Print side | Luk vindue

Brugeranmeldelse af Pioneer SC-LX71

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Anmeldelser
Forumbeskrivelse: Debat om anmeldelserne på recordere.dk
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=60650
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 23:41


Emne: Brugeranmeldelse af Pioneer SC-LX71
Skrevet af: Lars
Emne: Brugeranmeldelse af Pioneer SC-LX71
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 22:17

 

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2841">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2841 - - Højtydende AV/HD surround receiver med Icepower og THX Select2 teknik.

Spørgsmål herunder >>>



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: PLASMABOY
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 22:47

en halv meter dyb ???

nu er vi endelig gået over til "flad"skærme og så  smider de sådan en fætter på gaden



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

en halv meter dyb ???

nu er vi endelig gået over til "flad"skærme og så  smider de sådan en fætter på gaden

Joh...men god og avanceret teknik - med tilhørende køling fylder en del. Andre producenters receivere i samme klasse fylder omkring det samme



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

en halv meter dyb ???

nu er vi endelig gået over til "flad"skærme og så  smider de sådan en fætter på gaden

Nu behøver den jo ikke stå i nærheden af fladskærmen

Men hvis du ikke vil have "flad" lyd også, så fylder den slags elektronik. Så enten en halv meget dyb og 20 cm høj - eller 20 cm dyb og en halv meter høj

PS. De andre store surround receivere er også fysisk store. Strømforsyninger og effekttrin er svære at reducere i størrelse, og der skal være plads til at adskille de forskellige dele af apparaterne (lyd, billede og display) ellers bliver resultatet en markant dårligere lyd.

PPS. Der findes surround systemer som er mindre end disse monster receivere. De lyder bare også derefter....

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 23:05

fin test/anmeldelse.

er kabinettet fyldt hel op,eller er der plads til mere?jeg så for nylig en primare spa 22 som også benytter Classe D forstærkere.den var nærmest gabende tom.Ud over at den er detaljeret,hvordan vil du så beskrive lyden.slank eller fyldig,varm/kold etc



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

en halv meter dyb ???

nu er vi endelig gået over til "flad"skærme og så  smider de sådan en fætter på gaden

Joh...men god og avanceret teknik - med tilhørende køling fylder en del. Andre producenters receivere i samme klasse fylder omkring det samme



Brugervejledningen kun anvendelig på engelsk

så er den vel parallelimportede

tak for endnu en super god Brugeranmeldelse, men det må være nok at jeg får den samme skærm. Er stadig super glad for onkyo 806. Alle næsten som har pioneer skærm har jo ellers en pioneer forstærker


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 23:12

OBS! Nedenstående er IKKE en kritik af det specifikke produkt, men af konceptet generelt:

Sakset fra anmeldelsen:

"Når det så er sagt, så har jeg læst på forskellige AV Fora, at man beskriver ret store problemer med anvendelsen af MCACC kalibreringssystemet. Jeg mener, at hvis man læser brugervejledningen, følger de anvisninger der fremkommer i kalibreringsmenuerne, checker de oplysninger der fremkommer under kalibreringen, og retter eventuelt opståede fejl undervejs - så går det ikke helt galt. "

Problemet er jo at det er præcist dét mikrofon-opsætningen er der til at undgå - tanken er at man skal kunne sætte receiveren op, uden at vide noget som helst om hvorvidt det er rigtigt eller forkert, når auto-opsætningen vælger om højttalerne skal være "small" eller "large". Så hvis man alligevel skal vide de ting, og kontrollere dem minutiøst for at sikre sig at der ikke er fejl, så kan man jo lige så godt gøre det manuelt. Hvis du er i stand til at kontrollere om der er fejl, så har du jo ikke brug for at det sker automatisk!

Derfor: Auto-opsætning er bedre end ingen opsætning, men manuel opsætning er bedst.

EDIT: Jeg tror måske det kom til at fremstå som om jeg er uenig med Hother her, det er ikke tilfældet, blot en uddybning af dét han/du skriver i anmeldelsen, man skal sætte sig ind i tingene for at kunne lave opsætningen ordentligt, auto-opsætningen er ikke lig med plug-n-play.

Men, den indbyggede målemikrofon er ikke helt ubrugelig - den skal bare betragtes som et muligt arbejdsredskab, ikke som erstatning for at vide hvad man laver:

"Når jeg skriver at man skal checke de oplysninger der fremkommer under kalibreringsprocessen skyldes det, at der f.eks. fremkom en oplysning om, at afstanden fra min Subwoof til kalibreringsmikrofonen var 7.3 m. Dette var helt forkert. I virkeligheden var afstanden 2.3 m."

Dette er et lidt speget emne. Jeg har oplevet præcist samme issue flere gange, også i situationer hvor der ingen mening var med målefejlen. Men der er en klar sammenhæng mellem subwoofere med indbygget DSP, og disse målefejl. Uden at jeg konkret ved det, så er det meget sandsynligt at DSP'en medfører en forsinkelse af lyden - ligesom det kan ske i surround-receiverne i sig selv, faktisk. 5 meter svarer hvis jeg regner rigtigt her sidst på dagen til 15 ms - det er slet ikke utænkeligt at det er DSP'en i subwooferen der giver dén forsinkelse. Når du så retter tallet så det passer med den fysiske afstand, så indregner du ikke dén forsinkelse, og derfor kan det faktisk sagtens være at indstillingen SKAL være 7.3 meter, selv om den fysiske afstand er 2.3 meter. Jeg vil anbefale at prøve begge indstillinger, og lytte dig frem.

Af samme årsag BURDE subwoofere med indbygget DSP have beskrevet i manualen hvor meget forsinkelse DSP'en medfører, så man kan foretage en korrekt indstilling.

Ovenstående er et rigtigt godt eksempel på at hvad der på overfladen kan virke som en (i denne branche) relativt simpel ting, at indstille crossover, delay og niveau på sin surround-receiver rigtigt, i praksis kan være en ret kompliceret affære. Og selv om man kan argumentere for at dette rent faktisk er et argument FOR mikrofon-opsætningen, så er det et eksempel på hvorfor det ikke kan lade sig gøre bare at knalde en mikrofon op og gøre det hele automatisk - der skal noget tankevirksomhed ind over. For jeg HAR oplevet receiverne lave målefejl på almindelige passive højttalere, så reelt VED vi ikke om det er subwooferen eller receiveren der skaber problemet. Men på min lotto-kupon står der at det er subwooferen.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

PS. De store surround receivere er også fysisk store. Strømforsyninger og effekttrin er svære at reducere i størrelse, og der skal være plads til at adskille de forskellige dele af apparaterne (lyd, billede og display) ellers bliver resultatet en markant dårligere lyd.

PPS. Der findes surround systemer som er mindre end disse monster receivere. De lyder bare også derefter....

Fuldstændigt enig. Personligt leder jeg lige nu efter en varevogn med et varerum som i en Transporter, men som ikke fylder mere end min Getz når jeg skal parkere den. Nogle ting er bare fysisk umuligt, det er ikke alt vi bare kan gøre mindre sæson for sæson...



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 23:16

Ja det er en stor fætter! Er snart færdig med ombygning af huset - øh reolen, så den kan stå sikkert og godt når den forhåbentlig snart ankommer

Den der phono indgang, kan man også tilslutte en MM pickup? Har jo pladespilleren og en god stak vinyl som det kunne være sjovt at få gang i igen.



Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den der phono indgang, kan man også tilslutte en MM pickup?

Du kan KUN tilslutte en MM pickup...



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den der phono indgang, kan man også tilslutte en MM pickup?

Du kan KUN tilslutte en MM pickup...

Ha ha, jeg er for træt. Mente en Moving Coil, altså MC pickup som jo kræver en del mere forstærkning, men også giver en renere lyd som giver CDer baghjul



Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 23:29

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ha ha, jeg er for træt. Mente en Moving Coil, altså MC pickup som jo kræver en del mere forstærkning, men også giver en renere lyd som giver CDer baghjul

Det forklarer jo noget  Det kan du ikke, men hvis man har en MC pickup, og interesserer sig for den forskel der er mellem MC og MM, så vil jeg påstå at man skal have dummeslag for at bruge den indbyggede RIAA under alle omstændigheder... Så det er ikke særligt relevant efter min mening. Køb en ordentlig RIAA.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

fin test/anmeldelse.

er kabinettet fyldt hel op,eller er der plads til mere?jeg så for nylig en primare spa 22 som også benytter Classe D forstærkere.den var nærmest gabende tom.Ud over at den er detaljeret,hvordan vil du så beskrive lyden.slank eller fyldig,varm/kold etc

Mange tak. Nu er det jo sådan, at man ved design af al elektronik såvidt muligt tager hensyn til komponenternes indenbyrdes placering for at undgå interferens o-lign., og for at sikre køling. Men nej proppet er receiveren ikke, men der er nu heller ikke meget plads i overskud

Edit: Glemte lige det med lyden. Den kan du jo med dens indstillingsmuligheder, og de forskellige "musiksystemer" stortset få som du vil have



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ha ha, jeg er for træt. Mente en Moving Coil, altså MC pickup som jo kræver en del mere forstærkning, men også giver en renere lyd som giver CDer baghjul

Det forklarer jo noget  Det kan du ikke, men hvis man har en MC pickup, og interesserer sig for den forskel der er mellem MC og MM, så vil jeg påstå at man skal have dummeslag for at bruge den indbyggede RIAA under alle omstændigheder... Så det er ikke særligt relevant efter min mening. Køb en ordentlig RIAA.

Det lyder meget fair. Havde jo også en Pioneer stereo forstærker med tilpasningsomskiftere i både MM og MC delen. 



