Print side | Luk vindue

Skandaløst Kanal5 HD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59628
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 17:58

Emne: Skandaløst Kanal5 HD
Skrevet af: HighDef
Emne: Skandaløst Kanal5 HD
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 20:09
Her sidder man og glæder sig til Real Madrid - Barcelona i HD og så vises et 4:3 SD-signal, som vel er samme kvalitet som i 1980'erne. Det er så f******.

Sorry...skulle bare lige af med min harme.

Svar:
Skrevet af: eudlek
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 20:20

Jeg har lidt svært ved at se det skandaløse. Kanal5 kan jo ikke sende i en bedre kvalitet, end det signal de modtager. Når det signal de får fra kampen så er et 4:3 SD signal, kan de jo ikke gøre andet end at opskalere dette på Kanal5 HD.

Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 20:22
Lyden er også langt foran...jubelbrøl kom FØR indlægget ved 1-0 målet. Dybt useriøst!

Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af eudlek eudlek skrev:

Jeg har lidt svært ved at se det skandaløse. Kanal5 kan jo ikke sende i en bedre kvalitet, end det signal de modtager. Når det signal de får fra kampen så er et 4:3 SD signal, kan de jo ikke gøre andet end at opskalere dette på Kanal5 HD.

Påstår du at Kanal5 kun kan få et 4:3 SD signal hjem? Den ville ikke engang Reals håbløse forsvar hoppe på

Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 20:49
Jeg aner ikke hvilket signal Kanal5 kan få fra spanien, men det skulle ikke overraske mig hvis spansk fodbold bliver sendt ud til de europæiske tv stationer som et 4:3 SD signal. Jeg er ikke engang sikker på om det produceres i HD i spanien.

Skrevet af: PLASMABOY
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 20:59

kanal 5 semi HD sender også premiare league kampe i SD selv om kampne bliver produceret i HD (sky sport hd)

der er en verden til forskæld når man skifter mellem C+ sport HD og KANAL 5 HD om lørdagen

og champions leauge skal ses forskudt hvis man vil se det i hd (tv2 sport hd)

og hvad med om TV3 (viasat)  fik fingeren ud og sendte noget HD

men så det da altid noget at DR sender i HD om 3år ?????

lille DK

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 21:06

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

men så det da altid noget at DR sender i HD om 2år

Så længe skal man da ikke vente, MUX2 kommer til November, og så kommer der som bekendt HD fra DR.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

men så det da altid noget at DR sender i HD om 2år

Så længe skal man da ikke vente, MUX2 kommer til November, og så kommer der som bekendt HD fra DR.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2765&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=2765&zoneid=5

Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 22:18

Ja nemlig, der står jo også tydeligt, at der er HD fra November.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 22:50

[I dag er Japan og USA længst fremme med HDTV.

Men Danmark lægger sig fra 1. november i spidsen]

what a joke

nu er der en verden til forskæld på det crap der bliver lavet til og sendt på DR og så hele Japan og USA`s HDTV program flade

Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 22:51

?? du mener vel "simi" HD fra november

lige som KANAL 5 semi HD

Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 22:56

Jeg ved ikke hvorden du vil tolke det: DR starter DR HD med samtlige udsendelser i HD, gratis og på samtlige platforme - altså satellit, kabel og antenne. Det gør ingen andre lande, altså sender en hel public service kanal i HD. Den nye HD kanal vil samsende med DR1, alle de udsendelser som er i HD. Men det vil sikkert være bedre end Kanal 5 HD

-------------

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 02-Maj-2009 kl. 23:19

?? du mener vel "simi" HD fra november

lige som KANAL 5 semi HD

Hvad er semi, ved HD? eller kender du ikke forskellen på FullHD og HD? SemiBoy?

Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 00:20

simiboy - lol - den var go`

simi HD kanal = 90% opskaleret SD udsendelser

Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 01:19

Nu er serierne jo altså i 720p, det er jeg personligt tilfreds med.
Og den forskel kan jeg godt se.

