Print side | Luk vindue

Besøg hos Sparshop m/billeder

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Nyheder, anmeldelser & omtaler
Forumbeskrivelse: Til nyheder, anmeldelser, omtaler (links også velkomne)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59903
Udskrevet den: 27-November-2024 kl. 07:21

Emne: Besøg hos Sparshop m/billeder
Skrevet af: Hother
Emne: Besøg hos Sparshop m/billeder
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 21:53

Jeg har lige været på en kortere tjenesterejse til Aalborg. Og i den forbindelse havde jeg fået den tanke, at det kunne være morsomt at besøge Sparshop A/S. Forretningen, som både er en fysisk såvel som en internetbutik, har leveret flere af de anlæg der pt indgår i mit set-up.

Når jeg besluttede at lave en reportage fra butikken skyldes det egentligt det faktum, at flere af vore medlemmer har købt Pioneer TV, receiver og andet udstyr fra butikken. Jeg tænkte så, at det måske for mange kunne være rart at få sat ansigter m.v., på den internetbutik man har handlet hos.

Jeg skal lige for en sikkerheds skyld gøre opmærksom på, at recordere.dk intet har med dette indlæg at gøre, at det fra min side heller ikke er ment som en reklame for Sparshop. Jeg har heller ingen interesser i Sparshop - det skulle da lige være, at jeg sørme gerne snart vil modtage min nye Pioneer receiver fra dem Så skulle det vist være bragt på plads.

Sparshop er ikke beliggende i Aalborg, men i Nørresundby. Tag endelig ikke fejl af det. Når jeg pointere den forskel så kraftigt skyldes det jo, at jeg fik øje på et fotoapperat til fremstilling af pasfoto. Da jeg spurgte nærmere ind til det fænomen fik jeg den forklaring, at så var deres kunder jo fri for at krydse Limfjorden og tage til ind til Aalborg.

Butikken giver såmænd ikke meget væsen af sig. Den virker ret neutral, og går man de forskellige 5 butiksvinduer igennem kan man skam også finde et mindre udvalg af elektriske køkkenmaskiner. Det er dog bestemt ikke køkkenudstyr der præger butikken når man er kommet ind. Her husere et skønt udvalg af fladskærme fra Sony, Pioneer og Panasonic - ja der sikkert også andre fabrikater. Udover fladskærme findes naturligvis forstærkere fra bl.a. Onkyo og Pioneer, Blu-Ray afspillere og andet guf, som nok kan få en nørd-besøgende til at gå rundt og slikke sig om munden.

Til dagligt betjenes man af de ovenstående herrer som hedder henholdvis Bent og Ole. De to kan fortælle mange gode beretninger fra deres karrierer indenfor Radio og TV området. Bl.a. fik jeg jo at vide, at TV fra gammel tid primært typisk blev solgt fra cykelhandlere - og med lidt rewind på min hjerne kom jeg sørme i tanke om, at mine forældres første TV faktisk kom fra en cykelhandler i Glostrup. 

Butikken er ikke speciel stor, men godt og hyggeligt indrettet. Der er ikke den store lagerkapacitet, og de fleste lagervarer opbevares, sikkert meget fornuftigt på et fjernlager. Specielt havde jeg jo øje for deres Pioneer Showroom, som desværre lige for tiden er under ombygning. Jeg kunne dog få øje på et set-up af Pioneer udstyr. Dette bestod af et TV fra PDP 5090 serien (ISF kalibreret), med tilhørende Blu Ray afspiller, forstærker og højtalere i et 5.1 set-up.

Til gengæld noterede jeg mig, sikkert til stor glæde for kommende Panasonickøbere, at Panasonic her fra 1. maj har det man kalder en 0 pixel garanti.

Udover Pioneer set-uppet var der opsat andet guf, bl.a. et Sony LCD TV

Jeg faldt også denne Pioneer VSX-LX50 receiver, som jeg meget naturligt, på grund af min egen manglende receiver, var ved at tage under armen på vejen ud. Den viste receiver er en udgået model, men at den for lov til at føre en hensynende tilværelse hos Sparshop er mig en gåde. Den kan erhverves for under 6.000 kr.

Der findes skam også i udvalg i diverse udstyrsdele, når man nu alligevel har overtrukket sit Dankort, og allerede i tankerne er beskæftiget med sin bankrådgiveres reaktion. Et fornuftigt udvalg af kabler m.v. sikrer med al sandsynlighed, at overtrækket ikke bliver mindre.

