Print side | Luk vindue

Anmeldelse af JVC LT-37S60

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=5927
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 15:49

Emne: Anmeldelse af JVC LT-37S60
Skrevet af: KlausJeppesen
Emne: Anmeldelse af JVC LT-37S60
Skrevet den: 04-August-2005 kl. 10:10

JVC LT-37S60

Efter at jeg nu har set på mit nye JVC LT-37S60 en dags tid vil jeg skrive et par indtryk.

Billedet

Lcd billedet skal man lige vænne sig til. Jeg har tidligere haft en plasmaskærm til test og billedet ”out of the box” er meget skarpere her. Som senere nævnt har jeg skruet ned for skarpheden så billedet står på det der svarer til plasma. Ulempen ved lcd er at ”fejl” i tvsignalet bliver meget tydelige. Efter en dag tænker jeg ikke længere over det og det hjalp meget at jeg fik skruen ned for de kunstige ”skarpheds” features. Jeg vil prøve at skaffe en selector og se om det giver tydelige forbedringer på billedet. Det største ”problem” med billedet er nok betragtningsvinklen. Indenfor 40 grader får man et billede hvor sort er sort og god kontrast. Har man derimod sat sin stue med en sofa fx vinkelret på tv’et på væggen vil jeg ikke anbefale denne model. Billedet mister sin dynamik og bliver lyst og mat. Sidder man ”hvor man skal” byder modellen på et flot billede. Jeg oplever intet slør eller den slags. Jeg sidder ca. 3 – 4 meter fra mit tv og herfra lægger man ikke mærke til grumset billede selv uden selector.

Tekst TV

I manualen står der 1500 siders hukommelse og det skal sikkert nok passe. Jeg har indtil nu ikke bemærket nogen ventetid. Man kan enten få tekst i hele billedet eller en side by side hvor man kan se kanalen og tekst tv samtidigt i to vinduer.

Dual screen funktion.

Her syntes jeg måske både manual og reklamer snyder lidt. I manualen står der at man fx kan se video og tv samtidigt i to vinduer (som med tekst tv). Det kan man da også men hvad de glemmer at skrive er at det højre vindue kun kan vise signalet fra EXT indgangene. Da Tv’et ikke har to tunere kan man altså ikke se side by side med to tv kanaler samtidigt.

D.I.S.T billedteknologi

Man kan slå en lang række filtre til som skulle give et bedre billede. Generelt vil jeg sige at brugen af disse ikke sløver gengivelsen ned (de har deres egen CPU til formålet). Jeg har valgt at slå alle disse fra så jeg ser det ”rå” signal både fra tv, dvd og xbox. Det er smag og behag men jeg kan bedre holde ud at se på et lidt fesent signal hvor der ikke bliver skruen kunstigt op for farver, kanter osv.

Billeformater

Man kan skifte imellem en masse formater som 16:9, 6:4 osv. Det virker egentligt ok. Man kan sætte systemet til auto så den selv finder ud af hvad tv kanalerne sender i og tilpasser sig når man skifter til dem. Smart. Fordelen ved at købe et tv i denne størrelse er at man sagtens kan se tv i 6:4 og stadig have et stort billede. Jeg har valgt ikke at strække alle kanaler ud i 16:9 men i stedet beholde deres native format. Vil man force fx 16:9 kan man gøre det på 2 måder. Den ene strækker billedet i bredden så det fordeles jævnt i bredden (det benytter jeg til min xbox til spil der ikke selv understøtter widescreen) På tv får dette dog personer til at se meget tykke ud =). Den anden metoder beholder de originale billedproportionerne midt i billedet og strækker i stedet den yderste ca. 1/6 i siderne. Dette giver faktisk et meget flot billede hvor man tit ikke lægger mærke til at formatet er ”fake”. Tv værter har det dog med at få meget brede skuldre da de tit kommer ud i strække regionen.

Indgange

Tv’et har en lang række indgange hvoraf jeg indtil nu kun har testet scart. Resten kan slås op på JVCs hjemmeside.

3D Sound

Her er endnu en filter funktion som jeg ikke gør brug af. Slår man 3D sound til lyder det vitterligt som om man sidder på stadion hvis man ser fodbold. Man kan ikke stedfæste hvor lyden kommer fra og det er jo som sådan en lækker feature. Ulempen syntes jeg så er at speaker stemmen forsvinder i ”larmen”. Både i fifa på xbox og 3+ kampe kan man næsten ikke høre speakeren i kampene så denne feature har også fået tommelfingeren ned hos mig.

HD Ready

Her er vi ovre i det mere ”tør man tro på at det kommer” stadie. Jeg kender ikke status på hvornår vi får det i Danmark men jeg så et testsignal hos SpeakersCorner fra en Belgisk (tror jeg) satellit test kanal og det er altså et helt fænomenalt skarpt billede HD leverer. Jeg har læst mig til at den nye xbox og ps3 skulle benytte HD så om end ikke andet så kan vi da nyde det her (til jul). Skal man ud og give så mange penge for et tv er det da en nice feature (også selvom det indtil nu bare er et logo på fronten…).

Mit er købt i Electronic World City2. De har stadig 3 tilbage selvom mange andre butikker har udsolgt. Kassedamen gjorde mig opmærksom på at man får kr.400,- i rabat hvis man har et FDB kort (havde jeg). Dem kan man jo så købe et par film for =)

Jeg håber i kan bruge det. Jeg svarer gerne på spørgsmål.

-------------
Klaus Jeppesen

Svar:
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 04-August-2005 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af KlausJeppesen KlausJeppesen skrev:

3D Sound

Her er endnu en filter funktion som jeg ikke gør brug af. Slå man 3D sound til lyder det vitterligt som om man sidder på stadion hvis man ser fodbold. Man kan ikke stedfæste hvor lyden kommer fra og det er jo som sådan en lækker feature. Ulempen syntes jeg så er at speaker stemmen forsvinder i ”larmen”. Både i fifa på xbox og 3+ kampe kan man næsten ikke høre speakeren i kampene så denne feature har også får tommelfingeren ned hos mig.

Tak for anmeldelsen. For mig vil ovennævnte funktion dog være et plus. Tænk at slippe for kommentatorerne  

Skrevet af: Bent M
Skrevet den: 04-August-2005 kl. 15:05

Hej Klaus.

Tak for anmeldelsen, interesant læsning er det, jeg leder jo selv efter et nyt TV, så derfor er sådan en anmeldelse velkommen,  Nå men jeg har to modeller foreløbeligt på tapetet, JVC LT-37S60 , eller de ny' PV 500 fra Panasonic men aner ikke hvilke af de to det skal være? Men nu er der jo både lidt plusser og minusser i din anmeldelse, skal jeg så forstå det sådan at du varmt anbefaler JVC'en ?