Der findes ikke 1080p udsendelser på nogen satelliter pt, så der er vel ingen grund til at kalde kanal5 hd 720p dårligt.

men ja, da udsendelser er samsending med den normal kanal5, kan det ikke undgåes.

Skrevet af: delco
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 02:49

DR HD kommer kun til at sende ægte HD-materiale. Altså ingen opskalleret SD.
Forøvrigt samme vilkår som TV2 Sport HD. 

Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 11:21
De signaler man får hjem fra Italiensk og Spansk fodbold er forfærdelige. Næsten alt bliver stadig produceret i 4:3 - der er nogle enkelte italienske kampe der nu bliver produceret i 16:9 (og her taler jeg om noget der er sket her i 2009), men ellers er det virkelig ringe det, der kommer derfra (nogle gange kan man knap nok se at fodboldspillerne har numre på ryggen). Jeg tror deres produktionsfaciliteter mange steder minder om noget vi havde herhjemme i start-90'erne, og så bliver signalerne oven i det komprimeret voldsomt undervejs til Danmark. Jeg tvivler på at den pågældende kamp har været produceret i HD. Italienerne og spanierne er virkelig langt tilbage hvad angår TV-produktion efter min opfattelse.

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 11:51
Jeg tror næsten ikke på at Real - Barcelona blev
produceret i 4:3. Nogle gange så det ud som om der
manglede billede i siderne. Især ved målspark, hvor
keeperen var helt uden for billedet og bolden kun lige
var indenfor kanten.

Og ja, Champions League må de også gerne snart begynde
at sende LIVE i HD. Hvad skal jeg bruge den første kamp
af semifinalerne til når den sendes samtidigt med
returkampen?!?

Vi får vel ikke engang finalen Live i HD?

Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 12:10
Skysports HD 3 viste den i...HD.

Kanal 5 HD viste den i 4:3 SD.

Need I say more?

Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 12:40
Så er det vel fordi Sky Sports selv producerer den eller køber produktionen eksklusivt til dem selv dernedefra? Eller også er der to forskellige priser, og K5 har valgt ikke at bruge penge på den dyre pakke her. I hvert fald kan jeg konstatere at det (SD) materiale man får fra Italien og Spanien er ekstremt dårligt i forhold til det man får fra England...

Skrevet af: broeman
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 13:33
Der er naturligvis forskellige priser. At streame 720p HD-materiale koster en del via satellit og jeg vil tro at SD koster 4-8 gange mindre end HD (efter hvor meget bitstream). SBSTV har sikkert ikke råd til kampene i HD, og de tør ikke at skrue prisen op for Kanal5 HD.

-------------
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC

Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 13:38

[I dag er Japan og USA længst fremme med HDTV.

Men Danmark lægger sig fra 1. november i spidsen]

what a joke

nu er der en verden til forskæld på det crap der bliver lavet til og sendt på DR og så hele Japan og USA`s HDTV program flade

Hmmm ikke enig. Personligt synes jeg DR1 (og DR2) er nogle af de bedste kanaler både hvad angår indhold, men også selve kvaliteten. Jeg ser sgu meget DR1 og 2 og nyder den reklamefrie ro.

Skrevet af: Newliving
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 13:40
Tag jer nu sammen.

Hvorfor diskuterer om noget som der alligevel ikke kan
gøres noget ved?!

Som Eudlek siger så kan Kanal5 jo ikke gøre for at
Premier League i Spanien sender i 4:3 SD.
Hvad vil i gøre ved det?
Jeg er ovenud tilfreds med Kanal5 i HD. Det er bedre end
det normale digitale signal. Og det er egentlig det der
er vigtigst for mig.

Diskutér nu om noget som der er værd at diskuterer og
ikke sådan noget barnligt pjat...
Sorry boys, men jeg kan simpelthen ikke se problemet
her...

-------------
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center

Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Newliving Newliving skrev:

Tag jer nu sammen.

Hvorfor diskuterer om noget som der alligevel ikke kan
gøres noget ved?!