En stor tak for kaffe og en hyggelig stund hos Sparshop. Jeg kigger sikkert forbi en anden dag

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-Maj-2009 kl. 23:48

Ser hyggeligt ud med fotos af de mennesker som har butikken. Det er noget andet end at komme ind i Elgiganten. Reportagen er velskrevet og vedkommende.

Ærgerligt at du ikke kunne få din reciever med under armen

Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 00:16
Hov hov...det hedder Nørresundby

Fin lille biks som jeg selv har besøgt et par gange.

Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 00:27

Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Hov hov...det hedder Nørresundby

Fin lille biks som jeg selv har besøgt et par gange.

Jeg er helt nede på knæerne - undskyld, er nu rettet

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ser hyggeligt ud med fotos af de mennesker som har butikken. Det er noget andet end at komme ind i Elgiganten. Reportagen er velskrevet og vedkommende.

Mange tak for dine venlige ord Kampus.

Hvis der viser sig interesse for denne type af indlæg kunne jeg da godt tænke mig at lave nogle flere småreportager af denne type. Problemet er jo, at det tager tid at lave, og indlægget forsvinder ud af "forsiden" hurtigt, og så er der kun få der læser reportagen.

Min receiver under armen på vej ud - ja det ville have været lækkert. Men det er nu ikke Sparshops skyld, at jeg har ventet, hvad føles som måneder

-------------

Skrevet af: T-teknik
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 10:45
Fint indlæg - flere reportager fra andre butikker

Det er nok svært for nogle, når HiFiKlubben ligger lige over på den anden side af broen i Ålborg.

Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 12:42

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Fint indlæg - flere reportager fra andre butikker

Det er nok svært for nogle, når HiFiKlubben ligger lige over på den anden side af broen i Ålborg.

Takker. HIFIKLUBBEN, jo men de forhandler jo for en stor del helt andre fabrikater

-------------

Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Fint indlæg - flere reportager fra andre butikker Det er nok svært for nogle, når HiFiKlubben ligger lige over på den anden side af broen i Ålborg.

Takker. HIFIKLUBBEN, jo men de forhandler jo for en stor del helt andre fabrikater

Det er korrekt - men så kan det jo blive en pæn vandretur mellem butikkerne en dag hvor solen skinner
- måske man skulle overveje sådan en tur.

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 14:01

Godt indlæg!

Det er altid godt at kunne sætte ansigt på en person, og når det er en internet butik er det jo sjældent det sker for os.

Flere af dem , tak!

Skrevet af: jeje
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 14:33

Det staves Aalborg - men du er måske fra Århus?

Skrevet af: jeje
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 14:49
Pioneeren hang ikke på væggen og kunne ikke prøves i forgårs (den var vist solgt). De skriver kunder op mod depositum til de Pioneer, som de får til august.

Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 15:01

Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Pioneeren hang ikke på væggen og kunne ikke prøves i forgårs (den var vist solgt). De skriver kunder op mod depositum til de Pioneer, som de får til august.

Det skal nok passe. Jeg var i Sparshop mandag i denne uge, og fik vist også at vide at panelet var solgt

-------------

Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 15:08

Næh - jeg er bosiddende i nordjylland.
Og du har ret, hvis du slår op i områdekøreplanen for NT, så staves det med AA, men ellers er Å ved at være ligeså gangbar i dag - hvis det slås op i Nudansk Ordbog så bliver der henvist til begge måder

Men lad det ikke skille os ad - det handler jo om butikken.

Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 15:25
Oppo vil næppe være at finde hos Sparshop, når den kommer til landet - men man kan jo altid tage et kig i butikken.

Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 15:56

Ja fint indslag og egentlig rart at få sat ansigter på nogle man kun har handlet med over nettet

Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Ja fint indslag og egentlig rart at få sat ansigter på nogle man kun har handlet med over nettet

Godt at høre

-------------

Skrevet af: Stefan V
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 21:31
Jeg kan også kun tilslutte mig koret. Rigtig lækkert med et kig på en ellers "ukendt" netbutik. Godt arbejde
Hvad med bare at lave et underforum der hedder forhandlere?

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan

Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 22:18

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Jeg kan også kun tilslutte mig koret. Rigtig lækkert med et kig på en ellers "ukendt" netbutik. Godt arbejde
Hvad med bare at lave et underforum der hedder forhandlere?

