CANAL9 hos Yousee?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=60726
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 03:11
Emne: CANAL9 hos Yousee?
Skrevet af: Nordic2007
Emne: CANAL9 hos Yousee?
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 17:02
Har nogen hørt om Yousee har ombestemt sig angående CANAL9 i deres programpakker? Jeg ved at de afviste kanalen. Jeg håbede, at det var for at presse prisen ned men det er nu et stykke tid siden der er kommet nyt om den nye kanal. Kan det passe, at den ender med kun at blive vist hos Canal Digital?
------------- VIDEO: Sony 65 A1 Sony UBP-X800 Canal Digital OnePlace AppleTV 4K
AUDIO: Denon AVR-X1400H Dali Concept 5.1
|
Svar:
Skrevet af: Lord_Shiva
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 20:08
Sidst jeg hørte noget, så ville den komme hos Yousee, men ikke i fuldpakken som de havde hoppet på. Det sidste jeg hørte var, at Yousee ville overveje at smide den i en selvstændig eller eksisterende pakke (måske sportspakke!)....
"
Men hvis Canal 9 vil sænke ambitionerne om at nå meget bredt ud, har Niels Breining et godt tilbud.
"Hvis de vil lade sig distribere på vores net som en digital tv-kanal,
kunderne kan købe enkeltvist, er de velkomne. Vi vil gerne distribuere
dem som en à la carte-kanal, men de kommer ikke med i vores pakker."
Kilde: http://epn.dk/medier/tv/article1641124.ece
|
Skrevet af: Lord_Shiva
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 20:09
Hov, som du kan se, så kommer den nok hos Boxer :)
|
Skrevet den: 26-Maj-2009 kl. 18:44
Håber også, at den kommer hos Yousee. Det ser ud til, at der kommer en masse bold på Canal 9 ![](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: Clayton Farlow
Skrevet den: 16-Juni-2009 kl. 12:14
Nordic2007 skrev:
Håber også, at den kommer hos Yousee. Det ser ud til, at der kommer en masse bold på Canal 9 ![](smileys/smiley1.gif) |
Og det kan bekræftes i http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/fc_koebenhavn/article1182028.ece - Ekstra Bladet i dag.
Skulle der være nogen med fingeren på pulsen hos YouSee - det har man trods alt set flere her på stedet have - så er en eventuel oplysning om at kanalen skulle indgå som en del af det digitale udvalg noget, der ville blive modtaget med kyshånd. Kyshånd!!!
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 16-Juni-2009 kl. 14:46
Jeg er led og ked af den irriterende tendens med at oprette nye kanaler og flytte/sprede trækplastre over på dem. 3 Puls og Kanal 9 som de seneste eksempler. Kanalerne har ingen selvstændig eksistensberetigelse andet end at malke kunderne
EB skriver det meget godt her: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/article1182027.ece - http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superliga en/article1182027.ece
Bare vent og se hvad der sker med VM i Sydafrika. Jeg tør ikke tænke på hvad rettighederne koster og der er en række mellemled der skal score kassen før vi fodboldfans ser noget på kassen. Og der er os der betaler HELE gildet.
Personligt løser jeg problemet med de evt maglende FCK-kampe på tv ved at købe et sæsonkort til Parken. Jeg lægger hellere min penge hos Don Ø end hos de endnu mere grådige tv-selskaber.
|
Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 16-Juni-2009 kl. 14:50
Er der ikke snart sport/fodbold kanaler nok? Synes næsten altid det er muligt at finde en fodbold kamp på en eller anden kanal.
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 16-Juni-2009 kl. 15:04
Stampe skrev:
Jeg er led og ked af den irriterende tendens med at oprette nye kanaler og flytte/sprede trækplastre over på dem. 3 Puls og Kanal 9 som de seneste eksempler. Kanalerne har ingen selvstændig eksistensberetigelse andet end at malke kunderne |
Du kan da ikke sammenligne Canal 9 og 3 Puls. Canal 9s ejere har ikke hidtil haft bl.a SAS Liga.
Stampe skrev:
Personligt løser jeg problemet med de evt maglende FCK-kampe på tv ved at købe et sæsonkort til Parken. Jeg lægger hellere min penge hos Don Ø end hos de endnu mere grådige tv-selskaber. |
Nu går tv pengene jo i stor stil til bl.a. FCK selv
|
Skrevet af: Furry
Skrevet den: 16-Juni-2009 kl. 15:21
Jeg håber af yousee siger NEJ der er ikke behov for flere sports kanaler
|
Skrevet den: 16-Juni-2009 kl. 15:24
Jeg kan ikke se hvad der skulle være i vejen for at tage den ind som en kanal folk skal abonnere på - det har YouSee ifølge tidligere artikler også afvist.
