Print side | Luk vindue

DENON AVR 2808

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=60449
Udskrevet den: 12-Maj-2025 kl. 16:18

Emne: DENON AVR 2808
Skrevet af: LazTheGreek
Emne: DENON AVR 2808
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 21:51

Hej.

Jeg har nu haft min Denon 2808 i lidt over et halvt år og er slet ikke tilfreds med lyden. Jeg synes ikke at lyden overbeviser overhovedet. Den er slet ikke sammenhængende. Det er som om, at der mangler et eller andet. Ved bare ikke hvad. Jeg har taget de obligatoriske 4-5 målinger via den medfølgende mic (Odyssey), men er som sagt ikke glad for lyden. Er der nogen der ved, om der er noget jeg evt. har overset ?

På forhånd tak!

-------------
Pioneer KURO 5090
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
B&W 684   (front)
B&W HTM62 (center)
B&W ASW608(Sub.)
B&W 686   (bagkaneler)

Svar:
Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 18-Maj-2009 kl. 23:45

Stereo eller SR du er utilfreds`?

Hvis du har mulighed for det burde du måske undersøge om der er nogen der bor i nærheden af dig med en lignende forstærker som du kan sammenligne med.

Ellers måske dine kabler? Ved ikke hvad type du bruger?

Har du forsøgt at bi-ampe dine fronthøjttalere hvis det er manglende bund i dine fronthøjttalere du mangler?

-------------
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset

Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 00:25

Hej.

Det er SR delen jeg er utilfreds med... Jeg synes ikke, at mine fronter mangler bund.. synes faktisk at der rimelig power i hele setupet, men det der mangler er en harmonisk, sammenhængende klang... synes bl.a at centerhøjtaleren underpræsterer i forhold til fronterne. Dialogen er ikke så tydelig og det er måske en af de vigtigste kanaler i SR-sammenhæng.

Tror ikke at det har noget med kablerne at gøre. Jeg kører forholdsvis dyre kabler igennem hi-fi klubben, så det burde i hvert fald være på plads.

Ved ikke hvad jeg skal gøre, og hi-fi klubben er ikke nogen særlig stor hjælp. De er kun interesseret i at sælge dig lortet.. Lige så snart du er kommet ude af døren og lagt pengene, kunne de ikke være mere ligeglade. Det er mit indtryk desværre :(

-------------
Pioneer KURO 5090
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
B&W 684   (front)
B&W HTM62 (center)
B&W ASW608(Sub.)
B&W 686   (bagkaneler)

Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 08:39

Har du prøvet "manuel Room EQ" ? Der kan du f.eks. skrue op for centerhøjttaleren.

Har din Denon 1800BD indstillinger for lyd-delen ala distance, channel level mm. der kan stå forkert ?

Evt. hvis din afspiller har dialog enchancer kan gøre dialog tydligere (uden dog jeg skal gøres ekspert til om den bare skruer op for center, eller om det går ud over kvaliteten)

-------------
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset

Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 09:02
Denons audessey (staves) kan godt drille lidt. Prøv at tage en søgning på avsforum (eller avforums). Der er en kæmpe tråd omkring emnet. Der er en gut som poster en god vejledning til genneførelsen af autosetup. Den brugte jeg da jeg havde denon og det fungerede fint og resultatet var rigtig god surround. Denon er absolut ikke tabt bag en vogn mht surround, så du skal bare være tålmodig og lege lidt med det. Det kan komme til at lyde rigtig godt, især med dine højtalere

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 16:36

Tusind tak for jeres svar drenge... Jeg vil lege lidt videre med min denon og se om jeg kommer frem til et godt resultat (forhåbentlig)!!

Tak igen for jeres tid!!!

-------------
Pioneer KURO 5090
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
B&W 684   (front)
B&W HTM62 (center)
B&W ASW608(Sub.)
B&W 686   (bagkaneler)

Skrevet af: Sert
Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 20:28
Jeg har slået audyssey fra da jeg syntes der mangler noget dynamik med det grej slået til

Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 21:20
Jeg har heller ikke været vild med det aut. EQ, så jeg laver altid en aut. kalib. og derefter fintuner jeg manuelt.
Tilsidst slår jeg alt aut. EQ o.lign. fra...

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 08:10
Har du prøvet at lave nye målinger ?