Hvad angår det sidstnævnte så må du sende en PM til Lars (ejeren af recordere.dk)

Takker for dine fine ord. Dette indlæg er nok mest en test af om der er en egentlig interesse for den slags reportager. Hvis det viser sig positivt vil jeg forsøge at få Lars til at overveje om disse reportager kan indgå som egentlige recordere.dk indslag.

Problemet er nok også, at nogen vil kunne opfatte disse indslag som reklame for udvalgte forhandlere, og det er jo ikke meningen

-------------

Skrevet af: Stefan V
Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 22:38
Det er rigtig nok, men så kunne man jo lave en lille afstemning mellem nogle butikker, og så besøge den flest finder attraktiv

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan

Skrevet den: 08-Maj-2009 kl. 22:52

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Det er rigtig nok, men så kunne man jo lave en lille afstemning mellem nogle butikker, og så besøge den flest finder attraktiv

Ah...sådan hænger det nu ikke sammen. De steder som jeg eventuelt vil besøge, afhænger lidt af hvor jeg bevæger rundt i landet.

-------------

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 00:38
Spændende at se lidt billeder fra en butik jeg ligesom mange andre har handlet i, uden at have besøgt.

Rigtig god service og gode priser.
Kan anbefales.

Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 09:49

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Spændende at se lidt billeder fra en butik jeg ligesom mange andre har handlet i, uden at have besøgt.

Rigtig god service og gode priser.
Kan anbefales.

Hej Lahan, det glæder mig du synes om min idé om butiksbesøg 

-------------

Skrevet af: agger
Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 15:12

Hej Hother

Fin reportage , jeg har kendt Ole og Bent i mange år . Er altid blevet behandlet helt perfekt af begge de 2 herrer. Ole arbejdede jo også i en super butik i ålborg,  Ac Radio hvor jeg før lå mine penge , så det har været og er en dyr, men dejlig bekendtskab for fristet ud over alle grænser kan jeg meget let blive hihi. 

hilsen agger

Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

Hej Hother

Fin reportage , jeg har kendt Ole og Bent i mange år . Er altid blevet behandlet helt perfekt af begge de 2 herrer. Ole arbejdede jo også i en super butik i ålborg,  Ac Radio hvor jeg før lå mine penge , så det har været og er en dyr, men dejlig bekendtskab for fristet ud over alle grænser kan jeg meget let blive hihi. 

hilsen agger

Hej Agger, ja de virker begge som hyggelige og kompetente mennesker, og med et glimt i øjet 

-------------

Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 16:07

Hej Hother

hilsen agger

Ac Radio - den har jeg ikke hørt om.

Skrevet af: agger
Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 17:49

hej

undskyld  en lille sidespring når nu du bringer ac på bane er jo nødt til at forklare .

ac radio findes ikke mere, det var en butik i ålborg for mange år siden , den lå  på boulevarden lige over for den gamle administrations bygning,  det var mogens der ejede den han var starte  på vejgård torv først , så overtog han den i centrum efter sin far , ole bestyrede den i vejgård til den blev nedlagt . mogens blev desværre syg og døde  og butikken lukkede . købte en 33" tv for 23000 mange penge den gang ca 15-20 år siden  kan ikke helt huske det har jo havft mange tver siden hihi , men den var meget stor i selve kasssen og man skulle se den på meget stor afstand før billedet så rimlig ud , hvis i så den idag ville i tro det var løgn . så tosset med tv og hvad der til hører  det har jeg altid været .

hilsen agger

Skrevet af: BigBen
Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 18:34

Problemet er nok også, at nogen vil kunne opfatte disse indslag som reklame for udvalgte forhandlere, og det er jo ikke meningen

Lad mig først sige, at det er fint med sådanne artikler. Det er der alt for lidt af i disse tider.

Når jeg citerer ovennævnte, er det altså ikke tænkt som en kritik af det gode initiativ, men alene for at fastslå, at det efter min mening netop er rendyrket reklame, som mange tilsvarende forretningsdrivende vil være svært misundelige på.

Skulle en lignende eksponering mod en dedikeret brugergruppe som recordere.dk opnås ad sædvanlige kanaler, ville det utvivlsomt være forbundet med en god sum markedsføringskroner.