Skrevet af: p.las
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

OBS! Nedenstående er IKKE en kritik af det specifikke produkt, men af konceptet generelt:

Sakset fra anmeldelsen:

"Når det så er sagt, så har jeg læst på forskellige AV Fora, at man beskriver ret store problemer med anvendelsen af MCACC kalibreringssystemet. Jeg mener, at hvis man læser brugervejledningen, følger de anvisninger der fremkommer i kalibreringsmenuerne, checker de oplysninger der fremkommer under kalibreringen, og retter eventuelt opståede fejl undervejs - så går det ikke helt galt. "

Problemet er jo at det er præcist dét mikrofon-opsætningen er der til at undgå - tanken er at man skal kunne sætte receiveren op, uden at vide noget som helst om hvorvidt det er rigtigt eller forkert, når auto-opsætningen vælger om højttalerne skal være "small" eller "large". Så hvis man alligevel skal vide de ting, og kontrollere dem minutiøst for at sikre sig at der ikke er fejl, så kan man jo lige så godt gøre det manuelt. Hvis du er i stand til at kontrollere om der er fejl, så har du jo ikke brug for at det sker automatisk!

Derfor: Auto-opsætning er bedre end ingen opsætning, men manuel opsætning er bedst.

EDIT: Jeg tror måske det kom til at fremstå som om jeg er uenig med Hother her, det er ikke tilfældet, blot en uddybning af dét han/du skriver i anmeldelsen, man skal sætte sig ind i tingene for at kunne lave opsætningen ordentligt, auto-opsætningen er ikke lig med plug-n-play.

Men, den indbyggede målemikrofon er ikke helt ubrugelig - den skal bare betragtes som et muligt arbejdsredskab, ikke som erstatning for at vide hvad man laver:

"Når jeg skriver at man skal checke de oplysninger der fremkommer under kalibreringsprocessen skyldes det, at der f.eks. fremkom en oplysning om, at afstanden fra min Subwoof til kalibreringsmikrofonen var 7.3 m. Dette var helt forkert. I virkeligheden var afstanden 2.3 m."

Dette er et lidt speget emne. Jeg har oplevet præcist samme issue flere gange, også i situationer hvor der ingen mening var med målefejlen. Men der er en klar sammenhæng mellem subwoofere med indbygget DSP, og disse målefejl. Uden at jeg konkret ved det, så er det meget sandsynligt at DSP'en medfører en forsinkelse af lyden - ligesom det kan ske i surround-receiverne i sig selv, faktisk. 5 meter svarer hvis jeg regner rigtigt her sidst på dagen til 15 ms - det er slet ikke utænkeligt at det er DSP'en i subwooferen der giver dén forsinkelse. Når du så retter tallet så det passer med den fysiske afstand, så indregner du ikke dén forsinkelse, og derfor kan det faktisk sagtens være at indstillingen SKAL være 7.3 meter, selv om den fysiske afstand er 2.3 meter. Jeg vil anbefale at prøve begge indstillinger, og lytte dig frem.

Af samme årsag BURDE subwoofere med indbygget DSP have beskrevet i manualen hvor meget forsinkelse DSP'en medfører, så man kan foretage en korrekt indstilling.

Ovenstående er et rigtigt godt eksempel på at hvad der på overfladen kan virke som en (i denne branche) relativt simpel ting, at indstille crossover, delay og niveau på sin surround-receiver rigtigt, i praksis kan være en ret kompliceret affære. Og selv om man kan argumentere for at dette rent faktisk er et argument FOR mikrofon-opsætningen, så er det et eksempel på hvorfor det ikke kan lade sig gøre bare at knalde en mikrofon op og gøre det hele automatisk - der skal noget tankevirksomhed ind over. For jeg HAR oplevet receiverne lave målefejl på almindelige passive højttalere, så reelt VED vi ikke om det er subwooferen eller receiveren der skaber problemet. Men på min lotto-kupon står der at det er subwooferen.

så skal du bare se hvad der sker når man bruger auto setup med tripole bagkanaler.Min forstærker måler 60 cm forkert.

ang subben er det et stort problem ,da man mere eller mindre famler i blinde.en sjov ting på min forstærker er at den altid sidder afstanden på subben til 0 meter.da jeg kan se min rumrespons på skærmen,er min konklusion at der ingen delay er i subben(DD 12)afstanden i forstærkeren er sat til den faktiske afstand.subbens fase skal stå til 0 grader.hvis jeg ændre på delay eller fasen kommer der et "hul"hvor front ht og sub mødes

konklusion:keep it simple

hvis man skal guides igennem en auto kalibrering,kan man lige så godt blive guides igennem en manuel kalibrering



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

en halv meter dyb ???

nu er vi endelig gået over til "flad"skærme og så  smider de sådan en fætter på gaden

Joh...men god og avanceret teknik - med tilhørende køling fylder en del. Andre producenters receivere i samme klasse fylder omkring det samme



Brugervejledningen kun anvendelig på engelsk

så er den vel parallelimportede

tak for endnu en super god Brugeranmeldelse, men det må være nok at jeg får den samme skærm. Er stadig super glad for onkyo 806. Alle næsten som har pioneer skærm har jo ellers en pioneer forstærker

Paraelleimport, ikke helt, den er fra Sparshop



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: act_dk
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Men, den indbyggede målemikrofon er ikke helt ubrugelig - den skal bare betragtes som et muligt arbejdsredskab, ikke som erstatning for at vide hvad man laver:

"Når jeg skriver at man skal checke de oplysninger der fremkommer under kalibreringsprocessen skyldes det, at der f.eks. fremkom en oplysning om, at afstanden fra min Subwoof til kalibreringsmikrofonen var 7.3 m. Dette var helt forkert. I virkeligheden var afstanden 2.3 m."

Dette er et lidt speget emne. Jeg har oplevet præcist samme issue flere gange, også i situationer hvor der ingen mening var med målefejlen. Men der er en klar sammenhæng mellem subwoofere med indbygget DSP, og disse målefejl. Uden at jeg konkret ved det, så er det meget sandsynligt at DSP'en medfører en forsinkelse af lyden - ligesom det kan ske i surround-receiverne i sig selv, faktisk. 5 meter svarer hvis jeg regner rigtigt her sidst på dagen til 15 ms - det er slet ikke utænkeligt at det er DSP'en i subwooferen der giver dén forsinkelse. Når du så retter tallet så det passer med den fysiske afstand, så indregner du ikke dén forsinkelse, og derfor kan det faktisk sagtens være at indstillingen SKAL være 7.3 meter, selv om den fysiske afstand er 2.3 meter. Jeg vil anbefale at prøve begge indstillinger, og lytte dig frem.

Af samme årsag BURDE subwoofere med indbygget DSP have beskrevet i manualen hvor meget forsinkelse DSP'en medfører, så man kan foretage en korrekt indstilling.



Som AVP. skriver skyldes den høje afstand til subwooferen at mikrofonen prøver at insttille fase-forskydningen, som kan opstå i subwooferens forstærker.

Det er dog værd at efterprøve dette med justering direkte på subwooferens forstærker - skulle jeg hvertfald efter den sidste Audyssey kalibrering jeg lavede :)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Maj-2009 kl. 23:50

Jeg er sådan set ikke uenig i, at en lydkalibrering måske bedst gennemføres manuelt, men så skal det være en professionel. Det kan de fleste af os halvselvlærde nørder godt glemme.

Og på den led fungere Pioneer receiverens MCACC system slet ikke så tosset, men som jeg skrev, man skal afgjort følge med i processen



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

så skal du bare se hvad der sker når man bruger auto setup med tripole bagkanaler.Min forstærker måler 60 cm forkert.

Du får det til at lyde som om jeg ikke har prøvet...

Det værste eksempel jeg har, hvor jeg helt ærligt ikke kan huske hvilken receiver det var men jeg mener det var en Pioneer, var to helt ordinære 2-vejs højttalere, hvor forstærkeren mente at den ene stod 9,5 meter væk, den anden 12 CENTIMETER væk. Begge stod 3-4 meter fra mikrofonen...

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

konklusion:keep it simple

hvis man skal guides igennem en auto kalibrering,kan man lige så godt blive guides igennem en manuel kalibrering

What he said!

Jeg synes i det hele taget det er skandaløst at denne branche har hypet hinanden ud i nogle produkter der er så komplicerede at selv os der lever af det, skal stå med brugsanvisningen i hånden og klø os i nakken, for bare at være nogenlunde sikker på at der nu også kommer surround-lyd ud når der kommer surround-lyd ind. Jeg forstår godt dem der ender med et B&O anlæg i stedet for, for at byde almindelige forbrugere dét opsætningshelvede som blandt andet Pioneer (men absolut ikke kun Pioneer) gør i øjeblikket, det er simpelthen direkte sjofelt.

Dér hvor det hele falder fuldstændigt sammen, er at mens man jo så kunne argumentere for at udstyret er designet til at blive sat op af professionelle (læs: Forhandleren), så er det i praksis sådan at jo mere kompliceret udstyret er at sætte op, jo mindre interesseret er den seriøse forhandler i at forhandle det. Udstyr der er designet til at blive monteret af forhandleren (inklusive B&O) er netop IKKE belæsset med 147 ligegyldige indstillinger og justeringsmuligheder. De indeholder lige præcist dét der skal til for at det kan sættes optimalt op, hverken mere eller mindre. De ukristeligt mange justeringsmuligheder er der kun af én grund: At give forbrugeren en følelse af at han har fået en dejlig masse for sine penge.

Der var en reklame fra Yamaha i Widescreen Review for nogle måneder siden, med overskriften (frit fra hukommelsen): "We know what you want. LOGOS!!!" Og så en hel side med alverdens mulige og umulige logoer. En receiver med så mange logoer MÅ da bare være alle pengene værd, ikke? Min bullshit-detektor er rødglødende. Tag jer nu sammen, og lav nogle produkter der bare _virker_. I min bog er flere indstillinger til forbrugeren lig med større sandsynlighed for at forbrugeren f**ker et eller andet up, så slutresultatet bliver RINGERE. Hvorfor er det at vi altid skal vælge den SVÆRESTE vej, når dét at gengive lyd og billede i fornuftig kvalitet i virkeligheden ville være ufatteligt simpelt, hvis ellers nogen gad at prøve?

