Print side | Luk vindue

Squeezebox Duet til 1699,- - også uge 20

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59534
Udskrevet den: 23-Maj-2024 kl. 22:13


Emne: Squeezebox Duet til 1699,- - også uge 20
Skrevet af: kim.t
Emne: Squeezebox Duet til 1699,- - også uge 20
Skrevet den: 30-April-2009 kl. 15:40
Elgiganten har Squeezebox Duet til kr.1699,- i næste uge.

-------------



Svar:
Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 30-April-2009 kl. 15:58
er du sikker, hvor ser du det henne eller arbejder du der



-------------
+100HD Film


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 30-April-2009 kl. 16:00
Vi har lige fået alle tilbudsaviserne for næste uge.......

-------------


Skrevet af: DanishBacon
Skrevet den: 30-April-2009 kl. 20:05
Det er sgu' ret godt tilbud!

Er der også tilbud på andre Squeezebox produkter? F.eks. Boom eller receiveren?


-------------
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 08:18
Nej kun Duet'en. Men til den pris kan det vel lønne sig at købe 2 sæt og sælge Controlleren fra - hvis du har brug for en ekstra receiver

-------------


Skrevet af: @lex
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 10:24
Jeg kan godt bruge en ekstra Controller, hvis DanishBacon kun skal bruge en receiver


Skrevet af: DanishBacon
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af @lex @lex skrev:

Jeg kan godt bruge en ekstra Controller, hvis DanishBacon kun skal bruge en receiver


Har sendt dig en PM


-------------
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 13:57
Ikke andre der står og mangler en receiver? Jeg kunne nemlig godt bruge en Controller! 


Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 00:07

Vil en simpel netbook (som eksempelvis en Asus Eee PC 1000H) kunne bruges som musiklager sammen med en Squeezebox Duet. Hvilke stik forbinder man i så fald fra PC -> Squeezebox -> Receiver (anlæg) hvis man ikke kører trådløs?



Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 00:33
Det er godt nok billigt. Har lige købt en brugt til 1850
spir Well sådan er livet.

Nicoleif kunne godt finde på at aftage en receiver.

Hvis relevant, så smid en pm.


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 06:22
Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Vil en simpel netbook (som eksempelvis en Asus Eee PC 1000H) kunne bruges som musiklager sammen med en Squeezebox Duet. Hvilke stik forbinder man i så fald fra PC -> Squeezebox -> Receiver (anlæg) hvis man ikke kører trådløs?



Du kan læse om opsætning "uden trådløs" i http://www.slimdevices.com/documentation/WEB_Duet_User_Guide_EN.pdf - manualen side 16. Det hedder en bridged konfiguration fordi recciveren, der tilsluttes router med alm. netværkskabel, bruges som bro for Controlleren (fjernbetjeningen) via et ad-hoc netværk.

Du kan sagtens bruge en netbook, men vær opmærksom på om der er plads nok til din musik eller om der skal suppleres med en ekstern harddisk. Producenten har et meget aktivt forum, hvor der blandt andet er et underforum der diskuterer http://forums.slimdevices.com/forumdisplay.php?f=18 - 3. parts hardware , der diskuteres også NAS og netbooks som lager/server.




Skrevet af: Letten
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 09:24
Tror ikke du skal regne med at der kommer en ny model.

Jeg tror bare det er fordi der en gang imellem kører kampagner på produkterne, har f.eks. selv været heldig at skaffe mig en Boom til 1.050 kr. via en kort kampagne på amazon.co.uk.

Hvis man skal spekulere skulle det nærmere være fordi at de udfaser controlleren fordi man ligeså godt kan bruge en ipod touch, iphone, PDA eller anden smartphone som fjernbetjening.

Men det er ren spekulation, for der er også fordele i controlleren bla. fordi den har hardbuttons.


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 11:06

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:



Hvis man skal spekulere skulle det nærmere være fordi at de udfaser controlleren fordi man ligeså godt kan bruge en ipod touch, iphone, PDA eller anden smartphone som fjernbetjening.

Men det er ren spekulation, for der er også fordele i controlleren bla. fordi den har hardbuttons.

Så længe de ikke har en officiel App til iPhone/Touch tror jeg næppe de gør det. Man kan vel ikke satse på et program udviklet af en privatperson!

Men om ikke andet er iPeng ganske godt - der er et på småting som er irriterende men ellers kører det godt. Det er lækkert at man ikke skal konfigurer noget - at den bare finder serveren første gang programmet startes.



-------------


Skrevet af: Business101
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:


Jeg tror bare det er fordi der en gang imellem kører kampagner på produkterne, har f.eks. selv været heldig at skaffe mig en Boom til 1.050 kr. via en kort kampagne på amazon.co.uk.


huskede du at oplyse alle os andre om kampangen
den ville jeg gerne have været med på med et par stykker


-------------
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1

KEF KHT2005.2

Dreambox dm500-s, Popcorn Hour

Windows Home Server

SB3 og Squeezebox Duet







Skrevet af: Jahan
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 18:37
Nogle der kan fortælle hvilke sorterings muligheder man
har.
Kan man f.eks. sortere efter år så man får vist albums
og ikke sange. Lidt ligesom i media center.


Skrevet af: Business101
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 18:52
det er forskellige muligheder for sortering.

jeg bruger kunstner derefter album titel

var ude og hente min nr. 2 i eftermiddags.... sammen med et toshiba 32" til et værelse.

skal hente tv på torsdag og så får jeg bare pengene tilbage der.
på den måde kan jeg også få toshibaen til de 2500 som tdc reklamere med, og så få det hjem til test.

TDC havde ikke gidet at hænge tvet op og afviste at jeg kunne få det med hjem til test... skodfirma.


-------------
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1

KEF KHT2005.2

Dreambox dm500-s, Popcorn Hour

Windows Home Server

SB3 og Squeezebox Duet







Skrevet af: Letten
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:



Hvis man skal spekulere skulle det nærmere være fordi at de udfaser controlleren fordi man ligeså godt kan bruge en ipod touch, iphone, PDA eller anden smartphone som fjernbetjening.

Men det er ren spekulation, for der er også fordele i controlleren bla. fordi den har hardbuttons.

Så længe de ikke har en officiel App til iPhone/Touch tror jeg næppe de gør det. Man kan vel ikke satse på et program udviklet af en privatperson!



Enig, det skulle i givet fald være deres egen software. Men hvis de havde sådanne planer (det tror jeg ikke) ville vi næppe høre om det før de har nedbragt lageret af controllere og duet pakker.


