Print side | Luk vindue

Erfaringer med Oppo BDP-83 blu-ray

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=60049
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 20:49


Emne: Erfaringer med Oppo BDP-83 blu-ray
Skrevet af: Lars
Emne: Erfaringer med Oppo BDP-83 blu-ray
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 21:23

Hej Alle

Dette emne er tænkt til at udveksle erfaringer med den nye Oppo BDP-83 blu-ray afspiller, efterhånden som i får den hjem i stuerne.

Lige nu er det kun region A afspilleren (US modellen) der er frigivet til salg. Hvornår region B afspilleren kommer vides ikke, måske til sommer måske senere.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 21:24

Hastighed:

Den er ekstremt hurtig til at loade en blu-ray disk ind.

Blot 18 sekunder, fra man trykker på eject knappen, så skuffen lukkes til der er billede på skærmen.

Til sammenligning tager PSP3 38 sekunder om samme.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 21:26
Tak for det, Nu skal jeg 100 procent have en når den kommer


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Blot 18 sekunder, fra man trykker på eject knappen, så skuffen lukkes til der er billede på skærmen.

Til sammenligning tager PSP3 38 sekunder om samme.

En DVD loader på 10-11 sek.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 21:56
her er førstehånds indtryk af kingfats fra avforums, sakset og oversat i googel translate...


Første Jeg kan bekræfte, at fuld adgang til spillere menu kan fås under afspillning (hvis det ønskes selvfølgelig) på et hvilket som helst tidspunkt via SETUP-knappen.

Så kan du skifte mellem Deep Colour indstillinger, HDMI video rummet, opløsning, deinterlacing, billede adjustemts, LPCM bitstream etc etc.
Dette omfatter Sekundære lyd ON / OFF såvel ..... meget handy.

Resolution og Picture justere kan bringes op med en knap at trykke på.
Bitstream og sekundære lyd På Oppo vil re-kode DTS-MA/TrueHD til max bitrate DTS PCM spor forbliver som det er tilfældet. (HDMI)

Optisk / koaksial som ovenfor for DTS-MA/TrueHD (lyde fremragende) PCM spor er sendt 2ch.Standard DD spor (testet Smallville BD) forblive som DD 5.1 med sekundær lyd ON uanset manualen siger noget andet.
Alle udgangsstik er ON, jeg har HDMI koaksial stereoudgange tilsluttet min Onkyo fra afspilleren, så for at lytte til enten det er simpelt spørgsmål om at skifte Indgange på amp

Der er ingen lyd prioriteret som sådan, lyd sendes fuld Monty over hvad du har tilsluttet.
Multi-analoger kan indstilles til at Downmix>
LT / RT> centrum og surround-kanaler er blandet ind i de to forreste kanaler i henhold til LT / RT matrix. (Venstre / Total / Rigth / Total)
Stereo> ned blander multi-kanal audiosignaler til 2ch stereo, original stereo output vil ikke ændre sig.

5.1-kanals> muliggør 5.1 multi-kanal, hvis kilden indhold har flere kanaler de bageste surroundkanaler vil blive blandet ind i surround-kanaler.
7.1ch> muliggør 7.1 Multi-channel.For 6,1 indhold venstre og højre surround back højttalerne vil både output samme surround tilbage audio kanal.

Lille højttaler indstilling har et fast crossover i 80Hz.

Speaker afstand og finishen (+ / - 10dB i 0.5dB stigninger) er naturligvis til rådighed.

Video kan sendes via HDMI og komponent samtidigt, sæt Primær Video output til "Componet" Dette vil give mulighed for op til 1080i for BD (komponent) og 1080p/24 for BD / DVD HDMI.
Kan ikke synes at finde nogen side påvirker med denne indstilling, HD lyd bliver sendt som pr sædvanlige plus Deep Colour hvis det anvendes.



Her er den på engelsk..:

First i can confirm that full access to the players menu can be obtained during playback (if desired of course) at any point in time via the Setup button.

So,you can toggle between Deep Colour settings,HDMI video space,resolution,deinterlacing,picture adjustemts,LPCM bitstream etc etc.
This includes Secondary audio ON/OFF as well.....very handy.

Resolution and Picture adjust can be brought up with one button press.
Bitstream and Secondary audio ON the Oppo will re-encode DTS-MA/TrueHD to max bitrate DTS the PCM track remains as it is. (HDMI)
Optical/coaxial as above for DTS-MA/TrueHD (sounds excellent) the PCM track is sent 2ch.Standard DD tracks (tested Smallville BD) remain as DD 5.1 with Secondary audio ON regardless of the manual saying otherwise.
All output jacks are ON,i have HDMI coaxial stereo outputs connected to my Onkyo from the player so to listen to either it's simple matter of switching Inputs on the amp

There's no audio priority as such,sound is sent full monty over whatever you have connected.
Multi-analogues can be set to Downmix >
LT/RT > the centre and surround channels are mixed into the two front channels according to the LT/RT matrix. (Left/Total/Rigth/Total)
Stereo > down mixes Multi-channel audio to 2ch stereo,original stereo output will not change.

5.1ch > enables 5.1 Multi-channel,if the source content has more channels the surround back channels will be mixed into the surround channels.
7.1ch > enables 7.1 Multi-channel.For 6.1 content the left and right surround back speakers will both output the same surround back audio channel.

Small speaker setting has a fixed crossover of 80Hz.

Speaker distance and trim level ( +/- 10dB in 0.5dB increments) are of course available.

Video can be sent over HDMI and component simultaneously,set Primary Video output to "Componet" this will allow up to 1080i for BD (component) and 1080p/24 for BD/DVD HDMI.
Can't seem to find any side affects with this setting,HD audio gets sent as per usual plus Deep Colour if applied.


-------------
+100HD Film


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 10-Maj-2009 kl. 22:00

http://www.recordere.dk/indhold/articlefiles/2815-oppo_bdp83_1_big.jpg">
Oppo BDP-83 blu-ray afspiller. Foto recordere.dk © 2009

Finish er ganske flot på selve afspilleren. Et look ala børstet sort aluminium på fronten, og resten metal. Er forholdsvis tung.

Fine knapper, hvor man kan mærke at man har trykket.

Tanken ledes hen mod Toshiba HS-XE1 HD DVD afspilleren, hvor der også var gjort noget ud af design og finish som her.

Fjernbetjeningen kan desværre ikke følge med dér. Den er forholdsvis stor, vejer ikke alverden, og er lavet rent af plastic. Så på det punkt ledes tankerne ikke hen mod Toshiba HD-XE1, der havde en fremragende flot designet fjernbetjening også.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 11-Maj-2009 kl. 17:12



Oppo BD 983

SD forarbejdning igen af Kingfats



Tre prøve discs for at tjekke  83 og det store flertal af udfordringer blev passeret let af afspilleren.

Forsøgte at tage prøver, der kan påvirke de spillere forarbejdning i "normale" DVD afspilning. (83 indstillet til Auto deinterlacing)

Peter Finzel test disken.
2:2 rullemenuen progressiv og interlaced tests> PASS.
24p, Pixel dyrkningssystemer og løsning test> PASS.
Restaurant scene> ingen line-kvidre, jaggies osv.

VRS.
Kadencen / test til påvisning.
Film 2:2 og 3:2 bestået let, rock solid billede uden shimmering eller tab af detaljer. (to fyre i caféen)

Film detaljer (Speedway) 3:2 bestået nemt. 2:2 grænseprodukter PASS lille moiré i en tilskuertribune for et splitsekund derefter rock solid for resten af run.Now, skifte til 2:2 ulige (film specifikke deinterlacing) og Speedway test er perfekt lige fra begyndelsen og knivskarpt hele vejen igennem.

Kile mønstre. (spillere samlet deinterlacing)
2:2 / 3:3 plus Bad redigeringer og Speed> PASS.

Jaggies> PASS.

Blandet Film / Video mode> PASS.

Demo-materiale:
Amerikanske flag> PASS. Hockey match> fremragende, glidende bevægelse, masser af detaljer, og ingen shimmering. Skibs-og Tove overordnet meget god, hyggelig og skarpe med kun én hikke.
Udvælgelse af vanskeligt videoklip at teste spillerne forarbejdning> flertal vedtaget uden problemer overhovedet.

Spears og Munsil.

