Boxer - Ingen kanaler at finde?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59618
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 08:47
Emne: Boxer - Ingen kanaler at finde?
Skrevet af: Rechain
Emne: Boxer - Ingen kanaler at finde?
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 15:24
Hej
Nu har jeg efter noget tid snart opgivet. Vi har fået en ny antenne op, da vores nederste var smadret for nogen år tilbage. Men der er stadig ingen danske boxer kanaler at finde hos mig. Vi har også rettet antenne mere mod Gladsaxe, dog stadig uden resultat. Udover at de danske (analog) kanaler er blevet ekstrem gode inde hos mine forældre og at jeg nu ka modtage nogen tyske kanaler dem jeg har understreget, kan ses på min skærm.
Min skærm: Sony KDL-46X3000 Boxer: CA Modul + Programkort
Vi har en stor antenne øverst, som vi tager sverige med. Vi har en mindre antenne i midten, som vi modtager de danske kanaler med og en ny antenne nederst som erstattede den gamle som var ødelagt, som gav et bedre signal på nogen af de danske kanaler (dog kun analog) - efter en manuel søgning, fik jeg disse resultater. Og de fleste kanaler er fra det svenske Boxer.
Kanaler (Boxer på K35): Ingen - ? Kanaler (K27): 7 - TCM - Silver - Boxer Navigator - TV7 - Canal 7 - TV4 Sport - Axess Kanaler (K25): 11 - ztv.se - Boxer Navigator - SSU Pioneer - SSU Samsung P850 - Nickelodeon - Comedy Central - Eurosport - Animal Planet - Kanal 9 - MTV - Discovery Kanaler (K51): 6 - DR1 - DR2 - DR UPDATE/Tegnsprog - TV 2 (Lorry) - DR Synstolkning - STB Opdateringer Kanaler (K43): 8 - TV4 Malmö - CNN - Boxer Navigator - TV4 Plus - TV400 - TV4 Film - TV4 Fakta - TV6 Kanaler (K41): 13 - SAGEM_DOWNLOAD - THOMSOD download - Boxer Navigator - SSU Samsung DTB-260 - Sagem SSU - Disney Channel - TV3 - VH-1 - C+ Hits Sport WE - C+ First - jeg modtager Dolby Digital 5.1 hakkende lyd fra denne kanal, men sort skærm faktisk fedt med surround (de sender Transformers ligenu) udover at det hakker! - C+ Sport 1 - Kanal 5 - TV8 Kanaler (K40): 4 - 3sat - Doku/KiKa - ZDF - ZDFinfokanal Kanaler (K33): 12 - SVT2 Västnytt - SVT24 - SVT2 Sydnytt - SVT1 Sydnytt - SVT1 Västnytt - Barn/Kunskapsk. - SR-P1 - SR-Klassiskt - SR-P3 - SVT1 Tal txt - SVT2 Tal txt - Boxer Navigator
Det var hva jeg fandt ud af...er det mon min skærm der er noget galt med?
/Rechain
|
Svar:
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 15:27
Nu har har jeg helt styr på hvor boxer sender i københavn, men din skærm burde være god nok. Den har jo indbygget mpeg4 tuner.
|
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 15:29
Som jeg fik at vide i (d. 1 maj) boxer nyhed, så sender Boxer fra Borups Allé og Gladsaxe (K35) men jeg finder intet. Jeg er meget forvirret over hva der ka være galt. Jeg gider ik mere og skrev netop her for at få lidt hjælp. Men vi bliver nødt til at få en ekspert ud og kigge, for jeg ved altså ik mere.
/Rechain
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 15:37
Der er vel ingen filtre eller noget andet på antennen der spærrer for K35, og den er vel monterret med korrekt polarisering (V Pol). Selv om kort og modul skulle være monteret forkert, skulle du stadig kunne få et signal. Hvor langt er du fra senderen.?
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 15:42
Kort og modul er ik monteret forkert, for hvis jeg vender kortet om (modulet ka ik sidde forkert) viser den Smartcard error. Så det sidder korrekt.
Angående filter, så står det også i Boxer manualen, men det mener jeg ik. Det har min far dog ik forstand på, så det må en ekspert kigge på, hvis det sker (og det gør det sikkert) - og antennen har min far rettet til og den står perfekt med de danske analog kanaler hos dem ligenu, men om den står præcist mod Gladsaxe, ska jeg ik ku sige. Så meget har min far heller ik forstand på det.