Gah. Brok slut, sorry.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 00:00
Hej Hother

Jeg er ked af, at du ikke har skrevet om hvor varm den bliver. For mig er det jo netop den store force ved ICE-teknologien  - men jeg synes nu det virker ret fornuftigt med 91W ved -20... der plejer der at være godt gang i den


At manualen kun er anvendelig på engelsk synes jeg egentlig ikke er en anke - det er standarden nu om dage, at man ansætter kinesere til at oversætte - eller for den sags skyld at man oversætter via google translate..


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 00:10

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hej Hother

Jeg er ked af, at du ikke har skrevet om hvor varm den bliver. For mig er det jo netop den store force ved ICE-teknologien  - men jeg synes nu det virker ret fornuftigt med 91W ved -20... der plejer der at være godt gang i den


At manualen kun er anvendelig på engelsk synes jeg egentlig ikke er en anke - det er standarden nu om dage, at man ansætter kinesere til at oversætte - eller for den sags skyld at man oversætter via google translate..

Hej Troels, det skal du sørme ikke være ked af, her er tallene

Rumtemp= 20

Volumen -21

Surround 5.1

Film Die Hard 4.0

Overfladetemp receiver 26 grader

Er du så tilfreds?

Engelsk, jo jeg ser det som et problem der har et opnået stade der hedder "English is my best". De kan være skråt på r....



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg er sådan set ikke uenig i, at en lydkalibrering måske bedst gennemføres manuelt, men så skal det være en professionel. Det kan de fleste af os halvselvlærde nørder godt glemme.

Og på den led fungere Pioneer receiverens MCACC system slet ikke så tosset, men som jeg skrev, man skal afgjort følge med i processen

Jeg forstår bare ikke hvorfor man laver et system der er så avanceret at man alligevel skal være semi-pro for at kunne bruge det til noget.

Manuel, professionel opsætning af en surround-receiver er såmænd slet ikke så avanceret. Om noget, så drejer det sig oftest netop om "keep it simple", lidt ala som når man ved en billedkalibrering slår al BS'et fra. Hvis du ved nok til at kunne kontrollere MCACC indstillingernes korrekthed, så ved du også nok til at kunne foretage en justering fuldt på højde med "profferne", forudsat at du bruger en plov på en lydmåler. Jeg synes med andre ord at du gør det sværere end det er. Og det burde i sig selv være opsigtsvækkende at jeg siger dét, eftersom at jeg tager penge for at gøre det. Men i virkeligheden er det dybest set ikke særligt kompliceret. Det sværeste er at forstå hvor enkelt det i virkeligheden er. Det er lidt dér jeg mener at systemer som MCACC i virkeligheden gør det _sværere_ end det behøver være.

Det er meget tit sådan, især i denne branche, at jo mere man forsøger at oversætte ting til noget "almindelige mennesker" forstår, jo sværere ender det i virkeligheden med at være. Den primære årsag til at MCACC findes, er at det åbenbart er for svært for den almindelige forbruger at sætte sig ind i hvordan en basal opsætning af et surround-system foregår. Derfor opfinder man så et nyt system, som forbrugerne så skal sætte sig ind i, og ikke mindst fordi hver producent opfinder hvert sit system, så ender dette nye, "intuitive" system med at være endnu sværere at bruge end hvis man bare holdt sig til dét der var nødvendigt, og underviste forbrugerne i at bruge dét i stedet for.

Så ved jeg godt jeg er lidt unfair, og der er EQ funktioner som man kan argumentere for er lydforbedrende (det mener jeg meget sjældent de er, men det er en anden diskussion), som man ikke bare sådan lige kan sætte op manuelt. Men jeg mener helt grundlæggende at man bør sørge for at få det grundlæggende på plads, inden man begynder at afsøge mulighederne for yderligere forbedring. Det nytter ikke noget at optimere bilens affjedring, hvis vi har glemt at sætte hjul på.

Nå, jeg snakker udenom igen...



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:


Er du så tilfreds?


Du glemte: lufttryk, vindstyrke og og om det var fuldmåne


Edit: Jeg vidste ikke du var ved at blive så sjusket, John




Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 00:21

Beklager, men jeg kan ikke lade være...

Jeg er vist blevet lidt kendt for at kritisere B&O i rimeligt skarpe vendinger ind imellem. Men dette er et område som de har forstået bedre end nogen anden. Den almindelige forbruger har ikke behov for at kunne vælge mellem 6 forskellige Dolby Pro Logic IIz indstillinger når de ser tv, eller vælge mellem 7 forskellige måder at matricere 5.1 signaler til 7.1 når de ser film, medmindre filmen altså allerede er i 7.1 for så skal man jo bla bla bla bla bla... Dét den almindelige forbruger har brug for er at trykke "TV" når de vil se tv, "CD" når de vil høre CD, og skal det gå RIGTIGT hedt for sig, så kan det være de skal kunne vælge om der skal spilles stereo eller surround. Jeg har som sagt kritiseret B&O for deres billed-filosofi, men én ting har de rigtigt fat i: Dét den almindelige forbruger i vildeste fald skal bruge, er justering af kontrast, lys, skarphed og farve, og nichts weiter. Alt andet er noget der burde være sat op ordentligt enten fra fabrikken eller fra forhandlerens hånd.

Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at tænke på hvor mange 13.000,-s surround-receivere der står rundt omkring i landet med håbløst forkerte indstillinger, så ville jeg ikke kunne sove om natten.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg er sådan set ikke uenig i, at en lydkalibrering måske bedst gennemføres manuelt, men så skal det være en professionel. Det kan de fleste af os halvselvlærde nørder godt glemme.

Og på den led fungere Pioneer receiverens MCACC system slet ikke så tosset, men som jeg skrev, man skal afgjort følge med i processen

Jeg forstår bare ikke hvorfor man laver et system der er så avanceret at man alligevel skal være semi-pro for at kunne bruge det til noget.

Manuel, professionel opsætning af en surround-receiver er såmænd slet ikke så avanceret. Om noget, så drejer det sig oftest netop om "keep it simple", lidt ala som når man ved en billedkalibrering slår al BS'et fra. Hvis du ved nok til at kunne kontrollere MCACC indstillingernes korrekthed, så ved du også nok til at kunne foretage en justering fuldt på højde med "profferne", forudsat at du bruger en plov på en lydmåler. Jeg synes med andre ord at du gør det sværere end det er. Og det burde i sig selv være opsigtsvækkende at jeg siger dét, eftersom at jeg tager penge for at gøre det. Men i virkeligheden er det dybest set ikke særligt kompliceret. Det sværeste er at forstå hvor enkelt det i virkeligheden er. Det er lidt dér jeg mener at systemer som MCACC i virkeligheden gør det _sværere_ end det behøver være.

Det er meget tit sådan, især i denne branche, at jo mere man forsøger at oversætte ting til noget "almindelige mennesker" forstår, jo sværere ender det i virkeligheden med at være. Den primære årsag til at MCACC findes, er at det åbenbart er for svært for den almindelige forbruger at sætte sig ind i hvordan en basal opsætning af et surround-system foregår. Derfor opfinder man så et nyt system, som forbrugerne så skal sætte sig ind i, og ikke mindst fordi hver producent opfinder hvert sit system, så ender dette nye, "intuitive" system med at være endnu sværere at bruge end hvis man bare holdt sig til dét der var nødvendigt, og underviste forbrugerne i at bruge dét i stedet for.

Så ved jeg godt jeg er lidt unfair, og der er EQ funktioner som man kan argumentere for er lydforbedrende (det mener jeg meget sjældent de er, men det er en anden diskussion), som man ikke bare sådan lige kan sætte op manuelt. Men jeg mener helt grundlæggende at man bør sørge for at få det grundlæggende på plads, inden man begynder at afsøge mulighederne for yderligere forbedring. Det nytter ikke noget at optimere bilens affjedring, hvis vi har glemt at sætte hjul på.

Nå, jeg snakker udenom igen...

Tja...jeg ved snart ikke Otto. Jeg vil mene, at MCACC er glimrende, for det tager (teoretisk) højde for en del forhold som brugeren normalt ikke har mulighed for.

Men det optimale er naturligvis er bekendt med filosofi og teknik bag lyd - det er vi bare ikke alle der kan  - og så fungere MCACC såmænd glimrende, når man altså holder øje med processen.

Hos mig lyder det superb - men okay jeg kan jo lyde af nogle lyttefejl



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 00:25
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:


Er du så tilfreds?


Du glemte: lufttryk, vindstyrke og og om det var fuldmåne


Edit: Jeg vidste ikke du var ved at blive så sjusket, John


Oh sorry

QNH 1012 Hpa

Duepoint +5

Outside temp + 11

Månen regnes ikke med i disse forhold



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 00:27
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:


Er du så tilfreds?


Du glemte: lufttryk, vindstyrke og og om det var fuldmåne


Edit: Jeg vidste ikke du var ved at blive så sjusket, John


Månen regnes ikke med i disse forhold



Tis også... så kan jeg ikke bruge dine informationer til noget


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:


Er du så tilfreds?


Du glemte: lufttryk, vindstyrke og og om det var fuldmåne


Edit: Jeg vidste ikke du var ved at blive så sjusket, John


Månen regnes ikke med i disse forhold



Tis også... så kan jeg ikke bruge dine informationer til noget

Simple Watson, anmeldelsen blev udarbejdet man - tirs og onsdag, du kan nemt finde oplysninger om månen på den baggrund



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 09:44

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tja...jeg ved snart ikke Otto. Jeg vil mene, at MCACC er glimrende, for det tager (teoretisk) højde for en del forhold som brugeren normalt ikke har mulighed for.

Jeg er i hvert fald tilfreds med kalibreringssystemet på SC-LX71.

Efter den automatiske MCACC opsætning på mit 7.1 system tjekkede jeg de værdier som var mulige, og alt stemte (incl. sub).

Det er da lidt imponerende at afstande fra lyttepositionen (microfon) til de enkelte højttalere kan fanges så præcist. Det er samtidigt hurtigt og nemt, og virker særdeles troværdigt. Når jeg lytter, føler jeg også at der er korrekt balance i hele systemet.



