Print side | Luk vindue

Ikea´s Sovebio

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59995
Udskrevet den: 09-Januar-2025 kl. 20:08

Emne: Ikea´s Sovebio
Skrevet af: ikeaboy
Emne: Ikea´s Sovebio
Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 16:55

Hej

Jeg synes lige jeg ville vise min nye sovebio frem her.

Jeg har egenligt haft rummet som dedikeret biorum, men uden stole, kun med en madrasse på gulvet da jeg synes det er fedest at ligge/sidde opad væggen at se film.
Så det virket umildbart som en fin løsning at rykke sengene der ind, så kunne der også blive plads til et lille fitness rum i det gamle soveværelse.
Jeg har luftet ideen for kæresten og hun virket så rimlig frisk på ideen.

Så da hun nu skulle hjem til hendes forældre i bededagene, tænkte jeg at jeg ville lave en lille overraskelse til henden . Så i de sidste par dage har jeg knolet løs med at male vægge (der var kun malet sort ca. 2 meter hen langs sidevæggene) divs. vægdekorationer, for at gøre det lidt mere konevenligt. Var også en smut i Jysk idag og købenyt sengetøj til at matche væggene.
Jeg synes selv det er lykkes meget godt, men jeg er da spændt på at se og hører hendes reaktion.

Mit biogear tæller ikke noget overdrevet udstyr, bare sådan på det jævne.

Sanyo Z5
Toshiba ep35
Jamo sub D4
Dali Concept 1
Klipsch RC-3
Yamaha RX V640
10 m Supra hdmi
DIY lærred

Lidt billeder, så i kan gætte med på om jeg får kys eller klaps

DIY lærred, koster mig 200 kr at lave, og fungere bedre end det Quality screen ONE lærred til 4000 kr. som jeg også har liggende.

Bagvæg med vægdekoration

Et stk. hjemmelavet vægdekoration

En mere af vægdekorationerne.

Her kan man ane en surroundreceiver og et par dali concept 1

Svar:
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 16:59
Det ser jo rigtig hyggeligt ud. Mon ikke det bliver til et par kys fra konen 

Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 17:05
Takker  
Jo det håber jeg da det bliver, men man ved jo aldrig med kvinder

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 17:20
Hold da helt op hvor hyggeligt. Her kan man sørme godt få tiden at gå på flerstrenget behagelig vis

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 18:26

Tak skal du ha.

Ja jeg håber da bliver et rigtigt godt hobbyrum

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 18:33
Er det almindelige film eller de mere kødlige som skal afspilles på sådan et lærred? 

Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 18:36
Tjaa det kan man jo aldrig vide

Skrevet af: Stefan V
Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 19:55
Det ser virkelig hyggeligt ud, jeg gætter på at du får kys og kram
Hvordan har du lavet vægdekorationerne?

-------------
Med Venlig Hilsen
Stefan

Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 20:28

Takker

Vægdekorationerne har jeg malet med en lille pensel som man normalt bruger til at male billeder med.
Jeg havde først prøvet at tegne det på noget tyndt afdækningspap og skåret det ud med en hobbykniv. Min plan var så jeg skulle tape det op på væggen så jeg bare kunne male oven på papen, men det gik ikke. Så jeg måtte gøre det på den hårde måde, ved at tegne det hele i hånden på vægge. Hvert motiv har ca. taget 6-7 timer at lave, og det skal males igen da det ikke dække 100% ordenligt i fuldt daglys. Men det tager nok ikke så lang tid når jeg skal male det igen, nu er motiverne jo på plads.

Selve motiverne har jeg fundet på denne side:

http://www.trendystickers.dk/?gclid=CMuO_63tr5oCFSCF7QodVguZcw - http://www.trendystickers.dk/?gclid=CMuO_63tr5oCFSCF7QodVguZ cw

Skrevet af: truehorses
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 08:21
Vi venter vist alle spændt på reaktionen!

-------------
truehorses
LG50PS7000

Skrevet af: Sidsel80
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 10:31
Heh, mon ikke det bliver til kys fra fruen? 

Det ser meget nydeligt ud, og ligner en god kombination hvis man helst vil sidde i sengen og se film. (Jeg er magelig og vil have min Fatboy )

- Sidsel

-------------
Panasonic TX-P50G20, Onkyo TX-SR 706, Sony BDP-S373, BenQ W1000+

B&W: DM683, XTC, PV1*2, DS3 & DM685

Film: http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/LS - Blu-Ray (Col2), DVD (Col1)

Skrevet af: akjosko1
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 11:23
Det ser mega fedt ud.