Som Eudlek siger så kan Kanal5 jo ikke gøre for at
Premier League i Spanien sender i 4:3 SD.
Hvad vil i gøre ved det?
Jeg er ovenud tilfreds med Kanal5 i HD. Det er bedre end
det normale digitale signal. Og det er egentlig det der
er vigtigst for mig.

Diskutér nu om noget som der er værd at diskuterer og
ikke sådan noget barnligt pjat...
Sorry boys, men jeg kan simpelthen ikke se problemet
her...

Ok far så stopper jeg.

I fremtiden vil jeg tie og indordne mig.

Jeg vil ikke diskutere med ligesindede og tager til takke med middelmådighed - her og i alle livets aspekter.

Tak for reprimanden.

Skrevet af: Abaddon
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 13:58
Det er godt nok sjovt som 2-3 personer er så ivrige efter at forsvare Kanal 5, hmm....pudsigt den måde nogle folk åbenbart ikke synes at Kanal5 HD skal vise mere af det som det blev sat i verden til...at vise HD udsendelser.

P.S. Newliving kan du ikke fortælle os hvad der er værd at diskutere? Siden dette jo er så barnligt efter din mening

Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 14:26

Oprindeligt skrevet af Abaddon Abaddon skrev:

Det er godt nok sjovt som 2-3 personer er så ivrige efter at forsvare Kanal 5, hmm....pudsigt den måde nogle folk åbenbart ikke synes at Kanal5 HD skal vise mere af det som det blev sat i verden til...at vise HD udsendelser.

Selvfølgelig skal Kanal5 HD vise alt det HD materiale de kan komme i nærheden af.  Man skal dog også være realistisk; Kanal5 HD har (så vist jeg ved) aldrig sendt La Liga eller Premiere League i HD, så hvis man forventede at Real-Barca ville blive sendt i HD er man da en smule naiv.

Derfor syntes jeg også ordet 'skandaløst', som bruges i overskriften på denne tråd, er temmelig latterligt. Især når man tager i betragtning at Kanal5 vil have mere end almindeligt svært ved at hente et HD signal hjem.

Skrevet af: como
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 14:45
Jeg syntes at det er skandaløst at de sender Real-Barca i 4:3,

Og lige efter sender deres anden kanal 6 villareal-sevilla i 16:9.

Hvor er logikken i det ?.

Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 15:01
Logikken er nok at det signal der bliver broadcastet fra Spanien på Real-Barca har været 4:3 i SD mens det har været 16:9 i den anden kamp

Skrevet af: KasperH
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 15:40

Lige lidt hurtige fakta....

1: Mileparken kan ikke lave tv i HD det har de ikke udstyret til. dvs. alt egen produktion er SD... dog kan de lave det i 16:9 nu!

2: Der bliver lavet PL i HD men det har de ikke retighederne til, det har canal+ som de har købt deres kampe af... SBS har ikke retighederne til PL det har Canal +... de har blot købt nogle kampe af dem!

3: Barca kampen blev lavet af i 16:9 alle der har set kampen er hellere ikke i tvivl om det, deraf den meget uheldige frameing til tider. Men det valgte SBS ikke at få af en eller anden grund! Og nej Sky lavede ikke en extra produktion...

4: Hvis man nu kalder sin kanal for en HD kanal brude den også vise HD indhold, og ikke kun vise HD engang imellem! det er hvad jeg vil kalde falsk markedsføring eller i det mindste på kanten af sandheden!

-------------
Xbox 360, HTPC, panasonic 42pz85 og så er der jo og så alt det andet man får samlet sammen...

Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af KasperH KasperH skrev:

4: Hvis man nu kalder sin kanal for en HD kanal brude den også vise HD indhold, og ikke kun vise HD engang imellem! det er hvad jeg vil kalde falsk markedsføring eller i det mindste på kanten af sandheden!

Kanal 5 har aldrig lagt skjul på at deres HD-kanal blev sendt parallelt med SD-kanalen, og at kun tilgængeligt HD-materiale ville blive vist i HD. De er da osse flinke til at indikere om der er tale om HD-materiale på deres logo.
Men det er selvfølgelig en smagssag om man kan lide konceptet.

Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 16:28

Det er lige meget.... man kan da ikke kalde sig for en HD kanal og kun vise HD engang imellem.... det skulle da være den anden vej rundt! altså at man viser HD det meste af tiden og engang imellem opscaler eller hvordan? fordi reelt er det jo en SD kanal hvor de opscaler for os, istedet for at vi selv skal gøre det og nogengange viser rigtig HD

Taget fra deres Website: Kanal 5 den første danske HD-kanal<--- nej det er i ikke.... i er en kanal der engang imellem viser HD matriale.... og meget oftere viser i americas funniest home video fra 1991 i 4:3

-------------
Xbox 360, HTPC, panasonic 42pz85 og så er der jo og så alt det andet man får samlet sammen...

Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 17:32

Oprindeligt skrevet af HighDef HighDef skrev:

Need I say more?

Sky or så Kanal5?    øh, hvor er sammenligningen udover de er 2 tv kanaler..

Du har vel forstået at fodbold på TV handler om penge og seere..
Kanal5 har slet ikke budget til at spille i den liga.

De er i 2 forskellige ligaer, for at bruge foldbold terms...
kanal5 spiller på lokal fodbolds niveau og  så sammenligner du en danmarks turnering med en brøndby kamp, 2. divison?

Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af HighDef HighDef skrev:

Need I say more?

Sky or så Kanal5?    øh, hvor er sammenligningen udover de er 2 tv kanaler..

Du har vel forstået at fodbold på TV handler om penge og seere..
Kanal5 har slet ikke budget til at spille i den liga.

De er i 2 forskellige ligaer, for at bruge foldbold terms...
kanal5 spiller på lokal fodbolds niveau og  så sammenligner du en danmarks turnering med en brøndby kamp, 2. divison?

Hmmm du siger så at vi ikke kan tillade at forvente en Dansk HD kanal sender HD???

Hvad så med Tv2sport HD... de viser kun HD.

Jeg har ikke noget problem med kanal 5 kun at de siger at de har en "HD KANAL" endda danmarks første! som ikke viser ret meget HD... og iøvrigt ikke er istand til at lave HD tv og det tv der bliver lavet til dem (unge mødre osv.) bliver heller ikke lavet i HD.... hvorfor så lave en HD kanal???

-------------

Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af KasperH KasperH skrev:

Hvad så med Tv2sport HD... de viser kun HD.

Well, ja.. HD udsendelser af ældre årgang.. du ved vel godt, at ligesom nyeste tv på markedet koster top pris, og de ældre modeller ingenting, sådan er det jo også indenfor tvprogram industrien.

Vil du vise nye film, så betaler du ved kasse 1, og kassen.
Er det ældre film, så fås de med ekstra tilbehør og billigere.

Så alt ialt har TV2 FILM HD, jo ikke noget nyt at byde udover ældre film i HD.

edit:
Ups, TV2 Sport HD er en lidt anden sag.. den koster jo ekstra at modtage, og jeg kender slet ikke deres "nyhedsværdi" men sikkert ikke i klasse med Sky.

Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 21:20

pendec, Newliving og Boogie

kommer i fra en anden planet ?

Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 23:10

Pendec, Newliving og Boogie kommer i
fra en anden planet ?

Den skal nok forklares lidt nærmere....

Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 23:13

pendec, Newliving og Boogie

kommer i fra en anden planet ?

Ja,  Jorden? hvor er du oprindelig fra?

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 23:29

Ja,  Jorden? hvor er du oprindelig fra?

En planet, hvor almindelig anstændighed kræver, at man ikke markedsfører sig som HD-kanal, før man har HD-udsendelserne på plads?

Ups. Den planet kommer jeg vist også fra.

Skrevet den: 03-Maj-2009 kl. 23:52

lol - tak allan - håber det er forklaring nok

cheers lads

Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 08:23

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

En planet, hvor almindelig anstændighed kræver, at man ikke markedsfører sig som HD-kanal, før man har HD-udsendelserne på plads?

Kender du ITV HD udsendt fra England?   Denne kanal sender kun et signal når de har et program som er HD.. Er det sådanne forhold du gerne ville have haft?