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Jeg har heller ikke været vild med det aut. EQ, så jeg laver altid en aut. kalib. og derefter fintuner jeg manuelt.
Tilsidst slår jeg alt aut. EQ o.lign. fra...

er helt enig, har endnu ikke hørt om nogen aut eq som spiller 100 procent. Men den kan bruges som en retningslinie.

havde selv en 3808 et lille stykke tid og den spillede fint, men jeg brugt ikke dens aut kalib. Det er i mine høre ren salgsgas. Det gælder alle aut kalib.
fint man har muligheden, men de virker alså bare ikke 100%

En 2808 skal kunne levere en fin surround lyd.

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 18:43

Nej, jeg har ikke lavet nye eq målinger... men jeg har finjusteret lidt og

slået EQ fra som folk har anbefalet og jeg synes det lyder meget bedre..

Er dog ikke 100% tilfreds endnu... Jeg ved det ikke.. Måske er det bare

mig, men jeg synes altså at en forstærker til 9000kr skal vælte dig

omkuld! Det synes jeg ikke jeg har oplevet... Overvejer at udskifte den

til en ny Yamaha...

-------------
Pioneer KURO 5090
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
B&W 684   (front)
B&W HTM62 (center)
B&W ASW608(Sub.)
B&W 686   (bagkaneler)

Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 18:59
Gav du 9000 kr. for din 2808? Ved godt du købte den fra
ny, men det er for meget. Tror ærlig talt, at den er for
svag til at trække dit setup. Kommer selvf. an på dit
rums størrelse osv., men du skal nok en klasse højere op
for at få tilfredsstillende lyd.

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 19:06
Man kunne også vælge en effektforstærker til de fronter, man kan jo købe en brugt.

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 19:13
Som Xcardman siger er en god effekt noget der vil give nyt lyd til dit setup. Efter jeg fik en 18kg effekt ind af døren er jeg blevet overbevist om at jeg ikke skal undvære sådan en i fremtiden underordnet størrelsen af receiveren.

-------------
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 19:16

OK, så i tror simpelt hen at maskinen er for svag til at trække på mine B&W'er ???

Så det jeg er ude efter er en 3808 ? 

-------------
Pioneer KURO 5090
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
B&W 684   (front)
B&W HTM62 (center)
B&W ASW608(Sub.)
B&W 686   (bagkaneler)

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 19:18

Jeg havde valgt en effekt frem for en 3808 til dit setup

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 19:19

Hvad med din 2308 Schjelde? Den kan uden problemer trække på dine

683'ere ? Er du tilfreds med din lyd?

-------------
Pioneer KURO 5090
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
B&W 684   (front)
B&W HTM62 (center)
B&W ASW608(Sub.)
B&W 686   (bagkaneler)

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 19:21
OK.. tak for rådet... Jeg vil kigge nærmere på effekt muligheden frem for 3808.. Men fik ellers at vide i sin tid, at 2808 uden problemer kan trække mit setup... Stol aldrig på hi-fi klubben igen ;-)

-------------
Pioneer KURO 5090
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
B&W 684   (front)
B&W HTM62 (center)
B&W ASW608(Sub.)
B&W 686   (bagkaneler)

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af LazTheGreek LazTheGreek skrev:

Hvad med din 2308 Schjelde? Den kan uden problemer trække på dine

683'ere ? Er du tilfreds med din lyd?

har lige læst din tråden igennem igen.

er du helt sikker på du overhovedet skal have en denon. Jeg tror faktisk det er selve lyden fra din denon du ikke kan lide.

Jeg vil forslår at du prøver og hører en anden forstærker. inden du køber noget andet.

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 19:39

Problemet er, at det er første gang jeg har investeret i hi-fi udstyr...

Jeg har tidligere haft et 2.1 harman kardon anlæg, som jeg var MEGET tilfreds med... Efter at have været ude og spændere en bondegård, havde jeg forventet, at lyden vil følge med op et par niveauer.. Men det er slet ikke tilfældet... Jeg er simpelt hen så skuffet over at have brugt så mange penge uden at have fået valuta for pengene...

Jeg tror måske også, at det kan være Denon receiverens skyld... Jeg vil i hvert fald prøve at høre noget andet inden jeg beslutter mig...