-------------
/ Jørgen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tja...jeg ved snart ikke Otto. Jeg vil mene, at MCACC er glimrende, for det tager (teoretisk) højde for en del forhold som brugeren normalt ikke har mulighed for.

Jeg er i hvert fald tilfreds med kalibreringssystemet på SC-LX71.

Efter den automatiske MCACC opsætning på mit 7.1 system tjekkede jeg de værdier som var mulige, og alt stemte (incl. sub).

Det er da lidt imponerende at afstande fra lyttepositionen (microfon) til de enkelte højttalere kan fanges så præcist. Det er samtidigt hurtigt og nemt, og virker særdeles troværdigt. Når jeg lytter, føler jeg også at der er korrekt balance i hele systemet.

Så er vi jo ikke uenige



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tja...jeg ved snart ikke Otto. Jeg vil mene, at MCACC er glimrende, for det tager (teoretisk) højde for en del forhold som brugeren normalt ikke har mulighed for.

Kodeordet her er "teoretisk"...

Et eksempel på en meget typisk fejl, som auto-opsætningerne laver: Har du en reol-højttaler placeret tæt på væggen, så vil opsætningen meget ofte opfange basrefleksionerne fra væggen og tolke det som at højttaleren spiller meget bas. Derfor sætter den højttaleren til large. Herefter EQ'er den så (hvis det er en avanceret receiver) lyden så den ekstra bas fjernes. Det er bare langtfra optimalt, da dét bas du hører stadig er halv højttaler, halv væg, uanset hvor meget du piller ved frekvensgangen. Rumkorrektion fjerner ikke rumproblemerne, den korrigerrer bare frekvensgangen. Derfor ville det være en bedre løsning at sætte højttaleren til "small", og derved fjerne meget af problemet ved simpelthen ikke at spille bas fra den højttaler, men overlade det til subben (som så selvsagt skal være en god og korrekt indstillet sub). Det kan sagtens være at du stadig overlader det til målemikrofonen så at lave selve udmålingen af delay og niveau, men hvis man har kendskab nok til nævnte problematik til at kunne vurdere om man selv har mere ret end målemikrofonen, så vil jeg påstå at man også er i stand til at foretage en manuel måling.

Eksempel: Hvis man nu har en mindre gulvhøjttaler, og umiddelbart vurderer at den nok skal stå som "small", mens mikrofonen siger "large" - hvor mange brugere tror du så vil være sikre nok på deres egen vurdering til at override auto-opsætningens udmåling? "Det er Pioneer, de må jo have styr på det"? Når jeg siger det lidt vedholdende, så er det fordi jeg har oplevet hos hvad jeg vil kalde ret avancerede brugere, at folk tillægger auto-opsætningen meget stor troværdighed. Især hvis de oplever at den måler afstandene korrekt, så har man en tendens til også at stole på de resterende målinger (da afstandene er det nemmeste at kontrollere).

Igen, det er ikke en modsigelse af din anmeldelse, tværtimod egentlig - som du siger, så skal man holde et vågent øje med resultaterne. Jeg stiller bare spørgsmålstegn ved om der så reelt er nogen forskel på hvor avanceret bruger man skal være for at kunne foretage en korrekt opsætning, alt efter om man bruger målemikrofonen eller ej.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Berend
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 10:06

Hej hej!

Tak for anmeldelsen, eftersom jeg er helt grøn når vi taler om AV udstyr, er det dejligt når man kan opsnappe lidt læsestof, som referere til ens eget udstyr.

Jeg har lige et par spørgsmål:

Er det rigtigt set, at din SC-LX71 menu kommer op på din tv skærm, jeg kan kun få den frem på selve receiverens display (SC-LX81)??

Mht. til fjernbetjeningerne, hvilken en skal man efter din mening bruge som Main remote? (jeg har pt. ikke kodet eller overført  betjeningsmuligheder fra fjernbetjeningerne imellem. Kan man styre HDMI kontrol menuen fra /på TV'et med LX81 betjeningen?. jeg er som udgangspunkt også pt. tilfreds med de muligheder som er på tv'ets betjening, bortset fra at jeg ikke kan bruge de knapper som er markeret med blåt ((top menu, start,stop, pause osv.) men det er måske ikke muligt når jeg har valgt HDMI kontrol?

Understående enheder er sat sammen igennem SC-LX81 med HDMI kabler og et enkelt optical digital kabel (side 96 i KRP500A manualen).

KRP-500A - SC-LX81 - BDP-LX91 - DVR-LX70

Ps. måske jeg skal kontakte/betale en expert for lidt konsulentbistand til optimal indkøring af hele udstyret. (hvem skal man kontakte?).



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 10:12

Se Otto, nu indførte jeg jo ordet "teoretisk" meget bevidst. For jeg er da godt klar over at systemet nødvendigvis må have nogle fejl, eller forhold som MCACC systemet af forskellige årsager ikke kan håndtere korrekt.

Brugermanualen er faktisk god på den led, at den nøje forklarer systemets virkemåde, og såmænd også nogle faldgrupper. Det bl.a. derfor at jeg gerne havde set en dansk udgave.

Nu går jeg ikke udfra, at første gangskøberen går ud og køber sig en SC-LX71. Receiveren henvender sig vel mest til kunden som har lidt indsigt i AV, og som sætter sig ind i receiverens muligheder. Prisen alene bør afskække mange ikke "kompetente" købere.

Det er en ganske suveræn receiver, som giver brugeren masser af "options", og jeg holder meget af Options   



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Berend Berend skrev:

Hej hej!

Tak for anmeldelsen, eftersom jeg er helt grøn når vi taler om AV udstyr, er det dejligt når man kan opsnappe lidt læsestof, som referere til ens eget udstyr.

Jeg har lige et par spørgsmål:

Er det rigtigt set, at din SC-LX71 menu kommer op på din tv skærm, jeg kan kun få den frem på selve receiverens display (SC-LX81)?? Ja menuen kommer på min monitor

Mht. til fjernbetjeningerne, hvilken en skal man efter din mening bruge som Main remote? (jeg har pt. ikke kodet eller overført  betjeningsmuligheder fra fjernbetjeningerne imellem. Kan man styre HDMI kontrol menuen fra /på TV'et med LX81 betjeningen?. jeg er som udgangspunkt også pt. tilfreds med de muligheder som er på tv'ets betjening, bortset fra at jeg ikke kan bruge de knapper som er markeret med blåt ((top menu, start,stop, pause osv.) men det er måske ikke muligt når jeg har valgt HDMI kontrol? Selv om det lyder tosset, så er jeg ingen tilhænger af en multifjernbetjening, virker sjældent ret godt, så jeg har et bjerg af disse på mit bord.

Understående enheder er sat sammen igennem SC-LX81 med HDMI kabler og et enkelt optical digital kabel (side 96 i KRP500A manualen).

KRP-500A - SC-LX81 - BDP-LX91 - DVR-LX70

Ps. måske jeg skal kontakte/betale en expert f

Christian fra CSN-Teknik kunne være et bud, eller Otto som netop har skrevet i denne tråd kunne også være et bud til en eksperthjælp.

Men hvad med at læse din brugervejledning, lær din receiver at kende, og leg med den - det er jo også" legetøj"or lidt konsulentbistand til optimal indkøring af hele udstyret. (hvem skal man kontakte?).

 

Ja - så modsagde du jo et af mine hovedagumenter over for Otto

Kig i teksten oven over for svar 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: cbrdaniel
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 10:34
Vi er vel ret enige, og hvis man køber en forstærker til
+10.000kr, så har man vel også en smule
forstand/interesse for small/large problematiken.
Der hvor jeg synes at mcacc er guld, er ved EQ og phase
control, Jeg har ikke viden eller udstyr, til at vurdere
om lyden ved 300hz skal hæves 4db, og sænkes 6db ved 10
kHz, eller omvendt. Med optimalt udstyr og rum er det
sikkert ikke nødvendigt, det er bare ikke tilfældet ved
mig. Og jeg oplevede det samme som anmelder, med at mine
højttaler spillede bedre end jeg troede muligt, (mere
detaljeret og præsis). Ved godt at det ikke er perfekt
endnu, men bare meget bedre end jeg selv kunne gøre det.

-------------
ps3, xbox360, pioneer vsx-lx70, front:avance center:jbl bag: harbosound sub:harbo sub 10 x3


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu går jeg ikke udfra, at første gangskøberen går ud og køber sig en SC-LX71. Receiveren henvender sig vel mest til kunden som har lidt indsigt i AV, og som sætter sig ind i receiverens muligheder. Prisen alene bør afskække mange ikke "kompetente" købere.

Det er jeg _voldsomt_ uenig i. Jeg synes det er meget problematisk hvis man skal være AV-ekspert på højere niveau, for at få lov til at købe kvalitetsudstyr. Der er rigtigt mange mennesker der bare gerne vil have god lyd og godt billede, uden at de skal sætte sig ind i alverdens tekniske detaljer. Jeg vil som sagt ikke kritisere Pioneer specifikt på dette punkt, de henvender sig til tweakeren, det er der ikke noget galt i - men jeg synes det er problematisk at der stort set ikke er nogen i mellem-segmentet der henvender sig til dem der "bare" vil have en simpel, men vellydende forstærker der virker og som er nem at bruge. Jeg synes det er meget problematisk at fordi man ikke lige interesserer sig for at tweake på 117 indstillinger og bruge tre dage på at sætte udstyret til, så skal man afskæres fra at købe kvalitetsudstyr. At receiveren henvender sig til tweakere er fair nok, men at prisen alene burde afskrække "begyndere" eller bare folk der ikke gider sætte sig ind i alle de ting, det kan jeg ikke være mere uenig i.

