Print side | Luk vindue

PCH - HD lyd..?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=60864
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 18:08

Emne: PCH - HD lyd..?
Skrevet af: nkt1
Emne: PCH - HD lyd..?
Skrevet den: 27-Maj-2009 kl. 11:01

Hej,

Jeg har tænkt på at købe en PCH. Da jeg har en HD lyd surround receiver, vil jeg selvfølgelig også gerne have at den kan spille HD lyd og ikke kun vise HD billede.

Kan PCH det, og findes der MKV filer idag, hvor man også kan vælge HD lyd fremfor AC3 & DTS i menuen..

Hvad er jeres erfaringer..?

Tak for svar.

Nicolai

Svar:
Skrevet den: 28-Maj-2009 kl. 10:03
ingen der ved om der findes hd lyd på mkv. filer..?

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 28-Maj-2009 kl. 10:55

HD lydformater hører traditionelt kun til i m2ts containere som bruges på bluray - disse kan afspilles med HD lyd passthrough fra en PCH

Der er først for ganske nyligt blevet tilføjet mulighed for også at muxe HD lyd ind i mkv containere med de værktøjer som bruges til dette, men det er ikke noget der er tilføjet understøttelse for endnu på PCH - så denne kan ikke afspille HD audio fra en mkv. 

Mht. dit spørgsmål om "findes der MKV filer idag, hvor man også kan vælge HD lyd fremfor AC3 & DTS i menuen" 

Nej det gør der ikke

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet den: 29-Maj-2009 kl. 09:37
Ok, så vil jeg nok vente lidt med at købe en PCH og betale 3k mere for en Oppo blu ray når den kommer, som også understøtter mkv afspilning.

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 29-Maj-2009 kl. 16:47
ok - men at den understøtter mkv betyder jo ikke nødvendigvis at den understøtter HD lyd i mkv

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet den: 30-Maj-2009 kl. 10:35
Nej det er jeg med på, men jeg ser den lidt mere som en multimaskine hvorgod lyd og mulighed for at afspille filer fra usb  + blu ray og dvd er kombineret i en maskine.

Print side | Luk vindue