Print side | Luk vindue

YouSee HDD box: Kvalitet?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=60110
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 10:03

Emne: YouSee HDD box: Kvalitet?
Skrevet af: eXeel
Emne: YouSee HDD box: Kvalitet?
Skrevet den: 11-Maj-2009 kl. 22:05
Mine forældre skal snart gå fra deres VHS og til en HDD optager. Valget står mellem en alm. HDD og DVD optager (HDD er det klart vigtigste), eller YouSees HDD box.

Problemet er jeg hører svingende om boxen. Både godt og skidt. Jeg vil nødig have de skal "nøjes" med den. Så hellere investere noget mere i en rigtig HDD optager.
Hvordan finder jeg ud af, om det er pengene værd?

Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-Maj-2009 kl. 22:09
Snup en yousee boks.
God billede kvalitet.
Guiden er god og den er let at bruge.

Den er dog meget langsom, så den kan ikke bruges hvis man zapper meget.

Heldigvis kan man jo stadig bruge sin analog tuner.

Skrevet af: eXeel
Skrevet den: 11-Maj-2009 kl. 22:36
Hvad mener du med "zapper meget"? I kanaler på YouSee boksen? Man zapper vel på fjernsynet :) Uddyb gerne.

Kom gerne mere flere personers syn på boksen, vil høre så meget om det som muligt. Kan det måle sig med en HDD optager købt specifikt til det formål? Og ikke denne tuner og HDD optager i én.

Skrevet af: OleA
Skrevet den: 11-Maj-2009 kl. 22:48

Nej, man zapper ikke på fjernsynet, men på boksen.

I det store og hele er jeg meget tilfreds med boksen. Jeg har faktisk ikke brugt min HDD recorder efter jeg fik YouSee's HD boks.

Den er suvenræn god til at optage. Meget brugervenligt via guide. Derudover kan man se et digitalt program, mens man optager et andet digitalt.

Den eneste mangel er at det ikke er muligt at brænde optagelser ud på DVD.

Derudover er der selvfølgelig fordelen ved at få digitalt signal.

-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-Maj-2009 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af eXeel eXeel skrev:

Hvad mener du med "zapper meget"? I kanaler på YouSee boksen? Man zapper vel på fjernsynet :) Uddyb gerne
du kan både benytte tvet som førhen hvor du zapper på tvet. Nogle benytter boksen som tuner, hvilke jeg selv ikke har tålmodighed til.

Et andet minus er manglende dvd drev, så den kan ikke erstatte din dvd maskine.

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 11-Maj-2009 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af eXeel eXeel skrev:

Hvad mener du med "zapper meget"? I kanaler på YouSee boksen? Man zapper vel på fjernsynet :) Uddyb gerne.

Kom gerne mere flere personers syn på boksen, vil høre så meget om det som muligt. Kan det måle sig med en HDD optager købt specifikt til det formål? Og ikke denne tuner og HDD optager i én.

Man bruger jo to stk. fjernbetjeninger når man har en YouSee boks, én til tv og én til boksen. Medmindre man selvfølgelig samler begge fjernbetjeninger i en multifjernbetjening.

Print side | Luk vindue