Undersøgelser viser en sammenhæng mellem tv i soveværelset og mindre
sex - med ved ikke om det også gælder for projektor

Det bliver da et kys fra konen

-------------
Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60021&PN=1 - Podspeaker studiebio

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 11:34

fedt soveværelse

hvis du har overlevet, må du da meget gerne skrive hvad hun synes om det.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 11:46

Oprindeligt skrevet af Sidsel80 Sidsel80 skrev:

(Jeg er magelig og vil have min Fatboy )

- Sidsel

Ham vil vi da gerne høre lidt mere om 

Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 14:42

Tak for de pæne kommentar.

Ja så kom hun hjem fra forældrene, og hun blev som i alle gættet på super glad for det nye soveværelse. Så det var bestemt hele besværet værd

Hun konstatere også at hun snart skulle på ferie igen så jeg kunne lave nogle flere overraskelser

Skrevet af: minusop
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Hun konstatere også at hun snart skulle på ferie igen så jeg kunne lave nogle flere overraskelser

...hvorefter du inviterede hende den lækre nede fra nr 16 på bioaften

-------------
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af minusop minusop skrev:

...hvorefter du inviterede hende den lækre nede fra nr 16 på bioaften

Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 18:39
Det er nu nr. 18 hun bor i, men lad nu det lægge

Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 20:02
Super lækkert soveværelse du fik sat op der. Det ser godt ud med kunsten direkte på væggen.

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!

Skrevet den: 11-Maj-2009 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

- Sidsel

Tal pænt om min mand   - Som desuden også huserer herinde  - og var her før mig.

- Sidsel

-------------

Skrevet den: 11-Maj-2009 kl. 19:27

- Sidsel

Tal pænt om min mand   - Som desuden også huserer herinde  - og var her før mig.

- Sidsel

Tihi, fik nogen andre associationer da du nævnte en fatboy

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 11-Maj-2009 kl. 22:59

- Sidsel

- Sidsel

Sjovt at der nu huserer 2 kvindelige debattører på recordere.dk, som er aktive. Måske vil det i 2025 være 25%, som er kvinder herinde.. Det tegner godt for nogle store moppedrenge af nogle gulvhøjttalere

Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 12-Maj-2009 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

- Sidsel

- Sidsel

Sjovt at der nu huserer 2 kvindelige debattører på recordere.dk, som er aktive. Måske vil det i 2025 være 25%, som er kvinder herinde.. Det tegner godt for nogle store moppedrenge af nogle gulvhøjttalere

Hvem er den anden kvinde?

Skrevet den: 12-Maj-2009 kl. 21:01

- Sidsel

- Sidsel

Vil jeg vide det?

- Og ja Anima, det tegner godt for store højtalere, herhjemme kommer der i hvert fald ingen små højtalere i stuen, skal man se film, skal det være med ordentlig lyd

- Sidsel

-------------

Skrevet af: smiletime
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 06:18
Rigtig godt arbejde og ser det super lækkert. Som prikken over i'et ville jeg have lavet en stjernehimmel i loftet med små dioder i forskellige størrelse rundt omkring.

-------------
Min studiebiograf http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime

Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 09:24

Takker

Ja det kunne være frækt nok at lave sådan en stjernehimmel, men der er også en del arbejde i det.

Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 12:13

- Sidsel

- Sidsel

Vil jeg vide det?

- Og ja Anima, det tegner godt for store højtalere, herhjemme kommer der i hvert fald ingen små højtalere i stuen, skal man se film, skal det være med ordentlig lyd

- Sidsel

mnjah, det tror jeg ikke

Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 16-Maj-2009 kl. 16:28

super fedt soveværelse..  Viste det lige til konen selv og hendes ord var "det vil jeg også have.. Hvorfor har vi ikke sådan et soveværelse?"

Så et eller andet har du da gjort rigtigt :)

syntes selv at de sorte vægge og loft gør rigtig meget..

Skrevet den: 17-Maj-2009 kl. 11:07
Tak skal du ha ;)
Ja det giver en dejlig hyggelig stemning med de sorte vægge og loft , sådan lidt hule stemning. Men det fungere også meget godt med den hvide ende væg og lærrede synes vi ,tror det lige gør at det ikke bliver alt for dystert. Faktisk var det lidt en tilfældighed at ende væggen blev hvid, jeg havde nemlig fået købt for lidt sort maling og butikkerne var lukket om fredagen (bededag) , så hvis mit blomster motiv nå at blive færdigt måtte jeg bare lade væggen forblive hvid. Held i uheld  for jeg tror ikke det var blevet så hyggeligt hvis væggen også havde været sort.

