Print side | Luk vindue

Instilling af TV - Frekvensbånd manlger

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: TV-stationer og kanaler
Forumbeskrivelse: Debat om TV stationerne og deres kanaler
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59365
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 03:41

Emne: Instilling af TV - Frekvensbånd manlger
Skrevet af: zeed
Emne: Instilling af TV - Frekvensbånd manlger
Skrevet den: 26-April-2009 kl. 20:29
Hejsa

Håber dette indlæg er skrevet i den rigtige tråd.

Jeg er fået et gammelt Biovision L25, men når jeg vil indstille kanalerne hopper den fra frekvens ca. 297 til ca. 461. Kanal 4 og 3plus ligger der i mellem og med den lille pakke vi jeg gene kunne se dem, men ved ikke hvad jeg skal gøre.

Nogen som kan hjælpe med hvad der sker!!!

på forhånd tak for hjælpen

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-April-2009 kl. 20:40

Det er så gammelt, at det ikke har Hyperband Tuner derfor. Men hvis du har You see, så er Kanal4 i den lille pakke (VHF) så den kan du se.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: moho
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 13:18

Og grunden til den ikke har de eller det manglende Frekvensbånd skyldtes at B og O dengang var så Lovlydige, at man undlod isætte mulighederne for modtage det som Du mangler. (både de lave S kanaler S-1 til S20 og S-21 til ca S-44).

Eller med andre ord, en manglende Fremtidssikring af ens Tv. Dog kunne Video afhjælpe denne mangel, selvom adskillige Video i den billige ende kun havde S-1 til S-20 og manglede resten. Istedet for direkte Kode udsendelse rne, da sendte nogen blot på hyperkanalerne "S-21 til S-44", i en periode, men lige hvor og hvornåår      ?

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet af: moho
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 13:22

Kære  zeed

Jagte en video med ´samtlige kanaler hhv. bånd. TV 3 Puls i Aarhus, Stofa, ligger vistnok paa S-38 (ca. 454 MHz).

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet af: zeed
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 13:33
Hej

Tak for svar - dejligt at høre, det ikke bare er mig som er tosset.

Print side | Luk vindue