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Business101 Business101 skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:


Jeg tror bare det er fordi der en gang imellem kører kampagner på produkterne, har f.eks. selv været heldig at skaffe mig en Boom til 1.050 kr. via en kort kampagne på amazon.co.uk.


huskede du at oplyse alle os andre om kampangen
den ville jeg gerne have været med på med et par stykker


Ups

Så det på forums.slimdevices.com, skal nok prøve at huske det næste gang.

Men der er iøvrigt noget med at amazon.co.uk ikke sender elektronik apperater udenlands - jeg stod lige for at skulle til England så jeg bad vores venner om at købe den, så tog jeg den selv med hjem i flyet. Så det er ikke sikkert du behøver at ægre dig


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 22:20
Violinerne spiller

-------------


Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 01:07
Hehe ja det må man sige 

Nu hvor jeg (forhåbentlig) får fingrene i en til reciever, er det så forholdsvis nemt at skifte fra zone til zone med fjernbetjeningen (eks. når jeg går fra stue til køkken)?


Skrevet af: hpdahl
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 08:46

Oprindeligt skrevet af Wuffer Wuffer skrev:


Nu hvor jeg (forhåbentlig) får fingrene i en til reciever, er det så forholdsvis nemt at skifte fra zone til zone med fjernbetjeningen (eks. når jeg går fra stue til køkken)?

Ja. Menu - vælg afspiller - tænd. (Duetcontrolleren kan også bruges som afspiller, bare connect headset og vælg controlleren som afspiller)
Lige så nemt er det at synkronisere, så begge/alle zoner spiller samme musik!



-------------
MVH
HPDahl


Skrevet af: birddog
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 09:31

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:



Men der er iøvrigt noget med at amazon.co.uk ikke sender elektronik apperater udenlands - jeg stod lige for at skulle til England så jeg bad vores venner om at købe den, så tog jeg den selv med hjem i flyet. Så det er ikke sikkert du behøver at ægre dig

Ahhh, passer ikke helt, har da købt min ps3 og min forstæker igennem amazon.uk.co

 



Skrevet af: Zulu
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af birddog birddog skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:



Men der er iøvrigt noget med at amazon.co.uk ikke sender elektronik apperater udenlands - jeg stod lige for at skulle til England så jeg bad vores venner om at købe den, så tog jeg den selv med hjem i flyet. Så det er ikke sikkert du behøver at ægre dig

Ahhh, passer ikke helt, har da købt min ps3 og min forstæker igennem amazon.uk.co

 


Tilbuddet med Boom'en kunne ikke leveres til DK. Jeg fik selv en ven i England til at sende min til mig.

Forresten så blev der også gjort opmærksom på det herinde, hvor det også blev oplyst at Amazon ikke ville/ kunne levere den til DK, så det var nok det, der holdt folk væk.



Skrevet af: Letten
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Oprindeligt skrevet af birddog birddog skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:



Men der er iøvrigt noget med at amazon.co.uk ikke sender elektronik apperater udenlands - jeg stod lige for at skulle til England så jeg bad vores venner om at købe den, så tog jeg den selv med hjem i flyet. Så det er ikke sikkert du behøver at ægre dig

Ahhh, passer ikke helt, har da købt min ps3 og min forstæker igennem amazon.uk.co

 


Tilbuddet med Boom'en kunne ikke leveres til DK. Jeg fik selv en ven i England til at sende min til mig.

Forresten så blev der også gjort opmærksom på det herinde, hvor det også blev oplyst at Amazon ikke ville/ kunne levere den til DK, så det var nok det, der holdt folk væk.

Hvor er jeg glad for at du minder om det, du husker bedre end mig, der var også http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57449&PN=2 - her jeg så det i sin tid.



Skrevet af: Parabolen
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 15:34

Jeg har lige et spørgsmål. For blot at lytte til internetbaseret radioprogrammer krævet det da at computeren er tændt? Samt kræver det at der abbonneres på tjenester?

Jeg vil blot være helt sikker på denne detalje inden jeg går i Elgiganten.



-------------
/Erik


Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 16:32

Jeg har lige fået en (brugt), men den trækker radio direkte fra nettet uden  behov for pc. Den skal selvf. være tilsluttet nettet trådløst/ethernet.


Skrevet af: Parabolen
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 17:13
Mange tak så vil jeg prøve at gå i Elgiganten imorgen.

-------------
/Erik


Skrevet af: DanishBacon
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 10:19
Høb!
Elgiganten i Kolding havde kun 5stk, så man skal nok ik vente for længe, hvis man vil have en...

-------------
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 10:42
De har/havde kun 3 stk i Gentofte!


Skrevet af: kdobm
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 10:55

Er lige kommet fra Roskilde.

 

Han sagde der var rigeligt, men alt er jo relativt i den biks

 

Morten



Skrevet af: PerW
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 12:32
Nu står der jo ikke noget i annonce om begrændset antal, så hvis de ikke lige har nogen på lager, så kan de vel bare bestille en hjem og så kontakte en når den kommer hjem.


Skrevet af: PallePro
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 12:39

Jeg fik den sidste i Tilst ved 10:30-tiden



-------------
Samsung CS-34Z4HR | LG DV142K | Panasonic NV-HD620 | Technics SU-X101 | Jamo Sound50


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 13:18
Lige et spørgsmål til Controlleren som stand-alone enhed; krøves det at Receiveren (eller SB3 Classic) skal være tændt for at Controlleren kan virke som player (når blot SC er kørende)? Det skal nævnes at jeg har SC kørende på min Qnap TS-119!


Skrevet af: hpdahl
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 14:00

Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Lige et spørgsmål til Controlleren som stand-alone enhed; krøves det at Receiveren (eller SB3 Classic) skal være tændt for at Controlleren kan virke som player (når blot SC er kørende)? Det skal nævnes at jeg har SC kørende på min Qnap TS-119!

Jeg kan afspille på controlleren bare med SC på min server, så mon ikke du kan fra NAS



-------------
MVH
HPDahl


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af hpdahl hpdahl skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Lige et spørgsmål til Controlleren som stand-alone enhed; krøves det at Receiveren (eller SB3 Classic) skal være tændt for at Controlleren kan virke som player (når blot SC er kørende)? Det skal nævnes at jeg har SC kørende på min Qnap TS-119!

Jeg kan afspille på controlleren bare med SC på min server, så mon ikke du kan fra NAS

Det går jeg ud fra. Og det er vel lidt samme situation som hvis man har både en Boom og en SB3 Calssic. Her kan Boom vel godt fungere uden at SB3 Classic er tændt!  



Skrevet af: Sulaco
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 14:32
De havde ikke nogen i Hillerød. Men ingen problemer med at bestille en.

