Print side | Luk vindue

Pioneer PDP 428XD hvor godt?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=60202
Udskrevet den: 21-Maj-2024 kl. 05:56


Emne: Pioneer PDP 428XD hvor godt?
Skrevet af: SteffenD89
Emne: Pioneer PDP 428XD hvor godt?
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 17:57

Hvor godt er dette tv set i forhold til de nye 2009 modeller? Hvis tv'et vel og mærke bliver kalibreret.

Jeg var oprindeligt interesseret i en panasonic V10, men nu kigger jeg lidt på andre tv og det nye samsung plasma tv er desværre for stort så jeg fandt lige et brugt Pioneer der måske kunne have interesse.

Hvor meget ville i egentlig også mene at dette tv er værd idag? 10000kr? eller mindre..?



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">



Svar:
Skrevet af: kimols
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:16
Det er helt sikkert  et godt tv ,især med en Kalibrering.Men ikke til 10.000kr.. Du skal ikke gi mere en ca 5.000.00 kr for det i dag.Panaen kender jeg ikke,og Samsung vil jeg ikke eje,men det er jo smag og behag

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: Mr. Pioneer
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:17
dette tv er formegentlig stadig det bedste 42" tv der er på markedet hvis
billede og lyd er vigtigst for dig.

10k er i overkanten da du kan erhverve en 508XD for det beløb, men et sted
mellem 6-8k er rimeligt.


Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:26
Jeg giver Mr. Pioneer ret.

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:29
Jeg vil tror en 42 v10 og Pioneer PDP 428XD bliver stort set lige gode, for en g10 er meget tæt på. Men 10.000 er alt for meget, når man kan få en ny g10 for cirka 8500 kr. 


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:31

Ja, billedet må gerne være det bedste, men hvordan er det med strømforbrug og andre features? Jeg må være ærlig og sige at jeg ikke har gjort de store undersøgelser om tv'et.

Og ehm.. Følger der ikke højtaler med til tv'et som nyt? Altså er det ekstra tilbehør? Fordi sælger skriver at det er med højtaler i bunden.

Jeg troede nemlig kun at det var generation 9 serien der ikke havde højtaler, og at man skulle ud og give ekstra for dette.



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: Mr. Pioneer
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Jeg vil tror en 42 v10 og <SPAN
=forumsubline>Pioneer PDP 428XD bliver stort set lige gode, for en g10 er
meget tæt på.</SPAN> 


ja men der er en kæmpe kvalitets forskel i byggekvaliteten


Skrevet af: Mr. Pioneer
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Ja, billedet må gerne være det bedste, men hvordan
er det med strømforbrug og andre features? Jeg må være ærlig og sige at
jeg ikke har gjort de store undersøgelser om tv'et.


Og ehm.. Følger der ikke højtaler med til tv'et som nyt? Altså er det ekstra
tilbehør? Fordi sælger skriver at det er med højtaler i bunden.


Jeg troede nemlig kun at det var generation 9 serien der ikke havde
højtaler, og at man skulle ud og give ekstra for dette.



højtaleren er indbygget og kan ikke aftages som på 9 gen.

Omkring features er den måske ikke helt på niveau med de nye panasonic da
den f.eks. ikke har de nye DVB tunere.


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:34

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Jeg vil tror en 42 v10 og Pioneer PDP 428XD bliver stort set lige gode, for en g10 er meget tæt på. Men 10.000 er alt for meget, når man kan få en ny g10 for cirka 8500 kr. 

Tv'et står til 18500kr

Men skulle dette blive aktuelt (meget usikkert endnu!) så må jeg lige forhøre sælger af, om han ikke er villig til at gå ned i prisen.

Prisen er lidt ehem.. Fantasy agtig..



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Ja, billedet må gerne være det bedste, men hvordan
er det med strømforbrug og andre features? Jeg må være ærlig og sige at
jeg ikke har gjort de store undersøgelser om tv'et.


Og ehm.. Følger der ikke højtaler med til tv'et som nyt? Altså er det ekstra
tilbehør? Fordi sælger skriver at det er med højtaler i bunden.


Jeg troede nemlig kun at det var generation 9 serien der ikke havde
højtaler, og at man skulle ud og give ekstra for dette.



højtaleren er indbygget og kan ikke aftages som på 9 gen.

Omkring features er den måske ikke helt på niveau med de nye panasonic da
den f.eks. ikke har de nye DVB tunere.

Tuneren vil jeg skide et langt stykke på Ikke at den ikke vil blive aktuel, men det er ikke det der skal være det afgørende punkt. :)



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:35
En G10 udstråler heller ikke ligefrem luxus, men det er et meget godt tv til de penge. Ingen tvil om det.

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:39

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

En G10 udstråler heller ikke ligefrem luxus, men det er et meget godt tv til de penge. Ingen tvil om det.

Nej det er jo lige det. 

Pioneer er/var i en klasse for sig selv, og det er netop en af grundende til at jeg er interesseret.

Tunere og tykkelse vil jeg så skide stort på, designet på den anden side er helt i top ved Pioneer (efter min mening).

Det er bare ærgeligt at jeg ikke har plads til en 50" =/ 



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Jeg vil tror en 42 v10 og Pioneer PDP 428XD bliver stort set lige gode, for en g10 er meget tæt på. Men 10.000 er alt for meget, når man kan få en ny g10 for cirka 8500 kr. 

Tv'et står til 18500kr

Men skulle dette blive aktuelt (meget usikkert endnu!) så må jeg lige forhøre sælger af, om han ikke er villig til at gå ned i prisen.

Prisen er lidt ehem.. Fantasy agtig..

Hvis du har hans E-mail adresse, kan du bare sende ham et link til denne tråd. Så skal vi nok fortælle ham, hvad prisen bør være.



-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:44

Har overvejet det - hvis han altså står fast ved de 18500kr.

Men indtil nu har han ikke svaret tilbage på den første mail jeg sendte ham.

Lige en ting til - han skriver at det er blevet kalibreret, men bør jeg ikke også få kalibreret tv'et selv?



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:45
Jeg har solgt mit 428XD ukalibreret til 9500 for en måned siden...

Jeg vil tro du kan få nogen til omkring 8500, hvis du er heldig.

Hvis man alligevel benytter HDMI og får det kalibreret, så tror jeg at tv'et stadig er det bedste 42 tommer på markedet. Jeg tror også billedbehandlingen stadig er bedre end eksisterende 42 tommer efter hvad jeg har set.

Jeg gav 19.000 for det jeg havde i feb. 2008 og det var kun 1000 kr over det billigste. Så jeg tror desværre dem som sælger ikke ønsker at smide et godt tv afsted til discountpris.


Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

En G10 udstråler heller ikke ligefrem luxus, men det er et meget godt tv til de penge. Ingen tvil om det.

Nej det er jo lige det. 

Pioneer er/var i en klasse for sig selv, og det er netop en af grundende til at jeg er interesseret.

Tunere og tykkelse vil jeg så skide stort på, designet på den anden side er helt i top ved Pioneer (efter min mening).

Det er bare ærgeligt at jeg ikke har plads til en 50" =/ 

Jo, du har!



-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: Mr. Pioneer
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Har overvejet det - hvis han altså står fast ved de
18500kr.


Men indtil nu har han ikke svaret tilbage på den første mail jeg sendte
ham.


