Elsker Squeezebox (Boom)
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59485
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 17:56
Emne: Elsker Squeezebox (Boom)
Skrevet af: tipsen
Emne: Elsker Squeezebox (Boom)
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 23:54
Følte bare lidt trang til at dele...
Fik en ny Squeezebox Boom hjem fra England og efter at have pakket den ud og smidt et netværkskabel i den, havde den forbindelse og var klar til at spille på under ét minut - dét er sgu da nemt :-)
Jeg havde dog også et eksisterende setup, som den bare skulle kobles på, men havde alligevel regnet med at det ville tage bare lidt længere...
Jeg ville gerne have boksen på mit trådløse netværk, så jeg kunne flytte rundt med den uden problemer. For at undgå indtastning af en temmelig kompleks netværksnøgle, benyttede jeg værktøjet http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=57861&highlight=netudap - Net UDAP til at konfigurere de trådløse egenskaber på Boom'en. Herefter indstillede jeg routeren til at tildele en statisk ip-adresse til Boom, så den hele tiden har den samme adresse på netværket. Den kører uden problemer på et krypteret netværk (WPA2/TKIP+AES) og selve indtastningen af nøglen var nok den største udfordring - derfor "snød" jeg og benyttede ovenfor nævnte værktøj, som vist ikke er 100% brugervenligt - men der er sikkert også forskel på kompleksiteten af de koder folk bruger til deres netværk - så indtastning er nok den nemmeste løsning for mange.
Nu har jeg så fået testet alarm-funktionaliteten - sød lille snooze-gummi-knap-ting, koblet op til SqueezeNetwork, spillet radio og flac, synkroniseret med min Squeezebox Classic (som er trådet), prøvet at drille boksen med mikroovnen og alt har virket efter hensigten - specielt har synkroniseringen imponeret mig lidt da jeg forventede at løbe ind i småproblemer her.
Gav også en hurtig demonstration af boksen på jobbet (hvor den blev leveret) og her var den mest tidskrævende del af opsætningen faktisk download af SqueezeCenter fra Slim Devices!
Selv når boksen flyttes rundt i lejligheden og dermed skal genstartes helt, er den klar til at spille i løbet af ca. 10 sekunder fra den tændes igen.
Det var blot en god oplevelse med et ellers ofte kritiseret produkt - der er vist både gode og dårlige oplevelser :-)
/Tommy
|
Svar:
Skrevet den: 29-April-2009 kl. 00:00
HOV!
Glemte en dårlig ting - jeg vil gerne have en ekstra strømforsyning til boksen, men det kan simpelthen ikke lade sig gøre at købe den hos Logitech! De er kun interesseret i at hjælpe, hvis jeg smadrer den eksisterende...
Så nu er jagten gået ind på et sted, hvor sådan én kan findes til rimelig penge - mon nogle kan hjælpe med dét?
/Tommy
|
Skrevet af: DonSilicone
Skrevet den: 29-April-2009 kl. 00:10
Jeg kan ikke hjælpe med oplysning om strømforsyning -
faktisk har jeg i stedet et par spørgsmål til dig:
Hvorfor har du købt i England? Er den så meget billigere
der?
Er der problemer med det engelske strømstik, eller er
der adapter med i boksen?
|
Skrevet af: erla
Skrevet den: 29-April-2009 kl. 06:32
Jeg vil tro http://www.streamtech.dk - www.streamtech.dk kan hjælpe med en strømforsyning...
|
Skrevet den: 29-April-2009 kl. 07:38
erla skrev:
Jeg vil tro http://www.streamtech.dk - www.streamtech.dk kan hjælpe med en strømforsyning... |
De er allerede på opgaven, men indtil videre har det taget et par uger uden succes...
|
Skrevet den: 29-April-2009 kl. 07:42
DonSilicone skrev:
Hvorfor har du købt i England? Er den så meget billigere der? |
Normalt er der ikke den store forskel, men jeg faldt over et godt tilbud ved Amazon, så selv med høj fragtpris og betaling via Paypal sparede jeg ca. 25%.
DonSilicone skrev:
Er der problemer med det engelske strømstik, eller er der adapter med i boksen? |
Det virker fint - der er 2 adaptere med (UK+DK) - no problems. Jeg vil dog gerne have flere, så jeg nemmere kan flytte rundt med boksen uden at skulle have strømforsyningen med hele tiden.
|
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 29-April-2009 kl. 07:44
Hvad er spec på strømforsyningen ?
Kik på eBay - man kan vel få en hel del fra Hong Kong![](smileys/smiley2.gif)
-------------
|
Skrevet den: 30-April-2009 kl. 12:15
kim.t skrev:
Hvad er spec på strømforsyningen ?