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 16-Juni-2009 kl. 15:42
Stampe skrev:
Jeg er led og ked af den irriterende tendens med at oprette nye kanaler og flytte/sprede trækplastre over på dem. |
Det er den mest effektive metode til at malke kunderne. Derfor!
Grundpakken FTW.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 16-Juni-2009 kl. 15:48
Grundpakken hjælper dig jo ikke til at se det du gerne vil se, vel?
|
Skrevet den: 16-Juni-2009 kl. 16:07
lunddal skrev:
Grundpakken hjælper dig jo ikke til at se det du gerne vil se, vel? |
Spøger du mig? I så fald er svaret ja.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 16-Juni-2009 kl. 16:27
bibihest skrev:
Er der ikke snart sport/fodbold kanaler nok? Synes næsten altid det er muligt at finde en fodbold kamp på en eller anden kanal.
|
Jo, der er sportskanaler nok. Problemet er blot, at sportsrettighederne er fordelt på forskellige udbydere og tv-kanaler. Det medfører, at man ender op med at have flere tv-kanaler der helt eller delvist helliger sig til sportsudsendelser. Canal9/Bonniers har sat sig på 1/3 af SAS liga kampene (vist nok), da divisionsforeningen i mammons navn har valgt at sprede kampene i 3 puljer. God aftale for divisionsforeningen og klubberne, skidt for tv-kanalerne og/eller udbyderne der har købt de dyre rettigheder samt i sidste ende seerne der jo ender med at betale regningen.
Men ikke mere ynk fra min side. Jeg vil gerne betale lidt ekstra for adgang til samtlige SAS liga kampe. Jeg læser, at Canal9 muligvis kommer til at koste 23/24 kr. om måneden. Det er mange penge men med tanke på, at jeg betaler 32 kr. om dagen for 20 smøger er det måske alligevel ikke så dyrt? Og så er sport jo sundt har jeg hørt ![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 17-Juni-2009 kl. 13:23
JesperLund skrev:
lunddal skrev:
Grundpakken hjælper dig jo ikke til at se det du gerne vil se, vel? | Spøger du mig? I så fald er svaret ja. |
Du svarer Stampe, som jo gerne vil se fodbod.
|
Skrevet den: 17-Juni-2009 kl. 13:38
lunddal skrev:
JesperLund skrev:
lunddal skrev:
Grundpakken hjælper dig jo ikke til at se det du gerne vil se, vel? | Spøger du mig? I så fald er svaret ja. |
Du svarer Stampe, som jo gerne vil se fodbod. |
Jeg skriver en generel kommentar om at sålænge kunderne vælger de store pakker vil de blive malket ved at indholdet hele tiden flyttes over på nye kanaler som derefter skal med i pakkerne...
|
Skrevet den: 17-Juni-2009 kl. 15:13
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 17-Juni-2009 kl. 15:29
JesperLund skrev:
lunddal skrev:
JesperLund skrev:
lunddal skrev:
Du svarer Stampe, som jo gerne vil se fodbod. |
Jeg skriver en generel kommentar om at sålænge kunderne vælger de store pakker vil de blive malket ved at indholdet hele tiden flyttes over på nye kanaler som derefter skal med i pakkerne...
|
Ja og generelt så hjælper grundpakken ikke med se det du gerne vil, måske dig men mange kan ikke nøjes med grundpakken.
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)
|
Skrevet af: Willum
Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 18:08
Så er det desværre afgjort. Canal 9 kommer IKKE hos Yousee.
Den 17. juli 2009 går CANAL9 i luften. I weekenderne vil kanalen vise
fodbold fra blandt andet Superligaen, Premier League og La Liga, og
resten af ugen sender CANAL9 film og tv-serier.
- Vi er blevet tilbudt kanalen som en del af Fuldpakken, men har takket
nej af forskellige årsager, fortæller vicedirektør i YouSee Ulf Lund.
- En stor del af de fodboldkampe, CANAL9 har rettigheder til, bliver
vist på andre kanaler, som allerede er en del af Fuldpakken, og set i
det lys er prisen for høj. CANAL9 koster ca. 23 kroner om måneden, og
en prisstigning i den størrelsesorden vil vi ikke byde vores
Fuldpakkekunder, når indholdet ikke er mere attraktivt, forklarer Ulf
Lund.
- Derudover er vi løbet tør for kanalpladser i Fuldpakken. Det betyder,
at en ny kanal vil skubbe en anden ud, og det vil give anledning til
ballade. Endelig er kanalens tv-indhold koncentreret om fodbold, og her
mener jeg, at vi i forvejen er godt dækket ind med bl.a. TV3+, TV 2
Sport og Kanal 5, siger Ulf Lund.