Lige en ting til - han skriver at det er blevet kalibreret, men bør
jeg ikke også få kalibreret tv'et selv?



Det er ikke sikkert at det er nødvendigt, men du kan spørge ham hvilke
forhold skærmen er blevet kalibreret under hvis han har en meget lys
stue mens du har en meget mørk, kan det godt blive aktuelt at få den
kalibreret igen.

Men det er kun hvis du gå meget op i at få et korrekt billede, ellers så er
der ingen grund til at få den kalibreret igen.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:52
Utroligt for 1½ måned siden var der 4 stk. 428xd'ere til salg i den blå avis - nu er der ikke nogen...

Jeg mener at " http://www.recordere.dk/forum/pop_up_profile.asp?PF=5188&FID=15 - - jan0112 " herinde fra ville sælge sit for 1½ måned siden - ved ikke om han er kommet af med det.

Det er vidst i Malmø/Købenshavnsområdet.


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

En G10 udstråler heller ikke ligefrem luxus, men det er et meget godt tv til de penge. Ingen tvil om det.

Nej det er jo lige det. 

Pioneer er/var i en klasse for sig selv, og det er netop en af grundende til at jeg er interesseret.

Tunere og tykkelse vil jeg så skide stort på, designet på den anden side er helt i top ved Pioneer (efter min mening).

Det er bare ærgeligt at jeg ikke har plads til en 50" =/ 

Jo, du har!

Det ville blive alt for besværligt med mine højtalere, det hele ville skulle rykkes, og der er ganske enkelt bare ikke mere plads i stuen

Det er ikke fordi at jeg synes en 50" er for stort, der er ganske enkelt bare ikke plads



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:58
efterhånden bliver markedet 0-49 tommer overtaget af lcd, fordi de er billigere på producere. det har sony åbenbart ikke fundet ud af med deres priser for en ny z5500.
Men de bedste plasma bliver fra 50 tommer og op.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Hvor godt er dette tv set i forhold til de nye 2009 modeller?


Det er stadig det bedste 42" tv på markedet. Panasonic har velsagtens lavet nogle fremskridt i 2009-modellerne, men de har stadigvæk diverse dynamiske kredsløb (f.eks. skarphed, lysstyrke/kontrast) og leverer endnu ikke samme gode kontrast eller farvegengivelse. Pioneer har også bedre signalbehandling (f.eks. de-interlacing).

Er man på udkig efter et 42" tv (vi kan ikke alle have plads til 50"), så ville jeg helt sikkert springe på, hvis jeg kunne få et 42" Pioneer.

Men det gjorde jeg jo så også, for et par måneder siden


Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

En G10 udstråler heller ikke ligefrem luxus, men det er et meget godt tv til de penge. Ingen tvil om det.

Nej det er jo lige det. 

Pioneer er/var i en klasse for sig selv, og det er netop en af grundende til at jeg er interesseret.

Tunere og tykkelse vil jeg så skide stort på, designet på den anden side er helt i top ved Pioneer (efter min mening).

Det er bare ærgeligt at jeg ikke har plads til en 50" =/ 

Jo, du har!

Det ville blive alt for besværligt med mine højtalere, det hele ville skulle rykkes, og der er ganske enkelt bare ikke mere plads i stuen

Det er ikke fordi at jeg synes en 50" er for stort, der er ganske enkelt bare ikke plads

De to højtalere på siden af din nuværende skærm, piller du bare ned og sætter dem som centerhøjtaleren. Evt. på et lidt længere tv bord.  Nu har du plads til 50"!



-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Tv'et står til 18500kr


I min lokale Expert har de et 428XD der står til 18k, men jeg skulle ikke pippe særligt meget om, at jeg synes det var noget højere end jeg havde håbet på, før de havde barberet 3k af dén pris. Stadig for meget til mig (jeg fandt et 4280XA til 11k kort tid efter), men trods alt en fornuftig bid taget af prisen sådan uden videre.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Det er helt sikkert  et godt tv ,især med en Kalibrering.Men ikke til 10.000kr.. Du skal ikke gi mere en ca 5.000.00 kr for det i dag.


Undskyld, men det mener jeg er noget sludder. Kan man finde et der fungerer som det skal (ingen indbrænding fra statisk butiksmateriale eller pixelfejl), så ser jeg ingen grund til ikke at smide de godt og vel 10k efter det. Eller hvad man nu mener, at det er værd. Jeg mener, som nævnt, at det klart er det bedste 42" tv på markedet stadigvæk, så jeg kan simpelthen ikke se, hvorfor det kun skulle være 5k værd.


Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 19:06
Gør som Naiera! Man skal handle, hvor man kan.

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: Panadda
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 20:29

Omkring features er den måske ikke helt på niveau med de nye panasonic da
den f.eks. ikke har de nye DVB tunere.

Hvad mener du med "nye DVB tunere". Den har jo en DVB-T tuner



-------------
Jesper


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 20:34
sikkert mpeg4 og dvb-c tuner


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Det er helt sikkert  et godt tv ,især med en Kalibrering.Men ikke til 10.000kr.. Du skal ikke gi mere en ca 5.000.00 kr for det i dag.


Undskyld, men det mener jeg er noget sludder. Kan man finde et der fungerer som det skal (ingen indbrænding fra statisk butiksmateriale eller pixelfejl), så ser jeg ingen grund til ikke at smide de godt og vel 10k efter det. Eller hvad man nu mener, at det er værd. Jeg mener, som nævnt, at det klart er det bedste 42" tv på markedet stadigvæk, så jeg kan simpelthen ikke se, hvorfor det kun skulle være 5k værd.

Du har ret,jeg sov i timen,tænkte på en 427xd,mener da den røg herinde for ca 5.000k??


-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 20:41

Okay. Så må vi se.

Sker der noget ved at købe et brugt tv? Er det egentlig noget man burde holde sig fra eller..?



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: len61
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 20:49
den 21.4 ,købte jeg et pioneer 428xa (altså ikke med dvb ,og færre isf mem's) panelet er det samme som 428xd ,det fik jeg for Kr.6000 i fona taarnby, det spiller altså godt nu her 2-3 uger efter. jeg ved fona har et i hellerup (som lagersalg).i salg for Kr.9000 ,men du skal da ned i Kr.6000!! vil lige nævne det hvis!!!!!?????


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 21:18
Hvad hvis man ikke kan få butikken ned på 6k, men stadig gerne vil have tv'et?


Skrevet af: Tech2010
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 21:38

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvad hvis man ikke kan få butikken ned på 6k, men stadig gerne vil have tv'et?

Så prøv at få dem ned på 7k eller 8k. Et produkt i en butik kan altid presses ned i pris, hvis man kommer med nogle gode argumenter.



Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 22:07

Et godt argument kunne være, at der ikke er en DVB-C tuner i, og at man skal bruge ekstra penge på en box fra YouSee. Dertil kommer, at man kan sige til sælgeren, at en G10 giver stort set lige så godt et billede (selv om sandheden kun er næsten lige så godt), og hvad et G10 koster andre steder. Desuden prutter man vel ikke kun om prisen ET sted når man vil købe et nyt tv? JEG gør i hvert fald ikke når jeg skal have NYT... Få lige nogle kabler og CD/DVDer eller BD film med i handlen. Bare klø på.

Man kan også fortælle sælgeren, at det samme tv kan fås noget billigere andre steder. Brug alle lovlige våben...



