Åbent "brev" til Pioneer.dk
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59432
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 03:13
Emne: Åbent "brev" til Pioneer.dk
Skrevet af: Hother
Emne: Åbent "brev" til Pioneer.dk
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 13:33
Jeg er knotten...meget knotten på Pioneer Danmark. Jeg har skrevet nednævnte kommentarer til Pioneer.dk.
Når jeg offentliggør min mail til Pioneer.dk skyldes det jo den afmagt man føler, når man ikke kan få svar på noget som helst - og jeg er sikkert ikke den eneste der føler afmagt:
Se - nu har jeg for over en måned siden bestilt en af jeres SC-LX71 hos Sparshop (autoriseret forhandler), og jeg kan sørme ikke få at vide hvornår jeg får min receiver, for forhandleren ved reelt intet.
Nu står jeg så en måned senere uden receiver (min gamle er solgt) til mit øvrige Pioneer set-up (KRP-500M og BDP-LX71).
Det er faktisk ikke sjovt at være Pioneer kunde mere. Logistikken virker som værende fra det forrige århundrede skifte.
Jeg er jo godt klar over, at du som læser mine beklagelser intet har med sagen at gøre, og jeg kan med stor sandsynlighed forvente en sludder for en sladder. Det gør det stadig ikke sjovt at være Pioneer kunde.
Hvad med lidt kundefokus?
Hvornår ankommer min Pioneer SC-LX71 til Sparshop? - jeg ønsker et helt reelt svar!
med venlig hilsen
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 13:39
måske du skal skrive til Pioneer Sverige, for supporten i DK er nærmest ikke eksisterende...
|
Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 13:41
Hother skrev:
Jeg er knotten...meget knotten på Pioneer Danmark. Jeg har skrevet nednævnte kommentarer til Pioneer.dk.
Når jeg offentliggør min mail til Pioneer.dk skyldes det jo den afmagt man føler, når man ikke kan få svar på noget som helst - og jeg er sikkert ikke den eneste der føler afmagt:
Se - nu har jeg for over en måned siden bestilt en af jeres SC-LX71 hos Sparshop (autoriseret forhandler), og jeg kan sørme ikke få at vide hvornår jeg får min receiver, for forhandleren ved reelt intet.
Nu står jeg så en måned senere uden receiver (min gamle er solgt) til mit øvrige Pioneer set-up (KRP-500M og BDP-LX71).
Det er faktisk ikke sjovt at være Pioneer kunde mere. Logistikken virker som værende fra det forrige århundrede skifte.
Jeg er jo godt klar over, at du som læser mine beklagelser intet har med sagen at gøre, og jeg kan med stor sandsynlighed forvente en sludder for en sladder. Det gør det stadig ikke sjovt at være Pioneer kunde.
Hvad med lidt kundefokus?
Hvornår ankommer min Pioneer SC-LX71 til Sparshop? - jeg ønsker et helt reelt svar!
med venlig hilsen
|
God skrevet John, De er godt nok noget sløve i optrækket. Og det gælder ikke blot deres recievere, men også HDD-rec, som også var i restordre (men dem udsluser de også, så vidt jeg er informeret). Dog lader det til det ikke kun er Pio, men også andre producenter der er tilbageholden i produktionen. Men du har helt ret i, at det er for dårligt at forretninger (som endda er aut. forhandler - og super forhandler (hvad det så end hedder)) ikke engang kan få svar på hvornår de kan forvente en leverance af Pioneer recievere!
Godt en tog bladet far munden, og fik skrevet til dem!
------------- De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 13:42
Hother skrev:
Se - nu har jeg for over en måned siden bestilt en af jeres SC-LX71 hos Sparshop (autoriseret forhandler), og jeg kan sørme ikke få at vide hvornår jeg får min receiver, for forhandleren ved reelt intet. |
Ifølge din tråd bestilte du den for 8 dage siden?!?
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 13:47
lunddal skrev:
Hother skrev:
|
Ifølge din tråd bestilte du den for 8 dage siden?!? |
Nu ved jeg ikke lige hvilken tråd du tænker på, men du har ret min føste bestilling var på en VSX-LX51, men det ændre intet for det er same-game, for den ved man heller intet om.
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: Sidsel80
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 14:13
Det er dog deprimerende at deres service skal være sådan. Om ikke andet burde de da kunne give en forventet leveringsdato.
