Print side | Luk vindue

Hvilke DVB-T kanaler kan jeg modtage(Kbh)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59875
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 08:34

Emne: Hvilke DVB-T kanaler kan jeg modtage(Kbh)
Skrevet af: ij6210
Emne: Hvilke DVB-T kanaler kan jeg modtage(Kbh)
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 12:26
Hej

Hvilke DVB-T kanaler kan jeg modtage hvis jeg anskaffer mig en MPEG4 dekoder og f�r et godt antennesignal i K�benhavn?

Jeg ved at jeg kan modtage DR1, DR2 og TV2 (de kr�ver endda kun MPEG2, men jeg k�ber en MPEG4 for at v�re bedre fremtidssikret).

Kan jeg modtage Kanal K�benhavn? (mener jeg godt)
Er der �vrige danske kanaler?
Hvad med svenske kanaler?
Og vil jeg med en optimal antenneforbindelse kunne tage noget tysk?

Svar:
Skrevet af: vasif
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 12:35

Du kan modtage G-TV, som er en gaming-kanal, og som sendes 24 timer i døgnet, omend meget af det, er det samme. Men hvis du er til gaming, er det en ret god kanal, men kvaliteten er desværre slet ikke god.

Så kan du modtage Kanal KBH.

Af svenske kanaler bør du med en kraftig udendørs antenne kunne modtage TV4, samt TV6, hvoraf sidstenævnte sender landskampen imellem Sverige og Danmark. Kvaliteten på disse kanaler er rigtig fornuftig, og kan vel sammenlignes lidt med DR1 og DR2.

For at tage tyske kanaler, skal du nok bo meget tættere på grænsen. Jeg bor selv i Storkøbenhavn, og har en kæmpe antenne på taget, men kan ikke tage de tyske.

Skrevet af: vasif
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 12:46
Efter oktober 2009 kan du desuden modtage DR HD, DR KULTUR, DR RAMASJANG og DR FOLKETING.

Skrevet af: miri
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 13:45

På den svenske side er der foruden TV4 og TV6 naturligvis også SVT1 og SVT2 + en kombineret børne- og videnskabskanal, SVT24, der er en nyhedskanal, samt nogle lokalkanaler og 3 radiokanaler

Alt sendes i MPEG2 

-------------
miri

Skrevet af: ij6210
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

På den svenske side er der foruden TV4 og TV6 naturligvis også SVT1 og SVT2 + en kombineret børne- og videnskabskanal, SVT24, der er en nyhedskanal, samt nogle lokalkanaler og 3 radiokanaler

Alt sendes i MPEG2 

Tak, det var præcis det jeg gerne ville vide.

Print side | Luk vindue