Print side | Luk vindue

Det bedste mailsystem?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=60749
Udskrevet den: 16-Maj-2024 kl. 13:21


Emne: Det bedste mailsystem?
Skrevet af: T-teknik
Emne: Det bedste mailsystem?
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 23:20
Jeg håber det er rette sted - men jeg kunne da godt tænke mig at høre hvilke mailsystem, I mener er det bedste?
Nogle vælger Hotmail andre vælger Gmail - og nogle har valgt noget helt andet - kom med bud.



Svar:
Skrevet af: Stroyer
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 23:29

Jeg sværger til Gmail og har brugt det de sidste MANGE år.

Der er ikke så meget "pis". Det er simpelt. Ingen reklamer, hurtig, pålidlig, og masser af lagerplads.

/mvh



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Jeg håber det er rette sted - men jeg kunne da godt tænke mig at høre hvilke mailsystem, I mener er det bedste?
Nogle vælger Hotmail andre vælger Gmail - og nogle har valgt noget helt andet - kom med bud.


En IMAP server med SSL, og din egen mail klient, for eksempel Thunderbird.

Webmail er en nødløsning..


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 00:09

Hvis jeg absolut skulle vælge en online gratis mail service, så ville det helt klart været Gmail. Den er så overlegen at det gør helt ondt.

Dog bruger jeg primært min egen mail, fra eget domæne/hotel.

Hvis man kører server derhjemme og bruger windows, så er http://www.hmailserver.com/ - http://www.hmailserver.com/  faktisk rigtig godt - og gratis.

Men ellers Gmail. Den slår jo alle. Ikke bare på plads, men også muligheder. Og så kan man jo sige, at hvis du først har et login på google Gmail, så har du en massevis fede apps.. F.eks. deres "Office pakke".



-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Corax
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 00:20
Gmail. Ingen reklamer, godt webinterface, massere af plads og fantastisk antispam filter.

-------------
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36469&KW - Min hjemmebio


Skrevet af: jeje
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 01:32
Hotmail kan finde på at smide mails fra andre mailsystemer væk uden at give besked.

Gmail gratis mailkonto har Webmail, POP3 og IMAP, og alle med mulighed for krypterede forbindelser. Stor lagerplads. Effektivt spamfilter. Der kan mod betaling tilknyttes eget domæne, hvilket jeg vil foreslå, at man gør, så man altid kan flytte til et andet firma uden at ændre sin mailadresse. Det kunne jo være, at Google tilføjer reklamer til mailene i fremtiden. Når man bruger Webmail, registrerer Google vistnok links på alle de websider, man besøger.

Jeg betaler for en mailkonto med høj stabilitet, Webmail, POP3, IMAP og eget domæne. Hvis jeg bliver utilfreds med mailhotellet, kan jeg skifte til et andet hotel uden at ændre mailadresser.


Skrevet af: Corax
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 02:35
Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Når man bruger Webmail, registrerer Google vistnok links på alle de websider, man besøger.


Kan man slå fra. Men standart instillingen er at vist at den gør det.

-------------
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36469&KW - Min hjemmebio


Skrevet af: jeje
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 03:27
Oprindeligt skrevet af Corax Corax skrev:

Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Når man bruger Webmail, registrerer Google vistnok links på alle de websider, man besøger.


Kan man slå fra. Men standart instillingen er at vist at den gør det.


Tak for info. Googles information om det er godt gemt, men nu har jeg fundet det. Til hjælp for andre kan jeg oplyse, at det er under "indstillinger for Google-konto" og hedder weboversigt (Web History). Den har jeg heldigvis aldrig haft slået til, da jeg ikke har installeret Google Toolbar.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 06:43
Jeg ville ikke bruge webmail som primært system. Jeg synes det er bedst at have mailen på sin egen computer. F.eks. med Thunderbird som e-mail program. Hvis man ikke har nogen mail adresse via sin internet udbyder eller ikke vil bruge den, så kan man oprette sit eget domæne og så f.eks. oprette e-mail adresse via WebHosting. Det fungerer fint. Jeg har også en anden e-mail adresse som jeg har haft lige siden jeg første gang fik e-mail adresse - hos get2net. Den e-mail adresse har jeg stadigvæk. Så bruger jeg get2net / tele2 til indkommende mail på den adresse og enten webhosting eller min internet udbyder (som ikke er get2net) til udgående mail.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 08:00

Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Der kan mod betaling tilknyttes eget domæne, hvilket jeg vil foreslå, at man gør, så man altid kan flytte til et andet firma uden at ændre sin mailadresse.

