Print side | Luk vindue

Modtagelse med stueantenne

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59996
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 09:07

Emne: Modtagelse med stueantenne
Skrevet af: quadrago
Emne: Modtagelse med stueantenne
Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 18:17
Så er jeg for første gang i mit liv "tvunget" til at modtage TV med almindelig antenne, hvilket jeg absolut ingen forstand har på. Jeg smuttede forbi Harald Nyborg og købte et sampak med DVB-T tuner og stueantenne, tænkte at det måtte være rigeligt. Digitalt finder jeg intet. Analogt finder jeg en meget dårlig TV2 og en elendig 6'eren.

Jeg bor Odense C, havde regnet med modtagelsen her ikke ville kræve det store udstyr. Er det det forkerte grej jeg har fået fat i eller er dækningen her blot ikke egnet til stueantenne?

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 18:25

Der er reduceret til ingen dækning i dit område indendørs, der kræves udendørs antenne.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af quadrago quadrago skrev:

Så er jeg for første gang i mit liv "tvunget" til at modtage TV med almindelig antenne, hvilket jeg absolut ingen forstand har på.

Quadrago, når du ikke har forstand på noget, så spørg først, og gå til lokalkendte forrentinger der kan rådgive dig!

I Odense C bliver du nødt til at få en udendørs antenne. Den DVB-T-modtager du har købt i Harald Nyborg er vel denne: Lemon 010T-PV DVB-T receiver? Så vidt jeg kan se er den ikke velegnet i Danmark, og den er formentlig kun i stand til at modtage MPEG2. Dvs at de nye kanaler fra DR pr. 1. nov. kan du ikke modtage og efter 2012 kan den slet ikke modtage noget. For at købe en fremtidssikret DVB-Tboks skal den kunne klare MPEG4.
Mit råd: Gør dine ønsker op og spørg om antenne og digital modtager i en lokal butik.
Lad os høre, hvilken modtager Harald Nyborg har prakket dig på!

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 20:56
Nuvel, helt tom for viden er jeg dog ikke, og slet ikke set i forhold til butiksansattes rådgivning.

Jeg vendte antennen 180 grader, rykkede lidt på loopet og den fandt alt den skulle. Både antenne og tuner er noget Denver-skrald, men som værende den absolut billigste løsning og endda funktionelt - så bliver det sådan indtil markedet for optagere med DVB-T MPEG4 bliver større. Købte netop så billigt som muligt, fordi jeg til november allerede skal købe større.

Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 21:02

Spørgsmålet er om Recordere med DVD og MPEG4 er blevet vendt her på forummet, der er indtil videre ikke tegn på at de er på vej, men der der PVR enheder med MPEG4 på markedet nu, og de er godkendt til Boxer, det er deres egne Sagem boxe, og de er også til HD modtagelse.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 21:28
Og virker bestemt heller ikke som et helt dårligt valg, men satser på at Boxer kommer med nogle interessante programpakker når de åbner op for modtagelse i Odense, som giver forhåbentlig giver en optager med i prisen ved oprettelse.

Alternativt ville flere modtagere ihvertfald presse prisen lidt og den teknologiske udvikling vil forhåbentlig også resultere i lavere priser, når det bliver aktuelt med MPEG4 når Boxer åbner op.

Skrevet den: 09-Maj-2009 kl. 21:33

Om man ligefrem få en PVR box gratis, det er da ikke sket endnu ved oprettelse af et abbonement, men der vil da i alt fald være en rabat på en. 

-------------

Print side | Luk vindue