-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 22:09

Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

den 21.4 ,købte jeg et pioneer 428xa (altså ikke med dvb ,og færre isf mem's) panelet er det samme som 428xd ,det fik jeg for Kr.6000 i fona taarnby, det spiller altså godt nu her 2-3 uger efter. jeg ved fona har et i hellerup (som lagersalg).i salg for Kr.9000 ,men du skal da ned i Kr.6000!! vil lige nævne det hvis!!!!!?????

Hold da op..

Har det noget og sige at, at det har færre ISF menu'er? Og det i Hellerup, er det en XD eller XA skærm?



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Et godt argument kunne være, at der ikke er en DVB-C tuner i, og at man skal bruge ekstra penge på en box fra YouSee. Dertil kommer, at man kan sige til sælgeren, at en G10 giver stort set lige så godt et billede (selv om sandheden kun er næsten lige så godt), og hvad et G10 koster andre steder. Desuden prutter man vel ikke kun om prisen ET sted når man vil købe et nyt tv? JEG gør i hvert fald ikke når jeg skal have NYT... Få lige nogle kabler og CD/DVDer eller BD film med i handlen. Bare klø på.

Man kan også fortælle sælgeren, at det samme tv kan fås noget billigere andre steder. Brug alle lovlige våben...

På trods af at jeg er jyde prutter jeg aldrig om prisen, jeg dur ikke rigtig til det, men det der var da nogle gode argumenter. :)

Men nu må vi se.. Jeg skal til 2 jobsamtaler i denne her uge, og giver det bonus så er jeg fristet til at hæve fra opsparingen også køben en Pioneer. :)



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 22:13
Jeg er en vestjyde med en lav indtægt, så jeg er skruppelløs når jeg skal handle...

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 22:17
haha det er jo også kun fornuftigt ._.

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 22:31

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Det er helt sikkert  et godt tv ,især med en Kalibrering.Men ikke til 10.000kr.. Du skal ikke gi mere en ca 5.000.00 kr for det i dag.


Undskyld, men det mener jeg er noget sludder. Kan man finde et der fungerer som det skal (ingen indbrænding fra statisk butiksmateriale eller pixelfejl), så ser jeg ingen grund til ikke at smide de godt og vel 10k efter det. Eller hvad man nu mener, at det er værd. Jeg mener, som nævnt, at det klart er det bedste 42" tv på markedet stadigvæk, så jeg kan simpelthen ikke se, hvorfor det kun skulle være 5k værd.

Jeg er helt og aldeles enig med dig Naiera (bemærk lige det). Der findes pt ikke et tv - what ever the name - der overgår et Pio 428XD. Og det er snart sagt på alle områder



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Jeg er en vestjyde med en lav indtægt, så jeg er skruppelløs når jeg skal handle...


Som ægte nordjyde, så er det i mit blod at kæmpe forden sidste 50'er


Ej, jeg er ikke smållig, men med større ting som hifi har jeg det med at prutte lidt om prisen.

Min største udfordring bliver nok at få et godt tilbud på Bauhaus skal skære 160 stykker træ ud til mig til nogle sommerprojekter


Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 23:15
Er billedkvaliteten den samme på et 428xd og et 508xd, hvis man ser bort fra størrelsen.


Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Det er helt sikkert  et godt tv ,især med en Kalibrering.Men ikke til 10.000kr.. Du skal ikke gi mere en ca 5.000.00 kr for det i dag.


Undskyld, men det mener jeg er noget sludder. Kan man finde et der fungerer som det skal (ingen indbrænding fra statisk butiksmateriale eller pixelfejl), så ser jeg ingen grund til ikke at smide de godt og vel 10k efter det. Eller hvad man nu mener, at det er værd. Jeg mener, som nævnt, at det klart er det bedste 42" tv på markedet stadigvæk, så jeg kan simpelthen ikke se, hvorfor det kun skulle være 5k værd.

Jeg er helt og aldeles enig med dig Naiera (bemærk lige det). Der findes pt ikke et tv - what ever the name - der overgår et Pio 428XD. Og det er snart sagt på alle områder

Det er meget rigtigt. En G10 er kun tæt på, men stadigvæk UNDER Pio 428XD. 

Han bør dog prutte om prisen alligevel..., altså hvis han kan. Ellers kunne han måske få nogen i familien eller vennekredsen til at hjælpe ham. Vi har ikke alle den samme indtægt/økonomi.



-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: len61
Skrevet den: 13-Maj-2009 kl. 23:56
Undskyld endnu et fyord ,FONA holbæk har et ,4280xd (samme panel som 428xd ,tuner ,men lidt færre isf mem's) på lagersalg til listepris Kr.9000 PRUT og få et godt tv ,+garanti


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 00:05

Har fornylig købt et 508XD......... Og ved du hvad, det er simpelthen det bedste jeg nogensinde har købt. Hver gang jeg kigger på det fryder jeg mig over det helt fantastiske billede som ikke fåes bedre på noget TV overhovedet.

Så køb et 428XD no matter what



Skrevet af: len61
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 00:17
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Undskyld endnu et fyord ,FONA holbæk har et ,4280xd (samme panel som 428xd ,tuner ,men lidt færre isf mem's) på lagersalg til listepris Kr.9000 PRUT og få et godt tv ,+garanti
Forresten .er der lidt design forskel 4280xd/4280xa Vs.428xd ,plus de som nævnt , flere muligheder for at gemme isf. indstillinger på ,udgangene ,jeg vil påstå at der ikke vil blive lavet markant bedre 42" PLASMA paneler.... NOGENSINDE


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 00:40

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Der findes pt ikke et tv - what ever the name - der overgår et Pio 428XD. Og det er snart sagt på alle områder

Det skulle da lige være på størrelsen. Jeg vil til enhver tid hellere have et 65" v10, uden at have set det.

Bedst "Pound for pound" som de siger i bokse kredse.

I øvrigt interessant, at brugtprisen for 428 og 508 stort set er den samme. Hvis 508 koster 10K, så burde 428 ligge på godt det halve.



-------------
Kuro


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 01:16

Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Undskyld endnu et fyord ,FONA holbæk har et ,4280xd (samme panel som 428xd ,tuner ,men lidt færre isf mem's) på lagersalg til listepris Kr.9000 PRUT og få et godt tv ,+garanti
Forresten .er der lidt design forskel 4280xd/4280xa Vs.428xd ,plus de som nævnt , flere muligheder for at gemme isf. indstillinger på ,udgangene ,jeg vil påstå at der ikke vil blive lavet markant bedre 42" PLASMA paneler.... NOGENSINDE

hvilke design forskelle?

Jeg bor desværre bare lidt langt fra Holbæk..



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: len61
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 07:11
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Undskyld endnu et fyord ,FONA holbæk har et ,4280xd (samme panel som 428xd ,tuner ,men lidt færre isf mem's) på lagersalg til listepris Kr.9000 PRUT og få et godt tv ,+garanti
Forresten .er der lidt design forskel 4280xd/4280xa Vs.428xd ,plus de som nævnt , flere muligheder for at gemme isf. indstillinger på ,udgangene ,jeg vil påstå at der ikke vil blive lavet markant bedre 42" PLASMA paneler.... NOGENSINDE

hvilke design forskelle?  pioneer dk     http://www.pioneer.dk/dk/download.jsp?dir=%2Ffiles%2Fbrochures%2F2007%2FHE_FALL&filename=07_H_CONSSD1FALL_DA.pdf&method=inline - http://www.pioneer.dk/dk/download.jsp?dir=%2Ffiles%2Fbrochur es%2F2007%2FHE_FALL&filename=07_H_CONSSD1FALL_DA.pdf& ;method=inline

Jeg bor desværre bare lidt langt fra Holbæk..



Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 07:17
En panasonic 42v10 kommer nogenlunde på niveau med pio 428. Men markant bedre tror jeg faktisk heller ikke, for led/lcd kommer til at overtage markedet for den størrelse.  


Skrevet af: A_Nielsen
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 08:25
Nogle der kan forklare forskellen på pdp-4280xd og pdp-4280xa?

-------------


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Nogle der kan forklare forskellen på pdp-4280xd og pdp-4280xa?

XD er med digital tuner

4280 er en lavpris udgave af 428.


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Nogle der kan forklare forskellen på pdp-4280xd og
pdp-4280xa?
XD er med digital tuner4280 er en lavpris udgave af 428.


Men stadig samme gode kvalitet


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Nogle der kan forklare forskellen på pdp-4280xd og
pdp-4280xa?
XD er med digital tuner4280 er en lavpris udgave af 428.


Men stadig samme gode kvalitet


ja bestemt.



Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 09:48

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

En panasonic 42v10 kommer nogenlunde på niveau med pio 428. Men markant bedre tror jeg faktisk heller ikke, for led/lcd kommer til at overtage markedet for den størrelse.  

 

Jah.. Men hvis jeg kan få en Pioneer til 8-9000kr som helt nyt så har jeg jo sparet en del - hvis jeg vel og mærke for samme/bedre billedekvalitet ud af et Pioneer. 



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

En panasonic 42v10 kommer nogenlunde på niveau med pio 428. Men markant bedre tror jeg faktisk heller ikke, for led/lcd kommer til at overtage markedet for den størrelse.  

 

Jah.. Men hvis jeg kan få en Pioneer til 8-9000kr som helt nyt så har jeg jo sparet en del - hvis jeg vel og mærke for samme/bedre billedekvalitet ud af et Pioneer. 

Det er kun fordi i kun kikker på billedet,
Husk at 428 sandsynligvis har bedre lyd, bedre finish osv.....


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 09:51

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Nogle der kan forklare forskellen på pdp-4280xd og pdp-4280xa?

XD er med digital tuner

4280 er en lavpris udgave af 428.

Er det den eneste forskel? Der er folk der nævner noget om at der er mindre ISF menuer i nogen af tv'ene, har det noget og skulle sige?



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Nogle der kan forklare forskellen på pdp-4280xd og pdp-4280xa?

XD er med digital tuner

4280 er en lavpris udgave af 428.

Er det den eneste forskel? Der er folk der nævner noget om at der er mindre ISF menuer i nogen af tv'ene, har det noget og skulle sige?



kun hvis du skal have prof til at justere dit billede. Men vil jeg tro, du ikke bestiller en prof.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Er det den eneste forskel? Der er folk der nævner noget om at der er mindre ISF menuer i nogen af tv'ene, har det noget og skulle sige?


Det har ikke vanvittigt meget at sige. Det er som nævnt samme panel, men 428 kan kalibreres en lille smule mere præcist, så man får lidt mere skyggedetalje i billedet. Det er dog ikke alverden til forskel, og 4280 er stadigvæk bedre end alle andre 42" tv på markedet, uden sammenligning. Har man slet ikke tænkt sig at få det kalibreret betyder forskellen ingenting.


Skrevet af: A_Nielsen
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 10:06
En prof. som Otto kan vel stadig kalibrere et pdp-4280xd/xa? For det havde jeg da tænkt mig, hvis jeg nu går ud og køber et et af ovenstående TV. 

-------------


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

En prof. som Otto kan vel stadig kalibrere et pdp-4280xd/xa? For det havde jeg da tænkt mig, hvis jeg nu går ud og køber et et af ovenstående TV. 


det kan han godt, der er bare flere muligheder med isf


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

En prof. som Otto kan vel stadig kalibrere et pdp-4280xd/xa? For det havde jeg da tænkt mig, hvis jeg nu går ud og køber et et af ovenstående TV. 


Der er INGEN der har påstået at Otto ikke kan kalibrere et 4280. Hvis det er dét du læser ud fra hvad jeg og andre skriver, så læser du det forkert.

Jeg har et 4280XA og det har Otto (selvfølgelig) kalibreret. Ligesom i teorien alle andre tv på markedet kan det selvfølgelig kalibreres, med måleudstyr og års erfaring.

428'erne kan kalibreres en smule mere præcist, men det er ikke en verden der vil være til forskel på nogen måde. Og dét betyder overhovedet ikke, at 4280 slet ikke kan kalibreres. Det er stadig samme gode panel, men med færre ISF-hukommelser (så man kan ikke gemme en dag og en nat-indstilling), og der mangler en menu til at rette helt ud på gammakurven. Men, som sagt, det er en lille forskel, og 4280 er stadig bedre end alle andre 42" tv på markedet. Vil man have Pioneer-billedkvalitet og er det det eneste man kan finde, så er der ingen grund til ikke at springe på. Der er stadig et stort spring ned til det bedste Panasonic kan finde på.


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

En panasonic 42v10 kommer nogenlunde på niveau med pio 428. Men markant bedre tror jeg faktisk heller ikke, for led/lcd kommer til at overtage markedet for den størrelse.  

 

Jah.. Men hvis jeg kan få en Pioneer til 8-9000kr som helt nyt så har jeg jo sparet en del - hvis jeg vel og mærke for samme/bedre billedekvalitet ud af et Pioneer. 

Det er kun fordi i kun kikker på billedet,
Husk at 428 sandsynligvis har bedre lyd, bedre finish osv.....

Jamen det er jo kun godt at skærmen har et bedre billede, og andre ting. :)



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Nogle der kan forklare forskellen på pdp-4280xd og pdp-4280xa?

XD er med digital tuner

4280 er en lavpris udgave af 428.

Er det den eneste forskel? Der er folk der nævner noget om at der er mindre ISF menuer i nogen af tv'ene, har det noget og skulle sige?



kun hvis du skal have prof til at justere dit billede. Men vil jeg tro, du ikke bestiller en prof.

Køber jeg sådan et tv, regner jeg da med at jeg skal ha' en "prof" ud, og kalibrere tv'et.

Jeg mener at jeg sidste år læste, at et Pioneer godt kunne bruge en kalibrering eftersom det ikke havde de bedste "out of the box" indstillinger?!



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: A_Nielsen
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

En prof. som Otto kan vel stadig kalibrere et pdp-4280xd/xa? For det havde jeg da tænkt mig, hvis jeg nu går ud og køber et et af ovenstående TV. 


Der er INGEN der har påstået at Otto ikke kan kalibrere et 4280. Hvis det er dét du læser ud fra hvad jeg og andre skriver, så læser du det forkert.

Jeg har et 4280XA og det har Otto (selvfølgelig) kalibreret. Ligesom i teorien alle andre tv på markedet kan det selvfølgelig kalibreres, med måleudstyr og års erfaring.