Denne disk kommer gratis med Oppo og det er faktisk meget gode nogle dejlige HD demo optagelser er optaget med TrueHD / DTS-MA soundtracks. (spot klippet fra TwinPeaks)
Kilde Adaptive denterlacing:
Roterende mønstre> 2:2 / 3:2 passerer nemt. Race bil klip> Speed test og Bad redigeringer alle nær nok passeret uden spørgsmål.
Video deinterlacing klip> flertal passeret uden problemer.
Ægte 24p output> PASS.

Blandet Film / Video (vandret tekst) overordnet meget god. Vetical tekst ruller, en del god flimre i andre. (ingen kombinerer skønt)
Billede beskæring, Chroma, Resolution.Geomety, PiP test (plus mange flere) alle bøde.
* Så samlede spilleren udfører glimrende på de fleste af testen i "auto" mode, og glem ikke den skønhed af Oppo med DVD er det brugerdefinerede deinterlacing optioner og disse rent faktisk gør arbejdet og for mig skubber maskinen vejen frem fra noget jeg har set indtil nu *



SD processing.
Three test discs to check out the 83 and the vast majority of challenges were passed easily by the player.
Tried to pick out tests which could affect the players processing in "normal" DVD playback. (83 set to Auto deinterlacing)

Peter Finzel test disc.
2:2 pulldown progressive and interlaced tests > PASS.
24p,Pixel cropping and resolution test > PASS.
Restaraunt scene > no line-twitter,jaggies etc.

VRS.
Cadence/detection tests.
Film 2:2 and 3:2 passed easily,rock solid picture with no shimmering or any loss of detail. (two guys in the cafe)
Film detail (speedway) 3:2 passed easily. 2:2 borderline PASS slight moire in one grandstand for a split second then rock solid for rest of run.Now,switch to 2:2 odd (film specific deinterlacing) and the speedway test is perfect right from the beginning and razor sharp throughout.
Wedge patterns. (players overall deinterlacing)
2:2/3:3 plus Bad edits and Speed > PASS.
Jaggies > PASS.
Mixed Film/Video mode > PASS.
Demo material:
US flag > PASS. Hockey match > excellent,smooth motion,plenty of detail and no shimmering. Ship and Ropes overall very good,nice and sharp with only one hiccup.
Selection of difficult video clips to test the players processing > majority passed with no issues at all.

Spears and Munsil.
This disc comes free with the Oppo and it is indeed very good some lovely HD demo footage is included with TrueHD/DTS-MA soundtracks. (spot the clip from TwinPeaks)
Source Adaptive denterlacing:
Rotating patterns > 2:2/3:2 pass easily. Race car clip > Speed tests and Bad edits all near enough passed without issue.
Video deinterlacing clips > majority passed with no issues.
True 24p output > PASS.
Mixed Film/Video (horizontal text) overall very good. Vetical text scrolling,one part good flicker in others. (no combing though)
Image cropping,Chroma,Resolution.Geomety,PiP tests (plus many more) all fine.
*So overall the player performs brilliantly on the majority of test in "Auto" mode and don't forget the beauty of the Oppo with DVD is it's custom deinterlacing options and these actually DO work and for me pushes the machine way ahead from anything i've seen so far*

Movies.
Only quick first impressions so far but there good actually there VERY good.
The player outputs high quality 1080p pictures with ease,nice and sharp with a VERY low noise ratio to the image.Detail is high and compression artefacts are kept at bay.BDP-83 retains the solid 3D look to SD images which made the 983 such a great DVD player.
NTSC 24p output is excellent (smooth) and it's here where it "clearly" pushes ahead over the 983.
With the same disc in each player (Lost) switching back and forth and apart from the obvious benefit of no judder there's a small (but noticeable) reduction in noise to the picture which just adds to overall presentation.PQ is natural looking and even though sharp,it's very far away from looking processed which can overtake the picture on some players.
Verdict: DVD quality is SUPERB on this player easily 10 out of 10.






-------------
+100HD Film


Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 11:52

Har lige fået den for 45 min. siden - og er næsten ude af mig selv af begejstring!!!!

Den er sexet - ser sejg ud, og virker som det er skrevet andre steder, gennemført i design og finish.

Imponerende loadtider på alle slags skiver - har indtil nu prøvet bluray, sacd og dvdaudio.

Og så er det utrolig fedt at man kan gå ind i setup og ændre ting og sager IMENS at den afspiller en disc - virkelig tjecket.

Og så en ting jeg undrer mig over, som andre mere vidende end mig forhåbentlig kan besvare:

Jeg havde forventet at den kan afspille dvd-audio også. I brugermanualen står der specifik under afsnittet "Discs that cannot be played" at DVD-audio ikke kan. Men, tilføjes der: The dvd-video portion of a dvd-audio disc can be played"...hmm

I setup under audiooptions står dvd-audio på listen blandt andre typer, MEN dvd-audio er "greyed" out. Så prøvede jeg at knalde en dvd-audio disc i for at se hvad der sker, og den går igang og jeg afspiller lige nu een.. Min onkyo receiver melder om at det er i PCM 5.1., fsf 88.2 kHz..

Det forvirrer mig - jeg har ikke teknisk nok viden til at udfra dette at vide om jeg får lyden i høj nok opløsning, eller om jeg får en eller anden basic lyd udfra "video-delen" af dvd-audio skiven..? Nogen der kan svare/hjælpe på dette?

Glæder mig enormt til at gå mere på opdagelse i dette vidunder.

Jesper.

 

 

 



Skrevet af: Willer
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 12:03
Jesper, tillykke med den  - ved du om den kan afspille .mkv filer via LAN?

-------------
Kristian


Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 12:04

og en ny ting, jeg ikke havde forventet at opleve:

Tidligere, indtil i dag, når jeg har læst indlæg/debatter her om loadtider, har jeg altid små-rystet lidt på hovedet af at nogle fandt load-tider vigtige - har tænkt "det squ da ret lige meget" - men nu mærker jeg en større motivation til at lige at knalde feks en musik-bluray skive på, fordi der ikke gå så lang tid længere med at loade. Kan mærke at det har tidligere forhindret mig en smule, ubevidst - ved følelsen af at "nå ja, så skal skiven i, så skal maskinen tænke i lang tid, så skal den loade menu osv osv". Har mange musik-bluray skiver, og kommer til at nyde dem meget mere fremover, også bare hvis jeg vil høre et nummer eller to. Dejligt :-)

 



Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 12:08

Oprindeligt skrevet af Willer Willer skrev:

Jesper, tillykke med den  - ved du om den kan afspille .mkv filer via LAN?

hej kristian, nej ved det ikkke - har ej heller koblet den til lan endnu - skal lige have købt et længere netværkskabel. Ved ej heller rigtigt hvad du mener med .mkv filer. desværre.



Skrevet af: KissmeTiger
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 12:13
Hvor har du anskaffet den? Og hvad med regionskodning?

-------------
Panta rei


Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 12:18

Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Hvor har du anskaffet den? Og hvad med regionskodning?

hos  http://www.crtprojectors.co.uk - http://www.crtprojectors.co.uk

Den er reg A, men det er fint nok for mig, for jeg skal også have reg B udgaven når den kommer. En 1/3 af mine skiver er reg.A låste - og jeg gider ikke de chip-modificerede maskiner, har prøvet samsung bd-1400 og pana 35. Samsungen var ustabil, og pana'en ville ikke sende 24p til mit pio via receiveren, såeh.. Så min løsning bliver 2 maskiner, een i hver region.



Skrevet af: Willer
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 12:25

.MKV er et komprimeret HD format.

Desværre kan den i følge http://www.oppodigital.com/Download/BDP83/BDP-83_English_Manual.pdf - manualens side 39 kun spille dem fra USB sticks eller skiver. Forstår ikke hvorfor man ikke åbner op for muligheden for at streame dem via netværket nu der alligevel er LAN stik i?



-------------
Kristian


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

og jeg gider ikke de chip-modificerede maskiner, har prøvet samsung bd-1400 og pana 35. Samsungen var ustabil, og pana'en ville ikke sende 24p til mit pio via receiveren, såeh.. Så min løsning bliver 2 maskiner, een i hver region.