-------------
Panasonic TX-65GZ960
Panasonic DP-UB820

OPPO BDP-103

Yamaha RX-V3800


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 21:45
Jeg må takke mange gange for denne tråd - jeg havde længe haft kig på en DUET men prisen på de 2500,- på nettet afskrækkede en smule..

Til 1699,- måtte jeg dog slå til så jeg rendte med Kolding's sidste lagermodel.

Det funker for fedt!! Integrationen med SC er bare for nice.


Skrevet af: Jahan
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 22:22
Så var du heldig jeg ikke skulle bruge 2. Så ud til jeg
fik den anden sidste i kolding.


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 22:31
Pyha :D

Man kan sige meget om Elgiganten, men af og til har de nogle priser hvor man bare må slå til.


Skrevet af: Nightowl
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 22:35
Jeg købte en NAS i sidste uge og så også reklamen for squeezebox duet i Elgiganten. Kunne dog ikke vente til mandag, så jeg kørte derud i går, søndag og havde ingen problemer med at få den til 1699,-

-------------
panasonic px80
Sanyo z4 projektor
Sony str-dg820
PS3
PSP
NAS: qnap ts-219
Logitech squeezebox duet


Skrevet af: Stefan V
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 23:10
Så er det ikke underligt at de ikke har så mange når de sælger ud af dem inden tilbuddet starter


Skrevet af: noreaga
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 23:41
Fik også afhentet en i Odense i dag. Der stod én tilbage på hylden, men ekspedienten mente de havde flere ude bagved. Men hold op hvor er jeg glad for mit køb, det har bare kørt lige fra da jeg satte den til uden problemer. Det gik utrolig problemfrit med at sætte det hele op, så helt kanon produkt!


Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 23:48
Jeg var i Elgiganten i Aalborg i dag ca. kl. 12, og der var de allerede udsolgt. Jeg fik dog bare bestilt og betalt en til de 1699.- som skulle kunne hentes på torsdag, så mængden de har på lager er i hvert fald ikke nogen begrænsning for dem der godt kunne tænke sig en.

Jeg gik ellers med planer om at bestille en hjem fra Sverige hvor den kan fåes til lige omkring 1900DKR, men det nåede jeg da heldigvis ikke at få gjort alvor af

Og så fik jeg forresten en Garmin nüvi 760 til de gamle, til 1449.-
Det er ikke priserne de skal kritiseres for!


Skrevet af: Narkhaj
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 09:22
Fik den næstsidste de havde i fields.


Havde lidt små problemer i starten, men så fandt den ny SW og opdaterede selv og... Damn nu spiller bare kanon, hurtigt sat op og virker bare perfekt

Bruger linksys WRT54G med DD-WRT firmware.

SC kører jeg på en gammel bærbar(ibm t40) som alligevel står tændt det meste af tiden


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 09:30

Jeg fik også en i Fields.

Men holderen vil IKKE lade op medmindre den står skævt, så den skal retur.

Jeg får heller ikke vist Cover billeder fra CD samlingen på fjernbetjeningen.



Skrevet af: bhaagensen
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 11:03

Hej,

vil lige høre om nogen skulle være interesseret i kun Controlleren. For så kunne jeg godt være interesseret i at aftage Receiveren. PM hvis det har interesse.

vh Bjørn


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

1. Men holderen vil IKKE lade op medmindre den står skævt, så den skal retur.

2. Jeg får heller ikke vist Cover billeder fra CD samlingen på fjernbetjeningen.



Ad 1. Hvis du kan leve med det, kan det evt. løses med en lille selvklæbende "dut" nede i holderen eller bag på remoten som gør at den står mere oprejst. Jeg har iøvrigt alligevel sådan nogle sorte gummidutter (4 stk) bag på min remote for at beskytte den når den ligger diverse steder.

Ad 2. du skal sikre dig at albumarten hedder f.eks. folder.jpg eller cover.jpg og det skal ligge i samme folder som pladen. derefter skal du nok køre en komplet rescan (for en sikkerheds skyld).


Skrevet af: bøffen
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:


[QUOTE=kim.t]

[QUOTE=Letten]Hvis man skal spekulere skulle det
nærmere være fordi at de udfaser controlleren fordi man ligeså godt kan
bruge en ipod touch, iphone, PDA eller anden smartphone som
fjernbetjening. Men det er ren spekulation, for der er også fordele i
controlleren bla. fordi den har hardbuttons.




Kommer lige fra produkt kursus hos Logitech og de bekræfter selv at du kan
bruge i-phone eller touch som controller



Skrevet af: bhaagensen
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af bøffen bøffen skrev:


Kommer lige fra produkt kursus hos Logitech og de bekræfter selv at du kan
bruge i-phone eller touch som controller


Det er også bekræftet tildligere i denne tråd af mindst en der selv anvender det ;)


Det gode spørgsmål som jeg, og mange andre, gerne ville have kendt svaret på er om om hvorvidt man kan regne med at iPhone/Touch bliver *officielt* understøttet i fremtiden. Sagde Logitechern'e noget om det mon?


B.



Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 21:11

Det er jo mindst 1 ting de skal have løst først : og det er at receiveren ikke kan konfigureres uden en controller. Hvilket igen bringer os frem til at de skal se at få fingeren ud og få løst bug http://bugs.slimdevices.com/show_bug.cgi?id=7502 - 7502 og http://bugs.slimdevices.com/show_bug.cgi?id=7139 - 7139

Man kan også sige at hvis Sonos tilbyder denne mulighed så kan Logitech vel ikke side det overhørt. Respekt til iPeng (bruger det selv), men det er altså et program udviklet af en privatperson som Logitech vel ikke kan lukrere på (med mindre de køber programmet/rettighederne af ham)



-------------


Skrevet af: bhaagensen
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 21:40
Ja, jeg anser det som særdeles usandsyligt at der kommer officiell støtte
for iPhone, og at de skulle droppe Controlleren til fordel for iPhone tror
jeg endnu mindre på. Det ville kræve at de på den ene eller anden måde
i nogen grad fik kontrol/rettigheder på hardwaren. Og det får de aldrig fra
Apple, specielt ikke med et produkt som ligger så relativt tæt op ad
Apple's egne produkter.

Lidt synd er det dog for som nogen siger: "Apple are evil, but they're SO
good at it"...


Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 21:52
Sonos grund til at lave en officiel IPhone app har jo nok været at deres controller er gået bag af dansen og at de endnu ikke har en afløser på trapperne.
Logitech har ikke rigtig det incitement da deres controller er splinterny. Og med deres sidste firmware upgrade er den også noget et punkt hvor problemerne med den er næsten væk.
Derudover er den jo også en afspiller, hvilket hverken IPeng eller Sonos Controlleren er.
Så alt i alt så tror jeg ikke der kommer en officiel IPhone app fra Logitech.