Kilde: http://yousee.dk/privat/nyheder/ - Yousee
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 18:20
Det med at man ikke har flere Analoge kanaler tilbage paser nu ikke helt, jeg kan da se, at kanalerne 33 - 39 ikke anvendes.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Petelars
Skrevet den: 17-Juli-2009 kl. 18:31
Jeg har yousee HD boks, med Canal+ Total som tilvalg. Får jeg Kanal 9? Jeg har ærligt talt svært ved at finde et konsekvent svar.
------------- Samsung 40N87
PS3
Yousee PVR
|
Skrevet den: 17-Juli-2009 kl. 19:51
Petelars skrev:
Jeg har yousee HD boks, med Canal+ Total som tilvalg. Får jeg Kanal 9? Jeg har ærligt talt svært ved at finde et konsekvent svar.
|
som det ser ud nu så nej
kanal 9 vil ikke være en digital til valgs kanal Yousee vil heldigvis ikke putte den i en af kanal pakkerne
så ingen kanal 9 hos yousee
|
Skrevet af: xeon
Skrevet den: 21-Juli-2009 kl. 09:08
Man kan da ikke sige andet end det er en "succes"
Citat fra Sportenkort.dk
"Gallup har alarmerende læsning til den nye
tv-station Canal 9 efter at have kigget lidt på seertallene for
stationens åbningsweekend.
Ifølge Gallup så kun lidt over 3000
med, da FC Kønbenhavn åbnede SAS Liga-sæsonen mod FC Nordsjælland. Og
endnu værre blev det søndag, hvor kun 127 fandt det værd at bruge tid
på at se Randers mod SønderjyskE. Det skriver dr.dk.
Canal 9
menes i øjeblikket kun at nå cirka 15 procent af landets befolkning,
men ifølge sporten.dk er man ved at lukke en aftale med tv-udbyderen
Stofa, som når ud til 200.000 kunder."
------------- http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64336 - Min hjemmebio
|
Skrevet den: 21-Juli-2009 kl. 09:15
Synes det er fedt der ikke har været flere seere. Det viser bare hvordan det KAN gå når der oprettes kanaler på kryds og tværs.
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 21-Juli-2009 kl. 09:19
He - du kom lidt før mig.
Denne kommentar får mig til at grine: »Det tager lang tid at få lokket seere til for en ny tv-kanal, men vi
har masser af tålmodighed og er på ingen måde desperate«, siger Johan
Kleberg
Jeg tvivler på de har tålmodighed og der kan ikke gå lang tid med seertal som disse før desperationen melder sig. Det eneste de sælger sig selv på er fodbold, fodbold og atter fodbold, så hvis folk ikke en gang gider se det, er de på røven. Peter Møller kan nok godt snart se sig om efter sin 4. arbejdsgiver indenfor kort tid.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 21-Juli-2009 kl. 09:38
Stampe skrev:
He - du kom lidt før mig. |
Det sagde hun også i går...
Stampe skrev:
Peter Møller kan nok godt snart se sig om efter sin 4. arbejdsgiver indenfor kort tid.
|
Han blev jo heller ikke kaldt '32' for ingenting i FCK. ![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet den: 21-Juli-2009 kl. 19:54
En dejlig nyhed
|
Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 21-Juli-2009 kl. 21:00
Willum skrev:
Så er det desværre afgjort. Canal 9 kommer IKKE hos Yousee.
Den 17. juli 2009 går CANAL9 i luften. I weekenderne vil kanalen vise
fodbold fra blandt andet Superligaen, Premier League og La Liga, og
resten af ugen sender CANAL9 film og tv-serier.
- Vi er blevet tilbudt kanalen som en del af Fuldpakken, men har takket
nej af forskellige årsager, fortæller vicedirektør i YouSee Ulf Lund.
- En stor del af de fodboldkampe, CANAL9 har rettigheder til, bliver
vist på andre kanaler, som allerede er en del af Fuldpakken, og set i
det lys er prisen for høj. CANAL9 koster ca. 23 kroner om måneden, og
en prisstigning i den størrelsesorden vil vi ikke byde vores
Fuldpakkekunder, når indholdet ikke er mere attraktivt, forklarer Ulf
Lund.
- Derudover er vi løbet tør for kanalpladser i Fuldpakken. Det betyder,
at en ny kanal vil skubbe en anden ud, og det vil give anledning til
ballade. Endelig er kanalens tv-indhold koncentreret om fodbold, og her
mener jeg, at vi i forvejen er godt dækket ind med bl.a. TV3+, TV 2
Sport og Kanal 5, siger Ulf Lund.