Så nu er kanal5HD tændt iaften, de sender en serie, eller film, og resten af tiden slukkes, når deres soaps starter.. Det er jo vilkårerne som set i England som eksempel. et alternativ til SD på en HD kanal.

Jeg vil så hellere have en kombi kanal5hd som deler begge programflader. selvom det kræver et SD på en HD kanal.
Da program udbuddet hos kanal5 stadig er ældre så er nogle "ældre" programmer jo stadig SD. Thats life.

og dem som ikke vil acceptere kanal5hd og den måde deres HD sendeflader kører på, de kan jo bare se på en anden kanal. værrere er det vel ikke? men jo, det er så let at kritisere.

Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 08:53
Waw.. Er godt nok glad for jeg finder fodbold noget så extremt kedeligt.. Tænk hvor mange problemer jeg bliver foruden. Samtidig beholder jeg også min tilfredshed til Kanal 5 HD.

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!

Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 10:35

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Waw.. Er godt nok glad for jeg finder fodbold noget så extremt kedeligt.. Tænk hvor mange problemer jeg bliver foruden. Samtidig beholder jeg også min tilfredshed til Kanal 5 HD.

Enig!

Alt kan blive bedre, dog som kanal5hd er nu, så er de godt på vej..

Skrevet af: broeman
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 11:03
Jeg kan nu godt se fornuften i at kalde den HD, da der ellers ville være kunder der klager over at de ikke kan se kanalen eller enkelte indhold. Hvis kanalen dog kunne downgrade automatisk, burde de dog have kaldet den Kanal5+ eller lign.

Men er der nogen der betaler direkte til kanalen? følger den ikke gratis med i YouSee og på Canal Digital med i endda den mindste pakke? Jeg kan godt følge i at man får et kedeligt billede til fodbold man ønsker at følge, men har SBS/Kanal5 lovet fodbold i 16:9 (burde jo komme fra juni) eller i HD? og hvis de gjorde det, så kommer hele bitrate-diskussionen som på TV3 Puls.

Anyways kan jeg ikke se kanalen og har heller ikke lyst til det Men derfor kan man jo godt prøve at holde diskussionen på et sagligt niveau

-------------
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC

Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 11:46

og dem som ikke vil acceptere kanal5hd og den måde deres HD sendeflader kører på, de kan jo bare se på en anden kanal. værrere er det vel ikke? men jo, det er så let at kritisere.

Hvis vi nu lige skulle vende tilbage til trådens udgangspunkt som gik på at det er for ringe at Real-Barca blev sendt i 4:3 SD - og nej, vi kan ikke bare se en anden kanal! Det er jo Kanal 5 der sender den kamp.

Jeg synes informationerne i denne tråd gør at man virkeligt undres over hvorfor de sender den i 4:3 - som minimum burde den sendes i 16:9 som den tilsyneladende er produceret i. Er der nogen der har hørt SBS af hvorfor den blev sendt i 4:3?

Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 12:13

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Enig!

Alt kan blive bedre, dog som kanal5hd er nu, så er de godt på vej..

Godt på vej??? er er da ingen udvikling! og hvad værre er der heller ikke nogen ambitioner fra deres side... som et minimum brude de da lave deres egne ting i HD eller???

Ældre programmer i SD.... hmm kan du sige nye som ældre!

Men ok hvis i er glade er det jo fint. og igen jeg har kun et problem over at de igen og igen hopper over hvor hegnet næsten ikke findes!

-------------

Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 12:17

Hvis du vi laves en kanal der hed tv 16:9, men kun 10-20% af tiden sendte i 16:9 og iøvrigt ikke gjorde noget for at komme højre op end det, ville du så også være ok med det?

Eller den berømte rejesalat uden rejer.... bevars der er da en eller to og derefter står den på pasta, er det også ok med dig.... hvis ja er du da div firmaers våde drøm af en kunde.