Dog vil jeg sige at jeg absolut føler med dig, vores Denon flytter i dag, så vi er ganske receiverløse
Er der ingen der har en leveringsdato på Pioneer, eller er det bare Sparshop der har problemer med leverancen?
- Sidsel
------------- Panasonic TX-P50G20, Onkyo TX-SR 706, Sony BDP-S373, BenQ W1000+
B&W: DM683, XTC, PV1*2, DS3 & DM685
Film: http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/LS - Blu-Ray (Col2), DVD (Col1)
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 14:16
Sidsel80 skrev:
Det er dog deprimerende at deres service skal være sådan. Om ikke andet burde de da kunne give en forventet leveringsdato.
Dog vil jeg sige at jeg absolut føler med dig, vores Denon flytter i dag, så vi er ganske receiverløse
Er der ingen der har en leveringsdato på Pioneer, eller er det bare Sparshop der har problemer med leverancen?
- Sidsel
|
Ja, og jeg regner med at sende jeres Onkyo i dag, eller senest i morgen
leveringsdato....joh...måske slut april eller hen i maj
|
Skrevet af: david79
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 14:20
Slut april er jo cirka... nu? - Hen i maj kan jo være langt væk og det lyder ikke så fast.
Vores receiver plads er i hvert fald rimelig deprimerende at kigge på - der er temmelig tomt ud over en bunke ledninger.
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 14:21
david79 skrev:
Slut april er jo cirka... nu? - Hen i maj kan jo være langt væk og det lyder ikke så fast.
Vores receiver plads er i hvert fald rimelig deprimerende at kigge på - der er temmelig tomt ud over en bunke ledninger.
|
Hæ....I kan da i det mindste se frem til, at I har jeres Onkyo inden ugens udgang David
Den bliver afmonteret i mit set-up i dag
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 14:22
Jamen jeg står jo i samme situation som Hother. Min Onkyo er solgt og jeg er blevet lovet en LX71 i starten af maj.
Så jeg håber faneme de får fingeren ud, og får vores recievere hjem pronto!
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 14:26
hvorfor bestiller i den ikke på nettet, kan ses den kan fåa til omkring 11.000kr, samt den er på lager.
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 14:27
lahan skrev:
hvorfor bestiller i den ikke på nettet, kan ses den kan fåa til omkring 11.000kr, samt den er på lager. |
Nå ja...altså dvs., der er faktisk mange steder den allerede er udsolgt og har været det længe.
Og æææhhh...vil helst have receiveren med dansk Pio garanti
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 14:31
Skrevet af: HQjben
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 14:37
Det er jeg ikke helt enig med dig i. Hvis din første bestilling er på en anden vare, kan du da ikke påstå at det er en måned siden du bestilte en 71'er.
Du kunne måske derimod, fortælle dem, hvorfor du har afbestilt din 51'er, til fordel for 71. At det ikke har ændret på sagen, er så beklageligt.
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 14:41
Hother jeg er sq ked af at du kommer til at stå med sådan et deprimerende syn på ubestemt tid. Har Pioneer ikke et nummer der kan ringes på, som en lille ekstra ting oveni dit åbne brev? Det er jo heller ikke en holdbar situation og pynter ikke på et ry... (Lige nu ville jeg da bestemt ikke handle Pioneer medmindre det var en ting hvor jeg halvvejs stod med kassen i hånden...)
Glæder mig dog til at se den "lille ny" derhjemme
- Sidsel
|
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 14:51
Sidsel80 skrev:
Det er dog deprimerende at deres service skal være sådan. Om ikke andet burde de da kunne give en forventet leveringsdato. |
Den er ikke helt nen dén der, faktisk. Jeg ved ikke hvorfor logistik skal være så svært, men det er det altså (det er ikke en kritik af nogen, jeg er glad for at det ikke er min opgave). Men hvad siger man til kunderne, når man reelt ikke har en konkret dato man ved om man kan overholde? Hvis man siger at man forventer at varen kan leveres den og den dato, og den så bliver forsinket, så bliver folk pissesure over at man ikke fra starten meldte ud at man ikke ved hvornår den kommer. Hvis man melder ud at man ikke ved hvornår den kommer, så har man ikke fred før man har udleveret en dato. Ikke at have en klar logistik med en specifik leveringsdato, er bare en lose-lose situation, uanset hvilken udmelding man kommer med, så vil man ikke kunne gøre kunden tilfreds.
