Print side | Luk vindue

Panasonic TH-37PA50E = dårlig opdatering

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=6095
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 11:49

Emne: Panasonic TH-37PA50E = dårlig opdatering
Skrevet af: baloochi
Emne: Panasonic TH-37PA50E = dårlig opdatering
Skrevet den: 16-August-2005 kl. 17:00

Hej

Jeg har lige haft sådan et plasma tv i 3 uger, men har leveret det tilbage. Jeg syntes at skyggerne hang meget længe efter at bevægelsen var sket, det var især tydeligt hvis der var et ansigt der var zoomet ind på, så bevægede ansigtet sig mens rynker og furer nærmest stod stille.

Er der andre 37" plasma tv der har en bedre opdatering? Det må gerne være med et ordentligt text tv.

Mvh

Ole

-------------
Mvh
Ole

Svar:
Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 12-Oktober-2005 kl. 14:08

hej dette problem har jeg også set på mit PANASONIC TH-37PA30.... men det er kun hvis signalet var dårligt... altså hvis jeg brugte den dårlige composite indgang...

JEG HAR ALDRIG PROBLEMET NÅR JEG BRUGER:   

DVD (via component)

VIASAT OG CANAL DIGITAL (kører via RGB scart til sony HDD recorder og til tv via component)

eller ALM TV (via antenne signal)

MEN DET KOMMER MED DET SAMME NÅR JEG BRUGER COMPOSITE signal kilde

Skrevet den: 12-Oktober-2005 kl. 17:46

vil det sige at du ikke bruger scart fra dvd, med rgb ud?

Mvh

Ole

-------------
Mvh
Ole

Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 12-Oktober-2005 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af baloochi baloochi skrev:

vil det sige at du ikke bruger scart fra dvd, med rgb ud?

Mvh

Ole

HEJ MIT SYSTEM ER SAT OP SÅDAN:

min Sony 710 HDD/DVD recorder (DVD) er forbundet til PANA'en med et KOMPONENT KABEL

min SAT MODTAGER kører med SCART til SONY 710 RECORDEREN, så jeg igen bruger KOMPONENT KABLET..

Skrevet af: Circon
Skrevet den: 13-Oktober-2005 kl. 08:28

Hej

Jeg kan overhoved ikke genkende de problemer du beskriver.For mig er det det perfekte fjernsyn.Er 100% tilfreds.Måske var du for hurtig at levere den tilbage,men det er jo smage og behag.

Hilsen

Circon

Skrevet af: Carser
Skrevet den: 13-Oktober-2005 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af baloochi baloochi skrev:

...et ansigt der var zoomet ind på, så bevægede ansigtet sig mens rynker og furer nærmest stod stille

...bedre opdatering?

Hej,

Jeg har ikke plasma, men et 100 Hz TV og en recorder og ser ind i mellem det samme. Det skyldes ikke dårlig opdatering i selve skærmen.

Som du kan se i et par svar, kan signalet spille ind og det gør det også hos mig. I RGB sker det aldrig. I composite og ved afspilning af VHS kan det ske, men det afhænger af, hvordan jeg indstiller TV'ets STØJREDUKTION. Det er den, der udjævner bittesmå variationer, så stills står rent, men ansigter og dunkle billeder med langsomme bevægelser rammes af det, der beskrives - det ser lidt udtværet eller langsomt opdateret ud, især synes jeg næsers bløde konturer kan komme ud af sync i forhold til resten af et ansigts bevægelser. Jo lavere kontrast i billedet, jo værre.

Min recorders støjreduktion kan give samme problem, hvis jeg støjreducerer for meget.

Når I oplever skærmen som hhv. langsom og problemfri tænker jeg: Kunne det være en støjreduktionsindstilling, der blot skulle ændres?

Det kan man selvfølgelig ikke på et returneret TV, men måske kan det her forklare, hvad der skete.

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.

Skrevet den: 13-Oktober-2005 kl. 17:35

Hej igen

Jeg har nu fået et Sony KE-P37XS1 og der har jeg ikke disse problemer, men jeg syntes bl.a. når man ser fodbold og de drejer kameraet over banen så ses der lyse lodrette streger der er faste.
Nå men jeg vi se om jeg kan få dem ud og kalibrere det.

Mvh Ole

Tak for de gode svar, vil investere i et component kabel.

-------------
Mvh
Ole

Skrevet af: Carser
Skrevet den: 13-Oktober-2005 kl. 18:28

Hej Ole,

Tillykke med din Sony.

De lodrette streger kan faktisk stamme fra kameraerne, der blev brugt ved fodboldkampen. Det er et problem på mange CCD-baserede kameraer, rettes de mod noget meget lyst i forhold til resten af billedet, kan de lave nogle karakteristiske lodrette lyse, lilla eller hvide streger. Det har været oppe at vende et par gange i bl.a. bladet Digital Foto.

Så det behøver ikke være din skærm, den er gal med.

Ser du ikke stregerne i samme lodrette liner som kraftigt lys og er de helt faste, er det nok http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6873&PN=1 - indbrænding , du oplever.

Uanset hvad, er det næppe noget en egentlig kalibrering kan fikse.

God idé med et godt component kabel.

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.

Print side | Luk vindue