderne! Er du ikke enig i dette?

Rent faktisk var netop Tapeconnection en kraftig medvirkende årsag til, at Philips måtte erkende at der rent faktisk var en fejl på 9731. For det var først efter TC's indehaver, Søren Sørensen, stod frem i nyhederne, at Philips valgte at tage alle skærmene retur - flere hundrede or TC's vedkommende.

At der så var nogle få, som åbenbart ikke fulgte med i, hvad der sker i dagens Danmark, og først reklamerede deres 9731 efter at Philips havde lukket af for yderligere reklamationer - da de mente at de havde givet kunderne rigelig med reklamationstid - gør i mine øjne, at disse kunder selv er medansvarlig, for de problemer de evt. kunne have haft med at få deres penge retur. Bemærk at jeg sagde medansvar.

M.v.h.



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 22:48

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Rent faktisk var netop Tapeconnection en kraftig medvirkende årsag til, at Philips måtte erkende at der rent faktisk var en fejl på 9731. For det var først efter TC's indehaver, Søren Sørensen, stod frem i nyhederne, at Philips valgte at tage alle skærmene retur - flere hundrede or TC's vedkommende.

Det er vist en gradbøjning af hændelsesforløbet

I virkeligheden var både TC og Philips under pres dengang, fra brugerne her i forummet, der havde dannet fælles trop.

Brugerne her tippede diverse journalister, og TV 2/Nyhederne tog sagen op.

Herefter stod TC frem, og forklarede deres sag, at de løb panden mod en mur hos Philips.

I den efterfølgende periode foregik en masse på alle fronter. Både i forummet, hos redaktionen her, hos TC og hos Philips.

Philips valgte - med armen vredet om på ryggen - at reparere de skærme som på det tidspunkt fejlede. Husk i den forbindelse på, at fejlen er periodisk, og først kommer efter et stykke tids brug af det TV.

Der var dengang.

Men fejlene er jo fortsat med at dukke op, til stor gene for både Philips og TC.

Såvidt jeg ved er Philips efter noget tid holdt op med at reparare skærmene, og dermed sat TC i en klemme.

Nu er TC så endt i gabestokken, for en dårlig håndtering af en ellers ret oplagt reklamationssag på selvsamme Philips TV (samme fejl) købt på selvsamme Fælleskøb her på recordere.dk. Og de af alle burde jo vide - at dette her var en sag de skulle tage hånd om - og bare fikse !

Men nej - det var hverken TC eller Philips der var primus motor dengang - det var brugerne på recordere.dk

Både TC og Philips lider af samme sygdom - mangel på situationsfornemmelse....  Men jeg bebrejder dem ikke, det koster dem på pengepungen, og derfor skal de være 100% sikre i deres sag.

Men ingen grund til at glorificere dem. Hverken Philips eller TC var de sande helte i den sag dengang, og det var heller ikke os fra redaktionen.

Istedet var det brugerne af recordere.dk, der bar den sag igennem fra start til slut.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 22:50
Generelt:

Det er jo iht. lovgivningen sådan, at det er forhandleren, der har solgt varen til kunden, der har ansvaret over for kunden, og derfor også i første omgang må gå ind og dække alle udgifter ved evt. reklamationer.

Det er også forhandleren, der skal stå for al kontakten med kunden i forbindelse med en reklemation, ikke det betalte værksted eller andre.

At producenten så ikke vil stå ved sit ansvar for et generelt problem med et produkt må forhandleren så tage bøvlet med (retssager mv) bagefter.

Dette skal kunden ikke vente på.

Og hvis man som forhandler kører sin forretning op ved hjælp af masser af salg, må man også sørge for at sætte mere af til de "dårlige ting" så som kundeservice, reklamationer mv. Her tænker jeg på ekstra mandskab, likviditet mv.

Man kan ikke gemme sig bag udtrukket "jeg sælger en masse og har masser af kunder, men er samtidig en lille butik"

Man kan synes det er uretfærdig, men sådan er lovgivningen nu engang.

Fordi man er uenig i afgørelser og lovgivningen på forbrugerområdet, kan man jo ikke bare ignorere henvendelser, afgørelser mv., fordi man mener, man er klogere/ har mere ret end andre?