-------------
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010

Skrevet den: 08-August-2005 kl. 14:43

Ja nu kender jeg jo ikke Panasonic modellen men jeg er meget tilfreds med JVC'en. Jeg er ikke en der går på kompromis og har da også tidligere leveret et Samsung plasma tilbage fordi jeg ikke syntes billedet var tilfredsstillende. JVC'en opfylder mine behov til et tv der viser et fint TV signal samtidigt med at det er godt til DVD.

Jeg har fundet en fin lille feature ved modellen. Den gemmer billedinstillingerne for de forskellige indgangse så hvis man har et meget lyst signal fra fx en dvd, xbox eller andet gemmer den billedinstillingerne til næste gang så man ikke skal stille det hver gang. Smart.

-------------
Klaus Jeppesen

Skrevet af: r_eram
Skrevet den: 08-August-2005 kl. 15:06
Jeg er også meget tæt på også at satse på JVC'en. Et lille spørgsmål : har du haft mulighd for at afprøve skærmen med Selector? Det ville være interessant at høre om billedkvaliteten bliver bedre (Hvilken jeg næsten er overbevidst om at det gør).

Skrevet den: 12-August-2005 kl. 14:41
Jeg har desværre ikke haft mulighed for at prøve endnu.

-------------
Klaus Jeppesen

Skrevet den: 13-August-2005 kl. 20:17
Jeg får selv skærmen på mandag (hvis alt går vel  ). Jeg vender tilbage med en lille anmeldelse af test med selector, hvis der er interesse...

Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 14-August-2005 kl. 08:50

Perfekt hvis du vil skrive et par ord om den med selector.

m.v.h.

Skrevet af: JensHD
Skrevet den: 15-August-2005 kl. 23:15

Hej

Jeg har også lige anskaffet et JVC LT-37S60. Egentligt et rigtig udmærket TV, men...

Mit problem er at jeg ikke kan få min PC til at give et retvisende billede på LCD-skærmen, det bliver trukket ud af proportioner dvs det bliver aflangt, pga skærmen har 1366 x 768 pixels. Dvs W-XGA-format, som ikke matcher formaterne på grafikkort.

Et af de væsentligste valgkriterier ved købet udover at se TV/DVD var at kunne anvende en tilsluttet PC, så man kunne se feriefotos mv samt gå på internettet.

Sælgeren fortalte, at det var enkelt bare man havde et DVI-bestykket grafikkort, så fik man en opløsning på 1366X768, der modsvarerede en opløsning/læsbarhed der matchede XGA i kvalitet.

Med JPG-indgangen forvrænges billedet både i størrelse og farver, hvis man vælger andre formater end VGA eller XGA på PC'en.

Har netop købt et nyt grafikkort med DVI-udgang og s-video udgang, anbefalet af sælgeren.

Men mangler pt. at teste med et specialkabel med DVI-stikket tilsluttet PC'ens grafikkort og HDMI-stikket tilsluttet den tilsvarende indgang bag på skærmen. Har dog "hørt" at det ikke er en farbar vej.

Har nogen af er et løsningsforslag eller erfaring med ovennævnte "problem" Har ikke kunnet finde løsninger på andre tråde på nettet.

Vil returnere LCD-skærmen til forhandleren, hvis det ikke lykkes at løse problemet tilfredstillende. 

Mvh. JensHD 

Skrevet af: SJ
Skrevet den: 22-August-2005 kl. 01:06

Skrevet af: -ApK-
Skrevet den: 22-August-2005 kl. 13:27
Hej.

Tak for anmeldelsen.

Har lige et spørgsmål. Har JVC tv'et indbygget HD-TV tuner, eller skal der en extern boks til for at kunne se HD TV.

Har hørt fra Philips, at deres top model serie (Philips 37PF9986) skal tilsluttes en extern boks , før man kan se HD-TV når det engang kommer.

-A

Skrevet den: 23-August-2005 kl. 00:22
Der er ingen HD-TV tuner i.

-------------
Klaus Jeppesen

Skrevet af: Apu
Skrevet den: 24-August-2005 kl. 18:42
Nogen der har anbefalinger til hvor man kan købe det i kbh?
Jeg kan se at Merlin sælger det men de er ikke ligefrem min ynglingsbutik.

Skrevet den: 25-August-2005 kl. 11:14

Hvad gør man så den dag HD-TV kommer til DK?

Skrevet den: 25-August-2005 kl. 11:31

Oprindeligt skrevet af Apu Apu skrev:

Jeg Købte mit i Speakers Corner (Studiestræde 51). Fin butik og god service. Her var prisen også det billigste jeg har set i en "fysisk" butik.  

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 25-August-2005 kl. 11:39

Oprindeligt skrevet af -ApK- -ApK- skrev:

Hvad gør man så den dag HD-TV kommer til DK?  

Man kan ikke købe et TV med HDTV tuner i dag, og regne med at kunne bruge det når HDTV kommer.

Så til den tid køber man en HDTV modtager fra leverandøren (Canal Digital, Viasat, Tele Danmark, andre) og tilslutter den til en videoindgang på TV'et. Præcis som man oftest gør i dag, med en Selector eller en satellit modtager.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 25-August-2005 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af r_eram r_eram skrev:

Oprindeligt skrevet af Apu Apu skrev:

Jeg Købte mit i Speakers Corner (Studiestræde 51). Fin butik og god service. Her var prisen også det billigste jeg har set i en "fysisk" butik.  

Ok, tak. Dem vil jeg checke ud.

Skrevet af: JesperD
Skrevet den: 26-August-2005 kl. 16:52
Jeg har nu haft mit JVC LT-37S60, købt hos Speakers Corner, i 1½ uges tid. Jeg har ikke haft alverdens tid til at bruge det, men har dog nogle erfaringer.

Om billedkvalitet:
  • Det blev leveret med nogle forfærdelige farveladeagtige billedindstillinger. Jeg måtte sætte "Colour temp." til "Cool" og skrue langt ned for "Colour". Men så ser det til gengæld rigtig pænt ud.
  • Som Klaus skriver, er billedet meget skarpt. Jeg er endnu ikke sikker på om jeg vil vænne mig til det, eller, som Klaus, skrue ned for den kunstige skarphed.
  • Jeg har TDC kabel-tv, uden Selector. Jeg synes alt i alt at det, passende indstillet, viser et rigtig flot billede med gode farver. Det er klart bedre end mit gamle billedrørsfjernsyn (B&O LX5500 - deres topmodel fra ca. 1991).
  • Mit analoge signal er tydeligvis milevidt bedre end det som Speakers Corner kunne vise mig på forhånd. Jeg fatter ikke at forhandlere ikke sørger for at have ordentlige analoge antenne-/kabelsignaler. Jeg ville næsten helt sikkert have købt fladskærmsfjernsyn tidligere hvis de relevante forhandlere havde kunnet vise mig et ordentligt billede fra et analogt signal.
  • Indstillingen "Hue", som er nævnt i brugsanvisningen og vist på skærmen, er grå og kan ikke bruges - jeg ved ikke hvorfor. Men der ser heller ikke ud til at være noget behov for den.
  • Det kan (naturligvis) ikke vise sort. Al skriveriet om hvor meget bedre LCD'er er blevet til kontrast, havde gjort mig temmelig nysgerrig efter at se det i praksis herhjemme, men konklusionen er helt klart at sådan et tv er ikke for folk der finder det væsentligt at sort er sort. Mig generer det heldigvis ikke.