Kilde: http://yousee.dk/privat/nyheder/ - Yousee
|
hihi det beviser bare hvor meget forstand YouSee har på tv og rettigheder, da SAS ligaen er delt op i valg og ingen af de kampe der vises på Canal9 vises på nogle af de andre kanaler, samtidig er Canal9 bredere med fodbold fra de største Europæiske ligaer, men det er rigtigt YouSee, der er altid Bundesligaen
Dertil skal forresten lige siges, at det glæder mig at YouSee ikke får Canal9, nu skal de bare låse mine håndjern op og så må de se hvad der sker.
|
Skrevet af: dieseldk
Skrevet den: 22-Juli-2009 kl. 00:14
Hvis Canal9 mener at de har noget indhold som kunderne vil have skulle de da bare tage imod tilbudet om at komme ud som digital til valgs kanal så kan de jo få kunder den vej. Når der så kommer afstemning om kanaler igen kan de jo blive stemt ind i en af pakkkerne. Synes det er fint at yousee siger nej til at putte den ind i en af pakkerne når det vil betyde en prisstigning for kunderne.
|
Skrevet af: GC08
Skrevet den: 22-Juli-2009 kl. 00:26
Kim Jespersen skrev:
hihi det beviser bare hvor meget forstand YouSee har på tv og rettigheder, da SAS ligaen er delt op i valg og ingen af de kampe der vises på Canal9 vises på nogle af de andre kanaler, samtidig er Canal9 bredere med fodbold fra de største Europæiske ligaer, men det er rigtigt YouSee, der er altid Bundesligaen
Dertil skal forresten lige siges, at det glæder mig at YouSee ikke får Canal9, nu skal de bare låse mine håndjern op og så må de se hvad der sker.
|
Jeg vil nu nu nok Kanal 5/6'eren bringer de bedste kampe fra La Liga i hver spillerunde, så der er absolut intet at hente. Der er knap så mange kampe fra Premier Leaguepå Kanal 5/6, men dog 1-2 hver weekend - dog ikke nødvendigvis topkampene. Så er der Serie A - der kan man være heldig at se en på svensk TV 4 (ejet også af Bonnier), men ellers ganske rigtigt intet. Derudover sender TV2 Sport jo langt flere kampe i løbet af ugens hverdage, såvel fra ligaer som landskampe.
Så jeg vil nu nok mene, at bortset fra 2. valget i SAS Ligaen, som jo stort set hver runde vil omfatte FCK eller Brøndby, så bidrager Canal9 ikke med voldsomt meget sport.
|
Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 22-Juli-2009 kl. 00:34
GC08 skrev:
Jeg vil nu nu nok Kanal 5/6'eren bringer de bedste kampe fra La Liga i hver spillerunde, så der er absolut intet at hente. Der er knap så mange kampe fra Premier Leaguepå Kanal 5/6, men dog 1-2 hver weekend - dog ikke nødvendigvis topkampene. Så er der Serie A - der kan man være heldig at se en på svensk TV 4 (ejet også af Bonnier), men ellers ganske rigtigt intet. Derudover sender TV2 Sport jo langt flere kampe i løbet af ugens hverdage, såvel fra ligaer som landskampe.
Så jeg vil nu nok mene, at bortset fra 2. valget i SAS Ligaen, som jo stort set hver runde vil omfatte FCK eller Brøndby, så bidrager Canal9 ikke med voldsomt meget sport.
|
Hvilke ligaer? udover bundesligaen.
|
Skrevet den: 22-Juli-2009 kl. 01:13
Kim Jespersen skrev:
GC08 skrev:
|
Hvilke ligaer? udover bundesligaen.
|
TV2 Sport har ikke længere rettigheder til Bundesligaen. Eurosport 2 vil fremover sende eksklusivt fra Tyskland. http://tv.eurosport.dk/football/bundesligaen-pa-eurosport_sto1734643/storynews.shtml - Kilde
Så TV2 Sport har hvis jeg husker rigtigt rettigheder til følgende ligaer: SAS Ligaen, 1. division, den engelske 1. division, Ligue 1 (Frankrig) og så den bedste russiske række.
|
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 12:13
Så blev det officielt, at Canal9 indgår som kanal i mellem-og fuldpakken i det digitale spejl.
http://yousee.dk/privat/nyheder/ - Så blev det officielt
Ingen prisstigninger i år, men mon ikke det ændres til næste år.
|
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 15:38
GC08 skrev:
Så blev det officielt, at Canal9 indgår som kanal i mellem-og fuldpakken i det digitale spejl.
http://yousee.dk/privat/nyheder/ - Så blev det officielt
Ingen prisstigninger i år, men mon ikke det ændres til næste år. |
Så kom dagens gode nyhed. Dermed kan man nu se alle 6 superligakampe hos Yousee. Derudover sender de som de eneste fra Carling Cuppen, UFC og TNA. Vigtige kampe fra England, Italien, Holland og Spanien er også på programmet.