-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk


Skrevet af: rasse78
Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 21:58
Jeg får min med posten i morgen....det er næsten som juleaften...og så i maj måned!


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 06-Maj-2009 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

1. Men holderen vil IKKE lade op medmindre den står skævt, så den skal retur.

2. Jeg får heller ikke vist Cover billeder fra CD samlingen på fjernbetjeningen.



Ad 1. Hvis du kan leve med det, kan det evt. løses med en lille selvklæbende "dut" nede i holderen eller bag på remoten som gør at den står mere oprejst. Jeg har iøvrigt alligevel sådan nogle sorte gummidutter (4 stk) bag på min remote for at beskytte den når den ligger diverse steder.

Ad 2. du skal sikre dig at albumarten hedder f.eks. folder.jpg eller cover.jpg og det skal ligge i samme folder som pladen. derefter skal du nok køre en komplet rescan (for en sikkerheds skyld).

Jeg håber da ikke at det er et generalt problem at den ikke kan oplade uden at man stiller den skævt eller sætter noget på?

Mht. mine covers så har jeg fået løst problemet. Det viser sig at McAfee antivirus kan give disse problemer. Så ved at excluderer MY? filer fra antivirus scanningen og sætte SC til at scanne på ny (fuld) så fandt den alle mine covers samt playlister.



Skrevet af: Letten
Skrevet den: 06-Maj-2009 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:


1. Men holderen vil IKKE lade op medmindre den står
skævt, så den skal retur.


Ad 1. Hvis du kan leve med det, kan det evt.
løses med en lille selvklæbende "dut" nede i holderen
eller bag på remoten som gør at den står mere oprejst.
Jeg har iøvrigt alligevel sådan nogle sorte gummidutter
(4 stk) bag på min remote for at beskytte den når den
ligger diverse steder.


Jeg håber da ikke at det er et generalt problem at
den ikke kan oplade uden at man stiller den skævt eller
sætter noget på?




Det er det bestemt ikke, min fungerer fint. Jeg skrev
det blot som en service for dig, hvis du alligevel ville
sætte sådan nogle dimser på for at undgå ridser på
bagsiden af remoten, så er side effekten formegentlig at
den lader uden problemer og du behøvede ikke at skulle
igennem en ombytning af holderen, hvis det fungerede
fint for dig.

Hvis det ikke dur for dig, beder du bare om at få den
byttet, det gør de gladeligt, problemet er kendt og
rettet.


Skrevet af: PallePro
Skrevet den: 06-Maj-2009 kl. 21:38

Er der andre end mig der oplever at deres controller gaber 1-2 mm foroven og ned langs højre side der hvor plastik-stykket med displayet er gjort fast til hovedparten af controlleren?

/Palle



-------------
Samsung CS-34Z4HR | LG DV142K | Panasonic NV-HD620 | Technics SU-X101 | Jamo Sound50


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 06-Maj-2009 kl. 22:13
Nu vil jeg ikke påstå at controlleren er et præcisionsinstrumen, men 1-2 mm lyder af meget har du prøvet at kigget på en lineal hvor meget det er

På min controller er der nogle af delene der ikke flugter 100 % men det er meget lidt, det kan lige anes med fingrene.


Skrevet af: rasse78
Skrevet den: 06-Maj-2009 kl. 23:53

Min ser fin ud.

Men kæmper lige nu med at få installeret SSOTS på min QNAP NAS. Det er bøvlet og virker ikke...øv øv. Har ikke fået lyd ud af den endnu.

 



Skrevet af: Prasmus
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 07:36
Hejsa

Har et par begynder-spørgsmål:

Er der en grænse for hvor mange musik numre (i mit tilfælde mp3 filer) systemet kan klare ?

Vil server softwaren kunne køre fornuftigt på en Synology DS-207+, når vi snakker om rigtig mange musik numre (+80.000), eller skal der noget kraftigere til ?

Nogen der har et gæt på hvor lang tid serveren skal bruge på en scan på DS-207+ når der er små 20.000 musik filer (små 1400 albums) ?

Når man har lavet første scan, og senere skal lægge flere musik numre ind, hvad så, skal der laves en total rescan, eller står serveren selv og tilføjer nye numre i baggrunden ?
Jeg lægger pt. omkring 100 nye albums ind på NAS'en om ugen og vil gøre det en god tid endnu, mangler over 5000 albums endnu, så det er ret væsenligt hvordan disse løbende kan tilføjes systemet...

Mvh Peter


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 08:20
Jeg har tilsluttet min Squeezebox til min Onkyo 606 receiver. Jeg startede med at slutte den til analog til CD indgangen på receiveren. Jeg har godt nok været skuffet over lyden. Den er flad/for lys. Igår satte jeg så til på digital (optisk) indgangen, det gav meget bedre lyd, så det kan anbefales herfra.


Skrevet af: Muele
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 09:48

Man kan sagtens lave en "look for new or changed music" scan. Det tager nok ca 1/6 eller 1/8 af den tid en full rescan. Den gør det pr default en gang i døgnet. Den opdager ikke selv ny musik uden at der køres en scanning.

Det med "changed music" skal så tages med et gran salt. Jeg retter jævnligt tags til når jeg opdager fejl og det giver af og til problemer, som jeg løser med en full rescan. Ved nærmere eftertanke skyldes det sikkert at Mediamonkey ikke er sat korrekt op mht tidsstempling.

Performance på NAS ved jeg ikke noget om.



Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Prasmus Prasmus skrev:

HejsaHar et par begynder-spørgsmål:Er der en grænse for hvor mange musik numre (i mit tilfælde mp3 filer) systemet kan klare ?Vil server softwaren kunne køre fornuftigt på en Synology DS-207+, når vi snakker om rigtig mange musik numre (+80.000), eller skal der noget kraftigere til ?Nogen der har et gæt på hvor lang tid serveren skal bruge på en scan på DS-207+ når der er små 20.000 musik filer (små 1400 albums) ?Når man har lavet første scan, og senere skal lægge flere musik numre ind, hvad så, skal der laves en total rescan, eller står serveren selv og tilføjer nye numre i baggrunden ?Jeg lægger pt. omkring 100 nye albums ind på NAS'en om ugen og vil gøre det en god tid endnu, mangler over 5000 albums endnu, så det er ret væsenligt hvordan disse løbende kan tilføjes systemet...Mvh Peter