Jeg må dog indrømme at overordnet set, så hælder jeg til at melde ud at man ikke ved hvornår den kommer, hvis man vitterligt ikke ved det, frem for at gætte på datoer. Gætteriet har jeg konstateret at jeg ikke er specielt god til, derfor har jeg også ret tidligt i forløbet med Oppo'en f.eks., da jeg konstaterede at de datoer vi fik i første omgang ikke holdt, gået over til at sige "ved ikke", og når der endelig kommer lidt information om forventede datoer, smører jeg godt på med "...men det er meget usikkert!"
Jeg tror med andre ord at man må indfinde sig med at mange firmaers logistik-systemer ikke er bygget til at give så præcise leveringsdatoer, og så er det vel bedre at være i uvished, end at få oplyst datoer der ikke holder alligevel.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 15:12
Fordelen er jo, at hvis den skulle blive totalskadet, så har han en ny indenfor få halve år.
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 15:24
HQjben skrev:
Det er jeg ikke helt enig med dig i. Hvis din første bestilling er på en anden vare, kan du da ikke påstå at det er en måned siden du bestilte en 71'er.
Du kunne måske derimod, fortælle dem, hvorfor du har afbestilt din 51'er, til fordel for 71. At det ikke har ændret på sagen, er så beklageligt.
|
Jo..det mener jeg godt at jeg kan påstå, for afbestillingen af vsx skete da man overhovedet ikke vidste hvordan den var på trapperne. Jeg fik så det råd, at måske var LX71 mere tilgængelig, hvad den åbenbart ikke er. Som jeg forstår det havde jeg ikke fået VSX´en et minut hurtigere end den jeg går og venter på nu
Dette er bestemt ikke Sparshop jeg bringer i "ilden", for de gør hvad de kan. Og det må da være lige så umuligt at være forhandler
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 15:27
Sidsel80 skrev:
Hother jeg er sq ked af at du kommer til at stå med sådan et deprimerende syn på ubestemt tid. Har Pioneer ikke et nummer der kan ringes på, som en lille ekstra ting oveni dit åbne brev? Det er jo heller ikke en holdbar situation og pynter ikke på et ry... (Lige nu ville jeg da bestemt ikke handle Pioneer medmindre det var en ting hvor jeg halvvejs stod med kassen i hånden...)
- Sidsel
|
Jo da, jeg har skam talt med Produktchefen som ikke kunne udtale sig, og han mente vist i øvrigt at jeg forventede særlige benefits - hvad jeg naturligvis ikke gjorde
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 15:30
AV Precision skrev:
Sidsel80 skrev:
Det er dog deprimerende at deres service skal være sådan. Om ikke andet burde de da kunne give en forventet leveringsdato. |
Den er ikke helt nen dén der, faktisk. Jeg ved ikke hvorfor logistik skal være så svært, men det er det altså (det er ikke en kritik af nogen, jeg er glad for at det ikke er min opgave). Men hvad siger man til kunderne, når man reelt ikke har en konkret dato man ved om man kan overholde? Hvis man siger at man forventer at varen kan leveres den og den dato, og den så bliver forsinket, så bliver folk pissesure over at man ikke fra starten meldte ud at man ikke ved hvornår den kommer. Hvis man melder ud at man ikke ved hvornår den kommer, så har man ikke fred før man har udleveret en dato. Ikke at have en klar logistik med en specifik leveringsdato, er bare en lose-lose situation, uanset hvilken udmelding man kommer med, så vil man ikke kunne gøre kunden tilfreds.
Jeg må dog indrømme at overordnet set, så hælder jeg til at melde ud at man ikke ved hvornår den kommer, hvis man vitterligt ikke ved det, frem for at gætte på datoer. Gætteriet har jeg konstateret at jeg ikke er specielt god til, derfor har jeg også ret tidligt i forløbet med Oppo'en f.eks., da jeg konstaterede at de datoer vi fik i første omgang ikke holdt, gået over til at sige "ved ikke", og når der endelig kommer lidt information om forventede datoer, smører jeg godt på med "...men det er meget usikkert!"