428'erne kan kalibreres en smule mere præcist, men det er ikke en verden der vil være til forskel på nogen måde. Og dét betyder overhovedet ikke, at 4280 slet ikke kan kalibreres. Det er stadig samme gode panel, men med færre ISF-hukommelser (så man kan ikke gemme en dag og en nat-indstilling), og der mangler en menu til at rette helt ud på gammakurven. Men, som sagt, det er en lille forskel, og 4280 er stadig bedre end alle andre 42" tv på markedet. Vil man have Pioneer-billedkvalitet og er det det eneste man kan finde, så er der ingen grund til ikke at springe på. Der er stadig et stort spring ned til det bedste Panasonic kan finde på.


Jeg tolker det skam heller ikke som, at nogle har påstået at han ikke kalibrere et pio 4280xd/xa. Jeg kom måske til at læse det som, at pio 4280xd/xa ikke har en ISF menu, og derfor troede jeg ikke at Otto kunne kalibrere ovennævnte tv optimalt, som ved pio 428xd. Men som jeg forstår det så HAR pio 4280xd/xa en ISF menu, dog blot med færre indstillingmuligheder i forhold til 428xd - er det korrekt?.  


-------------


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:


Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Nogle der kan forklare forskellen på
pdp-4280xd og pdp-4280xa?
XD er med digital tuner4280 er
en lavpris udgave af 428.


Er det den eneste forskel? Der er folk der nævner noget om at der er
mindre ISF menuer i nogen af tv'ene, har det noget og skulle sige?


kun hvis du skal have prof til at justere dit billede. Men vil
jeg tro, du ikke bestiller en prof.


Køber jeg sådan et tv, regner jeg da med at jeg skal ha' en "prof" ud,
og kalibrere tv'et.


Jeg mener at jeg sidste år læste, at et Pioneer godt kunne bruge en
kalibrering eftersom det ikke havde de bedste "out of the box"
indstillinger?!


Naturligvis


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 10:40

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Er det den eneste forskel? Der er folk der nævner noget om at der er mindre ISF menuer i nogen af tv'ene, har det noget og skulle sige?


Det har ikke vanvittigt meget at sige. Det er som nævnt samme panel, men 428 kan kalibreres en lille smule mere præcist, så man får lidt mere skyggedetalje i billedet. Det er dog ikke alverden til forskel, og 4280 er stadigvæk bedre end alle andre 42" tv på markedet, uden sammenligning. Har man slet ikke tænkt sig at få det kalibreret betyder forskellen ingenting.

Får man ikke også et mere naturligt billede samt et lavere strømforbrug? Eller er en Pioneer bare godt indstilliget fra frabrikken af? Og det med strømmet er jeg ikke sikker på.. m



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:


Jeg tolker det skam heller ikke som, at nogle har påstået at han ikke kalibrere et pio 4280xd/xa. Jeg kom måske til at læse det som, at pio 4280xd/xa ikke har en ISF menu, og derfor troede jeg ikke at Otto kunne kalibrere ovennævnte tv optimalt, som ved pio 428xd. Men som jeg forstår det så HAR pio 4280xd/xa en ISF menu, dog blot med færre indstillingmuligheder i forhold til 428xd - er det korrekt?.


Det har ikke nogen decideret ISF-menu (dog har det ca. en million gange så mange indstillinger som Panasonics plasma tv!), og det kan ikke kalibreres ligeså optimalt som et 428. Men det kan sagtens kalibreres til rigtig, rigtig god billedkvalitet. (og altså bedre billedkvalitet end alle andre 42" tv på markedet, som nævnt i hvert fald én gang før, her i tråden)



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Får man ikke også et mere naturligt billede samt et lavere strømforbrug? Eller er en Pioneer bare godt indstilliget fra frabrikken af? Og det med strømmet er jeg ikke sikker på.. m


Man får ikke et 'naturligt' billede, man får et KORREKT billede. Sandsynligvis vil dette også betyde lavere strømforbrug. Pioneers tv er nok indstillet lidt bedre fra fabrikken end andre tv (eller, det kan bare ikke SKRIGE ligeså højt som diverse andre tv på markedet, fordi det i hvert fald til en vis grad er designet med korrekt billedkvalitet in mente), men det skal stadig kalibreres for at levere god, korrekt billedkvalitet. Hvis du læser mit indlæg som om at jeg fraråder kalibrering på Pioneers tv, så har du læst helt forkert.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Jeg mener at jeg sidste år læste, at et Pioneer godt kunne bruge en kalibrering eftersom det ikke havde de bedste "out of the box" indstillinger?!


ALLE tv, på nær Pioneers allernyeste hvor 'Pure'-indstillingen er ret fornuftig (sådan en findes IKKE på 8. generation, som deres 42" tv altså tilhører), kræver en kalibrering for at levere god billedkvalitet. Kan man ikke finde ud af dét selv, så må man jo betale sig fra det.


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 11:38

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Jeg mener at jeg sidste år læste, at et Pioneer godt kunne bruge en kalibrering eftersom det ikke havde de bedste "out of the box" indstillinger?!


ALLE tv, på nær Pioneers allernyeste hvor 'Pure'-indstillingen er ret fornuftig (sådan en findes IKKE på 8. generation, som deres 42" tv altså tilhører), kræver en kalibrering for at levere god billedkvalitet. Kan man ikke finde ud af dét selv, så må man jo betale sig fra det.

Jeg har også tænkt mig at betale mig fra det, hvis dette altså skulle gå hen og blive aktuelt.

Noget helt andet.. Er der noget jeg skal være opmærksom på? Jeg ved godt at burn-in er ved at være udryddet, men hvordan er det på en 428'er? Er der nogle indstilligner jeg bør pille jeg bør pille ved..?



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 11:51

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


ALLE tv, på nær Pioneers allernyeste hvor 'Pure'-indstillingen er ret fornuftig [...] , kræver en kalibrering for at levere god billedkvalitet.

Med forbehold for hvad du mener med "kræver kalibrering" og "god billedkvalitet" er jeg uenig.

Jeg oplever et forrygende billede udelukkende med justeringer i brugermenuen.

Hvis budgettet ikke tillader både TV og professionel kalibrering, vil jeg anbefale at købe TVet og justerere med en test DVD. Den professionelle kalibrering kan fås om et år. Det kan TVet ikke.

Konkret bruger jeg de berømte bumtious settings fra AVForums. Det er endnu ikke lykkedes mig at gøre det bedre, selv om test billeder tydeligt viser at de ikke er perfekte. Det kommer, der en tråd om senere.



-------------
Kuro


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 11:52

Nevermind.



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: ptheglev
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


ALLE tv, på nær Pioneers allernyeste hvor 'Pure'-indstillingen er ret fornuftig [...] , kræver en kalibrering for at levere god billedkvalitet.

Med forbehold for hvad du mener med "kræver kalibrering" og "god billedkvalitet" er jeg uenig.

Jeg oplever et forrygende billede udelukkende med justeringer i brugermenuen.

Hvis budgettet ikke tillader både TV og professionel kalibrering, vil jeg anbefale at købe TVet og justerere med en test DVD. Den professionelle kalibrering kan fås om et år. Det kan TVet ikke.

Konkret bruger jeg de berømte bumtious settings fra AVForums. Det er endnu ikke lykkedes mig at gøre det bedre, selv om test billeder tydeligt viser at de ikke er perfekte. Det kommer, der en tråd om senere.