At den så er gratis resten af året er da bare en bonus. Det at den kun er digital er et skridt i den rigtige retning.
Yousee er for alvor på vej ind i kampen, med de nyheder som de er kommet med i løbet af den sidste uges tid. ![](smileys/smiley4.gif)
|
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 15:46
Hvis de da for guds skyld så gider smide den i en anden pakke for sig selv, så man ikke skal tvinges til endnu en ubrugelig kanal.
|
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 15:56
bibihest skrev:
Hvis de da for guds skyld så gider smide den i en anden pakke for sig selv, så man ikke skal tvinges til endnu en ubrugelig kanal.
|
Ja hvis ikke man interesserer sig for fodbold eller kampsport, ja så er kanalen ubrugelig og spild af penge. Jeg kan nemt se det fra jeres side af. Fra nytår af er det jo garanteret 20-25 kroner om måneden for canal 9, samme pris for tv2 sport. Men hvis de skulle over i sin egen pakke så ville det garanteret koste 30-40 kroner pr kanal ligesom hos boxer. De tilbyder jo f.eks. TV2 Zulu for den lave pris af 49 kroner om måneden. Det er til grin og så vil jeg hellere have et par kanaler som jeg ikke ser med i hatten til billigere penge.
Men det er jo desværre sådan i dag at man ikke kan få lov til frit at vælge kanaler selvom det teknisk er muligt med de nuværende systemer.
Men jeg vil da se frem til at det ville blive muligt at man helt frit kan vælge sine kanaler til rimelige penge, men det sker nok desværre aldrig. Ikke engang Boxer kunne holde hvad de lovede.
Men som sportsinteresseret er dette nu alligevel en god nyhed.
|
Skrevet af: moller
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 16:24
Det er da utroligt at vi skal tvangsfodres med alt det lortefodbold, og prisen, tja bare vent og se i 2010. ![](smileys/smiley7.gif)
|
Skrevet af: alexjensen
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 16:52
moller skrev:
Det er da utroligt at vi skal tvangsfodres med alt det lortefodbold, og prisen, tja bare vent og se i 2010. ![](smileys/smiley7.gif)
|
For at se de kanaler jeg ønsker, bliver jeg "tvangsfodret" og betaler for
SVT1, SVT2, TV4, TV 2 Norge, ARD, ZDF, RTL, Sat.1, NDR, CNBC, BBC World News, BBC Entertainment, Discovery Channel, Animal Planet, National Geographic Channel, MTV, The Voice TV, Turner Classic Movies ....
Så du er ikke den eneste, der mener, du betaler for kanaler, du ikke anvender. Men de kan vel kun løses, den dag, hvor man kan betale for de kanaler, man ønsker og ikke andre (lidt som det koncept Boxer har kørt i stilling).
AJ
|
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 17:03
Man kan håbe http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1210890.ece - http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1210890.ece
|
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 17:06
bibihest skrev:
Man kan håbe http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1210890.ece - http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1210890.ece
|
Han peger på, at kanalerne via brugerbetaling får et lille beløb fra mange, og
at de næppe kan klare sig, hvis de i højere grad skal satse på at hente
større beløb fra færre seere. Færre seere pr. kanal ville også føre til pres
på reklameindtægterne.
Kan godt følge dem noget af vejen, men hvorfor betale for så mange ekstra kanaler og holde liv i kanaler der egentligt fortjener at dø. At udvalget så bliver mindre er vel lige meget hvis kanalerne i forvejen er så upopulære.
|
Skrevet den: 24-August-2009 kl. 17:13
Men hvis der kun var tv for den store masse, blev det hurtigt ensformigt at se på.
|
Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 25-August-2009 kl. 00:59
Det er slemt at skulle betale for nogle lortekanaler, man ikke er interesseret i. ![Confused](smileys/smiley5.gif)
Til gengæld er der så nogen der betaler til de lortekanaler, jeg er interesseret i. ![Clap](smileys/smiley32.gif)
Hvis det ikke var så sådan, var udbuddet mindre, og noget jeg var interesseret i, var der måske slet ikke .
------------- Venlig hilsen, Vilhelm
|
Skrevet den: 26-August-2009 kl. 17:45
Så ser det ud til at der var sket en fejl. Nyheden kom lidt for tidligt og det var derfor at den blev fjernet igen.