Det er gratis via Googles Apps. Jeg har lige flyttet min webmail til Google. Der er så adgang via mail.mitdomæne.dk



-------------


Skrevet af: T-teknik
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 08:09
Jeg har min leverandørs mailboks, som har fulgt mig siden begyndelsen og så min Hotmail. - Jeg synes det er praktisk at adskille tingene lidt.

Men er der nogle, som har haft problemer med at skifte mailsystem i forbindelse med netsider og netbutikker?


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Webmail er en
nødløsning..

Det ville jo være rart hvis du kunne forklare lidt
nærmere hvorfor du mener dette?


Jeg bruger selv Gmail, da det er så meget nemmere end
Hotmail/live. Hotmail tror jeg dog er blevet en del
bedre end da jeg sidst prøvede det, men når først man
har vænnet sig til at grube gmail, er det svært at
skite. Også fordi jeg har alle mulige gamle mails
liggende, som helst ikke bare skulle forsvinde.


Gmail-kalenderen (google Calendar) har desuden også
mulighed for Push via Microsoft Exchange, så mon ikke
det også kommer til gmail på et tidspunkt?


Skrevet af: jeje
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Der kan mod betaling tilknyttes eget domæne, hvilket jeg vil foreslå, at man gør, så man altid kan flytte til et andet firma uden at ændre sin mailadresse.


Det er gratis via Googles Apps. Jeg har lige flyttet min webmail til Google. Der er så adgang via mail.mitdomæne.dk


Ja, men via betalingen for Google Apps betaler du også for domænet. Vælger man en gratis Gmail-konto, skal man betale for domænet.

EDIT: Har man i forvejen et domæne, kan det bruges, så skiftet til Gmail er gratis.


Skrevet af: jeje
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Jeg har min leverandørs mailboks, som har fulgt mig siden begyndelsen og så min Hotmail. - Jeg synes det er praktisk at adskille tingene lidt.

Men er der nogle, som har haft problemer med at skifte mailsystem i forbindelse med netsider og netbutikker?


Problemet ved skift af mailadresse er gammel korrespondance med den gamle mailadresse. I en af de danske nyhedsgrupper kan man læse om et VVS-firma, som har haft mailadresse på vvs.dk. Vvs.dk var ejet af CyberCity, og deres kunder kunne oprette mailadresser på domænet. Men nu har CyberCity solgt vvs.dk til VVS-firmaets konkurrent, så nu er der en risiko for, at VVS-firmaets gamle kunder sender mails til konkurrenten.


Skrevet af: T-teknik
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 14:22
Men hvad så med den almindelige netbruger - det skaber måske ingen problemer med skifte af mailsystem i forbindelse med mine eksempler?


Skrevet af: jeje
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Men hvad så med den almindelige netbruger - det skaber måske ingen problemer med skifte af mailsystem i forbindelse med mine eksempler?

Rent teknisk burde der ikke være problemer. Du kan jo også prøve den nye mailkonto, før du oplyser andre om den nye mailadresse. Og du kan kun selv afgøre, om det er et problem at skifte mailadresse. Hvis du fx er på Facebook kan folk vel nå dig ad den vej, når blot de ved, at den gamle mailadresse ikke længere kan bruges. Skriver de til din gamle mailadresse, kan det muligves ske, at de ikke får svar tilbage om, at adressen er nedlagt, og så kan der gå et stykke tid, inden de får mistanke om, at du ikke har fået mailen. Eller også tror de, at du ikke vil svare dem. Men du kan jo bruge begge mailadresser i et stykke tid.

EDIT: Rettet stavefejl



Print side | Luk vindue