I det lys kan det vel næppe afvises, at recordere.dk's sædvanlige sponsorer måske føler sig lidt "kørt over".

Jeg synes m.a.o. at der - hvis sådanne artikler skal indgå fremtidigt - bør formuleres en åben standard for, hvorledes disse skal indgå i dette forum.

Vh/Jan

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af BigBen BigBen skrev:

Lad mig først sige, at det er fint med sådanne artikler. Det er der alt for lidt af i disse tider.

Når jeg citerer ovennævnte, er det altså ikke tænkt som en kritik af det gode initiativ, men alene for at fastslå, at det efter min mening netop er rendyrket reklame, som mange tilsvarende forretningsdrivende vil være svært misundelige på.

Skulle en lignende eksponering mod en dedikeret brugergruppe som recordere.dk opnås ad sædvanlige kanaler, ville det utvivlsomt være forbundet med en god sum markedsføringskroner.

I det lys kan det vel næppe afvises, at recordere.dk's sædvanlige sponsorer måske føler sig lidt "kørt over".

Jeg synes m.a.o. at der - hvis sådanne artikler skal indgå fremtidigt - bør formuleres en åben standard for, hvorledes disse skal indgå i dette forum.

Vh/Jan

det kan godt være det er lidt reklame, men et fint indslag og dejligt at man kan se en skærm med nogle ordentlige indstillinger.
Man får jo intet ud af at se et tv i en af de større kæder.

Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 19:33

Vh/Jan

Hej Jan, jamen jeg kan såmænd sagtens se dit problem, og det er såmænd også derfor at jeg højt og tydeliogt skriver, at det nævnte indlæg intet har med recordere.dk, men skal altså i princippet opleves som et indlæg skrevet af et hvilken som helst medlem-

Men jeg er ganske enig i, at der i givet fald bør laves en form for "Paradigma" i gentagelsestilfælde.

Jeg mener i øvrigt ikke at der er reklame som sådan i mit indlæg, i det ikke nævnes noget som helst, som enhver anden besøgende ikke kunne opleve 

Skal også for god ordens skyld understrege, at jeg ikke har modtaget en rød øre for indlægget, eller på anden måde modtaget noget som helst. Indlægget er udarbejdet af ren og skær interesse.

-------------

Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 19:40

hej

undskyld  en lille sidespring når nu du bringer ac på bane er jo nødt til at forklare .

ac radio findes ikke mere, det var en butik i ålborg for mange år siden , den lå  på boulevarden lige over for den gamle administrations bygning,  det var mogens der ejede den han var starte  på vejgård torv først , så overtog han den i centrum efter sin far , ole bestyrede den i vejgård til den blev nedlagt . mogens blev desværre syg og døde  og butikken lukkede . købte en 33" tv for 23000 mange penge den gang ca 15-20 år siden  kan ikke helt huske det har jo havft mange tver siden hihi , men den var meget stor i selve kasssen og man skulle se den på meget stor afstand før billedet så rimlig ud , hvis i så den idag ville i tro det var løgn . så tosset med tv og hvad der til hører  det har jeg altid været .

hilsen agger

Tak - helt fint.

Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 19:45
Der er vel ikke noget i vejen for, at få sat ansigter på dem, som også er sponsorer for recordere.dk - noget andet er, så kommer de mange anbefalinger måske til at stå i et bedre perspektiv på den måde. - Uden selvfølgelig at foretage forskelsbehandling.

Skrevet af: BigBen
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 08:46

Hej Jan, jamen jeg kan såmænd sagtens se dit problem, og det er såmænd også derfor at jeg højt og tydeliogt skriver, at det nævnte indlæg intet har med recordere.dk, men skal altså i princippet opleves som et indlæg skrevet af et hvilken som helst medlem

Jeg forstår godt dit synspunkt, John. Men dels er du jo lidt af en autoritet indenfor dette emne, som mange - inkl. jeg - lytter til, og dels er du jo medlem af redaktionen, hvorfor det nok kan være svært at skelne, hvornår det lige er det ene og hvornår det er det andet.

Jeg mener i øvrigt ikke at der er reklame som sådan i mit indlæg, i det ikke nævnes noget som helst, som enhver anden besøgende ikke kunne opleve 

Se ovenfor.

Skal også for god ordens skyld understrege, at jeg ikke har modtaget en rød øre for indlægget, eller på anden måde modtaget noget som helst. Indlægget er udarbejdet af ren og skær interesse.

