Print side | Luk vindue

EPG på VCR 530

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=6109
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 01:00


Emne: EPG på VCR 530
Skrevet af: allanc
Emne: EPG på VCR 530
Skrevet den: 17-August-2005 kl. 21:09
Jeg har problemer med at indstille Guide+, så jeg kan anvende EPG. Jeg har en Ddigiality VCI 304 parabolreceiver, og den kan jeg ikke finde i nogen af opsætningerne.
Er der nogen, der ved hvilken anden receiver jeg skal vælge? (Her kunne TapeConnection heller ikke hjælpe).

MVH
Allan

-------------
MVH
Allan



Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 17-August-2005 kl. 21:27

Hej Allan

Oprindeligt skrevet af allanc allanc skrev:

Jeg har problemer med at indstille Guide+, så jeg kan anvende EPG. Jeg har en Ddigiality VCI 304 parabolreceiver, og den kan jeg ikke finde i nogen af opsætningerne.
Er der nogen, der ved hvilken anden receiver jeg skal vælge? (Her kunne TapeConnection heller ikke hjælpe). 

GuidePlus+ virker som sådan ikke i Skandinavien.

Der er dog muligt at få GuidePlus+ data til opdatering af den interne EPG, hvis man er istand til at modtage den tyske Eurosport kanal på parabolen - og man har en satellitmodtager som kan sende signalet ud på almindelig antenne.

Altså ligesom en video, hvor satellitmodtageren kan findes som en almindelig TV-kanal på recorderen (og ikke via AV/SCART).

Det er dog en række yderligere ulemper:

  • Der er ingen danske eller skandinaviske kanaler i GuidePlus+ systemet. Dvs. ingen EPG for DR1, DR2, TV2, ZULU, Charlie, TV3, 3+, Kanal5, TV/Danmark, DK4 og de andre.
  • Man er nødt til at parkere satellit-modtageren på den tyske Eurosport hver nat, og recorderen skal skal parkeres på modtagelse af satellitmodtagerens kanal for do.

  /Lars 



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 17-August-2005 kl. 22:13
Hvis recorderen kan styre satellit-modtageren, så er det ligegyldigt om du skifter kanal eller ej. Den skifter selv satellit-modtageren til den korrekte kanal og downloader EPG data (det gør den i hvert fald på Sky Digital).

Ligeledes kan den sagtens downloade EPG data over SCART.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: allanc
Skrevet den: 25-August-2005 kl. 22:46
OK
Jeg undværer EPG, den er åbenbart ikke så meget værd her, som den er på parabolreceiveren.
Tak for hjælpen.
Allan

-------------
MVH
Allan



Print side | Luk vindue