Der er krydstale mellem tv-lyd og Ext1: Hvis man bruger Ext1-indgangen, kan man i højre kanal svagt høre lyden fra den tv-kanal som fjernsynet lidt før viste, og som tuneren åbenbart stadig modtager. Det er faktisk meget irriterende. Jeg kan pt. klare det ved at bruge Ext2, som ikke har det problem, i stedet (selvom det gør et af de nedenfor nævnte irritationsmomenter værre), men hvis jeg en dag har mere end ét apparat der skal tilsluttes med SCART-stik, så vil det være et problem. (Det kan naturligvis også klares ved at lade stereoanlægget tage lyden direkte fra DVD-spillerens udgang i stedet for via fjernsynet, men så skal man skifte på flere fjernbetjeninger for at skifte mellem tv og DVD.)

Jeg har undret mig over et antal punkter hvor brugergrænsefladen tilsyneladende er dårlig. Hvis jeg har overset noget, så hører jeg gerne hvordan man gør nedenstående nemmere:
  • Hvis jeg ser tv og vil skifte til at se signalet fra ekstern indgang 2 ("Ext2"), så skal jeg tilsyneladende trykke "AV", vente indtil fjernsynet efter et par sekunder er klar til vise Ext1, trykke "AV" igen, og atter vente til den er klar. Og tilsvarende meget værre hvis det er Ext5 jeg er på vej til. Det ville ikke være særlig irriterende hvis jeg bare kunne trykke "AV" to gange hurtigt efter hinanden, men det er ikke godt nok. (Hvis jeg tænder DVD-spillen på Ext2, så skifter den godt nok automatisk, men sommetider vil jeg altså gerne zappe mellem det som DVD-optageren optager og tv-signalet.)
  • Hvis jeg vil skifte til fx den tv-kanal der er programmeret som nr. 15, så kan jeg ikke bare trykke "1" og så "5". Jeg skal trykke "1", vente tålmodigt til fjernsynet har snøvlet sig klart til at vise kanalen på nummer 1, og først derefter kan jeg få lov til at trykke "5", så det - lidt efter - viser nr. 15. (Man kan programmere 4 "favorit"-kanaler som kan nås nemmere - men det bringer stadig kun antallet af nemt tilgængelige kanaler op på i alt 13.)
  • Der er naturligvis en udgang til at tage lyden gennem et stereoanlæg. Men blandt de adskillige indstillinger under "Sound" er der ingen der slår den interne lyd helt fra. Hvis man vil gøre det på en måde så det overlever en sluk-/tændsekvens, kan det kun gøres ved at skrue helt ned for lydstyrken.

Til sammenligning kan nævnes at det gamle B&O-fjernsyn har knapper til at vælge de forskellige indgange direkte, kan klare at jeg trykker "1" "5" lynhurtigt, og har en indstilling til folk der ikke bruger den interne lyd.

Brugsanvisningen (jeg bruger den engelske, fordi den i hvert fald næppe er ringere end den danske) er ikke ret god. Et eksempel på det er at den godt nok fortæller at man kan vælge mellem et antal indstillinger af billedformat og -zoom, men ikke fortæller hvad indstillingerne egentlig betyder. Og sådan er det hele vejen igennem.

Jeg har ikke prøvet at sætte det til en pc endnu - det er ikke essentielt for mig, selvom jeg da vil prøve ved lejlighed.

Men som sagt er det et flot billede, så alt i alt er jeg ganske tilfreds.

Skrevet den: 27-August-2005 kl. 17:50
Jeg har nu haft mulighed for teste billedet med og uden selector og her var vinderen helt sikkert billedet leveret af selector. Jeg kan godt nikke genkendende til JesperD's kommentar omkring fabriksindstillingerne. Efter en tur med DVE var jeg klar til at se om TV'et kunne levere et passende billede hvad analog TV angår. Indstillingherne på selctoren (Den gammel model) er som bekendt meget få og jeg kører således med "Høj intensitet" på RGB og "16/9" i TV-type. Overalt leverers der et skarpt billede, og jeg har også slået de digitale Billedeforbedrings-funktionerne fra, da jeg bedst kunne lide billedet uden dem. På alle kanaler leveres der  ganske klare og skarpe farver, dog skal man ikke forvente mirakler på kanaler som TV3, TV3+, Kanal 5 og andre "discount-kanaler", hvor der tit bliver sendt gamle udesendelser. Jeg ser selv meget fodbold på TV3 m.m og der er som beskrevet flere steder i forummet, problemer med at beholde det skarpe billede når kammeraet panorerer. Dog er der ingen problemer med opdateringshastigheden og derfor  f.eks. ingen skygger efter bolden.
Omkring det at vise farven sort, er jeg uenig med JesperD. Jeg var meget imponeret over håndteringen af hvordan alle farver gengives og forskellen fra mit gamle TV (Thomson 32", 100Hz), er ikke til at komme udenom. Her vises sort som sort og ikke grå som jeg har været vant til.
Jeg bruger selctorens  til at skifte kanal med og selector er som bekendt en lille smule langsom, men det kan man naturligvis ikke klandre TV'et for.

Hvad DVD angår, har jeg meget sjældent set et bedre billede gengivet på et LCD/plasma skærm (Bortset fra HDTV, selvfølgelig). Jeg har forbundet DVD'en via component indgangen.
Jeg synes også at manualet er en lille smule mangelfuld omkring beskrivelse af de forskellige indstillinger. Men jeg synes at menuerne er meget brugervenlige og lige til at gå til. 

Så alt i alt, en god investering og gode anbefalinger herfra.

Skrevet den: 04-September-2005 kl. 17:19
Jesper jeg kan ikke genkende dit problem med at lyden fra Tuneren kan høres ind over Ext indgangen. Jeg har ikke det problem.

Jeg kan til gengæld kun tilslutte mig problematikken om at man skal vente på kanal 1 først inden man kan trykke 5 for at komme til 15. Jeg benytter nu (i) knappen (programliste) til at skifte kanal med samt at springe til Ext indgangene. Dette løser også dit problem med at benytte AV tasten. Jeg syntes AV tasten er total overflødig når man har (i) tasten.

Jeg har nu også prøvet med selector hvor signalet bliver mærkbart bedre. Især hvis man bevæger sig tættere på skærmen. Min største problem med selectoren er dens hastighed (har prøvet med den nye). Alt tager bare forfærdelig lang tid så nu har jeg koblet den fra igen. Der er heller ikke meget nytte af et TV med super hurtig text tv når man benytter selector for så benytter den selectoren som processor og det går laaaangtsomt.