Jeg tror med andre ord at man må indfinde sig med at mange firmaers logistik-systemer ikke er bygget til at give så præcise leveringsdatoer, og så er det vel bedre at være i uvished, end at få oplyst datoer der ikke holder alligevel.
|
Det er jeg ikke enig med dig i Otto. Bestiller jeg et radarhoved i mit job, som først skal enten modificeres eller produceres, så ved jeg med sikkerhed hvilken uge produktet kommer. Og sådan er det på mange områder i mit job
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 15:33
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 15:40
Hother skrev:
Sidsel80 skrev:
- Sidsel
|
Jo da, jeg har skam talt med Produktchefen som ikke kunne udtale sig, og han mente vist i øvrigt at jeg forventede særlige benefits - hvad jeg naturligvis ikke gjorde
|
Pfft! Jeg mener at når man giver en pæn portion penge for sit legetøj, så er der visse benefits påkrævet, b.la. at man ved hvornår man får det! (Uden yderligere sammenligning, så ender jeg altid med at afbestille ting hos Coolshop da de bare flytter leveringsdatoen som vinden blæser... Der er det trods alt måske bedre at de ærligt indrømmer at de ikke ved en dyt om hvornår de forventer lagerstatus...)
- Sidsel
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 15:42
Nej Lahan, men forhandleren er god
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 15:47
Sidsel80 skrev:
Hother skrev:
Sidsel80 skrev:
- Sidsel
|
|
Pfft! Jeg mener at når man giver en pæn portion penge for sit legetøj, så er der visse benefits påkrævet, b.la. at man ved hvornår man får det! (Uden yderligere sammenligning, så ender jeg altid med at afbestille ting hos Coolshop da de bare flytter leveringsdatoen som vinden blæser... Der er det trods alt måske bedre at de ærligt indrømmer at de ikke ved en dyt om hvornår de forventer lagerstatus...)
- Sidsel
|
Ja men vi er slet ikke uenige. Men i dette tilfælde er det jo ikke forhandleren der er problemet. De har altid overholdt aftalerne - hvis det er aftaler som de selv har styr på.
Jeg har mere på fornemmelsen er det er importørne der har et noget "alternativt" forhold til forhandler og kundepleje.
Og glæd dig til den "lille ny", den står her ved siden af mig
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 15:50
Så lang tid har han den jo ikke. Inden den tid er den udskiftet.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet af: kimols
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 16:34
...Der ramte du noget Flemming....
------------- Mvh KimOlsen LG G1 77” LG G1 65” dmr-ubc90 Integra DRX-8.4 Elac Atmos TS 30.30 Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 16:35
Hother skrev:
Det er jeg ikke enig med dig i Otto. Bestiller jeg et radarhoved i mit job, som først skal enten modificeres eller produceres, så ved jeg med sikkerhed hvilken uge produktet kommer. Og sådan er det på mange områder i mit job |
Nu er det jo også værre at et fly falder ned, end at du ikke har noget lyd (det er du sikkert ikke enig i ). Derfor er kravene der stilles til logistikken, og den deraf følgende investering i den, nok anderledes. Men jeg forsøger ikke at forsvare dét at logistikken er usikker, jeg siger at NÅR den nu er det, så er det bedre at forhandler og distributør siger det som det er: At han ikke ved hvornår den kommer, frem for at gætte på datoer. Men som én der har siddet i forhandler-positionen med rigtigt mange forskellige leverandører, så vil jeg sige at din historie på ingen måde er enestående i branchen, og jeg er enig med dig i at det overordnet set er for ringe, hos firmaer af denne størrelse.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 16:45
Hother skrev:
JJeg har mere på fornemmelsen er det er importørne der har et noget "alternativt" forhold til forhandler og kundepleje. |
Det kan givetvis også være tilfældet i mange situationer. Men hos nogle leverandører skal importørerne lave forecasts på hvad de vil have leveret op til tre måneder i forvejen. Dét man har forecastet er så dét man kan være nogenlunde sikker på at få leveret. Hvis det så viser sig at være for lidt, så er man henvist til en pulje der bliver fordelt efter behov, hvor de importører der ikke har solgt alle deres, kan forsøge at slippe af med nogle bestillinger hvis andre vil aftage varerne. I en sådan situation kan man godt opleve at importøren ikke ved hvornår der bliver nogle ledige til ham, før i sidste øjeblik. Jeg har f.eks. oplevet hos Sony at blive oplyst om over 2 måneders leveringstid på en ordre da jeg bestilte den, og så stod det på dørtrinnet tre dage efter...