-------------
Pioneer KURO 5090
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
B&W 684   (front)
B&W HTM62 (center)
B&W ASW608(Sub.)
B&W 686   (bagkaneler)

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 19:42
Jeg ville nok kigge i retning af Pioneer reciever. De gir' den mest naturlige lyd "ever". Men de er så heller ikke billige, hvis de skal kunne yde noget

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 19:51
Jeg har overvejet en LX71, men læste så på whathifi.com, at Yamaha RX-V1900 har fået bedre anmeldelse...

-------------
Pioneer KURO 5090
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
B&W 684   (front)
B&W HTM62 (center)
B&W ASW608(Sub.)
B&W 686   (bagkaneler)

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 19:55

Nok lidt enig i det sidste indlæg her. Din nuværende Denon kan sagtens trække dine fronter.

En effektforstærkerer altid at foretrække da den har væsentlig mere magt over tingene (afhængig af model selvfølgelig), men det kan netop være lyden fra selve modellen du ikke er tilhænger af. Folk er forskellige.

Noget andet er så, hvad du mener med forstærkeren skal give dig en Wow-oplevelse. Er det Wow-effekten med masser af lydtryk og bumlebas du er ude efter eller det så detaljeret og korrekt lyd som muligt ? De to ting hænger sjældent sammen.

Hvordan med akustikken i rummet ? Er der styr på den ?

Nu skal det heller ikke ende i et foresvar af Hifiklubben, men hørte du setup'et inden køb ?

Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 19:58

enig med Rysz

Desuden er folk lige hurtige nok til at forslå at skifte receiveren ud. Vi ved jo ikke hvordan receiveren er indstillet osv. Sikkert ikke optimalt ihvertfald siden du ikke er tilfreds. Denon leverer pisse god surround lyd.

Tag du en snak med hfk, de kan sikkert vejlede dig til optimal indstilling af receiveren Lad være med bare at tæske ud og købe mere effekt eller helt ny receiver inden du er 100% sikker på det er nødvendigt. Og det er absolut ikke nødvendig bare fordi fok herinde siger det, no offence guys

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 19:58

Jeg har overvejet en LX71, men læste så på whathifi.com, at Yamaha RX-V1900 har fået bedre anmeldelse...

Har du samme smag som anmelderen ?

Og til det foregående indlæg; Hvad er den mest naturlige lyd "ever"?

Det kan kun siges for lidt. Brug dine egne ører. De fleste anbefaler det de har derhjemme, men det er slet ikke sikkert det er den vej du vil gå !

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 20:05
Det jeg er ude efter er detaljeret og korrekt lyd... Savner ummidelbart ikke power... Den er der rimelig af i min denon... Altså, jeg ved ikke hvad du mener med "rumakkustik"... Der var en hi-fi teknikker ude hos mig for at sætte anlægget op... Og da han kom ud til mig, havde han lige været på denon kursus, så han vidste næsten ikke noget om forstærkeren... Det lykkedes ham faktisk at installere setup'et forkert og det tog mig evigheder at korrigere det nogenlunde... Jeg har flere gange været i ktk med hi-fiklubben, men der er ikke nogen der kan hjælpe mig, så jeg har opgivet hi-fi klubben... Mange af dem aner ikke noget om produkterne... Sorry Rysz.. Du er faktisk den eneste, som lyder til at have forstand på surround... (Ud fra det jeg har læst fra dit indlæg)...

-------------
Pioneer KURO 5090
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
B&W 684   (front)
B&W HTM62 (center)
B&W ASW608(Sub.)
B&W 686   (bagkaneler)

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 20:06
netop Brug dine egne ører, det kan jo være en Yamaha RX-V1900 lyder dårlig eller omvendt en pioneer i dine ører. 

Jeg tror heller ikke du savner power, netop derfor mit indlæg om denon måske ikke lige er dig.  

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 20:28

Det jeg er ude efter er detaljeret og korrekt lyd... Savner ummidelbart ikke power... Den er der rimelig af i min denon... Altså, jeg ved ikke hvad du mener med "rumakkustik"...