-------------
Klaus Jeppesen

Skrevet den: 04-September-2005 kl. 18:46

Jesper jeg kan ikke genkende dit problem med at lyden fra Tuneren kan høres ind over Ext indgangen. Jeg har ikke det problem.

Det var interessant. Tak for oplysningen. Så er det måske bare mit eksemplar (men det jo ikke et apparat man har lyst til at sende til reparation medmindre det virkelig er nødvendigt).

Det er i øvrigt kun på Ext1 jeg har oplevet det, og vistnok kun når der faktisk kommer et signal ind på Ext1 - det sker ikke bare ved at vælge Ext1 hvis der ikke er sluttet noget til den.

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 05-September-2005 kl. 11:10

Jeg faldt netop over en test af dette tv på http://www.dinside.no - www.dinside.no   http://www.dinside.no/php/art.php?id=262108 - LT-37S60

Et ok tv, dog uden at imponere ifølge testen.

Skrevet den: 05-September-2005 kl. 11:47
Som jeg læser testen er anmelderen da meget begejstret. Den får 5 ud af 6 og eneste kritikpunkt er at den ikke mudrer TV signalet men at man i stedet får det at se der kommer ud af stikket. Som de rigtigt nok skriver kan dette afhjælpes med en selector så man får renere signal. Her hvor jeg bo har vi fint TV signal selv uden selector så det er ikke et problem. Hvis valget står mellem at få krisp DVD, Xbox og et TV signal der viser realiteterne kontra en kunstig "blur" over hele linien så vil jeg vælge det første

-------------
Klaus Jeppesen

Skrevet den: 05-September-2005 kl. 11:53
De fleste karakter ligger på 7 ud af 10, det er da ikke imponerende..

Skrevet af: Carser
Skrevet den: 05-September-2005 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af JesperD JesperD skrev:

• Indstillingen "Hue", som er nævnt i brugsanvisningen og vist på skærmen, er grå og kan ikke bruges - jeg ved ikke hvorfor. Men der ser heller ikke ud til at være noget behov for den.

Sådan er det på en del TV. Det er en indstilling, der først bliver aktiv, når der gengives NTSC, amerikansk TV-standard. Med den kan man gøre billedet mere grønt eller rødt. Vores PAL er langt mere stabil med farver, så behovet har man ikke normalt.

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 11-September-2005 kl. 09:00

Tak for de små anmeldelser om jcv 37'' lcd.

Er der noget støj fra TV'et som summen eller andre ting når det er i brug ?

Og er der RGB indgang på begge scart tilslutninger ?

Hvad med TV-link ?

jvc.dk  skriver ikke meget om tv'et

Mvh Hans

Skrevet af: Rudbeck
Skrevet den: 11-September-2005 kl. 09:07

Citér Sådan er det på en del TV. Det er en indstilling, der først bliver aktiv, når der gengives NTSC, amerikansk TV-standard. Med den kan man gøre billedet mere grønt eller rødt. Vores PAL er langt mere stabil med farver, så behovet har man ikke normalt

Ja, det er også derfor at NTSC er blevet oversat til:

Not The Same Color

Skrevet af: boborg
Skrevet den: 11-September-2005 kl. 10:35

• Hvis jeg ser tv og vil skifte til at se signalet fra ekstern indgang 2 ("Ext2"), så skal jeg tilsyneladende trykke "AV", vente indtil fjernsynet efter et par sekunder er klar til vise Ext1, trykke "AV" igen, og atter vente til den er klar. Og tilsvarende meget værre hvis det er Ext5 jeg er på vej til. Det ville ikke være særlig irriterende hvis jeg bare kunne trykke "AV" to gange hurtigt efter hinanden, men det er ikke godt nok. (Hvis jeg tænder DVD-spillen på Ext2, så skifter den godt nok automatisk, men sommetider vil jeg altså gerne zappe mellem det som DVD-optageren optager og tv-signalet.)

Ja det lyder præcist som mit JVC billedrørs tv det er sgu sløvt. Jeg skal i hvert fald ikke have JVC næste gang jeg køber tv.

-------------
/ Bob

Skrevet den: 11-September-2005 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Er der noget støj fra TV'et som summen eller andre ting når det er i brug ?

Hvis man går helt hen til det, er der lidt summelyd. Men det har jeg først opdaget da jeg nu tjekkede det for dig - det høres ikke ved normalt brug.

Og er der RGB indgang på begge scart tilslutninger ?

Ja.

Hvad med TV-link ?

Kun på den ene SCART-tilslutning.

Skrevet den: 12-September-2005 kl. 11:01

Så mangler jeg bare en forhandler der kan levere.

Var ellers inde hos speakerscorner og se det men de kunne heller ikke levere.

ej heller vise noget alm tv signal på det  kun dvd

Jeg forstår ikke de butikker - da et tv skal nok bruges mest til alm tv kikkeri -  sælgeren fortalte mig at det var bedst at vise det med dvd  for der kunne man bedst se hvad tv'et kunne   - pladder tænkte jeg og gik.

Jeg skal jo bruge´det til at se tv på  - dvd ses jo på en projektor.

Mvh Hans

Skrevet den: 12-September-2005 kl. 12:04

Jeg forstår ikke de butikker - da et tv skal nok bruges mest til alm tv kikkeri -  sælgeren fortalte mig at det var bedst at vise det med dvd  for der kunne man bedst se hvad tv'et kunne   - pladder tænkte jeg og gik.

Jeg skal jo bruge´det til at se tv på  - dvd ses jo på en projektor.

Mvh Hans

Lidt snobbet og arrogant indstilling Det er nok et absolut mindretal (<5%) der har projektor og almindelige dødelige som mig bruger altså en dvd til at se hvad et TV kan fordi jeg sammen med 95% af landets befolkning skal bruge det til at se dvd og tv på, så jeg er rørende enig med sælgeren.

Skrevet den: 12-September-2005 kl. 12:11

Det er da ikke snobbet eller arrogant indstilling fra købers side.

At bruge en DVD for at teste et TV giver da ingen mening, alle skærme viser jo stort set et perfekt billede med DVD.

Det er først med et TV signal man virkeligt kan se om skærmen er god.

Skrevet den: 12-September-2005 kl. 19:20

Jubiii  det lykkes at få et 37'' JVC LCD med hjem i dag.

Computercity havde dem på lager   til netpriser.

Jeg har monteret det med et sms vægbeslag.

Mine første oplevelser af TV'et er at billedet er en del bedre end mit 42'' plasma ( philips 9966 )

Og billeder via min TDC selector bliver rigtig gode.   nu mangler jeg bare at teste på noget hdmi fra min dvd ( men mangler et kabel )

Men et tv der klart kan anbefales.