De forventer dog at få den aftale som de annoncerede for et par dage siden.
http://yousee.dk/privat/nyheder/ - http://yousee.dk/privat/nyheder/
|
Skrevet den: 29-August-2009 kl. 22:16
Willum skrev:
Så kom dagens gode nyhed. Dermed kan man nu se alle 6
superligakampe hos Yousee. Derudover sender de som de eneste fra
Carling Cuppen, UFC og TNA. Vigtige kampe fra England, Italien, Holland
og Spanien er også på programmet. |
ja det er dejligt af yousee ikke har kanalen, og man kan jo håbe de bliver enig med kanal9 om af den kanal er alt for dyr
så kan fodbold tosserne jo håbe af den kan tilkøbes for 50 om ugen
|
Skrevet af: bimbobo
Skrevet den: 02-September-2009 kl. 19:54
Furry skrev:
ja det er dejligt af yousee ikke har kanalen, og man kan jo håbe de bliver enig med kanal9 om af den kanal er alt for dyr
så kan fodbold tosserne jo håbe af den kan tilkøbes for 50 om ugen
|
Det er rigtigt, det er meget bedre at spilde mere end 2000,- i licencepenge for at se de samme genudsendelser og Matador 1 gang om året.
En fodboldkamp eller noget andet sport er aldrig ens ligegyldigt hvor godt de spiller... og de genundsender den heller ikke hver sommer for at fylde op en "fattig" tv programflade
Man skulle måske prøve at være en smule upartisk, før man fyrer sådan nogle påstande..
Takker og hilser...
------------- IT-supporter Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement) Panasonic PX42G20E Samsung LE32C535 UE22F5405
|
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 07:36
Canal9 er allerede dukket op på DVB-C i her i Roskilde.
------------- http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64336 - Min hjemmebio
|
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 10:26
xeon skrev:
|
Er det via en boks fra Yousee eller på tv med indbygget tuner?
|
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 10:30
bimbobo skrev:
Det er rigtigt, det er meget bedre at spilde mere end 2000,- i licencepenge for at se de samme genudsendelser og Matador 1 gang om året.
En fodboldkamp eller noget andet sport er aldrig ens ligegyldigt hvor godt de spiller... og de genundsender den heller ikke hver sommer for at fylde op en "fattig" tv programflade
Man skulle måske prøve at være en smule upartisk, før man fyrer sådan nogle påstande..
Takker og hilser... |
Hvad har licenspengene med Canal9 abbonnement at gøre?
Med alle de sportskanaler der allerede er, burde du nok kunne undgå genudsendelser allerede, det ændrer Canal9 ikke på.
|
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 10:40
bibihest skrev:
bimbobo skrev:
Takker og hilser... |
Hvad har licenspengene med Canal9 abbonnement at gøre?
Med alle de sportskanaler der allerede er, burde du nok kunne undgå genudsendelser allerede, det ændrer Canal9 ikke på.
|
Nej, men når nu Konkurrencerådet (og Divisionsforeningen) mener der skal være konkurrence på rettighederne til kampene, så har de sportsinteresserede forbrugere ligesom ikke så meget at skulle have sagt og dermed ikke noget valg.
Det er nok ikke lige Viasat, der tidligere havde rettighederne 100%, der har bedt om ændringerne eller forbrugerne for den sags skyld. Det har jeg i hvert fald aldrig hørt.
|
Skrevet af: karkov
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 11:46
Willum skrev:
xeon skrev:
Canal9 er allerede dukket op på DVB-C i her i Roskilde. |
|
tror det er via hans htpc.
har lige sat min tv til at søge vil melde tilbage med frekvens hvis den bliver fundet
|
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 11:51
Willum skrev:
xeon skrev:
|
|
Indbygget tuner i mit samsung TV.
|
Skrevet af: karkov
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 12:15
har du billede på ?
jeg har fundet en canal9 på 618Mhz med service-id 0x92e
men har ikke billede på
|
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 15:41
xeon skrev:
Willum skrev:
xeon skrev:
|
|
Indbygget tuner i mit samsung TV.
|
Kender du fekvensen (Mhz)?
|
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 15:49
Jeg skal da gerne lure ved lejelighed
|
Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 03-September-2009 kl. 22:12
Den er også dukket op som ny kanal her i Gladsaxe. Som andre rapporterer: 618 MHz og endnu intet billede.
Den dukkede automatisk op på mit Sony W4500.
------------- Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 08:43
Jeg lavede i går aftes en fuld søgning. Den fandt Canal9 på 618 Mhz.
Men der var intet signal på kanalen.
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 08:51
Heller ikke noget signal i taastrup. Og jeg har også prøvet at have sat den til roskilde, alle de andre kanaler er der undtaget kanal 9.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 11:30
Her i Århus er det på og med billeder :-) kan ikke se frekvens på Pana... men jeg finder ud af det..
