Print side | Luk vindue

Problemer med hjemmesiden.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=5964
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 12:05

Emne: Problemer med hjemmesiden.
Skrevet af: Thorvald
Emne: Problemer med hjemmesiden.
Skrevet den: 07-August-2005 kl. 16:46

I forbindelse med ustabiliteten af hjemmesiden, er forsiden tilsyneladende taget ud af drift.

Som en positiv sideeffekt, er oversigten over nyeste emner kommet ind på forum siden - det synes jeg faktisk er rigtigt godt!!  Lad den endelig blive der! 

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Svar:
Skrevet af: Maria
Skrevet den: 07-August-2005 kl. 16:56

Hørt! Den er jeg også ret begejstret for

Håber siden snart er ok.

-------------
Mvh Maria

Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 07-August-2005 kl. 17:11

Ja det er meget smart at have den derovere i siden, men jeg savner et link til "seneste 100 emner" og "seneste 500 emner".

Men når forsiden nu kommer op og køre igen, så vil de links jo sikkert være at finde der istedet.

Mvh Michael

Skrevet af: Moef
Skrevet den: 07-August-2005 kl. 18:50

Yes, jeg syntes det er helt ok med højre spalten og seneste indlæg.

Forsiden betyder ikke så meget for mig, bare jeg kan se de seneste indlæg :)

Mvh. Moef

-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard

Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 07-August-2005 kl. 18:58

Jeg er helt enig. Kan faktisk bedre lide siden som den er nu

m.v.h.

Skrevet af: Vendel
Skrevet den: 09-August-2005 kl. 18:29

Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Ja det er meget smart at have den derovere i siden, men jeg savner et link til "seneste 100 emner" og "seneste 500 emner".

Hvis du trykker på søg og skriver f.eks. et e i søgefeltet, får du alle de sidste beskeder i tids rækkefølge. Det er godt nok ikke så let som et link, og det bliver også meget, rigtig meget gult.

-------------
PV

Skrevet af: johnlindgreen
Skrevet den: 09-August-2005 kl. 21:14
Jeg savner forsiden...

Skrevet den: 16-August-2005 kl. 07:03
Vi andre savner også forsiden (jeg gør i hvert fald også), men den sideeffekt, med de ændringer der er sket på forumsiden, må gerne blive der også når forsiden kommer stærkt igen - synes jeg.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: megemar
Skrevet den: 16-August-2005 kl. 09:03

Hi

Til Dem der er igang med at løse problemet med forsiden:

Det virker som om søgningen ikke kan søge i meddelelsesteksten, men kun i overskrift og brugernavn og det er jo ikke altid nok.

-------------
mvh.
Michael

Skrevet af: Carser
Skrevet den: 16-August-2005 kl. 10:09

Hej,

Lidt kommentarer, ris og ros og forslag fra mig.

Forsiden kan jeg undvære. Vigtigst er, at man kan besøge recordere.dk hver gang og læse og skrive indlæg. 

FAQ'en bør recoveres.

Ros til en velfungerende e-mail-underretning om nye beskeder og mange andre ting, der virker rigtig godt.

Ros til alle, der hjælper andre i sine svar. 

Ris til dem, der opretter en "meget vigtig tråd" (eller 15 på en uge med stort set samme spørgsmål - et faktisk eksempel) og som får svar og som ikke kort fortæller, om svaret kunne bruges eller overhovedet er læst. 

Ris til CHART.DK-boksen i bunden. Behøver den være der? Det er fint, vi er nummer et, men et klik på den giver en liste med flere døde links og en hel del pop-up vinduer, der kun delvist hindres af en opdateret XP, kommer op, når man klikker lidt rundt.

Om søg:

Søgning bør ændres, så en besked indeholdende søgeordet kan findes som resultat i stedet for at man skal se efter gule markinger på ofte sidevis af hits, der blot refererer til en tråd. Eller så mange tråde, at det tager alt for lang tid at orientere sig!