Kik på eBay - man kan vel få en hel del fra Hong Kong![](smileys/smiley2.gif) |
Jeg er ikke fantastisk skarp til det dér med strøm - så vil være lidt nervøs ved at bruge noget ikke-autoriseret... - specielt, hvis jeg ikke helt har styr på det jeg køber :-/
|
Skrevet af: NikolajC
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 12:32
Jeg købte en alm. multistrømforsyning i Brinck med justerbar spænding og forskellige stik. Virker fint. Tror den kostede 170 kr.
|
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 12-Maj-2009 kl. 13:06
Hej tipsen,
Har du fundet en strømforsyning der passer?
/Letten
|
Skrevet den: 12-Maj-2009 kl. 13:23
Letten skrev:
Har du fundet en strømforsyning der passer? |
Ikke endnu. Jeg har også skrevet på http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=63066 - Slim Devices forum og dér fik jeg en melding om at jeg skulle skrive til deres salgsafdeling. Dette gjorde jeg 1½ døgn senere og fik et svar om at der efter dén forum-post "var lavet ændringer i den måde de behandlede internationale tilbehørs-ordrer". Jeg kunne derfor skrive og få et bud på hvad det ville koste i fragt at få tilsendt en original strømforsyning til 20$. Jeg skrev og spurgte hvad dette ville koste i fragt i sidste uge, men har endnu ikke modtaget noget respons.
Jeg er desuden lidt forvirret over hvad der kan bruges som strømforsyning da der har været "issues" med alle foreslåede modeller - og jeg er ikke så skarp med "det dér strøm-noget" - så har ikke rigtigt overblik over hvad der kan lade sig gøre.
Så lige nu afventer jeg en tilbagemelding fra Logitech/Slim Devices, men mon ikke en strømforsyning til 20$ ender et sted i omegnen af 500kr inden den kommer til DK...
/Tommy
|
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 12-Maj-2009 kl. 13:36
Det er sgu' ikke tilfredsstillende at de ikke kan
håndtere dette bedre, det har også taget en krig med
beslag. Det hjælper jo heller ikke noget at de håndterer
det fra USA hvis det så koster en arm at få tingene
tilsendt.
Nå, men lad høre fra dig når du ved noget, jeg vil
nemlig også gerne have en ekstra strømforsyning.
|
Skrevet den: 12-Maj-2009 kl. 14:00
Dét vil jeg gøre - har netop postet 3 mulige PSU'er fra tyske Ebay på S.D. forummet - afventer spændt om nogle af dem kan bruges.
|
Skrevet af: Sonder
Skrevet den: 12-Maj-2009 kl. 16:27
Hej.
Jeg er meget fristet af at invistere i sådan et "uhyre" også.
Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål vedrørende netradio.
Er der mulighed for at modtage de almindelige DR-kanaler ??
|
Skrevet den: 12-Maj-2009 kl. 16:41
Jeg har 38 forskellige DR kanaler under lokale radiostationer -> DR. Derudover er der vel en 20 andre danske kanaler.
|
Skrevet af: musikkman
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 21:59
kan kun tilslutte mig de positive ord om boom... den er nem og hurtig i betjening... -specielt når man om morgenen har travlt.... bare tryk på EN knap og så er der radio 2sek efter.... (fungerer lidt nemmere og hurtigere end duet controlleren... -den skal jo først lige vågne op fra dvale....) og det der overraskede mig mest var at der ikke er ventetid når man browser i sine musikbiblioteker... (hvilket jeg ofte oplever med controlleren ved store mapper)
hvis jeg skal komme med en lille negativ ting, er det måske bare at de godt måtte have lavet den en anelse større så der kunne værre lidt bedre højttalere i... -men det er jo bare min egen personlige mening...
men alt i alt... et virkeligt godt produkt!
|
Skrevet af: rawi
Skrevet den: 13-Juni-2009 kl. 19:47
Jeg har netop købt en Boom og en Duet, og de fungere bare!! Det er virkeligt et dejligt system, og selv konen er begejstret ![](smileys/smiley2.gif) Jeg er virkelig overrasket over hvor godt systemet fungere, og jeg kunne sagtens finde på at købe en Boom mere til garagen!
Opsætningen er dejlig nem. Jeg bruger Linux, og har ikke oplevet nogle problemer med at komme ind på SqueezeCenter, bare husk at det ikke er en applikation der ligger sig i menuen, men et webbaseret styresystem der findes på http://localhost:9000/
Glæder mig til at prøve systemet af de næste par uger ![](smileys/smiley4.gif)
|
Skrevet af: mooens
Skrevet den: 15-Juni-2009 kl. 13:53
Hvad med den ekstra strømforsyning. Er der nogle der har fundet en ekstra? Gerne med et link til hvor den kan købes.
------------- Mvh.
Mogens
Denon AVR-2105. Denon DVD 1920. Sony KDL40W5500. Squeezebox Classic. Squeezebox Boom. Squeezebox Radio. Apple-TV. QNAP TS-209II. Logitech Harmony 525. Samsung 3126. WD TV Live
|
|