En tilsvarende situation opstod i det famøse Philips 9731 fælleskøb for et par år siden - her besluttede Philips at det var smartere ekstraordinært at køre en hel container med tv op til TC, frem for at plukke tv'ene fra de løbende leverancer, hvilket kunne have taget måneder. Når Danmark så samtidig er en relativt lille brik i det store spil, så kan den slags godt møblere en del rundt med om de forventede leveringstider bliver overholdt eller ej, og om man overhovedet har en forventet leveringstid, eller bare venter på at der dukker en sjat op hist og her man kan rage til sig. Som den økonomiske situation er i øjeblikket, kan jeg sagtens forestille mig at Pioneer DK er endog yderst konservative med forecasts, og i stedet satser på at få fingrene i andre landes puljer, og dermed ikke kan svare på præcist hvornår de dukker op. Igen, jeg siger ikke at man skal betragte dét som tilfredsstillende, men det behøver ikke være et spørgsmål om at logistik-systemet bare er ét stort kaos.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 17:16
Det er stadigvæk et uheldigt signal at sende, når det åbenbart er flere forskellige pioneer forstærkere som ikke kan leveres - at man ikke engang har et alternativt.
Men det var da heldigt at vi helst ville vente til 1. maj - ellers havde Hother været længe uden ordentlig lyd nu. Så må vi bare håbe at først i maj holder.
... Hvis der går meget længere tid, så skal den jo stort set skiftes inden han modtager den
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 17:31
david79 skrev:
Det er stadigvæk et uheldigt signal at sende, når det åbenbart er flere forskellige pioneer forstærkere som ikke kan leveres - at man ikke engang har et alternativt.
Men det var da heldigt at vi helst ville vente til 1. maj - ellers havde Hother været længe uden ordentlig lyd nu. Så må vi bare håbe at først i maj holder.
... Hvis der går meget længere tid, så skal den jo stort set skiftes inden han modtager den
|
Og kan da supplere med, at Jeres Onkyo netop er afsendt
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 17:33
AV Precision skrev:
Hother skrev:
Det er jeg ikke enig med dig i Otto. Bestiller jeg et radarhoved i mit job, som først skal enten modificeres eller produceres, så ved jeg med sikkerhed hvilken uge produktet kommer. Og sådan er det på mange områder i mit job |
Nu er det jo også værre at et fly falder ned, end at du ikke har noget lyd (det er du sikkert ikke enig i ). Derfor er kravene der stilles til logistikken, og den deraf følgende investering i den, nok anderledes. Men jeg forsøger ikke at forsvare dét at logistikken er usikker, jeg siger at NÅR den nu er det, så er det bedre at forhandler og distributør siger det som det er: At han ikke ved hvornår den kommer, frem for at gætte på datoer. Men som én der har siddet i forhandler-positionen med rigtigt mange forskellige leverandører, så vil jeg sige at din historie på ingen måde er enestående i branchen, og jeg er enig med dig i at det overordnet set er for ringe, hos firmaer af denne størrelse.
|
Der er ingen undskyldning for, at et firma af den størrelse, og med det brand af den karakter ikke har et ordentligt logistiksystem - længere mener jeg ikke den er Otto.
Jeg er dog meget klart enig med dig omkring fly-ulykker
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 20:20
Min henvendelse til Pioneer.dk har allerede båret frugt-
Pioneer.dk har kontaket Sparshop, som fortæller mig at jeg kan forvente min receiver "stadig ført i maj måned" (som jo i realiteten går frem til medio maj).
Jeg får i øvrigt svar fra Pioneer.dk i morgen via mail.
Men Sparshop viser sig igen som en fornem forhandler, i det Sparshop tilbyder mig udlån af en VSX-LX50 i den mellemligende periode.
Hvis det ikke er service fra Sparshop - så ved jeg ikke hvad service er
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 20:27
Nice - så er det ikke så længe at du kommer til at være uden lyd som frygtet. Og ja, det må siges at være god service.