Jeg tror du vil opleve din 207+'er som langsom efterhånden som du får tilføjet flere og flere numre - SqueezeCenter og MySQL vil kræve flere og flere ressourcer efterhånden som du får flere numre ind på NAS'en og den er i forvejen presset med "bare" 20.000 numre. Jeg har selv en 207+ og har mindre end 20.000 numre (FLAC) og her bruger NAS'en de eksisterende ressourcer - det kører dog fint nok i praksis til mit setup med to Squeezeboxe. Jeg har ændret i nogle af de indstillinger som har indflydelse på tidsforbruget ved full rescan og det tager nu i omegnen af 2½ time for mit vedkommende. For det meste nøjes jeg dog med en delvis rescan, hvor der ledes efter ny eller ændret musik og det fungerer som oftest fint.
Jeg synes du skal kigge nærmere på Slim Devices forum og kigge efter nogle af de tråde, hvor problemstillinger med *mange* musiknumre diskuteres.
/Tipsen


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har tilsluttet min Squeezebox til min Onkyo 606 receiver. Jeg startede med at slutte den til analog til CD indgangen på receiveren. Jeg har godt nok været skuffet over lyden. Den er flad/for lys. Igår satte jeg så til på digital (optisk) indgangen, det gav meget bedre lyd, så det kan anbefales herfra.
På min Sony receiver har jeg en knap der hedder "Analog Direct" som giver mulighed for at bypasse en bunke signalbehandling på receiveren - findes der noget tilsvarende på Onkyo'en og har du testet med eller uden dette?
/Tommy


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har tilsluttet min Squeezebox til min Onkyo 606 receiver. Jeg startede med at slutte den til analog til CD indgangen på receiveren. Jeg har godt nok været skuffet over lyden. Den er flad/for lys. Igår satte jeg så til på digital (optisk) indgangen, det gav meget bedre lyd, så det kan anbefales herfra.
På min Sony receiver har jeg en knap der hedder "Analog Direct" som giver mulighed for at bypasse en bunke signalbehandling på receiveren - findes der noget tilsvarende på Onkyo'en og har du testet med eller uden dette?
/Tommy


Jeg vil også sige at der sidder altså en ret god DAC i Duet recieveren (og generelt i sueezebox produkterne), så det er måske mere de analoge indgange på din Onkyo der farver lyden. Om man skal bruge den analoge eller digitale udgang afhænger derfor meget af kvaliteten af folks udstyr.


Skrevet af: Prasmus
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Jeg tror du vil opleve din 207+'er som langsom efterhånden som du får tilføjet flere og flere numre - SqueezeCenter og MySQL vil kræve flere og flere ressourcer efterhånden som du får flere numre ind på NAS'en og den er i forvejen presset med "bare" 20.000 numre. Jeg har selv en 207+ og har mindre end 20.000 numre (FLAC) og her bruger NAS'en de eksisterende ressourcer - det kører dog fint nok i praksis til mit setup med to Squeezeboxe. Jeg har ændret i nogle af de indstillinger som har indflydelse på tidsforbruget ved full rescan og det tager nu i omegnen af 2½ time for mit vedkommende. For det meste nøjes jeg dog med en delvis rescan, hvor der ledes efter ny eller ændret musik og det fungerer som oftest fint.
Jeg synes du skal kigge nærmere på Slim Devices forum og kigge efter nogle af de tråde, hvor problemstillinger med *mange* musiknumre diskuteres.
/Tipsen


Tak Tipsen (og også tak Muele)!

Jeg tror jeg finder en anden løsning til SqueezeCenter serveren. Mit spørgsmål gik indirekte på, om jeg skule prøve at bøvle med at installer SC på NAS'en, eller bare fra start af lægge den på en PC eller andet med mere kraft i.
Jeg går ud fra, at musikken sagtens kan lagres på NAS'en og at SC på PC'en så bare hente musik data fra NAS'en.

Mvh Peter


Skrevet af: nuaa
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 12:51
Havde ellers bestemt mig for at vente med squeezebox duet for en uge siden(var så tæt på købe den). Men det her tilbud kunne jeg ikke modstå!

Fik den idag, bare for at opdage jeg fået en med dårlig lader :( (pins rammer ikke remote rigtig, så den kan ikke lade ud man holder den hele tiden)


-------------
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Prasmus Prasmus skrev:


!Jeg tror jeg finder en anden løsning til SqueezeCenter serveren. Mit spørgsmål gik indirekte på, om jeg skule prøve at bøvle med at installer SC på NAS'en, eller bare fra start af lægge den på en PC eller andet med mere kraft i. Jeg går ud fra, at musikken sagtens kan lagres på NAS'en og at SC på PC'en så bare hente musik data fra NAS'en.Mvh Peter

Synology har jo SC som en pakke du nemt kan installere, så jeg synes da du skal prøve det og når du synes det begynder at køre for langsomt kan du jo bare skifte og køre SC fra en computer (eller en hurtigere/kraftigere NAS) SC 8 bliver også interessant i denne sammenhæng, da SlimDevices satser på at strømline koden og bl.a. skifter til en "lettere" database - så en v. 8 vil nok afvikles nemmere på NAS'en. Du vil dog helt sikkert opleve at webinterfacet er langsomt - det er min oplevelse og det er også tilfældet selvom jeg ikke har et eneste musiknummer i systemet!


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 14:12
Tipsen - Jeg skal til at installere Controlleren til at virke sammen med min Qnap TS-119 med SC kørende på og med min Squeezebox Classic. Noget man skal være obs på her? 


Skrevet af: Nightowl
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Tipsen - Jeg skal til at installere Controlleren til at virke sammen med min Qnap TS-119 med SC k�rende p� og med min Squeezebox Classic. Noget man skal v�re obs p� her? 


Det skulle være forholdsvist simpelt, hvis du følger guiden til installation på qnaps hjemmeside. Har selv fået det til at spille på min qnap ts-219


-------------
panasonic px80
Sanyo z4 projektor
Sony str-dg820
PS3
PSP
NAS: qnap ts-219
Logitech squeezebox duet


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 15:20

Oprindeligt skrevet af Nightowl Nightowl skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Tipsen - Jeg skal til at installere Controlleren til at virke sammen med min Qnap TS-119 med SC k�rende p� og med min Squeezebox Classic. Noget man skal v�re obs p� her? 


Det skulle være forholdsvist simpelt, hvis du følger guiden til installation på qnaps hjemmeside. Har selv fået det til at spille på min qnap ts-219

Jeg har fået SC (SSOTS) til at virke på min qnap MEN jeg tænkte på om der er noget man skal være obs på ifm at få controlleren tilk at få "fat" i både SC på qnap og i min SB3 Classic?



Skrevet af: Letten
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af rasse78 rasse78 skrev:

Min ser fin ud.

