Print side | Luk vindue

Oppo 983 og reg. 1

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59821
Udskrevet den: 28-September-2024 kl. 07:35


Emne: Oppo 983 og reg. 1
Skrevet af: hellediedk
Emne: Oppo 983 og reg. 1
Skrevet den: 06-Maj-2009 kl. 11:10
Hey.

Jeg har et problem når jeg afspiller reg 1 film på denne afspiller. Det hakker en del i billedet. Har prøvet med to forskellige "skærme". Først projektor og senere pio 5090H og det er det samme. Jeg har både prøvet at sende et 720p og 1080p signal og der var ingen forskel. Nogen, der har et forslag?

/jonathan



Svar:
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 06-Maj-2009 kl. 15:39

Oprindeligt skrevet af hellediedk hellediedk skrev:

Hey.

Jeg har et problem når jeg afspiller reg 1 film på denne afspiller. Det hakker en del i billedet. Har prøvet med to forskellige "skærme". Først projektor og senere pio 5090H og det er det samme. Jeg har både prøvet at sende et 720p og 1080p signal og der var ingen forskel. Nogen, der har et forslag?

Du har formentligt afspilleren sat op til PAL output, så konverterer den NTSC film til 50 Hz, også på HDMI udgangen. Du skal sætte output til "auto":

Stop afspilning>setup>preferences>tv type>auto.

(side 58 i manualen).

Bemærk at hvis du vælger output med p/n knappen på fjernbetjeningen, bevares det ikke som en permanent indstilling.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: hellediedk
Skrevet den: 06-Maj-2009 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af hellediedk hellediedk skrev:

Hey.

Jeg har et problem når jeg afspiller reg 1 film på denne afspiller. Det hakker en del i billedet. Har prøvet med to forskellige "skærme". Først projektor og senere pio 5090H og det er det samme. Jeg har både prøvet at sende et 720p og 1080p signal og der var ingen forskel. Nogen, der har et forslag?

Du har formentligt afspilleren sat op til PAL output, så konverterer den NTSC film til 50 Hz, også på HDMI udgangen. Du skal sætte output til "auto":

Stop afspilning>setup>preferences>tv type>auto.

(side 58 i manualen).

Bemærk at hvis du vælger output med p/n knappen på fjernbetjeningen, bevares det ikke som en permanent indstilling.




Hurra... Det virker :-) Tusind tak for hjælpen...

/jonathan



Print side | Luk vindue