Skrevet af: Monsen
Skrevet den: 17-Maj-2009 kl. 18:18
Wauw, det ser godt ud. Må man spørge hvordan du har lavet lærredet?

Skrevet den: 17-Maj-2009 kl. 22:07
Tak

"Lærred" er lavet på en gipsplade som er grundet med to gange alm. vægmaling derefter er det blevet slebet med et fin kornet sandpapir korn 300. Så har det fået to gange vægmaling der hedder "s 1000 n" i glans 7, hvor der er slebet efter det første lag. Det hele er malet med rulle, en af de fine ruller som giver lidt den samme overflade som skrælden på en appelsin.
Det fungere super, jeg har haft lærreds prøver fra lissau, quality screen oppe imod det, tog også nogle billede som jeg postet i en tråd, men kan ikke lige finde tråden. Og efter min mening var der ingen trivl om mit hjemmelavet var det bedste, både  hvad angår skarphed i billede, kontrast og farvekengivelse. Nogen vil helt sikkert sige , "ja den er god med dig", men jeg er egenlig også ligeglad, for jeg synes det fungere perfekt. Puls jeg har brugt et Quality screen lærred i et lille års tid før jeg lavet det andet hjemmelavet, så jeg har da et reference udgangspunkt.

Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 18:15

Tak

"Lærred" er lavet på en gipsplade som er grundet med to gange alm. vægmaling derefter er det blevet slebet med et fin kornet sandpapir korn 300. Så har det fået to gange vægmaling der hedder "s 1000 n" i glans 7, hvor der er slebet efter det første lag. Det hele er malet med rulle, en af de fine ruller som giver lidt den samme overflade som skrælden på en appelsin.
Det fungere super, jeg har haft lærreds prøver fra lissau, quality screen oppe imod det, tog også nogle billede som jeg postet i en tråd, men kan ikke lige finde tråden. Og efter min mening var der ingen trivl om mit hjemmelavet var det bedste, både  hvad angår skarphed i billede, kontrast og farvekengivelse. Nogen vil helt sikkert sige , "ja den er god med dig", men jeg er egenlig også ligeglad, for jeg synes det fungere perfekt. Puls jeg har brugt et Quality screen lærred i et lille års tid før jeg lavet det andet hjemmelavet, så jeg har da et reference udgangspunkt.

Endnu et bevis på at bare fordi det koster mange penge så er det ikke det bedste.. Syntes igen det er en fed ide du har lavet..

hvad har du brugt at hvid maling til bagvæggen? kan se der er meget glans i..

Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Endnu et bevis på at bare fordi det koster mange penge så er det ikke det bedste.. Syntes igen det er en fed ide du har lavet..

hvad har du brugt at hvid maling til bagvæggen? kan se der er meget glans i..

Ja lige præcis.

Jeg må indrømme jeg faktisk var meget overrasket over hvor godt mit DIY lærred gør det. 

Oprindeligt var planen var jeg ville købe et fastramme lærred for at udnytte rummet optimalt, da det ikke er så stort, og pga af det rullelærred jeg havde ikke kunne komme helt tæt til væggen pga. loftet er skråt, så jeg ville være nød til at hænge beslagene på væggen, hvilket gør lærred kommer til at hænge 13- 14 cm ud fra bagvæggen.
Men da vi lige havde købt ny bolig og flyttet osv. tænkte jeg at jeg lige ville prøve at lave det selv, indtil jeg fik lidt bedre råd. Jeg havde læst om nogle på h4a der havde brugt den type maling med held, så det måtte lige prøves. Nu har jeg droppet alle planer om fastramme lærred, det er spild af penge.
Jeg fandt lige at par billeder fra Lissau grey vs. mit DIY lærred, døm selv.

(pic.1, Lissau øverst, DIY nederst)

(pic.2, DIY venstre, Lissau grey højre)

Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 20:28
Mht. malingen på bagvæggen så er det bare en helt alm. vægmaling, glans 10 tror jeg nok

Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 25-November-2009 kl. 19:57
Super rå-hygge! Jeg har længe været vild med din/jeres sovebio. Det er bare så "out of the box". Lamp Jeg kunne godt finde på at lave noget lignende.

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Print side | Luk vindue