Med rumakustik mener jeg slet og ret dit rum. Hvad materiale består rummet af og hvad har du stående af møbler. Ikke at det er tilfældet her, men nogle forsøger faktisk, at få super surround lyd i en stue med klinker, glasfacader hele vejen rundt og kun en lille london-sofa som møblement (for at trække den helt ud), og uden kendskab til opsætning af diverse hjælpemidler, samt et vist indblik i forstærkeren/højttalerne er det så godt som umuligt. Man kan ikke "bare" køre en auto-setup og så tro den hellige grav er velforvaret.

Nu kan jeg ikke lige huske hvor mange målinger der foretages på 2808 når du tager hele turen. Er det 5 eller 6. Du må lige hjælpe mig lidt her

Tag første måling i din primære lytteposition(på ryglændet, ikke i sidehynden !). De næste 2 tager du en meter ude ved hver side i samme højde som den første måling. Den næste tager du bag lyttepositionen, ca. en meter (medmindre din sofa er kloset op af bagvæggen ?), og tag målingen en halv meter højere end de forrige. Herefter tager du to målinger foran sofaen i ca. en halv meters højde. Målingerne trækkes lidt ud til hver side for midten.

Hvor står din sub ? Og SKAL du skifte noget, så kig lige nærmere på den !

Alle disse udgangspunkter er lidt individuelle fra rum til rum, men jeg har eksperimenteret temmelig meget med de her målinger efterhånden og der er desværre ikke nogen egentlig facitliste, men det her er ihvertfald et bud på det. Det KAN også være du bare foretrækker, at køre uden Audyssey efter der er justeret afstand og styrke på de enkelte højttalere.

Er selvfølgelig ked af, at høre om din oplevelse. Udgangspunktet er man forlader stedet med en tilfreds bruger og er man kommet til kort på produktet, så giver man op, siger det som det er og vender stærkt tilbage når man har opdateret sin information. Det kan de fleste forholde sig til.

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 20:50

Tak fordi du tager dig tid til at forklare mig det her Rysz... Jeg sætter pris på det.

Jeg skal prøve at eksperimentere med dine målinger...

Jeg kan ikke tage målinger bag primære lytteposition, da min sofa ligger

klods op af bagvæggen. Sub'en er til høre for fronterne... Ca. 1 meters

afstand fra højre front. Hvad sker der så, når jeg har foretaget disse

målinger... Skal jeg ind og efterjustere, eller burde den være hjemme ud

fra disse målinger ? Så du mener bestemt, at min 2808 kan trække mit

setup? Tak igen for din tid!

-------------
Pioneer KURO 5090
Denon AVR-2808
Denon DVD-1800BD
B&W 684   (front)
B&W HTM62 (center)
B&W ASW608(Sub.)
B&W 686   (bagkaneler)

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Har du samme smag som anmelderen ?

Det kan kun siges for lidt. Brug dine egne ører. De fleste anbefaler det de har derhjemme, men det er slet ikke sikkert det er den vej du vil gå !

IMHO

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 21:19

LazTheGreek min Denon 2308 kan godt trække mine B&W 683. Ikke "sagtens trække dem" men kan det og det lyder ganske godt. Ligesom så meget andet kommer det jo an på hvad vi hver i sær kan lide og hvad vi forbinder med "ren lyd ever" eller "wow-effekt".

At sige Pioneer giver renere / mere naturlig / korrekt lyd el.lign. ift. Denon, Onkyo, Rotel, Arcam, Lyngdorf er efter min mening noget vrøvl.

Mere sandsynligt at vi hver i sær tolker den lyd der kommer fra den enkelte producent forskelligt.

Jeg købte min Rotel 991 effektforstærker der har 2 x 200watt til at drive mine fronthøjttalere, men ikke fordi jeg skal presse mine højttalere med en effekt med så mange kræfter, men fordi lyden er blevet en hel anden og meget bedre...for mine øre i hvert fald.

Har en kammerat med en Denon 3808 og B&W 800 serie som havde store problemer med at trække dem (for ikke at sige meget store). Efter jeg havde hørt en Rotel 991 med egne øre var jeg solgt. Hvis jeg aldrig havde hørt den havde jeg ikke købt den. Prøver at sige at du skal passe på med at udskifte din receiver blot fordi nogle produkter i perioder er mere populære end andre. Herinde var der en del der var vilde med Onkyo og rigtig mange sprang på Onkyo. Nu sker det samme med Pioneer (og hvis en med en af de 2 mærker i signaturen læser det: ikke sagt Pioneer eller Onkyo er dårlige !!!) Vigtigt du lytter det inden du evt. udskifter receiveren.