Jeg har også et 428 XD, som er ISF kalibreret.
Jeg er slet ikke i tvivl om, at det nu viser et -teknisk set- korrekt billede.
Det er bare ikke et billede efter min SMAG. Jeg bruger stort set aldrig indstillingen, men derimod mine egne.
Efter min SMAG, er hvidpunktet alt for gult, skarpheden er for lav, kontrasten for svag mm. På plussiden vil jeg dog sige, at der er langt bedre skyggetegning, end med mine indstillinger, men jeg foretrækker alligevel mine egne.
Jeg har intet at udsætte på Ottos professionelle arbejde - det er bare ikke et billede efter min SMAG.

/P


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Jeg oplever et forrygende billede udelukkende med justeringer i brugermenuen.


Det er da fint, men en professionel med års erfaring og udstyr kan, med temmelig stor sikkerhed, gøre det bedre. Hvis ikke, så er det netop derfor at f.eks. Otto kører med tilfredshedsgaranti.

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Hvis budgettet ikke tillader både TV og professionel kalibrering, vil jeg anbefale at købe TVet og justerere med en test DVD. Den professionelle kalibrering kan fås om et år. Det kan TVet ikke.


Øhm, ja, det er jeg jo sådan set heller ikke uenig i. Hvis du læser det modsatte i mine indlæg, så læser du dem nok for firkantet. Jeg har ikke skrevet noget om at jeg kommanderer alle her i verden til at betale en gut næsten 3000,- for at kalibrere deres tv; det jeg skrev handlede om hvordan man får et display til at yde sit bedste. Du er jo heller ikke uenig i at det kræver en eller anden slags indstilling eller kalibrering, så hvorfor gøre vrøvl ud af det?


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Konkret bruger jeg de berømte bumtious settings fra AVForums. Det er endnu ikke lykkedes mig at gøre det bedre, selv om test billeder tydeligt viser at de ikke er perfekte. Det kommer, der en tråd om senere.


Så har du jo også bevist hele to ting: For det første, så kan indstillinger fra nettet ikke bruges til noget, da panelerne er forskellige, og for det andet, at du ikke kan gøre det ligeså godt som en professionel.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Noget helt andet.. Er der noget jeg skal være opmærksom på? Jeg ved godt at burn-in er ved at være udryddet, men hvordan er det på en 428'er? Er der nogle indstilligner jeg bør pille jeg bør pille ved..?


Hvis du køber en demo-model fra en butik, så snup den testbillede-dvd som man kan downloade her fra siden, og tjek skærmen for indbrænding. Til normalt brug i hjemmet er der intet at bekymre sig om, men hvis man har statiske elementer på skærmen 12 timer om dagen i 313 dage, så kan det selvfølgelig måske godt gå hen og blive lidt ødelagt i det. Jeg tjekkede også det 4280XA jeg købte i en lokal Expert, for at være sikker på der ikke var noget der havde sat sig fast, og der ingen pixelfejl var at se.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Noget helt andet.. Er der noget jeg skal være opmærksom på? Jeg ved godt at burn-in er ved at være udryddet, men hvordan er det på en 428'er? Er der nogle indstilligner jeg bør pille jeg bør pille ved..?


Hvis du køber en demo-model fra en butik, så snup den testbillede-dvd som man kan downloade her fra siden, og tjek skærmen for indbrænding. Til normalt brug i hjemmet er der intet at bekymre sig om, men hvis man har statiske elementer på skærmen 12 timer om dagen i 313 dage, så kan det selvfølgelig måske godt gå hen og blive lidt ødelagt i det. Jeg tjekkede også det 4280XA jeg købte i en lokal Expert, for at være sikker på der ikke var noget der havde sat sig fast, og der ingen pixelfejl var at se.
Kan man ikke aktivere orbiter på 428 ?



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 13:17
Det kan man godt, men det er jo ikke sikkert at man har gjort det i butikken. 


Skrevet af: len61
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af ptheglev ptheglev skrev:

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


ALLE tv, på nær Pioneers allernyeste hvor 'Pure'-indstillingen er ret fornuftig [...] , kræver en kalibrering for at levere god billedkvalitet.

Med forbehold for hvad du mener med "kræver kalibrering" og "god billedkvalitet" er jeg uenig.

Jeg oplever et forrygende billede udelukkende med justeringer i brugermenuen.

Hvis budgettet ikke tillader både TV og professionel kalibrering, vil jeg anbefale at købe TVet og justerere med en test DVD. Den professionelle kalibrering kan fås om et år. Det kan TVet ikke.

Konkret bruger jeg de berømte bumtious settings fra AVForums. Det er endnu ikke lykkedes mig at gøre det bedre, selv om test billeder tydeligt viser at de ikke er perfekte. Det kommer, der en tråd om senere.


Jeg har også et 428 XD, som er ISF kalibreret.
Jeg er slet ikke i tvivl om, at det nu viser et -teknisk set- korrekt billede.
Det er bare ikke et billede efter min SMAG. Jeg bruger stort set aldrig indstillingen, men derimod mine egne.
Efter min SMAG, er hvidpunktet alt for gult, skarpheden er for lav, kontrasten for svag mm. På plussiden vil jeg dog sige, at der er langt bedre skyggetegning, end med mine indstillinger, men jeg foretrækker alligevel mine egne.
Jeg har intet at udsætte på Ottos professionelle arbejde - det er bare ikke et billede efter min SMAG.

/P
Der rammer P. lige i kernen ! selv om man ikke er helt vild med kalibrering's opsættet ,så har man alt andet end lige, et næsten klinisk korrekt billede at sammenligne med i forhold til sin egen favorit indstilling , dermed sagt ,at P. har lige så meget ret i sin smag (det er jo hans egen), som et korrekt billede 


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Oprindeligt skrevet af ptheglev ptheglev skrev:

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


ALLE tv, på nær Pioneers allernyeste hvor 'Pure'-indstillingen er ret fornuftig [...] , kræver en kalibrering for at levere god billedkvalitet.

Med forbehold for hvad du mener med "kræver kalibrering" og "god billedkvalitet" er jeg uenig.

Jeg oplever et forrygende billede udelukkende med justeringer i brugermenuen.

Hvis budgettet ikke tillader både TV og professionel kalibrering, vil jeg anbefale at købe TVet og justerere med en test DVD. Den professionelle kalibrering kan fås om et år. Det kan TVet ikke.

Konkret bruger jeg de berømte bumtious settings fra AVForums. Det er endnu ikke lykkedes mig at gøre det bedre, selv om test billeder tydeligt viser at de ikke er perfekte. Det kommer, der en tråd om senere.


Jeg har også et 428 XD, som er ISF kalibreret.
Jeg er slet ikke i tvivl om, at det nu viser et -teknisk set- korrekt billede.
Det er bare ikke et billede efter min SMAG. Jeg bruger stort set aldrig indstillingen, men derimod mine egne.
Efter min SMAG, er hvidpunktet alt for gult, skarpheden er for lav, kontrasten for svag mm. På plussiden vil jeg dog sige, at der er langt bedre skyggetegning, end med mine indstillinger, men jeg foretrækker alligevel mine egne.
Jeg har intet at udsætte på Ottos professionelle arbejde - det er bare ikke et billede efter min SMAG.