På den anden side, så er det godt for min forretning, jo sværere det er for almindelige forbrugere at sætte udstyret op, jo mere business er der til mig. Men som sagt, en receiver med en milliard indstillingsmuligheder er netop ikke designet til at blive professionelt sat op. Der er simpelthen for mange knapper som kunden ved et uheld kan fucke indstillingerne op med efterfølgende, og samtidig så er det selv for en erfaren ræv der har prøvet mange forskellige systemer, ret uoverskueligt at sikre sig at alt er korrekt sat op, medmindre man bruger timer på at sætte sig ind i det specifikke produkts muligheder - hvilket kun øger installations-omkostningerne.

Det sjove er at hvis du kigger på forstærkere som Lexicon, Halcro og andet i det prisleje, så er de fleste af dem netop designet til at blive sat ind i et skab, indstillet korrekt, og så iøvrigt betjent med et eksternt betjenings-system uden at man nogensinde skal røre forstærkeren eller dens menusystemer igen. Det kan da også lade sig gøre med en Pioneer, men den almindelige forbruger der bare skal have en forstærker i stuen der kan lave lidt god lyd, han er sat fuldstændigt af vognen - og det synes jeg i modsætning til dig ikke er ok.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 10:45

Oprindeligt skrevet af cbrdaniel cbrdaniel skrev:

Vi er vel ret enige, og hvis man køber en forstærker til
+10.000kr, så har man vel også en smule
forstand/interesse for small/large problematiken. 

Når jeg bliver sat til at sætte folks udstyr op, så siger det nok sig selv at det oftest er udstyr i den lidt bedre ende, de færreste sparer på udstyret for derefter at kaste penge i grams på at få det ordentligt sat op (selv om det faktisk slet ikke ville være så dumt, men det er en anden historie). Men jeg har altså mødt en del med udstyr i denne prisklasse, der har været fuldstændigt blanke mht. disse indstillinger. Og det er trods alt folk der er entusiastiske nok til overhovedet at vide hvem jeg er. Når jeg så dertil lægger det kendskab jeg har fra tidligere arbejdspladser mht. hvem der køber hvad, så er det jeg får kuldegysninger over hvor mange ret dyre produkter der står rundt omkring med meget mangelfuld opsætning.

Jeg plejer jo at prædike om at flertallet af tv'ene i folks hjem rent faktisk står i standard-indstillinger. Jeg vil påstå at det samme gælder surround-receivere. Rigtigt mange sætter kablerne i, roder lidt rundt i menuerne og opgiver så eftersom der jo kommer noget lyd. Det er muligt at det ikke gælder de fleste af de aktive recordere.dk brugere, men jeg kan garantere at det gælder rigtigt mange af dem der læser med på sidelinien.

Og så synes jeg iøvrigt at det er ret underordnet om receiveren har kostet 3.000,- eller 13.000,-. Det er et problem hvis den ikke indstilles ordentligt. Men det BURDE ikke være vanskeligere at sætte en 13.000,-s receiver op, end en 3000,-s receiver - det er principielt den samme opgave der skal udføres. Og som sagt, jeg synes ikke der er eller bør være en sammenhæng mellem éns entusiasme og éns pengepung.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu går jeg ikke udfra, at første gangskøberen går ud og køber sig en SC-LX71. Receiveren henvender sig vel mest til kunden som har lidt indsigt i AV, og som sætter sig ind i receiverens muligheder. Prisen alene bør afskække mange ikke "kompetente" købere.

- og det synes jeg i modsætning til dig ikke er ok.

Here we go again.

Otto, det er ikke min opgave at fortælle den undrene omverden hvad kunderne skal købe, og hvad AV-forhandlerne og producenterne skal gøre.

Jeg forholder mig til et stykke udstyr, som jeg selv er i stand til at håndtere, og  jeg beskriver de problemer som jeg undervejs har oplevet, og som forhåbentlig kan få brugeren til at forstå hvad de skal være opmærksom på.

Om der er for kompliceret udstyr på markedet, og som folk så ikke skal købe, det må være op til folk selv - det er nemlig deres ansvar 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 10:53
Det som Otto beskriver med højttalerne som er for tæt på væggen,det var lige det som gik galt for mig,da jeg satte mit op med auto-opsætning,og det jo markant hør bart efter det er blevet rettet,fordi man ikke er den store nørd,kan man jo godt forholde sig til hvordan det skal lyde.
 


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Here we go again.

Otto, det er ikke min opgave at fortælle den undrene omverden hvad kunderne skal købe, og hvad AV-forhandlerne og producenterne skal gøre.

Jeg forholder mig til et stykke udstyr, som jeg selv er i stand til at håndtere, og  jeg beskriver de problemer som jeg undervejs har oplevet, og som forhåbentlig kan få brugeren til at forstå hvad de skal være opmærksom på.

...og jeg ytrer bare min mening i hvad jeg mener er en relateret sammenhæng. Det var ikke en kritik af anmeldelsen, hvilket jeg har understreget flere gange.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Selv om det lyder tosset, så er jeg ingen tilhænger af en multifjernbetjening, virker sjældent ret godt, så jeg har et bjerg af disse på mit bord.


Hej Hother. God anmeldelse - og jeg er i store træk enig med dine konklusioner. Den giver en sublim lydoplevelse.

Med hensyn til betjening så bruger jeg i dag stort set kun receiverens remote. Det var relativt ubesværet at få konfigureret den til mit system.

TV, receiver og BD er kablet med SR+, så det er TV'ets IR-øje der bruges. Derudover har jeg brugt 10 minutter på at lære den koderne fra Samsungs (elendige) fjernbetjening til YouSee-boksen. Det virker FREMragende! Boksen er blevet meget mere responsive end før.

Og så er sluk-alt funktionen (tryk Multi Operation efterfulgt af Source on/off) altså dejlig. To tastetryk - og alt er slukket!

Det samme er 'tænd-alt' (tryk Multi Operation efterfulgt af f.eks. BD). Ved tryk på de to taster tændes tv, der vælges det rigtige input, receiver tændes og korrekt input vælges og BD-afspilleren tændes. At BD-afspilleren så er en mindre krig om at starte op, det er en helt anden sag...


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 11:18

det som er så forbandet når det bliver high tec internt i forstærkeren er,at det er ikke alle ting man kan efterchecke.vi kan alle se hvis forstærkeren har f..... afstandsmålingen op.men hvad hvis den laver noget lo.. i eks rum EQ som man ikke har en jordisk chance for at opdage.tillid er godt ,kontrol bedre

hvis jeg laver en manuel rumkorrektion på min sub(velodyne dd12)så rumresponsen er liniær .det er ikke der jeg for den bedste bas performence



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Here we go again.

Otto, det er ikke min opgave at fortælle den undrene omverden hvad kunderne skal købe, og hvad AV-forhandlerne og producenterne skal gøre.

Jeg forholder mig til et stykke udstyr, som jeg selv er i stand til at håndtere, og  jeg beskriver de problemer som jeg undervejs har oplevet, og som forhåbentlig kan få brugeren til at forstå hvad de skal være opmærksom på.

...og jeg ytrer bare min mening i hvad jeg mener er en relateret sammenhæng. Det var ikke en kritik af anmeldelsen, hvilket jeg har understreget flere gange.

Naturligvis Otto, og det er såmænd også meget relevant, for jeg gør jo selv opmærksom på forholdet.

Og jeg har bestemt heller ikke opfattet dine indlæg som kritik - jeg kan bare ikke gøre så meget ved de forhold som du hentyder til.

Og jeg mener stadig at Pioneer receiveren har sin plads i et anlæg - for dem der vil sætte sig ind i den funktioner



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 11:49

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Et eksempel på en meget typisk fejl, som auto-opsætningerne laver: Har du en reol-højttaler placeret tæt på væggen, så vil opsætningen meget ofte opfange basrefleksionerne fra væggen og tolke det som at højttaleren spiller meget bas. Derfor sætter den højttaleren til large. Herefter EQ'er den så (hvis det er en avanceret receiver) lyden så den ekstra bas fjernes. Det er bare langtfra optimalt, da dét bas du hører stadig er halv højttaler, halv væg, uanset hvor meget du piller ved frekvensgangen.

Lige præcist det du beskriver her, er hvad der sker når jeg kalibrerer vha. MCACC (LX71). EQen skruer 5-6 dB ned for både fronthøjjtalere og surroundhøjttalere i de lave frekvenser. Det sker ikke for centerhøjttaleren, men den er heller ikke placeret i hjørner som de andre højtalere. Et godt eksempel på at man ikke skal stole helt på MCACC (det er der så heller ingen her der påstår man skal).

I den forbindelse er der så også "Standing Wave" korrektion. Det skulle tage højde for lydreflektioner fra rummet/væggene. Gad vide hvor meget man kan stole på det så? Jeg har læst at det er bedst at slukke for. Jeg kan ikke høre forskel

 



Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Naturligvis Otto, og det er såmænd også meget relevant, for jeg gør jo selv opmærksom på forholdet.

Og jeg har bestemt heller ikke opfattet dine indlæg som kritik - jeg kan bare ikke gøre så meget ved de forhold som du hentyder til.

Selvfølgelig ikke, du triggede mig bare lidt ved at antage at folk der køber dyrt udstyr nødvendigvis har forstand på tingene. Sådan hænger det ikke sammen i praksis. Og nok så væsentligt, selv om man HAR rimeligt fornuftigt styr på tingene, så er der så mange faldgruber i meget moderne udstyr, at det stadig kan være svært at sikre sig at udstyret udnyttes optimalt. 