Dejligt!!!
------------- IT-supporter Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement) Panasonic PX42G20E Samsung LE32C535 UE22F5405
|
Skrevet den: 04-September-2009 kl. 11:41
Jeg er faktisk ligeglad om den først kommer den 15/09.
Der er kun en fodboldkamp mere på denne kanal inden den 15, og ikke en jeg gider at se. Så det er ok.![](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet den: 08-September-2009 kl. 22:22
I aften er Canal9 krypteret og selvom det er stadig "scannet", så kan jeg ikke se det mere.
Jeg har CA modul med smart card og Pana med DVB C tuner.., betaler for fuldpakke.
Jeg troede Canal9 var "med i fuldpakken" uden ekstra betaling..
Også alle andre kanaler som ikke er fuldpakke væk.. Jeg nåede at have "alt" i 45 dage... men det var forventet. at de forsvandt sooner or later. Canal 9 troede var fast ... er der nogen som ved lidt mere om det?
Mvh
|
Skrevet af: haekke
Skrevet den: 12-September-2009 kl. 15:52
Jeg har også Canal9 på mit samsung TV over CA Modulet på kanal 890 i København
|
Skrevet den: 12-September-2009 kl. 15:57
haekke skrev:
Jeg har også Canal9 på mit samsung TV over CA Modulet på kanal 890 i København |
Det har jeg også hos mig, den er bare kodet.
Er den også det hos dig?
|
Skrevet den: 15-September-2009 kl. 07:20
Så er der kommet rettigheder til Canal 9 på net 420.
Alle koder er som lovet fjernet og jeg kan se det hele på nær HD uden kort.
|
Skrevet af: lmdheeb
Skrevet den: 15-September-2009 kl. 09:37
noget som kan hjælpe mig med at finde canal 9 på mit samsung LE40M87BD ? troede at en autosøgning i DTV menuen ville virke
Mvh
Henrik
|
Skrevet af: lmdheeb
Skrevet den: 15-September-2009 kl. 10:18
My bad :-(
iflg samsung support har denne model ingen DVB-C tuner
Undskyld
/Henrik
|
Skrevet af: Jimmbo
Skrevet den: 16-September-2009 kl. 12:20
Hej Jeg vil gerne lige undskylde hvis dette falder fuldstændig ud fra start tråden, eller hvis det her været oppe.
Men er det muligt at få Canal 9, bare ved at købe et Modul til mit Panasonic G10? Eller skal jeg oprette et digitalt abonnement?
------------- TV: Panasonic TX-P42G10E Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000
|
Skrevet den: 16-September-2009 kl. 12:25
Canal 9 kræver hverken modul eller specielt abonnement. Du skal bare have den almindelige mellem- eller fuldpakke.
|
Skrevet den: 16-September-2009 kl. 12:27
dkscan skrev:
Canal 9 kræver hverken modul eller specielt abonnement. Du skal bare have den almindelige mellem- eller fuldpakke. |
Var det ikke kun hvis man havde digitalt tv.
------------- TV: Panasonic TX-P42G10E Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000
|
Skrevet af: Duelund
Skrevet den: 16-September-2009 kl. 12:37
Canal 9 sendes KUN digitalt (på YouSee).
|
Skrevet den: 16-September-2009 kl. 12:39
Duelund skrev:
Canal 9 sendes KUN digitalt (på YouSee). |
Betyder det at man SKAL have et digitalt abonnement, eller er det nok med et CA modul?
|
Skrevet den: 16-September-2009 kl. 12:44
Ingen af delene.
Der er ikke noget der hedder et digitalt abonnement - de digitale kanaler kan ses, bare du har en DVB-C modtager.
Det er heller ikke nødvendigt med CAM, da kanalerne nu ikke længere er krypterede.
|
Skrevet den: 16-September-2009 kl. 12:44
Jeg gentager: Canal 9 kræver hverken modul eller specielt abonnement. Du skal bare have den almindelige mellem- eller fuldpakke.
Dertil kommer naturligvis, at du skal have et tv med DVB-C tuner, men det har G10 jo.
Edit: lunddal kom mig i forkøbet :-)
|
Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 16-September-2009 kl. 12:46
Jimmbo skrev:
Duelund skrev:
Canal 9 sendes KUN digitalt (på YouSee). | Betyder det at man SKAL have et digitalt abonnement, eller er det nok med et CA modul? |
Nej
PR. 15 Sept. sendes alt analog og desuden digitalt, idet krypteringen er fjernet.
Du skal have et TV der kan modtage signalet C.tuner/MPEG 4
Sådan har jeg forstået det.
