Boxsertv og signal
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59255
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 07:44
Emne: Boxsertv og signal
Skrevet af: hansen07
Emne: Boxsertv og signal
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 23:11
Hej Jeg har lige fået boxsertv som går igennem alm antenne, er godt tilfreds med det, men da vi er tre der deler ant. er der sikret filter/forstærker på, de kanaler som ikke boxser kanaler ligger ifg info på boksen er der næsten fuldt signal på de to grønne bars. men på zulu er den øvererste bar gul og ligger et sted i mellem 45-54% ville det blive bedre med in digital stue antenne bor ca 10km fra Viborg senderen.
MVH KH
|
Svar:
Skrevet af: broeman
Skrevet den: 24-April-2009 kl. 06:21
Der findes ikke noget der hedder en digital antenne. Det er bare en helt normal UHF-antenne du skal bruge. Det bliver normalt ikke bedre af at bruge en indendørs antenne, men har du ikke mulighed for at kigge/rette på den fælles, så prøv med det.
Det kan dog også være at Boxer ikke har samme styrkeforhold som Digi-tv's net, men ellers kan det være at du skal bruge ekstra forstærkning (på deres frekvens, da det lyder til at der er rigelig på MUX1).
------------- Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
|
Skrevet den: 24-April-2009 kl. 08:59
ok kan også leve med det er meget meget lidt forstyrelser, kan se at de har en strong ant til 249kr i bilka så det er jo ikke en heregård :) at prøve
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 24-April-2009 kl. 09:06
for 249 kan man da altid prøve, den kunne måske bruges et andet sted i huset senere. Hvis der ingen forskel er.
|
Skrevet den: 25-April-2009 kl. 23:36
JA :) ved ikke om det hjælper på kvaliteten af billede, har læset flere steder at boxser skulle være bedre ind viasat, men slår ikke mit gamle canal digital jeg havde før, så længe der ikke er meget lyse billeder er det ok, ham der læste vejert op på dr1i går havde skjorte på den var hvid kunne ikke se sygninger/knapper det hele er bare hvidt meget mere varme på det analoge signal,sådan det oplever jeg, kan godt være det er mig der er underlig....
|
|