Dét tror jeg altså ikke du skal skyde skylden for på chippen; det har nok nærmere været din hardware der har skabt problemer et eller andet sted. Chippen gør bare maskinen regionsfri, eller tillader brugeren at vælge regionen. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle gøre maskinen ustabil eller dårligt fungerende, og jeg kan da også snildt få 24P fra min BD35 gennem min Marantz receiver til mit Pioneer tv.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Tidligere, indtil i dag, når jeg har læst indlæg/debatter her om loadtider, har jeg altid små-rystet lidt på hovedet af at nogle fandt load-tider vigtige - har tænkt "det squ da ret lige meget" - men nu mærker jeg en større motivation til at lige at knalde feks en musik-bluray skive på, fordi der ikke gå så lang tid længere med at loade. Kan mærke at det har tidligere forhindret mig en smule, ubevidst - ved følelsen af at "nå ja, så skal skiven i, så skal maskinen tænke i lang tid, så skal den loade menu osv osv". Har mange musik-bluray skiver, og kommer til at nyde dem meget mere fremover, også bare hvis jeg vil høre et nummer eller to. Dejligt :-)


Pff. Du må ha' spist søm. Det er videnskabeligt bevist at opstart, load og betjeningstider ingen indflydelse har på oplevelsen overhovedet.




Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 15:23

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

og jeg gider ikke de chip-modificerede maskiner, har prøvet samsung bd-1400 og pana 35. Samsungen var ustabil, og pana'en ville ikke sende 24p til mit pio via receiveren, såeh.. Så min løsning bliver 2 maskiner, een i hver region.


Dét tror jeg altså ikke du skal skyde skylden for på chippen; det har nok nærmere været din hardware der har skabt problemer et eller andet sted. Chippen gør bare maskinen regionsfri, eller tillader brugeren at vælge regionen. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle gøre maskinen ustabil eller dårligt fungerende, og jeg kan da også snildt få 24P fra min BD35 gennem min Marantz receiver til mit Pioneer tv.

Mente heller ikke at det var _chippens_ skyld, men snarere at de maskiner jeg indtil nu har kunnet få, som var regionsfri, har ikke fungeret optimalt for _mig_. Samsungen var ustabil, og der var flere discs den ikke ville læse, som andre maskiner læser, feks Sony 500.

Dejligt for dig at din pana laver 24p - det gjorde min så ikke, og i manualen står der at det er noget der kan forekomme, hvis man tilslutter igennem receiver, og de råder derfor til at slutte direkte til TV - hvilket jeg ikke vil.

Hvis oppo'en kan gøres regionsfri med chippen vil jeg da klart foretrække det fremfor at købe en maskine mere!

 



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Mente heller ikke at det var _chippens_ skyld, men snarere at de maskiner jeg indtil nu har kunnet få, som var regionsfri, har ikke fungeret optimalt for _mig_.



Så må du formulere dig bedre en anden gang

Oppo'en ér allerede gjort regionsfri, som diskuteret i nogle andre tråde herinde. Jeg skal selv have en en dag, men nu skal jeg lige have nogle andre udgifter af vejen først (og så skal den også lige komme ud her i landet Mit nuværende setup fungerer fint, så jeg har ikke så travlt)


Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Mente heller ikke at det var _chippens_ skyld, men snarere at de maskiner jeg indtil nu har kunnet få, som var regionsfri, har ikke fungeret optimalt for _mig_.



Så må du formulere dig bedre en anden gang

Oppo'en ér allerede gjort regionsfri, som diskuteret i nogle andre tråde herinde. Jeg skal selv have en en dag, men nu skal jeg lige have nogle andre udgifter af vejen først (og så skal den også lige komme ud her i landet Mit nuværende setup fungerer fint, så jeg har ikke så travlt)

Det lyder meget interessant at du siger at oppo'en allerede er gjort regionsfri - det vidste jeg godt ift dvd-delen, men mener du også regionsfri på BD-delen?



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 18:48
Ja. Man kan i hvert fald vælge mellem region A og B, og det er vel så regionsfri BD-afspillere nogensinde bliver (hvorvidt den kan region C kan jeg ikke sige, men det er vel knapt så relevant ).


Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 18:49
her er min tråd omkring Et firma fra usa som har Chip mod reg free, plus andre opgraderinger som guldbelagte sil og andre gode ting..

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60221&PN=1&TPN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60221& PN=1&TPN=1


-------------
+100HD Film


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 15-Maj-2009 kl. 20:35

Jeg har selv bestilt en region A afspiller hos CRT Projectors i England - skulle gerne blive leveret på mandag. I den forbindelse er jeg spændt på at teste .MKV afspilningen og var lidt ærgelig over den ikke understøttede en form for streaming/afspilning over netværk.

Så jeg skrev til OPPO tidligere i dag og bad dem overveje muligheden..

Her er svaret:

Citér

We are not supporting any network streaming support due to inherent technical issues related to network configurations on both a software and human support level. We will likely allow for network streaming support in the future, but that will only be once we believe we can internally support the influx of calls and e-mail support required for a networked device.

Best Regards,

Customer Service
OPPO Digital, Inc.
2629B Terminal Blvd.
Mountain View, CA 94043
mailto:Service@oppodigital.com - Service@oppodigital.com
Tel: 650-961-1118
Fax: 650-961-1119

Det var i det mindste ikke et "Nej"..

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 19:32

Har kigget lidt på afspilningen af MKV'er:

De .MKV'er jeg laver er typisk encoded efter  mailto:High@L4.0 - High@L4.0 og har været lavet for at afspilles på min TViX 6500. Nu har jeg kun haft afspilleren i et par timer, men de første par .MKV'er jeg har prøvet har alle virket fint.

Dog er der følgende begrænsninger:

Oppo'en kan afspille .MKV'er fra USB sticks, USB harddiske og fra DVD'er (herunder f.eks DVD9 som jeg prøvede med).

Filsystemet på USB sticks og/eller USB harddiske kan kun være FAT32. Dette filsystem understøtter ikke fil størrelser over 4GB. Da alle de .MKV filer jeg laver er i 1080p og oftest omkring 8GB giver det nogle udfordringer.

Man kan så enten vælge at dele sine .MKV filer i mindre bidder eller brænde dem på en DVD9-R+. Det virker såmænd også, men er også knap så interessant. Vil jeg bruge DVD'er, så havde jeg brændt dem i AVCHD.

Det ville virkeligt hjælpe en del hvis Oppo implementere support for at læse NTFS filsystemet.

Teksterne ved .MKV afspilning er temmeligt grimme. Forhåbenligt implementerer de pænere fonte i en kommende firmware. Derudover fungerer de glimrende.

Iøvrigt er der http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?fat32format.htm - her  et glimrende program til at formatere en harddisk partition der er større end 32GB med FAT32.  Husk du mister dine data ved en formatering af en harddisk!

EDIT: Iøvrigt vil jeg lige bakke op omkring load tider i Oppo'en. Den er virkeligt hurtig i forhold til min Panasonic BD55, Toshiba HDX-A1 og kan sagtens følge med Sony's PS3. 

Byggekvaliteten er ganske god og den virker mere robust end de andre jeg har haft imellem hænderne.

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: agger
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 23:45

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Tak for det, Nu skal jeg 100 procent have en når den kommer

hej lars

kan du prøve med the dark knight den er styg, den får du ikke frem på 18 sekunder ?????.

hilsen agger



Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 00:36

Dark Knight.

Fra slukket tilstand. Eject, skive i, lukke tray ialt 24 sekunder før der kom lidt lyd og billede i et par sekunder Derefter begynder den at loade igen og selve filmen starter efter totalt 65 sek.



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Dark Knight.

Fra slukket tilstand. Eject, skive i, lukke tray ialt 24 sekunder før der kom lidt lyd og billede i et par sekunder Derefter begynder den at loade igen og selve filmen starter efter totalt 65 sek.

Det virker da umiddelbart langsomt.. Men det varierer vel også fra film til film alt efter om det er med bdLive osv?

Jeg har ellers tænkt mig at købe en, men hvis den ikke er væsentlig hurtigere end min bd-lx71 så ser jeg ingen grund til at købe den. Jeg må hjem og tage tid på min maskine



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Det virker da umiddelbart langsomt.. Men det varierer vel også fra film til film alt efter om det er med bdLive osv?

Jeg har ellers tænkt mig at købe en, men hvis den ikke er væsentlig hurtigere end min bd-lx71 så ser jeg ingen grund til at købe den. Jeg må hjem og tage tid på min maskine

Prøvede på en Panasonic BD55.

Fra slukket tilstand, eject. Til skuffen var ude var der gået lige omkring 24-25 sek.

I med skiven. Første pip fra filmen (noget logo) var efter 64 sek. Herefter loader den videre og filmen starter efter 1 minut og 53 sek.