På samme måde ville det være rart at kunne linke direkte til en besked for at svare på et spørgsmål, der stilles af nogen, der ikke har fundet og læst svaret, der ofte allerede findes her et eller andet sted.

Om trådtitler:

Ved brug af "opret nyt emne" kunne der poppe en lille tekst op, der fortæller, at "tråden oprettes i _____-forummet", "Ønsker du at ændre forum?" og "Brug om muligt eksisterende tråde" og "Ved ny tråd: Vær præcis med stavning og emne, så andre kan søge på dit emne og finde det".

Hvis man f.eks. vil vide, om man kan få DVD'er med 2 skrivbare lag på hver side er "Et spørgsmål", "hjææælp søges", "DVD???????", "Hvem har dem?" ikke særligt præcist. Tråden kunne f.eks. kaldes "Tosiders DL-DVD'er."

Om indsatte billeder:

Jeg har brugt det lidt og flere af billederne, jeg uploadede er nu blot krydser = væk eller off-line. Hvorfor det? Kan det løses?

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-September-2005 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Det har i så fået nu

Vælg Seneste emnerSeneste emner i menuen, eller tryk http://www.recordere.dk/forum/topics_list.asp?topics=50 - Se flere emner.. i emne-oversigten (de gør det samme)

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 23-September-2005 kl. 17:05

Hej,

Jeg synes på det sidste, at siden her har fungeret rigtig godt. Forsiden kan jeg godt undvære. Dog er der ind i mellem ingen adgang til siden. Der kommer ikke en ”siden kunne ikke findes” op, men den hentes heller ikke.

Er der en flaskehals et sted?

Og hvorfor er der ofte mange minutters forskel på, hvornår en besked postes og hvordan den tiddstemples på listen over nyeste beskeder?

…ude af sync og cirkulation, men sig det endelig ikke til nogen…

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.

Skrevet af: tychsen
Skrevet den: 16-Oktober-2005 kl. 22:20
Er den manglende forside et resultat af brugernes ønske, eller er de tekniske problemer stadig ikke løst???

Pøj pøj med det, såfremt der stadig er vrøvl med siden...

-------------
https://www.studyshop.dk/ti-nspire-licens-cas-elev-software-leje-texas-instruments-student" rel="nofollow - Nspire software , Beer Pong Bord

Skrevet af: karlsen
Skrevet den: 16-Oktober-2005 kl. 22:26

Mht oversigten over de sidste 50 emner - er det muligt at få påført  navn på den sidste person der har lavet et indlæg?

Skrevet af: laursen
Skrevet den: 16-Oktober-2005 kl. 22:27

Jeg synes de sidste par dage har siden været lidt 'on'/'off'. Hveranden eller tredie forespørgsel har for mig endt i tom side (kun baggrunden vises) - og desværre mistede jeg et indlæg jeg ellers havde brugt 20 min. på at forfatte  (endte i '404 not found' ved tryk på 'Besvar').

Nå, jeg kan vist kun opfordre alle til at huske at ligge indlæg på klippebordet inden der trykkes 'Besvar' (gøres hurtigt og simpelt ved at trykke <Ctrl>-A efterfulgt af <Ctrl>-C, skulle indlægget senere indsættes igen trykkes blot <Ctrl>-V).

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet den: 28-December-2005 kl. 11:41
Jeg får ret tit denne fejl: 

msxml3.dll error '80072ee2'

The operation timed out

/absolutecr/xlacr.asp, line 11

En refresh hjælper som regel.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Rasmus Andersen
Skrevet den: 29-December-2005 kl. 08:30
Jeg får også tit disse fejl. Generelt virker forummet meget langsomt.