Der er vist heller ingen, som har antydet noget sådant.

Det er - som jeg allerede indledte med - et super-initiativ , hvor vi blot snarest og åbent  bør fastlægge de forskellige parametre, sådan at mulige interessekonflikter - som latent vil kunne være til skade for recordere.dk - undgås.

God søndag/Jan

Der i torsdags fik plader på sin gamle BMW R80RT, og derfor skal ud i det blå hele dagen...

Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 10:25

Hej Jan, jamen jeg kan såmænd sagtens se dit problem, og det er såmænd også derfor at jeg højt og tydeliogt skriver, at det nævnte indlæg intet har med recordere.dk, men skal altså i princippet opleves som et indlæg skrevet af et hvilken som helst medlem

Jeg forstår godt dit synspunkt, John. Men dels er du jo lidt af en autoritet indenfor dette emne, som mange - inkl. jeg - lytter til, og dels er du jo medlem af redaktionen, hvorfor det nok kan være svært at skelne, hvornår det lige er det ene og hvornår det er det andet.

Se ovenfor.

Der er vist heller ingen, som har antydet noget sådant.

Det er - som jeg allerede indledte med - et super-initiativ , hvor vi blot snarest og åbent  bør fastlægge de forskellige parametre, sådan at mulige interessekonflikter - som latent vil kunne være til skade for recordere.dk - undgås.

God søndag/Jan

Der i torsdags fik plader på sin gamle BMW R80RT, og derfor skal ud i det blå hele dagen...

Hej Jan, jeg kan se at vi slet ikke er uenige, og det glæder mig.

Hvad jeg til gengæld godt kunne tænke mig er, at hører mere om din BMW, hvis det er som jeg tror - en motorcykel. No mattter what - tillykke med pladerne

-------------

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 10:53

Dobbelt-A'et afskaffedes, med indførelsen af "bolle-Å", officielt i 1948.

Men nyheden om det er muligvis bare endnu ikke nået frem til så afsidesliggende områder, som Aalborg eller Aabenraa.

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 11:00
Det er lige så korrekt at stave Aalborg med Å som det er at stave Århus med Aa.

Men kommer man fra området (Aalborg) så er det dobbelt a. Ellers får man flade. Ej.

Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 11:08
Hvis jeg endelig skal ytre mig, så burde vi kendes ved vores naturlige måde at skrive på og ikke ændre den, så den ligner noget der minder om dobbelt Aa på snart alt hvad der skrives - trenden er, at det skal være med international fokus - og det kan jeg ikke lide.

Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 11:14
Hva...gutter, kunne I ikke oprette en tråd under generelt omkring udviklingen af det danske sprog, herunder stave - og udtalelesesmåder

-------------

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 11:16
  Ups!

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 11:20

Hva...gutter, kunne I ikke oprette en tråd under generelt omkring udviklingen af det danske sprog, herunder stave - og udtalelesesmåder

Næh - det er vist at drive det for vidt, når det handler om teknik - jeg vil bare afslutte med at sige, at hvis vi også har sproget og forståelsen med, så kan mange misforståelser om teknik undgås.    

Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 18:17

Super artikel og fedt at du gider skrive den

Har du forøvrigt fået en leveringsdato på din LX71? Den må skisme da snart komme.

Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

Har du forøvrigt fået en leveringsdato på din LX71? Den må skisme da snart komme.

Mange tak - jeg rødmer helt

Leveringen af min nye receiver. Iflg Pioneer.dk, så kunne den være kommet i torsdags, på den anden side, så kommer den måske på tirsdag. Og ja....hvis den ikke kommer dér, så kommer den nok en anden dag 

Med andre ord, nej jeg ved faktisk ikke hvornår den nye receiver kommer. Men det er dæleme ikke sjovt ikke at kunne høre musik, og ingen kvalitets surround i 14 dage - det er faktisk lang tid

-------------

Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 20:10

Leveringen af min nye receiver. Iflg Pioneer.dk, så kunne den være kommet i torsdags, på den anden side, så kommer den måske på tirsdag. Og ja....hvis den ikke kommer dér, så kommer den nok en anden dag 

Med andre ord, nej jeg ved faktisk ikke hvornår den nye receiver kommer. Men det er dæleme ikke sjovt ikke at kunne høre musik, og ingen kvalitets surround i 14 dage - det er faktisk lang tid

Ja 14 dage er MEGET lang tid. Jeg krydser fingre for at den kommer på tirsdag

Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 20:24

Ja 14 dage er MEGET lang tid. Jeg krydser fingre for at den kommer på tirsdag

Super

-------------

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 21-Maj-2009 kl. 10:59
Nogle som kan svare på, om Sparshop tager KRP-500m hjem på bestilling??