Mvh Hans

Skrevet den: 13-September-2005 kl. 19:09
Ja de havde 2 på lager i Lørdags svjv. men det har de ikke mere.

Skrevet den: 13-September-2005 kl. 19:57

Mine første oplevelser af TV'et er at billedet er en del bedre end mit 42'' plasma ( philips 9966 )

Og billeder via min TDC selector bliver rigtig gode.   nu mangler jeg bare at teste på noget hdmi fra min dvd ( men mangler et kabel )

Men et tv der klart kan anbefales.

Arhhhhhhh ........... det er saftsusme fristende med alle de gode anmeldelser

Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 13-September-2005 kl. 20:16

Jeg har undret mig over et antal punkter hvor brugergrænsefladen tilsyneladende er dårlig. Hvis jeg har overset noget, så hører jeg gerne hvordan man gør nedenstående nemmere:
  • Hvis jeg vil skifte til fx den tv-kanal der er programmeret som nr. 15, så kan jeg ikke bare trykke "1" og så "5". Jeg skal trykke "1", vente tålmodigt til fjernsynet har snøvlet sig klart til at vise kanalen på nummer 1, og først derefter kan jeg få lov til at trykke "5", så det - lidt efter - viser nr. 15. (Man kan programmere 4 "favorit"-kanaler som kan nås nemmere - men det bringer stadig kun antallet af nemt tilgængelige kanaler op på i alt 13.)
  • Der er naturligvis en udgang til at tage lyden gennem et stereoanlæg. Men blandt de adskillige indstillinger under "Sound" er der ingen der slår den interne lyd helt fra. Hvis man vil gøre det på en måde så det overlever en sluk-/tændsekvens, kan det kun gøres ved at skrue helt ned for lydstyrken.

Til sammenligning kan nævnes at det gamle B&O-fjernsyn har knapper til at vælge de forskellige indgange direkte, kan klare at jeg trykker "1" "5" lynhurtigt, og har en indstilling til folk der ikke bruger den interne lyd.

Brugsanvisningen (jeg bruger den engelske, fordi den i hvert fald næppe er ringere end den danske) er ikke ret god. Et eksempel på det er at den godt nok fortæller at man kan vælge mellem et antal indstillinger af billedformat og -zoom, men ikke fortæller hvad indstillingerne egentlig betyder. Og sådan er det hele vejen igennem.

Jeg har ikke prøvet at sætte det til en pc endnu - det er ikke essentielt for mig, selvom jeg da vil prøve ved lejlighed.

Men som sagt er det et flot billede, så alt i alt er jeg ganske tilfreds.

Med hensyn til kanal skift, så prøv at trykke en gang på i knappen, så får du hele listen med dine kanaler frem, og her kan du lynhurtigt med pil op og ned og fra side til side finde den næste kanal, der er ingen grund til at trykke flere gange på AV, eller trykke tallene for kanaler med 2 cifre.

-------------
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Skrevet den: 13-September-2005 kl. 21:00

Har du solgt dit 42, eller havde du bare brug for et ekstra tv...

mvh L

Skrevet den: 14-September-2005 kl. 09:31

Jeg har solgt mit 9966   jeg blev aldrig rigtig glad for det pga. image retention.

JVC'en leverer et noget bedre billede også ved alm antenne signal.

Også sort nivauet er klart bedre.  selv konen syntes bedre om JVC'en.

Idag skulle mine sidste kabler komme så jeg kan køre component fra min jvc mh30 recorder   . og hdmi fra min denon 2910 dvd afspiller

Mvh Hans

Skrevet den: 14-September-2005 kl. 09:39

Jeg har solgt mit 9966   jeg blev aldrig rigtig glad for det pga. image retention.

Så var det vist heldigt jeg aldrig fik købt en 9966 når selv et LCD har bedre billede. 9966 havde nu også en underlig opløsning.

Skrevet den: 14-September-2005 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Så var det vist heldigt jeg aldrig fik købt en 9966 når selv et LCD har bedre billede. 9966 havde nu også en underlig opløsning.

9966 modellen er jo også ved at være 2 år gammel - og udviklingen på lcd er stor.

Mvh Hans

Skrevet den: 14-September-2005 kl. 17:03

Så kom mine kabler i hus.

Jeg bruger component fra min dvd optager ( JVC MH30 ) til TV'et

Og fra Min Denon 2910 dvd afspiller bruger jeg et dvi til hdmi kabel

Begge dele giver et fantastisk flot billede, men især via hdmi indgangen står billedet rigtigt flot.  her opscalerer min denon 2910 signalet til 720p

Så jeg kan kun anbefale at overføre billedet via hdmi.

Jeg brugte først et godt scart kabel vra dvd optageren - men component gør overførslen meget pænere.

Mvh Hans

Skrevet den: 14-September-2005 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Med hensyn til kanal skift, så prøv at trykke en gang på i knappen, så får du hele listen med dine kanaler frem, og her kan du lynhurtigt med pil op og ned og fra side til side finde den næste kanal, der er ingen grund til at trykke flere gange på AV, eller trykke tallene for kanaler med 2 cifre.

Det er rigtigt (som Klaus Jeppesen også skrev for en halv snes dage siden). Tak til jer begge for at påpege det.

Men "lynhurtigt" synes jeg er en temmelig overdrevet beskrivelse for en proces hvor man skal bladre sig frem til det rigtige sted i en liste med potentielt over 100 indgange (pt. hos mig ca. 35 tv-kanaler plus alle Ext'erne) - det kan nemt koste 5-6 eller endda flere tastetryk.

Så det er stadig meget kluntet sammenlignet med mit gamle fjernsyn, hvor jeg kunne trykke på én tast for at komme til DVDen og én anden tast for at komme til tv-tuneren. Hvorfor har jeres fjernbetjening mon ikke 2-3 taster som i Ext-setup-menuen kan knyttes til de Ext-indgange som man bruger meget i praksis? Eller i det mindste en mulighed for at ændre AV-tastens opførsel så den ved første tryk går til en indgang man i praksis bruger ofte (fx den senest brugte Ext-indgang, svarende til at TV-tasten jo går til den senest brugte tv-kanal)?

Tilsvarende er det særdeles meget langsommere at bruge (i) efterfulgt af bladren op eller ned end det var at taste to cifre på mit gamle fjernsyn for at finde en fjernsynskanal.

Jeg kan godt leve med det, og jeg er skam stadig alt i alt særdeles glad for mit nye fjernsyn, men det undrer mig at der ikke er tænkt over den slags. Og at det end ikke kan modtage to tastetryk hurtigt efter hinanden mens det er ved at skifte kanal, virker dybt forbavsende på mig.

Skrevet den: 15-September-2005 kl. 08:27

Men til gengæld kan man zappe hurtigt fra kanal til kanal - det er ikke alle flade TV man kan det på.

