Print side | Luk vindue

DTC 09

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=60659
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 23:28

Emne: DTC 09
Skrevet af: sickchild
Emne: DTC 09
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 10:12
Heey ville høre om der er nogen der ved hvor dtc 09 bliver sendt fra, kan se de skal køre imorgen, men kan ikke finde ud af hvem der sender det i tv'et sidste år var det kanal 5 men kan ikke finde noget på deres side.

Så ville høre om der er andre der ved det?

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 10:52

Det gør 6'eren...

Her er forklaringen: http://dtc-net.dk/?id=23587 - http://dtc-net.dk/?id=23587

Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 11:11
Takker rigtig mange gange for hjælpen. :D 

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 11:59

Men hvor er det dog ufatteligt ringe TV dækning der findes af DTC

Ligegyldige Fodboldkampe fra nær og fjern bliver sendt konstant, på nærmest samtlige kanaler og hele Danmark er i oprør grundet landskampen der kun sendes digitalt - men DTC det bliver bare ignoreret

Jeg græmmes over det evindelige fodbold tyrani der hersker i dette land.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 12:02
Men sender 6 ikke i 16:9 fra 1 juni, så bliver billedet da sikkert lidt bedre.

Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 12:03
Jeg har det på samme måde, jeg ser ikke fodbold eller anden form for sport, udover motorsport, men det er ikke meget der bliver sendt, og det de sender er meget begrænset, i forhold til alle mulige andre hvor man er nede i armatør kampe næsten. 

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 12:20

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Tænk at det skulle komme fra min mund, men der er jo andet end billedkvalitet i verden. Jeg synes dækningen af DTC alle dage har været journalistisk elendig, også da TV2 havde det, til dels forårsaget af kaotiske og konstant skiftende pointsystemer fra DASU's side. En simpel ting som at gennemskue hvem der fører mesterskabet når dagens løb er slut, har ofte været noget man har skullet finde på internettet bagefter, fordi kommentatorerne/producerne ikke har magtet at opsummere stillingen inden programmet slutter. Og jeg husker også et par situationer fra sidste år hvor kommentatorerne ikke havde styr på hvem der startede hvor i andet heat eller finaleheatet, før starten var gået. Nu så jeg ikke første løb i sæsonen, og kommer heller ikke til at se det i morgen, men lige nu sidder jeg og gennemsøger DTC-net's hjemmeside for at finde reglerne for hvem der starter hvor - det er sgutte nemt...

Som sagt, det er til dels DASU's egen skyld og ikke tv-dækningen - alene dét at man har en finalevinder der står med pokalen og får tv-billederne i aftensporten, men som ikke nødvendigvis er dén der har fået flest point med fra weekenden, er direkte grinagtigt. Men det er altså problematisk at informations-niveauet er så ringe, for det sænker helt naturligt folks lyst til at følge med, hvis de ikke kan gennemskue hvad der foregår.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 23-Maj-2009 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

Jeg har det på samme måde, jeg ser ikke fodbold eller anden form for sport, udover motorsport, men det er ikke meget der bliver sendt, og det de sender er meget begrænset, i forhold til alle mulige andre hvor man er nede i armatør kampe næsten. 

Jeg har det på samme måde, man skulle næsten tro der kun var fodbold og håndbold. Men fleretallet ser jo mest foldbold og håndbold.

Skrevet af: pmalm
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Tænk at det skulle komme fra min mund, men der er jo andet end billedkvalitet i verden. Jeg synes dækningen af DTC alle dage har været journalistisk elendig, også da TV2 havde det, til dels forårsaget af kaotiske og konstant skiftende pointsystemer fra DASU's side. En simpel ting som at gennemskue hvem der fører mesterskabet når dagens løb er slut, har ofte været noget man har skullet finde på internettet bagefter, fordi kommentatorerne/producerne ikke har magtet at opsummere stillingen inden programmet slutter. Og jeg husker også et par situationer fra sidste år hvor kommentatorerne ikke havde styr på hvem der startede hvor i andet heat eller finaleheatet, før starten var gået. Nu så jeg ikke første løb i sæsonen, og kommer heller ikke til at se det i morgen, men lige nu sidder jeg og gennemsøger DTC-net's hjemmeside for at finde reglerne for hvem der starter hvor - det er sgutte nemt...

Som sagt, det er til dels DASU's egen skyld og ikke tv-dækningen - alene dét at man har en finalevinder der står med pokalen og får tv-billederne i aftensporten, men som ikke nødvendigvis er dén der har fået flest point med fra weekenden, er direkte grinagtigt. Men det er altså problematisk at informations-niveauet er så ringe, for det sænker helt naturligt folks lyst til at følge med, hvis de ikke kan gennemskue hvad der foregår.

Kunne ikke være mere enig, nok også derfor jeg har mistet lysten til at følge DTC..

-------------
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.

Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 02:03
Endnu værre står det til som MX interesseret... SpeedTV (sendes på CBS' kanalplads) distribueres ikke engang i Europa, men er tilgægelig for de fleste andre i verden i HD! 

Dækningen af Le Mans er også blevet elendig. TV2 er holdt op med at sende hele natte, som før i tiden. Og prisen for at kunne se det via Sputnik ) jeg har ikke TV2 Sport) fik de lige femdoblet sidste år, med indførslen af en såkaldt "Le Mans pakke" som man er tvunget til at købe, hvis man vil kunne se det.

Ligegyldigt pjat som fodbold og håndbold kan man stort set ikke slippe for, mens motorsport bliver fuldstændig ignoreret.

Skrevet af: Sickboy
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 09:20
Så er det da godt vi har F1 

Jeg synes faktisk TV3 Puls gør det glimrende med hensyn til dækning og kommentering. Selv billedkvaliteten er forbedret væsentligt i forhold til, hvordan det var i starten af sæsonen. Det er faktsik ved at være på højde med RTL's dækning.

Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 09:57
Tv-dækningen af DTC er i hvert fald ikke blevet bedre siden at det er kommet over på 6'eren,det er godt nok noget af en tynd kop te,den var da helt klart bedre da det var på Zulu.
Til Le Mans,så er det godt at tv dækningen af Le Mans 2009 alle 24 timer bliver sendt på Eurosport/Eurosport 2,der kan man få det hele med,Testkørsel, direkte,Warm up, direkte,Legends race, direkte,hvad mere kan man forlange.

-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi

Skrevet af: Losty
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 10:02
Ja, F1 dækningen er faktisk OK. Med hensyn til DTC er jeg faktisk nød til at tage ud og se det live for at få noget ud af det, fordi 6'eren sendes analogt på den antenneforening jeg har(glentevejens antennelaug - odense). Det ligner virkelig lort

Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 20:14

Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

Dækningen af Le Mans er også blevet elendig. TV2 er holdt op med at sende hele natte, som før i tiden. Og prisen for at kunne se det via Sputnik ) jeg har ikke TV2 Sport) fik de lige femdoblet sidste år, med indførslen af en såkaldt "Le Mans pakke" som man er tvunget til at købe, hvis man vil kunne se det. 

Man kan da godt se på tv2´s dækning af Le Mans at de skal spare nogle penge. Væk er studiet ved banen og væk er deres reportere i pitten, det er belvet en tynd omgang. Tror jeg skal følge Le Mans i år på eurosport.!

-------------
Mvh Peter

Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 20:15

Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Så er det da godt vi har F1 

Jeg synes faktisk TV3 Puls gør det glimrende med hensyn til dækning og kommentering. Selv billedkvaliteten er forbedret væsentligt i forhold til, hvordan det var i starten af sæsonen. Det er faktsik ved at være på højde med RTL's dækning.

dækningen af F1 syntes jeg også er rigtig god. Men billedet fra Monacos GP, det syntes jeg godt nok havde fået et hak ned af.

-------------
Mvh Peter

Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 20:17
Egentlig nogen der kender til tv2´s dækning af Le Mans i år, syntes ikke at kunne finde noget endu, tænker mere om der kommer noget på tv2sportHD..?

-------------
Mvh Peter

Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 21:07

Oprindeligt skrevet af pmalm pmalm skrev:

Egentlig nogen der kender til tv2´s dækning af Le Mans i år, syntes ikke at kunne finde noget endu, tænker mere om der kommer noget på tv2sportHD..?

Lørdag 13/6

15:00 - 16:00 TV2 Starten på Le Mans 2009, direkte
16:00 - 00:00 TV2 SPORT Le Mans 2009, direkte

Søndag 14/6

00:00 - 14:00 TV2 SPORT

Le Mans 2009, direkte

14:00 - 15:00

TV2

Afslutningen på Le Mans 2009, direkte

Du kan læse mere her    http://www.24h-le-mans.dk/index.asp?get=lm2009itv - http://www.24h-le-mans.dk/index.asp?get=lm2009itv  

-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi

Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 21:32

Super, tak for det

Kunne også lige læse at Le Mans IKKE bliver produceret i HD, så ingen Le Mans i HD... 

Syntes nu heller ikke at kunne mindes billederne har været dårlige der nede fra, men det havde ikke gjort noget

-------------
Mvh Peter

Skrevet af: kiel
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Oprindeligt skrevet af pmalm pmalm skrev:

Du kan læse mere her    http://www.24h-le-mans.dk/index.asp?get=lm2009itv - "Bemærk, at TV billederne ikke produceres i HD format, så hverken Eurosport eller TV2 SPORT kan sende i HD."

Øøøv.. Men hvis det havde været tilgængeligt i HD, så var løbet vel blevet vist et par dage forskudt, midt på dagen når man ikke er hjemme, ligesom så meget andet på Tv2SportHD...

-------------
mvh kiel

Print side | Luk vindue