Har dog vist ham hvilken vej den ska vænne og til at starte med pegede den forkert. En ekspert må dog tjekke det. Det eneste resultet gav at de fik bedre signal på det analoge efter rettelsen og jeg nu ka modtage nogen tyske kanaler over det digitale.
Ifølge Bokser, så anbefales det at vi retter den mod Telefonhuset på Borups Allé, men vi satser på Gladsaxe efter hva folk siger. Så ska min far (eller en ekspert) rette den til, hvis den ska prøves af med Telefonhuset på Borups Allé.
Fra Boxer (dækningskort)
Vi anbefaler at du retter din antenne mod Telefonhuset senderen i retning 323 °. Afstanden til senderen er cirka 8 km.
Fungerer dette ikke tilstrækkeligt godt, kan du i stedet prøve at rette din antenne mod Koebenhavn senderen i retning 319 °. Afstanden til senderen er cirka 14 km. /Rechain
|
Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 16:17
Hvis du, som beskrevet, har 3 antenner koblet sammen med fælles nedføring, så er der givetvis filtre involveret. Det skal der også være, når det handler om analogt tv ellers vil man få skygger idet flere antenner vil modtage det samme signal.
Til digitalt tv er filtre normalt ikke nødvendige og i dette tilfælde spærrer de sikkert for kanal 35.
------------- Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information
|
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 16:27
Så må jeg tage det som udgangspunkt og få en ekspert til at kigge på det. Det er jo en anelse svært når man ik en skid forstand har på det
Måske er der et filter på? Men tusind tak for jeres hjælp...
/Rechain
|
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 16:31
Få lavet en ren nedføring på den antenne du anvender, så skulle problemet helt sikkert være løst. Der er ingen grund til at modtage Analogt mere, og det er jo også snart slut med det.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 16:39
Jo, der er skam udmærket grund til at modtage analog herhjemme. Mine forældre har flere ældre tv, som modtager det analoge.
Efter jeg skulle få BoxerTV til at virke, ville jeg bestille en ekstern boks + et extra kort som de så kunne bruge. Men jeg ville først få mit Boxer til at virke. Da der er flere tv herhjemme som modtager tv signalet, så ska mine forældre stadig have mulighed for at modtage det analoge, indtil det lukker helt ned.
/Rechain
|
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 16:42
Rechain skrev:
Jo, der er skam udmærket grund til at modtage analog herhjemme.Mine forældre har flere ældre tv, som modtager det analoge.
|
Men det holder så kun frem til og med oktober, hvor de analoge signaler lukkes ned.
|
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 16:44
Husk lige at læs hva jeg skrev efter:
Da der er flere tv herhjemme som modtager tv signalet, så ska mine
forældre stadig have mulighed for at modtage det analoge, indtil det
lukker helt ned.
Og det er jeg udmærket klar over og det er mine forældre også. Ligenu er det for besværligt at tænke på, da de også optager meget på VHS fra det analoge signal.
Det vigtigste er at jeg får mit BoxerTV til at virke og efter november følger mine forældre med.
/Rechain
|
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 16:49
Du skal nok ikke forvente, at det bliver meget nemmere at tænke på om et halvt år :-)
|
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 16:52
Nu er det ik det diskussionen her handler om. Jeg gider ik tænke på dem ligenu, for de har det fint med det analoge signal på deres gamle tv rundt omkring i huset. De ved at det lukker ned inden 2010, men nu er det mit BoxerTV det handler om.
Det ska virke før jeg gider at koncentrere mig om mine forældres TV problemer
/Rechain
|
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 16:55
Det bedste er nok, at få det lavet om nu, så står man ikke med noget der ikke kan bruges når der skiftes. Der vil højst sansynligt blive tryk på montørerne, når det "opdages" at nu skal det laves om hvis man fortsat vil se TV. Så sparer man også at få en montør ud 2 gange.
|
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 17:22
Grunden til jeg ik har tænkt på det sådan, er at jeg troede ik man decideret ska lave det hele om, når jeg allerede modtager digitale kanaler. Så gik ud fra de bare sku have en ekstern boks og et kort (som jeg ville bestille til dem, når jeg havde fået mit Boxer til at virke) - når de ik ku se analog mere til den tid...