Slutteligt vil jeg dog mene du bør kunne få dit setup til at spille maks. Du har jo både super billede og mulighed for super lyd

-------------
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 21:26

Your welcome. Der er kun hardcore rap-pladder på MTV HD og fruen skal hentes i byen, så gider ikke sætte mig med et glas vin og nyde en film

Når sofaen står sådan, så drop den måling her. Står subben mast ind i et hjørne ? Hvor meget har du leget med placeringen af subben ?

Og bagkanalerne....hvordan sidder de ? De sidder ikke på bagvæggen og peger fremad vel ?

Og ja, forstærkeren kan altså fint trække det setup. B&W'erne er tunge, men ikke lyddøde.

Skal du gøre noget ekstra for dem, så slipper du ikke for at gå op i et decideret effektrin til fronterne. Det nytter ikke at hive en anden receiver hjem. Om du så bare falder over en gammel C272 fra NAD(blot et eksempel, det kan være meget andet), så sker der ting i hele setup'et. Effekt er ikke alt, men reserve KAN være rart i nogle situationer.

Mange gange er det faktisk et bedre udgangspunkt, at finde en mindre receiver med pre-out og de relevante dekodere og så knalde et 5/7 kanalseffektrin på til at hive rundt med trækasserne. Det er dyre i opstarten, men i længden slipper du billigere da du ikke skal have store udgangstrin i den næste receiver og investeringen er næste gang mere overkommelig, så du kan bedre opgradere når du synes der skal noget nyt til.

Nå, det var lidt side-info. I første omgang handler om, at få det optimale ud af din nuværende maskine og den er altså stor nok til de højttalere.

Når du har drønet målingerne igennem, så tjek lige, at den har fået korrekt afstand på til de enkelte højttalere. Det er ikke altid det går helt godt.

........Hov kom lige i tanke om....hvad bruger du af højttalerkabel ?

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

IMHO

[/QUOTE]

That's fair enough. Den spiller ikke helt tosset.

Skrevet af: bulk
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 21:52

Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Som Xcardman siger er en god effekt noget der vil give nyt lyd til dit setup. Efter jeg fik en 18kg effekt ind af døren er jeg blevet overbevist om at jeg ikke skal undvære sådan en i fremtiden underordnet størrelsen af receiveren.

b&w683 er osse en hel del mere krævende, så det overrasker ikke mig at de spiller endnu bedre med en effekt osse.   Da de ligesom kræver en del kraft.

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

b&w683 er osse en hel del mere krævende, så det overrasker ikke mig at de spiller endnu bedre med en effekt osse.   Da de ligesom kræver en del kraft.

Men effekt giver mest til stereo og der synes trådstarter jo ikke han mangler power. Men det havde han sikkert manglet med 683

Skrevet af: bulk
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 21:59

LazTheGreek meld lige tilbage når du har lavet en ny auto setup. Se om du ikke kan finde en stativ ! som jeg osse skrev til dig. 

For det er altså no go .. at holde den måle microfon i hånden under autosetup af lyd.

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 22:05

LazTheGreek meld lige tilbage når du har lavet en ny auto setup. Se om du ikke kan finde en stativ ! som jeg osse skrev til dig. 

For det er altså no go .. at holde den måle microfon i hånden under autosetup af lyd.

Den havde jeg ikke lige set, for det er nemlig no go.

Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 22:06

Uhhh...ja....et stativ eller noget andet er nødvendigt. Hvis nogen hører en ekspedient anbefale det andet, så lav lige en kikkert-undersøgelse på ham med mikrofonen, for så er han en forklædt kvie der tygger drøv på THX-emblemer !

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Uhhh...ja....et stativ eller noget andet er nødvendigt. Hvis nogen hører en ekspedient anbefale det andet, så lav lige en kikkert-undersøgelse på ham med mikrofonen, for så er han en forklædt kvie der tygger drøv på THX-emblemer !

her skal ikke chattes,her skal arbejdes

det med lyd,det er ikke nemt.pt har jeg cd afspiller nr 6 på bænken

det er fandme svært at få det hele.det som man tror man gerne vil have viser sig mange gange ikke at være det rigtige i længden

vi snakkes jan

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Print side | Luk vindue