Mvh Hans

Skrevet den: 17-September-2005 kl. 20:22
Jeg har nu også prøvet at tilslutte en pc til min 37" JVC (via alm. analogt kabel - jeg har ikke et DVI -> HDMI kabel).

Enten har jeg overset noget, eller også er dens pc-tilslutningsmulighed fuldstændig ubrugelig. Den viser et 1024*768-(eller 640*480-)billede strukket så det fylder hele skærmen i bredden.

Jeg kunne egentlig godt forestille mig at bruge den skærm til at se billeder fra min pc. Men medmindre nogen kan fortælle mig hvordan jeg får den at vise skærmbilledet uforvrænget format (som den jo fint kan med 4:3-billeder fra andre signalkilder), dur det jo ikke.

På den anden har jeg svært ved at forestille mig at nogen tv-fabrikant kan være så tåbelig at lave en pc-indgang der ikke kan bruges til noget. Kan nogen forklare mig hvad meningen er?

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 17-September-2005 kl. 20:53

Enten har jeg overset noget, eller også er dens pc-tilslutningsmulighed fuldstændig ubrugelig. Den viser et 1024*768-(eller 640*480-)billede strukket så det fylder hele skærmen i bredden.

Jeg har læst at programmet http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm - Powerstrip kan bruges til at forene de to verdener, med at tilpasse PC'ens grafik-output til de specielle widescreen modes som 16:9 TV-skærmene benytter. At man kan lave brugerdefinerede skærm-modes til PC'en, så formatet passer.

Jeg har dog ikke selv prøvet det.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 17-September-2005 kl. 21:27

Jeg har nu også prøvet at tilslutte en pc til min 37" JVC (via alm. analogt kabel - jeg har ikke et DVI -> HDMI kabel).

Jeg kunne egentlig godt forestille mig at bruge den skærm til at se billeder fra min pc. Men medmindre nogen kan fortælle mig hvordan jeg får den at vise skærmbilledet uforvrænget format (som den jo fint kan med 4:3-billeder fra andre signalkilder), dur det jo ikke.

På den anden har jeg svært ved at forestille mig at nogen tv-fabrikant kan være så tåbelig at lave en pc-indgang der ikke kan bruges til noget. Kan nogen forklare mig hvad meningen er?

Der er en kæmpe forskel i hvordan en PC-skærm er bygget op og hvordan et LCD TV er bygget op. Dette betyder en hel del for hvad du skal bruge skærmen til, fordi vores LCD er LCD TV, de har så en PC indgang for sekundær tilslutning, du kan ikke erstatte din PC-skærm, men du kan køre en del PC ting i fin gengivelse. Har du en PC LCD skærm vil du ikke kunne opnå ligeså flotte billeder på antenne, DVD eller HDTV. En PC skærm har dermed TV som sekundær mulighed.

Men jeg vil da bestemt selv også prøve det lille program som Lars nævner, måske kan det gøre noget, ellers ligger det faktisk i din PC's grafik kort, om hvor mange indstillings muligheder du har. Standard grafik kort er intet værd, det er meget begrænset hvad du kan gøre der.

-------------

Skrevet den: 18-September-2005 kl. 01:44
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jeg har læst at programmet http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm - Powerstrip kan bruges til at forene de to verdener, med at tilpasse PC'ens grafik-output til de specielle widescreen modes som 16:9 TV-skærmene benytter. At man kan lave brugerdefinerede skærm-modes til PC'en, så formatet passer.

Jeg har lige prøvet. Jeg kan ikke umiddelbart få det til at virke.

JVC-manualen siger i øvrigt at den kun understøtter 640*480 og 1024*768 - men det betyder jo ikke nødvendigvis at det er rigtigt.

Skrevet den: 18-September-2005 kl. 01:54

Der er en kæmpe forskel i hvordan en PC-skærm er bygget op og hvordan et LCD TV er bygget op. Dette betyder en hel del for hvad du skal bruge skærmen til, fordi vores LCD er LCD TV, de har så en PC indgang for sekundær tilslutning, du kan ikke erstatte din PC-skærm, men du kan køre en del PC ting i fin gengivelse.

Jeg kan slet ikke forestille mig en eneste anvendelse der kan kaldes "fin gengivelse" når 4:3 er blevet forvrænget til 16:9.

Og jeg kan ikke se noget i manualen eller markedsføringsmaterialet om at pc-tilslutningen er noget "sekundært" som man ikke kan forvente virker ordentligt.

Jeres fjernsyn kan konvertere fortræffeligt mellem 4:3 og 16:9 og (og 14:9) når det er et tv-signal - jeg synes det er helt uforståeligt at de åbenbart kun kan modtage pc-signaler i format 4:3 og kun kan vise dem forvrænget til format 16:9. Jeg kan ikke se at det kan bruges til noget som helst. Men hvis det bare kunne finde ud af kun at bruge noget af skærmen, ganske som til 4:3-format tv, så ville det være særdeles anvendeligt.

Faktisk må der jo ligefrem være noget logik som omhyggeligt spreder de naturlige 1024 pixels over alle 1366 pixels på skærmen, og derved omhyggeligt forvrænger billedet.

Nu har jeg heldigvis ikke købt det fjernsyn med pc-anvendelse som et væsentligt formål - men hvis jeg havde, ville jeg da straks forlange pengene tilbage.

Kan det gøre det rigtigt med et DVI => HDMI kabel fra pc'en? Hvis ikke, vil jeg naturligvis ikke købe sådan ét.

Skrevet den: 18-September-2005 kl. 09:18

Der er en kæmpe forskel i hvordan en PC-skærm er bygget op og hvordan et LCD TV er bygget op. Dette betyder en hel del for hvad du skal bruge skærmen til, fordi vores LCD er LCD TV, de har så en PC indgang for sekundær tilslutning, du kan ikke erstatte din PC-skærm, men du kan køre en del PC ting i fin gengivelse.

Jeg kan slet ikke forestille mig en eneste anvendelse der kan kaldes "fin gengivelse" når 4:3 er blevet forvrænget til 16:9.

Og jeg kan ikke se noget i manualen eller markedsføringsmaterialet om at pc-tilslutningen er noget "sekundært" som man ikke kan forvente virker ordentligt.

Jeres fjernsyn kan konvertere fortræffeligt mellem 4:3 og 16:9 og (og 14:9) når det er et tv-signal - jeg synes det er helt uforståeligt at de åbenbart kun kan modtage pc-signaler i format 4:3 og kun kan vise dem forvrænget til format 16:9. Jeg kan ikke se at det kan bruges til noget som helst. Men hvis det bare kunne finde ud af kun at bruge noget af skærmen, ganske som til 4:3-format tv, så ville det være særdeles anvendeligt.

Faktisk må der jo ligefrem være noget logik som omhyggeligt spreder de naturlige 1024 pixels over alle 1366 pixels på skærmen, og derved omhyggeligt forvrænger billedet.