------------- E.L.
|
Skrevet den: 16-September-2009 kl. 13:06
![](smileys/smiley36.gif) Tak alle 3, så har selv en dum en som mig forstået det. Men jeg blev bare lidt forvirket. Men tak for hjælpen ![](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 16-September-2009 kl. 13:10
Der er forståeligt nok usikkerhed om hvad man skal bruge for at modtage de forskellige digitale kanaler og tjenester hos YouSee.
Det har jeg skrevet en vejledning om som netop nu er at finde på Recorderes forside her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3148&zoneid=5 - Kom igang med digitalt kabel-tv fra YouSee
Side 6 i min vejledning indeholder en oversigt om mulighederne med forskelligt modtageudstyr opdelt i 2 dele: med og uden programkort fra YouSee.
------------- Venlig hilsen, Vilhelm
|
Skrevet den: 16-September-2009 kl. 13:15
Så må jeg spørge uviden igen. Vil det sige at jeg bare skal sætte mit antennekabel i fjernsynet, og så kan jeg modtage digitale kanaler, hvis jeg søger efter dem?
Og har det noget at side, hvis jeg smider antennekablet i min dvdoptager, og derefter i fjernsynet?
|
Skrevet den: 16-September-2009 kl. 13:26
Jimmbo skrev:
Så må jeg spørge uviden igen. Vil det sige at jeg bare skal sætte mit antennekabel i fjernsynet, og så kan jeg modtage digitale kanaler, hvis jeg søger efter dem? |
Ja. Det har du i øvrigt hele tiden kunnet, blot var det før kun must carry-kanalerne (DR1, DR2, DR Update og TV2) der ikke krævede kort.
Jimmbo skrev:
Og har det noget at side, hvis jeg smider antennekablet i min dvdoptager, og derefter i fjernsynet?
|
Det burde det ikke have. De digitale signaler er dog ret følsomme overfor støj, så hvis det giver problemer kan det være, at der skal anvendes bedre antennekabler.
|
Skrevet den: 16-September-2009 kl. 13:31
dkscan skrev:
Jimmbo skrev:
Så må jeg spørge uviden igen. Vil det sige at jeg bare skal sætte mit antennekabel i fjernsynet, og så kan jeg modtage digitale kanaler, hvis jeg søger efter dem? |
Ja. Det har du i øvrigt hele tiden kunnet, blot var det før kun must carry-kanalerne (DR1, DR2, DR Update og TV2) der ikke krævede kort.
Jimmbo skrev:
|
Det burde det ikke have. De digitale signaler er dog ret følsomme overfor støj, så hvis det giver problemer kan det være, at der skal anvendes bedre antennekabler. |
Jeg står og skal flytte, og har slet ikke bestilt antennesignal endnu, men jeg må lige se på det, og så vender jeg tilbage, hvis jeg ikke kan finde ud af det.
|
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 19:14
Hej.. Nu har jeg sat mit fjernsyn til kabeltv. Men jeg kan ikke sætte mit TV til at søge på DVB-C, den søger kun på DVB-T. Hvordan får jeg den til at søge på DVB-C?
Det er Pana G10 jeg har.
|
Skrevet af: STP36
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 21:06
annullerer når den søger på DVB-T, gå ind i menu og slå så DVB-C til..
------------- LG OLED65B7V Denon AVR-X2400H
|
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 21:57
STP36 skrev:
annullerer når den søger på DVB-T, gå ind i menu og slå så DVB-C til.. |
Sådan tak!![](smileys/smiley32.gif)
Nu kommer næste, og sidste spørgsmål... Hvordan finder jeg Kanal 9 og Kanal 5 HD, på mit pana fjernsyn? Jeg kan godt finde Kanal 5, men der er ikke noget billede, og 9'eren er bare væk.
Jeg ved det er noget med en kode, men jeg aner ikke hvilke kode jeg skal taste. Jeg bor i Højbjerg i Århus.
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 18-September-2009 kl. 23:35
Hej Jimmbo
Nå, er du flyttet til Århus nu? Det er sikkert netværksnummer 0700 du skal indtaste et ander andet sted, det er kabel-tv nettet for StorÅrhus som det kaldes.
------------- mvh Christian
|
Skrevet den: 19-September-2009 kl. 09:59
cnn3 skrev:
Hej Jimmbo
Nå, er du flyttet til Århus nu? Det er sikkert netværksnummer 0700 du skal indtaste et ander andet sted, det er kabel-tv nettet for StorÅrhus som det kaldes.
|
Ja jeg er loge flyttet ind i går. ![](smileys/smiley4.gif)
Nu har jeg bare ikke noget internet, så det er svært at få svaret på sine indlæg.
Men jeg synes jeg har lidt problemer med at finde ud af, hvor det netværksnummer skulle stå.
|
|