/P
Der rammer P. lige i kernen ! selv om man ikke er helt vild med kalibrering's opsættet ,så har man alt andet end lige, et næsten klinisk korrekt billede at sammenligne med i forhold til sin egen favorit indstilling , dermed sagt ,at P. har lige så meget ret i sin smag (det er jo hans egen), som et korrekt billede 
Netop.
Måske burde man snakke om korrekt indstilling og bedste indstilling.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 14:11
Nej, det ville ikke give nogen mening, for så har du 117 udgaver af 'bedste indstilling', fra 117 forskellige brugere der aldrig rigtigt har oplevet det korrekte. Det eneste logiske er at 'korrekt' er lig med 'bedst'. Eller så korrekt som det givne display er i stand til, selvfølgelig.


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 14:14

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du er jo heller ikke uenig i at det kræver en eller anden slags indstilling eller kalibrering, så hvorfor gøre vrøvl ud af det?

Fordi dit indlæg kunne tolkes som en prof. kalibrering er et must for et Pioneer TV (bortset fra KRP serien). Det mener jeg ikke er tilfældet.

I min stue er det "beviseligt" uperfekte billede stadigvæk fantastisk.

Og nej, hverken bumtious standard indstillinger eller mine lægmand forsøg er optimale. Dog oplever jeg et super billede dette til trods.

Måske er vi ude i en diskussion om en bil kører 240 eller 260 km/t ... begge dele er stinkende hurtigt.



-------------
Kuro


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Fordi dit indlæg kunne tolkes som en prof. kalibrering er et must for et Pioneer TV (bortset fra KRP serien). Det mener jeg ikke er tilfældet.


En eller anden form for kalibrering, og helst af en der ved hvad han laver, er et must for ethvert tv, (lige bortset fra dem med en Pure-indstilling, som langt de fleste nok ville være tilfredse med) hvis man vil have god billedkvalitet. Hvis du er uenig i dette, så tager du fejl. Hermed har jeg ikke udelukket at man kan komme frem til et godt resultat med DVE, for det er der da sikkert nogle der gør. Men når jeg siger at du gør vrøvl ud af noget uden grund, så er det fordi du fuldstændig har misforstået mit indlæg, eftersom jeg startede det med' ALLE tv', hvor alle altså skrives med store bogstaver. Så her snakker jeg om ALLE tv, og ikke kun Pioneers. Som sagt: At gøre vrøvl ud af noget uden grund.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Og nej, hverken bumtious standard indstillinger eller mine lægmand forsøg er optimale. Dog oplever jeg et super billede dette til trods.


Problemet med at bruge andres indstillinger er at du kan ende med noget der er voldsomt forkert. Hvis ét tv hælder til den ene side så man skal kompensere med minus 2 på en eller anden farve, så kan det være at dit panel gør det modsatte, og hvis du så går efter førnævnte netindstillinger, så har du et pænt forkert billede. Tænk så hvis det er tilfældet på fire-fem forskellige indstillinger.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, det ville ikke give nogen mening, for så har du 117 udgaver af 'bedste indstilling', fra 117 forskellige brugere der aldrig rigtigt har oplevet det korrekte. Det eneste logiske er at 'korrekt' er lig med 'bedst'. Eller så korrekt som det givne display er i stand til, selvfølgelig.


Her mener jeg at bedste er en personlig indstilling som passer til opsætning m.m.

Jeg giver dig gerne ret i at ren/pure er tæt på korrekt, det ser virkeligt godt ud.

Men i søndags hvor jeg skulle se superliga fodbold om eftermiddagen kunne jeg se nada på skærmen. Der var simpelthen for meget lys i rummet til at pure / korrekt indstilling var brugbart.
Der valgte jeg at hoppe til standard, for at kunne se hvad der skete på skærmen. I det tilfælde mener jeg at standard var bedste opsætning. Så hvad nytter det at pure er korrekt, når den ikke tager højde for omgivelserne.

At jeg så senere skiftede tilbage til pure i løbet af aftenen er en anden sag. På det tidspunkt var pure bedste indstilling.


Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 14:35

I USA vælger størstedelen af alle, der får lavet en ISF kalibrering, at ændre på indstillingen senere. Disse mennesker kan bare ikke lide det korrekte billede, og vælger vel så at få deres penge retur. Det 100% korrekte billede, ligger nu engang ikke i alles smag. Nogle kan lide det, andre kan ikke. Hvad der er det rigtige for den enkelte, er vel også folks egen sag, men bare fordi folk ikke vælger en professionel ISF kalibrering, behøver man ikke at råbe op, og sige at folk gør noget "forkert", for det er jo det rigtige for DEM.

Jeg foretrækker personligt, at jeg får naturlige billeder af fodboldtrøjer/bukser/sokker/støvler/fodboldbane/ og hudfarver på fodboldspillere når jeg ser en fodboldkamp på TV. Jeg foretrækker også naturlige hudfarver når jeg ser TV2 NEWS. Jeg foretrækker også naturlige farver når jeg ser en rockkoncert på DVD. Jeg bryder mig ikke om oppustede og skrigene farver. Jeg bryder mig heller ikke om "blege" eller "tørre" farver når jeg ikke ser FILM. (Medmindre det er meningen, fordi det er instruktøren eget "farveunivers" i filmen). Jeg kunne ikke drømme om, at ødelægge gode film som The Godfather eller 300.

Hvad fortrækker I? Og...

Er det korrekte billede et unaturligt billede når man ser en fodboldkamp eller nyhederne? Hvad mener I?



-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Her mener jeg at bedste er en personlig indstilling som passer til opsætning m.m.


En professionel kalibrering tager jo netop også højde for 'opsætning m.m.'. Det er her Pure-indstillingen kommer til kort, og i dit fodboldeksempel kunne du nok netop have brugt en dagsindstilling, som ISF-menuen såvidt jeg ved skulle give mulighed for, hvis det er så problematisk at lukke for gardinerne i de to timer en kamp varer


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

I USA vælger størstedelen af alle, der får lavet en ISF kalibrering, at ændre på indstillingen senere. Disse mennesker kan bare ikke lide det korrekte billede, og vælger vel så at få deres penge retur.



Sådan nogle udtalelser kræver en eller anden form for kildehenvisning.


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 14:43

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


En eller anden form for kalibrering, og helst af en der ved hvad han laver, er et must for ethvert tv, (lige bortset fra dem med en Pure-indstilling, som langt de fleste nok ville være tilfredse med) hvis man vil have god billedkvalitet. Hvis du er uenig i dette, så tager du fejl. Hermed har jeg ikke udelukket at man kan komme frem til et godt resultat med DVE, for det er der da sikkert nogle der gør.

Netop derfor skrev jeg "Med forbehold for hvad du mener med "kræver kalibrering" og "god billedkvalitet"".

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


du fuldstændig har misforstået mit indlæg, eftersom jeg startede det med' ALLE tv', hvor alle altså skrives med store bogstaver. Så her snakker jeg om ALLE tv, og ikke kun Pioneers.

Point taken. Jeg havde læst "alle", men (under)forstået Pioneer.



-------------
Kuro


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Hvad fortrækker I? Og...

Er det korrekte billede et unaturligt billede når man ser en fodboldkamp eller nyhederne? Hvad mener I?

Interessant. Ny tråd, tak.



-------------
Kuro


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Her mener jeg at bedste er en personlig indstilling som passer til opsætning m.m.