Men kæmper lige nu med at få installeret SSOTS på min QNAP NAS. Det er bøvlet og virker ikke...øv øv. Har ikke fået lyd ud af den endnu.

 



Helt generelt er det en god ide at starte med squeezeCenter (SC) installeret på en PC, gerne den du bruger til daglig, ikke for lille.

Når du så er blevet fortrolig med duet og SC, og evt. har ryddet op i dine tags og albumart og rescannet en hel del gange i forløbet (man opdager en hel del ting når man ser det listet op på sin squeezebox) , så kan du overveje at kaste dig ud i en NAS installtion.

Hvis folk har et ikke helt godt trådløst setup, så er det at be om problemer at kaste sig ud i en NAS installation som for manges vedkommende indebærer kommander i et OS de ikke er fortrolige med (linux). Andre sidder og bander over at Web interfacet kører langsomt (fordi deres NAS er underdimensioneret til serveropgaver) og det tager mange timer at rescanne al musikken.

Til alle der skal igang med Squeezebox vil jeg anbefale:

1) Start med SC på en god PC med et operativsystem du kender.
2) Få styr på netværk i relation til Squeezebox (kan drille for nogen)
3) Få styr på dine musikfiler - tags og album art (roder mere end du tror)
4) Nyd musikken og den forhåbentlige gode performance på squeezebox
5) Overvej om det er værd at lægge over på en NAS (min Pc står f.eks. altid tændt når vi er hjemme)
6) Undersøg om din NAS er god nok læs evt. her forums.slimdevices.com
7) Find en god guide til installation på netop din NAS og læs den grundigt.


Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 18:46
Damn, nåede ikke at få bestilt inden det var slut 


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 21:36

Hvorfor opretter i ikke en tråd til tips m.m. Denne tråd var til at informere om tilbudet.

Men om ikke andet: vi har lige fået den nye tilbudsavis og tilbudet fortsætter i næste uge.



-------------


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 22:51

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Damn, nåede ikke at få bestilt inden det var slut 

Du kan da stadig når det på lørdag. Jeg var da forbi Tåstrup idag og fik byttet min, da der var en fejl med opladningen. De havde flere, så jeg fik en ny med retur.



Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Damn, nåede ikke at få bestilt inden det var slut 

Du kan da stadig når det på lørdag. Jeg var da forbi Tåstrup idag og fik byttet min, da der var en fejl med opladningen. De havde flere, så jeg fik en ny med retur.

At din lader er defekt har da intet med tilbuddet at gøre, Elgiganten skal da enten reparere den eller give dig en ny, også selvom tilbuddet ikke længere gælder!



Skrevet af: PerW
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Damn, nåede ikke at få bestilt inden det var slut 

Du kan da stadig når det på lørdag. Jeg var da forbi Tåstrup idag og fik byttet min, da der var en fejl med opladningen. De havde flere, så jeg fik en ny med retur.

At din lader er defekt har da intet med tilbuddet at gøre, Elgiganten skal da enten reparere den eller give dig en ny, også selvom tilbuddet ikke længere gælder!

Tilbudet gælder til den 9. maj, dvs. lørdag, så det kan da stadig nåes.



Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Tipsen - Jeg skal til at installere Controlleren til at virke sammen med min Qnap TS-119 med SC kørende på og med min Squeezebox Classic. Noget man skal være obs på her? 

Der er nogen der bruger et værktøj, som hedder http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=57861 - NET UDAP til at konfigurere netværksindstillinger for receiver og controller. Jeg har selv brugt det til at konfigurere min Boom til trådløst netværk og det virkede fint - kunne ikke lige overskue en kæmpe krypteringsnøgle vha. et scroll-hjul på Boom'en :-)
Der er også beskrevet andre netværksemner på http://wiki.slimdevices.com/index.php/Network_Design - wiki'en .


Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 17:13
Det er ikke nødvendigt at bruge NET-UDAP når man har købt en Duet. Det er kun til når man køber en receiver og IKKE har en controller.

ELLER hvis man vil have en fast ip-adresse på recieveren. NET-UDAP virker ikke på controlleren.


-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Det er ikke nødvendigt at bruge NET-UDAP når man har købt en Duet. Det er kun til når man køber en receiver og IKKE har en controller. ELLER hvis man vil have en fast ip-adresse på recieveren. NET-UDAP virker ikke på controlleren.

Det var heller ikke *nødvendigt* på Boom'en, men gjorde blot at det gik lidt hurtigere at få box'en på det trådløse netværk. Nu ved jeg dog ikke hvor nemt det er med receiveren og controlleren og om det kan betale sig afhænger selvfølgelig også af den netværksopsætning man benytter sig af.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 20:12

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har tilsluttet min Squeezebox til min Onkyo 606 receiver. Jeg startede med at slutte den til analog til CD indgangen på receiveren. Jeg har godt nok været skuffet over lyden. Den er flad/for lys. Igår satte jeg så til på digital (optisk) indgangen, det gav meget bedre lyd, så det kan anbefales herfra.
På min Sony receiver har jeg en knap der hedder "Analog Direct" som giver mulighed for at bypasse en bunke signalbehandling på receiveren - findes der noget tilsvarende på Onkyo'en og har du testet med eller uden dette?
/Tommy


Jeg vil også sige at der sidder altså en ret god DAC i Duet recieveren (og generelt i sueezebox produkterne), så det er måske mere de analoge indgange på din Onkyo der farver lyden. Om man skal bruge den analoge eller digitale udgang afhænger derfor meget af kvaliteten af folks udstyr.

Nu har jeg faktisk fået bytte min, da den ikke kunne oplade og forskellen mellem analog og digitalt er langt mindre med den nye boks. Og efter hvad jeg kan læse på andre fora, så er der flere oplever at det giver et bedre resultat at overfører lyden digitalt.



Skrevet af: Letten
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har tilsluttet min Squeezebox til min Onkyo 606 receiver. Jeg startede med at slutte den til analog til CD indgangen på receiveren. Jeg har godt nok været skuffet over lyden. Den er flad/for lys. Igår satte jeg så til på digital (optisk) indgangen, det gav meget bedre lyd, så det kan anbefales herfra.
På min Sony receiver har jeg en knap der hedder "Analog Direct" som giver mulighed for at bypasse en bunke signalbehandling på receiveren - findes der noget tilsvarende på Onkyo'en og har du testet med eller uden dette?
/Tommy


Jeg vil også sige at der sidder altså en ret god DAC i Duet recieveren (og generelt i sueezebox produkterne), så det er måske mere de analoge indgange på din Onkyo der farver lyden. Om man skal bruge den analoge eller digitale udgang afhænger derfor meget af kvaliteten af folks udstyr.