Skrevet den: 29-December-2005 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Jeg synes de sidste par dage har siden været lidt 'on'/'off'. Hveranden eller tredie forespørgsel har for mig endt i tom side (kun baggrunden vises) - og desværre mistede jeg et indlæg jeg ellers havde brugt 20 min. på at forfatte  (endte i '404 not found' ved tryk på 'Besvar').

Har selv bemærket det, også problemet som Thorvald beskriver ovenfor med en fejl på en Microsoft XML komponent.

Har muligvis fundet en løsning nu - med en metode som undgår den komponent som fejler på webserveren - så må vi se

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 29-December-2005 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Rasmus Andersen Rasmus Andersen skrev:

Jeg får også tit disse fejl. Generelt virker forummet meget langsomt.

Det skulle også være blevet bedre nu, altså at forummet er blevet hurtigere til at navigere rundt.

Dog kan det stadig tage tid at poste et nyt svar når der er mange brugere inde samtidig, altså nogle sekunder fra man trykker "besvar" til siden er klar igen.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: folp
Skrevet den: 29-Januar-2006 kl. 18:01

Er jeg den eneste der ikke har kunnet komme ind på recordere.dk i dag?

-------------
MVH Frank Pedersen

Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 29-Januar-2006 kl. 18:04

Nej, du er ikke den eneste. Du kan også se at der er en store "hul" i indlægene.

m.v.h.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Januar-2006 kl. 18:05

Du er ikke den eneste, forummet har været nede siden i nat, og til Ca. 16:15 i dag.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 29-Januar-2006 kl. 18:10
Yeps, meget lange svartider.

-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard

Skrevet den: 29-Januar-2006 kl. 22:20

Hej Alle

Ja, der var ingen adgang til udbyderen hele dagen. Men ved endnu ikke hvorfor (de plejer at skrive ud - men har nok travlt).

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 30-Januar-2006 kl. 16:36

Hej Alle

Recordere.dk har også lige været ude af drift i en periode her til eftermiddag. Det var en følge af nedbrudet i weekenden, hvor en defekt netværksenhed (en router) gjorde hjemmesiden utilgængelig.

I dag skulle der udskiftes en harddisk.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 01-Februar-2006 kl. 22:30

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Yeps, meget lange svartider.

Vi er klar over det, siderne er blevet ramt af stor popularitet. Så nu tager vi konsekvensen, og giver hjemmesiden mere kraft. Sker måske allerede i februar måned, men vi skal nok holde jer underrettet 

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: karlsen
Skrevet den: 02-Februar-2006 kl. 09:21

Skrevet den: 06-Marts-2006 kl. 22:45

Hej Alle

Vi har fået vores helt egen server på internet nu, og er ved at klargøre den til driften af recordere.dk

Der går nok lige et par uger endnu inden den er fuldt "kamp klar". Men når den tager over, skulle problemerne med de lange svartider gerne være fortid.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: vipmlo
Skrevet den: 06-Marts-2006 kl. 23:01
Weeeeee

-------------
--> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13482 - Hjemmebio@vipmlo
--> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52935 - Børnebio@vipmlo

Skrevet af: SMS
Skrevet den: 06-Marts-2006 kl. 23:56
Det lyder godt Lars 

-------------
/ Venlig hilsen Søren.

Skrevet den: 14-Marts-2006 kl. 00:02

Hej Alle

Så er vi midt i skiftet af webserver

Skift af webserver

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 14-Marts-2006 kl. 15:44
Ok, hvornår er "vi" helt oppe at køre igen?

-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">

Skrevet den: 14-Marts-2006 kl. 17:12

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Ok, hvornår er "vi" helt oppe at køre igen?

Der går typisk 1 døgns tid, inden alle navneservere på internet er blevet omstillet til at pege på den nye server istedet.

Men når der står:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10375&PN=1 -

Skrevet af: Prasmus
Skrevet den: 14-Marts-2006 kl. 17:52
Så er jeg på den nye nu...... 