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Det virker da umiddelbart langsomt.. Men det varierer vel også fra film til film alt efter om det er med bdLive osv?

Jeg har ellers tænkt mig at købe en, men hvis den ikke er væsentlig hurtigere end min bd-lx71 så ser jeg ingen grund til at købe den. Jeg må hjem og tage tid på min maskine

Prøvede på en Panasonic BD55.

Fra slukket tilstand, eject. Til skuffen var ude var der gået lige omkring 24-25 sek.

I med skiven. Første pip fra filmen (noget logo) var efter 64 sek. Herefter loader den videre og filmen starter efter 1 minut og 53 sek.

 

Fy for den, det var lang tid. Tror lige jeg vil teste med en film iaften. Håber ikke det tager 1min og 53sek, for så er min tidsfornemmelse da heeelt gal, da jeg ikke synes det tager ret lang tid. Men kan da godt se at hvis oppo'en er meget hurtigere end pio'en med den tid du skrev, er der chance for at det tager længere tid end jeg lige går og tror 



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 09:07

Husk at teste med den samme film, for som du selv var inde på er der forskel fra film til film. (Selv syntes jeg Disney's gennemsnitligt er de værste.. ). Husk jeg har målt fra slukket tilstand, så afspillerens opstartstid er med i regnestykket.

For mig personligt er det vigtigste er tray'en reagerer når jeg trykker på fjernbetjeningen. Om filmen så er 5 sekunder ekstra om at loade er for mig mindre væsentligt. Irritationen opstår primært når man har trykket på eject ovre på afspilleren, står med skiven i hånden og venter.. og venter



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: dawies
Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 22:58
Hvis man skal se film købt i DK så skal det være region B man skal vælge - og hvis det fx er fra USA er det så region A. Bare lige for at få det helt på plads :).


Skrevet af: larsl
Skrevet den: 20-Maj-2009 kl. 19:18

Test med Pana BD30:

Film: Dark Knight

Fra slukket tilstand, eject. Til skuffen var ude var der gået lige omkring 24-25 sek. (ligesom BD55) 

I med skiven. Første livstegn fra filmen (noget logo) var efter 41 sek. Herefter loader den videre og filmen starter efter 1 minut og 20 sek.

Hurtigere end BD55?? måske på grund af "kun" profile 1.1??

(del af tekst lånt fra Hedberg (c) )



Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 21-Maj-2009 kl. 02:05
Oprindeligt skrevet af larsl larsl skrev:

Hurtigere end BD55?? måske på grund af "kun" profile 1.1??

Tjoh.. Måske.. Jeg har forøvrigt slået netværks adgang fra i både min Pana BD55 og Oppo'en i de respektive menuer. Jeg er tilstrækkelig paranoid til at Hollywood ikke skal se hvor mange jeg ser en bestemt film

Oprindeligt skrevet af larsl larsl skrev:

(del af tekst lånt fra Hedberg (c) )

Uha.. Ifølge FBI er det enten 250.000$ eller 5 år i skyggen for sådan noget brud på copyright.. (Der er 50% rabat hvis du melder dig frivilligt )

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: LudoDK
Skrevet den: 26-Maj-2009 kl. 21:52
Jeg har lige et par spørgsmål, jeg håber kan blive besvaret her.

Jeg troede ikke, at man kunne få fat i maskinen før efter sommer. Hvad er forskellen på at købe den fra England (mener det er derfra, en af jer havde købt den) og vente på at den kommer herhjemme? Hvis det bare er den danske manual, så køber jeg den med det samme.

Jeg forstår ikke helt det med region A og B. Hvilken indflydelse har det på, hvilke DVD'er man kan se?

Der er én, der nævner, at man kan se .mkv filer på den via USB-stick. Det ville være rart, hvis jeg ikke behøver min WD HD TV, da den tager den sidste HDMI-indgang på anlægget.

Håber I vil være flinke at svare på de tre spørgsmål.

Mvh. Jacob


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 26-Maj-2009 kl. 22:50

Oprindeligt skrevet af LudoDK LudoDK skrev:

Jeg har lige et par spørgsmål, jeg håber kan blive besvaret her.

Jeg troede ikke, at man kunne få fat i maskinen før efter sommer. Hvad er forskellen på at købe den fra England (mener det er derfra, en af jer havde købt den) og vente på at den kommer herhjemme? Hvis det bare er den danske manual, så køber jeg den med det samme.

Det er en amerikansk model de sælger derovre pt. Dvs. at det er en region A for Blu-ray og region 1 for DVD'er.

Det betyder at flere Blu-ray og DVD'er som sælges i Danmark og som er regions kodet ikke kan afspilles i den medmindre regions kodningen deaktiveres. Dette kan på nogle afspillere es normalt med en chip som er gøres med en chip og lidt lodning. Det er alt andet end gratis.

Oprindeligt skrevet af LudoDK LudoDK skrev:



Jeg forstår ikke helt det med region A og B. Hvilken indflydelse har det på, hvilke DVD'er man kan se?

Wikipedia Danmark har en fin artikel om DVD regions koder http://da.wikipedia.org/wiki/Dvd-regionskode - her . Med DVD'er er verden delt i 6 zoner, men med Blu-ray har de valgt at dele den i 3 zoner i stedet kaldet A, B og C.

Den afspiller som jeg har købt er en amerikansk model og dermed kan den afspille Blu-ray film til region A og DVD film til region 1.

Normale europæiske afspillere er til Blu-ray region B og til DVD'er region 2.

En film kodet til region A vil ikke kunne afspilles i en region B eller C afspiller. Dog er der mange film (ca. 70% af Blu-ray's) som ikke har nogen region kode og de vil kunne afspilles af alle afspillere.

F.eks købte jeg her til aften filmen "Valkyrie" hos den lokale filmbiks. Denne film var kodet til region B og C, så min Oppo afspiller kan ikke afspille den.

Oprindeligt skrevet af LudoDK LudoDK skrev:


Der er én, der nævner, at man kan se .mkv filer på den via USB-stick. Det ville være rart, hvis jeg ikke behøver min WD HD TV, da den tager den sidste HDMI-indgang på anlægget.

Den kan afspille .MKV filer, men filsystemet på USB sticks og USB harddiske skal pt. være FAT32. Desværre er det sådan at FAT32 filsystemet kun understøtter filer op til 4GB i størrelse.

Hvis dine .MKV filer er større end 4GB kan de brændes til en DVD9 eller BD-R eller alternativt dele del op i bidder af maximalt 4GB på harddisken.

Selv ville jeg nok ikke udskifte WD afspilleren før Oppo'en eventuelt fik support for et bedre filsystem med understøttelse for større filer.

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 29-Maj-2009 kl. 17:03
Hvilken formater understøtter den ud over mkv via usb. kan man se en liste et eller andet sted.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 15:40
Kan man ikke købe en Reg. A udgave og så få sat en kodefri chips denne
denne, mene at at US version har 110-230V strømforyning.

Så er det bare hvor og hvordan man så lige løser problmet med af få
montret dette kodefri chips ?

Og hvor kan Oppo BDP-83 (reg. A) købes lige nu ?


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Og hvor kan Oppo BDP-83 (reg. A) købes lige nu ?

http://www.crtprojectors.co.uk/oppo_bdp83.htm - http://www.crtprojectors.co.uk/oppo_bdp83.htm


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 16:34
Lyder god Exxtreme

Nogle de ved om den har 110-230V strømforyning indbygget ???

Og hvordan se det ud med www.recordere.dk´s test af denne ???


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 17:25

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Lyder god Exxtreme

Nogle de ved om den har 110-230V strømforyning indbygget ???

Det har de.



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Lyder god Exxtreme

Nogle de ved om den har 110-230V strømforyning indbygget ???

Det har de.


Lyder god, har så lige bestildt en Reg. A version hos www.crtprojectors.co.uk, så må vi håber at de kan lev. hurtig.


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Lyder god
Exxtreme Nogle de ved om den har 110-
230V strømforyning indbygget ???


Det har de.

Lyder god, har så lige
bestildt en Reg. A version hos <span style="font-weight:
bold;">www.crtprojectors.co.uk</span>, så må vi håber at
de kan lev. hurtig.


Her kom den 2 dage efter afsendelse. Så hvis du bestiller
tirsdag, så burde du modtage den på torsdag.

Held og lykke..

-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Lyder god
Exxtreme Nogle de ved om den har 110-
230V strømforyning indbygget ???