Har skrevet email til dem, men nu spørger jeg da også lige her 

Skrevet den: 21-Maj-2009 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Jeg bestilte jo en 500M hos dem igår og afbestilt min 855 og der sagde de at det var den sidste. samt der var lukket og slukket, men det kan jo være du er meget heldig 

Skrevet den: 21-Maj-2009 kl. 11:03

Jeg tror at du skal regne med, at det er ved at være slut med tilgængeligheden af 500M. Men det er jo i realiteten kun Sparshop der kan give dig svaret

-------------

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 21-Maj-2009 kl. 11:07
Okay, må se hvad de svarer tilbage. Jeg må krydse fingre 

Skrevet den: 21-Maj-2009 kl. 11:23

Okay, må se hvad de svarer tilbage. Jeg må krydse fingre 

Jeg krydser også fingre for dig

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 21-Maj-2009 kl. 11:48

Jeg vil gerne lige dvæle lidt ved dette foto, for det er en opstilling jeg har rost overfor rigtigt mange kunder som værende en af de mest seriøse TV demonstrationer der findes i landet (TC Århus og Lydspecialisten, og givetvis også andre, har tilsvarende opstillinger). Jeg har været i butikken, og mens ovenstående kan se ret banalt og ikke specielt opsigtsvækkende ud ved første øjekast, så er der en række detaljer der gør at det giver et rigtigt godt indtryk af hvad tv'et kan. For det første, dét man kan se på billedet: TV'et er placeret mere eller mindre alene, så ens oplevelse af billedkvaliteten ikke forstyrres af andre tv rundt om (som i den mere almindelige butiks-opstilling de også har). Mange tror fejlagtigt at en A/B sammenligning med to tv ved siden af hinanden er den bedste måde at bedømme kvaliteten af to tv på. Det er det ikke - det er en god måde at finde ud af hvilke forskelle der er på to tv, men ikke til at bedømme hvilken af dem der er bedst! For derhjemme ser du på ét tv, ikke på to. Står tv'ene ved siden af hinanden, forstyrres opfattelsen af billedet af de øvrige billeder.

Derudover en neutralt grå baggrund, i stedet for et flashy karl-smart display-modul i "Pioneer-Rød" bag skærmen. Igen, farverne omkring tv'et påvirker opfattelsen af billedet, så det er vigtigt at have en neutral farve - det er helt bevidst fra Sparshop's side, og meget prisværdigt.

Derudover de detaljer man ikke lige kan se: Sparshop har indrettet rummet så lyset kan styres, med kraftig eller svag indendørs belysning, samt lys eller ingen lys fra vinduerne, så man kan se skærmen i dén belysning man har lyst til - og for en seriøs vurdering, se skærmen i svag belysning - noget der er svært at komme til i rigtigt mange butikker. Derudover har Sparshop fokus på justering og kalibrering af skærme, og de tv der står i display er justeret ret godt, så man får et indtryk af hvad skærmen rent faktisk kan levere.

Det eneste problem med denne form for opstilling, er at det ville være sindssygt pladskrævende at gøre dette for bare 5 forskellige tv, så desværre er man henvist til at nøjes med at demonstrere de bedste tv på den bedste måde. Det gør det lidt vanskeligere at få et ligeværdigt indtryk af de forskellige tv. Men bortset fra det, så er sådan en salgsopstilling til topkarakter i min bog. Der er alt for mange der vælger sit tv ud fra opstillinger der er meget lidt repræsentative for hvordan tv'et typisk vil være stillet op hjemme i stuen. Her kan man se tv'et i omgivelser der ligger meget tættere på hvordan det vil yde derhjemme.

Som jeg altid har sagt: Vælg din forhandler ud fra om de kan finde ud af at levere gode billeder i butikken, for kan de ikke dét, hvorfor skulle de så kunne levere gode billeder hjemme hos dig?

-------------
Mvh Otto

Print side | Luk vindue