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 20:48
Lækker service fra Sparshop's side
.... Og iiiiiiiiiiiiiiiiiiiih hvor er der længe til i morgen!!!!
- Sidsel ( - og nej, jeg har vitterligt ingen tålmodighed når det gælder nyt legetøj )
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 20:52
david79 skrev:
Nice - så er det ikke så længe at du kommer til at være uden lyd som frygtet. Og ja, det må siges at være god service.
|
Næh...men det er jo længe nok, nu må vi se.
Men jeg er da glad for, at Pioneer reagerede så hurtigt som de gjorde.
Nu er det jo lidt spændende hvad Pioneer skriver til mig i morgen
|
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 20:55
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 21:45
For lige at holde Jer orienteret:
Jeg har STADIG ikke modtaget min Pioneer SC-LX71
Pioneer oplyste, at jeg:
- Muligvis fik den forrige tirsdag
- At jeg ville få den torsdag ( i forrige uge)
- At den ville blive afsendt tirsdag
- At den ville ankomme Sparshop torsdag
- Men Sparshop har såmænd stadig ikke modtaget receiveren.
Jeg synes at det er ret utroligt, at Pioneer Danmark har så lidt styr på deres logistik.
- At de vil byde deres kunder den behandling
- At de med deres "Brand" ikke har mere styr på det som helhed
- Kundeorienteringen virker som ikke eksisterende
- At det sørme heller ikke kan være sjovt at være forhandler.
Kunne jeg finde et alternativ til den receiver, så havde jeg minsandten købt den.
For god ordens skyld skal jeg oplyse, at jeg ikke lånte en receiverer hos Sparshop - der var jo hele tiden "lys i enden af tunelen
|
Skrevet af: DarkStar
Skrevet den: 15-Maj-2009 kl. 01:08
Hvordan kan det være, at i alle andre tilfælde hvor der opstår problemer, er
det forhandleren der får på puklen, men i dette tilfælde er det OK at gå
direkte til producenten og holde dem ansvarlige? - Hvis det havde drejet sig
om f.eks. en reklamation, havde de fleste jo råbt i kor at det udelukkende er
forhandlerens ansvar.
Pr. den analogi, burde du helt og holdent tilskrive ansvaret for manglende
levering til Sparshop, da de åbenbart har et problem med at levere de varer
de sælger i deres butik.
Pioneer Danmark skal da på ingen måde ligge og kommunikere direkte til
dig eller nogen anden slutkunde, omkring leveringstider til deres
forhandlere. Den abe må ligge mellem kunde og butik.
Man fristes til at tro at det malplacerede krav om ansvar, begrundes i nogle
interesser mellem dig selv og Sparshop, som du bl.a. for kort tid siden har
lavet en mindre reportage og fotosamling om.
------------- An a day...
|
Skrevet den: 15-Maj-2009 kl. 07:40
Det er vel ikke anderledes, end at jeg beklagede mig over
værkstedet da vi havde et TV til reparation gennem Hifi-Klubben.
Hvis man snakker godt med forhandleren og ved at det ikke er hos dem problemet
er, så er det vel fair at beklage sig over producenten. Derudover er det et ret
generelt problem, så vidt jeg kan forstå.
Men det er da trælst at du har skulle vente så længe på din
forstærker. Dog vil jeg sige at din tidligere forstærker fungere uden
problemer, dog mangler jeg en god guide i hvordan man optimere opsætning af
forstærker.
|
Skrevet den: 15-Maj-2009 kl. 07:43
DarkStar skrev:
Hvordan kan det være, at i alle andre tilfælde hvor der opstår problemer, er det forhandleren der får på puklen, men i dette tilfælde er det OK at gå direkte til producenten og holde dem ansvarlige? - Hvis det havde drejet sig om f.eks. en reklamation, havde de fleste jo råbt i kor at det udelukkende er forhandlerens ansvar. Pr. den analogi, burde du helt og holdent tilskrive ansvaret for manglende levering til Sparshop, da de åbenbart har et problem med at levere de varer de sælger i deres butik.
Pioneer Danmark skal da på ingen måde ligge og kommunikere direkte til dig eller nogen anden slutkunde, omkring leveringstider til deres forhandlere. Den abe må ligge mellem kunde og butik.