EDIT: Du har for eksempel ikke kommenteret på min kommentar mht. subwoofer delay (måske fordi du vil prøvelytte først?) Det nævnte jeg som et eksempel på en mulig problemstilling som man måske ikke lige tænker over, selv om man godt ved hvad forskellen på small og large er.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og jeg mener stadig at Pioneer receiveren har sin plads i et anlæg - for dem der vil sætte sig ind i den funktioner

Absolut, produktet som sådan er der ikke noget galt med - og som sagt heller ikke dét jeg langede ud efter, mere tendensen generelt. Jeg synes for mange produkter netop henvender sig specifikt til dem der vil og kan sætte sig ind i alverdens funktioner, det er for svært at finde produkter - i en rimelig prisklasse - der "bare" leverer god lyd og godt billede. Om noget, så er tendensen modsat dét du beskrev - det er netop de dyreste produkter der er konstrueret ud fra en "keep it simple" filosofi, mens produkterne i mellemklassen (som jeg vil mene 13k klassen er), er dem der er proppet til med features. Et godt eksempel er Halcro, der laver surround-processorer i 100k klassen uden nogen form for rumkorrektion. Det ville være direkte kedeligt at stikke sådan én i hænderne på en "tweaker" som dig, for der er ikke noget at pille i. Når den er sat op så den virker og crossover/delay/niveau er justeret korrekt, så er der ikke rigtigt noget at skrue i. Det er bare heller ikke nødvendigt, for den er designet til at blive installeret af en installatør, så brugeren ikke skal gøre andet end at bruge den.

Hvis man lavede sådan et produkt i 10k klassen, ville den formentligt blive en ret begrænset succes, for folk ville føle at de ikke fik nok for pengene. Marantz havde f.eks. en overgang nogle særlige OSE modeller af deres mellemklasse receivere, hvor man i stedet for flere features kunne vælge en simplere model der så var tweaket lydmæssigt i stedet. De lød fremragende til prisen, især til musik-gengivelse sammenlignet med andre surround-receivere, men blev en begrænset succes - på trods af at netop Marantz om nogen har fat i det mere hifi-orienterede publikum. Så dét koncept blev droppet igen. Dét jeg sigter efter (og nu er det så at Kandersen kommer efter mig... ) er at dét folk efterspørger i købssituationen, ikke nødvendigvis er dét de bliver gladest for i længden. Jeg ved godt at nogle betragter det som legetøj som du skriver, og det er det jo for så vidt også. Men for rigtigt mange mennesker går legetøjs-features'ne ud over den ydelse udstyret ender med at levere. Og det er dér jeg stiller spørgsmålstegn ved om det er sjovest at kunne tweake og pille i én uendelighed, eller at sætte udstyret op på et kvarter og så give sig til at se film i høj kvalitet. Nej, det ene _behøver_ ikke udelukke det andet, men for rigtigt mange forbrugere er det dét der sker. Så igen, ikke en kritik af hverken dig eller Pioneer, bare et opråb til forbrugerne om at være bevidste om at dét der i sidste ende betyder noget for éns glæde ved produktet i længden, er de helt grundlæggende kvaliteter af lyd og billede.

Men det drejer sig naturligvis også om hvorvidt man ser investeringen som en langtidsinvestering der skal stå på hylden og servere en god ydelse, eller om man er ok med at trangen til nyt legetøj genopstår når næste generation med nye spændende features er på gaden. Der er ikke noget galt i det sidste, men jeg vil påstå at rigtigt mange mennesker er en kombination af de to - de lader legetøjs-trangen diktere hvad de køber, men når der er gået et par uger så er forstærkeren dybest set bare en klump i reolen der spiller noget lyd. Det er dér jeg synes det er uheldigt hvis de første par ugers legesyge afgør hvad man lytter til de næste 3-5 år. Alene dét at jeg af refleks lige skrev 3-5 som almindelig levetid for en surround-forstærker, og ikke 5-10 som ville være mere rimeligt, siger jo alt om at vi skifter vores grej ud for tit...

 



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af johnjkj johnjkj skrev:

I den forbindelse er der så også "Standing Wave" korrektion. Det skulle tage højde for lydreflektioner fra rummet/væggene. Gad vide hvor meget man kan stole på det så? Jeg har læst at det er bedst at slukke for. Jeg kan ikke høre forskel

Det kan jo være du ikke har nogen stående bølger der er slemme nok til at trigge kredsløbet. Men helt overordnet er jeg mere tilhænger af at lade rumkorrektion fjerne de største problemer i bassen og så lade resten være, end at forsøge at lave en ret frekvensgang over hele lytteområdet. De fleste moderne højttalere er tilnærmelsesvist lineære. Når rummet påvirker lyden fra dem så man ender med en problematisk frekvensgang, så medfører det som regel også andre issues end lige frekvensgangen - ikke mindst efterklangstiden. At rette op på frekvensgangen fjerner ikke de issues rummet har, det ændrer bare på lyden så frekvensgangen bliver ret. Men hvis man f.eks. har stående bølger, så vil rumkorrektionen ikke fjerne problemet - den vil sænke lydtrykket i dét område problemet ligger i, så du i dét område hører en stående bølge med samme lydstyrke som resten af lyden, men til gengæld ikke kan høre ret meget ANDET end den stående bølge i dét frekvensområde - dvs. den egentlige lyd højttaleren leverer i det område, drukner i resten. Det kan godt være bedre samlet set trods alt, men det er og bliver en nødløsning der potentielt set medfører sine egne nye problemer.

Dét jeg prøver at sige, er at rumkorrektion og EQ bør være noget man tilvælger hvis lyden ikke fungerer uden, og man ikke kan rette op på lyden på anden vis. Men i praksis bliver det for de fleste omvendt, man starter med at give den hele dynen med rumkorrektionen, for tænk hvis nu receiveren har en funktion man ikke bruger til noget. Så dybest set skal du være ganske godt tilfreds hvis du ikke kan høre forskel, og så iøvrigt slå det fra.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hvis jeg laver en manuel rumkorrektion på min sub(velodyne dd12)så rumresponsen er liniær .det er ikke der jeg for den bedste bas performence

Nu vil jeg ikke gøre mig til expert,det kunne måske tyde på at din sub ikke står der,hvor den vil lyder optimal,jeg har brugt mange timer på at finde et sted,hvor den lyder bedst,har inden da haft den til stå mit ude på gulvet,der lød den ellers ret godt,men det synes kone ikke om.


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hvis jeg laver en manuel rumkorrektion på min sub(velodyne dd12)så rumresponsen er liniær .det er ikke der jeg for den bedste bas performence

Nu vil jeg ikke gøre mig til expert,det kunne måske tyde på at din sub ikke står der,hvor den vil lyder optimal,jeg har brugt mange timer på at finde et sted,hvor den lyder bedst,har inden da haft den til stå mit ude på gulvet,der lød den ellers ret godt,men det synes kone ikke om.


kan være det lyder dumt, men hvor har du sat din sub henne, i forhold til resten af dit setup. Har min foran i højre siden ved min front, men kunne godt finde på og smide den bagved. Men er lidt bange for det vil ødelægge lydbilledet. bruger ikke sub til stereo.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 13:07

Ser lige nu Terminator 2. Helt utrolig god lyd i HD Master.

Desværre fik jeg ikke skrevet i min anmeldelse, at et af de i mine øjne meget stærke sider ved Pioneer SC-LX71 (i forhold til hvad jeg tidligere har oplevet) er stemmer - kommunikation på såvel film som musik. Stemmer står bare meget klart



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 13:20

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


kan være det lyder dumt, men hvor har du sat din sub henne, i forhold til resten af dit setup. Har min foran i højre siden ved min front, men kunne godt finde på og smide den bagved. Men er lidt bange for det vil ødelægge lydbilledet. bruger ikke sub til stereo.

 

Min står ude i venstre side (foran til),afstanden mellem sub og front er 80 cm,har også prøvet at ha den til at stå bagved fronthøjttalerne,det var ikke et ret godt resultat jeg fik ud af det,jeg bruger helle ikke sub til stereo,kun til surround.


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ser lige nu Terminator 2. Helt utrolig god lyd i HD Master.

Desværre fik jeg ikke skrevet i min anmeldelse, at et af de i mine øjne meget stærke sider ved Pioneer SC-LX71 (i forhold til hvad jeg tidligere har oplevet) er stemmer - kommunikation på såvel film som musik. Stemmer står bare meget klart

Der er nogle der kan var John,det er godt når det virker det hele



-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


kan være det lyder dumt, men hvor har du sat din sub henne, i forhold til resten af dit setup. Har min foran i højre siden ved min front, men kunne godt finde på og smide den bagved. Men er lidt bange for det vil ødelægge lydbilledet. bruger ikke sub til stereo.

 

Min står ude i venstre side (foran til),afstanden mellem sub og front er 80 cm,har også prøvet at ha den til at stå bagved fronthøjttalerne,det var ikke et ret godt resultat jeg fik ud af det,jeg bruger helle ikke sub til stereo,kun til surround.


det tænkte jeg nok, men nu havde du prøvet og stille den forskellige steder.Alt mit udstyr er bare samlet på et værelse i øjeblikket, da jeg er så småt er begyndt og skal lave stuen om. Så det er nok bedst og have den stående foran.
tak for svar


Skrevet af: Berend
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 13:38

Hej Hother!

tak for svaret!

Du skriver at du rigtig nok får menuen fra din LX71 frem på tv skærmen, hvilken knap bruger du (Home menu eller....)??? Har du andre kabler imellem enhederne udover HDMI kabler?

Ps. er der stor forskel på dit KRP500 efter det er blevet ISF kalibreret?



Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 13:41
John,efter jeg har fået mit sat mit surround så optimeret op som muligt,oplever du det samme som jeg gør,at man høre noget som man ikke har hørt før.


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Berend Berend skrev:

Hej Hother!

tak for svaret!

Du skriver at du rigtig nok får menuen fra din LX71 frem på tv skærmen, hvilken knap bruger du (Home menu eller....)??? Har du andre kabler imellem enhederne udover HDMI kabler?

Ps. er der stor forskel på dit KRP500 efter det er blevet ISF kalibreret?

Hvis dine anlæg er opsat korrekt, og bruger den rigtige indgang på dit tv, via HDMI, så trykker du bare på Home menu, og vupti, så kommer menuerne op 

ISF kalibrering, tja det giver en forbedring i forhold til Pure indstillingen. Men det er svært at beskrive.

Pure indstillingen er i sig selv glimrende og nær korrekt



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

John,efter jeg har fået mit sat mit surround så optimeret op som muligt,oplever du det samme som jeg gør,at man høre noget som man ikke har hørt før.