Nu har jeg faktisk fået bytte min, da den ikke kunne oplade og forskellen mellem analog og digitalt er langt mindre med den nye boks. Og efter hvad jeg kan læse på andre fora, så er der flere oplever at det giver et bedre resultat at overfører lyden digitalt.



Det lyder lidt usandsynligt med et industrielt produkt at der skulle være lydforskel mellem de enkelte produktionsenheder. Det problem du har oplevet med laderen har i øvrigt intet at gøre med selve controlleren, men skyldes alene forkerte tollerancer/samlefejl på et batch af opladere, hvor de pins der skal i kontakt med batteriet sidder lidt for langt tilbage. Men godt at høre at du fået byttet uden problemer.


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Det er ikke nødvendigt at bruge NET-UDAP når man har købt en Duet. Det er kun til når man køber en receiver og IKKE har en controller. ELLER hvis man vil have en fast ip-adresse på recieveren. NET-UDAP virker ikke på controlleren.

Nu er sagen jo den at jeg jeg har konfigureret SC med min SB3 Classic over min nas (qnap) OG så skal have tilsluttet en controller!


Skrevet af: noreaga
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har tilsluttet min Squeezebox til min Onkyo 606 receiver. Jeg startede med at slutte den til analog til CD indgangen på receiveren. Jeg har godt nok været skuffet over lyden. Den er flad/for lys. Igår satte jeg så til på digital (optisk) indgangen, det gav meget bedre lyd, så det kan anbefales herfra.
På min Sony receiver har jeg en knap der hedder "Analog Direct" som giver mulighed for at bypasse en bunke signalbehandling på receiveren - findes der noget tilsvarende på Onkyo'en og har du testet med eller uden dette?
/Tommy


Jeg vil også sige at der sidder altså en ret god DAC i Duet recieveren (og generelt i sueezebox produkterne), så det er måske mere de analoge indgange på din Onkyo der farver lyden. Om man skal bruge den analoge eller digitale udgang afhænger derfor meget af kvaliteten af folks udstyr.

Nu har jeg faktisk fået bytte min, da den ikke kunne oplade og forskellen mellem analog og digitalt er langt mindre med den nye boks. Og efter hvad jeg kan læse på andre fora, så er der flere oplever at det giver et bedre resultat at overfører lyden digitalt.



Det lyder lidt usandsynligt med et industrielt produkt at der skulle være lydforskel mellem de enkelte produktionsenheder. Det problem du har oplevet med laderen har i øvrigt intet at gøre med selve controlleren, men skyldes alene forkerte tollerancer/samlefejl på et batch af opladere, hvor de pins der skal i kontakt med batteriet sidder lidt for langt tilbage. Men godt at høre at du fået byttet uden problemer.

Jeg har lige et tillægsspørgsmål mht. opladeren? Når controlleren sidder i opladeren, skal den så sidde solidt fast? Jeg spørger fordi min lader tilsyneladende fint, men synes den sidder utrolig ustabilt i holderen - er dette normalt?



Skrevet af: Letten
Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 08:33
Min sidder også løst, det er meningen, ellers skulle du jo til at have fat med begge hænder for at få den ud, og det ville du blive træt af. Nu tager du bare fat i controlleren med en hånd og løfter den ud. Den skal være nem at placere og tage op igen, ligesom et telefonrør på de her B&O telefoner hvor røret står oprejst. Ingen grund til bekymring, det er kun hvis den ikke lader (ingen kontakt) at man skal overveje at bytte laderen.


Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Damn, nåede ikke at få bestilt inden det var slut 

Du kan da stadig når det på lørdag. Jeg var da forbi Tåstrup idag og fik byttet min, da der var en fejl med opladningen. De havde flere, så jeg fik en ny med retur.

Nope, den har været fjernet fra deres website siden torsdag.

 



Skrevet af: Muele
Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 22:29

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:


Helt generelt er det en god ide at starte med squeezeCenter (SC) installeret på en PC, gerne den du bruger til daglig, ikke for lille.

Når du så er blevet fortrolig med duet og SC, og evt. har ryddet op i dine tags og albumart og rescannet en hel del gange i forløbet (man opdager en hel del ting når man ser det listet op på sin squeezebox) , så kan du overveje at kaste dig ud i en NAS installtion.

Hvis folk har et ikke helt godt trådløst setup, så er det at be om problemer at kaste sig ud i en NAS installation som for manges vedkommende indebærer kommander i et OS de ikke er fortrolige med (linux). Andre sidder og bander over at Web interfacet kører langsomt (fordi deres NAS er underdimensioneret til serveropgaver) og det tager mange timer at rescanne al musikken.

Til alle der skal igang med Squeezebox vil jeg anbefale:

1) Start med SC på en god PC med et operativsystem du kender.
2) Få styr på netværk i relation til Squeezebox (kan drille for nogen)
3) Få styr på dine musikfiler - tags og album art (roder mere end du tror)
4) Nyd musikken og den forhåbentlige gode performance på squeezebox
5) Overvej om det er værd at lægge over på en NAS (min Pc står f.eks. altid tændt når vi er hjemme)
6) Undersøg om din NAS er god nok læs evt. her forums.slimdevices.com
7) Find en god guide til installation på netop din NAS og læs den grundigt.

Gode råd du kommer med dér

Ét skridt ad gangen giver det bedste resultat.

Mht tags har du også ret. F.eks. viste det sig at mine Metallica albums var tagget med "Christian punk rock" eller sådan noget. Samt mange andre småfejl.



Skrevet af: PerW
Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Damn, nåede ikke at få bestilt inden det var slut 

Du kan da stadig når det på lørdag. Jeg var da forbi Tåstrup idag og fik byttet min, da der var en fejl med opladningen. De havde flere, så jeg fik en ny med retur.

Nope, den har været fjernet fra deres website siden torsdag.

 

Så længe deres omdelte reklame siger at tilbudet gælder til den 9. maj, så er det der gælder.

Jeg var også inde torsdag på deres web og fandt at de var på lager i Tåstrup, så derfor kunne jeg bytte min. Men igen, hvis deres annonce siger at tilbudet gælder til den 9.



Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 23:42
Kan jo være temmelig ligegyldigt hvad deres annonce siger, hvis de - sikkert fordi de har udsolgt - har fjernet den fra deres website og ikke har den på lager nogen steder..... Men de har den i avisen for næste uge, så mon ikke den kommer online igen mandag.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 08:11

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Kan jo være temmelig ligegyldigt hvad deres annonce siger, hvis de - sikkert fordi de har udsolgt - har fjernet den fra deres website og ikke har den på lager nogen steder..... Men de har den i avisen for næste uge, så mon ikke den kommer online igen mandag.