Nu har jeg heldigvis ikke købt det fjernsyn med pc-anvendelse som et væsentligt formål - men hvis jeg havde, ville jeg da straks forlange pengene tilbage.

Kan det gøre det rigtigt med et DVI => HDMI kabel fra pc'en? Hvis ikke, vil jeg naturligvis ikke købe sådan ét.

Det vil ikke ændre noget med et DVI eller HDMI kabel, det vil bare gøre forbindelsen digital. Men mange grafik kort kan få det til at se bedre ud på skærmen.

-------------

Skrevet af: m@dsen
Skrevet den: 18-September-2005 kl. 11:37
Er der nogen der ved om dette tv understøtter HDCP på HDMI indgangen?, jeg synes ikke jeg kan finde det på nogle af de sider jeg har været inde på.

m@dsen

-------------
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"

Skrevet af: frost2
Skrevet den: 18-September-2005 kl. 15:25

Hej.

Er der nogle der har ideal instillinger, farve, kontrast, lys og skarphed til denne skærm.  

Skrevet den: 18-September-2005 kl. 17:58

Det vil ikke ændre noget med et DVI eller
HDMI kabel, det vil bare gøre forbindelsen digital.

Tak for oplysningen (jeg forestillede mig naivt at der i den digitale forbindelse måske var en noget mere plug-and-play-agtig protokol, så fjernsynet kunne fortælle pc'en at den skulle bruge en anden opløsning). Så vil jeg ikke investere i sådan et kabel.

Men mange grafik kort kan få det til at se bedre ud på skærmen.

Jeg er ikke i tvivl om at man med passende software kan få diverse grafikkort til at producere 1366*768, som jo er den opløsning der burde være den rigtige.

Men hvis man gør det, kan fjernsynet mon så vise det?

Manualen siger jo at det kun understøtter 1024*768 og 640*480, hvilket virker underligt. Hvis det er rigtigt, så kan man jo, når fjernsynet nu ikke vil behandle det som et 4:3-billede, kun få det til at se pænt ud hvis man har noget software som regner med ikke-kvadratiske pixels (hvilket ville være noget underligt noget at skulle være nødt til når det nu skal ende på en skærm der faktisk har 1366*768 kvadratiske pixels).

Skrevet den: 19-September-2005 kl. 10:22

Skrevet den: 19-September-2005 kl. 10:58

for at benytte den høje opløsning skal du bruge hdmi/dvi indgangen

hvorfor vga indgangen ikke kan de høje opløsninger ved jeg ikke

Mvh Hans

Skrevet den: 19-September-2005 kl. 11:01

Efter at have brugt en del tid og research på at få JVC-skærmen til at fungere via JPG-indgangen og min PC med nyt avanceret grafikkort, som havde et hav af indstillingsmuligheder, opgav jeg at få skærmen til at vise en tilfredsstillende billedkvalitet.

Så efter indkøb af et 3 meter langt DVI/HDMI-kabel og opkobling fra DVI-udgangen på grafikkortet til HDMI indgangen på JVC'en fungerer LCD-skærmen heldigvis som en udmærket PC-monitor.

Opkoblingen var enkel, når blot man kører i HDMI-mode på JVC'en.

Kvaliteten er ok og grafikken/tekst står i korrekte proportioner. Skærmopløsningen og farver er helt ok, så jeg er tilfreds med egenskaberne.

Faktisk vil en finere opløsning ikke være nødvendig, for så er man nødsaget til at mindske betragtningsafstanden til mindre end de 2½ til godt 3½ meter, som vores stue med møblering er indrettet til. Skift mellem læsning af internet-sider og almindelig TV underholdning fungerer fint uden at man er nødsaget til at ændre betragtningsafstand til JVC'en. Så 37" er et godt kompromis.

Mvh. JensHD  

Skrevet den: 25-September-2005 kl. 18:34

Hvor hurtigt starter jeres 37'' jvc op ?

På mit går der 5-10 sekunder fra man har trykket til der kommer billede.

Mvh Hans

Skrevet den: 25-September-2005 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af JensHD JensHD skrev:

Så efter indkøb af et 3 meter langt DVI/HDMI-kabel og opkobling fra DVI-udgangen på grafikkortet til HDMI indgangen på JVC'en fungerer LCD-skærmen heldigvis som en udmærket PC-monitor.

Kvaliteten er ok og grafikken/tekst står i korrekte proportioner. Skærmopløsningen og farver er helt ok, så jeg er tilfreds med egenskaberne.

Hvilken opløsning bruger du fra din PC ?

Mvh Hans

Skrevet den: 26-September-2005 kl. 09:26
JensHD skrev:

Mvh Hans

Hej

PT er min pC ikke tilsluttet JVC-skærmen, idet jeg vil anskaffe Micosofts MCE før end det gøres permanent.

Såvidt jeg husker var det 1360x768 og 60 Hz, som mit grafikkort et Geforce 6600GT håndterer udmærket.

Kvaliteten på grafikken var bare ok.

Mvh. JensHD

Skrevet af: Carsten Hjorth
Skrevet den: 26-September-2005 kl. 20:42

Jeg har også lige bestilt sådan en fætter.

Er der nogen der kan svare mig på hvor meget strøm den bruger, samt vægten, jeg kan nemlig ikke finde nogen spec. på den på JVC's hjemmeside. 

Skrevet af: The Elusive One
Skrevet den: 27-September-2005 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Carsten Hjorth Carsten Hjorth skrev:

Jeg har også lige bestilt sådan en fætter.

Er der nogen der kan svare mig på hvor meget strøm den bruger, samt vægten, jeg kan nemlig ikke finde nogen spec. på den på JVC's hjemmeside. 

Går også selv og venter på min. Strøm ved jeg ikke, men jeg fandt vægten et eller andet sted på nettet i sin tid før jeg bestilte og den skulle være 21 kg. uden fod og 28 kg. med fod så vidt jeg husker.

Skrevet den: 27-September-2005 kl. 16:50

ifølge manualen.

Vægt 25,7 kg med fod og 20,6 uden

Strømforbrug 171w   og 2,6w i standby

Mvh Hans

Skrevet af: thomasjohnsen
Skrevet den: 27-September-2005 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af JensHD JensHD skrev:

Mvh Hans

Hej

PT er min pC ikke tilsluttet JVC-skærmen, idet jeg vil anskaffe Micosofts MCE før end det gøres permanent.

Såvidt jeg husker var det 1360x768 og 60 Hz, som mit grafikkort et Geforce 6600GT håndterer udmærket.

Kvaliteten på grafikken var bare ok.

Mvh. JensHD

Takk for all info jeg har fått fra dere.

Har bestilt denne tven, og fikk vite i butikken at den kun støttet 1024x768 via VGA, og da blir jo bildet strukket (uproporsjonert)...

Dette er naturligvis ikke akseptabelt, da denne tv vil bli brukt til HTPC med Media Center.