Det har de.

Lyder god, har så lige
bestildt en Reg. A version hos <span style="font-weight:
bold;">www.crtprojectors.co.uk</span>, så må vi håber at
de kan lev. hurtig.


Her kom den 2 dage efter afsendelse. Så hvis du bestiller
tirsdag, så burde du modtage den på torsdag.

Held og lykke..

Selv tak, bliver så spænde at se hvordan den virker og om den kan leve op til det der bliver skrivet om den

Og som dig så ønsker jeg ikke en chip-modificerede afspille, med de problmer dette kan give så helst endnu en Reg. B afspille.

Hvordan går det med din, og ved om de faktis er reg. kodefri på DVD side ?


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-Juni-2009 kl. 20:34
Hvilke problemer skulle det kunne give at den er chip-modificeret?

Den er ikke kodefri på dvd-delen.


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 02-Juni-2009 kl. 12:59

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvilke problemer skulle det kunne give at den er chip-modificeret?

Jeg kan huske dengang de regions frie DVD afspillerne kom på markedet. Kort efter kom RCE og så var det for en kort bemærkning problematisk igen. Jeg kender ikke chip modificeringen, så jeg ved ikke om Hollywood vil være i stand til at detecte den via software, men jeg er ikke i tvivl om at de vil forsøge meget ihærdigt.

Derudover er der naturligvis garantien som forsvinder ved den slags indgreb.

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 02-Juni-2009 kl. 13:02

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Hvordan går det med din, og ved om de faktis er reg. kodefri på DVD side ?

Jeg kan bekræfte at den ikke er regionsfri på DVD delen.

Det går ganske udemærket. Jeg er meget tilfreds med afspilleren og med et par ekstra features kunne den blive perfekt.



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 02-Juni-2009 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg kan huske dengang de regions frie DVD afspillerne kom på markedet. Kort efter kom RCE og så var det for en kort bemærkning problematisk igen. Jeg kender ikke chip modificeringen, så jeg ved ikke om Hollywood vil være i stand til at detecte den via software, men jeg er ikke i tvivl om at de vil forsøge meget ihærdigt.


En regionsfrigjort BD-afspiller er jo egentlig ikke regionsfri som sådan; den giver blot mulighed for at vælge region, så jeg kan ikke se hvad det er firmaerne har tænkt sig at kigge efter.

Desuden kan jeg ikke lige på stående fod se hvordan det skulle fungere med to afspillere af samme type i setuppet; hvordan undgår man et betjene begge på samme tid?


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 02-Juni-2009 kl. 13:18

I Oppo'ens menu kan du sætte den til 2 forskellige sæt fjernbetjenings koder og det samme kan du på fjernbetjeningen, så det er ikke noget problem at have 2 stk i samme setup.

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 02-Juni-2009 kl. 13:19
Blæret nok. Jeg regner dog stadig med at få en regionsfrigjort udgave en dag 


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 02-Juni-2009 kl. 13:40

Ja, der har de tænkt sig godt om.

Jeg er heller ikke i tvivl om at jeg selv skal have det gjort en dag, men venter lige til 2. eller 3. generation.

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: Schubring
Skrevet den: 07-Juni-2009 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Har lige fået den for 45 min. siden - og er næsten ude af mig selv af begejstring!!!!

Den er sexet - ser sejg ud, og virker som det er skrevet andre steder, gennemført i design og finish.

Imponerende loadtider på alle slags skiver - har indtil nu prøvet bluray, sacd og dvdaudio.

Og så er det utrolig fedt at man kan gå ind i setup og ændre ting og sager IMENS at den afspiller en disc - virkelig tjecket.

Og så en ting jeg undrer mig over, som andre mere vidende end mig forhåbentlig kan besvare:

Jeg havde forventet at den kan afspille dvd-audio også. I brugermanualen står der specifik under afsnittet "Discs that cannot be played" at DVD-audio ikke kan. Men, tilføjes der: The dvd-video portion of a dvd-audio disc can be played"...hmm

I setup under audiooptions står dvd-audio på listen blandt andre typer, MEN dvd-audio er "greyed" out. Så prøvede jeg at knalde en dvd-audio disc i for at se hvad der sker, og den går igang og jeg afspiller lige nu een.. Min onkyo receiver melder om at det er i PCM 5.1., fsf 88.2 kHz..

Det forvirrer mig - jeg har ikke teknisk nok viden til at udfra dette at vide om jeg får lyden i høj nok opløsning, eller om jeg får en eller anden basic lyd udfra "video-delen" af dvd-audio skiven..? Nogen der kan svare/hjælpe på dette?

Glæder mig enormt til at gå mere på opdagelse i dette vidunder.

Jesper.

 


 



 Hvad er status på dvd-audio? Kan den/kan den ikke afspille dvd-audio?


Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 07-Juni-2009 kl. 14:21

[/QUOTE]

 Hvad er status på dvd-audio? Kan den/kan den ikke afspille dvd-audio?
[/QUOTE]

 

Det kan den! Ved ikke helt hvorfor, men dvd-audio er ikke længere "greyed-out" i menuen, og har testet at den gengiver lyden, også i den højere løsning hvis den er i en sådan på dvd-audioskriven - så det er altså IKKE kun det standard dolby digital lydspor på video-delen, men også audio-sporet oppo'en spiller. Lækkert.



Skrevet af: Schubring
Skrevet den: 07-Juni-2009 kl. 14:31
Det lyder rigtig godt......
Det virker så bare underligt at der i brugsvejledningen står, at den ikke kan!
"I brugermanualen står der specifik under afsnittet "Discs that cannot be played" at DVD-audio ikke kan"


Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 07-Juni-2009 kl. 14:57
Ja, det virker ret underligt. 


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 07-Juni-2009 kl. 18:44

Sidder og eksperimenterer lidt Oppo'en og de-interlacing.

BD'en jeg benytter er "Celine Dion - A New Day" som er i 1080i 29.97fps og lydsporet jeg var valgt er Dolby TrueHD". Denne BD har vi set flere gange på en Panasonic BD55 uden at opleve de observationer jeg har gjort mig her.

Når jeg sætter Output Resolution til 1080p "snubler" Oppo'en indmellem lidt i afspilningen (5-6 gange under afspilningen). Det er ikke nok til at "miste" videosignalet og det kan ikke reproduceres ved at "spole" lidt tilbage og afspille sekvensen igen. Men det er meget tydeligt at høre. Jeg har ikke oplevet noget tilsvarende det når afspilleren kører i source direct.

De relevante settings jeg kan komme i tanke om er følgende:

Primary Output: HDMI

TV System´: Multi-System

1080p24 Output: On

De-interlacing Mode: Auto

Color Space: YCbCr 4:4:4

HDMI Deep Color: 36 Bits

Firmware: Nyeste i skrivende stund.

Oppo'en er sluttet til en Onkyo 905 via et kort supra HDMI kabel og videre til en JVC HD1 med et Nordost kabel. Onkyo'en er sat til ikke at pille i video signalet og JVC'en fortæller da også pænt om den kører i 1080i eller 1080p som forventet.

Nogen der har oplevet noget tilsvarende eller har lyst til at smide Celine på og se om jeres gør det samme?

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 07-Juni-2009 kl. 19:27
Der er nogle imdstille du bruger som jeg ikke kan forstå og det er:

Color Space: YCbCr 4:4:4, da Blu-ray formate kun er i Color Space: YCbCr 4:2:2 og ikke i Color Space: YCbCr 4:4:4 ?

HDMI Deep Color: 36 Bits, der er slet ikke Deep Color på Blu-ray, (eller i Blu-ray formate) der er slet, slet set noget matrial med Deep Color på market endnu ?

Ved ikke om det kan løse problem, ellers skal der nok en ny FW til fra Oppo, har du smide den sidste FW i din ?

Venter på min, så jag har mulighed for at prøve det samme med samme Blu-ray disk, og se om det også giver meget de samme problemer som dig.


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 07-Juni-2009 kl. 19:43

Det har du helt ret i. Ved heller ikke hvordan den bruger det, men det er vel noget med at når den opskalerer/de-interlacer billedet så konverterer den til den farvepalette og sender den ud i det istedet for. Kan forøvrigt ikke se nogen forskel på billed kvaliteten.

Nu er det jo ikke noget større problem end jeg bare kan sætte den ned i source direct, men det er jo "sjovt" at prøve de lidt mere eksotiske features af - ikke mindst hvis det kan hjælpe med at få luset små fejl ud.