Synes også det går væsentligt bedre, men der er stadig rimelig lange svartider når man vælger indlæg fra listen over nyeste indlæg !

obs: ovenstående er på ingen måde en klage, det er en oplysning !

Mvh Peter

Skrevet den: 14-Marts-2006 kl. 21:35

Nu synes jeg, det kører ganske hurtigt og efter lidt spøjse koder i e-mail-underretninger tidligere på dagen er de nye atter til at læse.

Tillykke med og tak for den nye webserver!

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 14-Marts-2006 kl. 21:40

Tillykke med og tak for den nye webserver!

fra mig også - selvom jeg desværre ikke oplever nogen hastighedsforbedringer i svartider pt., men hvis databaserne stadig ligger på den gamle server, er det muligvis derfor.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: klinge
Skrevet den: 14-Marts-2006 kl. 21:54

Fedt at høre at der bliver arbejdet på hastigheden af denne gode webside.

Men jeg må desværre give spawn ret. Jeg oplever heller ingen forbedringer på den nye server. (som jeg kan se jeg er på øverst på siden).

-Morten

Skrevet af: j_skib
Skrevet den: 14-Marts-2006 kl. 22:37
Hej Lars.

Jeg har problemer med tilmeldigt af fælleskøb. Jeg har 4 gange forsøgt at bestille 3 stk Digiality CX-302T med 80GB HDD, alle gangene uden held. Jeg får en fejlmeddelelse lydende :
Server object error 'asp 0177: 800401f3
Server.Createobjet failes
osv......

Jeg vil forsøge igen i morgen, der er sidste dag for tilmelding (skyldes dette server skift, eller er det mig der kløjs i det?).

Venlig hilsen
Jørgen.

Skrevet den: 14-Marts-2006 kl. 23:28

Oprindeligt skrevet af j_skib j_skib skrev:

Jeg vil forsøge igen i morgen, der er sidste dag for tilmelding (skyldes dette server skift, eller er det mig der kløjs i det?).

Ja, der var lidt problemer. Men tilmeldingerne til fælleskøb virker igen nu.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 15-Marts-2006 kl. 15:40

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

selvom jeg desværre ikke oplever nogen hastighedsforbedringer i svartider pt., men hvis databaserne stadig ligger på den gamle server, er det muligvis derfor.

Der kigges på forskellige ting som kan forbedre hastigheden

Første trin var at flytte indhold fra et ordinært webhotel, til vores helt egen server på internet.

Andet trin er do. for databaserne (MsSQL) og her er forum-databsen lige blevet flyttet. Der mangler dog stadig de andre databaser.

Tredie trin er at optimere de ting som iøvrigt kan give flaskehalse. Det er især mail, da der ryger rigtig mange mails afsted hvergang i trykker "send" i et emne.

Men det vigtigste lige nu, er at vi har fået en god platform for den videre udvikling af recordere.dk. Så får vi nok has på svartids-problemerne hen ad vejen.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 16-Marts-2006 kl. 23:57

Hej Lars

Har faktiskt kunnet mærke store svartidsforbedringer idag, hele dagen, så flyt af forumdatabasen har ihvertfald hjulpet meget.

Super - tegner rigtigt godt

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 00:21

Jeg synes også, der er ved at være fart på nu! Og billeder kan atter uploades.

Dog får jeg ofte en server-fejlmeddelelse lige efter send besked/besvar selvom beskeden er kommet godt afsted. En fejl, der er kommet og gået i al den tid, jeg har været med hér.

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 08:37

Hej Carser

Ja, den der "All servers failed to receive the message" arbejdes der på.

Selve indlægget er dog postet i forummet, når man møder den fejl, for fejl-meddelelsen har noget med mail at gøre.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 11:29

Hej Lars,

Jeg har aldrig tænkt over, at den har med mail at gøre. Fejlen viser sig hos mig som "HTTP 500 serverfejl + siden kan ikke vises/blev ikke fundet". 

