MPEG4 TV-tuner?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59625
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 08:56
Emne: MPEG4 TV-tuner?
Skrevet af: Meuchael
Emne: MPEG4 TV-tuner?
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 19:19
Hej!
Nu har jeg efterhånden brugt mange timer på at søge efter en intern DVB-T-tuner som opfylder alle disse krav:
1. MPEG4, så den kan bruges efter 2012. 2. Danske undertekster på DR1 og TV2 (DR2 sender ikke tekster særskilt), også ved optagelse. Et billigt hjælpeprogram til håndtering af dette OK. 3. Ved forprogrammering helst mulighed for at kunne vække PC fra standby. 4. Evt. to-i-en tuner, så man kan optage et program og se et andet.
Da jeg gerne vil have PC og TV i et, vil jeg være meget taknemmelig hvis nogen skulle have erfaringer med et sådant TV-kort
------------- Mvh.
Michael
|
Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 21:26
MPEG4 håndteres i software ligesom MPEG2, så det bør ikke være noget problem. Jeg ser Kanal København (MPEG4) med AnySee E30 DVT-T USB tuner og VLC på Linux.
De øvrige ting er også software, ikke hardware relateret.
Hvis du vil have CI/CAM (herunder TV2 fra 2012) skal der være hardware support for det.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: Meuchael
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 00:36
Mange tak for svaret. Jeg har længe haft kig på en Terratec Cinenergy 2400i DT og fandt netop ud af at der kan købes en softwareopdatering m. MPEG4.
Men kan du eller en anden ikke lige forklare hvad CI/CAM er. Jeg har aldrig hørt om det og finder heller ikke noget om det på digi-tv.dk. Men de forbigår også fuldstændig tv-tunere til PC, som om de aldrig har hørt om noget sådant.
Betyder det at hvis f.eks. nævnte tuner ikke har CI/CAM, så kan jeg hverken se DR eller TV2 fra 2012, selvom jeg har MPEG4 software?
------------- Mvh.
Michael
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 01:05
CI = Common Interface CAM = Conditional Access Module
(læs mere på Wikipedia).
Nødvendig hvis du vil se krypterede kanaler med smartcard. Det omfatter alle Boxer kanaler og fra 2012 ligeledes TV2.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|