En professionel kalibrering tager jo netop også højde for 'opsætning m.m.'. Det er her Pure-indstillingen kommer til kort, og i dit fodboldeksempel kunne du nok netop have brugt en dagsindstilling, som ISF-menuen såvidt jeg ved skulle give mulighed for, hvis det er så problematisk at lukke for gardinerne i de to timer en kamp varer
Ja en dagsindstilling, men så burde der være flere dags indstillinger afhænging af lys niveauet.

Så er nu ved at afprøve optimum, om det er brugbart. Note: ved godt det ikke findes på 428.

Gardiner, kan være en mulighed hvis man har nogle små vinduer.


Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

I USA vælger størstedelen af alle, der får lavet en ISF kalibrering, at ændre på indstillingen senere. Disse mennesker kan bare ikke lide det korrekte billede, og vælger vel så at få deres penge retur.



Sådan nogle udtalelser kræver en eller anden form for kildehenvisning.

http://www.avforums.com/index.php - http://www.avforums.com/index.php

Eller også var det anden US-hjemmeside, hvor ISF kalibrering blev vildt diskuteret, og der var én som henviste til en undersøgelse. Jeg skal prøve at finde tråden igen selvom det er ca. tre måneder siden jeg læste den.

Desuden... hvilke svar har du på mine to spørgsmål, Naiera?



-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Hvad fortrækker I? Og...

Er det korrekte billede et unaturligt billede når man ser en fodboldkamp eller nyhederne? Hvad mener I?

Interessant. Ny tråd, tak.

Sorry.



-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

http://www.avforums.com/index.php - http://www.avforums.com/index.php


Ubrugeligt. Kom med noget konkret.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Desuden... hvilke svar har du på mine to spørgsmål, Naiera?


Jeg tror ikke jeg forstår dit sidste spørgsmål. Jeg foretrækker så korrekt som mulig gengivelse af kildematerialet (altså det korrekte billede, uanset om det er The Daily Show, basket, Star Trek eller en film jeg ser), og vil påstå at langt, langte de fleste ville foretrække det samme, hvis bare de havde muligheden for at opleve det under ordentlige forhold.


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 14:53

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Men i søndags hvor jeg skulle se superliga fodbold om eftermiddagen kunne jeg se nada på skærmen. Der var simpelthen for meget lys i rummet til at pure / korrekt indstilling var brugbart.
Der valgte jeg at hoppe til standard, for at kunne se hvad der skete på skærmen. I det tilfælde mener jeg at standard var bedste opsætning. Så hvad nytter det at pure er korrekt, når den ikke tager højde for omgivelserne.

Nu ser jeg meget sjældent TV i dagtimerne, men burde man ikke bruge "optimum" i den situation?



-------------
Kuro


Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 14:54

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

http://www.avforums.com/index.php - http://www.avforums.com/index.php


Ubrugeligt. Kom med noget konkret.

Skrev jeg ikke, at jeg nok skal prøve at finde tråden igen? Vær nu lidt tålmodig.



-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Oprindeligt skrevet af ptheglev ptheglev skrev:

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


ALLE tv, på nær Pioneers allernyeste hvor 'Pure'-indstillingen er ret fornuftig [...] , kræver en kalibrering for at levere god billedkvalitet.

Med forbehold for hvad du mener med "kræver kalibrering" og "god billedkvalitet" er jeg uenig.

Jeg oplever et forrygende billede udelukkende med justeringer i brugermenuen.

Hvis budgettet ikke tillader både TV og professionel kalibrering, vil jeg anbefale at købe TVet og justerere med en test DVD. Den professionelle kalibrering kan fås om et år. Det kan TVet ikke.

Konkret bruger jeg de berømte bumtious settings fra AVForums. Det er endnu ikke lykkedes mig at gøre det bedre, selv om test billeder tydeligt viser at de ikke er perfekte. Det kommer, der en tråd om senere.


Jeg har også et 428 XD, som er ISF kalibreret.
Jeg er slet ikke i tvivl om, at det nu viser et -teknisk set- korrekt billede.
Det er bare ikke et billede efter min SMAG. Jeg bruger stort set aldrig indstillingen, men derimod mine egne.
Efter min SMAG, er hvidpunktet alt for gult, skarpheden er for lav, kontrasten for svag mm. På plussiden vil jeg dog sige, at der er langt bedre skyggetegning, end med mine indstillinger, men jeg foretrækker alligevel mine egne.
Jeg har intet at udsætte på Ottos professionelle arbejde - det er bare ikke et billede efter min SMAG.

/P
Der rammer P. lige i kernen ! selv om man ikke er helt vild med kalibrering's opsættet ,så har man alt andet end lige, et næsten klinisk korrekt billede at sammenligne med i forhold til sin egen favorit indstilling , dermed sagt ,at P. har lige så meget ret i sin smag (det er jo hans egen), som et korrekt billede 

Det er selvfølgelig smag og behag, men der en grund til at det hedder et korrekt billede. Rød skal være rød, også skal den ikke pludselig være alt for lyserød, eller alt for postkasserød. Korrekt er korrekt, jeg vil ikke rigtig diskutere dette men hvis man ikke kan lide dette korrekte billede man har fået Otto, eller en anden prof, til at lave, kan man så omvendt heller ikke lide de farver man ser i sit virkelige liv?  Just kidding men stadigvæk. Desuden mener jeg også at Otto har sagt at der går 1-2 uger før man lgie har "vænnet" sig til de nye farver. Men sådan er det jo.



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 15:13

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Noget helt andet.. Er der noget jeg skal være opmærksom på? Jeg ved godt at burn-in er ved at være udryddet, men hvordan er det på en 428'er? Er der nogle indstilligner jeg bør pille jeg bør pille ved..?


Hvis du køber en demo-model fra en butik, så snup den testbillede-dvd som man kan downloade her fra siden, og tjek skærmen for indbrænding. Til normalt brug i hjemmet er der intet at bekymre sig om, men hvis man har statiske elementer på skærmen 12 timer om dagen i 313 dage, så kan det selvfølgelig måske godt gå hen og blive lidt ødelagt i det. Jeg tjekkede også det 4280XA jeg købte i en lokal Expert, for at være sikker på der ikke var noget der havde sat sig fast, og der ingen pixelfejl var at se.

undskyld min uvidenhed, men statiske elementer? Hvad skal det helt præcist sige? jeg kommer til at ha' højtalere tæt op af skærmen, bliver det et problem? Se evt. et link til mit nuværende setup nedenunder.



-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 15:33
Statiske elementer er eksempelvis en hvid tekst som bliver samme sted på skærmen over længere tid.

På de meget gamle plasma skærme var der nogen som havde problemer med tv2 logoet. Det kunne finde på at brænde sig fast og vises som en svag skygge på alle kanaler.

Højttalere har ingen betydning på fladskærme - det var de gamle crt skærme med en elektronstråle som kunne påvirkes af dem.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 14-Maj-2009 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Statiske elementer er eksempelvis en hvid tekst som bliver samme sted på skærmen over længere tid.

På de meget gamle plasma skærme var der nogen som havde problemer med tv2 logoet. Det kunne finde på at brænde sig fast og vises som en svag skygge på alle kanaler.

Højttalere har ingen betydning på fladskærme - det var de gamle crt skærme med en elektronstråle som kunne påvirkes af dem.


FLOT



Print side | Luk vindue