Hvis vi alle gjorde sådan f.eks over for skattevæsenet, domstolene mv. kunne det da komme til at blive ret uoverskueligt.

Hvis man er uenig må man gå videre i retssystemet.

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)


-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af rohde rohde skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Du mener ikke at Philips havde et MEGET stort ansvar i de PF9731 sager der har været??


Det er ikke helt oplagt, hvem du stiller dette spørgsmål, men jeg vil da godt svare.

TC har solgt en fejlbehæftet vare, og det er deres problem som forhandlere. Længere er den ikke.

Philips har produceret en fejlbehæftet vare - sluppet den gennem kvalitetskontrollen, - og tørrer den i første omgang af på TC.  BVADR !

F**k  først og fremmest Philips   



Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af edtwodth edtwodth skrev:

At producenten så ikke vil stå ved sit ansvar for et
generelt problem med et produkt må forhandleren så tage bøvlet med
(retssager mv) bagefter.Dette skal kunden ikke vente på.

Jamen hvis producenten ikke mener der en fejl, så kan man som forhandler
jo ikke stille meget op?
Kan dog forstå at i sagen med de philips skærme var fejlen ret åbenlys og
udbredt eller hvad? Der kan man så ikke forstå hvorfor philips ikke er mere
åben. Men forhandleren kan bare ofte blive fanget. Forhandleren vil jo ikke
tage en vare retur som fagmænd mener intet fejler.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 23:09

Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Jamen hvis producenten ikke mener der en fejl, så kan man som forhandler
jo ikke stille meget op?

Lige netop!

Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:


Der kan man så ikke forstå hvorfor philips ikke er mere
åben.

Fordi Philips havde tal på knapper, og regnet ud, at det ville koste dem i millionklassen..

Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

 Men forhandleren kan bare ofte blive fanget. Forhandleren vil jo ikke tage en vare retur som fagmænd mener intet fejler.

Korrekt! Se f.eks. sagen med Pioneer's "gardiner", hvor Pioneer katagorisk nægter at det er en fejl. Hér måtte kunderne æde problemet. Og man kunne have kørt 37 sager ved FS, det havde intet ændret.

M.v.h.



Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Oprindeligt skrevet af edtwodth edtwodth skrev:

At producenten så ikke vil stå ved sit ansvar for et
generelt problem med et produkt må forhandleren så tage bøvlet med
(retssager mv) bagefter.Dette skal kunden ikke vente på.

Jamen hvis producenten ikke mener der en fejl, så kan man som forhandler
jo ikke stille meget op?
Kan dog forstå at i sagen med de philips skærme var fejlen ret åbenlys og
udbredt eller hvad? Der kan man så ikke forstå hvorfor philips ikke er mere
åben. Men forhandleren kan bare ofte blive fanget. Forhandleren vil jo ikke
tage en vare retur som fagmænd mener intet fejler.


Som jeg skrev, så kan det måske godt virke uretfærdigt. Men lovgivningen er nu engang sådan, at det er forhandleren, der sælger produktet, der har ansvaret over for kunden. Ikke andre.

Hvis en forhandler ikke mener, at kunne indordne sig under disse regler, må denne jo forsøge gennem opsøgende arbejde at ændre reglerne eller stoppe som forhandler.

Der er jo ingen der presser en forhandler til at være.... forhandler

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)


-------------
http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det er vist en gradbøjning af hændelsesforløbet

I virkeligheden var både TC og Philips under pres dengang, fra brugerne her i forummet, der havde dannet fælles trop.

Brugerne her tippede diverse journalister, og TV 2/Nyhederne tog sagen op.

Herefter stod TC frem, og forklarede deres sag, at de løb panden mod en mur hos Philips.

I den efterfølgende periode foregik en masse på alle fronter. Både i forummet, hos redaktionen her, hos TC og hos Philips.

Din glorificering af recordere.sk's brugere holder nu heller ikke vand, i mine øjne.

Som jeg husker det - og jeg husker godt  - så accepterede Philips problemet (rep'en) ganske få dage efter at Søren havde været i nyhederne. Var det indenfor samme uge eller to?