Jeg kører med den seneste firmware. Glæder mig til at høre om du oplever det samme.



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: The Elusive One
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 10:35
Jeg vil hermed melde mig under fanerne af snarlige Oppo BDP-83 ejere. Jeg har lige bestilt hos CRT Projectors.

Hvad er erfaringerne indtil videre med hensyn til leveringstid fra dem?



Skrevet af: T-teknik
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 10:45
Jeg lurer selv på en Oppo - men med to forbehold.
1. Philips nye har jo flytbare tekster.
2. Så er det vel en overvejelse om man vil købe en Oppo til prisen, i forhold til det TV man har, som ligger i mellemklassen.

Måske er det bedst at vente til de første har købt den og hørt om deres erfaringer?


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 11:41

Oprindeligt skrevet af The Elusive One The Elusive One skrev:

Hvad er erfaringerne indtil videre med hensyn til leveringstid fra dem?

2-3 hverdage.

Min blev afsendt fra dem onsdag. GLS bankede på døren fredag. Desværre var jeg ikke hjemme, så jeg endte med selv at hente den på det lokale GLS pakkecenter

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: The Elusive One
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

2-3 hverdage.

Min blev afsendt fra dem onsdag. GLS bankede på døren fredag. Desværre var jeg ikke hjemme, så jeg endte med selv at hente den på det lokale GLS pakkecenter

  /Lars



Har lige fået mail om at den bliver sendt allerede i dag, så det kan jo ikke være bedre. Jeg må vist hellere arbejde hjemme på torsdag.


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 14:40

Oprindeligt skrevet af The Elusive One The Elusive One skrev:

Jeg vil hermed melde mig under fanerne af snarlige Oppo BDP-83 ejere. Jeg har lige bestilt hos CRT Projectors.

Hvad er erfaringerne indtil videre med hensyn til leveringstid fra dem?

Ligesom Lars tog det også kun et par dage for mig at få den.



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 14:41

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Jeg lurer selv på en Oppo - men med to forbehold.
1. Philips nye har jo flytbare tekster.
2. Så er det vel en overvejelse om man vil købe en Oppo til prisen, i forhold til det TV man har, som ligger i mellemklassen.

Måske er det bedst at vente til de første har købt den og hørt om deres erfaringer?

Oppo har ikke afvist at de laver det ifølge dette link, men de skulle efter sigende ikke have lov til at gøre det endnu.

http://watershade.net/wmcclain/BDP-83-faq.html#can-subtitles-be-repositioned - http://watershade.net/wmcclain/BDP-83-faq.html#can-subtitles -be-repositioned

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: T-teknik
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Jeg lurer selv på en Oppo - men med to forbehold. 1. Philips nye har jo flytbare tekster. 2. Så er det vel en overvejelse om man vil købe en Oppo til prisen, i forhold til det TV man har, som ligger i mellemklassen. Måske er det bedst at vente til de første har købt den og hørt om deres erfaringer?


Oppo har ikke afvist at de laver det ifølge dette link, men de skulle efter sigende ikke have lov til at gøre det endnu.


http://watershade.net/wmcclain/BDP-83-faq.html#can-subtitles-be-repositioned - http://watershade.net/wmcclain/BDP-83-faq.html#can-subtitles -be-repositioned


 



Jeg har læst linket - det lyder jo interessant for ellers er der jo ikke de store grunde til at købe en Philips - bortset fra det nye billedformat, men lad andre om det.
Men spørgsmålet er om det allerede nu er værd at købe den - eller vente til flytbare tekster bliver en del af Oppo?


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Jeg lurer selv på en Oppo - men med to forbehold. 1. Philips nye har jo flytbare tekster. 2. Så er det vel en overvejelse om man vil købe en Oppo til prisen, i forhold til det TV man har, som ligger i mellemklassen. Måske er det bedst at vente til de første har købt den og hørt om deres erfaringer?


Oppo har ikke afvist at de laver det ifølge dette link, men de skulle efter sigende ikke have lov til at gøre det endnu.


http://watershade.net/wmcclain/BDP-83-faq.html#can-subtitles-be-repositioned - http://watershade.net/wmcclain/BDP-83-faq.html#can-subtitles -be-repositioned


 



Jeg har læst linket - det lyder jo interessant for ellers er der jo ikke de store grunde til at købe en Philips - bortset fra det nye billedformat, men lad andre om det.
Men spørgsmålet er om det allerede nu er værd at købe den - eller vente til flytbare tekster bliver en del af Oppo?

Fordel ved Oppo er at de lytte til bruger, så mon ikke at der snart komme flytbart undertekst på den også


Skrevet af: FATIL
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 17:17

kan man bestille oppoen direkte på crt-proj. via Google Checkout

og er det sikkert

mvh



Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 18:09

Min var via Google Checkout og det fungerede meget tilfredsstillende. Der gik meget kort tid fra betaling til afsendelse. Det foregik dog ved at jeg bestilte via en email hos dem og så sendte de en "Google Checkout" "invitation" til mig.

Men husk at den afspiller som de sælger er en region A afspiller og ikke region B som vi normalt bruger herhjemme.

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: FATIL
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 18:17

takker mange gange

jeg mailer dem



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Min var via Google Checkout og det fungerede meget tilfredsstillende. Der gik meget kort tid fra betaling til afsendelse. Det foregik dog ved at jeg bestilte via en email hos dem og så sendte de en "Google Checkout" "invitation" til mig.

Men husk at den afspiller som de sælger er en region A afspiller og ikke region B som vi normalt bruger herhjemme.

 


Noget ny om, hvornår at vi se Reg. B afspillern


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af FATIL FATIL skrev:

takker mange gange

jeg mailer dem

Der er intet usikkert ved hverken Google Checkout (betaling) eller http://www.crtprojectors.co.uk/ - CRT Projectors (sælger).

For at bruge Google Checkout skal man have en betalingskonto ved google. Men det er nemt, og sikkert.

For at handle med CRT Projectors kræves ikke noget, udover Google kontoen, men til gengæld er de meget kundevenlige. Også da jeg fik problemer med at finde pakken her i Danmark (GLS havde gemt den på et lager) der var CRT Projectors hurtige til at hjælpe.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 09-Juni-2009 kl. 19:10

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Noget ny om, hvornår at vi se Reg. B afspillern

Næh, måske august, måske september. Vi ved det ikke

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: lakke
Skrevet den: 10-Juni-2009 kl. 12:12
Ligger der noget i, at de informationer om BDP-83, der tidligere lå på Oppo's europæiske web-shop, http://www.opposhop.com - www.opposhop.com tilsyneladende er fjernet?


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 10-Juni-2009 kl. 14:42
Det har jeg også bemærket, faktis så er Oppo BDP-83 fjernet fra alle europæiske hjemmesider 

Det kan vel kun betyde to tinge enten at det slet ikke komme i en Reg. B version og derfor ikke mere er iinteressant for det europæiske market, eller fordi at den faktis er på vej til dette market og derfor skal der nye infomation på disse hjemme sider 

Men mystisk er det, håber at der er nogle der ligge inde med den rigtig forklaring

Man må hele ikke glem at de Oppo BDP-83 der nu bliver solgt er fra Oppo´s Early Adoption Program (beta tester), det ville sige at Oppo BDP-83 ikke official er til salg fra Oppo´s side, og der er jo nogle begynder fejl på den Oppo BDP-83 der er udsendt i Early Adoption Program, og Oppo ville nok først sætte den til salg, når den er 100% fejlfri på reg. A version før at de begynder at tænke på den europæiske version.

Man kan så sige at den Oppo BDP-83 der er ude nu, kun er en smages prøve på den rigtig Oppo BDP-83, når den engang komme på market.


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 10-Juni-2009 kl. 16:51

Skrev til OppoShop og spurgte - Svaret:

We wil be releasing an OPPO European Blu-ray Player by late summer.
We will be sending out a newsletter in 1-2 weeks concerning this. So please register for our newsletter.

Thank you,
David

 

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: rawi
Skrevet den: 10-Juni-2009 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Har kigget lidt på afspilningen af MKV'er:

De .MKV'er jeg laver er typisk encoded efter  mailto:High@L4.0 - High@L4.0 og har været lavet for at afspilles på min TViX 6500. Nu har jeg kun haft afspilleren i et par timer, men de første par .MKV'er jeg har prøvet har alle virket fint.