Men som jeg forstår via denne diskusjonen, vil den via HDMI-inngangen (med DVI/HDMIovergangskabel) støtte native HD-oppløsninger (1366x768), som da blir 100% proporsjonelt riktig. De nye driverne til både nVidia og ATI støtter disse HD-oppløsningene.

Jeg vil gjerne få dette bekreftet av noen som har testet dette.. Så, har noen koblet PC til via DVI/HDMI, og sett at det gir riktig oppløsning, og at bildet vises over hele skjermen uten over/underscan?

Og ikke minst: om tven viser pikslene uten "ghosting", altså like nøyaktig og skarpt som en PC-skjerm?

Skrevet den: 01-Oktober-2005 kl. 19:23
Når jeg tilslutter et DVI-HDMI kabel til tv'et fra min htpc, så viser den windows i et split sekund og skriver enten 720p eller 1080i og så går den til blå skærm. Er der andre der har haft det problem? Det virker som om den slet ikke vil modtage signalet fra pc'en. Jeg har sikret mig at den køre den rigtige opløsning/Hz osv. Jeg har prøvet et andet grafikkort uden resultat. Mon det er min HDMI  indgang der er defekt. Jeg kan godt få billede på med VGA kabel hvor jeg køre 1024X768. Virker faktisk ok, selvom man godt kan se at det ikke er den rette opløsning.

-Anders

Skrevet den: 02-Oktober-2005 kl. 08:15

Oprindeligt skrevet af -ApK- -ApK- skrev:

Når jeg tilslutter et DVI-HDMI kabel til tv'et fra min htpc, så viser den windows i et split sekund og skriver enten 720p eller 1080i og så går den til blå skærm. Er der andre der har haft det problem? Det virker som om den slet ikke vil modtage signalet fra pc'en. Jeg har sikret mig at den køre den rigtige opløsning/Hz osv. Jeg har prøvet et andet grafikkort uden resultat. Mon det er min HDMI  indgang der er defekt. Jeg kan godt få billede på med VGA kabel hvor jeg køre 1024X768. Virker faktisk ok, selvom man godt kan se at det ikke er den rette opløsning.

-Anders

Jeg kan køre 720p og 1080i fra min denon 2910dvd men det er jo ikke en pc  men er du sikker på at opløsningen på dit grafikkort er sat korrekt op.

Mvh Hans

Skrevet den: 02-Oktober-2005 kl. 08:17

Hvor hurtigt starter jeres 37'' jvc op ?

På mit går der 5-10 sekunder fra man har trykket til der kommer billede.

Mvh Hans

Sjovt når jeg bruger taltasterne er det 5-10 sekunder om at starte   men bruger jeg on/off knappen starter det med det samme...

Mvh Hans

Skrevet af: volume
Skrevet den: 02-Oktober-2005 kl. 09:40

Fik mit JVC LT-37S60 igår, jeg har slør på de fleste bevægelser over min DVD DR-MH 20 via scar, er det mig som ikke stiller det rigtigt?

Skrevet af: volume
Skrevet den: 02-Oktober-2005 kl. 10:00
Fand ud af, jeg brugt forkert scar signal fra min DVD er du vild et billede jeg lige fik, det er jo vildt så godt det står nu :))

Skrevet af: Carsten Hjorth
Skrevet den: 02-Oktober-2005 kl. 23:56

Hvad mener du med et forkert scartkabel.

Var kablet defekt ?

/Carsten

Skrevet den: 07-Oktober-2005 kl. 19:21
Er der nogen der ved hvad JVC's pixel garanti er. Har 3 hele pixels og en hel linie med døde sub pixels... øv 

Skrevet af: Hvidovre
Skrevet den: 12-November-2005 kl. 22:00

Hej Alle.

Efter lang ventetid Så kom dagen hvor det var min tur til at få et JVC 37"

Da jeg kører med analog signal vil jeg lige hører om der er nogen som har fundet frem til ideal indstillingerne vedr. billed,lyd.m.m?

Samt hvilken vægbeslag har i brugt ?

Skrevet af: The Elusive One
Skrevet den: 17-November-2005 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af Hvidovre Hvidovre skrev:

Hej Alle.

Da jeg kører med analog signal vil jeg lige hører om der er nogen som har fundet frem til ideal indstillingerne vedr. billed,lyd.m.m?

Tillykke med det, jeg har selv lige fået mit for en uge siden efter at have ventet i 3 måneder.

Jeg mener ikke der findes nogen generel ideal indstilling for billede, det afhænger af hvilken indgang der bruges og hvad der leverer signalet. Jeg har en Denon DVD-2910 via HDMI, en Kiss DP-500 via component (480P) og en Pioneer DVR-720H via alm. scart og så selvfølgelig selve den indbyggede tuner. Alle 4 krævede temmelig forskellige indstillinger for optimal billedkvalitet. De 3 eksterne er indstillet med brug af Digital Video Essentials mens tuneren jo desværre må nøjes med at blive indstillet på øjemål og et prøvebillede. Heldigvis har vores JVC jo individuelle indstillinger per indgang så det ikke er nødvendigt at gå på kompromis.

Hvad angår vægbeslag fik jeg en deal der hvor jeg købte skærmen og fik et Barkan model 78 som er et beslag der både kan bruges til LCD og Plasma. Det kan bære op til 80 kg og 160 cm. bredde, så hvis jeg en dag skifter til en større model skærm så kan jeg genbruge beslaget.

Skrevet den: 17-November-2005 kl. 18:45

Hej Alle.

Tilykke

Jeg bruger et alm plasma / lcd vægbeslag til mit JVC.

Nu er der jo ikke tal på indstillingerne   , men jeg lidt med dem til du finder det du selv kan lide,  hvad bruger du af dvd og har du andet grej tilsluttet til TV

Mvh Hans

Skrevet den: 18-November-2005 kl. 19:32

Hej Alle.

Tror det afhænger af hvilken signal kvalitet man har.
Fedter selv lidt med det endnu. kan man sikkert gøre i en evighed.
Syntes i hvertfald at der var alt for meget lys på med standard "bright" settings.

Skrevet af: Rtorp
Skrevet den: 12-December-2005 kl. 21:54

Jeg har også lige anskaffet dette JVC tv, men kun i 32 tommer. Er der nogen der kan komme det lidt nærmere med hvordan I har fundet en god indstilling. Jeg ved godt det ikke er muligt at sætte procent eller lign. på. Men om de enkelte punkter er sat til høj, lav eller neutral osv. Jeg kan selvfølgelig prøve mig frem, men lidt input gør det måske lettere. Eksempelvis synes jeg der var alt for meget farve på. Men da jeg ikke har selector til mit kabeltv, står billedet ikke optimalt.

Så please lidt input.

De fortalte i butikken at tvét havde en lille filmseance indbygget (vist nok i HD) som bare står og gentager sig selv. Er der nogen der kan genkende dette og hvor kan man evt. finde den. 

Print side | Luk vindue