Man fristes til at tro at det malplacerede krav om ansvar, begrundes i nogle interesser mellem dig selv og Sparshop, som du bl.a. for kort tid siden har lavet en mindre reportage og fotosamling om. |
Ja nu man man jo tro hvad som helst, og så beskylde folk for noget som ikke er rigtigt. Det er jo desværre meget almindeligt, og specielt når man ikke selv ved bedre.
Jeg kunne bestemt også godt tænke mig at lave tilsvarende småartikler fra Lydspecialisten, KT Radio; AV-Connection m.v., så her må jeg ud fra din tænkemåde jo så også have interesser. Desværre er det den type af holdninger du giver udtryk for, at der sikre, at disse småartikler ikke kommer
Nu er der jo - hvis du ikke selv er klar over det, forskel på køb og reklamation. Hvis du har læst min tråd fra starten vil du kunne læse, at jeg blev lovet receiveren slut april, først i maj. Disse "datoer" blev efterfølgende rykket flere gange.
Nej - du har ret, jeg har lidt på fornemmelsen, at Pioneer måske føler sig lidt for fine til at kommunikere med deres slutkunder. Og i bund og grund er det da også mest hensigtsmæssigt at kommunikationen foregår mellem forhandleren og slutkunden. Jeg må så tilføje, at Sparshop har været meget flinke til at kommunikere med mig, ud fra de oplysninger de har fået fra Pioneer - det kan du formentlig få en masse ud af.
Jeg havde meget hellere set, at der fra starten blev udmeldt, "Vi aner intet om hvornår du får din receiver, bare vent og se".
Nej...i dette tilfælde kan Sparshop kun kommunikere med sine kunder ud fra de oplysninger som man får fra Pioneer Danmark. Og disse oplysninger har bestemt ikke været tilfredsstillende for mig.
|
Skrevet den: 15-Maj-2009 kl. 21:28
Ja så kan man jo godt sidde tilbage med let rødmende øre
Receiveren nåede faktisk Nørresundby i dag, og blevmeget hurtigt drejet rundt, og er nu på vej tilbage til Sjælland igen
Jeg skulle med lidt held motage pakken i morgen på mit job (sendt som erhvervspakke).
Check lige vægten på det monster
Forsendelsens nummer: |
CVxxxxxxxx |
Vægt: |
26.35 kg |
Længde: |
671 mm. |
Højde: |
561 mm. |
Bredde: |
796 mm. |
| |
|
|
|
Dato |
Kl. |
Registrering |
15. maj 2009 |
00:00 |
Data til forsendelse modtaget |
|
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 15-Maj-2009 kl. 22:13
Tør øjnene og tag en kiks
NU kommer der rabalder i Kastrup
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet af: Willer
Skrevet den: 15-Maj-2009 kl. 22:16
Glæd dig til den. Har haft et lille smil på hver eneste gang jeg har tændt for min SC-LX81, som jeg ar haft en uge nu. Genialt med Flac streaming direkte fra min Synology NAS. Det er godt nok en receiver der vil noget!!
Største problem er at finde et møbel den kan stå i - kræver 47-49 cm med kabler alt efter om man bruger nogen med 90 graders knæk eller ej. Så udvalget er ikke stort. Slet ikke hvis man vil have et møbel med låge som jeg søger. Min 1½ årige søn er en pilfinger uden lige og den store flotte volumen-knap er sååå sjov at dreje rundt på - skal bare ikke lige ske uden opsyn.
------------- Kristian
|
Skrevet den: 15-Maj-2009 kl. 22:24
Ja, du kan roligt glæde dig , det er en FED receiver
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet den: 15-Maj-2009 kl. 22:30
Skyum skrev:
|
You´ve bet. Jeg har ikke haft suround i snart 3 uger, og har heller ikke kunne køre musik
|
Skrevet den: 15-Maj-2009 kl. 22:32
Hother skrev:
Skyum skrev:
|
You´ve bet. Jeg har ikke haft suround i snart 3 uger, og har heller ikke kunne køre musik
|
"Stilhed før storm" er vel et meget passende udtryk at bruge her.
------------- Kristian
|
Skrevet den: 15-Maj-2009 kl. 22:33
Willer skrev:
Glæd dig til den. Har haft et lille smil på hver eneste gang jeg har tændt for min SC-LX81, som jeg ar haft en uge nu. Genialt med Flac streaming direkte fra min Synology NAS. Det er godt nok en receiver der vil noget!!
