Print side | Luk vindue

Leje af projektor - Århus?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=60561
Udskrevet den: 04-Februar-2025 kl. 13:32

Emne: Leje af projektor - Århus?
Skrevet af: Jean78
Emne: Leje af projektor - Århus?
Skrevet den: 21-Maj-2009 kl. 09:07
Hej

Jeg tænker på at leje en projektor og vise Sverige-Danmark for mine venner i haven.

Er der en eller flere steder, hvor man kan leje en projektor, der kan tage yousee's digitale boks, der er god nok til at lyse en hvid, muret væg op klokken 20 en sommeraften og samtidig har indbygget lyd?

Hvad skal man evt. kigge efter, når man skal leje en projektor til sommeraften-visning? Lumen, kontrast?

/Jean

-------------
Jean

Svar:
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 21-Maj-2009 kl. 11:02

Oprindeligt skrevet af Jean78 Jean78 skrev:

Hej

Jeg tænker på at leje en projektor og vise Sverige-Danmark for mine venner i haven.

Er der en eller flere steder, hvor man kan leje en projektor, der kan tage yousee's digitale boks, der er god nok til at lyse en hvid, muret væg op klokken 20 en sommeraften og samtidig har indbygget lyd?

Hvad skal man evt. kigge efter, når man skal leje en projektor til sommeraften-visning? Lumen, kontrast?

/Jean

Glem det. Hvis der er solskin, skal du have en MEGET lysstærk og dermed MEGET dyr maskine for overhovedet at kunne se hvem der har bolden (også selv om sollyset ikke står lige på væggen). Det vil koste ret mange penge at leje udstyr der kan klare dét projekt. I en garage kunne det godt lade sig gøre til rimelige penge. Der er en grund til at man bruger LED skærme og ikke projektorer til udendørs storskærme.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 21-Maj-2009 kl. 11:07

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Der er en grund til at man bruger LED skærme og ikke projektorer til udendørs storskærme.

... eller at forestillingen først starter kl. 21, f.eks. Zulu Sommerbio

-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.

Print side | Luk vindue