Jeg håber det bliver løst, for det er vist grunden til, at mange får postet eller oprettet noget/det samme flere gange og at der ikke kommer en mail, man ellers "abonnerer på".

Indtil det er på plads: Jeg bruger "Tilbage", når jeg får fejlmeddelelsen. Så kan jeg se, om det jeg skrev blev postet eller ej. På det sidste er det kommet med - heldigvis  - der har tidligere været perioder, hvor det man skrev simpelthen gik tabt. 

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 11:56

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Jeg har aldrig tænkt over, at den har med mail at gøre. Fejlen viser sig hos mig som "HTTP 500 serverfejl + siden kan ikke vises/blev ikke fundet". 

Nåeh ja

Hvis du vil se hvilke fejl der ligger bag, og du bruger Internet Explorer, kan du gøre følgende:

Vælg "Funktioner - Internet Indstillinger"

Faneblad "Advanceret"

Fjern fluebenet i "Vis meddelelser om uskadelige HTTP-fejl"

Det er ihvertfald nemmere for mig - for HTTP ERROR 500 fortæller ikke noget jeg kan bruge i fejlsøgningen sammen med udbyderen

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 12:06

Tak for tippet, jeg har rettet i indstillingen og trykker nu med bævende hænder på "besvar"...

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 12:09

Voila! Ingen fejl set herfra.

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 23:45

I øvrigt er der virkelig ved at være stabilitet, fart på og e-mailunderretninger, der kommer igennem, på den nye server.

Ja, i begynder at mærke effekten af den nye server

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 18:55

Jeg har siden sidst set denne her ved ca. hvert andet "posting-forsøg"

jmail.Message error '8000ffff'

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

/forum/functions/functions_send_mail.asp, line 335

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 19:12
Den har jeg slet ikke set.....den må være specielt lavet til dig .....

Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 22:32

Jeg har siden sidst set denne her ved ca. hvert andet "posting-forsøg"

jmail.Message error '8000ffff'

Det er en fejlmelding fra den indbyggede lødigheds detector
Jeg går ud fra du kan tage en spøg hmm, nå ikke , av !

<>Seriøst :
Jeg har fået den en gang i dag, det er vist problemer med at oprette eller slippe af med mails. Gætter på at jmail er et cgi eller lignende der sender mails ud til dem som skal have besked om en ny message i tråden.

Lars : Der er godtnok kommet speed på systemet, det er virkelig dejligt !!!!

Mvh Peter

Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 22:44
Fejlen opstår, når Jmail (mailsenderen til notfikationerne i forummet) fejler, enten pga. fejl i modtagers e-mails (Lars, brug "on error resume next" kommandoen) eller fejlen kan opstår fordi Jmailens software version ikke understøttes.

Skrevet den: 23-Marts-2006 kl. 23:07

Til de sidste tre:

Jo, jeg kan sagtens tage en spøg, og DonJensen fik mig til at le.

MEN hindrer fejlen mails med lødige svar fra OS i at nå frem til spørgeren, der har et eller andet

dyyyybt seriøst problem, er det lidt trist at taste løs, trykke "Besvar" og så møde fejlen - som i øvrigt er den eneste, jeg møder nu, hvor det ellers kører meget fint.

Jeg valgte at paste fejlmeddelelsen ind, så webmaster kunne analysere den nøjere. (Se evt. også side 3 om browsersettings). Og KLR's udmærkede svar handler også om dette.

Det kunne løses. Ikke sandt Lars?

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet den: 24-Marts-2006 kl. 09:38

Oprindeligt skrevet af KLR KLR skrev:

Fejlen opstår, når Jmail (mailsenderen til notfikationerne i forummet) fejler, enten pga. fejl i modtagers e-mails (Lars, brug "on error resume next" kommandoen) eller fejlen kan opstår fordi Jmailens software version ikke understøttes.