Hvis du mener detaljer i lyden, så er svaret absolut ja  



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Berend
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 14:13

Hej Hother, nu skriver du pure indstilling, men du mener vel Optimum under AV valg? Mht. opsætning, jeg har kørt alle enheder igennem min SC-LX81 Ligesom der er beskrevet på side 96 i KRP500A manualen.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Berend Berend skrev:

Hej Hother, nu skriver du pure indstilling, men du mener vel Optimum under AV valg? Mht. opsætning, jeg har kørt alle enheder igennem min SC-LX81 Ligesom der er beskrevet på side 96 i KRP500A manualen.

Nix, absolut ikke, pureindstillingen giver absolut det bedste og mest korrekte billede på en KRP model.

Nu kender jeg ikke til 500A og dens "boks", men hvis du har gjort som beskrevet, så er det vel på plads 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: MrJensen
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 18:14

Tak for en god anmeldelse.

Kan kun tilslutte mig at det er et rigtig godt produkt. Har den selv tilsuttet en Pioneer KRP-500M...super film-setup!

Ser frem til at høre hvad du synes om DLNA delen når du får gang i din router.

Jeg har rippet alle mine CD'ere i WMA lossless format. Min oplevelse er at lyden hermed er bedre end afspilning via blue-ray. Også er det nemmere, da man aldrig skal have fat i CD'erne.

Eneste anke er at Pio'en ikke understøtter DLNA-video (kun musik+billeder)

 



Skrevet af: PLASMABOY
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

PS. De store surround receivere er også fysisk store. Strømforsyninger og effekttrin er svære at reducere i størrelse, og der skal være plads til at adskille de forskellige dele af apparaterne (lyd, billede og display) ellers bliver resultatet en markant dårligere lyd.

PPS. Der findes surround systemer som er mindre end disse monster receivere. De lyder bare også derefter....

Fuldstændigt enig. Personligt leder jeg lige nu efter en varevogn med et varerum som i en Transporter, men som ikke fylder mere end min Getz når jeg skal parkere den. Nogle ting er bare fysisk umuligt, det er ikke alt vi bare kan gøre mindre sæson for sæson...

VI ? er du producent ?

og når stort set alle andre "producenter" kan holde sig under 40cm i dybten - kan man ikke sige meget andet in.. ups

men ellers en lækker sammenligning du har gang i

 

btw. NAD kommer også snart med nogle HD receiver, der kan stå i sterio bænken uden at skulle lave hul i vægen



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af MrJensen MrJensen skrev:

Tak for en god anmeldelse.

Kan kun tilslutte mig at det er et rigtig godt produkt. Har den selv tilsuttet en Pioneer KRP-500M...super film-setup!

Ser frem til at høre hvad du synes om DLNA delen når du får gang i din router.

Jeg har rippet alle mine CD'ere i WMA lossless format. Min oplevelse er at lyden hermed er bedre end afspilning via blue-ray. Også er det nemmere, da man aldrig skal have fat i CD'erne.

Eneste anke er at Pio'en ikke understøtter DLNA-video (kun musik+billeder)

 

Selv ta. Og jo, det Pioneer set-up er såmænd slet ikke så tosset



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 20:36
Hehe, hvad med at købe det sæt htt. som du har postet ovre i "højttaler" forummet?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 20:49

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hehe, hvad med at købe det sæt htt. som du har postet ovre i "højttaler" forummet?

Det vil være alt for stort til mit rum Troels



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 20:57

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det vil være alt for stort til mit rum Troels

Aj, John, din lejlighed er alt for lille til dine ønsker og behov. Har du ikke overvejet at flytte til noget større   

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det vil være alt for stort til mit rum Troels

Aj, John, din lejlighed er alt for lille til dine ønsker og behov. Har du ikke overvejet at flytte til noget større   

  /Lars

Hej Lars,

Mine ønsker og behov....Jeg er skam godt tilfreds med det hele, også min bolig. Nu er det jo ligesom ikke AV alt sammen



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 21:21
Hi hi, nu vil de vel også snart til at bestemme hvilke møbler og gardiner du skal have John


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 21:36

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hi hi, nu vil de vel også snart til at bestemme hvilke møbler og gardiner du skal have John

Ja det er da tæt på Kampus - men alt sikkert i en god mening



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 23:53
Jamen nu er vi vel ved at være der hvor al udstyret er blevet opdateret.. Hvad bliver det næste mon? 




Skrevet af: cbrdaniel
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 07:42
Hvad er forskellen på betegnelsen sc-lx.. og vsx-lx.. ??
Mit gæt er ice teknologien, men ved det ikke...



-------------
ps3, xbox360, pioneer vsx-lx70, front:avance center:jbl bag: harbosound sub:harbo sub 10 x3


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af cbrdaniel cbrdaniel skrev:

Hvad er forskellen på betegnelsen sc-lx.. og vsx-lx.. ??
Mit gæt er ice teknologien, men ved det ikke...



der er meget stor forskel udover ice. Mange af komponeterne i en sc-lx er også anderledes. Men det afspejler pris også.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 10:11

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jamen nu er vi vel ved at være der hvor al udstyret er blevet opdateret.. Hvad bliver det næste mon? 


Simple my dear Watson - simple. Det har jeg vist skrevet i flere tråde. Jeg skal have nye surroundhøjtalere. Og mine øvelser med SC-LX71 klargjorde tydligt, at mine B&W M1 ikke længere kan følge med. De har gjort det ret fantastisk, men kan altså ikke følge med lyden i receiveren som mine Elac kan.

Jeg har kigget på B&W, Dali + nogle flere. Men nummer 1 på listen lige nu er Audiivector K1 Super.

Min krav og rummets begrænsninger gør ikke valget nemt, men som sagt Audiovector er dem der kommer nærmest 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 11:10
Jeg kender det godt.. jeg valgte også mine KEF'er, fordi de ikke skulle fylde for meget. Nu er jeg imidlertid blevet glad for at jeg opgraderede fra et PC-htt sæt, og ønsker mere.

Så måske opgraderer jeg til noget gulvhøjttaler eller lign.

Hvem ved, måske hopper  jeg på et diy-projekt. Der er bare et eller andet der tiltaler mig ved, at have lavet noget selv istedet for en samlebåndshøjttaler..


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

VI ? er du producent ?

"Vi" på et lidt mere universelt plan...

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

og når stort set alle andre "producenter" kan holde sig under 40cm i dybten - kan man ikke sige meget andet in.. ups

Du har da ret i at det er lidt tyndt at man putter klasse D i, og så ikke kan gøre kassen lidt mindre.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

VI ? er du producent ?

"Vi" på et lidt mere universelt plan...

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

og når stort set alle andre "producenter" kan holde sig under 40cm i dybten - kan man ikke sige meget andet in.. ups

Du har da ret i at det er lidt tyndt at man putter klasse D i, og så ikke kan gøre kassen lidt mindre.

Nnaenjjj...jeg synes netop at måden hvorpå f.eks. SC-LX71 er opbygget på er fornem. Det virker som om, at man har placeret de forskellige komponenter på en måde, så der er en god varmeafledning (den smule der er af varme), og en ret god adskillelse af komponenterne.

Så på den led synes jeg ikke at det er tyndt.

Men jeg kan da godt se, at man få alle mulige forskellige enheder der yder både det ene og det andet i en "tændstiksæske". Et sådan produkt finder nok aldrig vej til mit set-up



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

VI ? er du producent ?

"Vi" på et lidt mere universelt plan...

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

og når stort set alle andre "producenter" kan holde sig under 40cm i dybten - kan man ikke sige meget andet in.. ups

Du har da ret i at det er lidt tyndt at man putter klasse D i, og så ikke kan gøre kassen lidt mindre.

A hvad for en klasse? Kunne også godt tænke mig at den stod på højkant i målene, så jeg ikke skulle have en bænk på 52 cm's dybde under min flade skærm



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

VI ? er du producent ?

"Vi" på et lidt mere universelt plan...

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

og når stort set alle andre "producenter" kan holde sig under 40cm i dybten - kan man ikke sige meget andet in.. ups

Du har da ret i at det er lidt tyndt at man putter klasse D i, og så ikke kan gøre kassen lidt mindre.

A hvad for en klasse? Kunne også godt tænke mig at den stod på højkant i målene, så jeg ikke skulle have en bænk på 52 cm's dybde under min flade skærm

Jamen du kan da bare stille den på højkant Kampus, den fungere sikkert lige godt af den grund



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

VI ? er du producent ?

"Vi" på et lidt mere universelt plan...

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

og når stort set alle andre "producenter" kan holde sig under 40cm i dybten - kan man ikke sige meget andet in.. ups

Du har da ret i at det er lidt tyndt at man putter klasse D i, og så ikke kan gøre kassen lidt mindre.

A hvad for en klasse? Kunne også godt tænke mig at den stod på højkant i målene, så jeg ikke skulle have en bænk på 52 cm's dybde under min flade skærm

Jamen du kan da bare stille den på højkant Kampus, den fungere sikkert lige godt af den grund

Jamen så får jeg et problem med at den ikke kan være i højden heller, der er nemlig kun 32 cm



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

VI ? er du producent ?

"Vi" på et lidt mere universelt plan...

Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

og når stort set alle andre "producenter" kan holde sig under 40cm i dybten - kan man ikke sige meget andet in.. ups

Du har da ret i at det er lidt tyndt at man putter klasse D i, og så ikke kan gøre kassen lidt mindre.