Største problem er at finde et møbel den kan stå i - kræver 47-49 cm med kabler alt efter om man bruger nogen med 90 graders knæk eller ej. Så udvalget er ikke stort. Slet ikke hvis man vil have et møbel med låge som jeg søger. Min 1½ årige søn er en pilfinger uden lige og den store flotte volumen-knap er sååå sjov at dreje rundt på - skal bare ikke lige ske uden opsyn.
|
Ja den fylder bravt. Faktisk har jeg allerede fjernet bagbeklædning i den ene side på mit av-møbel (er kun 46 cm), så jeg er forberedt,
Til gengæld har jeg hele tiden fri adgang til tilslutningerne på bagsiden
Kan såmænd godt forestille mig din knægt kan komme til at fyre nogel watt af
|
Skrevet den: 15-Maj-2009 kl. 22:36
Willer skrev:
Hother skrev:
Skyum skrev:
|
|
"Stilhed før storm" er vel et meget passende udtryk at bruge her.
|
Ja, jegvil sige at dit udtryk nok dækker ret godt. men nu skal jeg jo lige have den op at køre først. Regner med at bruge kalibreringsfunktionen i første omgang, og derefter hygge mig lidt med en manuel indstilling
|
Skrevet den: 15-Maj-2009 kl. 22:42
Apropos kalibreringen - satte den i gang klokken 23 om aftenen mens kæresten lå og halvsov foran TV'et inde i stuen (receiveren er i mit kontor/bio). Der gik ikke længe før hun kom farende om jeg ikke kunne skrue lidt ned eller tage hovedtelefoner på for de lyde var godt nok irriterende at høre på. Havde godt nok svært ved at forklare hende at det var receiveren som lavede lydende selv og den brugte dem til at indstille sig selv efter. ...men de er godt nok heller ikke helt børnevenlige - lydene altså.
------------- Kristian
|
Skrevet den: 15-Maj-2009 kl. 23:14
Så skal du jo snart til at kigge efter nye højttalere...
|
Skrevet den: 15-Maj-2009 kl. 23:20
Vil slet ikke tænke tanken til ende...
Længe leve tillægselektronikforsikringer, hvis uheldet nu skulle være ude. Har sikret mig at stort set alt hvad knægten kan finde på at gøre, er dækket.
------------- Kristian
|
Skrevet den: 15-Maj-2009 kl. 23:55
Hother skrev:
Ja så kan man jo godt sidde tilbage med let rødmende øre
Receiveren nåede faktisk Nørresundby i dag, og blevmeget hurtigt drejet rundt, og er nu på vej tilbage til Sjælland igen
Jeg skulle med lidt held motage pakken i morgen på mit job (sendt som erhvervspakke).
Check lige vægten på det monster
Forsendelsens nummer: |
CVxxxxxxxx |
Vægt: |
26.35 kg |
Længde: |
671 mm. |
Højde: |
561 mm. |
Bredde: |
796 mm. |
| |
|
|
|
Dato |
Kl. |
Registrering |
15. maj 2009 |
00:00 |
Data til forsendelse modtaget |
|
Aj hvor er det skønt at det endelig lykkedes Check lige målene på den pakke. Der kunne være et alm crt tv indeni....
Og så er jeg rykket frem som nr. 1
|
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 09:11
Willer skrev:
Apropos kalibreringen - satte den i gang klokken 23 om aftenen mens kæresten lå og halvsov foran TV'et inde i stuen (receiveren er i mit kontor/bio). Der gik ikke længe før hun kom farende om jeg ikke kunne skrue lidt ned eller tage hovedtelefoner på for de lyde var godt nok irriterende at høre på. Havde godt nok svært ved at forklare hende at det var receiveren som lavede lydende selv og den brugte dem til at indstille sig selv efter. ...men de er godt nok heller ikke helt børnevenlige - lydene altså.
|
Ja de lyde nærmest glæder jeg mig til at høre, hvordan de så end måtte lyde.
Og det aller bedste, de har lige ringet fra mit job, at kassen er landet
|
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 09:15
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 09:18
Yes Kampus, you are now number one
|
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 11:08
Hother skrev:
Yes Kampus, you are now number one |
Uh, ka' snart ikke vente længere
|
|