-------------

Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 12:49

Jeg er ikke 100% tilfreds med Kanal 5 HD (og slet ikke Real - Barca kampen), men ret skal være ret: Det er blevet bedre. Da jeg startede med at kunne modtage den (for lidt over et ½ år siden) sendte de kun HD i tidsrummet 20-24. Det var både deres serier (CSI, Numbers, Lost osv.) og en stor del af filmene. Men når disse serier så blev genudsendt midt om natten eller om formiddagen, blev de pludseligt sendt i opskaleret SD - på trods af at det var samme afsnit som blev sendt dagen inden i HD.

Jeg har nu oplevet at der sendes HD uden for primetime også, så noget gør de da for at blive bedre.

Mener da også at deres egenproduktion, Comedy-kuren, blev sendt i HD, så mon ikke at flere af deres egne ting også bliver optaget og sendt i HD?

Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Mener da også at deres egenproduktion, Comedy-kuren, blev sendt i HD, så mon ikke at flere af deres egne ting også bliver optaget og sendt i HD?

Nu er produktionerne til Kanal5 ikke altid lavet af dem selv, og det burde nok være sådan at hvis kanal5 lavede egenproduktion, så kunne de ofre lidt på nogle HD kameraer til formålet, det er helt korrekt!

Men når produktion indkøbes, så er det rigtig, at Comedykuren og andre kunne være produceret i HD, da de jo har det som primær business at lave optagelser til TV og ikke at sælge reklame tid og andre redaktionelle indlæg. Så her har de producenter jo nok lidt konkurrence og nogle investerer hurtigere end andre i HD udstyr.

Og ja, måske små skridt og de er på vej mod et bredere udbud af HD matriale. 

Nu er fodboldskampe på tv jo nok ikke billige , som serier, at købe adgang til, så skal de yderligere betale for live HD matriale koster det jo knaster, som der nok ikke er endnu. og ville flere se de fodbold kampe fordi de var i HD? næe, jeg tror de samme fanatikere ville gå til kampen og se den, og dem som så den på tv, så den alligevel, selvom det var i SD.

Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 16:19

Nu er fodboldskampe på tv jo nok ikke billige , som serier, at købe adgang til, så skal de yderligere betale for live HD matriale koster det jo knaster, som der nok ikke er endnu. og ville flere se de fodbold kampe fordi de var i HD? næe, jeg tror de samme fanatikere ville gå til kampen og se den, og dem som så den på tv, så den alligevel, selvom det var i SD.

Nej fodbold er bestemt ikke billigt.... MEN kampen bliver jo i forvejen lavet i HD (de sidder ikke og laver samme kamp 2 gange), det der koster penge er at downlinke den... altså modtage den, da et HD signal jo fylder meget mere. men selv om de ville kunne de ikke da de ikke har udstyret i Milleparken! London.... altså deres transmission kan tage et HD feed, men ikke i DK. og deres udstyr gør igen igen at de ikke kan lave HD tv! Men hvorfor de ikke fik den kamp i 16:9 er mig en gåde

-------------

Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 17:39

ja.. ok, 16:9 er jo noget de alle burde kunne sende, og de fleste nok have mulighed for at kunne modtage idag.

Stod der ikke tidligere i denne tråd at kanal5 skifter til 16:9 inden for kortere tid?

Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 20:16

ja.. ok, 16:9 er jo noget de alle
burde kunne sende, og de fleste nok have mulighed for at
kunne modtage idag.

Stod der ikke tidligere i denne tråd at kanal5
skifter til 16:9 inden for kortere tid?

De skifter blot deres 16:9 udsendelser til ægte 16:9
fremfor det 4:3 letterbox de sender nu. De udsendelser
som de kun laver/indkøber i 4:3 vil stadig blive sendt i
4:3.

Skrevet den: 05-Maj-2009 kl. 13:00

Det er set før, at en tv-station kan vælge en sportsbegivenhed i enten 4:3 SD eller 16:9 HD. Jeg kender ikke direkte årsagen, men det må ligge i de ønsker som aftagerne (tv-stationer) har. Ellers giver det ikke mening.
Og jo, jeg ved godt at HD altid pr definition er 16:9.

Print side | Luk vindue