Min kammerat var forbi Hillerød lørdag og hente en, da han kunne se at de var på lager der. Og jeg kunne via deres hjemmeside torsdag, se at de var på lager i Tåstrup. Så helt fjernet og udsogt var de ikke. Men de kommer jo nok på lager igen i næste uge eller man kan bestille en hjem, nu når de er i annoncen igen.



Skrevet af: Prasmus
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 08:38
Jeg fik en i Herlev i går, de havde 12 tilbage. Håber det måske kan hjælpe andre....

Mvh Peter



Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Kan jo være temmelig ligegyldigt hvad deres annonce siger, hvis de - sikkert fordi de har udsolgt - har fjernet den fra deres website og ikke har den på lager nogen steder..... Men de har den i avisen for næste uge, så mon ikke den kommer online igen mandag.

Min kammerat var forbi Hillerød lørdag og hente en, da han kunne se at de var på lager der. Og jeg kunne via deres hjemmeside torsdag, se at de var på lager i Tåstrup. Så helt fjernet og udsogt var de ikke. Men de kommer jo nok på lager igen i næste uge eller man kan bestille en hjem, nu når de er i annoncen igen.

Well hvis produktet slet ikke kan slås op på deres website er det jo svært at tjekke lagerstatus der  Jeg var så også i Herlev i går, der havde de ikke nogen.. hmm.



Skrevet af: hpdahl
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Well hvis produktet slet ikke kan slås op på deres website er det jo svært at tjekke lagerstatus der  Jeg var så også i Herlev i går, der havde de ikke nogen.. hmm.

Den kan i skrivende stund findes til 1699 på elgigantens sider!

Men er tilsyneladende ikke på lager, hverken på web eller i nogen forretninger.

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewSearch-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000eQENU7I8?showall=dk_micro_hifi&searchtext=duet&categories - http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewSearch-Start;pgid=BSSz6oZ KU8dSR0EjRNJBwx1k0000eQENU7I8?showall=dk_micro_hifi&sear chtext=duet&categories =



-------------
MVH
HPDahl


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 19:52

I Hillerød burde de være på lager:

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewStoreInformation-ProdStore;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000Rat7mmIJ?ProductID=xJzD4QFHTzMAAAEZU.EgGaix&StoreID=1933&EJBstoreID=18014&mapCoords=3,26,145,144,100&mapStore=18014 - http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewStoreInformation-ProdStor e;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000Rat7mmIJ?ProductID=xJzD4Q FHTzMAAAEZU.EgGaix&StoreID=1933&EJBstoreID=18014& ;mapCoords=3,26,145,144,100&mapStore=18014



Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 11-Maj-2009 kl. 16:19
... Udsolgt i Herlev og de kunne ikke give dato på hvornår de kommer på lager og jeg kunne derfor ikke bestille en. Gad vide om der så overhovedet kommer nogen til salg i denne uge, udover de få der er på lager rundt omkring.

PerW: Der stod også "på lager" i Herlev men det var den altså så ikke, så det der skal man ikke regne med.



Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 11-Maj-2009 kl. 22:42

Jeg har netop fået min nye Controller til at virke sammen med min SB3 Classic via qnap TS-119. Super let opsætning. MEN er der nogen der pt bruger hovedtelefon-udgangen på controlleren til musikafspilning og hvis der er hvordan opsættes dette så?



Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 11-Maj-2009 kl. 23:53
Så fik jeg hentet min Squeezebox, og selvfølgelig var jeg "heldig" nok til at få en af dem, der ikke vil lade hvis controlleren står tilbagelænet i laderen/holderen.

Jeg er dog lidt ligeglad, da jeg alligevel vil have noget under controlleren så den ikke bliver ridset (hvorfor Logitech ikke selv har sørget for det, er mig en gåde!) Men hvor finder man "gummidupper" eller hvad vi nu skal kalde dem, der er flade nok til at de kan gå ned i holderen uden at få controlleren til at sidde i klemme?


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 12-Maj-2009 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

Så fik jeg hentet min Squeezebox, og selvfølgelig var jeg "heldig" nok til at få en af dem, der ikke vil lade hvis controlleren står tilbagelænet i laderen/holderen.

Jeg er dog lidt ligeglad, da jeg alligevel vil have noget under controlleren så den ikke bliver ridset (hvorfor Logitech ikke selv har sørget for det, er mig en gåde!) Men hvor finder man "gummidupper" eller hvad vi nu skal kalde dem, der er flade nok til at de kan gå ned i holderen uden at få controlleren til at sidde i klemme?


Prøv i en boghandel eller i et supermarked. Jeg havde en pakke fra Aldi liggende (købt for længe siden) med en masse forskellige størrelser. Der var jeg så heldig at der også var nogle sorte ca. 1 mm flade og ca. 7 mm i diameter i samme materiale som det der er under holderen.

Indtil du finder dem kan du sætte noget karton eller papir ned i holderen.


Skrevet af: hpdahl
Skrevet den: 12-Maj-2009 kl. 07:49

Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

MEN er der nogen der pt bruger hovedtelefon-udgangen på controlleren til musikafspilning og hvis der er hvordan opsættes dette så?

Det gør jeg

Jeg sidder på arbejde, så jeg kan ikke lige huske nøjagtig hvor, men du skal enable funktionen et sted i indstillinger på duet-controlleren!



-------------
MVH
HPDahl


Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 12-Maj-2009 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af hpdahl hpdahl skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

MEN er der nogen der pt bruger hovedtelefon-udgangen på controlleren til musikafspilning og hvis der er hvordan opsættes dette så?

Det gør jeg

Jeg sidder på arbejde, så jeg kan ikke lige huske nøjagtig hvor, men du skal enable funktionen et sted i indstillinger på duet-controlleren!

Jeg prøvede ellers at enable en setting under Indstillinger i Controlleren og derved kom der lyd ud af skeakeren bagpå Controlleren MEN ikke ud af hovedtlf-udgangen?! Det er ikke noget med at man skal kører med en BETA software for at få det til at virke? MEN du må meget gerne lige chekce senere idag.



Skrevet af: Letten
Skrevet den: 12-Maj-2009 kl. 08:36
Vær lige opmærksom på at afspilning gennem controlleren
via hovedtelefon eller højttaler kun er i BETA og der er
flere bugs registreret på denne funktionalitet læs evt.
her:

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=63225

Når det er sagt, så bruger jeg det selv og det lyder
fint, pt. er det vist mest det med automatikken de gerne
vil indbygge når man hhv. tilslutter og frakobler
hovedtelefonen der driller.







Print side | Luk vindue