Dog er der følgende begrænsninger:

Oppo'en kan afspille .MKV'er fra USB sticks, USB harddiske og fra DVD'er (herunder f.eks DVD9 som jeg prøvede med).

Filsystemet på USB sticks og/eller USB harddiske kan kun være FAT32. Dette filsystem understøtter ikke fil størrelser over 4GB. Da alle de .MKV filer jeg laver er i 1080p og oftest omkring 8GB giver det nogle udfordringer.

Man kan så enten vælge at dele sine .MKV filer i mindre bidder eller brænde dem på en DVD9-R+. Det virker såmænd også, men er også knap så interessant. Vil jeg bruge DVD'er, så havde jeg brændt dem i AVCHD.

Det ville virkeligt hjælpe en del hvis Oppo implementere support for at læse NTFS filsystemet.

Teksterne ved .MKV afspilning er temmeligt grimme. Forhåbenligt implementerer de pænere fonte i en kommende firmware. Derudover fungerer de glimrende.

Iøvrigt er der http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?fat32format.htm - her  et glimrende program til at formatere en harddisk partition der er større end 32GB med FAT32.  Husk du mister dine data ved en formatering af en harddisk!

EDIT: Iøvrigt vil jeg lige bakke op omkring load tider i Oppo'en. Den er virkeligt hurtig i forhold til min Panasonic BD55, Toshiba HDX-A1 og kan sagtens følge med Sony's PS3. 

Byggekvaliteten er ganske god og den virker mere robust end de andre jeg har haft imellem hænderne.

 



Hej Hedberg har du prøvet med ext3 filformatet? det kan håndtere filer op til 1TB.
Det eneste du skal have fat i er en linux CD og så reformattere din USB disk.
ext3 er det normale format på NAS enheder (netværksharddiske).


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 10-Juni-2009 kl. 19:00

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Man må hele ikke glem at de Oppo BDP-83 der nu bliver solgt er fra Oppo´s Early Adoption Program (beta tester), det ville sige at Oppo BDP-83 ikke official er til salg fra Oppo´s side, og der er jo nogle begynder fejl på den Oppo BDP-83 der er udsendt i Early Adoption Program, og Oppo ville nok først sætte den til salg, når den er 100% fejlfri på reg. A version før at de begynder at tænke på den europæiske version.

Det er nu ikke rigtigt.

De Oppo der sælges nu, er den endelige Region A udgave. Det er ikke den tidlige model fra beta-tester stadiet.

Den er jo frigivet nu til salg nu, i Region A udgaven. Årsagen til at Region B udgaven ikke er klar endnu, er at de har villet dyrke US markedet først.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 10-Juni-2009 kl. 19:03

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Den er jo frigivet nu til salg nu, i Region A udgaven. Årsagen til at Region B udgaven ikke er klar endnu, er at de har villet dyrke US markedet først.

Rettelse: De modeller der sælges nu, er dem tiltænkt betatesterne. Altså dem som betatesterne får tilbudt at købe kort før alle andre.

Men det er stadigvæk den endelige udgave

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 10-Juni-2009 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Den er jo frigivet nu til salg nu, i Region A udgaven. Årsagen til at Region B udgaven ikke er klar endnu, er at de har villet dyrke US markedet først.

Rettelse: De modeller der sælges nu, er dem tiltænkt betatesterne. Altså dem som betatesterne får tilbudt at købe kort før alle andre.

Men det er stadigvæk den endelige udgave

  /Lars

Det er nu ikke helt rigtigt, Region A afspilleren købes fra England af hvem som helst.



Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 10-Juni-2009 kl. 22:11

Oprindeligt skrevet af rawi rawi skrev:


Hej Hedberg har du prøvet med ext3 filformatet? det kan håndtere filer op til 1TB.
Det eneste du skal have fat i er en linux CD og så reformattere din USB disk.
ext3 er det normale format på NAS enheder (netværksharddiske).

Nej, det har jeg ikke forsøgt. Jeg tvivler på at det vil virke da det ikke er nævnt nogle steder, men det skader naturligvis aldrig at forsøge.

Prøver det en af de kommende dage og vender tilbage med resultatet.

 



-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 10-Juni-2009 kl. 23:05
Meget fristende med en af de http://www.custom-ht.com/oppo.html - kodefri jeg fandt igennem et af links'ne i denne tråd. De har bare en del forskellige... Hvilken skal man have, hvis det skulle være...?

Det jeg sætter vægt på er:
- Kodefri (det er de jo alle sammen...!)
- Intern dekodning af alle lydformater
- Direct output (altså outputter 1080p/24 and 480i/576i directe fra skiven uden nogen skalering)
- Flytning af undertekster (kommer jo forhåbentlig...!)

Er der egentlig stadig ikke nogen der har prøvet en af de kodefri Oppo'er?


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!


Skrevet af: The Elusive One
Skrevet den: 13-Juni-2009 kl. 09:54
Så fik jeg min Oppo. Kom i går fredag så det tog 3 dage.

Track & Trace fra Parcel Force som CRT Projectors benytter kan kun bruges til den forlader England, men jeg ringede blot til GLS og så var de så flinke at give mig et nummer jeg kunne bruge hos dem.

Fungerer perfekt indtil nu med det jeg har smidt i den og det er virkeligt lækkert at den er så hurtig. Det er noget andet end den Samsung BDP-1500 jeg har brugt indtil nu. Bare ærgerligt at jeg er nødt til at beholde den indtil videre så jeg kan afspille begge regioner, så jeg er klart interesseret i at høre nærmere hvis nogen får gjort deres Oppo kodefri.



Skrevet af: rawi
Skrevet den: 13-Juni-2009 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Nej, det har jeg ikke forsøgt. Jeg tvivler på at det vil virke da det ikke er nævnt nogle steder, men det skader naturligvis aldrig at forsøge.

Prøver det en af de kommende dage og vender tilbage med resultatet.



Ser frem til at høre resultatet


Skrevet af: sauron
Skrevet den: 15-Juni-2009 kl. 17:19

Fandt ligde dette på highdefdigest.com

DVD Upconversion

Q: From what I hear, the Oppo BDP-83 is supposed to be top-notch in terms of its upconversion capabilities. However, I have a 40-inch LCD display and I'm not sure I'd notice the difference between, say the BDP-83 and Oppo's own DV-980H. It's DVD only as you know, but also highly praised for its upconversion and considerably cheaper. Is there a minimum screen size at which the higher-end upconverters tend to be effective over and above cheaper alternatives?

A: As I'm sure you know, DVD video is encoded at 480i resolution. In order to upconvert this to a higher resolution, that interlaced 480i signal must first be deinterlaced to progressive 480p frames, and then those frames will be scaled to your desired resolution. The scaling process is always based on whole frames, not on interlaced fields.

If we're strictly looking at the DVD upconversion side of things (I'll assume that you get Blu-ray playback from another component), the primary difference between the two models you cite is that the BDP-83 has superior deinterlacing to the DV-980H. Deinterlacing is a very critical step. If not performed correctly, you'll get combing artifacts and jaggies in your video image, either of which will be perfectly visible on a 40" screen.

That's not to say that the DV-980H has bad deinterlacing. When comparing well-authored DVDs transferred from film-based movies with a steady 3:2 cadence, I doubt you'll see much difference between these two players. That type of content is pretty straightforward to deinterlace. However, video-based programming or material with complex mixed cadences can be a much more difficult challenge. Anime content in particular can often be a deinterlacing nightmare.

You'll need to take your own viewing habits into consideration when making this decision. If you exclusively watch big-budget Hollywood movies from the major studios, either one of these players will probably suit your needs just fine. But if you watch a lot of anime, concert videos, documentaries, and other eclectic content, quality deinterlacing will make a lot of difference.

The BDP-83 has essentially been built off the design of Oppo's previous top-end model, the DV-983H (now discontinued), with the new addition of Blu-ray functionality. It uses an Anchor Bay deinterlacing chip that is one of the best in the field for just about any type of content you can throw at it. On top of all that, it's also a great Blu-ray player. If you're looking for an all-in-one solution, it's worth serious consideration



-------------
pioneer lx5090(ISF kalibreret)
onkyo tx-sr705( kalibreret af otto)
B&W dm602
toshipa hd-30
ps3
xbox 360
wii


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 15-Juni-2009 kl. 17:53
det er vil heller med DV-980H oppo har fået roser. Den er vel hveken dårligere eller bedre i samme prisklasse.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 15-Juni-2009 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

det er vil heller med DV-980H oppo har fået roser.
Den er vel hveken dårligere eller bedre i samme prisklasse.