A hvad for en klasse? Kunne også godt tænke mig at den stod på højkant i målene, så jeg ikke skulle have en bænk på 52 cm's dybde under min flade skærm

Jamen du kan da bare stille den på højkant Kampus, den fungere sikkert lige godt af den grund

Jamen så får jeg et problem med at den ikke kan være i højden heller, der er nemlig kun 32 cm

Ja det er ikke nemt. Du kan læse lidt om D-klasse forstærkere her:

http://ing.dk/artikel/87142-bingo--klasse-d-effektforstaerkere-er-bare-bedsteller - http://ing.dk/artikel/87142-bingo--klasse-d-effektforstaerke re-er-bare-bedsteller



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 13:17
*


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 

A hvad for en klasse? Kunne også godt tænke mig at den stod på højkant i målene, så jeg ikke skulle have en bænk på 52 cm's dybde under min flade skærm

Jamen du kan da bare stille den på højkant Kampus, den fungere sikkert lige godt af den grund

Jamen så får jeg et problem med at den ikke kan være i højden heller, der er nemlig kun 32 cm

Ja det er ikke nemt. Du kan læse lidt om D-klasse forstærkere her:

http://ing.dk/artikel/87142-bingo--klasse-d-effektforstaerkere-er-bare-bedsteller - http://ing.dk/artikel/87142-bingo--klasse-d-effektforstaerke re-er-bare-bedsteller

Ja der er sket noget siden min klasse AB forstærker, en ren radiator 



Skrevet af: T-Ras
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 12:54
Jeg kan se at anlægget har et 12 V trigger out, samt noget "control out". Det er måske et lidt for specifikt spørgsmål, men vil man kunne trigge et sæt aktive B&O højttalere med et af disse outputs, ligesom det lader sig gøre på Denons støre modeller?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 12:54

Jeg har modtaget følgende mail fra Pioneer. Danmark omkring min brugeranmeldelse af Pioneer SC-LX71:

Hej John

Jeg vil også gerne benytte chancen til at sige tak for din fine anmeldelse af samme receiver på recorder.dk. Meget fint beskrevet og detaljeret uden at gå for meget ned i de små detaljer.

Men jeg vil også lige komme med 2 bemærkninger til din anmeldelse:

1. Grunden til at din subwoofer skulle stå 7,3 meter fra mikrofonen istedet for 2,3 meter, er fordi sub'en vender fasen. Det svare til en halv bølgelængde, som er ca. 5 meter. Hvis du vender fasen 180° på din sub, så skulle receiveren måle rigtigt.

2. Du nævner at PQLS kredsløbet sikrer en væsenlig nedsættelse af "jitter", dette er ikke korrekt det eliminere jitter helt.
PQLS kredsløbet har den egenskab at istedet for at Blu-ray afspilleren og receiveren hver har deres egen clockgenerator med dertil følgende jitter problemer, fordi 2 clockgeneratoren aldrig vil være helt synkrone. PQLS kredsløbet kan via HDMI forbindelsen få Blu-ray afspilleren til følgende receiverens clockgenerator ved hjælp af et handshake signal. Dvs. at det er receiveren som styrer hele afspilning af en CD plade i afspilleren, så de sammen fungere som en samlet enhed. I det nye receiver lineup kommer vi med multikanal PQLS, men igen skal både receiveren og afspilleren kunne dette.

God fornøjelse med din nye receiver



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 13:08

Fin tilbagemelding fra Pioneer.

Og nu vil jeg altså godt snart have min SC-LX71.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fin tilbagemelding fra Pioneer.

Og nu vil jeg altså godt snart have min SC-LX71.

Det kan jeg godt forstå Kampus, men hvis det skal gå som ved de øvrige leveringer som vi kender til - mon så ikke den dumper ind ad brevsprækken i denne uge



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 13:59

Oprindeligt skrevet af T-Ras T-Ras skrev:

Jeg kan se at anlægget har et 12 V trigger out, samt noget "control out". Det er måske et lidt for specifikt spørgsmål, men vil man kunne trigge et sæt aktive B&O højttalere med et af disse outputs, ligesom det lader sig gøre på Denons støre modeller?

Se, det er noget som jeg ikke kender til. Men jeg kan ikke forestille, at Pioneer vil stå tilbage med den funktion i forhold til Denon.

Men hvis du vil være sikker, så spørg en forhandler



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fin tilbagemelding fra Pioneer.

Og nu vil jeg altså godt snart have min SC-LX71.

Det kan jeg godt forstå Kampus, men hvis det skal gå som ved de øvrige leveringer som vi kender til - mon så ikke den dumper ind ad brevsprækken i denne uge

Jo det vil jeg rigtig nok håbe at den gør. Altså ikke dumper ind ad brevsprækken, men bliver leveret af en ung rødklædt flot mand



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fin tilbagemelding fra Pioneer.

Og nu vil jeg altså godt snart have min SC-LX71.

Det kan jeg godt forstå Kampus, men hvis det skal gå som ved de øvrige leveringer som vi kender til - mon så ikke den dumper ind ad brevsprækken i denne uge

Jo det vil jeg rigtig nok håbe at den gør. Altså ikke dumper ind ad brevsprækken, men bliver leveret af en ung rødklædt flot mand

En flot rødklædt mand, det står da altså ikke noget om i specifikationerne Kampus



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fin tilbagemelding fra Pioneer.

Og nu vil jeg altså godt snart have min SC-LX71.

Det kan jeg godt forstå Kampus, men hvis det skal gå som ved de øvrige leveringer som vi kender til - mon så ikke den dumper ind ad brevsprækken i denne uge

Jo det vil jeg rigtig nok håbe at den gør. Altså ikke dumper ind ad brevsprækken, men bliver leveret af en ung rødklædt flot mand

En flot rødklædt mand, det står da altså ikke noget om i specifikationerne Kampus

Jo da, ved bestillingen stod der at den blev leveret af PostDK. Men de har selvfølgelig også nogle gamle strigler ansat



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Maj-2009 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fin tilbagemelding fra Pioneer.

Og nu vil jeg altså godt snart have min SC-LX71.

Det hjalp åbenbart at råbe lidt. Den kommer til Sparshop på torsdag



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Maj-2009 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fin tilbagemelding fra Pioneer.

Og nu vil jeg altså godt snart have min SC-LX71.

Det hjalp åbenbart at råbe lidt. Den kommer til Sparshop på torsdag

JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII, hvor jeg glæder mig på dine vegne Kampus



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Maj-2009 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fin tilbagemelding fra Pioneer.

Og nu vil jeg altså godt snart have min SC-LX71.

Det hjalp åbenbart at råbe lidt. Den kommer til Sparshop på torsdag

JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII, hvor jeg glæder mig på dine vegne Kampus

Tark Nu har jeg også ventet mere end en måned på den, så jeg er bare SÅ spændt



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Maj-2009 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fin tilbagemelding fra Pioneer.

Og nu vil jeg altså godt snart have min SC-LX71.

Det hjalp åbenbart at råbe lidt. Den kommer til Sparshop på torsdag

JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII, hvor jeg glæder mig på dine vegne Kampus

Tark Nu har jeg også ventet mere end en måned på den, så jeg er bare SÅ spændt

Ja man burde jo næsten tage til Vejle og deltage i velkomstkommiten

I øvrigt - og det fatter jeg ikke en dyt af, så virker det som om, at HDMI Through ser bedre ud på Pioneeren end på Onkyo´en. Det burde vel næsten være det samme.

Men du har dæleme noget at glæde dig til



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-Maj-2009 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fin tilbagemelding fra Pioneer.

Og nu vil jeg altså godt snart have min SC-LX71.

Det hjalp åbenbart at råbe lidt. Den kommer til Sparshop på torsdag

JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII, hvor jeg glæder mig på dine vegne Kampus

Tark Nu har jeg også ventet mere end en måned på den, så jeg er bare SÅ spændt

Ja man burde jo næsten tage til Vejle og deltage i velkomstkommiten

I øvrigt - og det fatter jeg ikke en dyt af, så virker det som om, at HDMI Through ser bedre ud på Pioneeren end på Onkyo´en. Det burde vel næsten være det samme.

Men du har dæleme noget at glæde dig til

Må desværre vente endnu en dag på vidunderet. Men Sparshop lover jeg får den på lørdag. Det koster så bare dem ekstra at Pioneer ikke overholder leveringstiderne. Men stor tak til Sparshop for god service



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Maj-2009 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fin tilbagemelding fra Pioneer.

Og nu vil jeg altså godt snart have min SC-LX71.

Det hjalp åbenbart at råbe lidt. Den kommer til Sparshop på torsdag

JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII, hvor jeg glæder mig på dine vegne Kampus

Tark Nu har jeg også ventet mere end en måned på den, så jeg er bare SÅ spændt

Ja man burde jo næsten tage til Vejle og deltage i velkomstkommiten

I øvrigt - og det fatter jeg ikke en dyt af, så virker det som om, at HDMI Through ser bedre ud på Pioneeren end på Onkyo´en. Det burde vel næsten være det samme.

Men du har dæleme noget at glæde dig til

Må desværre vente endnu en dag på vidunderet. Men Sparshop lover jeg får den på lørdag. Det koster så bare dem ekstra at Pioneer ikke overholder leveringstiderne. Men stor tak til Sparshop for god service

Det er bare Sparshop i en nøddeskal. De tager godt hånd om deres kunder



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-Maj-2009 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fin tilbagemelding fra Pioneer.

Og nu vil jeg altså godt snart have min SC-LX71.

Det hjalp åbenbart at råbe lidt. Den kommer til Sparshop på torsdag

JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII, hvor jeg glæder mig på dine vegne Kampus

Tark Nu har jeg også ventet mere end en måned på den, så jeg er bare SÅ spændt

Ja man burde jo næsten tage til Vejle og deltage i velkomstkommiten

I øvrigt - og det fatter jeg ikke en dyt af, så virker det som om, at HDMI Through ser bedre ud på Pioneeren end på Onkyo´en. Det burde vel næsten være det samme.

Men du har dæleme noget at glæde dig til

Må desværre vente endnu en dag på vidunderet. Men Sparshop lover jeg får den på lørdag. Det koster så bare dem ekstra at Pioneer ikke overholder leveringstiderne. Men stor tak til Sparshop for god service

Det er bare Sparshop i en nøddeskal. De tager godt hånd om deres kunder

Recieveren bliver leveret personligt af Sparshop på lørdag




Print side | Luk vindue