Der er mange ting som kan give den fejl, det kan også være netværksrelateret, SMTP-server osv.

Vi har kæmpet med problemet længe, og det er blevet meget bedre efter at vi kom over på en ny server og bruger en localhost SMTP server nu (en lokal mail-server)

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 01-April-2006 kl. 00:33
På Links -> Leverandører virker en del ikke længere. F.eks. God Pris.

Skrevet den: 17-April-2006 kl. 00:02

Nu synes jeg, det hele længe har kørt stabilt og hurtigt.

Og så er der lige kommet nye knapper og en let ændret baggrund på hvert andet indlæg - det er nydeligt, og "svar m/citat" er en mere logisk betegnelse end den tidligere "citér".

fra mig!

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet af: 1mba
Skrevet den: 17-April-2006 kl. 15:40

Hej...

Jeg må give Carser ret det køre stabiltClap og de nye knapper er mere sigende, men knappen "besked" burde den ikke hedde "post" eller "mail" da det jo er det den er til???Wink

-------------
Venligst Michael / 1mba

Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF   Meget Tilfreds.

Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv.

Skrevet den: 17-April-2006 kl. 16:10

Oprindeligt skrevet af 1mba 1mba skrev:

Jeg må give Carser ret det køre stabiltClap og de nye knapper er mere sigende, men knappen "besked" burde den ikke hedde "post" eller "mail" da det jo er det den er til???Wink

Jo, det kan da godt være - det prøver vi

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 17-April-2006 kl. 23:42
Der er stadig problemer med Leverandør links som beskrevet ovenfor.

Hvordan skal man rapportere fejl som opfordret på forsiden? I denne tråd? Hvad med en link fra opfordingen?

/John

Skrevet af: laursen
Skrevet den: 18-April-2006 kl. 19:20
Har lige opdaget at knappen 'Vis kladde' er tilbage - YAAHHUUU!!!!

Ved ikke hvor længe den har været der - men den har jeg savnet RIGTIG LÆNGE..... TAK!!

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet den: 18-April-2006 kl. 19:48

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Har lige opdaget at knappen 'Vis kladde' er tilbage - YAAHHUUU!!!!

Ved ikke hvor længe den har været der - men den har jeg savnet RIGTIG LÆNGE..... TAK!!

Den vendte tilbage i forbindelse med den nye server, hvor forum-softwaren blev opdateret.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 19-April-2006 kl. 16:25
Vedr. "Ophæv underretning" funktionen under ens profil.

Jeg kan ikke få det til at virke? Jeg bliver stadig "spammet" for vildt fra emnet - forum_posts.asp?TID=11019 - Fælleskøb på Samsung 2006-modeller LCD , skulle aldrig ha' skrevet i dette emne 

Omkring 60-70 mails om dagen, samsung er HOT, ingen tvivl!!

Er der problemer med denne funktion?

Mvh. Moef

-------------

Skrevet den: 19-April-2006 kl. 22:46

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Vedr. "Ophæv underretning" funktionen under ens profil.

Jeg kan ikke få det til at virke? Jeg bliver stadig "spammet" for vildt fra emnet - forum_posts.asp?TID=11019 - Fælleskøb på Samsung 2006-modeller LCD , skulle aldrig ha' skrevet i dette emne 

Omkring 60-70 mails om dagen, samsung er HOT, ingen tvivl!!

Er der problemer med denne funktion?

Ikke det jeg ved af. Normalt virker det at ophæve email underretning.

Får du stadig mails ?

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 20-April-2006 kl. 10:25
Hejsa Lars,

Jeg kunne ikke slå underretning fra via den funktion i min profil. Men jeg løste problemet ved, at poste et indlæg i Samsung.. emnet, og så fjerne hakket - send svar til min email-adr. :)

Så det er helt ok nu.