Nu er recordere også stadig kun så stor - møder en del mennesker, som aldrig har hørt om sitet. Men når Philips omtales i nyhederne, hvor måske 500.000+ danskere ser med, så er man nødt til at gøre et eller andet.

M.v.h.



Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 23:15

Oprindeligt skrevet af edtwodth edtwodth skrev:

Som jeg skrev, så kan det måske godt virke uretfærdigt. Men lovgivningen er nu engang sådan, at det er forhandleren, der sælger produktet, der har ansvaret over for kunden. Ikke andre.

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)

Så længe en importør/producent ikke anerkender at der er en fejl, så kan forhandlere intet stille op - ej heller FS...

M.v.h.



Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af edtwodth edtwodth skrev:


Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Oprindeligt skrevet af edtwodth edtwodth skrev:

At producenten så ikke vil stå ved
sit ansvar for et
generelt problem med et produkt må forhandleren så tage bøvlet med
(retssager mv) bagefter.Dette skal kunden ikke vente på.

Jamen hvis producenten ikke mener der en fejl, så kan man som
forhandler
jo ikke stille meget op?
Kan dog forstå at i sagen med de philips skærme var fejlen ret åbenlys og
udbredt eller hvad? Der kan man så ikke forstå hvorfor philips ikke er
mere
åben. Men forhandleren kan bare ofte blive fanget. Forhandleren vil jo
ikke
tage en vare retur som fagmænd mener intet fejler.
Som jeg
skrev, så kan det måske godt virke uretfærdigt. Men lovgivningen er nu
engang sådan, at det er forhandleren, der sælger produktet, der har
ansvaret over for kunden. Ikke andre.Hvis en forhandler ikke mener, at
kunne indordne sig under disse regler, må denne jo forsøge gennem
opsøgende arbejde at ændre reglerne eller stoppe som forhandler.Der er
jo ingen der presser en forhandler til at være.... forhandler Edtwodth
(enfrustreretforbruger.dk)

Dit svar har slet ikke noget at gøre med det jeg skriver.
Jeg skriver jo at hvis producenten ikke mener der er en fejl, jamen hvad
skal forhandleren så gøre? Man er som forhandler jo ikke tvunget til at
tage en vare retur som intet fejler?


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 23:17

Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Jamen hvis producenten ikke mener der en fejl, så kan man som forhandler jo ikke stille meget op?

Nej, men her skal du tænke på at:

  • Det er frivilligt om en fabrikant vil reparere deres produkter
  • Det er tvunget for en forhandler at reparare de fejl, som opstår på produkter de har solgt.

I gamle dage, og her skal vi såmen ikke mere en 20-25 år tilbage, der eksisterede fabrikanten slet ikke i dette spil.

Det har altid været sælger, der var ansvarlig over for kunde. I "gamle dage" var det altid sådan, men senere opstod en slags frivillig garanti fra fabrikant til butik.

Men uanset hvilke lukrative aftaler en butik end måtte have med distributør / importør / producent / fabrikant, så er der kun én som er ansvarlig over for kunden - og det er butikken.

Og det er dette ansvar at TapeConnection ikke altid er bevidst.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Nej, men her skal du tænke på at:

  • Det er frivilligt om en fabrikant vil reparere deres produkter
  • Det er tvunget for en forhandler at reparare de fejl, som opstår på produkter de har solgt.

  /Lars

Det hjælper stadig intet, hvir fabrikanten ikke anerkender at der er en fejl - og man ikke kan "bevise" at det er en fejl...

M.v.h.



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Din glorificering af recordere.sk's brugere holder nu heller ikke vand, i mine øjne.

Som jeg husker det - og jeg husker godt  - så accepterede Philips problemet (rep'en) ganske få dage efter at Søren havde været i nyhederne. Var det indenfor samme uge eller to?

Din hukommelse er meget selektiv.

Årsagen til at TapeConnection overhovedet kom i Nyhederne, skyldes brugerne på recordere.dk

Men selv derefter var der et meget langt forløb, trukket af brugerne på recordere.dk

TC kæmpede - ja da - men det var jo deres lod i forsøget på at slippe ud af det økonomiske ansvar de havde overfor kunderne.

Men det var ikke TC der havde initiativet - sorry to say, men det var det ikke!

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Print side | Luk vindue