/Rechain
|
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 18:09
Det er jo en god ide, at få det bragt op til standard, så det er helt kart til at modtage Digitalt, der vil givetvis være antenner der kan undværes, og man stadig er i stand til at modtage fra Sverige samt de nuværende og kommende Digitale signaler. Det Analoge signal, så længe det varer kommer også fra Hove ligesom MUX1.
|
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 11:44
Planen (som den har været i noget tid) er:
1 November (intet analog signal mere) >Mine forældre og jeg har Fibernet + TV (1 ekstern boks til hver) >Jeg har BoxerTV direkte i min fladskærm og ser nogen kanaler over antennen, udover den ekterne boks til Fibernet "TV" som jeg har stående ved siden af.
Vi har ligenu en Parabol, som vi har haft i lang tid. Den ska så ned når vi får TV over Fibernet. Det er vores planer...jeg ska bare have mit Boxer til at virke først. Men hvis det så kræver at der bliver ændret i opsætningen "som nok gør at filtre blokerer for mit Boxer" så ska vi tidligere igang med at få Fibernet + TV, som jo stadig koster en del at få installeret (derfor vi ik har fået det gjort endnu) da mine forældre ik har haft råd. Og med mine udgifter, har jeg heller ik lige kunne lægge penge til det.
/Rechain
|
Skrevet af: Hancock
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 13:13
Der sidder en eller flere små bokse som dine antenner er tilsluttet.
Hvis du åbner låget og tager et tydeligt billede af dem, så vil det sikkert være muligt at hjælpe dig uden at du skal tilkalde en ekspert.
Der sidder som regel en label der fortæller om hvilke egenskaber boksen har.
Post billederne her i tråden, så vælter det sikkert ind med gode råd. Noget kunne tyde på at I har et ældre filter, eller en kanalskåret forstærker monteret. De vil med stor sikkerhed ikke tillade kanal 35 som Boxer sender på.
------------- /Hancock Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
|
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 13:26
Det tror jeg ik jeg har mulighed for eller tilladelse til af min far til at gøre. Måske prøver jeg alligevel, men det er ik sikkert...
Det er noget vi har haft siddende i over 10+ år vel...de 3 antenner sidder samlet i en boks, som derefter fører ind til huset. Så det er højst sansynligt det der er galt.
/Rechain
|
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 13:34
Der er flere der prøver på at hjælpe med at løse problemet, men der ser ikke ud til at være den store vilje fra dig, så at problemet kan løses.
|
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 13:36
Det er ik mig, det er min far der er stædig...jeg gør sku hva jeg ka...derfor skriver jeg måske... Jeg har snakket med Boxer's Kundeservice 3-4 gange siden jeg modtog programkort og CA modul.
Måske lyder det lidt i mine indlæg at jeg ik har så meget vilje til at få det ordnet. Men det passer ik...min far har ik forstand på meget, men han vil altid have ret, hvis jeg prøver at sige hva han ska gøre for at få det til at virke hos mig. Jeg har heller ik meget forstand på det, men jeg vil ik altid have ret...jeg ska bare have skidtet til at funke
Når man har en far som altid vil have ret når han snakker, så er det ik nemt.
/Rechain
|
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 13:41
Hvis du er bundet så meget af andre, så er der tvivlsomt noget vi kan gøre for en løsning, det kræver på den eller anden måde et fysisk indgreb i installationerne.
|
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 13:54
Har ligenu forklaret ham det, inden han tog på arbejde. Ok, han var lidt mere medgørlig idag end han plejer at være (underligt?!?) efter jeg havde forklaret, foreslår han at vi bare laver det hele om, så vi kun modtager digitalt (som I skrev?) og jeg bestiller et extra Boxer program kort og ekstern boks, så de også ka se kanalerne over der.
Men vi ska jo stadig bruge Parabolen, indtil vi får skaffet Fibernet + TV engang. Men parabolen burde vel kunne sende sit eget signal ind og ik havde noget med antenne + Boxer at gøre? Det aner jeg ik en skid om men hvis vi gør det, hvis det ik er for dyrt, så bliver det rent digital tv signal og så burde det da virke, det skidt.
/Rechain
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 12:18
Kanal 35 lå jo i de gode gamle dage, i et beskyttet bånd eller område. Her sendte de fleste Video ud på UHF (kanalerne 35 til 38), og Dekoderne til betalbare programmerne.
Måske herfra filtret?
For resten burde man også kunne trække på den viden som andre "Boxer modtagere har", ligesom de som ikke er på Kablerne eller Parabolerne. Hvad er det mon jeg mener? _____ antenner er der vel fortsat brug for, når man modtager via Masterne ____
Til dels kan jeg vel nok følge det der med modtage noget, men igen når der er filtre indvolverede som Radiomanden er inde på, for kompliceret for undertegnede.
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
|