Moef

-------------

Skrevet den: 20-April-2006 kl. 10:38
Hej Moef

Jeg tror underretnings flaget i din profil er en som gør at du automatisk tilmeldes underretning i en tråd du skriver i (du kan også gøre det i tråden selv manuelt). Dvs. det er "fremtids" flag og den har ikke tilbagevirkende kraft.

I hver enkel tråd kan du nederes slå fra eller til om du ønsker underretning, og det er den du skal benytte til at fjerne en underretning.

Det er selvfølgeligt bøvlet hvis man vil blive fri for de 200+ tråde man har underretning i, for så skal de slåes fra enkeltvis.
Omvent er det jo ikke smart at profil flaget sletter alle  underretninger, for det er måske ikke det som ønskes af brugeren - der kunne jo være en håndfuld gamle tråde man gerne ville have underretning i, men ikke ønskede det frem over i alle tråde der skrives i.

Sagt på en anden måde, det er umuligt at gøre alle tilfredse 

Mvh Peter

Skrevet den: 20-April-2006 kl. 10:52
Hmm... hvis jeg læser funktionen i profilen korrekt "ophæv underretning"- så burde det være muligt, at fjerne/tilføje et, flere eller alle (på én gang) emner i forbindelse med underretning. Men det er da muligt, at man selv som du skriver, manuelt skal opsøge sine emner for at gøre det?!

Men okay, det var nu kun lige fordi jeg havde været inde over Samsung tråden med et par kommentarer. Ud over dette, har jeg ikke penge der står fladskærms TV på lige p.t. - så interessen for mails var ikke så stor. Men jeg fik rigtig mange mails

Moef

-------------

Skrevet den: 20-April-2006 kl. 16:21
Hej igen

Ok, jeg har været inde og kigge i kontrol panelet under Email underretning og der kan jeg godt se hvad du mener, der listes alle de tråde man har underretning på, og man kan hakke af på hvilke det skal ophører.

Enten er det nyt, eller også har jeg bare ikke opdtaget det før.
Jeg snakkede om den prik man kan sætte under ens profil, hvor de fleste af ens data står - jeg undskylder hvis jeg har skabt mere forvirring, det var ikke meningen.

Om det så virker eller ej, skal jeg lade være usagt, jeg har ikke prøvet det.

Mvh Peter

Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 16:01

Hejsa,

De seneste dage er der ofte gået 2-3 timer fra en besked/et svar er postet til der kommer e-mail underretning om det.

Jeg ved ikke, om det skyldes noget i forummets grej+software eller om det er noget andet på nettet, der spiller ind. Jeg har TDC WebSpeed, og normalt kommer mails til mig stort set igennem lige med det samme.

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet den: 04-Maj-2006 kl. 23:33

Att. Webmaster:

Nu fik jeg en underretning, der var over 7 timer undervejs. 

Jeg har testet mails til mig selv via egne mailkonti mellem flere adresser - der er p.t. kun sekunder mellem afsendelse og modtagelse. 

-------------
M.v.h. Carser

Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 00:39

Nu fik jeg en underretning, der var over 7 timer undervejs. 

Ok. Jeg modtager selv kopier af alle mails på GMail, og registrerer ingen delay dertil. Tværtimod er de lynende hurtigt fremme.

Mit bedste bud er et filter hos TDC, der bremser mails. Undersøger dem for spam, børneporno og hvad de ellers sorterer på.

Men check evt. headerne i de mails, der kan man nogle gange se hvilke systemer de har passeret på vejen. Så kan du måske se, hvor mailen blev hængende.

Og er det TDC - så fejlmeld det til dem.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 05-Maj-2006 kl. 01:12

Tak Lars.

Nu går det hurtigere igen og jo, i en header på den meget forsinkede mail er der noget med "intermail". Om det så er TDC's filter og om det er det, der har hængt gevaldigt ved jeg ikke. Godt, at det ikke er en fejl på jeres server. Det troede jeg - sorry!

Print side | Luk vindue