En Blu-ray afspille der kan spille DVD i samme klasse som en DV-980H (DV-980H skulle værre lavet som en ren DVD transporter),
er vel ringe, har ellers hørt af DVD afspillingen skulle værre i klasse med en DV-983H, som skulle værre en af de beste DVD afspiller på market.

Der skulle værre samme scaler i DV-983H og BDP83 ?


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 15-Juni-2009 kl. 19:37
har selv en 983  og en pio 500M som jeg er meget glad for, men dvd bliver aldrig til blu-ray uanset scaler. jeg skal sikkert selv have en oppo 83 når den kommer en gang ud i fremtiden. da den er god til mange ting og hurtigere load speed end min Pan BD50. har købt 3 dvd det sidste år resten blu-ray. lyden er jo også meget bedre på blu-ray. Men har da stadig mange dvd og vil heller se dem, frem for almindelig tv.
 
   


Skrevet af: Vitho
Skrevet den: 19-Juni-2009 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af The Elusive One The Elusive One skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

2-3 hverdage.

Min blev afsendt fra dem onsdag. GLS bankede på døren fredag. Desværre var jeg ikke hjemme, så jeg endte med selv at hente den på det lokale GLS pakkecenter

  /Lars



Har lige fået mail om at den bliver sendt allerede i dag, så det kan jo ikke være bedre. Jeg må vist hellere arbejde hjemme på torsdag.

Lidt sent og lidt off-topic, sorry ...

Men ment som et lille hint efter egne oplevelser med pakkepost :

Få leverings-adressen sat til dit arbejde og fakturerings-adressen til din privat-adresse

Så slipper du for at skulle være hjemme når GLS, UPS, Post DK osv. triller forbi din privat-adresse.



-------------
Mvh
Thomas


Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 19-Juni-2009 kl. 22:03
Nu må den da snart kunne købes i DK. Er det stadig ukendt med datoen ?

Mvh. Torben


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 01:10
Man kan da bare bestille i uk hvis man vil have den nu

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: The Elusive One
Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 07:49
Oprindeligt skrevet af Vitho Vitho skrev:

Lidt sent og lidt off-topic, sorry ...

Men ment som et lille hint efter egne oplevelser med pakkepost :

Få leverings-adressen sat til dit arbejde og fakturerings-adressen til din privat-adresse

Så slipper du for at skulle være hjemme når GLS, UPS, Post DK osv. triller forbi din privat-adresse.


Normalt en glimrende ide, men nu har jeg ikke bil og at slæbe 10 kg. uhåndterlig pakke med bus, tog og gåben er sjovt nok ikke noget jeg har lyst til.
Jeg er desuden udvikler og kan arbejde hjemmefra lige så godt som på pinden, så personligt foretrækker jeg levering af den størrelse pakker på privat adressen hvis jeg blot kan få track & trace så jeg ved hvornår den dukker op.



Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 09:55
Venter spændt på anmeldelsen af reginskodefri-sættet. Overvejer at købe i UK.

Mvh.Torben


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 16:50
Hvilke formater understøtter den egentligt? For jeg har konstateret noget interessant: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=61950&PN=1&TPN=6 - link

Jeg har ikke prøvet med musikfiler endnu men det kommer.


Skrevet af: hubba
Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 20:16
Kontrol slag af oppo i danmark av precision i Vejle han får dem til salg i hvert fald...


Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 20:19

Rygtet siges, at den europæiske model IKKE vil få Anchor Bay chippen. Med andre ord, bliver det en BPD-83 LIGHT vi får i Europa.

Jeg har ikke lige linket, men et medlem på AVForums kontaktede OPPO i Sverige for nogen tid siden og fik den meget kedelige nyhed.

Hvis det er rigtigt, så får CRT i England mange bestillinger i på Region A modellen nærmeste fremtid.

Og ganske som jeg forudså for over et halvt års tid siden, ja, så kan den jo gøres Mulitiregionsfri på både DVD & Blu-ray delen via en hacket firmware opdatering.

 

 



Skrevet af: T-teknik
Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Rygtet siges, at den europæiske model IKKE vil få Anchor Bay chippen. Med andre ord, bliver det en BPD-83 LIGHT vi får i Europa.


Jeg har ikke lige linket, men et medlem på AVForums kontaktede OPPO i Sverige for nogen tid siden og fik den meget kedelige nyhed.


Hvis det er rigtigt, så får CRT i England mange bestillinger i på Region A modellen nærmeste fremtid.


Og ganske som jeg forudså for over et halvt års tid siden, ja, så kan den jo gøres Mulitiregionsfri på både DVD & Blu-ray delen via en hacket firmware opdatering.


 


 



Det ville da være mere enkelt, hvis det blev samme model som også vi i Danmark kunne få gavn af - som nybegyndere til Blu-ray vil det muligvis få andre over på en anden model.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Rygtet siges, at den europæiske model IKKE vil få Anchor Bay chippen. Med andre ord, bliver det en BPD-83 LIGHT vi får i Europa.

Jeg har ikke lige linket, men et medlem på AVForums kontaktede OPPO i Sverige for nogen tid siden og fik den meget kedelige nyhed.

Hvis det er rigtigt, så får CRT i England mange bestillinger i på Region A modellen nærmeste fremtid.

Og ganske som jeg forudså for over et halvt års tid siden, ja, så kan den jo gøres Mulitiregionsfri på både DVD & Blu-ray delen via en hacket firmware opdatering.

det nægter jeg at tro på

hvorfor lave to forskellige produktioner med forskellige chip ?det er jo ikke en stor produktion vi snakker om

det er sku en and

 

 



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Vitho
Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 22:09

I en gammel tråd var der en der foreslog et fælles køb.

Med den interesse var det måske en meget god ide ?



-------------
Mvh
Thomas


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 20-Juni-2009 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Vitho Vitho skrev:

I en gammel tråd var der en der foreslog et fælles køb.

Med den interesse var det måske en meget god ide ?



Næppe, fordi:

1) den har Otto skudt ned for længe siden: avancen er i forvejen i bund
2) den sælger sig selv - det er som at sælge øl til Roskilde Festival.
3) jf. 2 - efterspørgslen vil være så stor at det eneste et fælleskøb kan gå ud på er at sikre nogle enkelte at få en afspiller. Resten må på venteliste.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 21-Juni-2009 kl. 08:29

Den skal jo købes i udlandet! Ingen grund til at vente på den kommer herhjemme.

Efterspørgslen var mindst lige så stor da pio afspillerne kom og det lykkedes fint med et fælleskøb. Der var det også langt fra alle der kunne få en afspiller,  men dem der gjorde, de fik den til en yderst favorabel pris.

Man mister intet ved at prøve et fælleskøb, så ingen grund til at lade være med at prøve! Her tænker jeg på udenlandsk forhandler

Det med avancen ikke er høj nok.. Har du set hvad de tjener på den?

Hver gang en forhandler, butiksindehaver olign nævner at de ikke tjener nok på varen til at give et afslag i prisen kan en forbruger jo ikke bruge til noget som helst, før man har set deres avance sort på hvidt. Måske er det fordi jeg er nordjyde.



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 21-Juni-2009 kl. 12:13
Tro at et fælleskøb af Blu-ray afpiller ikke ville værre mulig, Oppo på
grund af deres prise, Pioneer på grund af deres pris politik, som igen gør
at de ikke ville værre med.

Panasonic er blivet prøvet, man da Panasonic komme så hurtig med ny
modeler, kan de ikke lev. til et fælleskøb før at dette fælleskøb er
forældet.

Så Oppo, Pioneer og Panasonic er dømt ud af et fælleskøb.

Men det ny Blu-ray afspiller fra Philips der kan flytte undertekster kunne
værre intrassant til et fælleskøb, da mange gerne ville havde denne
mulighed, men et spørsmål er om denne fuktion kun virker med Philips
21:9 tv.


Skrevet af: MortenMJ
Skrevet den: 21-Juni-2009 kl. 16:13
Beklager hvis spørgsmålet allerede er besvaret, men kan Oppo BDP-83 afspille formater som DivX, Xvid, MPEG og MKV mv. fra både CD, DVD, USB-stick, netværk og evt. SD-kort?



Print side | Luk vindue